ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
07 березня 2019 року м. Ужгород№ 0740/947/18 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Плеханова З.Б.
при секретарі Копосович Е.О.
за участю:
позивача: Фермерське господарство Янт ,- представник ОСОБА_1
відповідача: Шаланківська сільська рада Виноградівського району,
представник не зявився
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Фермерське господарство "Янт" до Шаланківська сільська рада Виноградівського району визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії, -
В С Т А Н О В И В:
Фермерське господарство "Янт" звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Шаланківської сільської ради Виноградівського району, яким просить:
1.Визнати дії Шаланківської сільської ради Виноградівського району щодо не внесення заяви від 12 липня 2018 року голови фермерського господарства Янт ОСОБА_2 на розгляд сесії та не вирішення у місячний строк питання щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки такими, що суперечать вимогам ст. 118 Земельного кодексу України.
2.Зобов'язати Шаланківську сільську раду Виноградівського району розглянути заяву голови фермерського господарства Янт ОСОБА_2 від 12 липня 2018 року та внести на сесію проект рішення про надання дозволу фермерському господарству Янт на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для обслуговування "Винного погребу" і ведення господарської діяльності.
3. Стягнути з відповідача - Шаланківської сільської ради Виноградівського району на користь позивача судові витрати.
1. Позиції сторін
Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначив, що тричі звертався до відповідача із заявами щодо про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для обслуговування "Винного погребу" і ведення господарської діяльності ФГ "Янт" загальною площею 0,7847 га. Однак, заяви фермерського господарства Янт від 24.11.2011р., 23.12.2016р. та 12.07.2018р. на розгляд сесії Шаланківської сільської ради не внесено, відтак жодного рішення не прийнято. Крім того, службовими особами Шаланківської сільської ради до даного часу не дороблено технічну документацію з виготовлення проекту землеустрою щодо відведення забудованої земельної ділянки в контурі 405 площею 0,9007 га. Зауважує, що у зв'язку із вищезазначеними діями та бездіяльністю службових осіб Шаланківської сільської ради фермерське господарство Янт тривалий час (з 2011 року) не має змоги здійснювати нормальну господарську діяльність, через що йому завдано та продовжують завдаватись значні матеріальні збитки.
22 жовтня 2018 року на адресу суду надійшов відзив представника відповідача про заперечення щодо позову, де зокрема, зазначає що від юридичної особи ФГ Янт , розміщеної за адресою с.Шаланки. вул.Виноградна, 1, звернення не надходили. Права позивача не порушені. Інші звернення розглянуті в установлені строки у відповідності з вимогами законодавства. Сільська рада вважає позов безпідставним та таким що не грунтується на законодавстві України. Спір з приводу розгляду звернення у відносинах з позивачем під час подання позову відсутній. З врахуванням вищенаведеного просять відмовити в задоволенні позову повністю.
Листом від 27.02.2019 року, представник відповідача додатково повідомив, що рішення сесії сільської ради приймаються більшістю голосів від складу ради. При скликанні двадцять першої сесії Шаланківської сільської ради та формуванні порядку денного сесії зі спірного питання було дотримано приписів Закону 280 та Регламенту сільської ради. Прохання щодо особистої участі у засіданні колегіального органу ради при розгляді звернення, заявником не порушувалось, а тому у відповідності до вимог ст.19 вищезазначеного закону, останній не брав участі у сесії ради. Звернення керівника ФГ Янт розглянуто в місячний термін, з наданням відповіді в установлені законодавством строки . Після надсилання відповідей, позивач до сільської ради для отримання копій документів не звертався, результатами розгляду не цікавився, позов до суду умисно подав заздалегідь підготовлений - не очікуючи відповіді, місячного терміну розгляду звернення сільською радою. Враховуючи вищевикладене просить суд у задоволенні позовних вимог позивача відмовити в повному обсязі.
В судовому засіданні представник позивача заявлені позовні вимоги підтримав та просили суд даний адміністративний позов задовольнити повністю з підстав викладених вище. Крім того , представник позивача зазначив, що відповідач надав рішення №311 від 02.02.2018 року "Про розгляд заяви керівника ФГ"Янт" тільки під час судового розгляду даної справи, про дане рішення позивач нічого не знає, воно йому не направлялось, і в дійсності воно не приймалось, і тому просить не брати його до уваги.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату час та місце судового розгляду повідомлявся належним чином, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.
Заслухавши представника позивача, встановивши обставини справи на підставі досліджених в судовому засіданні доказів, проаналізувавши норми права, які підлягають або не підлягають застосуванню до даних правовідносин, надавши оцінку кожному аргументу сторін та мотиви суду, з яких суд дійшов до висновків у справі, констатує наступне.
2. Обставини, встановлені судом.
Судом встановлено, що відповідно до ОСОБА_3 з ЄДР юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Фермерське господарство "Янт", знаходиться за адресою: 90311, Закарпатська область, с.Шаланки, вул..Виноградна, буд.1, код ЄДРПОУ 32892338( а.с.66).
ОСОБА_3 зі статуту ФГ Янт , ФГ Янт утворилось внаслідок реорганізації шляхом приєднання малого приватного підприємства Гемлец і є його правонаступником стосовно всіх його майнових прав та обов'язків, по усіх його зобов'язаннях відносно усіх його кредиторів і боржників, включаючи і оспорюванні зобов'язання (а.с.13-19).
На підставі рішення зборів засновників фермерського господарства Янт від 22 серпня 2016 року, протокол №1/16, ОСОБА_2 являється головою фермерського господарства Янт (а.с.68).
На підставі передавального акту від 22 квітня 2011 року, все майно та активи передані малим приватним підприємством Гемлец фермерському господарству Янт (а.с.20).
На підставі свідоцтва про право власності на нерухоме майно, ФГ Янт на праві власності належить винний погріб загальною площею 815,0 кв.м. (а.с.69).
Рішенням 11 сесії 6 скликання Шаланківської сільської ради Виноградівського району №147 від 28.11.2011р. надано дозвіл фермерському господарству Янт на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовної площею 0,9007 га в контурі №405 в межах населеного пункту с. Шаланки для надання в оренду терміном на 49 років для ведення фермерського господарства. Земельна ділянка відводиться за рахунок земель запасу - сільськогосподарські землі, у т.ч. під господарськими дворами 0,9007 га. На даній земельній ділянці розташований винний погріб, право власності якого належить ФГ Янт (а.с.25).
На підставі вищевказаного рішення сесії сільської ради ФГ Янт у березні 2012 року виготовлено проект землеустрою щодо відведення забудованої земельної ділянки на умовах оренди (а.с.26-56).
Виконкомом Виноградівської районної ради у лютому 1995 року складено акт вибору земельних ділянок, намічених до відводу МПП Гемлец для ведення підсобного господарства по вирощуванню сільськогосподарської продукції та розведення риби на землях запасу Шаланківської сільської ради, загальною площею 3,6 га, в т.ч. зайняту непокращеними сінокосами площею 2,4 га, під водою площею 0,2 га, під дорогами площею 0,2 га, під господарськими дворами і будівлями площею 0,8 га (а.с.62-65).
13 червня 1995 року головним державним санітарним лікарем Виноградівського району надано МПП Гемлец позитивне заключення №33/06 для будівництва допоміжного господарства по вирощуванню сільськогосподарської продукції та розведенню риби.(а.с.70).
31 січня 1996 року Шаланківською сільською радою Виноградівського району надано малому приватному підприємству Гемлец державний акт на право постійного користування землею площею 3,6 га згідно з планом землекористування. Землю надано у постійне користування для ведення підсобного господарства по вирощуванню сільськогосподарської продукції та розведенню риби, відповідно до рішення сесії 22 скликання Шаланківської сільської ради від 30.01.1996 за №6.(а.с.31-35)
Начальником Виноградівського управління осушних систем і протипаводкових споруд, у 2002 році затверджено робочий проект Будівництво ставків біля с. Шаланки для МПП Гемлец Виноградівського району . (а.с.36-51)
21.08.2002 року ж між МПП Гемлец та Виноградівським управлінням осушних систем і протипаводкових споруд укладено контракт №06/2002 на виконання робіт по будівництву ставків в урочищі Шаланківська гора (копія додасться). Будівельні роботи управлінням виконані.(а.с.52-56).
Судом встановлено, що 24 листопада 2011 року засновник фермерського господарства Янт звернувся із заявою за №11-03 до голови ІІІаланківської сільської ради про надання дозволу на виготовлення проекту відводу земельної ділянки загальною площею 1,68 га для обслуговування Винного погребу і ведення діяльності фермерським господарством, у тому числі: в контурі 405 площею 0,9007 га, в контурі 399 площею 0,40 га, в контурі 398 площею 0,3847 га.(а.с.57).
Листом від 07 грудня 2011 року №02-25/256, у відповідь на вищевказану заяву Шаланківський сільський голова повідомив, що заява може бути задоволена частково, зокрема, земельна ділянка к контурі 405 площею 0,9007 може бути відведена ФГ Янт у зв'язку з тим, що на земельній ділянці знаходиться об'єкт , право власності на який належить ФГ Янт . А земельні ділянки в контурах 399 та 398 вільні від забудови і згідно ст. 125 Земельного кодексу України передаються в оренду за результатами проведення земельних торгів. (а.с.58).
23 грудня 2016 року голова ФГ Янт повторно звернувся до голови ІІІаланківської сільської ради із клопотанням про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою (а.с.59)
Як встановлено судом, відповіді на дану заяву фермерське господарство Янт до даного часу не отримало.
12 липня 2018 року позивач втретє звернувся до голови ІІІаланківської сільської ради із заявою про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для обслуговування "Винного погребу" і ведення господарської діяльності ФГ "Янт" загальною площею 0,7847 га, зокрема, в контурі 399 - площею 0,40 га і в контурі 398 - площею 0,3847 га. (а.с. 71)
У вищевказаній заяві зазначено, що дані земельні ділянки були закріплені за МПП Гемлен , яке пройшло реорганізацію шляхом приєднання до ФГ Янт . Цільове призначення земельної ділянки для розведення риби; наміри щодо видів використання земельної ділянки в межах відповідної категорії земель, до яких вона відноситься за своїм основним цільовим призначенням розведення риби. Також, у заяві зазначено, що МПП Гемлен (попередником ФГ Янт ) на вищевказаних земельних ділянках у контурах 398 та 399 побудовані ставки та інші гідротехнічні споруди (дамби, шлюзи, дороги і т.п.), призначені для ефективного функціонування ставків для розведення риби.
До заяви були приєднані копії наступних документів:
-статут ФГ Янт ;
-свідоцтво про право власності на нерухоме майно (винний погріб);
- виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 27.11.2012;
-виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 30.08.2016;
- витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 06.07.2018;
-довідки про взяття на облік платника податків ФГ Янт від 29.04.2004 за №747;
- акт вибору земельних ділянок, намічених до відводу МПП Гемлен , для ведення підсобного господарства по вирощуванню с/г продукції та розведення риби на землях запасу Шаланківської сільської ради від лютого 1995 року;
-висновк №33/06 про відвід земельної ділянки під будівництво від 13.06.1995 головного державного санітарного лікаря Виноградівського району;
- державний акт на право постійного користування землею МПМ Гемлец від 31.01.1996;
-довідки виконкому Шаланківської сільської ради від 14.01.1998 за №25;
-план-схеми земельної ділянки;
-робочий проект Виноградівського УОС і ПС Будівництво ставків біля с. Шаланки для МПП Гемлен , Виноградівського району від 15.08.2002;
- контракт №06/2002 від 21.08.2002 на виконання робіт при будівництві ставків в урочищі Шаланківська гора ;
-передавальний акт від 22.04.2011 МПП Гемлен .
Однак, відповіді на дану заяву ФГ Янт від 12.07.2018 р., яка була відправлена ІІІаланківському сільському голові рекомендованим листом з повідомленням про вручення і отримана Шаланківською сільською радою 19.01.2018 року ,до даного часу ФГ Янт не отримало (а.с.61).
Відтак суд констатує, що заяви фермерського господарства Янт від 24.11.2011р., 23.12.2016р. та 12.07.2018р. на розгляд сесії Шаланківської сільської ради не внесено.
27 лютого 2019 року відповідачем було надано витяг з протоколу двадцять першої сесії Шаланківської сільської ради сьомого скликання від 02.08.2018 року №21, відповідно до якого за результатами розгляду питання про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для обслуговування "Винного погребу" і ведення господарської діяльності ФГ "Янт" загальною площею 0,7847 га, зокрема, в контурі 399 - площею 0,40 га і в контурі 398 - площею 0,3847 га.
3. Мотиви суду та норми права, застосовані судом.
Вирішуючи спір по суті, суд зазначає, що земельні відносини регулюються Конституцією України, Земельним кодексом України № 2768-III від 25 жовтня 2001 року (далі ЗК України), а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
ОСОБА_3 зі статті 144 Конституції України передбачено, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території. Рішення органів місцевого самоврядування з мотивів їх невідповідності Конституції чи законам України зупиняються у встановленому законом порядку з одночасним зверненням до суду.
Суб'єктивне право на земельну ділянку виникає і реалізується на підставах і в порядку, визначених Конституцією України, Земельним Кодексом України та іншими законами України, що регулюють земельні відносини.
Відповідно до статті 12 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить розпорядження землями територіальних громад, передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу.
У відповідності до частини 1 статті 116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
Відповідно до ч.ч.2, 3 ст.116 Земельного кодексу України набуття права на землю громадянами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування, безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації.
Частиною 6 статті 118 ЗК України передбачено, що громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства).
ОСОБА_3 із частини 7 вказаної статті відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Системний аналіз наведених норм права дає підстави для висновку, що вказаний перелік є вичерпний та закріплений в частині 7 статті 118 ЗК України.
Відповідно до ч.9 ст.118 Земельного кодексу України орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки комунальної власності у власність відповідно до визначених повноважень, у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.
Передача земельних ділянок в користування передбачає проходження певної процедури з виготовлення проекту землеустрою (або технічної документації у разі надання у користування земельної ділянки, межі якої встановлені в натурі (на місцевості), без зміни її цільового призначення), його погодження компетентними органами тощо, що в подальшому є підставою для прийняття відповідного рішення органом місцевого самоврядування з цього питання (стаття 123 ЗК України ).
Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.
Відповідно до ст.122 ЗК України результатом розгляду клопотання мало б бути рішення про надання або відмову в наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Суд критично оцінює посилання відповідача на те, що звернення від юридичної особи не надходили, оскільки звернення відповідач від імені юридичної особи подавав та підписував уповноважений на такі дії керівник ФГ "Янт", що стверджується Статутом юридичної особи та Витягом з ЄДР юридичних та фізичних осіб.
Також суд зауважує, що позивач звертався до відповідача не із зверненнями, як зазначає відповідач у відзиві, що має наслідком застосування в такому випадку положень Закону України "Про звернення громадян", а із заявою в порядку встановленому статтями 118,122 Земельного кодексу України , і просив винести рішення , а також про результати розгляду заяви повідомити також і в порядку встановленому Законом "Про звернення громадян".
Доказів направлення відповіді або доказів направлення рішення за результатами поданої позивачем заяви щодо надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки відповідач не надав.
Суд констатує, 05.09.2018 року судом постановлена ухвала про відкриття провадження по даній справі , яку відповідач отримав 18.09.2018 року, що стверджується повідомленням про вручення ( штрихкод 8801707655277)( а.с. 77).
В даній ухвалі суд зобовязав Шаланківську сільську раду Виноградівського району надати суду в строк до 05 жовтня 2018 року : всі заяви позивача, рішення прийняті за заявами;- всі матеріали, на підставі яких прийняті рішення або надані відповіді. А також встановив відповідачу строк для подання відзиву на позов і всі докази, якими можуть бути підтверджені заперечення проти позову та надіслати копію відзиву та доданих до нього документів позивачу - протягом 15 днів з дня отримання ухвали .
Відзив на позов відповідач надіслав 20.10.2018 року, який зареєстрований в суді 22.10.2018 року . ( а.с. 79-82).
22.10.2018 року в суді зареєстровано заяву в.о. сільського голови, в якій зазначено , що на виконання ухвали суду від 05.09.2018 року надаються копія заяви позивача від 12.07.2018 року та копія рішення сесії від 02.08.2018 року.
У відповідності до 55 КАСУ юридична особа, суб'єкт владних повноважень, який не є юридичною особою, бере участь у справі через свого керівника або члена виконавчого органу, уповноваженого діяти від її (його) імені відповідно до закону, статуту, положення (самопредставництво юридичної особи), або через представника. Держава, територіальна громада бере участь у справі через відповідний орган державної влади, орган місцевого самоврядування відповідно до його компетенції, від імені якого діє його керівник або представник.
У відповідності до ч. 8 статті 59 КАСУ у разі подання представником до суду заяви, скарги, клопотання він додає довіреність або інший документ, що посвідчує його повноваження, якщо в справі немає підтвердження такого повноваження на момент подання відповідної заяви, скарги, клопотання.
Суд констатує , що 22.10.2018 року в суді зареєстровано відзив на позов та заяву в.о. сільського голови Шаланківської сільської ради , в якій зазначено , що на виконання ухвали суду від 05.09.2018 року надаються копія заяви позивача від 12.07.2018 року та копія рішення сесії від 02.08.2018 року.
ОСОБА_3 з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань керівником Шаланківської сільської ради та особою, яка має право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності є ОСОБА_4
Документів про повноваження ОСОБА_5 подавати заяви до суду , а також документи про покладення повноважень виконуючого обовязки сільського голови суду не надано.
ОСОБА_3 частини 5 статті 77 КАСУ якщо учасник справи без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які він посилається, суд вирішує справу на підставі наявних доказів.
У відповідності до ст.175 КАСУ у строк, встановлений судом в ухвалі про відкриття провадження у справі, відповідач має право надіслати:
1) суду - відзив на позовну заяву і всі письмові та електронні докази (які можливо доставити до суду), висновки експертів і заяви свідків, що підтверджують заперечення проти позову;
2) позивачу, іншим відповідачам, третім особам - копію відзиву та доданих до нього документів. 2. У разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.
ОСОБА_3 ч.2 статті 121 КАСУ встановлений судом процесуальний строк може бути продовжений судом за заявою учасника справи, поданою до закінчення цього строку, чи з ініціативи суду.
Також суд констатує, що відповідач не надав докази, які суд витребовував ухвалою від 31 січня 2019 року.
Суд з врахуванням вищевказаних обставин, а також з огляду на відсутність з боку відповідача заяви про поважні причину строку надання відзиву та доказів, розглядає справу за наявними матеріалами та вирішує справу на підставі наявних доказів без врахування відзиву та поданих відповідачем 22.10.2018 року доказів.
Відповідно до п.4 ч.2 ст.245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання бездіяльності суб'єкта владних повноважень протиправною та зобов'язання вчинити певні дії.
ОСОБА_3 з частиною 4 цієї ж статті у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов'язати відповідача - суб'єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб'єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.
У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб'єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов'язує суб'єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.
У відповідності до ст. 7 КАСУ суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обовязковість яких надана Верховною Радою України.
У рішенні Європейського суду з прав людини "Суомінен проти Фінляндії" від 01.07.2003 № 37801/97,п.36 зазначено, "Орган влади зобовязаний виправдати свої дії, навівши обгрунтування своїх рішень".
На підставі викладенгоо, вирішуючи спір з урахуванням вимог ст. 245 КАС України, суд вважає за необхідне застосувати ефективний засіб юридичного захисту, зобов'язавши відповідача розглянути заяву керівника фермерського господарства "Янт" щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в порядку, встановленого ст. 118 ЗКУ з врахуванням правової оцінки наданої судом у рішенні.
Покладення такого обов'язку на відповідача не є перебиранням функції іншого суб'єкта владних повноважень в реалізації відповідних управлінських функцій і вирішенні питань, віднесених до виключної компетенції такого суб'єкта та зобов'язанням його приймати рішення, які входять до його компетенції чи до компетенції іншого органу, з огляду на обов'язковість ефективного механізму захисту порушеного права.
Зважаючи на встановлені у справі обставини та з огляду на приписи норм чинного законодавства, які регулюють спірні правовідносини, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених позовних вимог та наявність підстав для їх задоволення.
ОСОБА_3 із ч.ч. 1, 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Відтак, суд дійшов висновку про застосування положень ч.2 ст.9 КАСУ , якою встановлено, що суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень вважаючи протипоавною бездіяльність відповідача щодо нерозгляду заяви керівника фермерського господарства "Янт" від 12 липня 2018 року голови фермерського господарства Янт ОСОБА_2 щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в порядку, встановленого ст. 118 ЗКУ.
За змістом частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
На підставі вищенаведеного суд дійшов висновку, що відповідачем не дотримані вимоги ч. 2 ст. 2 КАСУ , якими суд керується при оцінці дій та рішень субєкта владних повноважень.
Суд для ефективного захисту прав позивача у даній справі застосовує повноваження, надане суду щодо судового контролю за виконанням судового рішення , яке встановлено статтею 382 КАСУ, а саме: суд,який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов'язати суб'єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.
З матеріалів справи вбачається, що позивачем при зверненні до суду сплачено судовий збір у сумі 1762,00 грн. , сплачений згідно квитанції №2052720033 від 27.08.2018 року, який у відповідності до положень статті 139 КАСУ.
Керуючись статтями 242-246 КАС України, суд,-
В И Р І Ш И В:
1. Позов Фермерське господарство "Янт" до Шаланківська сільська рада Виноградівського району визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії - задовольнити .
2.Визнати протиправною бездіяльність Шаланківської сільської ради щодо нерозгляду заяви керівника фермерського господарства "Янт" від 12 липня 2018 року голови фермерського господарства Янт ОСОБА_2 щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в порядку, встановленого ст. 118 ЗКУ.
3.Зобовязати Шаланківську сільську раду (код ЄДРПОУ 04349254, с.Шаланки, вул. Миру, будинок 5 Виноградівський район) розглянути заяву керівника фермерського господарства "Янт" ( код ЄДРПОУ 32892338. с. Шаланки. вул. Виноградна,1 Виноградівський район) від 12 липня 2018 року голови фермерського господарства Янт ОСОБА_2 щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в порядку, встановленого ст. 118 ЗКУ з врахуванням правової оцінки наданої судом у рішенні.
4.Стягнути на користь фермерського господарства "Янт" ( код ЄДРПОУ 32892338. с. Шаланки. вул. Виноградна,1 Виноградівський район) за рахунок бюджетних асигнувань Шаланківську сільську раду (код ЄДРПОУ 04349254, с.Шаланки, вул. Миру, будинок 5 Виноградівський район судові витрати в розмірі 1762( тисячу сімсот шістдесят дві) грн. , сплачений згідно квитанції № НОМЕР_1 від 27.08.2018 року.Банк платникаАТ КОМІНВЕСТБАНК
5.Здійснити судовий контроль за виконанням судового рішення та зобовязати Шаланківську сільську раду (код ЄДРПОУ 04349254, с.Шаланки, вул. Миру, будинок 5 Виноградівський район) надати суду звіт про виконання рішення суду в місячний строк з дня набрання рішенням законної сили.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення через Закарпатський окружний адмінсуд до Восьмого апеляційного адмінсуду.
СуддяОСОБА_6
Повний текст рішення виготовлено та підписано 15 березня 2019 року.
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.03.2019 |
Оприлюднено | 20.03.2019 |
Номер документу | 80534301 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шевчук Світлана Михайлівна
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Плеханова З.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні