Ухвала
від 20.03.2019 по справі 222/265/19
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

У Х В А Л А

про відмову у відкритті провадження

20 березня 2019 р. Справа №222/265/19

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

Суддя Донецького окружного адміністративного суду Циганенко А.І., розглянувши матеріали позовної заяви ОСОБА_1 (місце проживання: 87022, Донецька область, Нікольський район, с. Новокраснівка, вул. Дзержинського, б. 60, кв. 10, НОМЕР_1) до Новокраснівської сільської ради Нікольського району Донецької області (місцезнаходження: 87022, Донецька область, Нікольський район, с. Новокраснівка, вул. Лісна, б. 31а, код ЄДРПОУ 04590599) про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

15 лютого 2019 року позивач, ОСОБА_1, звернулася до Володарського районного суду Донецької області з адміністративним позовом до відповідача, Новокраснівської сільської ради Нікольського району Донецької області, про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 03 березня 2015 року секретарем Новокраснівської сільської ради Нікольського району Донецької області був посвідчений заповіт ОСОБА_2, яким остання заповідала своє майно позивачу, ОСОБА_3, ОСОБА_4 та ОСОБА_5 Після смерті ОСОБА_2 позивач звернулася до приватного нотаріуса за оформленням своїх спадкових справ, але це виявилося неможливим через те, що заповіт ОСОБА_2 не зареєстрований в Спадковому реєстрі. Відповідач відмовив в реєстрації заповіту ОСОБА_2, оскільки така реєстрацію порушує пункт 29 Положення про Спадковий реєстр та пункт 10 Порядку державної реєстрації заповітів і спадкових договорів у Спадковому реєстрі . З посиланням на Закону України Про нотаріат , Порядок вчинення нотаріальних дій посадовими особами органів місцевого самоврядування , затверджений наказом Міністерства юстиції України №3306/5 від 11.11.2011, позивач просив:

- визнати дії посадових осіб відповідача неправомірними;

- рекомендувати голові Новокраснівської сільської ради Нікольського району Донецької області звернутися з заявою, встановленого зразка, про внесення інформації у державний реєстр заповітів і спадкових договорів про заповіт спадкодавця ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, яка померла 12.08.2017, який був складений та зареєстрований 03.03.2015 секретарем Новокраснівської сільської ради за №55.

18 лютого 2019 року ухвалою судді Володарського районного суду Донецької області адміністративна справа передана на розгляд Донецькому окружному адміністративному суду.

Згідно частини 2 статті 171 Кодекс адміністративного судочинства України(далі - КАС України) суддя відкриває провадження в адміністративній справі на підставі позовної заяви, якщо відсутні підстави для залишення позовної заяви без руху, її повернення чи відмови у відкритті провадження у справі.

Провадження в адміністративній справі на підставі позовної заяви ОСОБА_1 не може бути відкрито з наступних підстав.

Цивільний процесуальний кодекс України визначає юрисдикцію та повноваження загальних судів щодо цивільних спорів та інших визначених цим Кодексом справ, встановлює порядок здійснення цивільного судочинства (стаття 1 Цивільного процесуального кодексу України).

Відповідно до частини 1 статті 19 Цивільного процесуального кодексу України суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства.

Згідно пункту 1 частини 1 статті 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, спорах фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

Відповідно до пунктів 1, 2 частини 1 статті 4 КАС України адміністративна справа це переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, тобто спір, у якому:

хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв'язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій; або

хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов'язує надавати такі послуги виключно суб'єкта владних повноважень, і спір виник у зв'язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг; або

хоча б одна сторона є суб'єктом виборчого процесу або процесу референдуму і спір виник у зв'язку із порушенням її прав у такому процесі з боку суб'єкта владних повноважень або іншої особи.

Характерною ознакою публічно-правових спорів є сфера їх виникнення - публічно-правові відносини, тобто передбачені нормами публічного права суспільні відносини, що виражаються у взаємних правах та обов'язках їх учасників у різних сферах діяльності суспільства, зокрема пов'язаних з реалізацією публічної влади.

Публічно-правовим вважається також спір, який виник з позовних вимог, що ґрунтуються на нормах публічного права, де держава в особі відповідних органів виступає щодо громадянина не як рівноправна сторона у правовідносинах, а як носій суверенної влади, який може вказувати або забороняти особі певну поведінку, надавати дозвіл на передбачену законом діяльність тощо.

Отже, основною визначальною рисою адміністративних правовідносин є владне підпорядкування однієї сторони цих відносин іншій стороні. Сторони в адміністративному спорі ще до його виникнення повинні перебувати у відносинах вертикального підпорядкування.

За приписами статті 1247 Цивільного кодексу України заповіт, посвідчений посадовими особами органів місцевого самоврядування, підлягає державній реєстрації у Спадковому реєстрі в порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України.

Порядок вчинення нотаріальних дій посадовими особами органів місцевого самоврядування , затверджений наказом Міністерства юстиції України від 11.11.2011 №3306/5, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 14 листопада 2011 року за № 1298/20036 (далі - Порядок).

Згідно пункту 1.10 Порядку відомості про посвідчення посадовими особами органів місцевого самоврядування заповітів та інформація про їх скасування, зміну або видачу дубліката підлягають обов'язковому внесенню до Спадкового реєстру у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 11.05.2011 №491 Про затвердження Порядку державної реєстрації заповітів і спадкових договорів у Спадковому реєстрі .

З огляду на положення статей 1 та 19 ЦПК України, статті 2 КАС України не вважається публічно-правовим і розглядається у порядку цивільного судочинства спір між посадовою особою та/або органом місцевого самоврядування та суб'єктом приватного права - фізичною особою, в якому фізична особа звернулася до суду за захистом не публічного, а цивільного права, зокрема, права на спадщину. У даному випадку це спір про цивільне право, незважаючи на те, що у спорі бере участь суб'єкт публічного права.

Оскільки, як зазначає позивач, не внесення відповідачем відомостей до Спадкового реєстру про посвідчення заповіту перешкоджає звершенню оформлення спадкового права позивача, тобто порушено (не визнається) цивільне право, такий спір підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.

За приписами пункту 1 частини 1 статті 170 КАС України суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо позов не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

З урахуванням викладеного, суд роз`яснює позивачеві, що заявлені ним вимоги підлягають розгляду в місцевому загальному суді за правилами цивільного судочинства.

Керуючись статтями 2, 4, 19, 170, 171, 248, 256, 294, 295, 297, підпунктом 15.5 пункту 15 розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

у відкритті провадження в адміністративній справі на підставі позовної заяви ОСОБА_1 до Новокраснівської сільської ради Нікольського району Донецької області відмовити.

Роз'яснити ОСОБА_1, що розгляд такої справи віднесений до юрисдикції загального місцевого суду за правилами цивільного судочинства.

Повний текст судового рішення складений 20 березня 2019 року.

Текст ухвали розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).

Ухвала набирає законної сили за правилами, встановленими статтею 256 Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга на ухвалу може бути подана безпосередньо до Донецького окружного адміністративного суду в порядку і строки, встановлені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Циганенко А.І.

Дата ухвалення рішення20.03.2019
Оприлюднено21.03.2019
Номер документу80570620
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —222/265/19

Ухвала від 20.03.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Циганенко А.І.

Ухвала від 18.02.2019

Адміністративне

Володарський районний суд Донецької області

Подліпенець Є. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні