Постанова
від 06.03.2019 по справі 810/4401/18
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 810/4401/18 Суддя (судді) першої інстанції: Леонтович А.М.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 березня 2019 року м. Київ

Колегія суддів Шостого апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого-судді: Кучми А.Ю.

суддів: Аліменко В.О., Безименної Н.В.,

за участю секретаря: Тищенко Н.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду апеляційну скаргу Обслуговуючого кооперативу Товариство користувачів централізованими мережами Софіївка на рішення Київського окружного адміністративного суду від 27.11.2018 (м. Київ, дата складання повного тексту - 05.12.2018) у справі за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області, треті особи: Обслуговуючий кооператив Товариство користувачів централізованими мережами Софіївка , ОСОБА_3 про визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акту,-

В С Т А Н О В И Л А:

ОСОБА_2 звернулась з позовом до Софіївсько - Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області, в якому просить суд визнати протиправним та нечинним з дня прийняття пункт 1 рішення виконавчого комітету Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області № 146 від 15.05.2018.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що проекти актів органів місцевого самоврядування оприлюднюються в порядку, передбаченому Законом України Про доступ до публічної інформації , однак проект оскаржуваного рішення не оприлюднювався органом місцевого самоврядування за 20 робочих днів до дати його розгляду та прийняття.

У відзиві на адміністративний позов третя особа зазначає, що в ході підготовки до розгляду документів про затвердження тарифів Обслуговуючим кооперативом ТКЦМ Софіївка , заздалегідь, за півтори місяці до дати розгляду питання про затвердження тарифів відповідачем були оприлюднені наміри здійснити зміну тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення в офіційному місцевому виданні - газеті Новий день . Таким чином були виконані всі дії, що передбачені законодавством щодо доведення до громадськості тарифів. Крім того, тарифи Обслуговуючим кооперативом Товариство користувачів централізованими мережами Софіївка були застосовані та вступили в дію з 01.06.2018, отже всі процесуальні строки дотримані і жодних прав споживачів не було порушено.

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 27.11.2018 вищевказаний адміністративний позов задоволено.

Не погоджуючись з судовим рішенням, третя особа подала апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове, яким відмовити в повному обсязі у задоволенні адміністративного позову.

Зокрема, апелянт вказує на те, що мотивувальна та резолютивна частини судового рішення суперечать одна одній, отже ускладнює виконання такого рішення, створює передумови для різного тлумачення порядку виконання такого рішення та може бути підставою для спорів між споживачами та підприємством питного водопостачання з приводу застосування тарифу на водовідведення та водопостачання. Суд не дав оцінки тому факту, що позивач оскаржує рішення виконавчого комітету Софіївсько-Борщагівської сільської ради, але подає позов до Софіївсько-Борщагівської сільської ради, суб'єкта владних повноважень з іншою компетенцією і повноваженнями, який не приймав оскаржуване рішення.

Суд встановивши, що позов заявлено до неналежного відповідача, мав змінити цього відповідача на належного відповідно до вимог ст. 52 КАС України.

На думку апелянта, судом порушений принцип пропорційності, який полягає в дотриманні необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія), який застосовується у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень. Відповідач не наводить жодних заперечень щодо розміру тарифів, їх структури, навіть отримавши всю необхідну інформацію про такі дані, маючи претензії виключно щодо відсутності державної реєстрації та відсутності оприлюднення зазначеного рішення перед його прийняттям.

Апелянт вважає, що в цілому рішення виконавчого комітету Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області № 146 від 15.05.2018 узгоджується з вимогами чинного законодавства і прийняте повноважним суб'єктом владних повноважень, відповідно до порядку тарифоутворення, встановленого КМ України № 869 від 01.06.2011, тобто є вірним по суті, а окремі порушення встановленої процедури прийняття акту не можуть бути підставою для визнання його неправомірним, оскільки у випадку скасування рішення Виконавчого комітету Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області № 146 від 15.05.2018 можливими негативними наслідками можуть бути припинення послуг з водопостачання та водовідведення в населеному пункті.

06.03.2019 у судове засідання з'явились позивач, представник третьої особи Обслуговуючого кооперативу Товариство користувачів централізованими мережами Софіївка , третя особа ОСОБА_3.

Розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а рішення суду - без змін.

Згідно ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

За матеріалами справи виконавчим комітетом Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області 15.05.2018 прийнято рішення № 146 Про встановлення тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення для населення, які надаються ОК ТКЦМ Софіївка (а.с.12).

Рішенням Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області № 146 від 15.05.2018 Про встановлення тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення для населення, які надаються ОК ТКМЦ Софіївка погоджено Обслуговуючому кооперативу Товариство користувачів централізованими мережами Софіївка (код ЄДРПОУ 37228239) наступні тарифи на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення для населення в розмірах:

- тариф споживачам з використанням внутрішньо-будинкових мереж централізованого водопостачання за грн/м3 з ПДВ - 10,18 грн;

- тариф споживачам з використанням внутрішньо-будинкових мереж централізованого водовідведення за грн/м3 з ПДВ - 6,81 грн.

Судом першої інстанції встановлено, що Обслуговуючий кооператив ТКЦМ Софіївка здійснив розрахунок економічно обґрунтованих витрат на послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення та листом № 10 від 23.04.2018 подав їх на розгляд до органів місцевого самоврядування (а.с.63-67).

Інформація про зміну тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення була розміщена виконавцем 31.03.2018 у друкованому засобі масової інформації - газеті Новий день , тобто до дня подання відповідних розрахунків до органу уповноваженого встановлювати тарифи (а.с. 33).

Зі змісту оголошення розміщеного у газеті Новий день Обслуговуючим кооперативом ТКЦМ Софіївка не зазначено структуру тарифу (плановані витрати за елементами, прибуток, податок на додану вартість); не зазначено обґрунтування причин зміни тарифу (відсоток відшкодування затвердженим тарифом собівартості, плановий економічно обґрунтований тариф, причини перегляду тарифу, відсоток зростання основних складових тарифу, відсоток підвищення тарифу тощо). Окрім того, в оголошенні відсутнє посилання на джерело розміщення всієї необхідної інформації, з якою без перешкод міг би ознайомитися споживач.

Відповідно до частини першої статті 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Рішення ради приймаються відкритим поіменним голосуванням, окрім випадків, передбачених пунктами 4 і 16 статті 26, пунктами 1, 29 і 31 статті 43 та статтями 55, 56 цього Закону, в яких рішення приймаються таємним голосуванням. Результати поіменного голосування підлягають обов'язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України Про доступ до публічної інформації . На офіційному веб-сайті ради розміщуються в день голосування і зберігаються протягом необмеженого строку всі результати поіменних голосувань. Результати поіменного голосування є невід'ємною частиною протоколу сесії ради.

Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування підлягають обов'язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України Про доступ до публічної інформації . Проекти актів органів місцевого самоврядування оприлюднюються в порядку, передбаченому Законом України Про доступ до публічної інформації , крім випадків виникнення надзвичайних ситуацій та інших невідкладних випадків, передбачених законом, коли такі проекти актів оприлюднюються негайно після їх підготовки.

Послідовно, частиною третьою статті 15 Закону України Про доступ до публічної інформації встановлено, що проекти нормативно-правових актів, рішень органів місцевого самоврядування, розроблені відповідними розпорядниками, оприлюднюються ними не пізніш як за 20 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття.

Однак, виконавчим комітетом Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області не вчинено дій, передбачених Законом України Про доступ до публічної інформації , а саме - не опубліковано проект нормативно-правого акту, яким встановлено скориговані тарифи.

Апелянт посилається на те, що ним 31.03.2018 була оприлюднена інформація щодо наміру коригування тарифу, проте дотримання третіми особами чинного законодавства, жодним чином не нівелює необхідності дотримання відповідачем норм Закону України Про доступ до публічної інформації під час виконання ним своїх владних повноважень.

Закони та інші нормативно-правові акти, що визначають права і обов'язки громадян, однак не доведені до відома населення у встановленому законом порядку, згідно з частиною другою статті 57 Конституції України є нечинними та не можуть застосовуватись.

За таких обставин, виконавчим комітетом Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області порушено порядок прийняття нормативно-правового акту, що свідчить про необхідність визнання нечинним п. 1 рішення № 146 від 15.05.2018 Про встановлення тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення для населення, які надаються ОК ТКМЦ Софіївка .

Щодо посилань апелянта про те, що спірне рішення № 146 від 15.05.2018 прийнято Виконавчим комітетом Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області, а відповідачем по справі являється Софіївсько-Борщагівська сільська рада Києво-Святошинського району Київської області, колегія суддів зазначає наступне.

Згідно з ст. 1 Закону України № 280/97-ВР від 21.05.1997 Про місцеве самоврядування в Україні виконавчі органи рад - органи, які відповідно до Конституції України та цього Закону створюються сільськими, селищними, міськими, районними в містах (у разі їх створення) радами для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування у межах, визначених цим та іншими законами.

Відповідно до ст. 11 Закону України № 280/97-ВР від 21.05.1997 Про місцеве самоврядування в Україні виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.

Виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах рад є підконтрольними і підзвітними відповідним радам, а з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольними відповідним органам виконавчої влади.

Рішенням ІI сесії Софіївсько-Борщагівської сільської ради VIII скликання Києво-Святошинського району Київської області № 8 від 26.11.2015 утворено виконавчий комітет Софіївсько-Борщагівської сільської ради VIII скликання Києво-Святошинського району Київської області та затверджено його персональний склад (а.с.62).

З огляду на те, що Виконавчий комітет Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області є підконтрольним створюваним радою виконавчим органом, колегія суддів вважає, що Софіївсько-Борщагівська сільська рада Києво-Святошинського району Київської області є належним відповідачем у справі.

З приводу тверджень апелянта, який вказує на те, що мотивувальна та резолютивна частини спірного судового рішення суперечать одна одній, отже ускладнює виконання такого рішення, створює передумови для різного тлумачення порядку виконання такого рішення та може бути підставою для спорів між споживачами та підприємством питного водопостачання з приводу застосування тарифу на водовідведення та водопостачання, колегія суддів вважає їх безпідставним, з огляду на наступне.

Скасування акта суб'єкта владних повноважень як способу захисту порушеного права позивача застосовується тоді, коли спірний акт не породжує жодних правових наслідків від моменту прийняття такого акта.

Визнання ж акта суб'єкта владних повноважень нечинним означає втрату чинності таким актом з моменту набрання чинності відповідним судовим рішенням або з іншого визначеного судом моменту після прийняття такого акта. Суд визначає, що рішення суб'єкта владних повноважень є нечинним, тобто втрачає чинність з певного моменту лише на майбутнє, якщо на підставі цього рішення виникли правовідносини, які доцільно зберегти.

Оскільки, при прийнятті п. 1 рішення виконавчого комітету Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області № 146 від 15.05.2018 відповідачем не було дотримано процедуру його прийняття, зокрема не опубліковано проект нормативно-правого акту, яким встановлено скориговані тарифи, колегія суддів вважає необхідним саме визнати нечинним п. 1 рішення виконавчого комітету Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області № 146 від 15.05.2018, тобто з дня його прийняття, а не з моменту набрання законної сили рішення суду.

З приводу зазначеного судом у мотивувальній частині оскаржуваного судового рішення про те, що позовна вимога в частині визнання оскаржуваного рішення протиправним та нечинним з моменту його ухвалення задоволенню не підлягає, апелянт не позбавлений права на звернення до суду першої інстанції із заявою про виправлення описок в цій частині.

Згідно з частиною першою ст. 253 КАС України суд, який постановив судове рішення, може з власної ініціативи або за заявою учасника справи чи іншої заінтересованої особи виправити допущені в судовому рішенні цього суду описки, очевидні арифметичні помилки незалежно від того, набрало судове рішення законної сили чи ні.

Вирішуючи питання про виправлення описок, допущених у судовому рішенні, суд не може змінювати остаточний результат розгляду справи для сторін, а усуває лише окремі технічні недоліки, які можливо заважатимуть виконанню рішення, чи роблять зв'язок між наявною доказовою базою та висновками суду менш видимим, хоча і не заперечують цього зв'язку. Суд вправі, здійснити технічну заміну елементу, яка є очевидною й такою, що в подальшому може ускладнити виконання судового рішення, тоді як зміна змісту судового рішення шляхом виправлення описки порушує правило незмінності судового рішення.

З огляду на викладене, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що судом першої інстанції не допущено порушень норм матеріального або процесуального права, у зв'язку з чим апеляційна скарга не підлягає задоволенню.

За наведених обставин, колегія суддів приходить до висновку, що рішення суду є законним і обґрунтованим, ухваленим з дотриманням норм матеріального та процесуального права, а тому підстав для його скасування не має.

Керуючись ст.ст. 242, 243, 251, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Обслуговуючого кооперативу Товариство користувачів централізованими мережами Софіївка залишити без задоволення , а рішення Київського окружного адміністративного суду від 27.11.2018 - без змін .

Постанова набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена в порядку та строки, встановлені ст.ст. 328, 329 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено 11.03.2019.

Головуючий-суддя:А.Ю. Кучма Судді:В.О. Аліменко Н.В. Безименна

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.03.2019
Оприлюднено13.03.2019
Номер документу80384031
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/4401/18

Постанова від 06.03.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Постанова від 06.03.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 14.01.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 14.01.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 13.12.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Леонтович А.М.

Ухвала від 18.12.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Леонтович А.М.

Ухвала від 06.12.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Леонтович А.М.

Рішення від 27.11.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Леонтович А.М.

Рішення від 27.11.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Леонтович А.М.

Ухвала від 29.10.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Леонтович А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні