Рішення
від 25.02.2019 по справі 160/398/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 лютого 2019 року Справа № 160/398/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіОСОБА_1 за участі секретаря судового засіданняОСОБА_2 за участі: представник позивача - ОСОБА_3 представника відповідача 1 - ОСОБА_4 розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю УКРВЕО до Головного управління ДФС України у Дніпропетровській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправними дій, скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Укрвео" звернулось до Головного управління ДФС України у Дніпропетровській області (відповідач - 1), Державної фіскальної служби України (відповідач-2) із позовом, в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1016682/42330106 від 07.12.2018 р. про відмову в реєстрації податкової накладної №100001 від 01.11.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати складену ТОВ УКРВЕО податкову накладну №100001 від 01.11.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її подання;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1016680/42330106 від 07.12.2018 р. про відмову в реєстрації податкової накладної №100002 від 01.11.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати складену ТОВ УКРВЕО податкову накладну №100002 від 01.11.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її подання;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1038308/42330106 від 28.12.2018 р. про відмову в реєстрації податкової накладної №800018 від 08.11.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати складену ТОВ УКРВЕО податкову накладну №800018 від 08.11.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її подання.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що відповідач не мав правових підстав для прийняття вказаного рішення про відмову у реєстрації податкової накладної, оскільки платником податків надано контролюючому органу усі належні первинні документи на підтвердження реальності здійснення господарських операцій. Таким чином, позивач просить суд позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 18.01.2019року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) учасників справи. Судове засідання у справі призначено на 14.02.2019 року. Однак, у зв'язку із тимчасовою непрацездатністю судді Сидоренко Д.В., розпорядженням в.о. керівника апарату від 04.02.2019 року здійснено повторний автоматизований розподіл справи.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 06.02.2019 року адміністративну справу №160/398/19 прийнято до свого провадження, за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) учасників справи. Судове засідання у справі призначено на 25.02.2019 року.

14.02.2019 року Головне управління ДФС України у Дніпропетровській області надали до суду відзив на позов, в якому зазначили що, ТОВ УКРВЕО у листопаді 2018 року подано на реєстрацію податкові накладні №100001, №100002 №800018. Загальний обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригувань зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної /розрахуй коригування на реєстрацію в Реєстрі, перевищує 30 млн. гривень (зокрема, лише по податковій наклади №100001 від 01.11.2018 обсяг постачання становить 125 151 820,80 грн.). Відповідно до пункту 23 Положення, Комісією ГУ ДФС у Дніпропетровській області (комісія регіонального рівня) було прийнято рішення про відмову в реєстрації податкових накладних №100001 від 01.11.2018, №100002 від 01.11.2018, та №800018 від 08.11.2018, які зареєстровані в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена. Зазначені рішення були надіслані до Комісії ДФС України (комісії центрального рівня). Відповідно до пункту 24 Порядку, Комісією ДФС України були прийняті Рішення №101668/42330106 від 07.12.2018, №1016680/42330106 від 01.11.2018 та №1038308/42330106 від 28.12.2018 про відмову в реєстрації податкових накладних №100001 від 01.11.2018, №100002 від 01.11.2018 та № 800018 від 08.11.2018. Таким чином, оскаржувані рішення приймалися саме комісією центрального рівня, а не Головним управління ДФС України у Дніпропетровській області, а відтак вимоги до Головного управління ДФС України у Дніпропетровській області є безпідставні.

14.02.2019 року представником Державної фіскальної служби України подано відзив на позов в якому заперечували проти задоволення позову. В обґрунтування своєї позиції посилалися на те, що підставою для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку. Вважають значену підставу в Рішенні комісії для відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування правомірними та такими, що прийняті відповідно до норм діючого законодавства та в установленому порядку, а вимоги позивача безпідставними, необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

25 лютого 2019 року у судовому засіданні, представник позивача підтримав позовні вимоги у повному обсязі просив задовольнити.

Представник відповідача - Головне управління ДФС України у Дніпропетровській області заперечувала проти задоволення позову з підстав викладених у відзиві на позов.

Державна фіскальна служба України, у судове засідання свого представника не направила, про дату, час і місце розгляду справи повідомлялись належним чином, заяви про відкладення справи суду не направили.

Заслухавши пояснення осіб, які беруть участь у справі, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Укрвео" (код ЄДРПОУ 42330106, далі - ТОВ "Укрвео") зареєстроване як юридична особа та як платник податків перебуває на обліку у ДПІ у Шевченківському районі м.Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області. Основний вид діяльності: код КВЕД 46.90 "неспеціалізована оптова торгівля".

Як встановлено із матеріалів справи, 01.10.2018 між ТОВ "Укрвео" (Комітент) та ТОВ "Цифротех" (Комісіонер) укладено договір комісії №1018К. Згідно з п.1.1, 1.2 цього договору комісіонер зобов'язується за дорученням комітента та від свого імені, здійснювати операції з продажу третім особам, товару що належить комітенту (цифрова техніка, аксесуари, термінали, комп'ютери та інший товар переданий комітентом комісіонеру), надалі товар.

Кількість, асортимент і ціна товару, переданого комітентом комісіонеру на комісію, вказуються у видаткових накладних (або актах прийому - передачі комісійного товару), які є невід'ємною частиною цього договору.

Комісіонер зобов'язаний укладати угоди з продажу товару на користь комітента і передавати комітенту все отримане за угодами, не пізніше 90 днів з моменту реалізації товару, шляхом перерахування на поточний рахунок комітента, який вказаний в тексті даного договору (п.2.3.6 цього договору).

На виконання умов зазначеного договору, ТОВ "Укрвео" передало ТОВ Цифротех товар на загальну суму 150 182 184,96 грн (в т.ч. ПДВ - 25 030 364,16 грн.), що підтверджується видатковою накладною №19 від 01.11.2018року.

Однак, на момент відвантаження товару обов'язок щодо сплати отриманого товару комісіонером не настав. Кошти в розмірі 32 130 000,00 грн надійшли на розрахунковий рахунок - 10.12.2018року, що підтверджується банківськими виписками.

Також, 31.10.2018 між ТОВ "Цифра-Трейд" (Постачальник) та ТОВ "Укрвео" (Покупець) укладено договір поставки №Т-06/31/10/18.

Згідно з п.1.1 цього договору постачальник зобов'язується у зумовлені строки другій стороні - покупцеві: термінали мобільних телефонів, цифрову фототехніку, електротехнічні товари, обладнання та аксесуари, стартові пакети, ваучери, скетч- карти а асортименті (далі - Товар), а Покупець зобов'язується прийняти вказаний товар і сплатити за нього певну грошову суму, згідно з умовами цього договору.

Відповідно до 1.2 цього договору загальна кількість товару, що підлягає поставці за видами, марками, моделями, типами, розмірами визначаються за згодою Сторін, попередньо до поставки товару покупцю, та вказуються у видаткових накладних, що дорівнюються до специфікації, та є невід ємною частиною цього Договору.

Пунктом 2.3.1 договору передбачено, що разом з товаром постачальник передає покупцю відповідні товаросупровідні документи, а саме: видаткову накладну, сертифікат якості, експлуатаційні документи та гарантійний талон на кожну одиницю товару.

Оплата за товар здійснюється покупцем на умовах відстрочення платежу, протягом 6 місяців з моменту отримання покупцем рахунку від постачальника (п.3.4 договору).

На виконання умов зазначеного договору, ТОВ "Укрвео" було придбано товар у ТОВ "Цифра - Трейд" на загальну суму 2687906,52 грн (в т.ч. ПДВ - 447984,42 грн.), що підтверджується видатковою накладною №1593 від 01.11.2018року.

Для комплексного логістичного обслуговування (розвантаження товару, прийому товару за якістю та кількістю, пломбування товару, сканування штрих - кодів товару, відпуску товару) позивачем було укладено договір з ТОВ "Цифротех" №У-0110/18 від 01.10.2018, та здійснено поставку товару, що підтверджується актом надання послуг №12354 від 31.10.2018 на суму 184 615,40 грн.

Оплату вартості за відвантажений товар було здійснено покупцем 19.11.2018, що підтверджується банківськими виписками.

Встановлено, та не заперечується сторонами, що за правилом першої події ТОВ "Укрвео" було виписано та направлено на реєстрацію податкову накладну №100001 від 01.11.2018, однак, згідно квитанції №1 від 26.11.2018 реєстрацію вказаної податкової накладної було зупинено відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI та пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості платника податків.

З метою підтвердження правомірності реєстрації податкової накладної, позивачем засобами електронного зв'язку в електронному вигляді надіслано на адресу відповідача -1 повідомлення №100001 від 28.11.2018 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрацію яких зупинено, копії документів про підтвердження реальності здійснення операцій.

Відповідач - 1, керуючись приписами вимог пункту 23 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117 (далі - Порядок зупинення №117) прийняв рішення, яке попередньо зареєстрував в окремому реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена та надіслав до комісії центрально рівня.

Рішенням комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 07.12.2018 №1016682/42330106 відмовлено у реєстрації податкової накладної №100001 від 01.11.2018 на суму 150 182 184,96 грн. Підстава: ненадання платником податку копій документів, зокрема, розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.

13.12.2018 позивачем було подано скаргу на рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. 22.12.2018 рішенням комісії з питань розгляду скарг, залишено скаргу без задоволення та рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних - без змін.

Як встановлено із матеріалів справи, 01.10.2018 між ТОВ "Укрвео" (Комітент) та ТОВ "Цифротех" (Комісіонер) укладено договір комісії №1018К.

Згідно з п.1.1, 1.2 цього договору комісіонер зобов'язується за дорученням комітента та від свого імені, здійснювати операції з продажу третім особам, товару що належить комітенту (цифрова техніка, аксесуари, термінали, комп'ютери та інший товар переданий комітентом комісіонеру), надалі товар.

Кількість, асортимент і ціна товару, переданого комітентом комісіонеру на комісію, вказуються у видаткових накладних (або актах прийому - передачі комісійного товару), які є невід'ємною частиною цього договору.

Комісіонер зобов'язаний укладати угоди з продажу товару на користь комітента і передавати комітенту все отримане за угодами, не пізніше 90 днів з моменту реалізації товару, шляхом перерахування на поточний рахунок комітента, який вказаний в тексті даного договору (п.2.3.6 цього договору).

На виконання умов зазначеного договору, ТОВ "Укрвео" передало ТОВ Цифротех на підставі видаткової накладної №22 від 01.11.2018 товар на загальну суму 4 767 576,12 грн (в т.ч. ПДВ - 794 596,02 грн.). Однак, на момент відвантаження товару обов'язок щодо сплати отриманого товару комісіонером не настав.

Також, 01.11.2018 між ТОВ "Днепр Телеком" (Постачальник) та ТОВ "Укрвео" (Покупець) укладено договір поставки №11-2018. Згідно з п.1.1 цього договору постачальник зобов'язується передати у зумовлені строки другій стороні - покупцеві: термінали мобільних телефонів, цифрову фототехніку, електротехнічні товари, обладнання та аксесуари, стартові пакети, ваучери, скетч- карти а асортименті (далі - Товар), а Покупець зобов'язується прийняти вказаний товар і сплатити за нього певну грошову суму, згідно з умовами цього договору.

Відповідно до 1.2 цього договору загальна кількість товару, що підлягає поставці за видами, марками, моделями, типами, розмірами визначаються за згодою Сторін, попередньо до поставки товару покупцю, та вказуються у видаткових накладних, що дорівнюються до специфікації, та є невід ємною частиною цього Договору.

Пунктом 2.3 договору передбачено, що разом з товаром постачальник передає покупцю відповідні товаросупровідні документи, а саме: видаткову накладну, сертифікат якості, експлуатаційні документи та гарантійний талон на кожну одиницю товару.

Оплата за товар здійснюється покупцем на умовах відстрочення платежу, протягом 6 місяців з моменту отримання покупцем рахунку від постачальника (п.3.4 договору).

На виконання умов зазначеного договору, ТОВ "Укрвео" було придбано товар у ТОВ "Днепр Телеком" на підставі видаткової накладної №2024 від 01.11.2018 на загальну суму 22482,48 грн (в т.ч. ПДВ - 3747 грн.)

Для комплексного логістичного обслуговування (розвантаження товару, прийому товару за якістю та кількістю, пломбування товару, сканування штрих - кодів товару, відпуску товару) позивачем було укладено договір з ТОВ "Цифротех" №У-0110/18 від 01.10.2018, товар доставлено, що підтверджується актом надання послуг №12354 від 31.10.2018 на суму 184615,40 грн.

Оплату вартості за відвантажений товар було здійснено покупцем 05.12.2018, що підтверджується банківськими виписками.

Встановлено та не заперечується сторонами, що за правилом першої події ТОВ "Укрвео" було виписано та направлено на реєстрацію податкову накладну №100002 від 01.11.2018, однак, згідно квитанції №1 від 26.11.2018 реєстрацію вказаної податкової накладної було зупинено відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI та пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості платника податків.

З метою підтвердження правомірності реєстрації податкової накладної, позивачем засобами електронного зв'язку в електронному вигляді надіслано на адресу відповідача -1 повідомлення №100002 від 28.11.2018 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрацію яких зупинено, копії документів про підтвердження реальності здійснення операцій.

Відповідач - 1, керуючись приписами вимог пункту 23 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117 (далі - Порядок зупинення №117) прийняв рішення, яке попередньо зареєстрував в окремому реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена та надіслав до комісії центрально рівня.

Рішенням комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 07.12.2018 №1016680/42330106 відмовлено у реєстрації податкової накладної №100002 від 01.11.2018 на суму 4 767 576,12 грн. Підстава: ненадання платником податку копій документів, зокрема, розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.

13.12.2018 позивачем було подано скаргу на рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. 22.12.2018 рішенням комісії з питань розгляду скарг, залишено скаргу без задоволення та рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних - без змін.

Як встановлено із матеріалів справи, 12.10.2018 між ТОВ "Укрвео" (Комітент) та ТОВ "Алло" (Комісіонер) укладено договір комісії №12/10-К. Згідно з п.1.1, 1.2 цього договору комісіонер зобов'язується за дорученням комітента та від свого імені, здійснювати операції з продажу третім особам, товару що належить комітенту (цифрова техніка, аксесуари, термінали, комп'ютери та інший товар переданий комітентом комісіонеру), надалі товар.

Кількість, асортимент і ціна товару, переданого комітентом комісіонеру на комісію, вказуються у видаткових накладних (або актах прийому - передачі комісійного товару), які є невід'ємною частиною цього договору.

Комісіонер зобов'язаний укладати угоди з продажу товару на користь комітента і передавати комітенту все отримане за угодами, не пізніше 90 днів з моменту реалізації товару, шляхом перерахування на поточний рахунок комітента, який вказаний в тексті даного договору (п.2.3.6 цього договору).

На виконання умов зазначеного договору, ТОВ "Укрвео" передало ТОВ Алло на підставі видаткової накладної №41 від 08.11.2018 товар на загальну суму 100803,72 грн (в т.ч. ПДВ - 16800,62 грн.). Однак, на момент відвантаження товару обов'язок щодо сплати отриманого товару комісіонером не настав.

Також, 08.10.2018 між ТОВ "Укрторгшина" (Постачальник) та ТОВ "Укрвео" (Покупець) укладено договір поставки №12-10/18. Згідно з п.1.1 цього договору постачальник зобов'язується поставити і передати на умовах даного договору товар, який попередньо замовлений покупцем з наявного у постачальника у власність покупця, а покупець приймає та оплачує такий товар на умовах і у порядку, визначених цим договором.

Відповідно до 2.1 цього договору сторони погоджують асортимент, кількість товару, ціну, вартість партії, місце доставки та строки поставки товарів на підставі замовлення надісланого покупцем постачальнику.

На виконання умов зазначеного договору, ТОВ "Укрвео" було придбано товар у ТОВ "Алло" на підставі видаткової накладної №УШ-603 від 08.11.2018 на загальну суму 92444 грн. (в т.ч. ПДВ - 15407,33 грн.)

Для комплексного логістичного обслуговування (розвантаження товару, прийому товару за якістю та кількістю, пломбування товару, сканування штрих - кодів товару, відпуску товару) позивачем було укладено договір з ТОВ "Цифротех" №У-0110/18 від 01.10.2018, та доставлено товар, що підтверджується актом надання послуг №12354 від 31.10.2018 на суму 184615,40 грн.

Оплату вартості за відвантажений товар було здійснено покупцем 13.11.2018, що підтверджується банківськими виписками.

Встановлено та не заперечується сторонами, що за правилом першої події ТОВ "Укрвео" було виписано та направлено на реєстрацію податкову накладну №800018 від 18.12.2018, однак, згідно квитанції №1 від 29.11.2018 реєстрацію вказаної податкової накладної була зупинена відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI та пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості платника податків.

З метою підтвердження правомірності реєстрації податкової накладної, позивачем засобами електронного зв'язку в електронному вигляді надіслано на адресу відповідача -1 повідомлення №800018 від 18.12.2018 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрацію яких зупинено, копії документів про підтвердження реальності здійснення операцій.

Відповідач - 1, керуючись приписами вимог пункту 23 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117 (далі - Порядок зупинення №117) прийняв рішення, яке попередньо зареєстрував в окремому реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена та надіслав до комісії центрально рівня.

Однак, рішенням комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 28.12.2018 №1038308/42330106 відмовлено у реєстрації податкової накладної №800018 від 08.11.2018 на суму 100803,72 грн. Підстава: ненадання платником податку копій документів, зокрема, первинні документи щодо постачання /придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування.

Не погоджуючись із вказаними Рішеннями контролюючого органу та вважаючи їх протиправними, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам та перевіряючи оскаржувані рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 07.12.2018 №1016682/42330106 про відмову у реєстрації податкової накладної №100001 від 01.11.2018; від 07.12.2018 №1016680/42330106 про відмову у реєстрації податкової накладної №100002 від 01.11.2018; від 28.12.2018 №1038308/42330106 про відмову у реєстрації податкової накладної №800018 від 08.11.2018 на відповідність вимогам ч.2 ст.2 КАС України, суд зазначає наступне.

Частиною другою статті 19 Конституції України проголошено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, далі - Податковий кодекс України).

У відповідності до приписів норми пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Пунктом 188.1 статті 188 Податкового кодексу України передбачено, що база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв'язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб'єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).

Згідно з абз.1 п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п.201.7 ст.201 Податкового кодексу України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс). У разі якщо частка товарів/послуг, послуг не містить відокремленої вартості, перелік (номенклатура) частково поставлених товарів/послуг зазначається в додатку до податкової накладної у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, та враховується при визначенні загальних податкових зобов'язань.

Положеннями пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Реєстр) визначено Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (зі змінами та доповненнями, далі - Порядок ведення №1246)

Положеннями пункту 2 Порядку ведення №1246 встановлено, що податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Відповідно до п.4 Порядку ведення №1246 до Реєстру вносяться відомості щодо податкових накладних та/або розрахунків коригування, які прийняті до Реєстру та підлягають реєстрації, реєстрацію яких зупинено, а також щодо яких у встановленому порядку прийнято рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації.

Пунктом п'ятим Порядку ведення №1246 визначено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України "Про електронний цифровий підпис", " Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній / розрахунку коригування.

Положеннями пункту 12 Порядку ведення №1246 встановлено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, щодо наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (п.13 Порядку ведення №1246).

Згідно з п.14 Порядку ведення №1246 квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

У відповідності до положень пункту 18 Порядку ведення №1246 на момент прийняття у встановленому порядку рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування щодо таких податкової накладної та/або розрахунку коригування проводяться перевірки, визначені пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого).

За результатами таких перевірок формується квитанція про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, яка надсилається платнику податку разом з відповідним рішенням. Квитанція про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування, щодо яких прийнято рішення про їх реєстрацію, одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр) визначено Порядком зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117 (далі - Порядок зупинення №117).

Пунктом шостим Порядку зупинення №117 встановлено, що у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

Пунктом 14 Порядку зупинення №117 передбачено, що перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Згідно з п.15 Порядку зупинення №117 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг).

Відповідно до п.16 Порядку зупинення №117 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Положеннями пункту 19 Порядку зупинення №117 визначено, що комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

Пунктом 20 Порядку зупинення №117 встановлено, що зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Згідно з п.21 Порядку зупинення №117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Згідно з п. 23 Порядку зупинення №117 комісією регіонального рівня протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку:

щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, менше 30 млн. гривень, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яке реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу;

щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, більше 30 млн. гривень включно, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яке попередньо реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається до комісії центрального рівня.

Відповідно до п.24 Порядку зупинення №117 комісія центрального рівня протягом семи робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів відповідно до пункту 15 цього Порядку, але не раніше отриманого рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі комісії регіонального рівня, може прийняти інше рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі. Прийняте комісією центрального рівня рішення реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу, а рішення Комісії регіонального рівня скасовується.

Пунктом 27 Порядку зупинення №117 передбачено, що рішення про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Пунктом 21 Порядку роботи комісій №117 передбачено, що комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).

Здійснивши системний аналіз норм чинного законодавства та наявних у матеріалах доказів суд дійшов висновку, що позивачем було надано визначений законом перелік документів для реєстрації податкових накладних №100001 від 01.11.2018, №100002 від 01.11.2018, №800018 від 08.11.2018 до контролюючого органу, а відповідачем на спростування доводів позивача доказів суду не надано та не наведено, які саме документи необхідно було надати.

Враховуючи вищевикладене, рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 07.12.2018 №1016682/42330106; від 07.12.2018 №1016680/42330106; від 28.12.2018 №1038308/42330106 було прийнято відповідачем в порушення ч.2 ст.19 КАС України та не відповідає вимогам ч.2 ст.2 КАС України, а тому є протиправним та підлягає скасуванню.

Як зазначив Європейський суд з прав людини у рішенні від 6 вересня 1978 року у справі "ОСОБА_2 та інші проти Німеччини", "із принципу верховенства права випливає, зокрема, що втручання органів виконавчої влади у права людини має підлягати ефективному нагляду, який, як правило, повинна забезпечувати судова влада. Щонайменше це має бути судовий нагляд, який найкращим чином забезпечує гарантії незалежності, безсторонності та належної правової процедури".

Засіб юридичного захисту має бути ефективним, як на практиці, так і за законом. Так, при розгляді справи було б неприйнятно враховувати право на ефективний засіб захисту, а саме, запобігання порушенню або припиненню порушення з боку суб'єкта владних повноважень, а так само встановлення механізму відновлення, поновлення порушеного права без його практичного застосування. Таким чином, обов'язковим є практичне застосування ефективного механізму захисту.

Верховний Суд України у своїй постанові від 16.09.2015 по справі №21-1465а15 зазначив, що у випадку задоволення позову, рішення суду має бути таким, яке б гарантувало дотримання і захист прав, свобод, інтересів позивача від порушень з боку відповідача, забезпечувало його виконання та унеможливлювало необхідність наступних звернень до суду. Спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії, чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень, а у випадку невиконання, або неналежного виконання рішення не виникла б необхідність повторного звернення до суду.

Зважаючи на протиправність оскаржуваних рішень, застосовуючи механізм захисту порушеного права та його відновлення, керуючись повноваженнями, наданими ч.2 ст.245 КАС України, суд вважає за необхідне зазначити, що саме Державною фіскальною службою України винесені рішення, які порушили право позивача, тому слід зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні ТОВ "Укрвео" №100001 від 01.11.2018; №100002 від 01.11.2018; №800018 від 08.11.2018 днем їх фактичного подання.

Державною фіскальною служби України в порушення ч.2 ст.77 КАС України не доведено, а позивачем та наявною у матеріалах справи сукупністю належних, допустимих, достовірних та достатніх доказів спростовано правомірність рішень комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 07.12.2018 №1016682/42330106; від 07.12.2018 №1016680/42330106; від 28.12.2018 №1038308/42330106, а тому позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрвео" до Державної фіскальної служби України є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

У той же час, судом під час розгляду справи не встановлено, а позивачем не надано доказів порушення його прав Головним управління ДФС України у Дніпропетровській області, а відтак позов у цій частині не підлягає задоволенню

Згідно ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Під час перевірки правомірності оскаржуваних рішень суд враховує, чи прийняті вони з використанням повноважень та спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискредитації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь яким несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

З огляду на вищезазначені висновки суду відповідач - Державна фіскальна служба України, як суб'єкт владних повноважень, не доказав правомірності своїх дій та прийнятих рішень, що є підставою для задоволення позову в частині.

Відповідно до ч. 1, 3 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Отже, враховуючи про часткове задоволення позову, на користь позивача підлягають відшкодуванню судові витрати, сплачені позивачем за подання цього позову у розмірі 11562,00 грн.

Керуючись ст. ст.9, 77, 132, 139, 143, 243-246 , Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю УКРВЕО в частині позовних вимог до Державної фіскальної служби України про визнання протиправними дії, скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1016682/42330106 від 07.12.2018 р. про відмову в реєстрації податкової накладної №100001 від 01.11.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати складену ТОВ УКРВЕО податкову накладну №100001 від 01.11.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її подання.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1016680/42330106 від 07.12.2018 р. про відмову в реєстрації податкової накладної №100002 від 01.11.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати складену ТОВ УКРВЕО податкову накладну №100002 від 01.11.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її подання.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1038308/42330106 від 28.12.2018 р. про відмову в реєстрації податкової накладної №800018 від 08.11.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати складену ТОВ УКРВЕО податкову накладну №800018 від 08.11.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її подання.

У задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю УКРВЕО до Головного управління ДФС України у Дніпропетровській області - відмовити.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю УКРВЕО (ЄДРПОУ-42330106) судові витрати з оплати судового збору у розмірі 11562,00 грн. (одинадцять тисяч п'ятсот шістдесят дві гривні 00 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (ЄДРПОУ-39292197).

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складений 01 березня 2019 року.

Суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення25.02.2019
Оприлюднено17.03.2019
Номер документу80474452
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними дій, скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —160/398/19

Ухвала від 08.10.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Прудник Сергій Володимирович

Постанова від 02.07.2019

Адмінправопорушення

Локачинський районний суд Волинської області

Кідиба Т. О.

Ухвала від 13.05.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Ухвала від 10.04.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Рішення від 25.02.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Коренев Андрій Олексійович

Рішення від 25.02.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Коренев Андрій Олексійович

Ухвала від 06.02.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Коренев Андрій Олексійович

Ухвала від 18.01.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сидоренко Дмитро Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні