Рішення
від 19.03.2019 по справі 360/4188/18
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

5.1.1

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

19 березня 2019 рокуСєвєродонецькСправа № 360/4188/18

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Петросян К.Є., розглянувши за правилами загального позовного провадження (в письмовому провадженні) справу за позовом Марківського районного центру зайнятості до Центру адміністративних послуг Марківської районної державної адміністрації, державного реєстратора Центру надання адміністративних послуг Марківської районної державної адміністрації про скасування реєстраційної дії,-

ВСТАНОВИВ:

11.12.2018 до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Марківського районного центру зайнятості (далі Марківський РЦЗ або позивач) до Центру надання адміністративних послуг Марківської районної державної адміністрації (далі ЦНАП Марківської РДА або відповідач) про скасування реєстраційної дії, в обґрунтування якого зазначено наступне.

На виконання доручення Луганського обласного центру зайнятості, 19.11.2018 Марківським РЦЗ було здійснено запит відомостей у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та отримано інформацію з ЄДР щодо Свердловського міськрайонного центру зайнятості (код ЄДРПОУ 13392705).

При ознайомленні з інформацією встановлено, що в підрозділі прізвище, ім'я, по батькові, дата обрання (призначення) осіб, які обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, уповноважених представляти юридичну особу у правовідносинах з третіми особами, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори та дані про наявність обмежень щодо представництва від імені юридичної особи , в якості керівника та підписанта Свердловського міськрайонного центру зайнятості внесено дані директора Марківського районного центру зайнятості. Такі відомості в ЄДР є помилковими та, на думку позивача, підлягають скасуванню з огляду на наступне.

На виконання вимог Закону України Про внесення змін до деяких законів України щодо відомостей про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи Марківським РЦЗ проводилась робота стосовно подання інформації державному реєстратору Марківського районного управління юстиції Луганської області про кінцевого бенефіціара власника (контролера) Марківського районного центру зайнятості та Свердловського міськрайонного центру зайнятості.

Помилка сталася у зв'язку із тим, що наказом Луганського обласного центру зайнятості від 15.04.2015 №58 Марківський РЦЗ визнано правонаступником боргових зобов'язань Свердловського міськрайонного центру зайнятості.

Директор Марківського РЦЗ призначений на посаду наказом Луганського обласного центру зайнятості від 07.07.2009 №265-к і на посаду директора Свердловського міськрайонного центру зайнятості не призначався.

Отже, на момент подання реєстраційної картки і на даний час за установчими та розпорядчими документами, виданими і затвердженими Луганським обласним центром зайнятості, внесена в ЄДР посадова особа не мала і не має прав та обов'язків директора Свердловського міськрайонного центру зайнятості.

На підставі вищевикладеного, позивач просить суд скасувати реєстраційну дію №13681070009000284 від 25.09.2015, проведену державним реєстратором Марківського районного управління юстиції Луганської області та зобов'язати відповідача поновити дані в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань по Свердловському міськрайонному центру зайнятості (код ЄДРПОУ 13392705) до попереднього стану.

Ухвалою суду від 13.12.2018 позовну заяву Марківського РЦЗ залишено без руху (а.с.22-23).

Ухвалою суду від 08.01.2019 відкрито провадження у справі, визначено розгляд справи в порядку загального позовного провадження, підготовче провадження призначено на 05.02.2019 (а.с.2-3).

Ухвалою суду від 05.02.2019 закрито підготовче провадження у справі за позовом Марквіського РЦЗ та призначено справу до судового розгляду по суті на 26.02.2019 (а.с.44).

Ухвалою суду від 26.02.2019 залучено до участі у справі в якості другого відповідача державного реєстратора Центру надання адміністративних послуг Марківської районної державної адміністрації (а.с.89).

Сторони, належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду справи, у судове засідання не прибули, розгляд справи просили проводити без їх участі.

Відповідно до ч. 3 ст. 194 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності.

Згідно із ч. 9 ст. 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи приписи ст. 205 КАС України, суд вважає, що немає перешкод для розгляду і вирішення справи за наявними у справі матеріалами.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-77, 90 КАС України, суд встановив таке.

Судом встановлено, що Марківський районний центр зайнятості зареєстрований в якості юридичної особи, код ЄДРПОУ 13392639, місцезнаходження: Луганська область, Марквіський район, смт.Марківка, пров.Південний, буд. 13 (а.с.79-81).

Наказом Луганського обласного центру зайнятості від 07.07.2009 №165-к на посаду директора Марківського районного центру зайнятості призначено ОСОБА_1 з 07.07.2009 (а.с.17).

Згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань директором Марківського районного центру зайнятості є ОСОБА_1 (а.с. 79-81).

Відповідно до пункту 1 наказу Луганського обласного центру зайнятості від 19.11.2014 №124 Про проведення перереєстрації місцезнаходження центрів зайнятості та ЦПТО ДСЗ Луганської обласної служби зайнятості , визначено місцезнаходження Свердловського міськрайонного центру зайнятості за адресою: 92400, смт.Марківка, пров.Південний, буд.13. Пунктом 2 даного наказу директору Свердловського центру зайнятості наказано провести перереєстрацію місцезнаходження з урахуванням пункту 1 цього наказу (а.с.13-14).

Станом на 27.11.2014 у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців керівником Свердловського міськрайцентру зайнятості зазначений ОСОБА_2, який в свою чергу був призначений на посаду директора цього центру наказом Луганського обласного центру зайнятості від 24.04.2002 №67-к (а.с.9-12).

Наказом Луганського обласного центру зайнятості від 15.04.2015 №58 Щодо роботи Свердловського міськрайонного центру зайнятості Марківський районний центр зайнятості визнано правонаступником боргових зобов'язань Свердловського міськрайонного центру зайнятості (а.с.15-16).

На виконання вимог Закону України Про внесення змін до деяких законів України щодо відомостей про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи №475-VІІІ, Марківським РЦЗ проводилась робота стосовно подання інформації про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) Марківського районного центру зайнятості та Свердловського міськрайонного центру зайнятості.

При цьому, для проведення реєстраційної дії по Свердловському міськрайцентру зайнятості державному реєстратору була надана реєстраційна картка на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, в яку були внесені особисті дані директора Марківського районного центру зайнятості ОСОБА_1

Отже, спірним питанням у справі є правомірність внесення державним реєстратором даних директора Марківського районного центра зайнятості стосовно Свердловського міськрайонного центру зайнятості.

Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених вимог, надаючи оцінку обставинам (фактам), якими обґрунтовано вимоги і заперечення учасників справи, суд виходить з такого.

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб-підприємців регулюються Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" від 15.05.2003 № 755-IV ( далі - Закон № 755-IV).

Згідно із пунктом 4 частини першої статті 1 Закону №755-IV державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об'єднання, професійної спілки, її організації або об'єднання, політичної партії, організації роботодавців, об'єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.

Відповідно до частини першої статті 5 Закону №755-IV систему органів у сфері державної реєстрації становлять: 1) Міністерство юстиції України; 2) інші суб'єкти державної реєстрації.

До повноважень інших суб'єктів державної реєстрації належить забезпечення: прийому документів, поданих для державної реєстрації; державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій; ведення Єдиного державного реєстру та надання відомостей з нього; формування та зберігання реєстраційних справ (пункт 1 частини 3 статті 5 Закону №755-IV).

Згідно із частиною першою статті 9 Закону №755-IV відомості про юридичну особу, громадське формування, що не має статусу юридичної особи, та фізичну особу - підприємця вносяться до Єдиного державного реєстру на підставі: відповідних заяв про державну реєстрацію; документів, що подаються для проведення інших реєстраційних дій; відомостей, отриманих у результаті інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів.

В силу частини першої статті 14 Закону №755- IV документи для державної реєстрації можуть подаватися у паперовій або електронній формі.

У паперовій формі документи подаються особисто заявником або поштовим відправленням.

Документи в паперовій формі приймаються за описом, примірник якого в день їх надходження видається заявнику з відміткою про дату їх отримання та кодом доступу в той спосіб, відповідно до якого були подані документи (частина четверта статті 14 Закону №755- IV).

Частиною четвертою статті 17 Закону №755- IV визначений перелік документів, що подаються заявником для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу.

Для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, крім змін до відомостей, передбачених частиною п'ятою цієї статті, подаються такі документи, зокрема відомості про керівні органи громадського формування (ім'я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв'язку) - у разі внесення змін до складу керівних органів (пункт 5 частини четвертої статті 17 Закону №755-ІV).

Як вбачається з матеріалів справи, Свердловський міськрайцентр зайнятості зареєстровано в якості юридичної особи 14.09.1998 за №13911200000001082. Наказом Луганського обласного центру зайнятості від 24.04.2002 №67-к керівником Свердловського міськрайцентру зайнятості призначено ОСОБА_2 з 24.04.2002 (а.с.12).

Станом на 27.11.2014 в Єдиному Державному реєстрі юридичних осіб-фізичних осіб-підприємців ОСОБА_2 вказаний керівником (а.с.9-11).

Наказом Луганського обласного центру зайнятості від 19.11.2014 №124 визначено місцезнаходження Свердловського міськрайонного центру зайнятості за адресою: 92400, смт.Марківка, пров.Південний, буд.13 та директору Свердловського центру зайнятості наказано провести перереєстрацію місцезнаходження організації (а.с.13-14).

25.11.2014 реєстраційною службою Марківського районного управління юстиції Луганської області до Єдиного державного реєстру внесено зміни про юридичну особу - Свердловський міськрайцентр зайнятості щодо місцезнаходження організації, які не пов'язані зі змінами в установчих документах.

Наказом Луганського обласного центру зайнятості від 15.04.2015 №58 Марківський районний центр зайнятості визнано правонаступником боргових зобов'язань Свердловського міськрайонного центру зайнятості (а.с.15-16).

25.09.2015 до реєстраційної служби Марківського районного управління юстиції Луганської області для проведення реєстраційної дії на виконання вимог Закону України Про внесення змін до деяких законів України щодо відомостей про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи №475-VІІІ, Свердловським міськрайцентром зайнятості була надана реєстраційна картка на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

При цьому, в реєстраційній картці в якості керівника юридичної особи Свердловського міськрайцентру зайнятості зазначено ОСОБА_1, про що державним реєстратором вчинено запис 25.09.2015 за №13681070009000284 (а.с.70-74).

Згідно опису документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, реєстраційна картка на внесення змін була подана ОСОБА_1 (а.с.69).

Натомість, матеріалами справи підтверджено, що ОСОБА_1 призначений на посаду директора Марківського районного центру зайнятості з 07.07.2009 (а.с.17).

Відповідно до пункту 12 Положення про Марківський районний центр зайнятості, затвердженого наказом Луганського обласного центру зайнятості 19.06.2017 №73, базовий центр зайнятості очолює директор, який призначається на посаду та звільняється з посади директором регіонального центру зайнятості за погодженням із Головою Служби та головою місцевої державної адміністрації (а.с.18-19).

Таким чином, суд погоджується з доводами позивача, що на момент подання державному реєстратору реєстраційної картки, внесена в Єдиний державний реєстр посадова особа Марківського РЦЗ - ОСОБА_1 не мала і не має прав та обов'язків директора Свердловського міськрайонного центру зайнятості згідно з установчими та розпорядчими документами Луганського обласного центру зайнятості.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 28 Закону №755- IV підставою для відмови у державній реєстрації є, зокрема подання документів особою, яка не має на це повноважень.

Отже, станом на момент проведення реєстраційної дії 25.09.2015 за №13681070009000284, ОСОБА_1 не мав і не має повноважень директора Сверловського міськрайонного центру зайнятості, а відтак і підстави для прийняття від ОСОБА_1 документів на проведення реєстраційної дії без перевірки його повноважень у державного реєстратора були відсутні.

За наведених обставин, суд дійшов висновку щодо обґрунтованості позовних вимог про скасування реєстраційної дії від 25.09.2015 №13681070009000284, проведеної державним реєстратором Марківського районного управління юстиції Луганської області.

Натомість, відповідно до пункту 2.11 Положення про Центр надання адміністративних послуг Марківської районної державної адміністрації Луганської області, затвердженого розпорядженням голови райдержадміністрації від 12.09.2016 №422, саме державний реєстратор проводить реєстраційну дію шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру.

Частиною другою статті 245 КАС України визначено, що у разі задоволення позову суд може прийняти рішення, зокрема, про:

- визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень (пункт 2);

- визнання дій суб'єкта владних повноважень протиправними та зобов'язання утриматися від вчинення певних дій (пункт 3);

- визнання бездіяльності суб'єкта владних повноважень протиправною та зобов'язання вчинити певні дії (пункт 4);

- інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів (пункт 10).

Стаття 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (право на ефективний засіб юридичного захисту) гарантує, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

Під ефективним засобом (способом) необхідно розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект. Тобто ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам.

Отже, обираючи спосіб захисту порушеного права, слід зважати й на його ефективність з точки зору статті 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

Отже, суд зауважує, що належним способом захисту порушених прав в даному випадку є зобов'язання саме державного реєстратора Центру надання адміністративних послуг Марківської районної державної адміністрації скасувати реєстраційну дію від 25.09.2015 №13681070009000284, проведену державним реєстратором Марківського районного управління юстиції Луганської області.

Щодо позовних вимог Марківського РЦЗ про зобов'язання відповідача поновити дані в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань по Свердловському міськрайонному центру зайнятості до попереднього стану, суд зауважує, що скасування реєстраційної дії від 25.09.2015 №13681070009000284 має наслідком приведення даних в Єдиному державному реєстрі до попереднього стану. Відповідно, підстави для повторного зобов'язання відповідача винити зазначені дії, відсутні.

Згідно із частиною 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (частина друга статті 77 КАС України).

Таким чином, позовні вимоги Марківського РЦЗ підлягають частковому задоволенню.

При вирішенні питання про розподіл судових витрат суд керується таким.

Відповідно до частини другої статті 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Вказаних витрат позивачем не понесено. Витрати зі сплати судового збору з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 2, 8, 9, 19, 20, 32, 77, 132, 139, 205, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Марківського районного центру зайнятості до Центру адміністративних послуг Марківської районної державної адміністрації, державного реєстратора Центру надання адміністративних послуг Марківської районної державної адміністрації про скасування реєстраційної дії,- задовольнити частково.

Зобов'язати державного реєстратора Центру надання адміністративних послуг Марківської районної державної адміністрації скасувати реєстраційну дію від 25.09.2015 №13681070009000284, проведену державним реєстратором Марківського районного управління юстиції Луганської області.

В іншій частині позовних вимог - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя ОСОБА_3

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.03.2019
Оприлюднено20.03.2019
Номер документу80532760
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/4188/18

Рішення від 19.03.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Є. Петросян

Ухвала від 26.02.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Є. Петросян

Ухвала від 05.02.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Є. Петросян

Ухвала від 08.01.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Є. Петросян

Ухвала від 13.12.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Є. Петросян

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні