Рішення
від 05.03.2019 по справі 2340/4868/18
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 березня 2019 року справа № 2340/4868/18

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Руденко А.В., розглянувши у письмовому провадженні в спрощеному позовному провадженні без виклику сторін в приміщенні суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Корсунь-Шевченківської районної ради Черкаської області про визнання протиправним та скасування рішення, -

ВСТАНОВИВ:

До Черкаського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 з позовною заявою до Корсунь-Шевченківської районної ради Черкаської області, в якій просить скасувати рішення №31-1/VІІ від 21.09.2018 про звернення депутатів Корсунь-Шевченківської районної ради Черкаської області до Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України, Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг України, про недопущення підвищення ціни на газ та електроенергію для потреб населення.

Обгрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначає, що оскаржуване рішення прийняте з порушеннями процедури підготовки і прийняття актів органів місцевого самоврядування, оскільки на розгляд пленарного засідання 32 позачергової сесії винесений проект оскаржуваного рішення не був попередньо узгоджений з юридичною службою районної ради та заступником голови районної ради, проект не містить відомостей про його автора, не пройшов візування. Вказаний проект розглядався на засіданні постійної комісії районної ради, проте висновки комісії по цьому питанню відсутні. Позивач зазначає, що працює на посаді провідного спеціаліста з юридичних питань виконавчого апарату Корсунь-Шевченківської районної ради та до його обов'язків належить здійснення правового, інформаційного, аналітичного забезпечення діяльності ради і її органів та візування документів у межах повноважень. Внаслідок того, що відповідальними посадовими особами не було забезпечене дотримання вимог щодо підготовки до розгляду проекту оскаржуваного рішення та його узгодження, позивач був позбавлений можливості належним чином виконати свої посадові обов'язки. Допущення порушень змушує позивача оскаржувати прийняте рішення в судовому порядку з метою уникнення можливих майбутніх звинувачень позивача у непрофесійності.

Відповідач проти позову заперечив. 10.01.2019 надав відзив на позовну заяву, в якому зазначив, що Законом України Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що районні ради можуть розглядати і вирішувати на пленарних засіданнях інші питання, віднесені до їх відання цим та іншими законами. Таким чином, прийняття відповідачем оскаржуваного рішення не суперечить чинному законодавству.

Щодо доводів позивача, що проект оскаржуваного рішення не готувався групою депутатів та працівниками виконавчого апарату ради і винесений на розгляд сесії з порушенням Регламенту, зазначив, що пропозиція з проектом рішення поступила на пленарному засіданні 31 сесії, була опрацьована, проект рішення відредагований та розглянутий 19.09.2018 на засіданні постійної комісії районної ради з питань соціального захисту населення, вирішення молодіжних проблем, підтримки багатодітних сімей, дітей-сиріт та інвалідів та на засіданні президії районної ради від 21.09.2018 з пропозицією президії винести даний проект рішення на розгляд пленарного засідання 32 позачергової сесії.

З вказаних підстав просив у задоволенні позову відмовити.

Ухвалою суду від 17.12.2018 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито спрощене позовне провадження та ухвалено розпочати розгляд справи по суті з 16.01.2019 без виклику учасників справи.

Дослідивши письмові докази, які містяться у справі, суд встановив наступне.

Позивач ОСОБА_1 працює на посаді провідного спеціаліста з юридичних питань виконавчого апарату Корсунь-Шевченківської районної ради, що підтверджується копією розпорядження Корсунь-Шевченківської районної ради №52-к від 06.11.2017.

17.09.2018 депутати Корсунь-Шевченківської районної ради ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13 звернулися до заступника голови районної ради ОСОБА_14 з листом від 14.09.2018, в якому просили скликати термінову позачергову сесію районної ради та винести на розгляд питання Про звернення депутатів Корсунь-Шевченківської районної ради Черкаської області до Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної ради України, Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг України про недопущення підвищення ціни на газ та електроенергію для потреб населення з метою соціального захисту громадян України, зупинення падіння рівня їх життя та зниження соціальної напруги в державі.

Розпорядженням заступника голови районної ради ОСОБА_14 №78 від 18.09.2018 вирішено скликати 32-гу позачергову сесію районної ради 7 скликання 21.09.2018 о 10 год. 00 хв. в залі засідань адміністративного будинку районної ради; на розгляд позачергової сесії внести питання Про звернення депутатів Корсунь-Шевченківської районної ради Черкаської області до Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної ради України, Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг України про недопущення підвищення ціни на газ та електроенергію для потреб населення .

Згідно протоколу засідання постійної комісії районної ради з питань соціального захисту населення, вирішення молодіжних проблем, підтримки багатодітних сімей, дітей-сиріт та осіб з інвалідністю від 19.09.2018 комісією вирішено погодити проект рішення районної ради Про звернення депутатів Корсунь-Шевченківської районної ради Черкаської області до Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної ради України, Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг України про недопущення підвищення ціни на газ та електроенергію для потреб населення та винести на розгляд президії та сесії районної ради.

Згідно витягу з протоколу засідання президії Корсунь-Шевченківської районної ради від 21.09.2018 вирішено погодити проект рішення районної ради Про звернення депутатів Корсунь-Шевченківської районної ради Черкаської області до Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України, Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг України, про недопущення підвищення ціни на газ для потреб населення та винести його на розгляд 32-ї позачергової сесії районної ради сьомого скликання.

Рішенням Корсунь-Шевченківської районної ради №32-1/VІІ від 21.09.2018 вирішено підтримати та направити звернення депутатів Корсунь-Шевченківської районної ради Черкаської області до Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної ради України, Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг України про недопущення підвищення ціни на газ та електроенергію для потреб населення.

Вважаючи рішення №32-1/VІІ від 21.09.2018 протиправним, позивач звернувся до суду.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд виходить з наступного.

Закон України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997 №280/97-ВР (далі - Закон №280/97-ВР) визначає систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування.

Статтею 2 Закону №280/97-ВР визначено, що місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України; місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

Згідно статті 5 Закону №280/97-ВР система місцевого самоврядування включає: територіальну громаду; сільську, селищну, міську раду; сільського, селищного, міського голову; виконавчі органи сільської, селищної, міської ради; старосту, районні та обласні ради, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст; органи самоорганізації населення.

Згідно частини 2 статті 10 Закону №280/97-ВР обласні та районні ради є органами місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст, у межах повноважень, визначених Конституцією України, цим та іншими законами, а також повноважень, переданих їм сільськими, селищними, міськими радами.

Згідно статті 59 Закону №280/97-ВР рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Згідно частини 2 статті 43 Закону №280/97-ВР районні і обласні ради можуть розглядати і вирішувати на пленарних засіданнях й інші питання, віднесені до їх відання цим та іншими законами.

Таким чином, Корсунь-Шевченківська районна рада Черкаської області прийняла оскаржуване рішення в межах наданих їй повноважень.

Статтею 46 Закону №№280/97-ВР визначено, що сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно; сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради (частина перша); перша сесія новообраної сільської, селищної, міської ради скликається відповідною територіальною виборчою комісією не пізніш як через два тижні після реєстрації новообраних депутатів ради в кількості, яка забезпечує повноважність складу ради відповідно до статті 45 цього Закону (частина друга); наступні сесії ради скликаються: сільської, селищної, міської - відповідно сільським, селищним, міським головою; районної у місті, районної, обласної - головою відповідної ради (частина четверта); сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності - не рідше ніж один раз на місяць (частина п'ята).

Частиною 15 статті 46 Закону №№280/97-ВР визначено, що порядок проведення першої сесії ради, порядок обрання голови та заступника (заступників) голови районної у місті, районної, обласної ради, секретаря сільської, селищної, міської ради, скликання чергової та позачергової сесії ради, призначення пленарних засідань ради, підготовки і розгляду питань на пленарних засіданнях, прийняття рішень ради про затвердження порядку денного сесії та з інших процедурних питань, а також порядок роботи сесії визначаються регламентом ради, з урахуванням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".

Регламент роботи Корсунь-Шевченківської районної ради Черкаської області затверджено рішенням Корсунь-Шевченківської районної ради Черкаської області №2-1/VІІ від 16.12.2015. (далі - Регламент).

Згідно частин 5, 6 статті 21 Регламенту для розгляду невідкладних питань чи надзвичайних ситуацій скликається позачергова сесія районної ради. Пропозиція і обгрунтування щодо необхідності скликання позачергової сесії подаються у письмовій формі голові ради з переліком питань, що пропонуються для розгляду.

Згідно частини 3 статті 25 Регламенту пропозиція щодо кожного питання, яке пропонується включити до порядку денного сесії, подається з проектом рішення, яке пропонується прийняти за цією пропозицією, підготовленим згідно з вимогами Регламенту.

Згідно частини 1 статті 28 Регламенту включенню питання до проекту порядку денного та його винесенню на розгляд пленарного засідання ради для прийняття процедурного рішення передує попередній розгляд цього проекту у фракціях чи постійних комісіях ради, до сфери повноважень яких належить ці питання.

Судом встановлено, що проект оскаржуваного рішення 19.09.2018 погоджено комісією районної ради з питань соціального захисту населення, вирішення молодіжних проблем, підтримки багатодітних сімей, дітей-сиріт та осіб з інвалідністю. Президією Корсунь-Шевченківської районної ради 21.09.2018 вирішено погодити проект оскаржуваного рішення та винести його на розгляд 32-ї позачергової сесії ради.

Згідно частини 1 статті 30 Регламенту виконавчий апарат розглядає поданий проект, реєструє його у книзі реєстрації проектів рішень ради та визначає при необхідності перелік комісій ради та відповідних структурних підрозділів виконавчого органу, які мають попередньо розглянути чи завізувати проект.

Згідно частин 4, 5, 6 статті 30 Регламенту виконавчий апарат передає підготовлений проект рішення ради на розгляд президії для включення до проекту порядку денного (у випадку, викладеному в частині 3 статті) чи коли проект проходить передбачені цим Регламентом попередні розгляди та візування. Візи проставляються на зворотній стороні першого примірника останнього аркуша проекту рішення. Візування проекту рішення є обов'язковим.

Судом встановлено, що проект оскаржуваного рішення не зареєстрований у книзі реєстрації проектів рішень Корсунь-Шевченківської районної ради, не пройшов візування, що є порушенням статті 30 Регламенту роботи Корсунь-Шевченківської районної ради Черкаської області. Однак, вказані порушення не є підставою для визнання оскаржуваного рішення незаконним.

Разом з цим, суд зазначає, що згідно частини першої статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Згідно частини першої статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутись до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень; визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень.

Таким чином, нормативно-правові акти чи індивідуальні акти, прийняті суб'єктом владних повноважень з порушенням закону, підлягають визнанню нечинними чи скасування лише у разі порушення прав, свобод чи інтересів фізичної особи і необхідності судового захисту з метою поновлення порушеного права.

Позивач вказує, що не мав змоги виконати свої посадові обов'язки, однак не зазначає, які негативні наслідки настали для нього внаслідок прийняття оскаржуваного рішення.

Суд зазначає, що оскільки внаслідок прийняття оскаржуваного рішення жодні негативні наслідки для позивача не настали, тому порушення прав позивача відсутнє, відтак позовні вимоги є необгрунтованими та задоволенню не підлягають.

Суд відхиляє доводи позивача, що оскаржуване рішення може призвести до звинувачень у непрофесійності у майбутньому, оскільки суд наділений повноваженнями захистити порушені права, та позбавлений можливості задовольняти позовні вимоги на майбутнє.

Керуючись ст.ст. 6, 9, 14, 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову ОСОБА_1 (вул. Грушевського, 117, м. Корсунь-Шевченківський, Черкаська область, 19400, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) до Корсунь-Шевченківської районної ради Черкаської області (вул. Героїв Майдану, 9, м. Корсунь-Шевченківський, Черкаська область, 19400, код ЄДРПОУ 25205105) відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо її не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційного суду за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня підписання судового рішення.

Суддя А.В. Руденко

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.03.2019
Оприлюднено15.03.2019
Номер документу80453090
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2340/4868/18

Постанова від 30.05.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Постанова від 30.05.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Ухвала від 22.04.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Ухвала від 22.04.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Ухвала від 05.03.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

Рішення від 05.03.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

Ухвала від 17.12.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні