ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 березня 2019 року м. ПолтаваСправа № 440/4058/18
Полтавський окружний адміністративний суд у складі судді Слободянюк Н.І.,
за участю:
секретаря судового засідання - Дубінчина О.М.,
представника позивача - ОСОБА_1,
представника відповідача-2 - ОСОБА_2,
представника третьої особи-2 та третьої особи-3 - ОСОБА_3,
розглянувши у судовому засіданні за правилами загального позовного провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_4 до Державного кадастрового реєстратора Відділу у Полтавському районі Міськрайонного управління у Полтавській області та м. Полтаві ГУ Держгеокадастру у Полтавській області ОСОБА_5 та Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача: фізична особа-підприємець ОСОБА_6, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідачів - ОСОБА_7 та ОСОБА_8 про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_4 /далі - позивач, ОСОБА_4В./ звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державного кадастрового реєстратора Відділу у Полтавському районі Міськрайонного управління у Полтавській області та м. Полтаві ГУ Держгеокадастру у Полтавській області ОСОБА_5 /далі - відповідач - 1/, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача: фізична особа-підприємець ОСОБА_6 /далі - третя особа -1/ про:
- визнання протиправним та скасування рішення № РВ - 5301039072018 від 27 серпня 2018 року, винесеного Державним кадастровим реєстратором Відділу у Полтавському районі Міськрайонного управління у Полтавському районі та м. Полтаві Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області ОСОБА_5;
- зобов'язання Державного кадастрового реєстратора ОСОБА_5 Відділу у Полтавському районі Міськрайонного управління у Полтавському районі та м. Полтаві Головного управління Держгеокадастру в Полтавській області усунути розташування інших земельних ділянок, які перешкоджають реєстрації земельної ділянки ОСОБА_4;
- зобов'язання провести відповідні зміни (коригування) за рахунок Державного бюджету України в порядку вимог діючого законодавства України;
- зобов'язання Державного кадастрового реєстратора Відділу у Полтавському районі Міськрайонного управління у Полтавському районі та м. Полтаві Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області ОСОБА_5 здійснити державну реєстрацію внесення відомостей до Державного земельного кадастру щодо земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства, яка розташована на території Калашниківської сільської ради в підпорядкуванні Мачухівської об'єднаної територіальної громади Полтавського району Полтавської області, виділеної ОСОБА_4, земельної ділянки в розмірі 2,00 га.
В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив, що він звернувся до державного кадастрового реєстратора із заявою про державну реєстрацію земельної ділянки. До вказаної заяви додав всі необхідні документи, визначені Порядком ведення Державного земельного кадастру, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України №1051 від 17 жовтня 2012 року, а саме: оригінал проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та електронний документ із землеустрою. Однак, рішенням №РВ - 5301039072018 від 27 серпня 2018 року йому відмовлено у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру щодо державної реєстрації земельної ділянки з підстав невідповідності електронного документа установленим вимогам, а саме: встановлено перетин ділянки з ділянкою 5324081300:00:001:0060 (площа співпадає на 88,7541%) та з ділянкою 5324081300:00:001:0061 (площа співпадає на 6,8175%). З вказаним рішенням не погоджується, оскільки відповідач, приймаючи оскаржуване рішення, вийшов за межі наданих йому повноважень та всупереч вимогам Земельного кодексу України, Закону України "Про Державний земельний кадастр" та Порядку ведення Державного земельного кадастру вказав підставу, яка не передбачена законодавством України /а.с. 5-12/.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 04 грудня 2018 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача - фізичну особу-підприємця ОСОБА_6, а також призначено підготовче засідання.
Відповідач-1 позов не визнав та у відзиві на позовну заяву зазначив, що позивачу було відмовлено у реєстрації земельної ділянки з підстав, визначених частиною шостою статті 24 Закону України "Про Державний земельний кадастр" та пункту 111 Порядку №1051 у зв'язку з тим, що під час перевірки електронного документа встановлено перетин ділянки з ділянкою 5324081300:00:001:0060 (площа співпадає на 88,7541%) та з ділянкою 5324081300:00:001:0061 (площа співпадає на 6,8175%), тобто підставами для відмови у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки було знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, інших земельних ділянок, та невідповідність поданих документів вимогам законодавства /а.с. 131-133/.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 10 січня 2019 року залучено до участі у справі в якості другого відповідача - Головне управління Держгеокадастру у Полтавській області /далі - відповідач-2, ГУ Держгеокадастру у Полтавській області/ та відкладено підготовче засідання.
Відповідач-2 також позов не визнав та у відзиві на позовну заяву зазначив, що позивачу було відмовлено у реєстрації земельної ділянки з підстав, визначених частиною шостою статті 24 Закону України "Про Державний земельний кадастр" та пункту 111 Порядку №1051, оскільки під час перевірки електронного документа державним кадастровим реєстратором встановлено перетин ділянки, яку бажає зареєструвати позивач, з ділянкою 5324081300:00:001:0060, яка перебуває у приватній власності ОСОБА_7 (площа співпадає на 88,7541%) та з ділянкою 5324081300:00:001:0061, яка сформована для передачі у власність ОСОБА_8 (площа співпадає на 6,8175%) /а.с.165-167/.
У відповіді на відзив позивач вказував на те, що земельна ділянка, на яку розроблявся проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, на момент надання дозволу на розроблення проекту землеустрою та на момент складання проекту не перебувала у власності інших осіб, а лише перебувала в обмеженому користуванні ПП "Імені Калашникова", яке у свою чергу надало згоду на відведення цієї земельної ділянки у власність ОСОБА_4 Також виготовлений на замовлення ОСОБА_4 проект землеустрою погоджений експертом ГУ Держгеокадастру у Закарпатській області, про що свідчить висновок №6162/82-18 від 06 серпня 2018 року. Оскільки перетин з іншими земельними ділянками відповідно до змісту проекту відсутній, то помилка щодо перетину його ділянки з іншими земельними ділянками виникла під час реєстрації державним кадастровим реєстратором земельних ділянок з кадастровими номерами 5324081300:00:001:0060 та 5324081300:00:001:0061, а відтак така помилка має бути виправлена відповідно до підпункту 2 пункту 144 Порядку №1051 /а.с.172-175/.
У письмових поясненнях №227 від 06 лютого 2019 року та №3302 від 20 лютого 2019 року відповідач-2 вказував, що зі змісту статей 116 та 118 Земельного кодексу України вбачається, що уповноважений орган не може визначати пріоритетність того чи іншого заявника при наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність та що надання дозволу на розроблення проекту землеустрою не означає позитивного рішення про передачу земельної ділянки у власність, про що також зазначав Верховний Суд України у постанові від 07 червня 2016 року у справі №21-1391а16 та Верховний Суд у постанові від 27 березня 2018 року у справі 463/3375/16-а. Крім того, позивачем було розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність на іншу земельну ділянку ніж ту, яка зазначена позивачем у викопіюванні, доданому до заяви про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою від 30 березня 2017 року, та на яку було надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою /а.с.192-194, 202-205/.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 01 лютого 2019 року залучено до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідачів - ОСОБА_7 /далі - третя особа -2/ та ОСОБА_8 /далі - третя особа-3/, закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до розгляду по суті.
У судове засідання 14 березня 2019 року відповідач-1 та третя особа-1 не з'явилися, будучи належним чином повідомленими про дату, час та місце проведення судового засідання /а.с. 232, 234/.
Від третьої особи-1 надійшло клопотання про розгляд справи без її участі /а.с. 153/.
Згідно з частиною третьою статті 194 Кодексу адміністративного судочинства України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності.
Частиною першою статті 205 згаданого Кодексу передбачено, що неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
Згідно з пунктом першим частини третьої цієї статті якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі: неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.
Зважаючи на те, що відповідач-1 у судове засідання не з'явився та про причини неявки суд не повідомив, а третя особа-1 заявила клопотання про розгляд справи без її участі, суд визнав за можливе проводити судове засідання за відсутності відповідача-1 та третьої особи -1.
У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги та просив їх задовольнити у повному обсязі, а представник відповідача-2 та представник третьої особи-2 та третьої особи-3 у судовому засіданні проти позову заперечували та просили відмовити у його задоволенні.
Заслухавши вступне слово учасників справи та дослідивши письмові докази, суд встановив такі обставини та відповідні до них правовідносини.
20 серпня 2018 року ОСОБА_4 звернувся до державного кадастрового реєстратора із заявою про державну реєстрацію земельної ділянки площею 2,00 га, яка розташована за межами населених пунктів на території Калашниківської сільської ради Полтавського району Полтавської області (вх.№ЗВ-9703059492018 від 20 серпня 2018 року). До вказаної заяви ОСОБА_4 додано оригінал проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність та електронний документ проекту /а.с.111/.
Державним кадастровим реєстратором Відділу у Полтавському районі Міськрайонного управління у Полтавській області та м. Полтаві Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області ОСОБА_5 розглянуто вказану заяву разом з доданими до неї документами та прийнято рішення про відмову №РВ-5301039072018 від 27 серпня 2018 року з підстави: невідповідність електронного документа установленим вимогам, а саме: XSD Схема Наявні зауваження щодо валідності електронного документа; перетин ділянок з ділянкою 5324081300:00:001:0060 (площа співпадає на 88,7541%); перетин ділянок з ділянкою 5324081300:00:001:0061 (площа співпадає на 6,8175%) /а.с.112/.
Не погодившись з цим рішенням та вважаючи за необхідне зобов'язати державного кадастрового реєстратора усунути розташування інших земельних ділянок, які перешкоджають реєстрації земельної ділянки ОСОБА_4, та здійснити державну реєстрацію внесення відомостей до Державного земельного кадастру щодо земельної ділянки, виділеної ОСОБА_4, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам та аргументам учасників справи, суд виходить з такого.
Правовідносини з приводу державної реєстрації земельної ділянки врегульовані Земельним кодексом України №2768-ІІІ від 25 жовтня 2001 року /далі - ЗК України/.
Згідно з частиною першою статті 202 ЗК України державна реєстрація земельних ділянок здійснюється у Державному земельному кадастрі в порядку, встановленому Законом.
Правові, економічні та організаційні основи діяльності у сфері Державного земельного кадастру регламентовані Законом України "Про державний земельний кадастр" № 3613-VI від 07 липня 2011 року (далі - Закон №3613).
Частиною першою статті 1 Закону України "Про Державний земельний кадастр" визначено, що Державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами, а державна реєстрація земельної ділянки - внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера.
Відповідно до частини восьмої статті 9 Закону №3613 державна реєстрація земельних ділянок, обмежень у їх використанні, ведення поземельних книг, внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельні ділянки здійснюються Державними кадастровими реєстраторами, які здійснюють свою діяльність за місцем розташування земельної ділянки (район, місто республіканського значення Автономної Республіки Крим, місто обласного значення).
Згідно із частинами четвертою-шостою статті 24 Закону №3613 для державної реєстрації земельної ділянки Державному кадастровому реєстратору, який здійснює таку реєстрацію, подаються: заява за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин; оригінал документації із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки; документація із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки у формі електронного документа.
Державний кадастровий реєстратор, який здійснює державну реєстрацію земельних ділянок, протягом чотирнадцяти днів з дня реєстрації заяви перевіряє відповідність документів вимогам законодавства та за результатами перевірки здійснює державну реєстрацію земельної ділянки або надає заявнику мотивовану відмову у державній реєстрації.
Підставою для відмови у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки є: розташування земельної ділянки на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора; подання заявником документів, передбачених частиною четвертою цієї статті, не в повному обсязі; невідповідність поданих документів вимогам законодавства; знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини.
Як встановлено судом, оскаржуваним рішенням відмовлено вносити відомості до Державного земельного кадастру щодо державної реєстрації земельної ділянки з тієї підстави, що має місце перетин ділянки з ділянкою 5324081300:00:001:0060 (площа співпадає на 88,7541%) та з ділянкою 5324081300:00:001:0061 (площа співпадає на 6,8175%).
На підтвердження цим обставинам до матеріалів справи долучено витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку /а.с.115-120/, наказ Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області №5455-СГ від 08 серпня 2018 року /а.с. 221/ та витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію прав власності №137081532 від 10 вересня 2018 року /а.с. 222-224/, відповідно до яких земельна ділянка за кадастровим номером 5324081300:00:001:0060 площею 2,00 га ріллі із земель сільськогосподарського призначення державної власності для ведення особистого селянського господарства на території Калашниківської сільської ради Полтавського району Полтавської області за межами населених пунктів надана у власність громадянці ОСОБА_7.
Також долучено витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку /а.с. 144-150/ та наказ Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області №6534-СГ від 26 вересня 2018 року /а.с. 213-214/, відповідно до яких на земельну ділянку за кадастровим номером 5324081300:00:001:0061 площею 2,00 га ріллі із земель сільськогосподарського призначення державної власності для ведення особистого селянського господарства на території Калашниківської сільської ради Полтавського району Полтавської області за межами населених пунктів розроблено ФОП ОСОБА_9 проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки та земельна ділянка надана у власність ОСОБА_8.
Таким чином, в межах земельної ділянки, яку бажав зареєструвати позивач, знаходились інші земельні ділянки.
За такої обставини суд дійшов висновку, що підстави для визнання протиправним та скасування рішення Державного кадастрового реєстратора №РВ-1800445932017 від 20 грудня 2018 року відсутні.
Доводи сторін щодо розроблення проекту землеустрою на іншу земельну ділянку ніж ту, яка зазначалася у викопіюванні, доданому до заяви про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою від 30 березня 2017 року, та на яку було надано дозвіл щодо розроблення проекту землеустрою; перебування на момент розроблення проекту землеустрою земельної ділянки, на яку розроблено проект землеустрою, лише в обмеженому користуванні (земельний сервітут) ПП "Імені Калашникова"; щодо погодження проекту землеустрою експертом Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області відповідно до висновку №6162/82-18 від 06 серпня 2018 року) не спростовують факт перетину земельної ділянки з іншими земельними ділянками та не впливають на суть прийнятого реєстратором рішення, а відтак і на висновок суду у цій справі про відсутність підстав для визнання протиправним та скасування рішення № РВ - 5301039072018 від 27 серпня 2018 року, винесеного Державним кадастровим реєстратором Відділу у Полтавському районні Міськрайонного управління у Полтавському районні та м. Полтаві Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області ОСОБА_5.
Таким чином, позовна вимога про визнання протиправним та скасування рішення № РВ - 5301039072018 від 27 серпня 2018 року задоволенню не підлягає.
Надаючи оцінку іншим позовним вимогам, суд виходить з того, що діючим законодавством України не передбачено повноважень у державного кадастрового реєстратора реєструвати земельну ділянку лише в частині, щодо якої відсутній перетин з іншими земельними ділянками, або формувати земельну ділянку, відмінну від тієї, на яку надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою та розроблено проект чи коригувати межі інших вже сформованих земельних ділянок, в тому числі тих, які перебувають у приватній власності громадян задля реєстрації нової земельної ділянки.
Крім того, позовні вимоги про зобов'язання Державного кадастрового реєстратора усунути розташування інших земельних ділянок, які перешкоджають реєстрації земельної ділянки ОСОБА_4 та здійснити державну реєстрацію внесення відомостей до Державного земельного кадастру щодо земельної ділянки, виділеної ОСОБА_4 є похідними від основної позовної вимоги, а тому за відсутності підстав для задоволення основної позовної вимоги, відсутні й підстави для задоволення усіх інших позовних вимог.
Отже, у задоволенні позову слід відмовити повністю.
Підстави для розподілу судових витрат на підставі статті 139 КАС України відсутні.
Керуючись статтями 6-9, 72-77, 211, 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, -
В И Р І Ш И В:
Відмовити у задоволенні позову ОСОБА_4 (вул. Котовського, буд. 9, с. М.Козуби, Новосанжарський район, Полтавська область, 39333, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) до Державного кадастрового реєстратора Відділу у Полтавському районі Міськрайонного управління у Полтавській області та м. Полтаві ГУ Держгеокадастру у Полтавській області ОСОБА_5 (вул. Крамського, буд. 9, м. Полтава, Полтавська область, 36039) та Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області (вул. Уютна, буд. 23, м. Полтава, Полтавська область, 36039, ідентифікаційний код 39767930), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача: фізична особа-підприємець ОСОБА_6 (АДРЕСА_1, 36001, ідентифікаційний номер НОМЕР_2), треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідачів - ОСОБА_7 (АДРЕСА_2, 36008) та ОСОБА_8 (вул. Чураївни, буд.3/2, кв. 8, м. Полтава, Полтавська область, 36000) про визнання протиправним та скасування рішення про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру № РВ - 5301039072018 від 27 серпня 2018 року та зобов'язання Державного кадастрового реєстратора усунути розташування інших земельних ділянок, які перешкоджають реєстрації земельної ділянки ОСОБА_4, та здійснити державну реєстрацію внесення відомостей до Державного земельного кадастру щодо земельної ділянки, виділеної ОСОБА_4
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги у порядку, встановленому статтею 297 з урахуванням положень підпункту 15.5 пункту 15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складено 15 березня 2019 року.
Суддя ОСОБА_10
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.03.2019 |
Оприлюднено | 17.03.2019 |
Номер документу | 80486352 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Н.І. Слободянюк
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні