ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
21 серпня 2019 року м. Дніпросправа № 160/9403/18
Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого - судді Білак С.В. (доповідач), суддів: Шальєвої В.А., Малиш Н.І., секретар судового засідання - Лащенко Р.В., за участю представника позивача - Кульбака С.О. , представника відповідача - Ульяненко А.А., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судового засідання Третього апеляційного адміністративного суду у м. Дніпрі апеляційну скаргу
Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області
на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25.02.2019 року в адміністративній справі №160/9403/18 (головуючий суддя у 1 інстанції Кадникова Г.В., повний текст рішення складено 25.02.2019 року)
за позовом Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Україна"
про застосування заходів реагування,-
ВСТАНОВИВ:
Державна екологічна інспекція у Дніпропетровській області звернулася до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Україна", в якому просила застосувати заходи реагування до Товариства з обмеженою відповідальністю "Україна", які полягають у частковому зупиненні виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг, під час якого здійснюється експлуатація джерел утворення викидів забруднюючих речовин в атмосферне без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, а саме:
- адміністративне приміщення в с.Маломихайлівка: газовий котел КТН-20 - 1 од.;
- механізований тік в смт. Просяна: обладнання для очищення та сушки зерна ДСП-16, обладнане приймальним бункером, норіями транспортування, установкою для очищення (сепаратор БЦС-50), обладнана ГОУ (батарейний циклони), газовими зерносушильними агрегатами, бункером розвантаження зерна, бункером для зернових відходів;
- обладнання для очищення та сушки зерна ДСП-50 обладнане приймальним бункером, норіями транспортування, установкою для очищення (сепаратор БЦС-50), обладнана ГОУ (батарейний циклони), газовим зерносушильним агрегатом, бункером розвантаження зерна, бункером для зернових відходів;
- очисна машина оснащена приймальним бункером, транспортерами зерна, установкою для очищення зерна (сепаратор БЦС-50), обладнаною ГОУ (батарейний циклон), бункерами розвантаження зерна - 2од., бункерами для зернових відходів - 2од.;
- зерносклади - 7 од., пересувні зернонавантажувачі ЗМ-60 - 3 од., протруювач ПС-20 - 1 од., відкритий майданчик для зберігання зерна;
- місця тимчасового зберігання пестицидів і агрохімікатів, місця розведення та заливки пестицидів у спецтехніку, місця протруєння зерна, місця тимчасового зберігання непридатних до використання пестицидів і агрохімікатів та тари від них;
- відкритий майданчик для ремонту обладнання: заточувальний верстат, зварювальний пост;
- пункт заправки техніки: паливороздавальні колонки - 2 од., наземне сховище для зберігання нафтопродуктів - 19 металевих ємностей;
- опалення приміщень: в операторних - твердопаливні котли індивідуального виготовлення (буржуйки) - 2 од., в лабораторії - твердопаливний котел КСТ-16 - 1 од., в пекарні - газовий котел КТН-30СРМ - 1 од.;
- обладнання борошномельного цеху: пристрій очистки зерна, вузол зволоження і витримки зерна; усткування для перемелення зерна, сортувальне устаткування; трубопроводи пневмотранспорту; дільниця фасування в мішкотару - виробничі приміщення обладнані витяжною вентиляцією та очисними установками (циклони - 2 од. та рукавний фільтр), склад готової продукції;
- обладнання хлібопекарні: склад для сировини, газові хлібопекарські печі ГТПР-240 - 2 од., машина тістовимішувальна БМТ-140 - 2 од., просіювач вібраційний з магнітоуловлювачем ААОВ-ХПА- 1 од.; електрошафа для вистоювання тістових заготовок ЕШРТЗ- 2,5/220 - 2 од.; мийна односекційна ванна ВМСМ-1 - 1 од. - виробничі приміщення обладнані витяжною вентиляцією та очисними установками (батарея з двох циклонів);
- тракторна бригада в смт. Просяна: в пункті технічного обслуговування -заточувальний - 1од, свердлильний - 1од., наждачний - 1 од. верстати, в приміщенні слюсарні: свердлильний - 1 од., токарний - 1 од., заточувальний - 1 од. верстати, критий ангар та відкритий майданчик для техніки;
- тракторна бригада в с. Маломихайлівка: в майстерні ПТО - токарний верстат, в одному з боксів - компресор, свердлильний верстат; пункт заправки сільгосптехніки паливороздавальна колонка - 1 од., наземне сховище для зберігання нафтопродуктів - 1 металева ємність; в адміністративному приміщенні - твердопаливний котел індивідуального виготовлення (буржуйка) - 1 од, в приміщеннях сторожки та кімнаті відпочинку - грубки на твердому паливі - 2 од. Товариством з обмеженою відповідальністю "Україна" (місцезнаходження: Центральна, 20, с. Маломихайлівка, Покровський район, Дніпропетровська область, 53612; місце провадження господарської діяльності: вул. Пролетарська, смт.Просяна, Покровський район, Дніпропетровська область; код ЄДРПОУ 25515076) - до повного усунення порушення.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що останнім була проведена планова перевірка дотримання вимог правоохоронного законодавства Товариством з обмеженою відповідальністю "Україна", в ході якої виявлено факти порушення правоохоронного законодавства, виробництва (виготовлення), реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг, пов`язана із експлуатацією джерел утворення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, а тому є правові підстави для застосування до відповідача заходів реагування.
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25.02.2019 року у задоволені позову відмовлено.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, позивач подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, неповне з`ясування обставин справи, просить скасувати оскаржуване рішення та прийняти нове, яким задовольнити позовні вимоги.
В обґрунтування апеляційної скарги зазначалося, що судом першої інстанції проігноровано докази, які спростовують твердження відповідача щодо відсутності порушень, які встановлені за результатами перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Україна". Крім того, позивачем з метою усунення виявлених порушень було надано підприємству припис №4-10224-3-3 від 28.09.2018 року, пунктами 7,8 якого зазначено вимоги щодо розроблення інвентаризацію джерел викидів забруднюючих речовин атмосфери повітря відповідно до фактичного стану підприємства з урахуванням всіх джерел утворення викидів та обсягів викидів та отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря з урахуванням всіх джерел викидів. Відповідач повинен був виконати вказаний припис до 01.02.2019 року, проте на час звернення позивача з апеляційною скаргою інформації щодо його виконання не надходило та припис не оскаржено.
В відзиві на апеляційну скаргу відповідач просить відмовити у задоволені апеляційної скарги.
Представник позивача у судовому засіданні просив задовольнити апеляційну скаргу.
Представник відповідача у судовому засіданні просив відмовити у задоволені апеляційної скарги.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, доводи представників сторін, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено у суді апеляційної інстанції, що
Держекоінспекцією у період з 14.09.2018р. по 25.09.2018р. на підставі наказу про проведення планової перевірки № 740-П від 22.08.2018 року, направлення на перевірку від 22.08.2018р. № 4-8696-3-3, повідомлення від 21.08.2018р. № 4-8645-3-3 проведено планову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства ТОВ "Україна" (місцезнаходження: Центральна, 20, с. Маломихайлівка, Покровський район, Дніпропетровська область, 53612; місце провадження господарської діяльності: вул. Пролетарська, смт. Просяна, Покровський район, Дніпропетровська область; код ЄДРПОУ 25515076). За результатом перевірки складено акт № 510/3-8/18, яким встановлено порушення правоохоронного законодавства, виробництва (виготовлення), реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг, пов`язана із експлуатацією джерел утворення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря.
28.09.2018 року позивачем винесено припис №4-10224-3-3, яким, зокрема, було зобов`язання відповідача до 01.02.2019 року розробити інвентаризацію джерел викидів забруднюючих речовин атмосфери повітря відповідно до фактичного стану підприємства з урахуванням всіх джерел утворення викидів та обсягів викидів та отримати дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря з урахуванням всіх джерел викидів.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, колегія суддів виходить з наступного.
Державна екологічна інспекція у Дніпропетровській області здійснює свою діяльність згідно статті 20 2 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища", ст. 21 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади", Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", Положення про державну екологічну інспекцію в Автономній республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, яке затверджено наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 11.08.2017 № 312 (надалі - Положення).
Пунктом 2 глави 2 вказаного положення, передбачено, що Державна екологічна інспекція у Дніпропетровській області здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням територіальними органами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства. Пунктом 3 глави 2 Положення передбачено, що Інспекція проводить перевірки (у тому числі документальні) із застосуванням інструментально-лабораторного контролю, складає відповідно до законодавства акти за результатами здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням вимог законодавства з питань, що належать до її компетенції, надає обов`язкові до виконання приписи щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства та здійснює контроль за їх виконанням, здійснює лабораторні вимірювання (випробування).
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначено Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".
Відповідно до ч.6 ст.7 вказаного закону за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт, в якому зазначає стан виконання вимог законодавства суб`єктом господарювання, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства.
Частиною 7 статті 7 вказаного закону передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.
Так, на час проведення Держекоінспекцією перевірки з 12.09.2018р. по 25.09.2018р., усі раніше викорстовувані ТОВ "Україна" газові споживачі (котли, установки і т.п.) вже були відключені від джерела постачання газу у зв`зку із припиненням постачання газу від ПАО "Дніпропетровськ газ" через Покровске управління по експлуатації газового господарства до ТОВ "Україна", що підтверджується актами від 28.03.2012 року, 29.10.2012 року і 31.05.2018 року про припинення постачання газу та відключення господарства від газу із опломбуванням газоподавачем газоспоживчих об`єктів.
При цьому, в акті вказано, що в адміністративному приміщенні в с.Маломихайлівка встановлено газовий котел КТН-20, що не відповідає дійсності, оскільки в цьому приміщенні в 2005 році встановлено газовий котел КТН-10, який 29.10.2012 року був відключений від газопостачання та опломбований. 28.08.2014 року, замість вказаного газового котла, для обігріву адміністративного приміщення в с.Маломихайлівка був встановлений електрокотел для системи водяного опалення "ЕКО". Газовий котел "Ферролі", який використовувався для опалення адміністративного приміщення 31.05.2018 року було відключено від джерела газопостачання у зв`язку із припиненням ПАТ "Дніпропетровськ газ" подачі газу. Викладене підтверджується паспортами на зазначені котли.
З матеріалів справи також вбачається, що директором ТОВ "Україна" прийнято рішення про припинення ряду робіт на тих об`єктах, які піддавались перевірці:
- наказ №10 від 27.11.2018 року про припинення використання обладнання для очищення та сушки зерна ДСП-16 у зв`язку з закінченням виробничого процесу з 27.11.2018 року та до повного отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин (до Наказу додається акт опломбування від 27.11.2018 року майстром Групи ГРП/ШРП Покровської дільниці ПВ ПАТ "Дніпропетровськгаз" на мех/току в смт.Просяна газового устаткування);
- наказ № 9 від 27.11.2018 року про припинення роботи очищення та сушки зерна ДСП-50 у зв`язку з закінченням виробничого процесу з 27.11.2018 року до повного отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин;
- наказ №11/3 від 27.11.2018 року про припинення роботи зерноочисних машин у зв`язку з закінченням виробничого процесу з 27.11.2018 року до повного отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин;
- наказ №5 від 01.10.2018 року про заборону роботи в зерноскладі на відкритому майданчику для зберігання зерна (протруювання зерна) до повного отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин;
- наказ №4 від 01.10.2018 року про створення комісії по інвентаризації ТМЦ (на підставі цього наказу було проведено списання 1 од. - протруювач ПС-20);
- наказ №6 від15.10.2018 року про припинення роботи відкритого майданчика з 15.10.2018 року до повного отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин;
- наказ №7 від 01.10.2018 року про припинення роботи обладнання та механізмів в тракторній бригаді №1 в майстерні ПТО з 01.10.2018 року до повного отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин;
- наказ №10/1 від 01.10.2018 року про припинення роботи обладнання тракторної бригади з 01.10.2018 року до повного отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин.
Судом першої інстанції вірно встановлено, що з 2018 року ТОВ "Україна" не проводить на території господарства операції щодо зберігання пестицидів і агрохімікатів, місце розведення та заливки пестицидів у спецтехніку, оскільки пестециди та ядохімікати для внесення в грунт знаходяться на складі постачальника і завозяться ним на рівні добової норми, про що складена відповідна довідка.
Одночасно вбачається, що при проведенні таких операцій із розведення пестицидів і агрохімікатів своїми силами раніше, для організації збирання, знезараження, перевезення та утилізації використаної тари з-під небезпечних хімічних речовин, ТОВ "Україна" укладались відповідні договори від 11.01.2016рр. та 10.01.2017р. із ТОВ "ІМАР".
Окрім того, 03.09.2018 року ТОВ "Україна" укладено із ФОП ОСОБА_2 договір на збирання, заготівлю відходів гумових, у тому числі зношених шин для подальшої утилізації.
Також суд першої інстанції дійшов вірного висновку щодо підтвердження невикористання відповідачем пункту заправки техніки, а саме: паливороздавальні колонки - 2од., наземне сховище для зберігання нафтопродуктів - 19 металевих ємностей згідно з наказу №3 від 15.01.2018 року, виданого директором ТОВ "Україна".
З наявних в матеріалах справи копій договорів від 06.11.2015 року із ТОВ "ПЕТРОЛ ПЛЮС", від 30.05.2016 році із ТОВ "НАФТОВА КОМПАНІЯ "ПЕТРОЛІУМ ГРУП", від 24.11.2016 році із ТОВ "ПРГРЕС НАФТА" і від 30.11.2018 році із ТОВ "ПАЛЛАДІУМ ОІЛ", слідує, що вказані підприємства здійснювали відповідачу поставку нафтопродуктів та заправку сільгосптехніки ТОВ "Україна".
Суд апеляційної інстанції погоджує висновок суду першої інстанції щодо підтвердження відповідачем переведення хлібопекарні на електропечі ГТР-240 після припинення з 29.10.2012 року ПАО "Дніпропетровськгаз" газопостачання до ТОВ "Україна", що підтверджується актом про відключення газопостачання та технічними паспортами, наявними у матеріалах справи. Для обігріву приміщення хлібопекарні ТОВ "Україна" використовує електричний обігрівач "ЕКО" для системи водяного опалення, а для обігріву приміщення лабораторії апарат електричний водонагрівний (підлоговий) "Дніпро" КЕО-Б, що підтверджується відповідними паспортами.
Також на виконання зауваження Держекоінспекції щодо інвентаризації викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря від стаціонарних джерел, ТОВ "Україна" 02.10.2018 року уклало із сертифікованим підприємством ТОВ НВП "Техноекосервіс" договір №20/09-18 ІВОМ про проведення інвентаризації викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря від стаціонарних джерел ТОВ "Україна", розробку документів, в яких обґрунтовуються обсяги таких викидів та отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря від вказаних стаціонарних джерел в Департаменті екології і природних ресурсів Дніпропетровської обласної держадміністрації.
Станом на 01.02.2019 року ТОВ НВП "Техноекосервіс" провело та склало звіт про інвентаризацію викидів забруднюючих речовин із стаціонарних джерел ТОВ "Україна".
01.02.2019 року ТОВ НВП "Техноекосервіс" відповідно до умов договору від 02.10.2018 рок направило до Департаменту екології і природних ресурсів Дніпропетровської обласної держадміністрації вказаний звіт, що підтверджується договором, свідоцтвом про атестацію ТОВ НВП "Техноекосервіс" і звітом.
Щодо посилань позивача на статистичний звіт господарства до Західно-Донбаського ОДПІ про використання ТОВ Україна природнього газу, колегія суддів зазначає, що використання ТОВ Україна природнього газу для сушіння зерна проводилось до перевірки і це відображено в акті перевірки, а після проведеної перевірки, починаючи із листопада 2019 року усі ці газові сушилки зерна були законсервовані до отримання дозволу на викиди. Після отримання 03.07.2019 року із Департаменту екології та природніх ресурсів Дніпропетровської обласної державної адміністрації Дозволу № 1224200000-36 на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, що було вимогою припису №4-10224-3-3 від 28.09.2018 року, ТОВ Україна відновило експлуатацію цих джерел.
Таким чином, з урахуванням наявних в матеріалах справи доказів, суд першої інстанції дійшов вірного висновку щодо відсутності підстав для задоволення позову.
З урахуванням викладеного суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що судом першої інстанції повно з`ясовані обставин, що мають значення для справи, висновки, викладені у рішенні суду першої інстанції, відповідають обставинам справи, судом першої інстанції правильно застосовано норми матеріального права та норми процесуального права, а тому відсутні підстави для скасування рішення суду першої інстанції та ухвалення нового рішення.
Доводи апеляційної скарги не спростовують правильності прийнятого судом першої інстанції судового рішення.
Керуючись статтями 242, 243, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25.02.2019 року в адміністративній справі №160/9403/18 за позовом Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Україна" про застосування заходів реагування - залишити без задоволення.
Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25.02.2019 року в адміністративній справі №160/9403/18 - залишити без змін.
Вступна та резолютивна частини постанови складені в нарадчій кімнаті та проголошені в судовому засіданні 21.08.2019 року, в повному обсязі постанова складена 23 серпня 2019 року.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий - суддя С.В. Білак
суддя В.А. Шальєва
суддя Н.І. Малиш
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.08.2019 |
Оприлюднено | 27.08.2019 |
Номер документу | 83844678 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Білак С.В.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кадникова Ганна Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кадникова Ганна Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні