Рішення
від 13.03.2019 по справі 320/5920/18
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 березня 2019 року № 320/5920/18

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Лиска І.Г., розглянувши в м. Києві за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу за позовом ТОВ "ВП Будсервіс до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії,

в с т а н о в и в:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ВП Будсервіс" звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Державної фіскальної служби України, в якому просить суд: - скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 29.05.2018 №735367/40413630; - зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 15.11.2017 №85.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відмовляючи в реєстрації податкової накладної, контролюючий орган в оскаржуваному рішенні не зазначив конкретних обставин, які б виключали можливість реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних. Позивач стверджує, що складена ним податкова накладна відповідає визначеним у законі критеріям оцінки ризиків, у зв'язку з чим підстави для зупинення її реєстрації були відсутні. Одночасно з цим позивач звертає увагу суду, що отримавши повідомлення про зупинення реєстрації податкової накладної, контролюючому органу було направлено пояснення та документи, що підтверджують реальність фінансово-господарських операцій, за наслідками яких було складено відповідну податкову накладну. Як зазначає позивач, доданих до повідомлення пояснень та документів контролюючий орган під час прийняття оскаржуваного рішення не врахував, у зв'язку з чим дійшов безпідставних висновків про відмову у реєстрації податкової накладної.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 22.11.2018 відкрито провадження у справі, розгляд якої здійснюється за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання. Вказаною ухвалою суду встановлено відповідачу п'ятнадцятиденний строк з дня отримання копії даної ухвали для подання відзиву на позовну заяву та доказів, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача.

Проте, на час прийняття рішення у даній справі відповідач правом на подання відзиву на позовну заяву не скористався.

Відповідно до ч. 5 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Учасники справи з клопотанням про розгляд справи у судовому засіданні до суду не звертались. З урахуванням викладеного, розгляд справи судом здійснено без повідомлення (виклику) сторін за наявними у ній матеріалами та доказами.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з таких підстав.

Товариство з обмеженою відповідальністю "ВП Будсервіс" (код ЄДРПОУ 40413630) зареєстроване в якості юридичної особи, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Основним видом діяльності ТОВ ВП Будсервіс є оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням (код КВЕД 46.73). Відповідно укладених договорів з постачальниками ТОВ ВП Будсервіс закуповує будівельні матеріали (в т.ч., але не виключно коди УКТ ЗЕД 3214, 2523, 6809, 3209, 7216, 3506, 3505, 3824, 7019) для подальшого продажу покупцям відповідно укладених договорів. Форма розрахунків з контрагентами - безготівкова. Чисельність працівників станом на 01.11.2017р. складає 43 особи. Для здійснення діяльності ТОВ ВП Будсервіс орендує складські приміщення загальною площею 1710кв.м.

Товари зберігаються в орендованих приміщеннях за адресами: м. Біла Церква, вул. Ярмаркова, 39г, м. Біла Церква, вул. Ярмаркова, 39в, м. Біла Церква, вул. Ярмаркова, 396, м. Біла Церква, вул. Ярмаркова, 39а, що підтверджується договором № 18 здачі в оренду нежитлового приміщення укладено з ППВП Будсервіс 01.11.2016 року. За вересень-жовтень 2017 року сторонами договору складено та підписано акти № 256,287,323,355 від 29.09.2017, 31.10.2017, 30.11.2017, 31.12.2017 про надання послуг оренди на суму 4860,00грн.. Орендну плату сплачено відповідно платіжних доручень № № 2746, 2981,3215, 3354 від 19.09.2017, 13.10.2017, 29.11.2017, 19.12.2017 року на суми 4860,00грн.. Договір № 14 здачі в оренду нежитлового приміщення укладено з ПП БЦСБМ 01.05.2016 року. За вересень-грудень 2017 року сторонами договору складено та підписано акти № 262,280, 381,491 від 29.09.2017, 31.10.2017, 30.11.2017, 31.12.2017 про надання послуг оренди на суму 3000,00грн. Договір № 21/1 здачі в оренду нежитлового приміщення укладено з ПП БЦСБМ 01.11.2016 року. За вересень-грудень 2017 року сторонами договору складено та підписано акти № 263,287,382,492 від 29.09.2017, 31.10.2017, 30.11.2017, 31.12.2017 про надання послуг оренди на суму 6000,00грн.. Товар з кодом УКТ ЗЕД 3214, а саме: СМ-11/25 Ceresit клей для плитки придбавався відповідно укладеного договору №115/03 від 01.03.2017 року у ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна згідно накладної №3710672305 від 14.11.2017 року на суму 80 240,90грн. Оплата за поставлений товар здійснена по безготівковому розрахунку, що підтверджується платіжними дорученням №№3237 від 24.11.2017 року на суму 80 240,90грн. По вказаних операціях ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна сформовано податкові накладні №1483453 від 14.11.2017 року реєстраційні номери НОМЕР_1. На СМ-11/25 Ceresit клей для плитки(код УКТ ЗЕД 3214) ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна надано сертифікат системи екологічної сертифікації та маркування продукції від 11.02.2016 року Реєстраційний № UA.08.002.359. Товар з кодом УКТ ЗЕД 3214, а саме: СМ-11/5 Ceresit клей для плитки придбавався відповідно укладеного договору №115/03 від 01.03.2017 року у ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна згідно накладної №3710672305 від 14.11.2017 року на суму 80 240,90грн. Оплата за поставлений товар здійснена по безготівковому розрахунку, що підтверджується платіжними дорученнями №№3237 від 24.11.2017 року на суму 80 240,90грн. По вказаних операціях ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна сформовано податкові накладні №1483453 від 14.11.2017 року, реєстраційні номери НОМЕР_1. На СМ-11/5 Ceresit клей для плитки(код УКТ ЗЕД 3214) ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна надано сертифікат системи екологічної сертифікації та маркування продукції від 11.02.2016 року Реєстраційний № UA.08.002.359. Товар з кодом УКТ ЗЕД 3214, а саме: СЕ-40/2 білий елас. водос. шов 5 мм придбавався відповідно укладеного договору №115/03 від 01.03.2017 року у ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна згідно накладної №3710671526 від 08.11.2017 року на суму 57 351,30грн. Оплата за поставлений товар здійснена по безготівковому розрахунку, що підтверджується платіжним дорученням №3207 від 20.11.2017 року на суму 22 061,06грн. По вказаних операціях ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна сформовано податкові накладні №1482689 від 08.11.2017 року, реєстраційні номери НОМЕР_2. На СЕ-40/2 білий елас. водос. шов 5 мм(код УКТ ЗЕД 3214) ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна надано сертифікат системи екологічної сертифікації та маркування продукції від 11.02.2016 року Реєстраційний № UA.08.002.359. Товар з кодом УКТ ЗЕД 3214, а саме: СЕ-40/2 горіх елас. водос. шов 5 мм придбавався відповідно укладеного договору №115/03 від 01.03.2017 року у ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна згідно накладної №3710671526 від 08.11.2017 року на суму 57 351,30грн. Оплата за поставлений товар здійснена по безготівковому розрахунку платіжними дорученням №№3207 від 20.11.2017 року на суму 22 061,06грн. По вказаних операціях ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна сформовано податкові накладні №1482689 від 08.11.2017 року, реєстраційні номери НОМЕР_2. На СЕ-40/2 горіх елас. водос. шов 5 мм(код УКТ ЗЕД 3214) ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна надано сертифікат системи екологічної сертифікації та маркування продукції від 11.02.2016 року Реєстраційний № UA.08.002.359. Товар з кодом УКТ ЗЕД 3214, а саме: СЕ-40/2 графіт елас. водос. шов 5 мм придбавався відповідно укладеного договору №115/03 від 01.03.2017 року у ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна згідно накладної №3710671526 від 08.11.2017 року на суму 57 351,30грн. Оплата за поставлений товар здійснена по безготівковому розрахунку, що підтверджується платіжним дорученням №№3207 від 20.11.2017 року на суму 22 061,06грн. По вказаних операціях ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна сформовано податкові накладні №1482689 від 08.11.2017 року, реєстраційні номери НОМЕР_2. На СЕ-40/2 графіт елас. водос. шов 5 мм(код УКТ ЗЕД 3214) ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна надано сертифікат системи екологічної сертифікації та маркування продукції від 11.02.2016 року Реєстраційний № UA.08.002.359. Товар з кодом УКТ ЗЕД 3214, а саме: Грунт СТ 17 Ceresit 10л придбавався відповідно укладеного договору №115/03 від 01.03.2017 року у ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна згідно накладної №3710670902 від 06.11.2017 року на суму 271 125,36грн. По вказаних операціях ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна сформовано податкові накладні №1482068 від 06.11.2017 року, реєстраційні номери НОМЕР_3. На Грунт СТ 17 Ceresit 10л(код УКТ ЗЕД 3214) ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна надано сертифікат системи екологічної сертифікації та маркування продукції від 11.02.2016 року Реєстраційний № UA.08.002.359. Товар з кодом УКТ ЗЕД 3214, а саме: Грунт СТ 17 Ceresit 5л придбавався відповідно укладеного договору №115/03 від 01.03.2017 року у ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна згідно накладної №3710670442 від 02.11.2017 року на суму 78 955,34грн. Оплата за поставлений товар здійснена по безготівковому розрахунку платіжними дорученням №№3192 від 14.11.2017 року на суму 78 955,34грн. По вказаних операціях ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна сформовано податкові накладні №1481610 від 02.11.2017 року, реєстраційні номери НОМЕР_4. На Грунт СТ 17 Ceresit 5л(код УКТ ЗЕД 3214) ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна надано сертифікат системи екологічної сертифікації та маркування продукції від 11.02.2016 року Реєстраційний № UA.08.002.359. Товар з кодом УКТ ЗЕД 3505, а саме: Клей д/шпал. Метілан універсал, придбавався відповідно укладеного договору №115/03 від 01.03.2017 року у ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна згідно накладної №3710664958 від 11.10.2017 року на суму 4 837,39грн. Оплата за поставлений товар здійснена по безготівковому розрахунку платіжними дорученням №№3030 від 20.10.2017 року на суму 4 837,39грн. По вказаних операціях ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна сформовано податкові накладні №1476104 від 11.10.2017 року, реєстраційні номери НОМЕР_5. На Клей д/шпал. Метілан універсал.(код УКТ ЗЕД 3505) ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна надано сертифікат системи екологічної сертифікації та маркування продукції від 11.02.2016 року Реєстраційний № UA.08.002.359. Товар з кодом УКТ ЗЕД 3214, а саме: СЕ-40/2 рожевий елас. водос. шов 5 мм придбавався відповідно укладеного договору №115/03 від 01.03.2017 року у ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна згідно накладної №3710671526 від 08.11.2017 року на суму 57 351,30грн. Оплата за поставлений товар здійснена по безготівковому розрахунку, що підтверджується платіжним дорученням №№3207 від 20.11.2017 року на суму 22 061,06грн. По вказаних операціях ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна сформовано податкові накладні №1482689 від 08.11.2017 року, реєстраційні номери НОМЕР_2. На СЕ-40/2 рожевий елас. водос. шов 5 мм(код УКТ ЗЕД 3214) ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна надано сертифікат системи екологічної сертифікації та маркування продукції від 11.02.2016 року Реєстраційний № UA.08.002.359. Товар з кодом УКТ ЗЕД 3214, а саме: Герметик Ceresit саніт.сілікон. прозорий 280 мл придбавався відповідно укладеного договору №115/03 від 01.03.2017 року у ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна згідно накладної №3710672304 від 14.11.2017 року на суму 11 493,94грн. Оплата за поставлений товар здійснена по безготівковому розрахунку, що підтверджується платіжним дорученням №№3218 від 21.11.2017 року на суму 11 493,94грн. По вказаних операціях ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна сформовано податкові накладні №1483452 від 14.11.2017 року, реєстраційні номери НОМЕР_6. На Герметик Ceresit саніт.сілікон. прозорий 280 мл(код УКТ ЗЕД 3214) ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна надано сертифікат системи екологічної сертифікації та маркування продукції від 11.02.2016 року Реєстраційний № UA.08.002.359. Товар з кодом УКТ ЗЕД 3214, а саме: Герметик Ceresit саніт.сілікон. білий 280 мл придбавався відповідно укладеного договору №115/03 від 01.03.2017 року у ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна згідно накладної №3710672304 від 14.11.2017 року на суму 10493,94 грн.. Оплата за поставлений товар здійснена по безготівковому розрахунку, що підтверджується платіжним дорученням №№3218 від 21.11.2017 року на суму 11 493,94грн. По вказаних операціях TOB з II Хенкель Баутехнік Україна сформовано податкові накладні №1483452 від 14.11.2017 року, реєстраційні номери НОМЕР_6. На Герметик Ceresit саніт.сілікон. білий 280 мл(код УКТ ЗЕД 3214) ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна надано сертифікат системи екологічної сертифікації та маркування продукції від 11.02.2016 року Реєстраційний № UA.08.002.359. Товар з кодом УКТ ЗЕД 3214, а саме: СЕ-40/2 св.сірий, елас. водос. шов 5 мм придбавався відповідно укладеного договору №115/03 від 01.03.2017 року у ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна згідно накладної №3710671526 від 08.11.2017 року на суму 57 351,30грн. Оплата за поставлений товар здійснена по безготівковому розрахунку, що підтверджується платіжним дорученням №№3207 від 20.11.2017 року на суму 22 061,06грн. По вказаних операціях ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна сформовано податкові накладні №1482689 від 08.11.2017 року, реєстраційні номери НОМЕР_2. На СЕ-40/2 св.сірий, елас. водос. шов 5 мм(код УКТ ЗЕД 3214) ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна надано сертифікат системи екологічної сертифікації та маркування продукції від 11.02.2016 року Реєстраційний № UA.08.002.359. Товар з кодом УКТ ЗЕД 3214, а саме: Грунт СТ 17 Ceresit супер 10л придбавався відповідно укладеного договору №115/03 від 01.03.2017 року у ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна згідно накладної №3710672305 від 14.11.2017 року на суму 80 240,90грн. Оплата за поставлений товар здійснена по безготівковому розрахунку, що підтверджується платіжним дорученням №№3237 від 24.11.2017 року на суму 80 240,90грн. По вказаних операціях ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна сформовано податкові накладні №1483453 від 14.11.2017 року, реєстраційні номери НОМЕР_1. На Грунт СТ 17 Ceresit супер 10л(код УКТ ЗЕД 3214) ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна надано сертифікат системи екологічної сертифікації та маркування продукції від 11.02.2016 року Реєстраційний № UA.08.002.359. Товар з кодом УКТ ЗЕД 3214, а саме: Момент 25 кг суміш д/Армув. та прикл. ППС придбавався відповідно укладеного договору №115/03 від 01.03.2017 року у ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна згідно накладної №3710672585 від 15.11.2017 року на суму 67 620,10грн. Оплата за поставлений товар здійснена по безготівковому розрахунку платіжними дорученням №№3238 від 24.11.2017 року на суму 67 620,10грн. По вказаних операціях ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна сформовано податкові накладні №1483733 від 15.11.2017 року, реєстраційні номери НОМЕР_7. На Момент 25 кг суміш д/Армув. та прикл. ППС(код УКТ ЗЕД 3214) ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна надано сертифікат системи екологічної сертифікації та маркування продукції від 11.02.2016 року Реєстраційний № UA.08.002.359. Товар з кодом УКТ ЗЕД 3505, а саме: Клей д/шпал. Метілан флізел. придбавався відповідно укладеного договору №115/03 від 01.03.2017 року у ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна згідно накладної №3710662350 від 29.09.2017 року на суму 63 348,48грн. Оплата за поставлений товар здійснена по безготівковому розрахунку платіжними дорученням №№2948 від 10.10.2017 року на суму 63 348,48грн. По вказаних операціях ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна сформовано податкові накладні №1473510 від 29.09.2017 року, реєстраційні номери НОМЕР_8. На Клей д/шпал. Метілан флізел.(код УКТ ЗЕД 3505) ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна надано сертифікат системи екологічної сертифікації та маркування продукції від 11.02.2016 року Реєстраційний № UA.08.002.359. Товар з кодом УКТ ЗЕД 3214, а саме: Грунт СТ 99 Ceresit з антимікробн. домішкою 1л придбавався відповідно укладеного договору №115/03 від 01.03.2017 року у ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна згідно накладної №3710670022 від 30.10.2017 року на суму 76 194,50грн. Оплата за поставлений товар здійснена по безготівковому розрахунку, що підтверджується платіжним дорученням №№3166 від 08.11.2017 року на суму 76 194,50грн. По вказаних операціях ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна сформовано податкові накладні №1481163 від 30.10.2017 року, реєстраційні номери НОМЕР_9. На Грунт СТ 99 Ceresit з антимікробн. домішкою 1л(код УКТ ЗЕД 3214) ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна надано сертифікат системи екологічної сертифікації та маркування продукції від 11.02.2016 року Реєстраційний № UA.08.002.359. Товар з кодом УКТ ЗЕД 3214, а саме: СМ-11Плюс/25 Ceresit клей для плитки придбавався відповідно укладеного договору №115/03 від 01.03.2017 року у ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна згідно накладної №3710671521 від 08.11.2017 року на суму 87 383,35грн. По вказаних операціях ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна сформовано податкові накладні №1482684 від 08.11.2017 року, реєстраційні номери НОМЕР_10. На СМ-11Плюс/25 Ceresit клей для плитки(код УКТ ЗЕД 3214) ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна надано сертифікат системи екологічної сертифікації та маркування продукції від 11.02.2016 року Реєстраційний № UA.08.002.359. Товар з кодом УКТ ЗЕД 3214, а саме: Грунтовка бетонконтакт СТ 19/7,5 Ceresit придбавався відповідно укладеного договору №115/03 від 01.03.2017 року у ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна згідно накладної №3710670442 від 02.11.2017 року на суму 78 955,34грн. Оплата за поставлений товар здійснена по безготівковому розрахунку - платіжним дорученням №№3192 від 14.11.2017 року на суму 78 955,34грн. По вказаних операціях ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна сформовано податкові накладні №1481610 від 02.11.2017 року, реєстраційні номери НОМЕР_4. На Грунтовка бетонконтакт СТ 19/7,5 Сегезі1(код УКТ ЗЕД 3214) ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна надано сертифікат системи екологічної сертифікації та маркування продукції від 11.02.2016 року Реєстраційний № UA.08.002.359. Товар з кодом УКТ ЗЕД 3824, а саме: Захист для швів СТ 10/1 придбавався відповідно укладеного договору №115/03 від 01.03.2017 року у ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна згідно накладної №3710655644 від 06.09.2017 року на суму 292 050,89грн. Оплата за поставлений товар здійснена по безготівковому розрахунку - платіжним дорученням №№2757 від 19.09.2017 року на суму 111 397,70грн. По вказаних операціях ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна сформовано податкові накладні №1466643 від 06.09.2017 року, реєстраційні номери НОМЕР_11. На Захист для швів СТ 10/1 (код УКТ ЗЕД 3824) ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна надано сертифікат системи екологічної сертифікації та маркування продукції від 11.02.2016 року Реєстраційний № UA.08.002.359. Товар з кодом УКТ ЗЕД 3214, а саме: СЕ-33/2 Plus Білий придбавався відповідно укладеного договору №115/03 від 01.03.2017 року у ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна згідно накладної №3710672305 від 14.11.2017 року на суму 80 240,90грн. Оплата за поставлений товар здійснена по безготівковому розрахунку платіжними дорученням №№3237 від 24.11.2017 року на суму 80 240,90грн. По вказаних операціях ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна сформовано податкові накладні №1483453 від 14.11.2017 року, реєстраційні номери НОМЕР_1. На СЕ-33/2 Plus Білий(код УКТ ЗЕД 3214) ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна надано сертифікат системи екологічної сертифікації та маркування продукції від 11.02.2016 року Реєстраційний № UA.08.002.359. Товар з кодом УКТ ЗЕД 3214, а саме: СЕ-33/2 Plus Карамель придбавався відповідно укладеного договору №115/03 від 01.03.2017 року у ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна згідно накладної №3710672305 від 14.11.2017 року на суму 80 240,90грн. Оплата за поставлений товар здійснена по безготівковому розрахунку платіжними дорученням №№3237 від 24.11.2017 року на суму 80 240,90грн. По вказаних операціях ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна сформовано податкові накладні №1483453 від 14.11.2017 року, реєстраційні номери НОМЕР_1. На СЕ-33/2 Plus Карамель(код УКТ ЗЕД 3214) ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна надано сертифікат системи екологічної сертифікації та маркування продукції від 11.02.2016 року Реєстраційний № UA.08.002.359. Товар з кодом УКТ ЗЕД 3214, а саме: СЕ-33/2 Plus Коричневий придбавався відповідно укладеного договору №115/03 від 01.03.2017 року у ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна згідно накладної №3710670022 від 30.10.2017 року на суму 76 194,50грн. Оплата за поставлений товар здійснена по безготівковому розрахунку - платіжним дорученням №№3166 від 08.11.2017 року на суму 76 194,50грн. По вказаних операціях ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна сформовано податкові накладні №1481163 від 30.10.2017 року, реєстраційні номери НОМЕР_9. На СЕ-33/2 Plus Коричневий(код УКТ ЗЕД 3214) ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна надано сертифікат системи екологічної сертифікації та маркування продукції від 11.02.2016 року Реєстраційний № UA.08.002.359. Товар з кодом УКТ ЗЕД 3214, а саме: СЕ-33/2 Plus Сірий цемент придбавався відповідно укладеного договору №115/03 від 01.03.2017 року у ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна згідно накладної №3710670022 від 30.10.2017 року на суму 76 194,50грн. Оплата за поставлений товар здійснена по безготівковому розрахунку - платіжним дорученням №№3166 від 08.11.2017 року на суму 76 194,50грн. По вказаних операціях ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна сформовано податкові накладні №1481163 від 30.10.2017 року, реєстраційні номери НОМЕР_9. На СЕ-33/2 Plus Сірий цемент(код УКТ ЗЕД 3214) ТОВ з II Хенкель Баутехнік Україна надано сертифікат системи екологічної сертифікації та маркування продукції від 11.02.2016 року Реєстраційний № UA.08.002.359. Товар з кодом УКТ ЗЕД 3214, а саме: ОСОБА_1 №75 л придбавався відповідно укладеного договору №160 від 04.05.2016 року у Товариство з обмеженою відповідальністю "Артель" згідно накладної №2765 від 06.11.2017 року на суму 118 652,00грн. Оплата за поставлений товар здійснена по безготівковому розрахунку - платіжним дорученням №№3189 від 14.11.2017 року на суму 118 652,00грн. По вказаних операціях Товариство з обмеженою відповідальністю "Артель" сформовано податкові накладні №36 від 06.11.2017 року. На ОСОБА_1 №7 5л(код УКТ ЗЕД 3214) Товариство з обмеженою відповідальністю "Артель" надано висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи № 05.03.02-04/36498 від 14.08.2015р. Товар з кодом УКТ ЗЕД 3214, а саме: ОСОБА_1 №72 л придбавався відповідно укладеного договору №160 від 04.05.2016 року у Товариство з обмеженою відповідальністю "Артель" згідно накладної №2735 від 01.11.2017 року на суму 115 785,96грн. Оплата за поставлений товар здійснена по безготівковому розрахунку платіжними дорученням №№3159 від 07.11.2017 року на суму 115 785,96грн. По вказаних операціях Товариство з обмеженою відповідальністю "Артель" сформовано податкові накладні №13 від 01.11.2017 року. На ОСОБА_1 №72 л (код УКТ ЗЕД 3214) Товариство з обмеженою відповідальністю "Артель" надано висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи № 05.03.02-04/36498 від 14.08.2015р.

Так, 17.05.2016 року між позивачем та Приватним підприємством Будмаркет було укладено договір поставки №9, відповідно до якого по видатковій накладній №2944 від 15.11.2017 року позивачем здійснено відвантаження товарів. Оплата за поставлені товари здійснено по безготівковому розрахунку, що підтверджується платіжними дорученнями №9104 від 02.02.2018 року на суму 10000,00 грн. та №9131 від 05.02.2018 року на суму 10 897,44грн. Транспортування товару здійснювалось за рахунок ТОВ ВП Будсервіс . На підтвердження відвантаження товару позивачем надано довіреність №1924 від 15.11.2017 на особу яка здійснювала перевезення товару.

За фактом продажу товару позивач склав та подав для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 15.11.2017 №85. Проте, 30 листопада 2017 року позивач отримав квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН №9253290656, відповідно до якої податкову накладну від 15.11.2017 №85 прийнято, але її реєстрацію зупинено у зв'язку з відповідністю податкової накладної критеріям оцінки ризиків, що визначені пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567.

У якості конкретного критерію оцінки ступеня ризиків у вказаній квитанції зазначено, що за результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 3505, 3824, 3214. У даній же квитанції позивачу було запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

На виконання вимог контролюючого органу, позивачем засобами телекомунікаційного зв'язку направлено повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено.

Разом з поясненнями позивачем до зазначеного повідомлення прикріплені копії документів, що розкривають зміст та обсяг господарської операції, за наслідками якої було складено податкову накладну, реєстрацію якої зупинено.

Розглянувши вказані документи і пояснення, Комісія ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації, прийняла оскаржуване рішення від 29.05.2018 №735367/40413630, якими відмовлено у реєстрації податкової накладної №85 від 15.11.2017.

В якості підстави прийняття такого рішення вказано про ненадання платником податку копій документів, а саме: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності) наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням, 06.06.2018 позивач оскаржив його в порядку адміністративного оскарження до Комісії з питань розгляду скарг ДФС. До скарги підприємством було подані пояснення та копії документів, що подавалися до Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПК/РК. Однак, 17.09.2018 Комісія з питань розгляду скарг ДФС прийняла рішення №19354/40413630, яким залишила скаргу позивача без задоволення, а рішення Комісії ДФС без змін. Не погоджуючись з рішенням, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 15.11.2017 №85, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до п. 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 року №341) (далі - Порядок №1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог ОСОБА_2 кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з п. 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 1.3 і 200 1.9 статті 200 1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Пунктом 13 Порядку №1246 передбачено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Відповідно до вимог п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

ОСОБА_2 накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

ОСОБА_2 накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

ОСОБА_2 накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов'язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Відповідно до вимог п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п. 5 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117 (далі - Порядок №117), податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

При цьому, відповідно до змісту п. 10 Порядку №117 критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади. ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

Пунктом 13 Порядку №117 передбачено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної/розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Зі змісту Квитанції від 30.11.2017 вбачається, що контролюючим органом сформовано висновок про відповідність податкової накладної від 15.11.2017 №85 критеріям ризиковості, визначених пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку.

З даного приводу суд зазначає, що контролюючим органом грубо порушено не тільки принцип обґрунтованості рішення суб'єкта владних повноважень, а і норми п. 13 Порядку №117, оскільки ним не зазначено у Квитанції конкретного та чіткого критерію ризиковості платника податку, достатнього для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН), на підставі якого здійснено зупинення реєстрації податкової накладної.

Такий висновок суду базується на тому, що фіскальним органом у Квитанції зазначено лише загальне посилання на відповідність податкової накладної критерію ризиковості, визначених пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку.

Натомість, як принцип обґрунтованості рішення суб'єкта владних повноважень, так і п. 13 Порядку №117 вимагає від контролюючого органу зазначення конкретного виду критерію.

Крім того, суд наголошує на тому, що контролюючий орган не надав суду жодного пояснення або доказу на підтвердження обставин, на підставі яких відповідач дійшов висновку про відповідність податкової накладної критеріям ризиковості платника податку і не довів правомірність зупинення реєстрації зазначеної накладної.

Слід також зазначити, що пп. 1.6 п. 1 Критеріїв (лист ДФС від 21 березня 2018 року №959/99-99-07-18 "Критерії ризиковості платника податку") містить у собі визначення різних обставин встановлення ризиковості платника податків: платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо: комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:

- платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим);

- дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації;

- платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);

- платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб'єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;

- платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 ОСОБА_2 кодексу України;

- платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 ОСОБА_2 кодексу України (далі - Кодекс);

- наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв. Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.

Таким чином, фіскальний орган був зобов'язаний у Квитанції чітко вказати не тільки на конкретний вид критерію, який встановлений пп. 1.6 п. 1 Критеріїв №959, а і на відповідне рішення, відповідно до якого позивача внесено до переліку ризикових платників.

Крім того, суд зазначає, що відповідачем також не надано суду ані самого протоколу засідання Комісії, ані переліку платників податків, щодо яких виявлено ознаки ризиковості, ані матеріалів, на підставі яких платника податків віднесено до такого переліку.

При цьому, пунктами 6 та 7 Порядку №117 визначено, що у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна/розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

З аналізу змісту вказаних норм видно, що підставами для зупинення реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування є наступна відповідність:

1) платника податку - критеріям ризиковості платника податку;

2) податкової накладної/розрахунку коригування - критеріям ризиковості здійснення операції.

Отже, положення зазначених пунктів Порядку №117 є чіткими і не припускають неоднозначне (множинне) трактування обов'язків контролюючих органів.

Разом з тим, реєстрація поданої позивачем ОСОБА_2 накладної зупинена, як зазначено в Квитанції, через те, що "ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 "Критеріїв ризиковості платника податку".

Тобто, відповідачем застосовано критерії ризиковості платника податку до ОСОБА_2 накладної, а не до платника податку - позивача, що свідчить про те, що контролюючим органом реєстрацію ОСОБА_2 накладної зупинено з підстав, які не передбачені законодавством - Порядком №117.

У той же час, згідно з п.п. 14, 15 Порядку №117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством. Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг).

Пунктами 18-21 Порядку №117 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Як встановлено судом під час дослідження матеріалів справи, позивачем у спосіб, визначений Порядком №117, направлено відповідачу пояснення та копії документів до зазначеної господарської операції та ОСОБА_2 накладної.

Разом з цим, форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН визначена Порядком №117 (додаток 2 до Порядку).

Форма такого рішення передбачає, що в разі відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних через ненадання платником податку копій документів, документи, які не надано (з тих, що визначені вказаною формою рішення), мають бути підкреслені.

Проте, в порушення наведених вимог законодавства, оскаржуване рішення ГУ ДФС у Київській області від 29.05.2018 №735367/40413630 містить лише загальний перелік документів, передбачений формою такого рішення (додаток 2 до вказаного Порядку), і підкреслення документів, які, на думку контролюючого органу, позивачем не надано, не містить.

Крім того, у цьому Рішенні не зазначено також, які саме із наданих документів складено з порушенням законодавства, норми якого саме закону порушено.

Отже, зміст оскаржуваного рішення, відзиву на позовну заяву, дає підстави стверджувати, що комісія ГУ ДФС у Київській області, розглядаючи подані позивачем документи, не перевіряла їх відповідність вимогам чинного законодавства (наявність обов'язкових реквізитів, дотримання встановленої законом форми тощо), не з'ясовувала специфіку проведених господарських операцій та не визначала документів, які є достатніми для підтвердження реальності господарських операцій з урахуванням їх змісту і обсягу.

У той же час, аналіз наданих позивачем згідно з вичерпним переліком документів та пояснень свідчить про відсутність у них дефекту форми, змісту або походження, які у силу частини другої статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність", пункту 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88, спричинили б втрату такими документами юридичної сили.

Сукупність наданих позивачем первинних документів не дають підстав для сумніву щодо реальності фінансово-господарських операцій з ПП Будмаркет , а наданий позивачем пакет документів був достатнім для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Таким чином, зважаючи на наявність у позивача передбачених законодавством документів, які підтверджують реальність фінансово-господарських операцій між позивачем та контрагентом, а також враховуючи, що достатність їх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної жодним чином не спростована відповідачем, суд дійшов висновку, що останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкової накладної.

Виходячи з вищевикладеного, суд дійшов висновку, що рішення ДФС України від 29.05.2018 №735367/40413630, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної №85 від 15.11.2017, прийнято необґрунтовано, тобто без з врахуванням усіх обставин, що мали значення для його прийняття, непропорційно, тобто без дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване рішення (дія), а отже є протиправним та підлягають скасуванню.

Щодо позовних вимог в частині зобов'язання Державної фіскальної служби України здійснити реєстрацію податкової накладної від 15.11.2017 №85 в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд зазначає наступне.

Відповідно до вимог п. 201.1, п. 201.10 ст. 201 ПК України реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов'язків платника податків.

У той же час, наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, позаяк у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в ЄРПН є іншим.

Згідно із підпунктом 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 ПК України, податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій: а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Аналогічні положення закріплено в пункті 28 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117.

При цьому, згідно з нормами п. 19, п. 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);

неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Отже, реєстрація в ЄРПН податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням ДФС.

Як встановлено судом, підтверджено матеріалами справи і не спростовано відповідачами, надані позивачем документи підтверджували реальність здійснення господарських операцій по поданій податковій накладній. Документи складені з дотриманням вимог законодавства і були достатніми для реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, судом не встановлено.

Так, Європейський суд з прав людини у п. 50 рішення від 13 січня 2011 року (остаточне) по справі "Чуйкіна проти України" (case of Chuykina v. Ukraine) (Заява №28924/04) зазначив, що суд нагадує, що процесуальні гарантії, викладені у статті 6 Конвенції, забезпечують кожному право звертатися до суду з позовом щодо своїх цивільних прав та обов'язків. Таким чином стаття 6 Конвенції втілює "право на суд", в якому право на доступ до суду, тобто право ініціювати в судах провадження з цивільних питань становить один з його аспектів (див. рішення від 21 лютого 1975 року у справі "Голдер проти Сполученого Королівства" (Golder v. the United Kingdom), пп. 2836, Series A № 18). Крім того, порушення судового провадження саме по собі не задовольняє усіх вимог п. 1 ст. 6 Конвенції. Ціль Конвенції гарантувати права, які є практичними та ефективними, а не теоретичними або ілюзорними. Право на доступ до суду включає в себе не лише право ініціювати провадження, а й право отримати "вирішення" спору судом. Воно було б ілюзорним, якби національна правова система Договірної держави дозволяла особі подати до суду цивільний позов без гарантії того, що справу буде вирішено остаточним рішенням в судовому провадженні. Для п. 1 статті 6 Конвенції було б неможливо детально описувати процесуальні гарантії, які надаються сторонам у судовому процесі провадженні, яке є справедливим, публічним та швидким, не гарантувавши сторонам того, що їхні цивільні спори будуть остаточно вирішені (див. рішення у справах "Мултіплекс проти Хорватії" (Multiplex v. Croatia), заява №58112/00, п. 45, від 10 липня 2003 року, та "Кутіч проти Хорватії" (Kutic v. Croatia), заява №48778/99, п. 25, ECHR 2002-II).

З метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, та з метою дотримання судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, суд дійшов висновку про необхідність зобов'язання Державної фіскальної служби України зареєструвати податкову накладну позивача №8 від 20.06.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до статей 9, 77 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Разом з тим, відповідач як суб'єкт владних повноважень не надав суду жодних доказів, пояснень, обґрунтувань на підтвердження правомірності свого рішення.

Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних в матеріалах справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.

Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до ст.139 КАС України.

Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 139, 143, 242 - 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 29.05.2018 №735367/40413630.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №85 від 15.11.2017.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ВП Будсервіс" (код ЄДРПОУ 40413630) сплачений судовий збір у розмірі 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят два) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (код ЄДРПОУ 39292197).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Суддя Лиска І.Г.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.03.2019
Оприлюднено17.03.2019
Номер документу80475854
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/5920/18

Ухвала від 30.09.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Ухвала від 03.06.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Ухвала від 27.03.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Рішення від 13.03.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 22.11.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 12.11.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Судовий наказ від 23.08.2018

Цивільне

Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області

Купавська Н. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні