Постанова
від 11.03.2019 по справі 813/969/18
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 березня 2019 рокуЛьвів№ 857/621/19

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Пліша М.А.

суддів Шинкар Т.І., Судової-Хомюк Н.М.

з участю секретаря судового засідання Федак С.Р.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Львові апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 21 листопада 2018 року (головуючий суддя Гавдик З.В., м.Львів, повний текст складено 01.12.2018) по справі за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Чайковицької сільської ради Самбірського району Львівської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: ОСОБА_1, Рудківської міської ради Самбірського району Львівської області про скасування рішення, -

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_2 звернувся до суду з адміністративним позовом до Чайковицької сільської ради Самбірського району Львівської області, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійні вимоги щодо предмета спору, на стороні відповідача: ОСОБА_1, Рудківської міської ради Самбірського району Львівської області про скасування рішення відповідача від 06.09.2017 року за №201, яким затверджено акт про погодження меж земельної ділянки.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 21 листопада 2018 року позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано рішення Чайковицької сільської ради Самбірського району Львівської області від 06.09.2017 року №201 Про затвердження меж земельної ділянки .

ОСОБА_1 подала апеляційну скаргу, з підстав порушення норм матеріального та процесуального права; неповного з'ясування обставин, що мають значення для справи; недоведені обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції вважає встановленими, висновки суду не відповідають обставинам справи.

В обгрунтування апеляційних вимог покликається на те, що згідно з рішенням Чайковицької сільської ради Самбірського району Львівської області за № 169 від 11.04.2017 року їй було надано дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для обслуговування житлового будинку, площею 0,11 га в АДРЕСА_1.

Після прийняття вищевказаного рішення вона звернулася до ТзОВ Західземлепроект з метою виготовлення зазначеного вище проекту землеустрою.

Відповідно до ч. 3 ст. 50 Закону України Про землеустрій проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок включають: завдання на розроблення проекту землеустрою; пояснювальну записку; копію клопотання (заяви) про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (у разі формування та/або зміни цільового призначення земельної ділянки за рахунок земель державної чи комунальної власності); рішення Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (у випадках, передбачених законом); письмову згоду землевласника (землекористувача), засвідчену нотаріально (у разі викупу (вилучення) земельної ділянки в порядку, встановленому законодавством), або рішення суду; довідку з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями; матеріали геодезичних вишукувань та землевпорядного проектування (у разі Формування земельної ділянки); відомості про обчислення площі земельної ділянки (у разі формування земельної ділянки); копії правовстановлюючих документів на об'єкти нерухомого майна для об'єктів будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з середніми та значними наслідками, які розташовані на земельній ділянці; розрахунок розміру втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва (у випадках, передбачених законом); розрахунок розміру збитків власників землі та землекористувачів (у випадках, передбачених законом); акт приймання-передачі межових знаків на зберігання (у разі формування земельної ділянки); акт перенесення в натуру (на місцевість) меж охоронних зон, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон і зон особливого режиму використання земель за їх наявності (у разі формування земельної ділянки); перелік обмежень у використанні земельних ділянок; викопіювання з кадастрової карти (плану) або інші графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки (у разі формування земельної ділянки); кадастровий план земельної ділянки; матеріали перенесення меж земельної ділянки в натуру (на місцевість) (у разі формування земельної ділянки); матеріали погодження проекту землеустрою.

Згідно з ст. 198 Земельного кодексу України кадастрові зйомки - це комплекс робіт, виконуваних для визначення та відновлення меж земельних ділянок. Кадастрова зйомка включає: а) геодезичне встановлення меж земельної ділянки; б) погодження меж земельної ділянки з суміжними власниками та землекористувачами; в) відновлення меж земельної ділянки на місцевості; г) встановлення меж частин земельної ділянки, які містять обтяження та обмеження щодо використання землі; ґ) виготовлення кадастрового плану.

Як вбачається з вищевказаного акт погодження меж земельної ділянки між суміжними землекористувачами є частиною та необхідною умовою для виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, беручи до уваги ту обставину, що кадастровий план земельної ділянки є частиною кадастрової зйомки, до складу якої входить акт погодження меж земельної ділянки з суміжними власниками та землекористувачами.

З листа ТзОВ Західземлепроект за вих. № 116-с від 31.07.2017 року вбачається, що для визначення меж та для формування меж земельної ділянки 16 травня 2017 року інженером - землевпорядником ТзОВ Західземлепроект була проведена кадастрова зйомка землі, яка включає зокрема і погодження меж земельної ділянки з суміжними власниками та землекористувачами (ст. 198 Земельного кодексу України). Суміжний землекористувач гр. ОСОБА_2 завив претензії до вказаної межі відмовився її погоджувати, так як він вважає, що спільна межа має проходити по іншому. Таким чином, погодження меж з суміжними землекористувачами не відбулося. Відповідно до ст. 158 Земельного кодексу органи місцевого самоврядування вирішують земельні спори у межах населених пунктів щодо меж земельних ділянок, що перебувають у власності і користуванні громадян, та додержання громадянами правил добросусідства. Рекомендовано звернутися в Чайковицьку сільську раду для вирішення спірного питання. Після усунення вказаних перешкод у виготовленні документації із землеустрою, звернутися в ТзОВ Західземлепроект для продовження виконання робіт.

Отже, акт погодження меж між нею та суміжними землекористувачами був виготовлений ще 16.05.2018 року і наявність рішення органу місцевого самоврядування за результатами розгляду земельного спору, який виник між нею та гр. ОСОБА_2 є обов'язковою умовою для виготовлення ТзОВ Західземлепроект проекту землеустрою щодо відведення їй у власність земельної ділянки.

В зв'язку з вищевказаним, вона звернулася в Чайковицьку сільську раду Самбірського району Львівської області із заявою про вирішення зазначеного вище земельного спору.

На підставі її заяви комісією в складі голови земельної комісії Чайковицької сільської ради Самбірського району Львівської області та її членів, а також депутата вищевказаної ради 29.08.2017 року було проведено обстеження моєї земельної ділянки та встановили безпідставність претензій ОСОБА_2 щодо проходження межі останньої, що було зафіксовано у відповідному акті.

Опісля проведення вищевказаного обстеження земельної ділянки, Чайковицькою сільською радою Самбірського району Львівської області було прийнято рішення за результатами розгляду земельного спору, який виник внаслідок безпідставних претензій позивача до проходження межі її земельної ділянки за № 201 від 06.09.2017 року про затвердження акту про погодження меж, який був виготовлений ТзОВ Західземлепроект 16.05.2018 року, між ОСОБА_1. та ОСОБА_2

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до п. й) ч. 1 ст. 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить вирішення земельних спорів.

Згідно з ч. ч. 1, 3 ст. 158 Земельного кодексу України земельні спори вирішуються судами, органами місцевого самоврядування та центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. Органи місцевого самоврядування вирішують земельні спори у межах населених пунктів щодо меж земельних ділянок, що перебувають у власності і користуванні громадян, та додержання громадянами правил добросусідства, а також спори щодо розмежування меж районів у містах.

Відповідно до положень ст. 159 Земельного кодексу України розгляд земельного спору завершується прийняттям уповноваженим органом відповідного рішення.

Згідно з підп. 5 п. б) ч. 1 ст. 33 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: делеговані повноваження: вирішення земельних спорів у порядку, встановленому законом.

Відповідно до п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Таким чином, як вбачається з вищевказаного, Чайковицька сільська рада Самбірського району Львівської області була уповноважена приймати оскаржуване позивачем рішення, яке було прийняте за результатами розгляду земельного спору, який мав місце між нею та ОСОБА_2

Крім того, 21.11.2018 року Львівським окружним адміністративним судом було також розглянуто клопотання представника - адвоката Гвоздюка Р.М. про закриття провадження по справі та постановлено ухвалу, якою в задоволенні клопотання представника третьої особи, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, на стороні відповідача: ОСОБА_1 про закриття провадження у справі, відмовлено.

Вважає, що спір, що виник в цій справі стосується права власності (користування) на земельну ділянку (її частину), яка згідно з рішенням Рудківської міської ради Самбірського району Львівської області № 272 від 23.04.2018 року була надана їй у власність.

Просить скасувати рішення суду та закрити провадження у справі.

15.02.2019 на адресу суду надійшла заява голови ліквідаційної комісії Чайковицької сільської ради Самбірського району Львівської області про приєднання до апеляційної скарги.

Позивач подав відзиву на апеляційну скаргу, в якому просить залишити без задоволення апеляційну скаргу, оскільки Чайковицька сільська рада Самбірського району Львівської області не була уповноважена приймати оспорене рішення і його скасування судом першої інстанції є правомірним.

Згідно ч.1 та ч. 2 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов'язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права.

Заслухавши суддю-доповідача, обговоривши доводи апеляційної скарги та перевіривши матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з таких підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що 29.08.2017 року земельною комісією Чайковицької сільської ради складено акт про обстеження земельної ділянки в с. Колбаєвичі, вул. Шевченка, 13, згідно з яким Ніяких порушень зі сторони ОСОБА_1 не виявлено, заміри земельної ділянки проводились згідно огорожі, яку сам ОСОБА_2 встановив .

06.09.2017 року відповідачем прийнято рішення за № 201 Про затвердження меж земельної ділянки , яким відповідач, розглянувши акт про затвердження меж земельної ділянки між сусідами гр. ОСОБА_1 та гр. ОСОБА_2 виявив, що гр. ОСОБА_1 при приватизації своєї земельної ділянки під ОЖБ ніяких межових знаків не порушила, заміри земельної ділянки проводились згідно огорожі, яку сам позивач встановив, керуючись ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , затвердили акт про погодження меж між сусідами.

Визнаючи протиправним та скасовуючи рішення Чайковицької сільської ради Самбірського району Львівської області від 06.09.2017 року №201 Про затвердження меж земельної ділянки , суд першої інстанції дійшов висновку, що спірне рішення відповідача про затвердження акту про погодження меж між сусідами, чинним законодавством не передбачене, відтак рішення про затвердження меж земельної ділянки згідно акту про затвердження меж земельної ділянки між сусідами гр. ОСОБА_1 та гр. ОСОБА_2 по суті прийняте поза межами та не у спосіб, що передбачені законами України.

Колегія суддів вважає, що суд першої інстанції приймаючи оскаржуване рішення дійшов помилкового висновку, про порушення норм процесуального права, виходячи з наступного.

Судом апеляційної інстанції встановлено і таке вбачається із змісту позовної заяви, ОСОБА_2 просить суд визнати протиправним та скасувати рішення Чайковицької сільської ради Симбірського району Львівської області № 201 Про затвердження меж земельної ділянки від 06.09.2017 року.

Даним рішенням було затверджено акт погодження меж між сусідами гр. ОСОБА_1 та гр. ОСОБА_2, в зв'язку з тим, що останній відмовився його підписувати, оскільки, вважає, що частина земельної ділянки позивачки повинна належати йому на праві приватної власності.

Вищевказаний акт узгодження меж земельної ділянки, є частиною землевпорядної документації, а саме - проекту землеустрою, щодо відведення земельної ділянки у власність гр. ОСОБА_1, виготовленої Товариством з обмеженою відповідальністю Західземлепроект на її замовлення та на виконання рішення Чайковицької сільської ради Самбірського району Львівської області № 169 від 11.04.2017 року Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для обслуговування житлового будинку в АДРЕСА_1 ОСОБА_1 .

Внаслідок прийняття Чайковицькою сільською радою Самбірського району Львівської області оскаржуваного рішення, ТзОВ Західземлепроект було виготовлено проект землеустрою, на підставі, якого було проведено державну реєстрацію спірної земельної ділянки, що підтверджується Витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку № НОМЕР_1 від 08.02.2018 року, а Рудківською міською радою Симбірського району Львівської області, згідно з рішенням № 272 від 23.04.2018 року, затверджено останній та передано ОСОБА_1 у власність спірну земельну ділянку (а.с.176).

З Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності індексний номер витягу 122549515 від 02.05.2018 року, вбачається, що право власності на спірну земельну ділянку кадастровий номер 4624288900:01:002:0339 зареєстроване за ОСОБА_1 (а.с.177)

Згідно з ст. 4 КАС України адміністративна справа - це переданий на вирішення адміністративного суду публічно - правовий спір.

Відповідно до статті 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно - правових спорах фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно - правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

Вжитий у цій процесуальній нормі термін суб'єкт владних повноважень означає орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг (пункт 7 частини першої статті 4 КАС України).

Таким чином, до компетенції адміністративних судів належать спори фізичних чи юридичних осіб з органом державної влади, органом місцевого самоврядування, їхньою посадовою або службовою особою, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності цих органів (осіб), відповідно, прийнятих або вчинених ними при здійсненні владних управлінських функцій.

Визначальною ознакою справи адміністративної юрисдикції є суть (зміст, характер) спору. Публічно-правовий спір, на який поширюється юрисдикція адміністративних судів, є спором між учасниками публічно-правових відносин і стосується саме цих відносин.

Приватно-правові відносини вирізняються наявністю майнового чи немайнового особистого інтересу учасника. Спір має приватноправовий характер, якщо він обумовлений порушенням або загрозою порушення приватного права чи інтересу конкретного суб'єкта, що підлягає захисту в спосіб, передбачений законодавством для сфери приватноправових відносин, навіть якщо до порушення приватного права чи інтересу призвели дії суб'єктів владних повноважень.

Колегія суддів погоджується з твердженням апелянта про те, що спір у цій справі виник між фізичною особою та органом місцевого самоврядування як суб'єктом владних повноважень з приводу оскарження на думку позивача протиправного рішення останнього про затвердження акту погодження меж земельної ділянки. Підстави визнання такого рішення обґрунтовані не порушенням Чайковицькою сільською радою Самбірського району Львівської області владних управлінських функцій, а порушенням права власності (користування) позивача спірним нерухомим майном.

Згідно з пунктом 1 частини першої статті 238 КАС України суд закриває провадження у справі, якщо справу не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

Відповідно до ч.1 ст.317 КАС України - судове рішення першої інстанції, яким закінчено розгляд справи, підлягає скасуванню повністю або частково в апеляційному порядку і позовна заява залишається без розгляду або провадження у справі закривається у відповідній частині з підстав, встановлених відповідно статтями 238, 240 цього Кодексу. Порушення правил юрисдикції адміністративних судів, встановлених статтею 19, є обов'язковою підставою для скасування рішення із закриттям провадження незалежно від доводів апеляційної скарги.

Таким чином, рішення Львівського окружного адміністративного суду від 21 листопада 2018 року по справі № 813/969/18 слід скасувати, а провадження у справі за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Чайковицької сільської ради Самбірського району Львівської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: ОСОБА_1, Рудківської міської ради Самбірського району Львівської області про скасування рішення, - закрити.

Роз"яснити позивачу право звернення до суду в порядку цивільного судочинства.

керуючись ч.3 ст.243, ст.308, ст.310, п.3 ч.1 ст.315, ч.1 ст.319, ст.321, ст.322, ст.325, ст.329 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

апеляційну скаргу ОСОБА_1 задовольнити.

Рішення Львівського окружного адміністративного суду від 21 листопада 2018 року по справі № 813/969/18 - скасувати, а провадження по справі за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Чайковицької сільської ради Самбірського району Львівської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: ОСОБА_1, Рудківської міської ради Самбірського району Львівської області про скасування рішення - закрити.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя М. А. Пліш судді Т. І. Шинкар Н. М. Судова-Хомюк Повне судове рішення складено 19.03.19

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.03.2019
Оприлюднено20.03.2019
Номер документу80548582
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/969/18

Постанова від 19.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шарапа В.М.

Ухвала від 18.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шарапа В.М.

Ухвала від 14.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 24.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 11.03.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Ухвала від 20.02.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Ухвала від 21.01.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Рішення від 21.11.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

Ухвала від 21.11.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

Ухвала від 29.05.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні