ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 березня 2019 року м. ПолтаваСправа № 440/57/19
Полтавський окружний адміністративний суд у складі:
судді - Супруна Є.Б.,
за участю:
секретаря судового засідання - Лисака С.В.,
представника позивача, голови комісії з припинення - ОСОБА_1,
представника відповідача за довіреністю - ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження справу №440/57/19 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Полтавська інвестиційна компанія" до Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Полтавській області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В:
04.01.2019 голова ліквідаційної комісії Товариства з обмеженою відповідальністю "Полтавська інвестиційна компанія" (надалі - ТОВ "Полтавська інвестиційна компанія") ОСОБА_1 звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовом до Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Полтавській області (надалі - відповідач), в якому, після уточнення позовних вимог, просить визнати протиправною бездіяльність відповідача з приводу відмови визнати висновки акту перевірки №39 від 30.07.2018 та рішення №92 від 07.08.2018 такими, що не відповідають вимогам діючих нормативно-правових актів, а також зобов'язати відповідача скасувати їх.
В обґрунтування своїх вимог позивач вказує на безпідставність висновку перевірки відповідача в частині понесення підприємством неправомірних витрат на виплату допомоги по тимчасовій непрацездатності (допомога по вагітності та пологах) працівнику ОСОБА_3 у сумі 5008,50 грн з підстав відсутності оригіналу листка тимчасової непрацездатності. Пояснив, що вказаний листок був знищений за перебігом граничного (3 роки) терміну зберігання. Крім того, відповідач, в порушення ОСОБА_4 про порядок проведення перевірки страхувальників по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової працездатності, прийняття рішень за їх результатами та процедуру оскарження, затвердженої постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 22.12.2010 №29, не надав відповідь на заперечення та не визнав скаргу ТОВ "Полтавська інвестиційна компанія" задоволеною, не видав довідку про відсутність заборгованості, чим допустив протиправну бездіяльність.
Ухвалою від 08.01.2019 позовну заяву залишено без руху у зв'язку з недотриманням вимог статей 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України через відсутність доказів на підтвердження повноважень особи, яка підписала позовну заяву, та документу про доплату судового збору.
Після усунення недоліків, ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 23.01.2019 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі та призначено її до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження з викликом учасників справи.
У судовому засіданні представник позивача вимоги позовної заяви підтримав, просив її задовольнити в повному обсязі.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечував, просив відмовити у його задоволенні. У відзиві на позов від 20.02.2019 відповідач з посиланням на обставини відсутності у підприємства оригіналу листка тимчасової непрацездатності стверджує про правомірність висновку перевірки щодо обґрунтованості витрат по виплаті допомоги по тимчасовій непрацездатності на користь працівниці ОСОБА_3 З приводу тверджень позивача про несвоєчасне направлення відповіді на його заперечення та скарги відповідач зазначив, що відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" спори щодо розміру шкоди та прав на її відшкодування, накладення штрафів та з інших питань вирішуються у судовому порядку, а ОСОБА_4, на яку посилався позивач, застосуванню не підлягає як така, що суперечить Закону (а.с. 76-79).
26.02.2018 від позивача надійшла відповідь на відзив, в якій він вказує, що всупереч позиції відповідача у підприємства відсутній обов'язок збереження подібного роду документації після спливу граничного терміну зберігання. На переконання позивача ОСОБА_4 є чинною та обов'язковою до виконання відповідачем (а.с. 100-101).
28.02.2019 відповідач надав заперечення на відповідь на відзив, аналогічні за змістом відзиву (а.с. 102-106).
Суд, заслухавши пояснення учасників справи, вивчивши матеріали справи, встановив наступні обставини та відповідні до них правовідносини.
ТОВ "Полтавська інвестиційна компанія" (код ЄДРПОУ 33190763) зареєстровано як юридичну особу 15.10.2004, місцезнаходження юридичної особи: м. Полтава, пров. Перспективний, 3. Підприємство перебуває в стані припинення за рішенням засновників від 02.07.2018. Головою комісії з припинення призначено ОСОБА_1 (а.с. 53-67).
У зв'язку зі здійсненням процедури припинення юридичної особи позивача головою ліквідаційної комісії вчиняються заходи передбачені Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", в тому числі й ті, що спрямовані на отримання відомостей про відсутність заборгованості перед Фондом.
У зв'язку з цим та відповідно до наказу Полтавського міського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Полтавській області від 30.07.2018 №104 головним спеціалістом відділу страхових виплат та матеріального забезпечення ОСОБА_5 згідно з направленням від 30.07.2018 №76 з відома голови ліквідаційної комісії ОСОБА_1 була проведена позапланова перевірка правильності нарахування та використання коштів Фонду соціального страхування України у Полтавській області за період з 01.04.2011 по 30.07.2018 у ТОВ "Полтавська інвестиційна компанія". Перевірка проведена 30.07.2018 по питаннях, визначених пунктом 3.12 ОСОБА_4 про порядок проведення перевірок страхувальників по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, прийняття рішень за їх результатами та процедуру оскарження, затвердженої постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 22.12.2010 №29.
За наслідками перевірки складено акт №39 від 30.07.2018 результатів позапланової перевірки правильності нарахування та використання коштів Фонду соціального страхування України у Полтавській області у ТОВ "Полтавська інвестиційна компанія" за період з 01.04.2011 по 30.07.2018 (а.с. 11-13).
Перевіркою встановлено факт порушення п. 3 ч. 2 ст. 27 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності за витратами, зумовленими похованням" від 18.01.2001 №2240-ІІІ в частині надання матеріального забезпечення, а саме: ч. 3 ст. 50, ч. 1 ст. 51 вказаного Закону в частині, коли допомога по тимчасовій непрацездатності виплачена при відсутності необхідних документів, які є підставою для її призначення (відсутній листок непрацездатності). Неправомірні витрати складають 5008,50 грн: листок непрацездатності №038544 від 30.01.2012 ОСОБА_3 - 5008,50 грн.
Не погоджуючись з правомірністю висновку перевірки, відображеного в акті від 30.07.2018 №39, позивач подав заперечення з обґрунтуванням своєї позиції та проханням надати довідку про відсутність заборгованості для здійснення подальшої процедури ліквідації (а.с. 14-16).
Відповідач, розглянувши заперечення, листом від 03.08.2018 №09-04-1522 повідомив, що висновки за актом перевірки є правомірними та відповідають чинному законодавству (а.с. 19-20).
07.08.2018 Управлінням виконавчої дирекції Фонду у Полтавській області прийнято рішення №92 про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, яким до ТОВ "Полтавська інвестиційна компанія" застосовано фінансові санкції в розмірі 5 008,50 грн (а.с. 18).
Позивач направив до Фонду соціального страхування України скаргу на рішення від 07.08.2018 №92, яку адресат отримав 23.08.2018, про що свідчить підпис уповноваженої особи в рекомендованому повідомленні про вручення поштового відправлення (а.с. 21-23).
Проте відповіді на скаргу позивач не отримав.
18.09.2018 позивач звернувся до Управління виконавчої дирекції Фонду у Полтавській області з листом-проханням надати довідку про відсутність заборгованості з метою продовження процедури ліквідації підприємства (а.с. 26-27), на що отримав відповідь про неможливість надання такої довідки з огляду на чинність рішення від 07.08.2018 №92 та відсутність доказів відшкодування суми неправомірних витрат у розмірі 5008,50 грн (а.с. 28).
Позивач також звертався до Спеціальної комісії Фонду соціального страхування України Управління виконавчої дирекції Фонду у Полтавській області із заявами про визнання бездіяльності відповідача протиправною щодо ненадання довідки про відсутність заборгованості та підтвердження направлення на адресу ТОВ "Полтавська інвестиційна компанія" відповіді про результати розгляду скарги (а.с. 29-31, 33-35), на що отримав відповідь про те, що такі питання не віднесені до компетенції вищезгаданої комісії (а.с. 32).
Зрештою, втративши всі сподівання на досудове врегулювання спірних питань, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Вирішуючи позовні вимоги по суті, суд виходить з такого.
Правові, фінансові та організаційні засади загальнообов'язкового державного соціального страхування, гарантії працюючих громадян щодо їх соціального захисту у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, вагітністю та пологами, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, охорони життя та здоров'я визначено Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 23.09.1999 №1105-XIV (надалі - Закон №1105-XIV).
Відповідно до частини першої статті 4 вказаного Закону Фонд соціального страхування України є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та медичним страхуванням, провадить акумуляцію страхових внесків, контроль за використанням коштів, забезпечує фінансування виплат за цими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та здійснює інші функції згідно із затвердженим статутом.
Згідно з частиною першої статті 9 Закону №1105-XIV основними завданнями Фонду та його робочих органів є, зокрема, реалізація державної політики у сферах соціального страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, медичного страхування; надання матеріального забезпечення, страхових виплат та соціальних послуг відповідно до цього Закону; здійснення перевірки обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності застрахованим особам, у тому числі на підставі інформації з електронного реєстру листків непрацездатності; здійснення контролю за використанням роботодавцями та застрахованими особами коштів Фонду.
Порядок проведення перевірок страхувальників по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, порядок прийняття рішень за результатами перевірок та процедуру оскарження рішень за результатами перевірок визначено ОСОБА_4 про порядок проведення перевірок страхувальників по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, прийняття рішень за їх результатами та процедуру оскарження, затвердженою постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 22.12.2010 № 29 (надалі - ОСОБА_4 №29).
За приписами пункту 3.12 ОСОБА_4 №29 під час перевірок страхувальників перевіряються, крім іншого, правомірність призначення та виплати матеріального забезпечення застрахованим особам; правомірність заявлення і використання страхових коштів, які надійшли від органів Фонду; відповідність даних бухгалтерського обліку даним звітності по коштах Фонду та даним статистичної звітності.
Як з'ясовано судом, в ході перевірки ТОВ "Полтавська інвестиційна компанія" встановлено, що страхувальником порушено п. 3 ч. 2 ст. 27 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності за витратами, зумовленими похованням" від 18.01.2001 №2240-ІІІ (надалі - Закон №2240-ІІІ) в частині надання матеріального забезпечення, а саме ч. 3 ст. 50, ч. 1 ст. 51 Закону №2240-ІІІ в частині, коли допомога по тимчасовій непрацездатності виплачена при відсутності необхідних документів, які є підставою для її призначення (відсутній листок непрацездатності). Неправомірні витрати становлять 5008,50 грн: листок непрацездатності №038544 від 30.01.2012 ОСОБА_3 - 5008,50 грн.
Відповідач наголошував на тому, що під час перевірки позивачем не було надано первинні документи в розумінні Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", які підтверджують обґрунтованість та правомірність нарахування і виплату допомоги по вагітності та пологам ОСОБА_3, а саме: наказу про прийняття на роботу, що підтверджував би її трудові відносини із позивачем, штатний розпис працівників, листок непрацездатності АВУ №038544 (з 30.01.2012 по 03.06.2012) відповідно до даних заяви-розрахунку, накази про відпустку по вагітності та пологах, про відпустку по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, оборотно-сальдові відомості та книга-головна.
Тобто, підприємством не підтверджено документально як нарахування, так і виплату допомоги. Натомість, до перевірки надані табелі обліку робочого часу за січень - березень 2012 року, в яких вказано, що ОСОБА_3 у зазначений період перебувала у відпустці по догляду за дитиною до 3 років, а в наданих розрахункових відомостях нарахування заробітної плати відсутня інформація про нарахування допомоги по вагітності та пологах.
Відтак, як на переконання відповідача, не було жодних фактичних підстав для призначення, нарахування та виплати ОСОБА_3 за рахунок коштів Фонду допомоги по вагітності та пологах.
В заперечення позиції відповідача щодо не підтвердження документально нарахування та виплати допомоги по вагітності та пологах представник позивача у судовому засіданні пояснював, що під час перевірки підприємство пропонувало первіряючому надати відповідні реєстри лікарняного закладу, який встановив факт тимчасової непрацездатності та видав лікарняний листок №038544 від 30.01.2012. Крім того, було запропоновано також підтвердити факт перерахування коштів в сумі 5008,50 грн застрахованій особі відповідними виписками з банківського рахунку підприємства.
При цьому представник позивача зауважив, що як в ході перевірки, так і в наданих відповідачу запереченнях підприємством повідомлялося про фактичну неможливість надання оригіналу лікарняного листка №038544 від 30.01.2012, виданого працівнику ОСОБА_3 через його відсутність, так як на момент проведення перевірки минуло більше трьох років - термін, протягом якого чинне законодавство зобов'язує страхувальників зберігати лікарняні листки та документи про їх оплату.
Надаючи оцінку твердженням обох сторін, суд виходить з такого.
За приписами пункту 3 частини другої статті 27 Закону №2240-ІІІ, який діяв на час встановленого перевіркою порушення, страхувальник зобов'язаний надавати та оплачувати застрахованим особам у разі настання страхового випадку відповідний вид матеріального забезпечення та соціальних послуг відповідно до цього Закону.
Відповідно до частини першої статті 51 Закону №2240-ІІІ підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах є виданий у встановленому порядку листок непрацездатності, а в разі роботи за сумісництвом - копія листка непрацездатності, засвідчена підписом керівника і печаткою за основним місцем роботи. Порядок і умови видачі, продовження та обліку листків непрацездатності, здійснення контролю за правильністю їх видачі встановлюються спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері охорони здоров'я за погодженням з Фондом.
Як визначено статтею 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" (в редакції, чинній на момент видачі лікарняного листка) підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій.
Разом з тим, як встановлено п. 6.6 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88, строк зберігання первинних документів, облікових регістрів, бухгалтерської та іншої звітності в архіві підприємства, установи визначається згідно з нормативно-правовим актом з питань визначення строків зберігання документів, затвердженим центральним органом виконавчої влади у сфері архівної справи і діловодства.
Перелік типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів, затверджено наказом Міністерства юстиції України 12.04.2012 № 578/5 (надалі - Перелік).
Так, пунктом 320 вказаного Переліку визначено строк зберігання документів (копії звітів, витяги з протоколів, висновки, заяви, довідки, списки працівників) про виплату допомоги, пенсій, оплату листків непрацездатності з фонду соціального страхування, який становить 3 роки. Такий же строк зберігання встановлено пунктом 716 Переліку і для листків непрацездатності, корінців листків непрацездатності.
Таким чином, за відсутності законодавчо встановленого обов'язку зберігати документи на підтвердження оплати листків непрацездатності з Фонду соціального страхування понад трирічний строк підприємство не може нести за це відповідальність.
На підтвердження обставин наведених у позові представником позивача до матеріалів справи додано копію наказу №11-о/с від 28.11.2008 про прийняття ОСОБА_3 з 01.12.2008 на постійну роботу на посаду касира (а.с. 99), виписку за особовим рахунком у банку щодо фінансування для надання застрахованим особам матеріального забезпечення згідно заявки за 2012 рік шляхом поповнення 24.02.2012 СКС карти, належної ОСОБА_3 коштами в сумі 5008,50 грн (а.с. 98), а також лист КП "Міський клінічний пологовий будинок Полтавської міської ради" від 22.02.2019 №01-03/235-05, яким директор пологового будинку ОСОБА_6 повідомляє про те, що згідно первинної медичної документації ОСОБА_3 в жіночій консультації пологового будинку 24.01.2012 був виданий листок непрацездатності №038544 (з 30.01.2012 по 03.06.2012) з приводу вагітності та пологів, тоді як журнал реєстрації листків непрацездатності (форма 036/0) та корінці листків непрацездатності за 2012 рік знищені у зв'язку із закінченням строків зберігання (а.с. 97).
На тверде переконання суду надані стороною позивача докази цілком і повністю доводять факт перебування ОСОБА_3 у трудових відносинах з ТОВ "Полтавська інвестиційна компанія", факт перебування ОСОБА_3 у відпустці з приводу вагітності та пологів, а також відображають причинно-наслідковий зв'язок виплати ОСОБА_3 24.02.2012 коштів у сумі 5008,50 грн.
З огляду на встановлені у справі фактичні обставини та відповідні їм правовідносини, суд констатує відсутність у матеріалах справи належних та допустимих доказів, що доводять факт наявності у діях ТОВ "Полтавська інвестиційна компанія" ознак порушення вимог частини першої статті 51 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності за витратами, зумовленими похованням" щодо нарахування та виплати 24.02.2012 допомоги по вагітності та пологам ОСОБА_3 у сумі 5008,50 грн.
За таких обставин, рішення відповідача про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 07.08.2018 №92, яким до ТОВ "Полтавська інвестиційна компанія" застосовано фінансові санкції в розмірі 5 008,50 грн підлягає скасуванню як протиправне.
В той же час вимога позивача про визнання протиправним та скасування акту перевірки від 30.07.2018 №39 задоволенню не підлягає з урахуванням наступного.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема спорах фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.
Відповідно до ст. 4 КАС України нормативно-правовий акт - акт управління (рішення) суб'єкта владних повноважень, який встановлює, змінює, припиняє (скасовує) загальні правила регулювання однотипних відносин, і який розрахований на довгострокове та неодноразове застосування.
Індивідуальний акт - акт (рішення) суб'єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб, та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк.
Обов'язковою ознакою як нормативно-правового, так і індивідуального акту є юридичний характер, тобто обов'язковість його приписів для відповідного суб'єкта (суб'єктів), дотримання якої забезпечується правовими механізмами.
Згідно з п. 3.2 Рішення Конституційного Суду України у справі за конституційними поданнями 54 народних депутатів України та Верховного Суду України щодо відповідності Конституції України (конституційності) окремих положень Закону України "Про судоустрій і статус суддів", Кримінально-процесуального кодексу України, Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України (щодо принципу інстанційності в системі судів загальної юрисдикції) від 12.07.2011 №9-рп/2011 неодмінною ознакою порушення права особи є зміна стану суб'єктивних прав та обов'язків особи, тобто припинення чи неможливість реалізації її права та/або виникнення додаткового обов'язку. Якщо особа вважає, що її суб'єктивне право у певних правовідносинах не може бути реалізовано належним чином, або на неї протиправно поклали певний обов'язок, така особа має право звернутися за судовим захистом.
Відтак, судовому захисту в адміністративних судах підлягають лише порушені права, свободи чи законні інтереси особи в публічно-правових відносинах. При цьому визначальним критерієм для вирішення питання про обґрунтованість вимог особи у розв'язанні публічно-правового спору є встановлення факту порушення відповідних прав, свобод чи інтересів такої особи.
Суд зазначає, що акт перевірки - це службовий документ, який перш за все підтверджує сам факт проведення перевірки правильності нарахування та використання коштів Фонду соціального страхування, а по-друге - є носієм доказової інформації про виявлені порушення вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на відповідача.
Таким чином, акт перевірки страхувальника є документом, який сам по собі не породжує правових наслідків для такої особи в частині формування обов'язків щодо правильного нарахування та використання коштів Фонду. Офіційним письмовим документом, який породжує для страхувальника обов'язок сплатити суму неправомірних витрат - штрафних санкцій, визначених робочим органом Фонду, є саме рішення.
Зважаючи на те, що оспорений позивачем акт перевірки ніяким чином не порушує його права чи інтереси, вимога про його скасування є безпідставною, а тому залишається судом без задоволення.
Вирішуючи позовну вимогу щодо визнання протиправною бездіяльності відповідача з приводу відмови визнавати задоволеною подану ТОВ "Полтавська інвестиційна компанія" скаргу, а висновки акту перевірки №39 від 30.07.2018 та рішення №92 від 07.08.2018 такими, що не відповідають вимогам діючих нормативно-правових актів, суд виходить з такого.
Представник позивача наголошує на тому, що відповідач всупереч вимог ОСОБА_4 №29 недотримався процедури оскарження в частині несвоєчасності направлення відповідей на його заперечення та скарги.
Як видно з матеріалів справи, позивач направив Фонду соціального страхування України скаргу на рішення від 07.08.2018 №92, яку адресат отримав 23.08.2018, однак, за твердженням позивача, відповіді на скаргу він так і не отримав.
Разом з тим, в матеріалах справи міститься лист виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України від 11.09.2018 №6-29-2945, яким надано відповідь на скаргу ТОВ "Полтавська інвестиційна компанія", що був направлений позивачу згідно з витягом зі списку на відправлення простим листом (а.с. 39-42).
Відповідно до частини третьої статті 17 Закону №1105-XIV спори щодо розміру шкоди та прав на її відшкодування, накладення штрафів та з інших питань вирішуються в судовому порядку. За бажанням заінтересована особа може звернутися з питань вирішення спору до спеціальної комісії Фонду.
Строків надання відповіді Фондом на заперечення та скарги страхувальників Законом №1105-XIV не передбачено.
ОСОБА_4 №29, які регулювали процедуру оскарження рішень за результатами перевірок згідно з розділом VII на сьогодні є такими, що суперечать Закону №1105-XIV, а тому не підлягають застосуванню, оскільки за приписами Прикінцевих та перехідних положень вказаного Закону до приведення законодавства України у відповідність із цим Законом закони та інші нормативно-правові акти застосовуються в частині, що не суперечить цьому Закону.
Відтак вимога позивача щодо визнання протиправною бездіяльності відповідача з приводу відмови визнавати задоволеною його скаргу задоволенню також не підлягає у зв'язку з безпідставністю.
Відповідно до положень ч. 3 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.
При зверненні до суду позивачем був сплачений судовий збір у сумі 1 921,00 грн, що підтверджується наявною в матеріалах справи квитанцією від 03.01.2019 № 0.0.1229649873.1 (а.с. 3).
Враховуючи те, що позовні вимоги задоволено частково, понесені позивачем судові витрати у вигляді сплаченого судового збору підлягають присудженню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Полтавській області у сумі пропорційній до задоволеної частини позовних вимог - 960,50 грн.
Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України,
В И Р І Ш И В:
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Полтавська інвестиційна компанія" (АДРЕСА_1, 36004, код ЄДРПОУ 33190763) до Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Полтавській області (вул. Гоголя, 34, м. Полтава, 36011, код ЄДРПОУ 41319427) про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати рішення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Полтавській області про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування №92 від 07.08.2018.
В решті позову відмовити.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Полтавська інвестиційна компанія" (АДРЕСА_1, 36004, код ЄДРПОУ 33190763) частину судових витрат пов'язаних зі сплатою судового збору у сумі 960 (дев'ятсот шістдесят) грн 50 коп за рахунок бюджетних асигнувань Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Полтавській області (вул. Гоголя, 34, м. Полтава, 36011, код ЄДРПОУ 41319427).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Другого апеляційного адміністративного суду з урахуванням положень п.п. 15.5 п. 15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст судового рішення складений 18.03.2019.
Суддя ОСОБА_7
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.03.2019 |
Оприлюднено | 21.03.2019 |
Номер документу | 80573670 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні