ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 березня 2019 року Справа № 160/56/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді ОСОБА_1 розглянувши у м. Дніпрі в порядку спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом ОСОБА_2 до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області про зобов'язання вчинити дії, -
ВСТАНОВИВ :
03 січня 2019 року ОСОБА_2 звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області, в якому позивач просить:
- зобов'язати Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області внести зміни до відомостей системи персоніфікованого обліку реєстру застрахованих осіб щодо застрахованої особи ОСОБА_2 РНОКПП НОМЕР_1 шляхом внесення відомостей про страховий стаж за період роботи з 05 січня 2009 року по 09 липня 2010 року у ТОВ Стройекспорт (код ЄДРПОУ 32561079) та виправити помилку шляхом заміни номера облікової картки платника податків ОСОБА_2 на НОМЕР_1.
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що отримавши дані з реєстру застрахованих осіб на веб порталі електронних послуг Пенсійного фонду України він виявив відсутність даних щодо страхового стажу, заробітної плати та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період 2009-2010 роки. 01 грудня 2017 року ОСОБА_2 звернувся до відповідача із заявою про роз'яснення, яким чином потрібно виправити помилку щодо реєстраційного номеру облікової картки платника податків відносно позивача як найманого працівника для зарахування йому страхового стажу за відповідний період роботи. На вказане звернення відповідачем було повідомлено, що оскільки ТОВ Стройеспорт , де працював позивач, знято з обліку в органах ПФУ у зв'язку із ліквідацією юридичної особи, то питання щодо внесення змін до облікової картки застрахованої особи, що працювала в ньому, можливо вирішити в судовому порядку. Вважаючи, що через допущену помилку в реєстраційному номері облікової картки платника податків позивач втрачає страховий стаж за вказаний період, позивач звернувся до суду із даним позовом.
Ухвалою суду від 08.01.2019 року позовну заяву залишено без руху з підстав невідповідності вимогам статей 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвалою суду від 04.02.2019 року поновлено ОСОБА_2 строк звернення до адміністративного суду з даним адміністративним позовом, відкрито провадження в адміністративній справі №160/56/19 та призначено справу до розгляду на 06 березня 2019 року.
20 лютого 2019 року від представника відповідача до суду надійшов відзив на позовну заяву, згідно з яким Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області заперечує проти позовних вимог, посилаючись на те, що страхувальником - ТОВ Стройекспорт при поданні звітності інформація на застраховану особу ОСОБА_2 з РНОКПП НОМЕР_1 не надавалась. На теперішній час підприємство припинило свою діяльність, внесення змін до відомостей системи персоніфікованого обліку можливо лише за зверненням страхувальника, а тому, самостійно орган Пенсійного фонду України внести такі зміни не може. Посилаючись на Положення про реєстр застрахованих осіб Державного Реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування, відповідач вказує, що для вирішення питання щодо повноти подання звітності до реєстру застрахованих осіб стосовно періоду роботи на підприємстві, необхідно звернутись до суду в порядку цивільного судочинства про підтвердження наявності або відсутності юридичних фактів, що мають значення для охорони прав, свобод, та інтересів особи.
За правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності (частина 1 статті 257 Кодексу адміністративного судочинства України).
Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справи щодо оскарження фізичними особами рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень щодо обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат, соціальних виплат непрацездатним громадянам, виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту, пільг.
Справи, визначені частиною першою цієї статті, суд розглядає у строк не більше тридцяти днів з дня відкриття провадження у справі. У справах, визначених частиною першою цієї статті, заявами по суті справи є позов та відзив (частини 2, 3 статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України).
Датою ухвалення судового рішення є дата його проголошення (незалежно від того, яке рішення проголошено - повне чи скорочене). Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення (частина 5 статті 250 Кодексу адміністративного судочинства України).
Суд зазначає, що оскільки останній день строку ухвалення рішення - 06.03.2019 року, рішення ухвалено у межах строку розгляду справи.
Дослідивши матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.
ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, з 05 січня 2009 року по 09 липня 2010 року працював у ТОВ Стройекспорт (код ЄДРПОУ 32561079) на посаді економіста, що підтверджується записами №3 та №4 трудової книжки серії АВ №404932.
Відповідно до архівної довідки Товариства з обмеженою відповідальністю Юридично-архівне бюро Легіс за вих. №Л-11 від 21.02.2018 року, ОСОБА_2 прийнято на посаду економіста у ТОВ Стройекспорт на підставі наказу №3-к від 05.01.2009 року та звільнено на підставі наказу №165-к від 09.07.2010 року.
Дізнавшись про відсутність в реєстрі застрахованих осіб даних щодо страхового стажу, заробітної плати та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 05 січня 2009 року по 09 липня 2010 року, позивач звернувся до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області зі зверненням.
Листом від 13.12.2017 року за вих. № Л 7956-17, № Л 7956-17/1 відповідач повідомив, що підприємство ТОВ Стройекспорт (код ЄДРПОУ 32561079) перебувало на обліку в УПФУ АНД району м.Дніпропетровська з 24.07.2003 року. У зв'язку з визнанням банкрутом (рішення господарського суду №904/4757/15 від 22.12.2015 року) підприємство знято з обліку 11.01.2016 року в ДПІ АНД району м.Дніпропетровська. За інформацією Лівобережного об'єднаного управління ПФУ (лист №11059/09/30 від 11.12.2017 року) за період 2009-2010 роки страхувальником ТОВ Стройекспорт надавалася звітна інформація до органів ПФУ. В звітах щодо осіб, які перебували в трудових відносинах з підприємством, міститься інформація на застраховану особу ОСОБА_2 з РНОКПП, відмінним від вказаного позивачем у зверненні на ВЕБ-порталі, а тому, в особистому кабінеті не відображається період роботи позивача на підприємстві Стройекспорт з січня 2009 року по липень 2010 року. У зв'язку з чим, для вирішення питання щодо повноти подання звітності до реєстру застрахованих осіб стосовно періоду роботи на підприємстві, на якому працював позивач, необхідно звернутись до суду.
Не погодившись із діями відповідача, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
За визначеннями, наведеними у частині першій статті 1 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 08.07.2010 року № 2464-VI (далі - Закон № 2464-VI), Державний реєстр загальнообов'язкового державного соціального страхування (далі - Державний реєстр) - організаційно-технічна система, призначена для накопичення, зберігання та використання інформації про збір та ведення обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, його платників та застрахованих осіб, що складається з реєстру страхувальників та реєстру застрахованих осіб (пункт 1); застрахована особа - фізична особа, яка відповідно до законодавства підлягає загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню і сплачує (сплачувала) та/або за яку сплачується чи сплачувався у встановленому законом порядку єдиний внесок (пункт 3); Пенсійний фонд України - орган, уповноважений відповідно до цього Закону вести реєстр застрахованих осіб Державного реєстру та виконувати інші функції, передбачені законом (пункт 7); страхувальники - роботодавці та інші особи, які відповідно до цього Закону зобов'язані сплачувати єдиний внесок (пункт 10).
Статтею 14-1 Закону № 2464-VI визначено, що Пенсійний фонд та його територіальні органи зобов'язані: 1) надавати на безоплатній основі інформацію з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру органам доходів і зборів, фондам загальнообов'язкового державного соціального страхування, органам праці та соціального захисту в порядку, визначеному Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, та фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування; 2) забезпечувати своєчасне внесення відомостей до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру; 3) здійснювати контроль за достовірністю відомостей, поданих до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру; 4) надавати безоплатно на вимогу застрахованих осіб інформацію, що міститься на їх персональних облікових картках у реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру.
Згідно зі статтею 18 Закону № 2464-VI, джерелами формування Державного реєстру є відомості, що надходять до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, та Пенсійного фонду від: державних реєстраторів юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; платників єдиного внеску; застрахованих осіб; фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування; центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, виконавчих органів сільських, селищних, міських (крім міст обласного значення) рад; органів доходів і зборів та уповноважених суб'єктів для обліку даних Єдиного державного демографічного реєстру; центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері статистики; державної служби зайнятості; інших підприємств, установ, організацій та військових частин; центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів; територіальних органів Пенсійного фонду за результатами перевірок платників єдиного внеску; інших джерел, передбачених законодавством.
Принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування визначені Законом України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування від 09.07.2003 року № 1058-IV (далі - Закон № 1058-IV).
За змістом статті 1 Закону № 1058-IV, застрахована особа - фізична особа, яка відповідно до цього Закону підлягає загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню і сплачує (сплачувала) та/або за яку сплачуються чи сплачувалися у встановленому законом порядку страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та до накопичувальної системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування; страховий стаж - період (строк), протягом якого особа підлягала державному соціальному страхуванню, якою або за яку сплачувався збір на обов'язкове державне пенсійне страхування згідно із законодавством, що діяло раніше, та/або підлягає загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню згідно із цим Законом і за який сплачено страхові внески; страхувальники - роботодавці та інші особи, які відповідно до закону сплачують єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та/або є платниками відповідно до цього Закону.
У відповідності до пунктів 4, 5 частини першої статті 16 Закону № 1058-IV, застрахована особа має право: отримувати безоплатно відомості, внесені до її персональної облікової картки з системи персоніфікованого обліку та Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування, у тому числі інформацію, що відображає обсяг пенсійних коштів на її накопичувальному пенсійному рахунку в Накопичувальному фонді або індивідуальному пенсійному рахунку в недержавному пенсійному фонді - суб'єкті другого рівня системи пенсійного забезпечення, якщо застрахована особа обрала такий недержавний пенсійний фонд, та стан здійснення пенсійних виплат за формою, встановленою правлінням Пенсійного фонду, та в порядку, визначеному цим Законом; звертатися із заявою до територіального органу Пенсійного фонду про уточнення відомостей, внесених до персональної облікової картки в системі персоніфікованого обліку та Державному реєстрі загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Згідно з частиною 2 статті 21 Закону № 1058-IV, на кожну застраховану особу відкривається персональна електронна облікова картка, якій присвоюється унікальний номер електронної облікової картки. Унікальний номер електронної облікової картки формується автоматично шляхом додавання одиниці до останнього наявного унікального номера електронної облікової картки. Порядок та строки впровадження унікальних номерів електронних облікових карток застрахованих осіб, порядок ведення персональних електронних облікових карток визначаються Пенсійним фондом.
Відповідно до частин 1, 2, 4 статті 24 Закону № 1058-IV, страховий стаж - це період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.
Страховий стаж обчислюється територіальними органами Пенсійного фонду відповідно до вимог цього Закону за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку, а за періоди до впровадження системи персоніфікованого обліку - на підставі документів та в порядку, визначеному законодавством, що діяло до набрання чинності цим Законом.
Періоди трудової діяльності та інші періоди, що враховувалися до стажу роботи для призначення пенсії до набрання чинності зазначеним Законом, зараховуються до страхового стажу в порядку і на умовах, передбачених законодавством, що діяло раніше, крім випадків, передбачених цим Законом.
Пунктом 5 розділу І Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 18.06.2014 №10-1 (у редакції постанови правління Пенсійного фонду України від 27.03.2018 №8-1), зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 08.07.2014 за №785/25562 (надалі - Положення №10-1), реєстр застрахованих осіб забезпечує: облік застрахованих осіб у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування та їх ідентифікацію; накопичення, зберігання та автоматизовану обробку інформації про страховий стаж та заробітну плату (дохід, грошове забезпечення, допомогу, компенсацію), про набуття застрахованими особами права на отримання страхових виплат за окремими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування; нарахування та облік виплат за окремими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Відповідно до пункту 3 розділу IV Положення №10-1, відомості до Реєстру застрахованих осіб, зміни, уточнення до них вносяться в електронній формі в автоматичному режимі на підставі: звітності, що подається страхувальниками до Пенсійного фонду України, відомостей центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Абзацами другим та третім пункту 4 розділу IV Положення №10-1 передбачено, що у разі припинення або зняття з обліку у фіскальних органах страхувальника без визначення правонаступника зміни та уточнення до відомостей Реєстру застрахованих осіб вносяться відповідно до рішення суду, що набрало законної сили.
Внесення змін до відомостей про застраховану особу в Реєстрі застрахованих осіб відповідно до рішення суду, що набрало законної сили, здійснюється територіальними органами Пенсійного фонду України на підставі наказу керівника відповідного органу у десятиденний строк після надходження (надання особою) рішення суду.
Суд враховує, що наявність у системі персоніфікованого обліку (Реєстрі застрахованих осіб) відомостей про періоди трудової діяльності застрахованих осіб у подальшому є підставою для призначення та здійснення такій особі пенсійних виплат. У свою чергу, відсутність у Реєстрі відповідної інформації призведе до порушення права застрахованої особи на одержання виплат за загальнообов'язковим державним пенсійним страхуванням.
При цьому, судом не приймається до уваги посилання відповідача про необхідність встановлення юридичного факту перебування позивача у трудових відносинах з ТОВ Стройекспорт з огляду на те, що судом встановлено, що в період з 05 січня 2009 року по 09 липня 2010 року ОСОБА_2 працював у ТОВ Стройекспорт на посаді економіста, що підтверджується записами №3 та №4 трудової книжки серії АВ №404932 та архівною довідкою Товариства з обмеженою відповідальністю Юридично-архівне бюро Легіс вих. №Л-11 від 21.02.2018 року.
Відповідачем не заперечується той факт, що ТОВ Стройекспорт подавались до Пенсійних органів звіти про застраховану особу ОСОБА_2, однак, матеріалами справи підтверджено, що період роботи позивача з 05 січня 2009 року по 09 липня 2010 року не внесено до системи персоніфікованого обліку відомостей щодо позивача внаслідок допущеної помилки в ідентифікаційному номері позивача при подачі звітності за вказаний період.
Однак, на думку суду, різне помилкове написання РНОКПП позивача в індивідуальних відомостях про застраховану особу не свідчить про те, що ці документи стосуються різних осіб. Крім того, представником відповідача не надано жодних доказів на спростування факту сплати позивачем у вказаний період страхових внесків на розрахункові рахунки Пенсійного фонду.
Статтею 106 Закону № 1058-IV закріплено, що відповідальність за неподання звітів, несплату страхових внесків, порушення порядку нарахування, обчислення страхових внесків несе страхувальник, тобто підприємство, в якому працює особа.
Як встановлено судом, відповідно до записів у трудовій книжці позивач працював у ТОВ Стройекспорт економістом, а відтак, жодного відношення до оформлення справ, заведених у діловодстві підприємства, сплати підприємством страхових внесків до Пенсійного фонду України та надання відповідних звітів та відомостей до органів Пенсійного фонду України не мав і мати не міг. Підприємство, на якому працював позивач, у встановленому порядку утримувало з заробітної плати позивача і перераховувало Пенсійному фонду України щомісячні страхові платежі, які останнім були отримані і накопичені. Допущена підприємством помилка у ідентифікаційному номері позивача, вказаному у наданих органам ПФУ звітах, на теперішній час не може бути усунена підприємством, оскільки підприємство припинено, а не усунення цієї помилки судом призведе до суттєвого порушення прав позивача на належне пенсійне забезпечення.
Згідно зі статтею 90 Кодексу адміністративного судочинства України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Враховуючи, що ТОВ Стройекспорт на час розгляду справи як юридичну особу припинено, підставою для внесення змін до відомостей про застраховану особу в реєстрі застрахованих осіб є рішення суду.
Таким чином, позов підлягає задоволенню.
Розподіл витрат слід здійснити у відповідності до приписів частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України.
На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 9, 73-78, 90, 241 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_2 (АДРЕСА_1, 49106, РНОКПП НОМЕР_1) до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області (місцезнаходження: 49094, м. Дніпро, вул. Набережна Перемоги, буд. 26, код ЄДРПОУ 21910427) про зобов'язання вчинити дії - задовольнити у повному обсязі.
Зобов'язати Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області внести зміни до відомостей системи персоніфікованого обліку реєстру застрахованих осіб щодо застрахованої особи ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_1) шляхом внесення відомостей про страховий стаж за період роботи з 05 січня 2009 року по 09 липня 2010 року у ТОВ Стройекспорт (код ЄДРПОУ 32561079) та виправити помилку шляхом заміни номера облікової картки платника податків ОСОБА_2 на НОМЕР_1.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області (місцезнаходження: 49094, м. Дніпро, вул. Набережна Перемоги, буд. 26, код ЄДРПОУ 21910427) на користь ОСОБА_2 (АДРЕСА_1, 49106, РНОКПП НОМЕР_1) судовий збір в розмірі 704,80 грн. (сімсот чотири гривні вісімдесят копійок).
Рішення суду набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в порядку та у строки, встановлені статтями 295 та 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя І.В. Тулянцева
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.03.2019 |
Оприлюднено | 13.03.2019 |
Номер документу | 80381789 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Тулянцева Інна Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Тулянцева Інна Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Тулянцева Інна Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні