ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа № 1340/5689/18
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 березня 2019 року
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Москаля Р.М., за участі секретаря судового засідання Михалюк М.Ю., представника позивача ОСОБА_1, розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Сколівської районної спілки споживчих товариств до Головного управління Держпраці у Львівській області про визнання протиправними та скасування постанови та припису,
В С Т А Н О В И В:
Сколівська районна спілка споживчих товариств (райспоживспілка) (далі - Сколівська райспоживспілка, позивач) 27.11.2018 звернулася до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Держпраці у Львівській області (далі - ГУ Держпраці у Львівській області, відповідач) з вимогами:
- визнати протиправною та скасувати постанову про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами №ЛВ 2267/1403/АВ/ФС від 07.11.2018;
- визнати протиправним та скасувати припис про усунення порушень № ЛВ 2267/1403/АВ/П від 18.10.2018 в частині встановлення порушення статті 106 Кодексу законів про працю України.
Позивач не погоджується з висновками акта інспекційного відвідування щодо порушення позивачем вимог статті 106 Кодексу законів про працю України, вважає прийняті на підставі цих висновків припис № ЛВ 2267/1403/АВ/П від 18.10.2018 про усунення виявлених порушень та постанову про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами №ЛВ 2267/1403/АВ/ФС від 07.11.2018 необґрунтованими. Посилається на те, що поза увагою інспектора залишились дані табеля обліку робочого часу за березень, червень, серпень 2018 року, а саме графа відпрацьовані години , котра визначає підсумковий облік робочого часу працівника за місяць. В цих графах вказано загальну кількість відпрацьованих працівником годин. Позивач наполягає на тому, що напередодні святкових днів (7 березня, 27 червня, 23 серпня 2018 року) на підприємстві був скорочений робочий день, тому підстав для оплати понаднормової праці у подвійному розмірі не було. Проставлення у ці дні в табелі позначки 8 є помилкою бухгалтерської програми, проте ця помилка є очевидною, оскільки в графі відпрацьовано годин за місяць вказано реально відпрацьований час, що не відповідає цій позначці. Так, у березні 2018 працівники ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6 відпрацювали по 167 годин (20 днів по 8 годин, 1 день - 7 годин), у червні 2018 року працівники ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_6 відпрацювали по 159 годин (19 днів по 8 годин, 1 день - 7 годин), у серпні 2018 року працівники ОСОБА_4, ОСОБА_6 відпрацювали по 175 годин (21 день по 8 годин, 1 день - 7 годин). За цих обставин на підприємстві відсутній факт понаднормової праці, тому Сколівська райспоживспілка не мала підстав нараховувати цим працівникам оплату в подвійному розмірі годинної ставки за понаднормову роботу в передсвяткові дні. Оскільки порушення законодавства про оплату праці фактично не було, то припис відповідача про усунення такого порушення, а також постанова про накладення штрафу є протиправними та підлягають скасуванню.
06.03.2019 представник позивача уточнив розмір понесених ним судових витрат, просить суд присудити за рахунок бюджетних асигнувань ГУ Держпраці у Львівській області судовий збір в сумі 4551,25 грн.
ГУ Держпраці у Львівській області позов не визнає. Представник відповідача подав відзив на позовну заяву (а.с. 67-70), просить суд відмовити в задоволенні позову Сколівської райспоживспілки в повному обсязі. Представник відповідача зазначив, що згідно табелів обліку робочого часу за березень, червень, серпень 2018 року, працівники позивача, перелічені в акті перевірки, відпрацювали одну годину понад норму тривалості робочих годин у кожному з цих місяців (вісім годин замість семи, оскільки тривалість робочого часу у передсвятковий день скорочується на одну годину). Посилається на те, що згідно правил внутрішнього трудового розпорядку працівників апарату Сколівської райспоживспілки встановлено, що передсвятковий робочий день скорочується на одну годину, а в табелях обліку робочого часу за березень, червень, серпень 2018 року щодо працівників: ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6 в передсвяткові дні проставлено 8 . Оскільки цим працівникам не проведено нарахування оплати праці у подвійному розмірі за понаднормові години роботи, підприємство порушило мінімальні державні гарантії оплати праці.
Суд за клопотанням позивача допитав у якості свідків працівників Сколівської райспоживспілки: ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6
Суд з'ясував зміст та підстави заяв по суті спору, заслухав пояснення представників сторін, дослідив долучені до матеріалів справи письмові докази, покази свідків та встановив такі фактичні обставини справи та відповідні їм правовідносини:
12.10.2018 начальник ГУ Держпраці у Львівській області на підставі пп.1 пункту 5 Порядку здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 № 295 за зверненням ОСОБА_7 від 26.09.2018 вх.№ Б-1051 видав наказ № 2414-П про проведення інспекційного відвідування на предмет додержання вимог законодавства про працю в частині оформлення трудових відносин, тривалості робочого часу, часу відпочинку, оплати праці, трудової дисципліни у Сколівська райспоживспілка (а.с. 71-72).
В період з 17.10.2018 по 18.10.2018 на виконання цього наказу та на підставі направлення від 12.10.2018 за № 2219 (а.с. 73) посадові особи ГУ Держпраці у Львівській області провели інспекційне відвідування Сколівської райспоживспілки щодо додержання вимог законодавства про працю. За результатами цього інспекційного відвідування складено акт інспекційного відвідування юридичної особи, яка використовує найману працю № ЛВ2267/1403/АВ від 18.10.2018 (а.с. 8-21). В розділі ІІІ цього акта описано виявлені порушення законодавства про працю (а.с. 20). Серед іншого встановлено порушення частини третьої статті 106 Кодексу законів про працю України (далі - КЗпП України). Так, підчас інспекційного відвідування досліджено табелі обліку робочого часу за 2018 рік та встановлено таке:
- відповідно до табеля обліку робочого часу за березень 2018 року встановлено, що працівники: ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6 працювали в такі дні: 01, 02, 05, 06, 07, 09, 12, 13, 14, 15, 16, 19, 20, 21, 22, 23, 26, 27, 28, 29, 30, тобто всього відпрацювали 21 день і під якими проставлено 8 годин, що перевищує норму тривалості робочих годин у березні 2018 року (167 годин);
- відповідно до табеля обліку робочого часу за червень 2018 року встановлено, що такі працівники як: ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_6 працювали в такі дні: 01, 04, 05, 06, 07, 08, 11, 12, 13, 14, 15, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 25, 26, 27 тобто всього відпрацьовано 20 днів і під якими проставлено 8 годин, що перевищує норму тривалості робочих годин у червні 2018 року (159 годин);
- відповідно до табеля обліку робочого часу за серпень 2018 року встановлено, що такі працівники як: ОСОБА_4, ОСОБА_6 працювали в такі дні: 01, 02, 03, 06, 07, 08, 09, 10, 13, 14, 15, 16, 17, 20, 21, 22, 23, 27, 28, 29, 30, тобто всього відпрацювали 22 дні і під якими проставлено 8 годин, що перевищує норму тривалості робочих годин у серпні 2018 року (175 годин).
Інспектор дійшов висновку, що Сколівська райспоживспілка не провела нарахування та виплату заробітної плати за ці понаднормові години у подвійному розмірі.
18.10.2018 інспектор праці на підставі пункту 27 Порядку здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 № 295, винесла припис №ЛВ2267/1403/АВ/П про усунення виявлених порушень до 30.10.2018 (а.с. 22-24).
Акт інспекційного відвідування № ЛВ2267/1403/АВ від 18.10.2018 та припис №ЛВ2267/1403/АВ/П від 18.10.2018 вручені керівнику Сколівської райспоживспілки 23.10.2018, про що останній розписався на цих документах (а.с. 20, 25).
На підставі висновків згаданого акта інспекційного відвідування відповідач 07.11.2018 прийняв постанову про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами № ЛВ 2267/1403/АВ/ФС, згідно з якою на Сколівську райспоживспілку за порушення вимог частини третьої статті 106 Кодексу законів про працю України накладено штраф у розмірі 186150 грн. (а.с. 26).
Допитані в судовому засіданні в якості свідків працівники Сколівської райспоживспілки: головний бухгалтер ОСОБА_3, заступник головного бухгалтера ОСОБА_8, інженер з охорони праці ОСОБА_6, завідувач універмагу ОСОБА_5 під присягою дали покази. Повідомили, що 27.06.2018 та 23.08.2018 у них був скорочений робочий день - до 16:00; 07.03.2018 у зв'язку з привітанням жінок їх колективу в переддень Міжнародного жіночого дня (8 березня) та запланованим святкуванням робочий час фактично завершився орієнтовно о 13:00, а після святкування, котре відбулося в обід (орієнтовно до 14:00) підприємство за вказівкою керівника завершило роботу і всі працівники розійшлися додому. Підприємство фактично займається здачею власного майна в оренду, тому працівники в принципі не мають потреби працювати надурочно. На запитання суду свідки повідомили, що інспектори праці жодних пояснень, уточнень в ході проведення інспекційного відвідування від них не вимагали, про фактично відпрацьований час в згадані дні не опитували. Претензій до підприємства щодо оплати праці в понадурочний час працівники не мають, оскільки фактично не працювали надурочно.
При оцінці спірних правовідносин та прийнятті рішення суд керується такими нормами права:
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності від 05.04.2007 N 877-V (далі - Закон N 877-V).
Як зазначено в статті 1 Закону N 877-V державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Частиною четвертою статті 2 Закону N 877-V визначено, що заходи контролю здійснюються, зокрема, органами державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення у встановленому цим Законом порядку з урахуванням особливостей, визначених законами у відповідних сферах та міжнародними договорами.
Зазначені у частині четвертій цієї статті органи, що здійснюють державний нагляд (контроль) у встановленому цим Законом порядку з урахуванням особливостей, визначених законами у відповідних сферах та міжнародними договорами, зобов'язані забезпечити дотримання вимог статті 1, статті 3, частин першої, четвертої, шостої - восьмої, абзацу другого частини десятої, частин тринадцятої та чотирнадцятої статті 4, частин першої - четвертої статті 5, частини третьої статті 6, частин першої - четвертої та шостої статті 7, статей 9, 10, 19, 20, 21, частини третьої статті 22 цього Закону (частина 5 статті 2 Закону N 877-V).
Відповідно до положень статті 259 Кодексу законів про працю України (далі - КЗпП України) державний нагляд та контроль за додержанням законодавства про працю юридичними особами незалежно від форми власності, виду діяльності, господарювання, фізичними особами - підприємцями, які використовують найману працю, здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Центральні органи виконавчої влади здійснюють контроль за додержанням законодавства про працю на підприємствах, в установах і організаціях, що перебувають у їх функціональному підпорядкуванні, крім органів доходів і зборів, які мають право з метою перевірки дотримання податкового законодавства здійснювати такий контроль на всіх підприємствах, в установах і організаціях незалежно від форм власності та підпорядкування.
Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 96 (далі - Положення № 96), Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.
Відповідно до частини першої статті 259 Кодексу законів про працю України Кабінет Міністрів України постановою від 26.04.2017 № 295 затвердив Порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю (далі - Порядок № 295), який визначає процедуру здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю юридичними особами (включаючи їх структурні та відокремлені підрозділи, які не є юридичними особами) та фізичними особами, які використовують найману працю.
Згідно з пунктом 2 Порядку № 295 державний контроль за додержанням законодавства про працю здійснюється інспекторами праці Держпраці та її територіальних органів у формі проведення інспекційних відвідувань та невиїзних інспектувань.
Інспекторами праці є посадові особи Держпраці та її територіальних органів, виконавчих органів рад, посадовими обов'язками яких передбачено повноваження щодо здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю (пункт 3 Порядку № 295).
Відповідно до підпункту 1) пункту 5 Порядку № 295 інспекційні відвідування проводяться за зверненням працівника про порушення стосовно нього законодавства про працю.
Про проведення інспекційного відвідування інспектор праці повідомляє об'єкту відвідування або уповноваженій ним посадовій особі. Про проведення інспекційного відвідування з питань виявлення неоформлених трудових відносин інспектор праці повідомляє об'єкту відвідування або уповноваженій ним посадовій особі, якщо тільки він не вважатиме, що таке повідомлення може завдати шкоди інспекційному відвідуванню (пункт 8 Порядку № 295). Під час проведення інспекційного відвідування інспектор праці повинен пред'явити об'єкту відвідування або уповноваженій ним посадовій особі своє службове посвідчення (пункт 9 Порядку № 295).
За результатами інспекційного відвідування або невиїзного інспектування складаються акт і у разі виявлення порушень законодавства про працю - припис про їх усунення (пункт 19 Порядку № 295).
Акт складається в останній день інспекційного відвідування або невиїзного інспектування у двох примірниках, які підписуються інспектором праці, що його проводив, та керівником об'єкта відвідування або його уповноваженим представником. Один примірник акта залишається в об'єкта відвідування (пункт 20 Порядку № 295).
Згідно з пунктом 23, 24 Порядку № 295 припис є обов'язковою для виконання у визначені строки письмовою вимогою інспектора праці про усунення об'єктом відвідування порушень законодавства про працю, виявлених під час інспекційного відвідування або невиїзного інспектування. Припис вноситься об'єкту відвідування не пізніше ніж протягом наступного робочого дня після підписання акта (відмови від підписання), а в разі наявності зауважень - наступного дня після їх розгляду. У приписі зазначається строк для усунення виявлених порушень.
У разі наявності порушень вимог законодавства про працю, зафіксованих актом інспекційного відвідування або актом невиїзного інспектування, після розгляду зауважень об'єкта відвідування (у разі їх надходження) інспектор праці проводить аналіз матеріалів інспекційного відвідування або невиїзного інспектування, за результатами якого вносить припис та/або вживає заходів до притягнення винної у допущенні порушень посадової особи до встановленої законом відповідальності (пункт 27 Порядку № 295).
У разі виконання припису в установлений у ньому строк заходи до притягнення об'єкта відвідування та його посадових осіб до відповідальності не вживаються (пункт 28 Порядку № 295).
Заходи до притягнення об'єкта відвідування та його посадових осіб до відповідальності за використання праці неоформлених працівників, несвоєчасну та не у повному обсязі виплату заробітної плати, недодержання мінімальних гарантій в оплаті праці вживаються одночасно із внесенням припису незалежно від факту усунення виявлених порушень у ході інспекційного відвідування або невиїзного інспектування (пункт 29 Порядку № 295).
Згідно з частиною першою статті 50 Кодексу законів про працю України (далі - КЗпП) нормальна тривалість робочого часу працівників не може перевищувати 40 годин на тиждень. Статтею 53 КЗпП визначено, що напередодні святкових і неробочих днів (стаття 73) тривалість роботи працівників, крім працівників, зазначених у статті 51 цього Кодексу, скорочується на одну годину як при п'ятиденному, так і при шестиденному робочому тижні. Напередодні вихідних днів тривалість роботи при шестиденному робочому тижні не може перевищувати 5 годин.
Відповідно до статті 73 КЗпП встановлено такі святкові дні: 1 січня - Новий рік, 7 січня і 25 грудня - Різдво Христове, 8 березня - Міжнародний жіночий день, 1 травня - ОСОБА_9 праці, 9 травня - ОСОБА_9 перемоги над нацизмом у Другій світовій війні (ОСОБА_9 перемоги), 28 червня - ОСОБА_9 України, 24 серпня - ОСОБА_9 незалежності України, 14 жовтня - ОСОБА_9 захисника України. Робота також не провадиться в дні релігійних свят: 7 січня і 25 грудня - Різдво Христове, один день (неділя) - Пасха (Великдень), один день (неділя) - Трійця.
Відповідно до статті 106 КЗпП України оплата роботи в надурочний час: - за погодинною системою оплати праці робота в надурочний час оплачується в подвійному розмірі годинної ставки. За відрядною системою оплати праці за роботу в надурочний час виплачується доплата у розмірі 100 відсотків тарифної ставки працівника відповідної кваліфікації, оплата праці якого здійснюється за погодинною системою, - за всі відпрацьовані надурочні години. У разі підсумованого обліку робочого часу оплачуються як надурочні всі години, відпрацьовані понад встановлений робочий час в обліковому періоді, у порядку, передбаченому частинами першою і другою цієї статті. Компенсація надурочних робіт шляхом надання відгулу не допускається.
Згідно з статтею 12 Закону України Про оплату праці від 24.03.1995 № 108/95-ВР (далі - Закон № 108/95-ВР) норми оплати праці (за роботу в надурочний час; у святкові, неробочі та вихідні дні; у нічний час; за час простою, який мав місце не з вини працівника; при виготовленні продукції, що виявилася браком не з вини працівника; працівників молодше вісімнадцяти років, при скороченій тривалості їх щоденної роботи тощо) і гарантії для працівників […], а також гарантії та компенсації працівникам в разі переїзду на роботу до іншої місцевості, службових відряджень, роботи у польових умовах тощо встановлюються Кодексом законів про працю України та іншими актами законодавства України. Норми і гарантії в оплаті праці, передбачені частиною першою цієї статті та Кодексом законів про працю України, є мінімальними державними гарантіями.
Відповідно до абзацу 4 частини другої статті 265 КЗпП України юридичні та фізичні особи - підприємці, які використовують найману працю, несуть відповідальність у вигляді штрафу в разі недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці - у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення.
Механізм накладення на суб'єктів господарювання та роботодавців штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення, передбачених частиною другою статті 265 Кодексу законів про працю України та частинами другою - сьомою статті 53 Закону України Про зайнятість населення визначено постановою Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення від 17.07.2013 № 509 (далі - Порядок №509).
Відповідно до п. 2 Порядку № 509 штрафи накладаються Головою Держпраці, його заступниками, начальниками управлінь і відділів Держпраці та їх заступниками (з питань, що належать до їх компетенції), начальниками територіальних органів Держпраці та їх заступниками. Штрафи можуть бути накладені, зокрема, на підставі акта про виявлення під час перевірки суб'єкта господарювання або роботодавця ознак порушення законодавства про працю та/або зайнятість населення, складеного посадовою особою Держпраці чи її територіального органу.
При прийнятті рішення суд керується такими мотивами:
Оскаржувані постанова №ЛВ 2267/1403/АВ/ФС від 07.11.2018 та пункт 5 припису № ЛВ 2267/1403/АВ/П від 18.10.2018 ґрунтуються на тому, що підприємство порушило вимоги частини третьої статті 106 КЗпП України, а саме - не проведено нарахування та виплату понаднормових годин у подвійному розмірі . Такі висновки ґрунтуються виключно на відомостях табелів обліку робочого часу за 2018 рік за конкретне число.
Суд дослідив дані табелів за березень 2018 року, червень 2018 року, серпень 2018 року та встановив, що такі містять очевидні помилки:
- щодо працівників ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6 зазначено, що такі відпрацювали в березні 2018 року 21 день і кожен відпрацьований день містить позначку 8 , проте згідно підсумкових даних табеля за місяць в графі відпрацьовано годин проставлено 167 годин (а.с. 27);
- щодо працівників ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_6 зазначено, що такі відпрацювали в червні 2018 20 днів і під кожним відпрацьованим днем проставлено 8 , проте згідно підсумкових даних табеля за місяць в графі відпрацьовано годин проставлено 159 годин (а.с. 28);
- щодо працівників ОСОБА_4, ОСОБА_6 зазначено, що такі відпрацювали в серпні 2018 року 22 дні і під кожним відпрацьованим днем проставлено 8 , проте згідно підсумкових даних табеля за місяць в графі відпрацьовано годин проставлено 175 (а.с. 29).
Отже, інспектор підчас інспекційного відвідування повинен був з'ясувати причину та природу такої помилки, і встановити, де саме допущено помилку: в графі числа місяця за 07 березня, 27 червня, 23 серпня 2018 року чи в графі відпрацьовано годин за відповідний місяць (березень, червень та серпень 2018 року). Інспектор мав для цього цілком адекватні засоби, оскільки вправі опитати:
- керівника та бухгалтера (осіб, які ведуть табель, а також нарахування та виплату заробітної плати) - щодо підстав заповнення табелів обліку робочого часу в такий спосіб;
- працівників - щодо фактично відпрацьованого часу у вказані дні.
Суд встановив, що цього зроблено не було, інспектор обмежився цитуванням даних табелів за конкретні числа та проігнорував дані підсумованого обліку робочого часу, що суперечили цим відомостям. Допитані як свідки працівники ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6 повідомили, що 27.06.2018 та 23.08.2018 на передодні святкових днів (Дня ОСОБА_9 України та Дня незалежності України) їх робочий день тривав до 16 години, а 07.03.2018 - 14 години. Свідки також повідомили, що інспектори праці пояснень в ході проведення інспекційного відвідування від них не просили, питання тривалості їх робочого часу не піднімали. Отже, покази свідків спростовують висновок контролюючого органу про понаднормову працю ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6 у березні, червні та серпні 2018 року.
Головний бухгалтер ОСОБА_3 повідомила суд, що в дані табелів закралася технічна помилка щодо відмітки 8 за всі робочі дні, проте підсумовано робочий час було вірно, і саме ці дані використовувалися для нарахування та виплати заробітної плати; інспектор не давала будь-яких питань щодо змісту табелів та допущених при їх оформлені помилок. Отже, інспектори праці діяли нерозсудливо та недобросовісно, ніяк не відреагували на відомості графи відпрацьовано годин підсумкових даних досліджених ними табелів, не вжили заходів для встановлення фактичних обставин справи. Будь-яких пояснень з цього приводу відповідач не надав. З огляду на це суд дійшов висновку, що контролюючий орган неповно встановив обставини справи та дійшов помилкового висновку про порушення підприємством мінімальних державних гарантій оплати праці. Отже, відповідач не довів факту порушення Сколівською райспоживспілкою вимог частини третьої статті 106 КЗпП України.
Оскільки суд дійшов висновку про відсутність порушення Сколівською райспоживспілкою вимог частини третьої статті 106 КЗпП України, прийняті у зв'язку з цим припис № ЛВ 2267/1403/АВ/П від 18.10.2018 (в частині пункту 5 припису) та постанова №ЛВ 2267/1403/АВ/ФС від 07.11.2018 не відповідають встановленим у частині другій статті 2 КАС України критеріям обґрунтованості, добросовісності та розсудливості. Відтак, позовні вимоги Сколівської райспоживспілки про скасування припису та постанови підлягають до задоволення.
Відповідно до приписів частини першої статті 139 КАС України та враховуючи обґрунтованість позовних вимог, суд стягує за рахунок бюджетних асигнувань відповідача суму сплаченого позивачем судового збору.
Керуючись ст.ст. 19-20, 22, 25-26, 90, 139, 229, 241-246, 250, 251, 255, 295, пп. 15.5 п.15 розділу VII «Перехідні положення» КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправною та скасувати постанову Головного управління Держпраці у Львівській області про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами № ЛВ 2267/1403/АВ/ФС від 07.11.2018.
Визнати протиправним та скасувати припис Головного управління Держпраці у Львівській області про усунення порушень № ЛВ 2267/1403/АВ/П від 18.10.2018 в частині, що стосується порушення частини третьої статті 106 Кодексу законів про працю України (пункт 5 припису).
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держпраці у Львівській області (79005, м. Львів, вул. Міцкевича, буд. 8, ідентифікаційний код 39778297) на користь Сколівської районної спілки споживчих товариств (82600, Львівська область, Сколівський район, місто Сколе, вул. Д.Галицького, буд. 13, ідентифікаційний код 01758012) судові витрати у вигляді судового збору в розмірі 4554 (чотири тисячі п'ятсот п'ятдесят чотири) гривні 25 коп.
Апеляційну скаргу на рішення суду може бути подано протягом тридцяти днів з дня складення його повного тексту. Апеляційна скарга подається до суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який постановив рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Повний текст рішення складено 18.03.2019 (десятий день строку на виготовлення повного тексту рішення припав на вихідний день та перенесений на понеділок, 18.03.2019).
Суддя Москаль Р.М.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.03.2019 |
Оприлюднено | 20.03.2019 |
Номер документу | 80535055 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Москаль Ростислав Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Москаль Ростислав Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Москаль Ростислав Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Москаль Ростислав Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Москаль Ростислав Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Москаль Ростислав Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Москаль Ростислав Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні