Ухвала
від 12.03.2019 по справі 802/102/13-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

м. Вінниця

12 березня 2019 р. Справа № 802/102/13

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Дончика В.В.,

за участю:

секретаря судового засідання: Медвідь І.О.,

позивача: ОСОБА_1,

представника УМВС у Вінницькій області, ГУ Національної поліції у Вінницькій області: Довбенко М.П.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву представника Відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Вінницькій області про заміну сторони виконавчого провадження у адміністративній справі №802/102/13-а за позовом ОСОБА_1 до Управління Міністерства внутрішніх справ України у Вінницькій області, Вінницького міського відділу УМВС України у Вінницькій області про визнання протиправними та скасування наказів, поновлення на посаді та стягнення середньомісячного заробітку за час вимушеного прогулу

в с т а н о в и в :

В провадженні Вінницького окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа за позовом ОСОБА_1 до Управління Міністерства внутрішніх справ України у Вінницькій області, Вінницького міського відділу УМВС України у Вінницькій області про визнання протиправними та скасування наказів, поновлення на посаді та стягнення середньомісячного заробітку за час вимушеного прогулу.

Постановою Вінницького окружного адміністративного суду від 08.12.2015 року адміністративний позов задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано наказ Управління Міністерства внутрішніх справ України у Вінницькій області від 05.12.2012 року № 924 "Про притягнення до дисциплінарної відповідальності працівників міліції 1-го відділу міліції Вінницького МВ УМВС у Вінницькій області" в частині звільнення з органів внутрішніх справ капітана міліції ОСОБА_1 Визнано протиправним та скасовано наказ начальника Управління Міністерства внутрішніх справ України у Вінницькій області № 258 о/с від 11.12.2012 року в частині звільнення з органів внутрішніх справ за п.66 (дискредитацію звання рядового та начальницького складу) Положення про проходження служби особовим складом органів внутрішніх справ капітана міліції ОСОБА_1 Поновлено капітана міліції ОСОБА_1 на посаді дільничного інспектора міліції СДІМ 1-го відділу міліції Вінницького міського відділу УМВС України у Вінницькій області. Стягнуто з Вінницького міського відділу УМВС України у Вінницькій області на користь ОСОБА_1 середньомісячний заробіток за час вимушеного прогулу в сумі 94328 (дев'яносто чотири тисячі триста двадцять вісім) гривень 63 (шістдесят три) копійки. Постанову в частині поновлення на посаді та стягнення середньомісячного заробітку за час вимушеного прогулу у межах суми стягнення за один місяць допущено до негайного виконання. В іншій частині позовних вимог відмовлено. Рішення набрало законної сили.

08.12.2015 року Вінницьким окружним адміністративним судом по вказаній справі видано виконавчі листи №802/102/13-а.

16.12.2016 року до суду надійшла заява представника Відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Вінницькій області про заміну сторони виконавчого провадження у адміністративній справі №802/102/13-а (вх. № 28153). Обґрунтовуючи вказану заяву зазначили, що в провадженні відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Вінницькій області перебуває виконавчий лист Вінницького окружного адміністративного суду по справі №802/102/13-а виданий 08.12.2015 про "Поновити капітана міліції ОСОБА_1 на посаді дільничого інспектора міліції СДІМ 1-го відділу міліції Вінницького міського відділу УМВС України у Вінницькій області". Постанову в частині поновлення на посаді допущено до негайного виконання.

Державним виконавцем 01.12.2016 року винесено постанову про відкриття виконавчого провадження, копії якої направлено сторонам виконавчого провадження.

06.12.2016 року до Відділу надійшов лист голови ліквідаційної комісії УМВС України у Вінницькій області №363/02/26-2016, в якому повідомлялось, що частиною 5 статті 111 Цивільного Кодексу України визначено, що ліквідаційна комісія (ліквідатор) вживає заходів щодо закриття відокремлених підрозділів юридичної особи та відповідно до законодавства здійснює звільнення працівників юридичної особи, що припиняється. На комісію з ліквідації юридичної особи законодавством покладено лише обов'язок щодо звільнення працівників юридичної особи, та не надано повноважень щодо поновлення чи працевлаштування раніше звільнених працівників юридичної особи.

Разом з цим, 13.12.2016 року до Відділу надійшла заява ОСОБА_1, якою останній просив звернутися до суду із заявою про заміну боржника на Головне управління Національної поліції у Вінницькій області, оскільки на останню покладено функції щодо поновлення працівників поліції.

Зауважили, що постановою Кабінету Міністрів України від 02.09.2015 №641 Про утворення Національної поліції України було утворено Національну поліцію України як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ.

Постановою Кабінету Міністрів України від 16.09.2015 №730 Про утворення територіальних органів Національної поліції та ліквідацію територіальних органів Міністерства внутрішніх справ утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Національної поліції та ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи Міністерства внутрішніх справ.

Згідно додатку 1 до вищевказаної Постанови Кабінету Міністрів України від 16.09.2015 №730, було утворено Головне управління Національної поліції у Вінницькій області та відповідно до додатку 2 ліквідовано Управління Міністерства внутрішніх справ України у Вінницькій області, зокрема Вінницький міський відділ Управління Міністерства внутрішніх справ України у Вінницькій області.

Отже, були ліквідовані всі територіальні підрозділи МВС та на їх місці створено територіальні підрозділи Національної поліції.

На підставі викладеного, звернулись до суду з даною заявою у якій просили замінити сторону виконавчого провадження №53009780 з примусового виконання виконавчого листа Вінницького окружного адміністративного суду по справі №802/102/13-а виданого 08.12.2015 про "Поновити капітана міліції ОСОБА_1 на посаді дільничого інспектора міліції СДІМ 1-го відділу міліції Вінницького міського відділу УМВС України у Вінницькій області", з Вінницького міського відділу УМВС України у Вінницькій області на Головне управління Національної поліції у Вінницькій області (код ЄДРПОУ 40108672, вул. Театральна, 10, м. Вінниця, 21050).

Ухвалою від 22.02.2019 року дану заяву призначено до розгляду в судовому засіданні на 12.03.2019 року, про що повідомлено учасників справи.

Представник Відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Вінницькій області у судове засідання 12.03.2019 року не прибув, подавши клопотання (вх. № 13575 від 12.03.2019 року) про розгляд заяви без його участі.

Позивач у судовому засіданні просив замінити сторону виконавчого провадження №53009780 з примусового виконання виконавчого листа Вінницького окружного адміністративного суду по справі №802/102/13-а виданого 08.12.2015 з Вінницького міського відділу УМВС України у Вінницькій області на Головне управління Національної поліції у Вінницькій області.

Представник УМВС у Вінницькій області, ГУ Національної поліції у Вінницькій області у судовому засіданні заперечувала щодо задоволення заяви, вказуючи про те, що ГУ Національної поліції у Вінницькій області не є правонаступником УМВС у Вінницькій області.

Визначаючись щодо заяви про заміну сторони виконавчого провадження, суд виходив із наступного.

За приписами ст. 129-1 Конституції України судове рішення є обов'язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

Як вбачається із матеріалів справи, на виконання постанови Вінницького окружного адміністративного суду від 08.12.2015 року у справі №802/102/13-а, 08.12.2015 року Вінницьким окружним адміністративним судом видано виконавчі листи №802/102/13-а.

На підтвердження того, що вказаний виконавчий лист перебуває на виконанні у Відділі примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Вінницькій області заявником надано копію постанови про відкриття виконавчого провадження від 01.12.2016 року по виконавчому провадженні №53009780. Відповідно до вказаного виконавчого провадження стягувачем є ОСОБА_1, боржником - Вінницький міський відділ УМВС України у Вінницькій області.

Відповідно до частини першої статті 264 КАС України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд може замінити сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Згідно частини п'ятої статті 15 Закону України "Про виконавче провадження", у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов'язковими тією мірою, якою вони були б обов'язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Тобто, обов'язковою умовою застосування зазначених норм є встановлення наявності правонаступництва в сторони виконавчого провадження, що вибуває з іншою особою.

Згідно із статтею 104 ЦК України, юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов'язки переходять до правонаступників. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

З чого слідує, правонаступник це особа до якої переходить майно, права та обов'язки юридичної особи, що припиняється.

В даному випадку, слід встановити наявність ознак правонаступництва в сфері регулювання проходження служби в органах внутрішніх справ та лавах національної поліції.

Постановою Кабінету Міністрів України №641 від 2 вересня 2015 року утворено Національну поліцію України як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ.

Вказаною постановою питання щодо визначення правонаступництва не врегульовано.

Разом з тим, пунктом 8 розділу XI Прикінцевих та перехідних положень Закону № 580-VІІІ встановлено, що з дня опублікування цього Закону всі працівники міліції (особи рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ), а також інші працівники Міністерства внутрішніх справ України, його територіальних органів, закладів та установ вважаються такими, що попереджені у визначеному порядку про можливе майбутнє звільнення через скорочення штатів.

Таким чином, в силу Закону № 580-VІІІ відбулось звільнення через скорочення штатів всіх працівників Міністерства внутрішніх справ України та його територіальних органів. При цьому, вжиття заходів для працевлаштування працівника в новоутвореній установі відповідно до вказаного Закону не є обов'язком роботодавця.

Разом з тим, приписами пункту 9 розділу XI Прикінцевих та перехідних положень Закону № 580-VIІI передбачено, що працівники міліції, які виявили бажання проходити службу в поліції, за умови відповідності вимогам до поліцейських, визначеним цим Законом, упродовж трьох місяців з дня опублікування цього Закону можуть бути прийняті на службу до поліції шляхом видання наказів про призначення за їх згодою чи проходження конкурсу на посади, що заміщуються поліцейськими, у будь-якому органі (закладі, установі) поліції. Посади, що пропонуються особам, зазначеним у цьому пункті, можуть бути рівнозначними, вищими або нижчими щодо посад, які ці особи обіймали під час проходження служби в міліції.

З огляду на вищезазначене, Головне управління Національної поліції у Вінницькій області, як державна установа, не є правонаступником Вінницького міського відділу УМВС України у Вінницькій області, а відтак, відсутні підстави для заміни сторони виконавчого провадження правонаступником.

Крім того, слід вказати, що згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Вінницький міський відділ УМВС України у Вінницькій області, код ЄДРПОУ 38394567 на даний час перебуває в стані припинення, тобто процедура ліквідації триває, що не позбавляє останню бути учасником виконавчого провадження та виконати судове рішення, з урахуванням чинних норм Закону 580-VІІІ.

З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку про відсутність підстав для заміни сторони виконавчого провадження, відкритого за виконавчим листом виданим Вінницьким окружним адміністративним судом 08.12.2015 р. у справі № 802/102/13-а, а саме Вінницький міський відділ УМВС України у Вінницькій області на Головне управління Національної поліції у Вінницькій області.

Керуючись ст.ст. 256, 295, 379 КАС України, суд -

у х в а л и в :

В задоволенні заяви Відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Вінницькій області про заміну сторони виконавчого провадження у адміністративній справі №802/102/13-а, - відмовити.

Ухвала суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 256 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п'ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження ухвали суду - якщо апеляційна скарга подана протягом п'ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.

Повний текст ухвали виготовлений 18.03.2019 року.

Суддя Дончик Віталій Володимирович

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.03.2019
Оприлюднено19.03.2019
Номер документу80504552
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/102/13-а

Ухвала від 16.10.2019

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

Ухвала від 08.10.2019

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

Ухвала від 27.09.2019

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

Ухвала від 21.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Уханенко С.А.

Постанова від 09.07.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Постанова від 09.07.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Ухвала від 24.06.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Ухвала від 10.06.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Ухвала від 03.04.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Ухвала від 12.03.2019

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні