Постанова
від 05.03.2019 по справі 815/2812/18
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 березня 2019 р.м.ОдесаСправа № 815/2812/18

Категорія:6.1 Головуючий в 1 інстанції: Тарасишина О.М.

Час і місце ухвалення:10:49 м. Одеса

Дата складання повного тексту:10.10.18.

Судова колегія П'ятого апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого - Бітова А.І.

суддів - Лук'янчук О.В.

- ОСОБА_1

при секретарі - Лавришині А.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті ОСОБА_2 адміністративну справу за апеляційною скаргою Департаменту муніципальної безпеки Одеської міської ради на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 01 жовтня 2018 року у справі за адміністративним позовом приватного підприємства "Адвокатська компанія "Редут" до Департаменту муніципальної безпеки Одеської міської ради про визнання протиправним та скасування припису,

В С Т А Н О В И Л А :

У червні 2018 року приватне підприємство "Адвокатська компанія "Редут" (далі ПП "АК"Редут") звернулося до суду з адміністративним позовом до Департаменту муніципальної безпеки Одеської міської ради (далі ДМБ ОМР) (з урахуванням заяви про доповнення до позову) про визнання протиправним та скасування припису від 05 червня 2018 року №ДБ- за порушення п.3.2.6 Правил благоустрою території м. Одеси, а саме встановлення засобів примусового обмеження руху у майданчику для паркування за адресою м. Одеса, пров. Некрасова,1.

Обґрунтовуючи свої вимоги, позивач вказував, що ПП "АК"Редут" укладено з КП "Одестранспарксервіс" договір балансоутримувача місць для паркування №104/П-СЛ-2015/03-01 від 10 листопада 2015 року за адресою: пров. Некрасова, 1, м. Одеса, площею 55 м кв. строком до 31 грудня 2016 року. З урахуванням додаткової угоди від 04 січня 2016 року №1/16 площа для паркування складає 37,5 м. кв. (режим роботи службовий, тобто для паркування власного автотранспорту).

Так, позивач наголошує, що за час користування службовою парковкою порушень закону, в тому числі ПДД не допущено, від уповноваженого підрозділу Національної поліції зауважень, приписів, тощо з приводу порушень ПДД чи створення небезпеки для руху автотранспорту на адресу ПП "АК"Редут" не надходили. Однак, 05 червня 2018 року ДМБ ОМР видано припис №ДБ- за ст. 152 КУпАП, в якому зазначено, що "у результаті перевірки встановлено порушення п. 3.2.6 Правил благоустрою території міста ОСОБА_2: встановлення засобів примусового обмеження руху у майданчику для паркування". Проте, позивач з даним приписом не погоджується та вважає його протиправним та таким, що підлягає скасуванню, зокрема через відсутність законодавчого поняття "засобів примусового обмеження руху" та відсутність прав у головного спеціаліста інспекції з благоустрою території міста управління благоустрою та екологічного контролю ДМБ ОМР складати приписи.

Відповідач позов не визнав, представник відповідача проти задоволення позовних вимог заперечував з підстав, наведених у відзиві на позовну заяву, в яких в обґрунтування правової позиції зазначено, що на адресу заступника Одеського міського голови надійшов лист від Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради від 04 травня 2018 року вих. № 01-12/117 про розташування паркувальних місць за адресою: м. Одеса, вул. Некрасова, 1, без дозвільних документів. Дане звернення було направлене на розгляд ДМБ ОМР та КП ОМР "Одестранспарксервіс". Так, Департаментом було проведено перевірку за адресою: вул. Некрасова, 1, м. Одеса, в ході якої було встановлено факт порушення п. 3.2.6 Правил благоустрою території міста ОСОБА_2, а саме на території майданчиків для паркування, автостоянок, гаражних кооперативів забороняється встановлювати технічні засоби примусового обмеження руху. За таких обставин, було складено протокол про адміністративне правопорушення за ст. 152 КУпАП №013423 від 05 червня 2018 року у відношенні ОСОБА_2 та складено і вручено припис від 05 червня 2018 року з рекомендацією усунути факт правопорушення, а саме демонтувати вказані елементи. Крім того, до ДМБ ОМР надійшов лист КП ОМР "Одестранспарксервіс" від 25 травня 2018 року вих. № 50/05-06, відповідно до якого за адресою: м. Одеса, вул. Некрасова, 1, договір балансоутримання місць для паркування відсутній.

Справа розглянута в порядку загального позовного провадження у відкритому судовому засіданні.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 01 жовтня 2018 року позовну заяву ПП "АК"Редут" (місцезнаходження: 65062, АДРЕСА_1; код ЄДРПОУ 39258010) до ДМБ ОМР (місцезнаходження: 65006, м. Одеса, вул. Розкидайлівська, 67-а; код ЄДРПОУ 39431426) про визнання протиправним та скасування припису від 05 червня 2018 року № ДБ- задоволено повністю.

Визнано протиправним та скасовано припис ДМБ ОМР від 05 червня 2018 року № ДБ- за ст. 152 КУпАП.

В апеляційній скарзі ДМБ ОМР ставиться питання про скасування судового рішення в зв'язку з тим, що воно постановлено з неправильним застосуванням норм матеріального права, з порушенням норм процесуального права, з неповним з'ясуванням обставин, що мають значення для справи, а також що у зв'язку з тим, що висновки суду не відповідають обставинам справи.

Доводи апеляційної скарги:

- 29 червня 2017 року, ВК ОМР було прийнято рішення № 225 "Про заходи з демонтажу огорож, юніпаркерів, засобів примусового обмеження швидкості ("лежачі поліцейські"), технічних засобів регулювання дорожнього руху, бетонних блоків, шлагбаумів, що погіршують експлуатаційні характеристики вулично-дорожньої мережі і заважають нормальному руху пішоходів та транспорту на території міста ОСОБА_2", р. 1 зазначеного рішення вирішено доручити ДМБ ОМР виявляти самовільно встановлені огорожі, юніпаркери, засоби примусового обмеження швидкості ("лежачі поліцейські"), технічні засоби регулювання дорожнього руху, бетонні блоки, шлагбауми та інші елементи, визначені Правилами благоустрою території міста ОСОБА_2, які погіршують експлуатаційні характеристики об'єктів благоустрою та/або заважають нормальному руху пішоходів та транспорту на території міста ОСОБА_2; направляти або вручати власникам, користувачам, балансоутримувачам, особам, що встановили чи розмістили зазначені у пп. 1.1 цього рішення елементи, приписи щодо самостійного здійснення заходів з їх демонтажу та приведення об'єктів благоустрою в первісний стан у строк до 10-ти днів.

- апелянт звертає увагу на факт неповного та не всебічного дослідженню доказів по справі та порушення при прийнятті Одеським окружним адміністративним судом від 01 жовтня 2018 року рішення вимог процесуального права, а саме ст.ст. 6, 8 та 9 КАС України. Так, рішення базується на відсутності в матеріалах справі таких доказів як посадова інструкція спеціаліста ДМБ ОМР та положення про відповідний структурний підрозділ департаменту з посиланням на необхідні повноваження. Суддя у справі не винесла відповідну ухвалу про зобов'язання ДМБ ОМР надати завірені копії зазначених документів. Однак, не звертаючись у наступних засіданнях до питання необхідності ознайомлення суду з відповідною посадовою інструкцією спеціаліста департаменту та положення про відповідний структурний підрозділ департаменту, було прийнято рішення по суті справи із зазначенням, що такі документи не були надані суду.

У відзиві ПП "АК"Редут" на апеляційну скаргу вказується, що суд першої інстанції вжив усі заходи для з'ясування всіх обставин та вирішив дану справу у відповідності до Закону та наявними в матеріалах справи доказів, доводи апелянта вважає безпідставними, у зв'язку з чим просить апеляційну скаргу залишити без задоволення.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідача, доводи апеляційної скарги ДМБ ОМР, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, судова колегія приходить до наступного.

Судом першої інстанції встановлені наступні обставини.

10 листопада 2015 року між КП "Одестранспарксервіс" (уповноважена особа) та позивачем "Оператор" був укладений договір № 104/П-СЛ-2015/03-01 балансоутримання місць для паркування (а.с. 11-12).

Відповідно до п.1.1 Договору №104/П-СЛ-2015/03-01, уповноважена особа надає право Оператору організовувати та провадити діяльність із забезпечення паркування транспортних засобів на місцях для паркування (майданчик для паркування) загальною площею 55 м.2, що розташовані за адресою: м. Одеса, вул. Некрасова,1 .

Відповідно до п.2.2. Уповноважена особа має право надавати платні послуги Оператору, які пов'язані зі здійсненням організації та порядку паркування, згідно з Договором.

Відповідно до п.2.3.2. Оператор зобов'язаний забезпечити здійснення облаштування місць для парування дорожніми знаками, наносити розмітку відповідно до затвердженої схеми розміщення майданчика для паркування.

Відповідно до п.2.3.3. Оператор зобов'язаний забезпечити безоплатне паркування транспортних засобів, передбачених ст. 30 Закону України "Основи соціальної захищеності інвалідів в Україні".

Відповідно до п.3.2. Оператор перераховує збір за місця для парування транспортних засобів у повному обсязі до 30 числа (включно) кожного місяця (у лютому до 28 (29) включно) на розрахунковий рахунок ГУ ДКС України в Одеській області 33211888700008, банк - ГУДКС України в Одеській області, МФО 828011, ЄДРПОУ 38016923, одержувач УДКС України у м. Одесі в Одеській області по коду бюджету класифікації 18020100 "Збір за місця для паркування транспортних засобів, сплачених юридичними особами по Приморському районі" згідно з розрахунком викладеним у Додатку № 1 до Договору.

Відповідно до п.3.5. Оператор зобов'язаний зареєструватися, як платник збору за місця для паркування транспортних засобів в податковій інспекції за місцем знаходження місць для паркування та надавати щоквартальні звіти про сплату збору за місця для паркування транспортних засобів до податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси.

04 січня 2016 року між КП "Одестранспарксервіс" (уповноважена особа) та позивачем "Оператор" була укладена додаткова угода №1/16 до Договору №104/П-СЛ-2015/03-01 від 10 листопада 2015 року (а.с. 13).

Відповідно до п.1.1. додаткової угоди №1/16 Уповноважена особа надає право Оператору організовувати та провадити діяльність із забезпечення паркування транспортних засобів на місцях для паркування (майданчик для паркування) загальною площею 37,50 м2, що розташовані за адресою: м. Одеса, вул. Некрасова, 1.

Управлінням архітектури та містобудування ОМР було направлено лист від 04 травня 2018 року вих. № 01-12/117 на ім'я Одеського міського голови про розташування паркувальних місць за адресою: м. Одеса, вул. Некрасова, 1 без дозвільних документів.

КП ОМР "Одестранспарксервіс" листом від 25 травня 2018 року вих. №50/05-06, повідомило ДМБ ОМР про відсутність договору балансоутримання місць для паркування за адресою: м. Одеса, вул. Некрасова, 1.

Також, з листа КП ОМР "Одестранспарксервіс" від 02 липня 2018 року вих. № 75/05-06 вбачається, що договір № 104/П-СЛ-2015/03-01, строк дії якого сплив 31 грудня 2017 року не було пролонговано на 2018 рік (а.с. 107).

Вирішуючи справу в частині правомірності винесення припису за порушення п.3.2.6 Правил благоустрою території міста ОСОБА_2, а саме - встановлення засобів примусового обмеження руху у майданчику для паркування (металевих стовпчиків), суд першої інстанції виходив з того, що позов є таким, що підлягає задоволенню, оскільки представником відповідача "жодним чином не обґрунтовано в чому саме полягають виявлені відповідачем порушення з боку позивача, які саме вимоги встановлені чинним законодавством, правилами, рішеннями ОМР та її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, на думку відповідача, порушені ПП "АК "Редут" при розміщенні/встановленні знаку паркування на стоянці за адресою: м. Одеса, вул. Некрасова, 1."

Окрім того, відповідачем не було надано посадову інструкцію головного спеціаліста інспекції з благоустрою території міста управління благоустрою та екологічного контролю ДМБ ОМР, який склав оскаржуваний припис, наказу на проведення перевірки, направлення, тощо, що прямо вказує на відсутність повноважень у головного спеціаліста інспекції з благоустрою території міста управління благоустрою та екологічного контролю ДМБ ОМР складати оскаржуваний припис. Окрім того, оскаржуваний припис є нечітким, оскільки вказує на: "усунути порушення шляхом демонтажу до 15 червня 2018 року", при цьому не зазначається демонтажу якого об'єкта, за якою адресою тощо.

Крім того, суд першої інстанції виходив з того, що предметом позову, що розглядається, не є пролонгація договору, а КП ОМР "Одестранспарксервіс" не є стороною у справі.

Судова колегія не погоджується з цими висновками суду першої інстанції, виходячи з наступного.

Щодо правомірності складання припису від 05 червня 2018 року №ДБ- за порушення п.3.2.6 Правил благоустрою території міста ОСОБА_2, головним спеціалістом інспекції з благоустрою території міста управління благоустрою та екологічного контролю ДМБ ОМР ОСОБА_3, судова колегія зазначає наступне.

Частинами 2, 3 ст. 24 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що правовий статус місцевого самоврядування в містах Києві та Севастополі, а також в Автономній Республіці Крим визначається Конституцією України та цим Законом з особливостями, передбаченими законами про міста Київ і Севастополь.

Органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

Згідно ч.1 ст. 5 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" управління у сфері благоустрою населених пунктів здійснюють Кабінет Міністрів України, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування та інші органи влади в межах їх повноважень.

Так, рішенням ОМР "Про внесення змін до рішення Одеської міської ради №4185-VI від 17 грудня 2013 року "Про затвердження структури виконавчих органів, загальної чисельності апарату Одеської міської ради та її виконавчих органів в новій редакції" від 27 серпня 2014 року №5228-VI відповідно до ст.ст. 11, 25, 54 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", з метою оптимізації діяльності виконавчих органів міської ради, а також у зв'язку з втратою актуальності виділу з Департаменту комунальної власності ОМР Управління земельних ресурсів Департаменту комунальної власності ОМР, ОМР вирішено створити ДМБ ОМР та затвердити Положення про ДМБ ОМР (додаток 1).

Рішенням ОМР №2728 -VII від 14 грудня 2017 року "Про затвердження Положення про департамент муніципальної безпеки Одеської міської ради у новій редакції" відповідно до ст.ст. 25, 54 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань", з метою приведення у відповідність до вимог чинного законодавства України Положення про департамент муніципальної безпеки Одеської міської ради, підвищення ефективності реалізації повноважень, наданих виконавчим органам Одеської міської ради, Одеська міська рада затвердила Положення про департамент муніципальної безпеки Одеської міської ради у новій редакції.

Так, ДМБ ОМР є виконавчим органом ОМР і створений відповідно до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (п.п.1.1. п.1).

Департамент у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, іншими законодавчими актами, рішеннями Одеської міської ради, її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови та цим Положенням.(п.п. 1.2 п.1).

Основними завданнями Департаменту є, зокрема, здійснення контролю за дотриманням вимог чинного законодавства України у сфері благоустрою населених пунктів (пп. 2.1.1. п. 2.1.).

2.2. Відповідно до покладених завдань Департамент:

2.2.1. З питань здійснення контролю за дотриманням вимог чинного законодавства України у сфері благоустрою населених пунктів:

1) проводить перевірки території міста на предмет дотримання усіма суб'єктами вимог Закону України "Про благоустрій населених пунктів", Правил благоустрою території міста ОСОБА_2, інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини у сфері благоустрою населених пунктів;

2) здійснює діяльність щодо притягнення правопорушників до адміністративної відповідальності в межах компетенції, визначеної чинним законодавством України, рішеннями Одеської міської ради, її виконавчого комітету та розпорядженнями міського голови;

3) видає дозволи у сфері благоустрою населених пунктів, передбачені чинним законодавством України та Правилами благоустрою території міста ОСОБА_2;

4) веде реєстр дозволів на порушення об'єктів благоустрою;

5) веде окремий облік дозволів на порушення об'єктів благоустрою, які були видані на виконання аварійних робіт;

6) контролює належне виконання заходів з благоустрою території при виконанні робіт з ремонту або реконструкції існуючих об'єктів благоустрою, а також при будівництві нових об'єктів благоустрою;

7) сприяє розвитку та поліпшенню стану благоустрою території міста;

8) координує дії виконавчих органів Одеської міської ради та створених нею комунальних підприємств, установ та організацій у сфері благоустрою території міста;

9) проводить конкурс з визначення підприємств, установ та організацій (балансоутримувачів), відповідальних за утримання об'єктів благоустрою;

10) проводить інвентаризацію та паспортизацію об'єктів благоустрою, розташованих на території міста, відповідно до плану, затвердженого виконавчим комітетом Одеської міської ради;

11) затверджує заяви, плани заходів та схеми благоустрою прилеглих або закріплених за суб'єктами господарювання територій, на яких планується здійснювати роботи з благоустрою;

12) здійснює організацію та координацію діяльності зі складання річних планів з утримання і ремонту об'єктів благоустрою м. Одеси;

13) формує річний план заходів з утримання і ремонту об'єктів благоустрою.

Стаття 34 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" закріплює наступні положення: Правила благоустрою території населеного пункту - нормативно - правовий акт, яким встановлюється вимоги щодо благоустрою території населеного пункту.

Пунктом 2 ч.1 ст. 34 вищевказаного Закону України встановлено, що Правила розробляються на підставі Типових правил благоустрою території населеного пункту для всіх сіл, селиш міст і затверджуються відповідними органами місцевого самоврядування.

Рішенням ОМР від 23 грудня 2011 року №5236-VІ затверджені Правила благоустрою території міста ОСОБА_2 (далі Правила №5236-VІ).

Відповідно до п.3.1.14 Правил №5236-VІ виконавчі органи ОМР, уповноважені складати протоколи про адміністративні правопорушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою населених пунктів, складають та видають приписи власникам (балансоутримувачам) щодо приведення об'єктів та елементів благоустрою у належний стан з визначенням строків проведення певних заходів.

Також рішенням виконавчого комітету ОМР "Про внесення змін до рішення виконавчого комітету Одеської міської ради від 26 травня 2016 року №146 "Про порядок здійснення контролю за виконанням Правил благоустрою території міста ОСОБА_2" від 26 травня 2018 року №146 посадовим особам Департаменту надано повноваження складати протоколи про адміністративні правопорушення за ст. 152 КУпАП.

Згідно ч.4 ст. 20 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" рішення місцевих органів виконавчої влади за органів місцевого самоврядування щодо благоустрою території міста певного населено пункту є обов'язковими для виконання розміщеними на цій території підприємствами, установами, організаціями та громадянами, які на ній проживають.

Положення ст. 40 Закону України "Про благоустрій населених пунктів " від 06 вересня 2005 року №2807-ІУ закріплює, що самоврядний контроль у сфері благоустрою населених пунктів здійснюється сільськими, селищними, міськими радами та їх виконавчими органами.

Самоврядний контроль, відповідно до ч.3 ст. 40 вказаного Закону України за станом благоустрою населених пунктів здійснюється шляхом: 1) проведення перевірок території; 2) розгляду звернень підприємств, установ, організацій та громадян; 3) участі в обговоренні проектів благоустрою територій населених пунктів, іншої технічної документації з питань благоустрою і внесення відповідних пропозицій на розгляд органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій; 4) подання позовів до суду про відшкодування шкоди, завданої об'єктам благоустрою внаслідок порушення законодавства з питань благоустрою населених пунктів, Правил благоустрою території населеного пункту.

За таких підстав, головний спеціаліст інспекції з благоустрою території міста управління благоустрою та екологічного контролю ДМБ ОМР ОСОБА_3 мала право на складання припису від 05 червня 2018 року №ДБ- за порушення п.3.2.6 Правил благоустрою території м. Одеси, а саме за встановлення засобів примусового обмеження руху у майданчику для паркування за адресою м. Одеса, пров. Некрасова,1.

Вищезазначене також підтверджується і Посадовою інструкцією головного спеціаліста інспекції з благоустрою території міста управління благоустрою та екологічного контролю ДМБ ОМР ОСОБА_3 та Положенням про інспекцію з благоустрою території міста управління благоустрою та екологічного контролю ДМБ ОМР (копії, яких були надані до суду апеляційної інстанції).

Так, на момент складання припису діяло рішення ОМР "Про внесення змін до рішення Одеської міської ради №4185-VІ від 17 грудня 2013 року "Про затвердження структури виконавчих органів, загальної чисельності апарату Одеської міської ради та її виконавчих органів в новій редакції" від 27 серпня 2014 року №5228-VІ, яким інспекцію з благоустрою міста Одеської міської ради припинено та створено Департамент муніципальної безпеки. Також вищевказаним рішенням затверджено Положення про Департамент.

За таких підстав, головний спеціаліст ДМБ ОМР діяла на підставі та у межах покладених завдань та обов'язків на ДМБ ОМР.

Також, 14 червня 2018 року головним спеціалістом інспекції з благоустрою території міста управління з благоустрою та екологічного контролю ОМР ОСОБА_3, за участю представників Департаменту транспорту, зв'язку та організації дорожнього руху ОМР, КП "Одестранспарксервіс", Управління патрульної поліції м. Одеси проведено обстеження об'єкту благоустрою території міста ОСОБА_2 на предмет дотримання суб'єктами господарювання та громадянами міста чинного законодавства у сфері благоустрою та Правил благоустрою території міста ОСОБА_2, затверджених рішенням Одеської міської ради №1631-VI від 23 грудня 2011 року, за наслідками якого складено акт від 14 червня 2018 року та рекомендовано вжити заходів щодо демонтажу встановлених стовпчиків із тросами та забезпечити вільний доступ мешканцям міста до зазначених паркувальних місць (а.с. 66).

Разом з тим, судова колегія зазначає, що спір виник у зв'язку з правомірністю прийняття припису ДМБ ОМР, щодо демонтажу встановлених металевих стовпчиків із тросами за адресою м. Одеса, пров. Некрасова,1, а не розміщеного/встановленого знаку паркування, як помилково було зазначено судом першої інстанції в судовому рішенні (а.с.133).

Крім того, рішенням виконавчого комітету ОМР №225 від 29 червня 2017 року "Про заходи з демонтажу огорож, юніпаркерів, засобів примусового обмеження швидкості ("лежачі поліцейські"), технічних засобів регулювання дорожнього руху, бетонних блоків, шлагбаумів, що погіршують експлуатаційні характеристики вулично-дорожньої мережі і заважають нормальному руху пішоходів та транспорту на території міста ОСОБА_2 відповідно до ст. 30 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", ст. 10 Закону України "Про благоустрій населених пунктів", Закону України "Про дорожній рух", Постанови Кабінету Міністрів України від 30 березня 1994 року № 198 "Про затвердження Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони", рішення Одеської міської ради від 23 грудня 2011 року № 1631-VI "Про затвердження Правил благоустрою території міста ОСОБА_2 (текстової частини) у новій редакції", з метою приведення об'єктів благоустрою міста в належний експлуатаційний стан виконавчий комітет Одеської міської ради вирішив доручити ДМБ ОМР:

1.1. Виявляти самовільно встановлені огорожі, юніпаркери, засоби примусового обмеження швидкості ("лежачі поліцейські"), технічні засоби регулювання дорожнього руху, бетонні блоки, шлагбауми та інші елементи, визначені Правилами благоустрою території міста ОСОБА_2, які погіршують експлуатаційні характеристики об'єктів благоустрою та/або заважають нормальному руху пішоходів та транспорту на території міста ОСОБА_2.

1.2. Направляти або вручати власникам, користувачам, балансоутримувачам, особам, що встановили чи розмістили зазначені у підпункті 1.1 цього рішення елементи, приписи щодо самостійного здійснення заходів з їх демонтажу та приведення об'єктів благоустрою в первісний стан у строк до 10-ти днів.

Пунктом 4 рішення ОМР №1251-VI від 20 вересня 2011 року "Про затвердження Положення про організацію та порядок паркування транспортних засобів у місті ОСОБА_2" КП "Одестранспарксервіс" визначено уповноваженим органом по здійсненню організації та експлуатації майданчиків для платного паркування транспортних засобів та укладання договорів балансоутримання місць для паркування на території м. Одеси.

Відповідно до п. 2.4 Положення про організацію та порядок паркування транспортних засобів у місті ОСОБА_2, конкретні місця для паркування транспортних засобів позначаються шляхом встановлення дорожніх знаків і нанесення дорожньої розмітки згідно з Правилами дорожнього руху, Правилами паркування транспортних засобів і цим Положенням.

Відповідно до рішення ОМР №5286-VІ від 27 серпня 2014 року "Про затвердження переліку спеціальних земельних ділянок, відведених для організації та провадження діяльності із забезпечення паркування транспортних засобів на території м. Одеси, у новій редакції", майданчик для паркування, що розташований за адресою: м. Одеса, вул. Некрасова, 1 включена до вищезазначеного переліку (а.с. 69).

Рішенням ОМР №6718-VІ від 10 червня 2015 року були внесені зміни до Правил благоустрою території міста ОСОБА_2, затверджених рішенням ОМР №1631-VI від 23 грудня 2011 року, які були викладені в новій редакції.

За п.3.1.6 Правил благоустрою території міста ОСОБА_2 до елементів благоустрою були віднесені технічні засоби примусового обмеження руху транспортних засобів, ("юніпаркери", "лежачі поліцейські", інші стаціонарні та пересувні конструкції).

Відповідно до п.3.1.15 Правил благоустрою території міста ОСОБА_2 забороняється розміщення/встановлення елементів благоустрою з порушенням вимог, встановлених чинним законодавством, Правилами, рішеннями Одеської міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови.

Згідно п.3.2.6 Правил благоустрою території міста ОСОБА_2 на територіях майданчиків для паркування, автостоянок, гаражних кооперативів забороняється встановлювати технічні засоби примусового обмеження руху транспортних засобів, ("юніпаркери", "лежачі поліцейські", інші стаціонарні та пересувні конструкції), якщо вони заважають нормальному руху транспортних засобів та пішоходів, використовувати їх не за цільовим призначенням.

Так, технічні засоби примусового обмеження руху транспортних засобів є елементом благоустрою.

Пункт 9.1.29 Правил благоустрою території міста ОСОБА_2 закріплює заборону розміщувати/встановлювати елементи благоустрою з порушенням вимог, встановлених чинним законодавством, Правилами, рішеннями Одеської міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови.

Згідно листа КП "Одестранспарксервіс" від 02 липня 2018 року вих.№75/05-06, договір №104/П-СЛ-2015/03-01 строк дії якого сплив 31 грудня 2017 року не було пролонговано на 2018 рік (а.с.99).

Таким чином, припис ДМБ ОМР від 05 червня 2018 року №ДБ- за порушення п.3.2.6 Правил благоустрою території м. Одеси, а саме встановлення засобів примусового обмеження руху у майданчику для паркування за адресою м. Одеса, пров. Некрасова,1 складений правомірно, отже відсутні підстави про визнання його протиправним та скасування.

Судова колегія не змінює розподіл судових витрат (ст. 139 КАС України).

Враховуючи, що судом першої інстанції порушені норми матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, а також, що висновки суду не відповідають обставинам справи, судова колегія, керуючись п.п.3, 4 ч.1 ст. 317 КАС України вважає необхідним, скасовуючи рішення суду першої інстанції, ухвалити нове судове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог ПП "АК"Редут".

Керуючись ч.3 ст. 272, ст.ст. 286, 308, 310, п.2 ч.1 ст. 315, п.п.3, 4 ч.1 ст. 317, 321, 322 КАС України, судова колегія, -

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційну скаргу Департаменту муніципальної безпеки Одеської міської ради задовольнити.

Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 01 жовтня 2018 року скасувати.

Ухвалити нове судове рішення, яким відмовити приватному підприємству "Адвокатська компанія "Редут" у задоволенні адміністративного позову до Департаменту муніципальної безпеки Одеської міської ради про визнання протиправним та скасування припису від 05 червня 2018 року №ДБ- за ст. 152 КУпАП.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття, оскарженню в касаційному порядку не підлягає.

Повне судове рішення складено 15 березня 2019 року.

Головуючий: ОСОБА_4 Суддя: Суддя: ОСОБА_1 ОСОБА_5

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.03.2019
Оприлюднено17.03.2019
Номер документу80481579
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/2812/18

Постанова від 28.10.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 21.10.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 13.06.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 30.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Постанова від 05.03.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 22.12.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 16.11.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Рішення від 10.10.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Тарасишина О.М.

Ухвала від 05.09.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Тарасишина О.М.

Ухвала від 30.07.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Тарасишина О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні