Рішення
від 25.02.2019 по справі 160/9403/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 лютого 2019 року Справа № 160/9403/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді ОСОБА_1 розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за позовом Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Україна» про застосування заходів реагування,

ВСТАНОВИВ :

Державна екологічна інспекція у Дніпропетровській області (далі - Держекоінспекція, позивач) звернулася до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом про застосування заходів реагування до Товариства з обмеженою відповідальністю «Україна» (далі - ТОВ «Україна» , відповідач), які полягають у частковому зупиненні виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг, під час якого здійснюється експлуатація джерел утворення викидів забруднюючих речовин в атмосферне без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, а саме: - адміністративне приміщення в с.Маломихайлівка: газовий котел КТН-20 - 1 од.;

- механізований тік в смт. Просяна: обладнання для очищення та сушки зерна ДСП-16, обладнане приймальним бункером, норіями транспортування, установкою для очищення (сепаратор БЦС-50), обладнана ГОУ (батарейний циклони), газовими зерносушильними агрегатами, бункером розвантаження зерна, бункером для зернових відходів;

- обладнання для очищення та сушки зерна ДСП-50 обладнане приймальним бункером, норіями транспортування, установкою для очищення (сепаратор БЦС-50), обладнана ГОУ (батарейний циклони), газовим зерносушильним агрегатом, бункером розвантаження зерна, бункером для зернових відходів;

- очисна машина оснащена приймальним бункером, транспортерами зерна, установкою для очищення зерна (сепаратор БЦС-50), обладнаною ГОУ (батарейний циклон), бункерами розвантаження зерна - 2од., бункерами для зернових відходів - 2од.;

- зерносклади - 7 од., пересувні зернонавантажувачі ЗМ-60 - 3 од., протруювач ПС-20 - 1 од., відкритий майданчик для зберігання зерна;

- місця тимчасового зберігання пестицидів і агрохімікатів, місця розведення та заливки пестицидів у спецтехніку, місця протруєння зерна, місця тимчасового зберігання непридатних до використання пестицидів і агрохімікатів та тари від них;

- відкритий майданчик для ремонту обладнання: заточувальний верстат, зварювальний пост;

- пункт заправки техніки: паливороздавальні колонки - 2 од., наземне сховище для зберігання нафтопродуктів - 19 металевих ємностей;

- опалення приміщень: в операторних - твердопаливні котли індивідуального виготовлення (буржуйки) - 2 од., в лабораторії - твердопаливний котел КСТ-16 - 1 од., в пекарні - газовий котел КТН-30СРМ - 1 од.;

- обладнання борошномельного цеху: пристрій очистки зерна, вузол зволоження і витримки зерна; усткування для перемелення зерна, сортувальне устаткування; трубопроводи пневмотранспорту; дільниця фасування в мішкотару - виробничі приміщення обладнані витяжною вентиляцією та очисними установками (циклони - 2 од. та рукавний фільтр), склад готової продукції;

- обладнання хлібопекарні: склад для сировини, газові хлібопекарські печі ГТПР-240 - 2 од., машина тістовимішувальна БМТ-140 - 2 од., просіювач вібраційний з магнітоуловлювачем ААОВ-ХПА- 1 од.; електрошафа для вистоювання тістових заготовок ЕШРТЗ- 2,5/220 - 2 од.; мийна односекційна ванна ВМСМ-1 - 1 од. - виробничі приміщення обладнані витяжною вентиляцією та очисними установками (батарея з двох циклонів);

- тракторна бригада в смт. Просяна: в пункті технічного обслуговування -заточувальний - 1од, свердлильний - 1од., наждачний - 1 од. верстати, в приміщенні слюсарні: свердлильний - 1 од., токарний - 1 од., заточувальний - 1 од. верстати, критий ангар та відкритий майданчик для техніки;

- тракторна бригада в с. Маломихайлівка: в майстерні ПТО - токарний верстат, в одному з боксів - компресор, свердлильний верстат; пункт заправки сільгосптехніки паливороздавальна колонка - 1 од., наземне сховище для зберігання нафтопродуктів - 1 металева ємність; в адміністративному приміщенні - твердопаливний котел індивідуального виготовлення (буржуйка) - 1 од, в приміщеннях сторожки та кімнаті відпочинку - грубки на твердому паливі - 2 од. Товариством з обмеженою відповідальністю «Україна» (місцезнаходження: Центральна, 20, с. Маломихайлівка, Покровський район, Дніпропетровська область, 53612; місце провадження господарської діяльності: вул. Пролетарська, смт.Просяна, Покровський район, Дніпропетровська область; код ЄДРПОУ 25515076) - до повного усунення порушення.

Ухвалою від 17.12.2018 року позов прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі та вирішено її розгляд проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні).

Сторони про відкриття провадження у справі повідомлені судом належним чином, що підтверджується наявними в матеріалах справи повідомленням та рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.

11.02.2019 р. на адресу суду надійшов відзив відповідача на позовну заяву, у якому заперечив проти задоволення позовних вимог позивача та просив суд відмовити в їх задоволенні у повному обсязі. В обґрунтування поданих заперечень відповідач відзначив, що під час перевірки керівництво ТОВ Україна надало перевіряючим всю технічну документацію на об'єкти перевірки та доступ до цих об'єктів, однак, як вбачається з акту перевірки, Держекоінспекція проводила обстеження обладнання (джерела викиду), яке використовується ТОВ Україна , шляхом візуального обстеження. При цьому Держекоінспекція, в порушення п.2 гл.2 Положення про державну екологічну інспекцію в Автономній республіці Крим, областях, міста Києва та Севастополя (далі - Положення), яке затверджено наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 11.08.2017 року №312, під час перевірки не застосовувала інструментально-лабораторний спосіб контролю, що є обов'язковим при проведені таких обстежень.

Позивач звертає увагу, що на час проведення Держекоінспекцією перевірки (з 12.09.2018 по 25.09.2018), усі раніше використовувані ТОВ Україна газові споживачі (котли, установки і т.п.) вже були відключені від джерела постачання газу у зв'зку із припиненням постачання газу від ПАО Дніпропетровськ газ через Покровске управління по експлуатації газового господарства до ТОВ Україна .

На підтвердження факту відключення ТОВ Україна від газопостачання Держекоінспекції були надані копії актів від 28.03.2012 року, 29.10.2012 року і 31.05.2018 року про припинення постачання газу та відключення господарства від газу із опломбуванням газоподавачем газоспоживчих об'єктів. Копії цих актів надані до відзиву, оригінали - знаходяться у відповідача.

Однак, факт припинення використання ТОВ Україна в господарській діяльності газоспоживаючих об'єктів Держекоінспекцією не відображений.

Окрім того, в акті невірно вказані типи газових котлів та устаткувань, які на час перевірки знаходились в законсервованому вигляді.

В акті вказано, що в адміністративному приміщенні в с.Маломихайлівка встановлено газовий котел КТН-20, що не відповідає дійсності, оскільки в цьому приміщенні в 2005 році встановлено газовий котел КТН-10, який 29.10.2012 року був відключений від газопостачання та опломбований. 28.08.2014 року, замість вказаного газового котла, для обігріву адміністративного приміщення в с.Маломихайлівка був встановлений електрокотел для системи водяного опалення ЕКО . Газовий котел Ферролі , який використовувався для опалення адміністративного приміщення 31.05.2018 року було відключено від джерела газопостачання у зв'язку із припиненням ПАТ Дніпропетровськ газ подачі газу. Ксерокопія паспортів на зазначені котли додані до відзиву на позов, оригінали паспортів знаходяться у відповідача.

Окрім того, відповідач зазначає, що враховуючи зауваження, які були висловлені перевіряючими під час проведення перевірки, директором ТОВ Україна прийнято рішення про припинення ряду робіт на тих об'єктах, які піддавались перевірці:

- наказ №10 від 27.11.2018 року про припинення використання обладнання для очищення та сушки зерна ДСП-16 у зв'язку з закінченням виробничого процесу з 27.11.2018 року та до повного отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин (до Наказу додається акт опломбування від 27.11.2018 року майстром ОСОБА_1 ГРП/ШРП Покровської дільниці ПВ ПАТ Дніпропетровськгаз на мех/току в смт.Просяна газового устаткування);

- наказ № 9 від 27.11.2018 року про припинення роботи очищення та сушки зерна ДСП-50 у зв'язку з закінченням виробничого процесу з 27.11.2018 року до повного отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин;

- наказ №11/3 від 27.11.2018 року про припинення роботи зерноочисних машин у зв'язку з закінченням виробничого процесу з 27.11.2018 року до повного отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин;

- наказ №5 від 01.10.2018 року про заборону роботи в зерноскладі на відкритому майданчику для зберігання зерна (протруювання зерна) до повного отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин;

- наказ №4 від 01.10.2018 року про створення комісії по інвентаризації ТМЦ (на підставі цього наказу було проведено списання 1 од. - протруювач ПС-20);

- наказ №6 від15.10.2018 року про припинення роботи відкритого майданчика з 15.10.2018 року до повного отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин;

- наказ №7 від 01.10.2018 року про припинення роботи обладнання та механізмів в тракторній бригаді №1 в майстерні ПТО з 01.10.2018 року до повного отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин;

- наказ №10/1 від 01.10.2018 року про припинення роботи обладнання тракторної бригади з 01.10.2018 року до повного отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин.

Ксерокопії зазначених наказів додані до відзиву, оригінали знаходяться у відповідача.

Також відповідач зазначає, що на спростування твердження позивача про встановлене місце тимчасового зберігання пестицидів і агрохімікатів, місце розведення та заливки пестицидів у спецтехніку, повідомив останнього, що з 2018 року не проводить такі операції на території господарства, оскільки пестециди та ядохімікати для внесення в грунт знаходяться на складі постачальника і завозяться ним на рівні добової норми. Копія довідки додана до відзиву, оригінал знаходиться у відповідача.

Одночасно відповідач зазначив, що при проведенні таких операцій із розведення пестицидів і агрохімікатів своїм силами раніше, для організації збирання, знезараження, перевезення та утилізації використаної тари з-під небезпечних хімічних речовин, ТОВ Україна укладались відповідні договори із ТОВ ІМАР . Копії двох Договорів від 11.01.2016 та 10.01.2017 років надані до відзиву, оригінали знаходяться у відповідача.

Окрім того, 03.09.2018 року ТОВ Україна укладено із ФОП ОСОБА_2 договір на збирання, заготівлю відходів гумових у тому числі зношених шин для подальшої утилізації. Копія договору та акт про виконання робіт і копія ліцензії на право виконання таких послуг ФОП ОСОБА_2 додані до відзиву, оригінали знаходяться у відповідача.

Щодо пункту заправки техніки, а саме: паливороздавальні колонки - 2од., наземне сховище для зберігання нафтопродуктів - 19 металевих ємностей, відповідач зазначає, що ці об'єкти, згідно Наказу №3 від 15.01.2018 року, виданого директором ТОВ Україна , не використовуються.

ТОВ Україна 06.11.2015 року укладено із ТОВ ПЕТРОЛ ПЛЮС , 30.05.2016 році із ТОВ НАФТОВА КОМПАНІЯ ПЕТРОЛІУМ ГРУП , 24.11.2016 році із ТОВ ПРГРЕС НАФТА і 30.11.2018 році із ТОВ ПАЛЛАДІУМ ОІЛ Договори на поставку нафтопродуктів та заправку сільгосптехніки ТОВ Україна вказаними підприємствами. Копії договорів надані до відзиву, оригінали знаходяться у відповідача.

Щодо обладнання хлібопекарні, відповідач вказує, що після припинення з 29.10.2012 року ПАО Дніпропетровськгаз газопостачання до ТОВ Україна (копія акту про відключення газопостачання додана до відзиву, оригінал - у відповідача), хлібопекарня була переведена на електропечі ГТР-240. Копія двох технічних паспортів додається до відзиву, оригінали паспортів знаходяться у відповідача.

Відповідач звертає увагу, що для обігріву приміщення хлібопекарні ТОВ Україна використовує Електричний обігрівач ЕКО для системи водяного опалення, а для обігріву приміщення лабораторії апарат електричний водонагрівний (підлоговий) Дніпро КЕО-Б. Копії паспортів додаються до відзиву, оригінали знаходяться у відповідача.

Відповідач підтверджує, що під час проведення Держекоінспекцією перевірки було встановлено відсутність в господарстві інвентаризації викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря від стаціонарних джерел.

На виконання цього зауваження ТОВ Україна 02.10.2018 року уклало із сертифікованим підприємством ТОВ НВП Техноекосервіс договір №20/09-18 ІВОМ про проведення інвентаризації викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря від стаціонарних джерел ТОВ Україна , розробку документів, в яких обґрунтовуються обсяги таких викидів та отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря від вказаних стаціонарних джерел в Департаменті екології і природних ресурсів Дніпропетровської обласної держадміністрації.

Станом на 01.02.2019 року ТОВ НВП Техноекосервіс провело та склало звіт про інвентаризацію викидів забруднюючих речовин із стаціонарних джерел ТОВ Україна .

01.02.2019 року ТОВ НВП Техноекосервіс , відповідно до умов договору від 02.10.2018 рок, направило до Департаменту екології і природних ресурсів Дніпропетровської обласної держадміністрації вказаний звіт. Копія договору, свідоцтва про атестацію ТОВ НВП Техноекосервіс і звіт додані до відзиву. Відповідач зазначає, що копія вказаного звіту 01.02.2019 року була направлена ним до Держекоінспекції.

Таким чином, відповідач вказує, що на теперішній час не використовує жодного джерела ймовірних викидів в атмосферне повітря забруднюючих речовин, вже отримав звіт про інвентаризацію викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря із джерел викидів та очікує від Департаменту екології і природних ресурсів Дніпропетровської обласної держадміністрації дозволу на ці викиди.

На підставі викладеного, ТОВ Україна просить відмовити у задоволенні позовних вимог Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області.

19.02.2019 р. до суду від Держекоінспекції надійшла відповідь на відзив, що за змістом фактично дублює Акт № 510/3-8/18 від 14-25.09.2018 р.

При цьому, не погоджуючись з позицією відповідача про обов'язковість застосовування інструментально-лабораторного способу контролю під час перевірки при проведені таких обстежень, позивач посилається на п.3 розділу ІІ Положення, відповідно до якого до функцій інспекції відноситься проведення перевірок (у тому числі, документальні) із застосуванням інструментально-лабораторного контролю, здійснення лабораторних вимірювань (випробувань). Відповідно до КНД 211.2.3.063-98 та положення про відділ інструментально-лабораторного контролю Держекоінспекції у Дніпропетровській області відбір проб та інструментально-лабораторні вимірювання показників складу і властивостей викидів здійснюється лише від організованих стаціонарних та пересувних джерел забруднення атмосферного повітря.

Позивач вказує, що під час виїзду провести вимірювання параметрів газопилового потоку та концентрацій забруднюючих речовин від стаціонарних джерел підприємства не було можливості у зв'язку з тим, що точки відбору проб та вимірювання параметрів газопилового потоку та майданчики для відбору проб на стаціонарних організованих джерелах викидів підприємства не обладнані.

Суд звертає увагу, що додані позивачем до відповіді на відзив документи не засвідчені належним чином та не відображені у відповіді на відзив, а тому не можуть бути доказами у розумінні ст.ст.72-79 КАС України.

Дослідивши подані сторонами документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, при розгляді справи суд виходить з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, Держекоінспекцією у період з 14.09.2018 по 25.09.2018 року на підставі наказу про проведення планової перевірки № 740-П від 22.08.2018 року, направлення на перевірку від 22.08.2018 № 4-8696-3-3, повідомлення від 21.08.2018 № 4-8645-3-3 проведено планову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства ТОВ Україна (місцезнаходження: Центральна, 20, с. Маломихайлівка, Покровський район, Дніпропетровська область, 53612; місце провадження господарської діяльності: вул. Пролетарська, смт. Просяна, Покровський район, Дніпропетровська область; код ЄДРПОУ 25515076). За результатом перевірки складено акт № 510/3-8/18.

В порядку ч.7 ст.7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" позивач звернувся до суду з позовом щодо часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізацію продукції, виконання робіт, надання послуг, під час якого здійснюється експлуатація джерел утворення викидів забруднюючих речовин в атмосферне без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря.

Вирішуючи даний спір, до вказаних правовідносин суд застосовує наступні положення нормативно-правових актів та приходить до таких висновків.

Статтею 19 Конституціі? Украі?ни передбачено, що органи державноі? влади та органи місцевого самоврядування, і?х посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами Украі?ни.

Відповідно до статті 2 КАС Украі?ни завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Державна екологічна інспекція у Дніпропетровській області здійснює свою діяльність згідно статті 20 2 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища , ст. 21 Закону України Про центральні органи виконавчої влади , Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , Положення про державну екологічну інспекцію в Автономній республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, яке затверджено наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 11.08.2017 № 312 (надалі - Положення).

Пунктом 2 глави 2 вказаного положення, передбачено, що Державна екологічна інспекція у Дніпропетровській області здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням територіальними органами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства. Пунктом 3 глави 2 Положення передбачено, що Інспекція проводить перевірки (у тому числі документальні) із застосуванням інструментально-лабораторного контролю, складає відповідно до законодавства акти за результатами здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням вимог законодавства з питань, що належать до її компетенції, надає обов'язкові до виконання приписи щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства та здійснює контроль за їх виконанням, здійснює лабораторні вимірювання (випробування).

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначено Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

Відповідно до ч.6 ст.7 вказаного закону за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт, в якому зазначає стан виконання вимог законодавства суб'єктом господарювання, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства.

Частиною 7 статті 7 вказаного закону передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

Таким чином, акт перевірки - документ, який фіксує факт проведення планових, позапланових перевірок суб'єктів господарювання і є носієм доказової інформації про виявлені порушення вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища та його дотримання.

Отже, суб'єктів господарювання не має права оскарження акту.

З наявних у справі матеріалів вбачається, що на час проведення Держекоінспекцією перевірки (з 12.09.2018 по 25.09.2018), усі раніше викорстовувані ТОВ Україна газові споживачі (котли, установки і т.п.) вже були відключені від джерела постачання газу у зв'зку із припиненням постачання газу від ПАО Дніпропетровськ газ через Покровске управління по експлуатації газового господарства до ТОВ Україна . Викладене підтверджується актами від 28.03.2012 року, 29.10.2012 року і 31.05.2018 року про припинення постачання газу та відключення господарства від газу із опломбуванням газоподавачем газоспоживчих об'єктів.

Окрім того, в акті невірно вказані типи газових котлів та устаткувань, які на час перевірки знаходились в законсервованому вигляді.

Так, в акті вказано, що в адміністративному приміщенні в с.Маломихайлівка встановлено газовий котел КТН-20, що не відповідає дійсності, оскільки в цьому приміщенні в 2005 році встановлено газовий котел КТН-10, який 29.10.2012 року був відключений від газопостачання та опломбований. 28.08.2014 року, замість вказаного газового котла, для обігріву адміністративного приміщення в с.Маломихайлівка був встановлений електрокотел для системи водяного опалення ЕКО . Газовий котел Ферролі , який використовувався для опалення адміністративного приміщення 31.05.2018 року було відключено від джерела газопостачання у зв'язку із припиненням ПАТ Дніпропетровськ газ подачі газу. Викладене підтверджується паспортами на зазначені котли.

Також, вбачається, що на врахування зауважень позивача за результатами перевірки, директором ТОВ Україна прийнято рішення про припинення ряду робіт на тих об'єктах, які піддавались перевірці:

- наказ №10 від 27.11.2018 року про припинення використання обладнання для очищення та сушки зерна ДСП-16 у зв'язку з закінченням виробничого процесу з 27.11.2018 року та до повного отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин (до Наказу додається акт опломбування від 27.11.2018 року майстром ОСОБА_1 ГРП/ШРП Покровської дільниці ПВ ПАТ Дніпропетровськгаз на мех/току в смт.Просяна газового устаткування);

- наказ № 9 від 27.11.2018 року про припинення роботи очищення та сушки зерна ДСП-50 у зв'язку з закінченням виробничого процесу з 27.11.2018 року до повного отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин;

- наказ №11/3 від 27.11.2018 року про припинення роботи зерноочисних машин у зв'язку з закінченням виробничого процесу з 27.11.2018 року до повного отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин;

- наказ №5 від 01.10.2018 року про заборону роботи в зерноскладі на відкритому майданчику для зберігання зерна (протруювання зерна) до повного отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин;

- наказ №4 від 01.10.2018 року про створення комісії по інвентаризації ТМЦ (на підставі цього наказу було проведено списання 1 од. - протруювач ПС-20);

- наказ №6 від15.10.2018 року про припинення роботи відкритого майданчика з 15.10.2018 року до повного отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин;

- наказ №7 від 01.10.2018 року про припинення роботи обладнання та механізмів в тракторній бригаді №1 в майстерні ПТО з 01.10.2018 року до повного отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин;

- наказ №10/1 від 01.10.2018 року про припинення роботи обладнання тракторної бригади з 01.10.2018 року до повного отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин.

Ксерокопії зазначених наказів містяться в матеріалах справи.

Також, на спростування твердження позивача про встановлене місце тимчасового зберігання пестицидів і агрохімікатів, місце розведення та заливки пестицидів у спецтехніку, вбачається повідомлення останнього відповідачем, що з 2018 року ТОВ Україна не проводить такі операції на території господарства, оскільки пестециди та ядохімікати для внесення в грунт знаходяться на складі постачальника і завозяться ним на рівні добової норми, про що складена довідка.

Одночасно вбачається, що при проведенні таких операцій із розведення пестицидів і агрохімікатів своїми силами раніше, для організації збирання, знезараження, перевезення та утилізації використаної тари з-під небезпечних хімічних речовин, ТОВ Україна укладались відповідні договори (від 11.01.2016 та 10.01.2017) із ТОВ ІМАР .

Окрім того, 03.09.2018 року ТОВ Україна укладено із ФОП ОСОБА_2 договір на збирання, заготівлю відходів гумових у тому числі зношених шин для подальшої утилізації, копія якого разом із актом про виконання робіт і копією ліцензії на право виконання таких послуг ФОП ОСОБА_2 наявні в матеріалах справи.

З огляду на надані відповідачем докази, суд приймає пояснення останнього щодо невикористання пункту заправки техніки, а саме: паливороздавальні колонки - 2од., наземне сховище для зберігання нафтопродуктів - 19 металевих ємностей, згідно Наказу №3 від 15.01.2018 року, виданого директором ТОВ Україна .

Як вбачається з наданих відповідачем копій договорів, ТОВ Україна 06.11.2015 року укладено із ТОВ ПЕТРОЛ ПЛЮС , 30.05.2016 році із ТОВ НАФТОВА КОМПАНІЯ ПЕТРОЛІУМ ГРУП , 24.11.2016 році із ТОВ ПРГРЕС НАФТА і 30.11.2018 році із ТОВ ПАЛЛАДІУМ ОІЛ Договори на поставку нафтопродуктів та заправку сільгосптехніки ТОВ Україна вказаними підприємствами.

Також, суд вважає підтвердженими пояснення відповідача про переведення хлібопекарні на електропечі ГТР-240 після припинення з 29.10.2012 року ПАО Дніпропетровськгаз газопостачання до ТОВ Україна , що підтверджується актом про відключення газопостачання та технічними паспортами, наявними у матеріалах справи.

Одночасно вбачається, що для обігріву приміщення хлібопекарні, ТОВ Україна використовує Електричний обігрівач ЕКО для системи водяного опалення, а для обігріву приміщення лабораторії апарат електричний водонагрівний (підлоговий) Дніпро КЕО-Б, що підтверджується відповідними паспортами.

На виконання зауваження Держекоінспекції щодо інвентаризації викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря від стаціонарних джерел, ТОВ Україна 02.10.2018 року уклало із сертифікованим підприємством ТОВ НВП Техноекосервіс договір №20/09-18 ІВОМ про проведення інвентаризації викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря від стаціонарних джерел ТОВ Україна , розробку документів, в яких обґрунтовуються обсяги таких викидів та отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря від вказаних стаціонарних джерел в Департаменті екології і природних ресурсів Дніпропетровської обласної держадміністрації.

Станом на 01.02.2019 року ТОВ НВП Техноекосервіс провело та склало звіт про інвентаризацію викидів забруднюючих речовин із стаціонарних джерел ТОВ Україна .

01.02.2019 року ТОВ НВП Техноекосервіс , відповідно до умов договору від 02.10.2018 рок, направило до Департаменту екології і природних ресурсів Дніпропетровської обласної держадміністрації вказаний звіт, що підтверджується договором, свідоцтвом про атестацію ТОВ НВП Техноекосервіс і звітом. Як вбачається з матеріалів справи, копія вказаного звіту 01.02.2019 року була направлена до Держекоінспекції.

Таким чином, з урахуванням наданих відповідачем доказів, суд приймає пояснення останнього, що на теперішній час ТОВ Україна не використовує жодного джерела ймовірних викидів в атмосферне повітря забруднюючих речовин, вже отримав звіт про інвентаризацію викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря із джерел викидів та очікує від Департаменту екології і природних ресурсів Дніпропетровської обласної держадміністрації дозволу на ці викиди.

Позивачем ані до позовної заяви, ані до відповіді на відзив не надано жодного підтверджуючого позовні вимоги доказу.

З урахуванням принципу змагальності, диспозитивності та офіційного з'ясування всіх обставин у справі (ст.9 КАС України), положення Кодексу адміністративного судочинства України передбачають не лише обов'язок суб'єкта владних повноважень (відповідача у справі) щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності (ч.2 ст.77 КАС України), але й обов'язок кожної сторони довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення (ч.1 ст.77 КАС України).

З огляду на встановлені обставини, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги повністю спростовані наявними у справі доказами, у зв'язку з чим, не підлягають задоволенню.

Оскільки в задоволенні адміністративного позову відмовлено, суд не вирішує питання про понесені судові витрати у вигляді сплаченого судового збору.

Керуючись ст.ст.9, 90, 139, 243, 246, 255, 262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ВИРІШИВ:

У задоволенні Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Україна» про застосування заходів реагування - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Г. В.Кадникова

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.02.2019
Оприлюднено13.03.2019
Номер документу80381992
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/9403/18

Ухвала від 27.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Саприкіна І.В.

Ухвала від 30.10.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Саприкіна І.В.

Постанова від 21.08.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Постанова від 21.08.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 06.08.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 27.05.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 27.05.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 02.05.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Рішення від 25.02.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кадникова Ганна Володимирівна

Ухвала від 17.12.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кадникова Ганна Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні