ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 березня 2019 р.Справа № 816/1269/18 Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
Головуючого судді: Подобайло З.Г.,
Суддів: Бартош Н.С. , Григорова А.М. ,
за участю секретаря судового засідання Ткаченко А.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Кобеляцького комунального підприємства "Міська сервісна служба" на рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 23.08.2018 року, головуючий суддя І інстанції: Л.О. Єресько, м. Полтава, повний текст складено 03.09.18 року по справі № 816/1269/18
за позовом Державної екологічної інспекції у Полтавській області
до Кобеляцького комунального підприємства "Міська сервісна служба" третя особа Виконавчий комітет Кобеляцької міської ради
про тимчасову заборону (зупинення) діяльності,
ВСТАНОВИВ:
Державна екологічна інспекція у Полтавській області звернулася до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Кобеляцького комунального підприємства "Міська сервісна служба", в якому просила:
- тимчасово заборонити (зупинити) діяльність Кобеляцького комунального підприємства "Міська сервісна служба" (вул. Покровська, 43, м. Кобеляки, Полтавська область, 39200) в частині виконання робіт по вивезенню та розміщенні твердих побутових відходів на земельній ділянці загальною площею 1,0 га по вул. Покровській, 1е в м. Кобеляки до отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами;
- тимчасово заборонити (зупинити) діяльність Кобеляцького комунального підприємства "Міська сервісна служба" (вул. Покровська, 43, м. Кобеляки, Полтавська область, 39200) в частині виконання робіт по вивезенню та розміщенні твердих побутових відходів на земельній ділянці загальною площею 1,0 га по вул. Покровській, 1е в м. Кобеляки до отримання висновку з оцінки впливу на довкілля, а саме на видалення твердих побутових відходів;
- тимчасово заборонити (зупинити) діяльність Кобеляцького комунального підприємства "Міська сервісна служба" (вул. Покровська, 43, м. Кобеляки, Полтавська область, 39200) в частині виконання робіт по вивезенню та розміщенні твердих побутових відходів на земельній ділянці загальною площею 1,0 га по вул. Покровській, 1е в м. Кобеляки до приведення звалища у відповідність до "Правил експлуатації полігонів побутових відходів", затверджених наказом Міністерства з питань ЖКГ України від 01.12.2010 № 435.
Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 23.08.2018р. адміністративний позов Державної екологічної інспекції у Полтавській області задоволено повністю. Тимчасово заборонено (зупинено) діяльність Кобеляцького комунального підприємства "Міська сервісна служба" (вул. Покровська, 43, м. Кобеляки, Полтавська область, 39200, код ЄДРПОУ 38019348) в частині виконання робіт по вивезенню та розміщенні твердих побутових відходів на земельній ділянці загальною площею 1,0 га по вул. Покровській, 1е в м. Кобеляки до отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами; до отримання висновку з оцінки впливу на довкілля (на видалення твердих побутових відходів); до приведення звалища у відповідність до "Правил експлуатації полігонів побутових відходів", затверджених наказом Міністерства з питань ЖКГ України від 01.12.2010 № 435.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, відповідачем подано апеляційну скаргу, вважає, що рішення прийняте з порушенням норм матеріального та процесуального права, судом неповно з'ясовано обставини, що мають значення для справи. Вказує, що позивачем не було доведено суду першої інстанції існування обставин, які становлять реальну загрозу життю та здоров'ю людей, та які є підставою для застосування крайнього заходу реагування - заборони (зупинення) діяльності КП Міська сервісна служба . Також, при вирішенні справи судом першої інстанції не було враховано, що виконавчим комітетом Кобеляцької міської ради задля запобігання надзвичайної техногенної ситуації в м. Кобеляки було прийнято рішення № 307 Про
відкриття площадки для сортування твердих побутових відходів , у зв'язку з чим Держекоінспекція стверджувала, що перевіркою встановлено відсутність процедури сортування твердих побутових відходів на земельній ділянці за адресою: м. Кобеляки, вул. Покровська 1 е , але при розгляді даної справи не враховано ту обставину, що рішення № 307 Про відкриття площадки для сортування твердих побутових відходів було початковим поетапним заходом з впорядкування та технічного переоснащення полігону, тому Кобеляцька міська рада, керуючись ст. 30 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні та ст. 21 ЗУ Про відходи , які передбачають повноваження органу місцевого самоврядування щодо організації збирання і видалення побутових відходів, у тому числі відходів дрібних виробників, створення полігонів для їх захоронення, а також організацію роздільного збирання корисних компонентів цих відходів, на даний час вживає заходи задля посвідчення права користування ККП Міська сервісна служба означеною земельною ділянкою за адресою: м.Кобеляки, вул. Покровська, 1 д , як наслідок посвідчення права користування за відповідачем, надасть можливість отримати необхідні дозвільні документи на поводження з твердими побутовими відходами на зазначеній площадці для їх сортування відповідно до чинного законодавства. Вважає, що судом першої інстанції при розгляді даної справи порушено норми матеріального та процесуального права, судом неповно з'ясовано обставини, що мають значення для справи, а тому є підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції, ухвалення нового рішення суду апеляційної інстанції відповідно до ст. 317 КАС України. Просить суд апеляційної інстанції Скасувати рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 23 серпня 2018 року у справі №816/1269/18 та ухвалити нове рішення, яким повністю відмовити позивачу у задоволенні адміністративного позову.
В судовому засіданні суду апеляційної інстанції представник позивача, наполягаючи на законності та обґрунтованості рішення суду першої інстанції, просив залишити апеляційну скаргу без задоволення, а оскаржуване рішення без змін.
Сторони по справі повідомлені належним чином про день, час та місце судового розгляду апеляційної скарги.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, пояснення осіб, які прибули в судове засідання, перевіривши рішення суду та доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено у суді апеляційної інстанції , що 19.03.2018 Держекоінспекцією у Полтавській області проведено планову перевірку Кобеляцького комунального підприємства "Міська сервісна служба", за результатами якої складено акт від 19.03.2018 № 45/01-01-14 щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів .
Перевіркою встановлено, що Комунальне КП "Міська сервісна служба" здійснює видалення твердих побутових відходів, а саме вивіз та розміщення твердих побутових відходів на земельній ділянці загальною площею 1,0 га по вул. Покровській 1 "е" в м. Кобеляках з 26.04.2016. Тобто проводить операцію D1 (Поховання в землі чи скидання на землю (наприклад звалище) відповідно до Додатку 1 до Положення про контроль за транскордонними перевезеннями небезпечних відходів та їх утилізацію /видалення із Жовтого та Зеленого переліків відходів, затвердженого постановою КМУ від 13.07.2000 № 1120, що відповідає додатку IV до Базельської конвенції.
Також перевіркою встановлено, що відповідач не займається сортуванням відходів та не передає відходи на утилізацію. Під час натурного обстеження встановлено, що сортувальна лінія на означеній земельній ділянці відсутня.
Із документів, що підтверджують право користування земельною ділянкою надано лише рішення виконавчого комітету Кобеляцької міської ради від 17.10.2017 № 712 за підписом міського голови, яким відповідачу надано в користування земельну ділянку площею 1,0 га по вул. Покровській 1 "е" в м. Кобеляки, на якій розміщено площадку для сортування твердих побутових відходів згідно викопіювання з земель Кобеляцької міської ради . Будь-яких інших документів не надано.
Тобто документи, які посвідчують право користування відповідачем означеною земельною ділянкою відсутні.
Відповідачем не підготовлено звіт про оцінку впливу на довкілля та не отримано висновок з оцінки впливу на довкілля для здійснення господарської діяльності, а саме на видалення твердих побутових відходів на зазначеній площадці для сортування твердих побутових відходів, що є порушенням норм ч.1 ст. 3 Закону України "Про оцінку впливу на довкілля"
Дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, що розташовані на вищевказаній земельній ділянці відсутній. Тобто відповідачем при експлуатації місця видалення відходів здійснюються викиди в атмосферне повітря без необхідного дозволу, що є порушенням норм ст. ст. 10, 11 Закону України "Про охорону атмосферного повітря".
Крім того, перевіркою встановлено, що при функціонуванні фактичного звалища твердих побутових відходів не виконуються вимоги Правил експлуатації полігонів побутових відходів, затверджених наказом Міністерства з питань ЖКГ України від 01.12.2010 № 435 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22.12.2010 за № 1307/18602 та Рекомендації з удосконалення експлуатації діючих полігонів та звалищ твердих побутових відходів, затверджених наказом Міністерства будівництва, архітектури і житлово-комунального господарства України від 10.01.2006 № 5, а саме 1) заїзд на місце видалення відходів не облаштовано дизбар'єром, 2) моніторинг стану атмосферного повітря, якістю ґрунтів та якістю поверхневих вод не проводиться, 3) радіометричний контроль відходів не проводиться, прилади для такого контролю відсутні.
За результатами перевірки ДЕІ у Полтавській області керівнику Кобеляцького КП "Міська сервісна служба" винесено припис від 03.04.2018 № 04/05-09-23 (а.с. 13).
Посилаючись на встановлені в ході вищевказаної перевірки обставини, ДЕІ у Полтавській області звернулася до суду із даним адміністративним позовом.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того , що дії відповідача призвели до фактичного утворення несанкціонованого звалища твердих побутових відходів у межах міста Кобеляки, яке за своїм характером є стихійним звалищем та не відповідає вимогам Правил експлуатації полігонів побутових відходів, не маючи при цьому жодного дозвільного документу на провадження планової діяльності з видалення (вивезення) твердих побутових відходів.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо задоволення позову, виходячи з наступного.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05 квітня 2007 року № 877-V.
Статтею 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" визначено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Частиною 7 статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
За змістом ч. 1 ст. 37 Закону України "Про відходи" контроль у сфері поводження з відходами здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища.
Відповідно до ч. 5 ст. 4 Закону України Про охорону навколишнього природного серидовища вищевказаного Закону виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.
При цьому за нормою п. 7 ст. 7 цього ж Закону орган державного нагляду (контролю) звертається з відповідним позовом до адміністративного суду на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг у порядку та строки, встановлені законом.
Аналогічні повноваження наданні Держекоінспекції та її територіальним органам підпунктом 5 пункту 4 Положення про Державну екологічну інспекцію України, затвердженого постановою КМУ від 19.04.2017 № 275 та Положення про Державну екологічну інспекцію в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 11.08.2017 № 312, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 04.09.2017 за № 1080/30948, а саме: звертатися до суду із позовом щодо обмеження чи зупинення діяльності підприємств і об'єктів незалежно від їх підпорядкування та форми власності, якщо їх експлуатація здійснюється із порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, вимог дозволів на використання природних ресурсів, з перевищенням нормативів гранично допустимих викидів впливу фізичних та біологічних факторів і лімітів скидів забруднюючих речовин.
Згідно п. в) ч. 1 ст. 20-2 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища до компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища належить, зокрема, обмеження чи зупинення (тимчасове) діяльності підприємств і об'єктів незалежно від їх підпорядкування та форми власності, якщо їх експлуатація здійснюється з порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, законодавства про оцінку впливу на довкілля, вимог дозволів на використання природних ресурсів, з перевищенням нормативів гранично допустимих викидів впливу фізичних та біологічних факторів і лімітів скидів забруднюючих речовин.
За змістом ч. 7 ст. 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.
Закон України Про оцінку впливу на довкілля від 23.05.2017 № 2059-VIII (надалі - Закон № 2059-VIII), який вимагає для здійснення, зокрема, означеної діяльності висновку оцінки впливу на довкілля, введений в дію 18.12.2017.
За змістом ч. 1 ст. 2 даного Закону оцінка впливу на довкілля - це процедура, що передбачає: 1) підготовку суб'єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля відповідно до статей 5, 6 та 14 цього Закону; 2) проведення громадського обговорення відповідно до статей 7, 8 та 14 цього Закону; 3) аналіз уповноваженим органом відповідно до статті 9 цього Закону інформації, наданої у звіті з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб'єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації; 4) надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого пунктом 3 цієї частини; 5) врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності відповідно до статті 11 цього Закону.
Оцінка впливу на довкілля здійснюється з дотриманням вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища, з урахуванням стану довкілля в місці, де планується провадити плановану діяльність, екологічних ризиків і прогнозів, перспектив соціально-економічного розвитку регіону, потужності та видів сукупного впливу (прямого та опосередкованого) на довкілля, у тому числі з урахуванням впливу наявних об'єктів, планованої діяльності та об'єктів, щодо яких отримано рішення про провадження планованої діяльності або розглядається питання про прийняття таких рішень (ч. 3 ст. 2 цього ж Закону).
Частиною 3 статті 2 названого Закону визначено, що суб'єктами оцінки впливу на довкілля є суб'єкти господарювання, органи державної влади, органи місцевого самоврядування, які є замовниками планованої діяльності і для цілей цього Закону прирівнюються до суб'єктів господарювання (далі - суб'єкт господарювання), уповноважений центральний орган, уповноважені територіальні органи, інші органи виконавчої влади, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, громадськість, а у випадках, визначених статтею 14 цього Закону, - держава походження та зачеплена держава.
Частиною 3 ст. 3 Закону № 2059-VIII види діяльності: утилізація, видалення, оброблення, знешкодження, захоронення побутових відходів відноситься до другої категорії видів планової діяльності та об'єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля.
Відповідно до пункту 6 частини 1 статті 15 Закону № 2059-VIII правопорушенням у сфері оцінки впливу на довкілля є провадження планової діяльності, яка підлягає оцінці впливу на довкілля, без здійснення такої оцінки та отримання рішення про провадження планової діяльності.
Частиною 1 статті 16 означеного Закону встановлено, що діяльність суб'єктів господарювання незалежно від форми власності, що провадиться з порушенням законодавства про оцінку впливу на довкілля, може бути: 1) тимчасово заборонена (зупинена) - до виконання встановлених у висновку з оцінки впливу на довкілля екологічних умов зупиняється експлуатація підприємства чи окремих його цехів (дільниць) і одиниць обладнання; 2) припинена - повністю припиняється експлуатація підприємства чи окремих його цехів (дільниць) і одиниць обладнання.
У разі тимчасової заборони (зупинення) чи припинення діяльності підприємств забороняються всі викиди і скиди забруднюючих речовин та розміщення відходів підприємства в цілому чи окремих його цехів (дільниць) і одиниць обладнання.
Підставою для припинення діяльності підприємства чи окремих його цехів (дільниць) і одиниць обладнання є провадження планованої діяльності, яка підлягає оцінці впливу на довкілля, без здійснення такої оцінки та отримання рішення про провадження планованої діяльності або систематичні порушення у сфері оцінки впливу на довкілля, що не можуть бути усунені з технічних, економічних або інших причин (ч. 3 ст. 16 Закону № 2059-VIII).
Рішення про тимчасову заборону (зупинення) або припинення діяльності підприємств у разі порушення ними законодавства про оцінку впливу на довкілля приймається виключно судом за позовом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, його територіальних органів або за позовом інших осіб, права та інтереси яких порушено (ч. 4 ст. 16 Закону № 2059-VIII).
Матеріалами справи підтверджується, що Кобеляцьке КП Міська сервісна служба є суб'єктом оцінки впливу на довкілля в розумінні ч. 3 ст. 2 та ч. 3 ст. 3 Закону № 2059-VIII.
Підставою для винесення акту перевірки слугувало те, що підприємством здійснюються видалення твердих побутових відходів без будь-яких дозвільних документів, як то висновок з оцінки впливу на довкілля, дозволу на викиди в атмосферне повітря згідно ст. ст. 10, 11 Закону України Про охорону атмосферного повітря .
Доводи апелянта про те, що ним насправді не здійснюється видалення та захоронення побутових відходів, а здійснюється лише їх доставка до сортувального майданчику, де невстановленою особою підприємцем здійснюється сортування відходів та передача його на утилізацію є помилковими, виходячи з наступного.
Відповідно до умов договору про надання житлово-комунальних послуг від 06.12.2012, укладеного між Кобеляцькою міською радою (Замовник) та Кобеляцьким КП "Міська сервісна служба" (Виконавець), термін дії якого продовжений додатковою угодою № 1 від 07.12.2017, останній зобов'язується надавати житлово-комунальні послуги з вивезення твердих побутових відходів в місті Кобеляки.
Рішенням сесії Кобеляцької міської ради від 12.05.2016 № 7 відкрито площадку для сортування твердих побутових відходів по вул. Покровській 1 "е" в місті Кобеляках та покладено тимчасові обов'язки по сортуванню твердих побутових відходів на Кобеляцьке КП "Міська сервісна служба".
З цією метою рішенням виконавчого комітету Кобеляцької міської ради від 17.10.2017 № 712 відповідачу передано в користування земельну ділянку площею 1,0 га по вул. Покровській 1 "е" в місті Кобеляки, на якій розміщено площадку для сортування твердих побутових відходів .
Однак, перевіркою встановлено та визнано відповідачем в ході судового розгляду, що останнім сортування твердих побутових відходів не здійснюється, натомість ним здійснюється на виконання вищевказаного договору про надання комунально-житлових послуг вивезення означених відходів від споживачів, перевезення їх на майданчик для сортування, розміщеному на земельній ділянці площею 1,0 га по вул. Покровській 1 "е" в місті Кобеляки, та скидання там на землю.
За змістом пояснень представника відповідача, в подальшому невстановленою фізичною особою - підприємцем здійснюється сортування цих відходів і придатні для вторинної переробки відходи передаються ним на таку переробку, а решта твердих побутових відходів (не придатних до вторинної переробки) підгортається бульдозером та залишається гнити просто неба на цьому ж сортувальному майданчику.
Враховуючи наведене , суд першої інстанції вірно вважає , що відповідачем проводиться операція D1 (Поховання в землі чи скидання на землю (наприклад звалище) відповідно до Додатку 1 до Положення про контроль за транскордонними перевезеннями небезпечних відходів та їх утилізацію /видалення із Жовтого та Зеленого переліків відходів, затвердженого постановою КМУ від 13.07.2000 № 1120, що є видаленням твердих побутових відходів.
Така діяльність підпадає під сферу регулювання Законом України "Про оцінку впливу на довкілля", що в свою чергу зобов'язує останнього отримати висновок оцінки впливу на довкілля на вказане звалище твердих побутових відходів.
Відповідно до п. 11 Переліку видів діяльності та об'єктів, що становлять підвищену екологічну небезпеку, затвердженого постановою КМУ від 28.08.2013 № 808 діяльність та об'єкти поводження з відходами, а саме побутовими, зокрема, оброблення, перероблення, утилізація, знешкодження і захоронення, становлять підвищену екологічну небезпеку.
Таким чином, колегія суддів вважає помилковими доводи апеляційної скарги про те, що відповідач є лише виконавцем послуг з вивезення відходів, а тому дія Закону України Про оцінку впливу на довкілля на підприємство не розповсюджується.
Матеріалами справи підтверджується, що Кобеляцьким КП "Міська сервісна служба" здійснюється діяльність з видалення твердих побутових відходів без будь-яких дозвільних документів, як то висновок з оцінки впливу на довкілля, дозволу на викиди в атмосферне повітря згідно ст. ст. 10, 11 Закону України "Про охорону атмосферного повітря".
Враховуючи викладене, та те , що дії відповідача призвели до фактичного утворення несанкціонованого звалища твердих побутових відходів у межах міста Кобеляки, яке за своїм характером є стихійним звалищем та не відповідає вимогам Правил експлуатації полігонів побутових відходів, не маючи при цьому жодного дозвільного документу на провадження планової діяльності з видалення (вивезення) твердих побутових відходів, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що позовні вимоги Інспекції у вигляді тимчасової заборони (зупинення) діяльності Кобеляцького комунального підприємства "Міська сервісна служба" в частині виконання робіт по вивезенню та розміщенні твердих побутових відходів на земельній ділянці загальною площею 1,0 га по вул. Покровській, 1е в м. Кобеляки до отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами; до отримання висновку з оцінки впливу на довкілля (на видалення твердих побутових відходів); до приведення звалища у відповідність до "Правил експлуатації полігонів побутових відходів", затверджених наказом Міністерства з питань ЖКГ України від 01.12.2010 № 435 є способом реагування на протиправні дії відповідача щодо здійснення господарської діяльності без дотримання вимог природоохоронного законодавства із недопустимості здійснення господарської діяльності з порушенням вимог закону та підлягають задоволенню.
Отже, колегія суддів переглянувши рішення суду першої інстанції, вважає, що при його прийнятті суд дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права.
Доводи апеляційної скарги не знайшли свого підтвердження в ході розгляду справи судом апеляційної інстанції, спростовані зібраними по справі доказами та встановленими обставинами, з наведених підстав висновків суду не спростовують.
Відповідно до ст. 242 КАС України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Згідно ч. 1 ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Зважаючи на встановлені обставини справи, колегія суддів дійшла висновку, що рішення суду першої інстанції прийнято з дотриманням норм чинного процесуального та матеріального права і підстав для його скасування не виявлено.
Керуючись ст. ст. 242, 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Кобеляцького комунального підприємства "Міська сервісна служба" залишити без задоволення.
Рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 23.08.2018 року по справі № 816/1269/18 залишити без змін.
.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.
Головуючий суддя (підпис)З.Г. Подобайло Судді (підпис) (підпис) Н.С. Бартош А.М. Григоров Повний текст постанови складено 18.03.2019 року
Суд | Другий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.03.2019 |
Оприлюднено | 19.03.2019 |
Номер документу | 80505830 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Другий апеляційний адміністративний суд
Подобайло З.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні