Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 березня 2019 року справа № 702/1034/18
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Гаврилюка В.О.,
розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до виконавчого комітету Лукашівської сільської ради про визнання протиправними дій та бездіяльності, зобов'язання вчинити певні дії,
встановив:
ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1, позивач) подав позов до виконавчого комітету Лукашівської сільської ради (далі - виконавчий комітет, відповідач), в якому просить:
- визнати дії/бездіяльність виконавчого комітету Лукашівської сільської ради і його голови в особі ОСОБА_2 при розгляді звернення від 03.12.2018 (вх. № 71) протиправним;
- зобов'язати відповідача розглянути по суті звернення, надіслане 03.12.2018 і надати обґрунтовану відповідь.
В обґрунтування позовних вимог зазначено те, що відмова відповідача у наданні довідки з підстав порушення права жителів села є необґрунтованою та такою, що стала для позивача перешкодою щодо отримання задокументованої інформації для подання її суду у якості належних і допустимих доказів та створено перешкоду для здійснення позивачем його прав і законних інтересів.
Ухвалою судді Черкаського окружного адміністративного суду від 18.02.2019 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі, вирішено здійснити розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Відзив на адміністративний позов до суду не надійшов.
Розгляд справи по суті відповідно до частини 3 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) розпочато через п'ятнадцять днів з дня відкриття провадження у справі.
Розглянувши матеріали адміністративної справи, повно, всебічно, об'єктивно дослідивши надані у справі докази, надавши їм юридичну оцінку, суд дійшов до такого висновку.
Суд встановив, що 03 грудня 2018 року ОСОБА_1 звернувся до Виконавчого комітету Лукашівської сільської ради Монастирищенського району Черкаської області із заявою, в якій просив видати довідку про те, що громадянин ОСОБА_1 по даний час використовує надану рішенням виконавчого комітету Лукашівської сільської ради за № 27 від 19.10.1995 земельну ділянку площею 0,25 га у постійне користування, розташовану по вул. Набережній, 23 в с. Лукашівка за цільовим призначенням і є на даний час суміжним землекористувачем із земельною ділянкою громадянина ОСОБА_3 та із земельною ділянкою ОСОБА_4
11 грудня 2018 року виконавчий комітет Лукашівської сільської ради Монастирищенського району Черкаської області надав відповідь № 352, в якій, зокрема, зазначено, що наявність позовів ОСОБА_1 в Монастирищенському районному суді Черкаської області щодо меж земельних ділянок вказує на наявність спору щодо прав ОСОБА_1 на зазначену в зверненні ділянку, факту її використання та меж ділянки із суміжними користувачами, а тому з метою уникнення порушення прав жителів села, відсутністю задокументованої інформації з порушених питань відповідач відмовив в наданні довідки та рекомендував встановлювати потрібні ОСОБА_1 факти в судовому порядку.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд виходить з такого.
Приписами частини другої статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Питання практичної реалізації громадянами України наданого їм Конституцією України права вносити в органи державної влади, об'єднання громадян відповідно до їх статуту пропозиції про поліпшення їх діяльності, викривати недоліки в роботі, оскаржувати дії посадових осіб, державних і громадських органів регулює Закон України «Про звернення громадян » від 2 жовтня 1996 року № 393/96-ВР (далі - Закон № 393/96-ВР). Закон забезпечує громадянам України можливості для участі в управлінні державними і громадськими справами, для впливу на поліпшення роботи органів державної влади і місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, для відстоювання своїх прав і законних інтересів та відновлення їх у разі порушення.
Відповідно до статті 1 Закону № 393/96-ВР громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.
Згідно зі статтею 3 Закону № 393/96-ВР під зверненнями громадян слід розуміти викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги.
Заява (клопотання) - звернення громадян із проханням про сприяння реалізації закріплених Конституцією та чинним законодавством їх прав та інтересів або повідомлення про порушення чинного законодавства чи недоліки в діяльності підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, народних депутатів України, депутатів місцевих рад, посадових осіб, а також висловлення думки щодо поліпшення їх діяльності. Клопотання - письмове звернення з проханням про визнання за особою відповідного статусу, прав чи свобод тощо.
Статтею 15 Закону № 393/96-ВР визначено, що органи державної влади, місцевого самоврядування та їх посадові особи, керівники та посадові особи підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян, до повноважень яких належить розгляд заяв (клопотань), зобов'язані об'єктивно і вчасно розглядати їх, перевіряти викладені в них факти, приймати рішення відповідно до чинного законодавства і забезпечувати їх виконання, повідомляти громадян про наслідки розгляду заяв (клопотань).
Рішення про відмову в задоволенні вимог, викладених у заяві (клопотанні), доводиться до відома громадянина в письмовій формі з посиланням на Закон і викладенням мотивів відмови, а також із роз'ясненням порядку оскарження прийнятого рішення.
Відповідно до статті 20 Закону № 393/96-ВР звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.
Як свідчать матеріали справи, 03.12.2018 позивач звернувся до виконавчого комітету Лукашівської сільської ради з заявою. У вказаній заяві позивач просив видати довідку про те, що громадянин ОСОБА_1 по даний час використовує надану рішенням виконавчого комітету Лукашівської сільської ради за № 27 від 19.10.1995 земельну ділянку площею 0,25 га у постійне користування, розташовану по вул. Набережній, 23 в с. Лукашівка, за цільовим призначенням і є на даний час суміжним землекористувачем із земельною ділянкою громадянина ОСОБА_3 та із земельною ділянкою ОСОБА_4
Листом № 352 від 11 грудня 2018 року виконавчий комітет Лукашівської сільської ради Монастирищенського району Черкаської області відмовив у видачі такої довідки з посиланням на наявність позовів ОСОБА_1 в Монастирищенському районному суді Черкаської області щодо меж земельної ділянки та наявність спору щодо прав ОСОБА_1 на зазначену в зверненні ділянку, факту її використання та меж ділянки із зазначеними особами.
Отже, в даному випадку виконавчий комітет Лукашівської сільської ради Монастирищенського району Черкаської області звернення ОСОБА_1 розглянув у термін, визначений статтею 20 Закону № 393/96-ВР та надав обґрунтовану відповідь. При цьому суд зазначає, що за наявності спору щодо меж земельної ділянки, тобто її розміру, а також спору щодо факту використання земельної ділянки виключає можливість видати довідку про площу земельної ділянки та факт її використання.
Суд при вирішенні спору враховує приписи статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно до якої у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
За вказаних обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є необґрунтованими, а вимоги такими, в задоволенні яких слід відмовити.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд враховує таке.
Згідно статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи. Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом. До витрат, пов'язаних з розглядом справи, належать витрати: на професійну правничу допомогу; сторін та їхніх представників, що пов'язані із прибуттям до суду; пов'язані із залученням свідків, спеціалістів, перекладачів, експертів та проведенням експертиз; пов'язані з витребуванням доказів, проведенням огляду доказів за їх місцезнаходженням, забезпеченням доказів; пов'язані із вчиненням інших процесуальних дій або підготовкою до розгляду справи.
Відповідно до частини 5 статті 139 вказаного Кодексу у разі відмови у задоволенні вимог позивача, звільненого від сплати судових витрат, або залишення позовної заяви без розгляду чи закриття провадження у справі, судові витрати, понесені відповідачем, компенсуються за рахунок коштів, передбачених Державним бюджетом України, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Зважаючи на те, що позивач звільнений від сплати судового збору відповідно до Закону України «Про судовий збір» , а відповідач не надав суду доказів понесення судових витрат, то підстави для їх розподілу відсутні.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 9, 14, 73-77, 139, 242 - 246, 255, 295, підпунктом 15.5 пункту 15 частини 1 розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
вирішив:
У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.
Розподіл судових витрат не здійснювати.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.
Учасники справи:
1) позивач - ОСОБА_1 (19110, Черкаська область, Монастирищенський район, с. Лукашівка, вул. Набережна, 23, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1);
2) відповідач - виконавчий комітет Лукашівської сільської ради (19110, Черкаська область, Монастирищенський район, с. Лукашівка, вул. Бастракова, 29, ідентифікаційний код 04408985).
Рішення складене у повному обсязі та підписане 20.03.2019.
Суддя В.О. Гаврилюк
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.03.2019 |
Оприлюднено | 21.03.2019 |
Номер документу | 80574190 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Беспалов Олександр Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Беспалов Олександр Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Беспалов Олександр Олександрович
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
В.О. Гаврилюк
Адміністративне
Монастирищенський районний суд Черкаської області
Чорненька Д. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні