Ухвала
від 18.03.2019 по справі 140/660/19
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження в адміністративній справі

18 березня 2019 року ЛуцькСправа № 140/660/19

Суддя Волинського окружного адміністративного суду Плахтій Н.Б., вивчивши позовну заяву ОСОБА_1 (44524, Волинська обл., Камінь-Каширський р-н, с.Раків Ліс, вул.Федори Денисюк, 2Б) до ОСОБА_2 обласної державної адміністрації (43010, Волинська обл., м.Луцьк, Київський майдан, 9) про визнання протиправним розпорядження в частині,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся з позовом до ОСОБА_2 обласної державної адміністрації про визнання протиправним підпункту 1 пункту 1 розпорядження від 07.03.2019 №123 Про реєстрацію статутів релігійних громад у новій редакції в частині реєстрації змін до статуту Свято-Благовіщенської релігійної громади Української православної церкви с.Раків Ліс Камінь-Каширського району Волинської області у новій редакції за новою назвою ОСОБА_3 організація ОСОБА_3 громада Благовіщення Пресвятої Богородиці Правослівної церкви України с.Раків Ліс Камінь-Каширського району Волинської області з підстав протиправності його прийняття.

Позовна заява подана особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність.

Позовна заява відповідає вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).

Дану позовну заяву належить розглядати за правилами адміністративного судочинства та її подано з дотриманням правил підсудності.

Позов подано у строк, встановлений статтею 122 КАС України.

Підстави для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлені КАС України, відсутні.

Позивач в прохальній частині позову просить розглядати справу в загальному провадженні.

Відповідно до частин третьої, четвертої статті 12 КАС України загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні. Виключно за правилами загального позовного провадження розглядаються справи у спорах: 1) щодо оскарження нормативно-правових актів, за винятком випадків, визначених цим Кодексом; 2) щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб'єкта владних повноважень, якщо позивачем також заявлено вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної такими рішеннями, діями чи бездіяльністю, у сумі, що перевищує п'ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб; 3) про примусове відчуження земельної ділянки, інших об'єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, з мотивів суспільної необхідності; 4) щодо оскарження рішення суб'єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів у сумі, що перевищує п'ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Водночас частиною другою статті 12 КАС України визначено, що спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи.

За приписами частин першої, другої статті 257 КАС України за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності. За правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті.

Як передбачено частиною четвертою статті 257 КАС України, за правилами спрощеного позовного провадження не можуть бути розглянуті справи у спорах: 1) щодо оскарження нормативно-правових актів, за винятком випадків, визначених цим Кодексом; 2) щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб'єкта владних повноважень, якщо позивачем також заявлено вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної такими рішеннями, діями чи бездіяльністю, у сумі, що перевищує п'ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб; 3) про примусове відчуження земельної ділянки, інших об'єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, з мотивів суспільної необхідності; 4) щодо оскарження рішення суб'єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів у сумі, що перевищує п'ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

За приписами частини третьої статті 257 КАС України при вирішенні питання про розгляд справи за правилами спрощеного або загального позовного провадження суд враховує: 1) значення справи для сторін; 2) обраний позивачем спосіб захисту; 3) категорію та складність справи; 4) обсяг та характер доказів у справі, в тому числі чи потрібно у справі призначати експертизу, викликати свідків тощо; 5) кількість сторін та інших учасників справи; 6) чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес; 7) думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.

При цьому слід зазначити, що відповідно до пункту 18 частини першої статті 4 КАС України нормативно-правовий акт - акт управління (рішення) суб'єкта владних повноважень, який встановлює, змінює, припиняє (скасовує) загальні правила регулювання однотипних відносин, і який розрахований на довгострокове та неодноразове застосування.

Для нормативно-правових актів характерні такі ознаки: завжди містять хоча б одну норму права; приймаються лише правотворчими суб'єктами - у межах їх компетенції; створюються з дотриманням певної законодавчо визначеної особливої правотворчої процедури, стадіями якої є розроблення, розгляд та обговорення проектів, ухвалення нормативних актів, їх офіційне опублікування і введення в дію; ухвалюються суб'єктами правотворчості у формах, визначених законодавством для відповідного акта (так, Верховна Рада України, зокрема, приймає закони, Президент України - укази, Кабінет Міністрів України - постанови).

Предметом оскарження у даній справі є розпорядження ОСОБА_2 обласної державної адміністрації від 07.03.2019 №123 Про реєстрацію статутів релігійних громад у новій редакції , яким зареєстровано, зокрема, зміни до статуту релігійної громади Свято-Благовіщенської релігійної громади Української православної церкви с.Раків Ліс Камінь-Каширського району Волинської області у новій редакції за новою назвою ОСОБА_3 організація ОСОБА_3 громада Благовіщення Пресвятої Богородиці Правослівної церкви України с.Раків Ліс Камінь-Каширського району Волинської області .

Таким чином, оскаржуване розпорядження ОСОБА_2 обласної державної адміністрації від 07.03.2019 №123 не є нормативно-правовим актом, оскільки не встановлює загальні правила однотипних відносин та вичерпує дію після його реалізації.

Аналізуючи вищевикладене, а також враховуючи предмет спірних правовідносин, слід дійти висновку, що вказана справа є справою незначної складності, а тому підлягає розгляду за правилами спрощеного позовного провадження.

Відтак, у задоволенні заявленого клопотання позивача про розгляд справи за правилами загального позовного провадження слід відмовити.

Крім того, у прохальній частині позовної заяви позивач просить викликати та допитати в якості свідка голову ОСОБА_2 обласної державної адміністрації ОСОБА_4

Згідно з частинами першою та другою статті 65 КАС України як свідок в адміністративній справі судом може бути викликана будь-яка особа, якій відомі обставини, що належить з'ясувати у справі. Свідок викликається в судове засідання з ініціативи суду або учасників справи. Учасник справи, заявляючи клопотання про виклик свідка, повинен зазначити його ім'я, місце проживання (перебування), роботи чи служби та обставини, щодо яких він може дати показання.

Отже, позивач, заявляючи клопотання про допит вказаного свідка, повинен був зазначити обставини, щодо яких свідок може дати показання, з метою перевірки судом наявності підстав для його виклику в судове засідання.

Однак, жодних обґрунтувань необхідності виклику свідка ОСОБА_4 в судове засідання матеріали позову не містять.

Оскільки вказане клопотання про допит ОСОБА_4 як свідка не відповідає вимогам статті 65 КАС України, відтак у його задоволенні слід відмовити.

Водночас відповідно до частини другої статті 49 КАС України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов'язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов'язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.

З оскаржуваного розпорядження ОСОБА_2 обласної державної адміністрації від 07.03.2019 №123 Про реєстрацію статутів релігійних громад у новій редакції вбачається, що підпунктом 1 пункту 1 зареєстровано зміни до статутів релігійних громад, зокрема, Свято-Благовіщенська релігійна громада Української православної церкви с.Раків Ліс Камінь-Каширського району Волинської області у новій редакції за новою назвою ОСОБА_3 організація ОСОБА_3 громада Благовіщення Пресвятої Богородиці Православної церкви України с.Раків Ліс Камінь-Каширського району Волинської області .

Таким чином, оскільки внесено зміни до статуту релігійної організації, тому суд дійшов висновку, що рішення суду у цій справі може вплинути на права та інтереси ОСОБА_3 організації ОСОБА_3 громада Благовіщення Пресвятої Богородиці Православної церкви України с.Раків Ліс Камінь-Каширського району Волинської області , у зв'язку із чим останню слід залучити до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача.

Керуючись статтями 171, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження в адміністративній справі за ОСОБА_1 (44524, Волинська обл., Камінь-Каширський р-н, с.Раків Ліс, вул.Федори Денисюк, 2Б) до ОСОБА_2 обласної державної адміністрації (43010, Волинська обл., м.Луцьк, Київський майдан, 9) про визнання протиправним розпорядження в частині.

В задоволенні клопотань ОСОБА_1 про розгляд справи за правилами загального позовного провадження та про виклик свідка ОСОБА_4 відмовити.

Залучити до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача ОСОБА_3 організацію ОСОБА_3 громада Благовіщення Пресвятої Богородиці Православної церкви України с.Раків Ліс Камінь-Каширського району Волинської області (44524, Волинська обл., Камінь-Каширський р-н, с.Раків Ліс, вул.Федори Денисюк, буд.2 Б, код ЄДРПОУ 21737147).

Розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження відповідно до вимог частини другої статті 257 КАС України без повідомлення (виклику) сторін (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами.

Встановити відповідачу строк для подання відзиву на позов - п'ятнадцять днів з дня вручення йому ухвали про відкриття провадження у справі, який повинен відповідати вимогам частини другої статті 162 КАС України. Роз'яснити відповідачу, що відповідно до вимог частини третьої статті 162 КАС України одночасно з надісланням (наданням) відзиву до суду, копія відзиву та доданих до нього документів повинна бути надіслана іншим учасникам справи. У разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами (ч.6 ст.162 КАС України).

Встановити позивачу дводенний строк з дня отримання відзиву для подання до суду відповіді на відзив з одночасним надсиланням учасникам судового процесу копії відповіді на відзив та доданих до неї документів.

Встановити відповідачу дводенний строк з дня отримання відповіді на відзив для подання заперечення з одночасним надсиланням учасникам судового процесу копії заперечень та доданих до них документів.

Встановити третій особі строк: для подання пояснення щодо позову - п'ятнадцять днів з дня вручення ухвали про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі, для подання пояснення щодо відзиву - два дні з дня отримання копії відзиву та доданих до нього документів, та роз'яснити, що пояснення подаються з дотриманням вимог частин другої - четвертої статті 162 КАС України.

Витребувати у відповідача ОСОБА_2 обласної державної адміністрації належним чином завірені копії статутів Свято-Благовіщенської релігійної громади Української православної церкви с.Раків Ліс Камінь-Каширського району Волинської області , ОСОБА_3 організації ОСОБА_3 громада Благовіщення Пресвятої Богородиці Правослівної церкви України с.Раків Ліс Камінь-Каширського району Волинської області та копії документів, які стали підставою для винесення оскаржуваного розпорядження в частині реєстрації змін до статуту Свято-Благовіщенської релігійної громади Української православної церкви с.Раків Ліс Камінь-Каширського району Волинської області , які слід подати до канцелярії суду протягом п'ятнадцяти днів з дня вручення останньому ухвали про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі.

Роз'яснити сторонам, що письмові докази подаються безпосередньо до суду в оригіналі або належним чином засвідченій копії з дотриманням вимог статей 79, 94 КАС України, а якщо для вирішення спору має значення лише частина документа, подається засвідчений витяг з нього. Копії документів вважаються засвідченими належним чином, якщо їх засвідчено в порядку, встановленому чинним законодавством, зокрема учасник справи підтверджує відповідність копії письмового доказу оригіналу, який знаходиться у нього, своїм підписом із зазначенням дати такого засвідчення.

Копію ухвали направити особам, які беруть участь у справі, разом із витягом про їхні процесуальні права та обов'язки, а відповідачам та третій особі також копію позовної заяви х доданими до неї документами.

Учасники справи можуть отримати інформацію по справі в мережі Інтернет на офіційному веб-порталі судової влади України за веб-адресою: https://court.gov.ua/sud0370/.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена лише з підстав порушення правил підсудності в порядку та строки, передбачені статями 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України з урахуванням вимог підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення цього Кодексу. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду.

Суддя Н.Б.Плахтій

Дата ухвалення рішення18.03.2019
Оприлюднено20.03.2019
Номер документу80534277
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним розпорядження в частині

Судовий реєстр по справі —140/660/19

Рішення від 23.09.2019

Цивільне

Немирівський районний суд Вінницької області

Науменко С. М.

Ухвала від 23.09.2019

Цивільне

Немирівський районний суд Вінницької області

Науменко С. М.

Ухвала від 06.05.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

Ухвала від 06.05.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

Ухвала від 20.03.2019

Цивільне

Немирівський районний суд Вінницької області

Науменко С. М.

Ухвала від 18.03.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Плахтій Наталія Борисівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні