Дата документу 14.03.2019 Справа № 554/2534/18
Єдиний унікальний номер справи: №554/2534/18
Провадження № 1-кс/554/3959/2019
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 березня 2019 року м. Полтава
Октябрський районний суд м. Полтави в складі: слідчого судді ОСОБА_1 за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши клопотання старшого слідчого в ОВС СВ УСБУ в Полтавській області ОСОБА_3 внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42018170690000015, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, -
В С Т А Н О В И В :
Старший слідчий звернувся до суду із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, посилаючись на те, що в провадженні в ОВС СВ УСБУ в Полтавській області знаходяться матеріали кримінального провадження, внесеного до ЄРДР за № 42018170690000015, за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що 14.11.2016 між комунальним виробничим підприємством « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) укладено договір № 46 про закупівлю робіт (з подальшими змінами та доповненнями) з будівництва адміністративної будівлі на території військової частини № НОМЕР_2 ІНФОРМАЦІЯ_3 за адресою: АДРЕСА_1 , на загальну суму 6 877 512,56 грн.
Встановлено, що за вказаною адресою, на час укладання договору № 46 вже існувала недобудована у 2008 році ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » споруда, яка разом з іншими будівлями, згідно з актом прийому-передачі, передана на баланс військової частини № НОМЕР_2 ІНФОРМАЦІЯ_3 від КГЖЕП « ІНФОРМАЦІЯ_5 ». На момент припинення будівництва та передачі її у власність військової частини вартість недобудови складала 766 004, 00 грн. (без ПДВ).
Разом з тим, службові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », за попередньою домовленістю зі службовими особами КВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 », свідомо вносили до актів приймання виконаних робіт та інших офіційних документів завідомо недостовірні відомості щодо їх обсягів та вартості витрачених матеріальних ресурсів, зокрема відображали дані про найменування робіт і витрат пов`язаних з ними, які раніше фактично вже виконувалися ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 ».
З метою перевірки факту оплати та розміру раніше виконаних робіт, слідчим суддею, за клопотанням органу досудового розслідування, призначено будівельно-технічну експертизу.
Пізніше, судовим експертом до слідчого направлено клопотання про надання додаткових матеріалів для експертного дослідження, а саме документації про технічний стан та наявні конструктивні елементи незавершеної будівництвом адміністративної будівлі до моменту проведення будівельних робіт у 2016 році, до яких, серед іншого, належать договір на виконання будівельних робіт, проектно-кошторисна документація, акти приймання виконаних будівельних робіт, договори субпідряду, довідки про вартість виконаних робіт, відомості ресурсів, документи щодо консервації об`єкту будівництва за адресою: АДРЕСА_1 .
Як встановлено досудовим розслідування, замовником робіт з будівництва у 2008 році адміністративної будівлі за адресою: АДРЕСА_1 виступив ІНФОРМАЦІЯ_6 , де відповідно до правил діловодства мають зберігатись документи, утворені в результаті діяльності вказаного органу місцевої влади, у тому числі щодо замовлення, ходу виконання та результатів будівництва адміністративної будівлі за адресою: АДРЕСА_1 .
Зазначені документи, виходячи з конкретних обставин цього кримінального провадження, у відповідності до ст. 84 КПК України встановлять наявність чи відсутність фактів та обставин, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню.
Зокрема, фактами та обставинами, які підлягають доказуванню є включення обсягів матеріальних ресурсів та витрат до актів приймання виконаних робіт, складених на виконання договорів про будівництво адміністративної будівлі за адресою: АДРЕСА_1 , яке розпочато у 2016 році та здійснювалось ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », які вже фактично були виконані ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » під час будівництва за вказаною адресою, яке було розпочате у 2008 році.
Так, 06.04.2018 органом досудового розслідування, на підставі ст. 93 КПК України, до ІНФОРМАЦІЯ_7 , якому підпорядковані усі комунальні підприємства, у тому числі КВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » надано запит №66/6/13-1516, з метою отримання окремо інформації, та за наявності отримання копій підтверджуючих документів щодо укладення протягом 1999-2018 років з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » договорів на будівництво.
У відповідності до повідомлення зазначеного органу влади, органу слідства безпідставно відмовлено у наданні саме запитуваної інформації, а не копій документів, а сам текст вказаного повідомлення зводиться до констатації тексту нормативних документів, яким не обґрунтовується відмова у наданні інформації.
01.10.2018 органом досудового розслідування, з метою встановлення місцезнаходження документів з будівництва адміністративної будівлі за адресою: АДРЕСА_1 , яке розпочало у 2008 році ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », до ІНФОРМАЦІЯ_8 , яка діє за місцем знаходження ліквідованого ІНФОРМАЦІЯ_6 , направлено відповідний запит.
В свою чергу, ІНФОРМАЦІЯ_8 повідомила (лист №785/01-31 від 10.10.2018), що не володіє інформацією про місцезнаходження запитуваних документів та запропонували слідству звернутись до ІНФОРМАЦІЯ_9 .
На виконання запиту органу досудового розслідування ІНФОРМАЦІЯ_7 , посилаючись на Правила організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених наказом Міністерства юстиції України №1000/5 від 18.06.2015 повідомив (лист №01-63/10134 від 23.01.2019), що архівні справи ІНФОРМАЦІЯ_10 та її виконавчого комітету передані в упорядкованому стані до архівного відділу вказаного виконкому.
При цьому, головою ІНФОРМАЦІЯ_7 у листі зазначено, що частина документальних матеріалів ІНФОРМАЦІЯ_11 (яка ліквідована у лютому 2016 року) знаходиться в архівному відділі вказаного виконкому.
У той же час, ІНФОРМАЦІЯ_7 , посилаючись на норми наказу Міністерства юстиції України №578/5 від 12.04.2012 зазначив, що документальні матеріали щодо замовлення будівництва адміністративної будівлі за адресою: АДРЕСА_1 , яке розпочало у 2008 році ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » відносяться до документів тимчасового зберігання та до підпорядкованої архівної установи не передавались.
У органу досудового розслідування, за результатами аналізу отриманих вище вказаних повідомлень про місцезнаходження документів щодо будівництва адміністративної будівлі за адресою: АДРЕСА_1 , яке розпочало у 2008 році ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та інших встановлених слідством обставин, є підстави вважати, що службові особи ІНФОРМАЦІЯ_7 , якому підпорядковані комунальні підприємства м. Кременчук, які мають володіти такими відомостями у відповідності до положень Закону України «Про доступ до публічної інформації» та інших нормативних документів, безпідставно не надають органу досудового розслідування відомості про місцезнаходження документів щодо незавершеного будівництва адміністративної будівлі за адресою: АДРЕСА_1 , що перешкоджає досудовому розслідуванню, виходячи з наступного.
Наказом Міністерства юстиції України №578/5 від 12.04.2012, затверджено «Прелік типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів» (далі-Наказ №578/5), який є нормативно-правовим актом, призначеним для використання всіма організаціями при визначенні строків зберігання документів, їх відборі на постійне та тривале (понад 10 років) зберігання (даліархівне зберігання) або для знищення, та встановлено наступний порядок поводження з документами, утвореними у результаті діяльності комунальних установ та підприємств.
У відповідності до п. 2.4 Наказу №578/5, державні і комунальні організаціїпередають документи ІНФОРМАЦІЯ_12 (далі- ІНФОРМАЦІЯ_13 ) на постійне зберігання до державних архівів або архівних відділів міських рад в обов`язковому порядку.
У відповідності до п.п. 2.6., 2.7. Наказу №578/5, строк зберігання Постійно означає, що такі документи належать до ІНФОРМАЦІЯ_13 і підлягають довічному зберіганню, строк зберігання До ліквідації організації означає, що документи безстроково зберігаються в організації, а у разі ліквідації організації документи підлягають повторній експертизі цінності, і залежно від її результатів ті з них, які зачіпають права громадян, передаються за описами справ до місцевих архівних установ, створених органами влади Автономної Республіки Крим, місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування для зберігання архівних документів, що не належать до НАФ.
У відповідності до п. 2.11.Наказу №578/5, примітки, що застосовуються у цьому Переліку, коментують і уточнюють строки зберігання документів.
Примітки Після закінчення строку дії договору, Після затвердження, Після заміни новими, Після зняття виробів з виробництва, Після введення об`єкта в експлуатацію тощо вказують, що обчислення строку, вказаного в графах 3 і 4 Переліку, здійснюється з указаного моменту.
Згідно п. 2.13. Наказу №578/5, експертиза цінності документів в організаціях здійснюється згідно з чинним законодавством. Забороняється знищувати документи без попереднього проведення експертизи їхньої цінності.
Згідно п. 343 Наказу №578/5, документи (протоколи, акти, звіти, відомості переоцінки й визначення зношеності основних засобів) про переоцінку основних фондів, нематеріальних активів, незавершеного будівництва зберігаються постійно та після ліквідації організації мали бути піддані експертній оцінці, з метою визначення необхідності їх подальшого зберігання в архівних установах.
Згідно п.п. 1399, 1464, 1465, 1467, 1521, 1539, 1546, 1581, 1584, 1585 Наказу №578/5, документи у вигляді протоколів, доповідей, довідок про ліквідацію та консервацію будівництва, повідомлень про хід і завершення будівництва та реконструкції, листування про технічний нагляд і контроль за будівельними роботами, листування про авторський нагляд за будівельними роботами, відомості обсягів основних робіт, кошториси до проектів планування міст та інших населених пунктів, проекти інженерних мереж з благоустроєм, потрібних для здійснення будівництва споруд на конкретній ділянці (усі стадії), журнали реєстрації надходження та видачі робочої документації на будівництво, - зберігаються постійно, або до моменту завершення будівництва, здачу в експлуатацію об`єктів, або завершення виконанням таких робіт.
Таким чином, посилання ІНФОРМАЦІЯ_7 у листі №01-63/10134 від 23.01.2019 на те, що запитувані документи відносяться до документів тимчасового зберігання суперечить положенням Наказу №578/5.
За результатами виконання доручення слідчого та згідно відомостей, розміщених на офіційних інтернет - ресурсах органів влади ( ІНФОРМАЦІЯ_14 та ІНФОРМАЦІЯ_14 ), встановлено, що архівні приміщення, які підпорядковуються ІНФОРМАЦІЯ_7 , розміщуються за наступними адресами:
АДРЕСА_2 , де знаходиться ІНФОРМАЦІЯ_9 ;
АДРЕСА_3 , де знаходиться ІНФОРМАЦІЯ_9 ;
АДРЕСА_4 , де знаходяться сховища ІНФОРМАЦІЯ_9 ;
АДРЕСА_5 , де знаходяться архівні приміщення ІНФОРМАЦІЯ_8 .
З урахуванням обставин вчинення злочину, отриманих доказів, за місцем розташування приміщення ІНФОРМАЦІЯ_8 ( АДРЕСА_5 ) можуть знаходитись документи щодо укладення договорів, їх виконання, здачі-приймання виконаних робіт, оформлення незавершеного будівництва адміністративної будівлі за адресою: АДРЕСА_1 , яке на замовлення Автозаводської районної у м. Кременчуці ради розпочало у 2008 році.
Отримання зазначених речей та документів надасть можливість слідству встановити причетних до вчинення злочину осіб, отримати відомості про обставини вчинення злочину, що буде мати виключне значення для швидкого, повного та неупередженого розслідування, та надасть можливість слідству забезпечити виконання судової експертизи.
Отримані за результатами проведення тимчасового доступу речі, предмети та документи будуть використані як доказ у цьому кримінальному провадженні, без них не можливо здійснити експертні дослідження, які є необхідними для встановлення розміру збитків, а отримані в результаті вказаної слідчої дії речі та предмети, окрім наведеного, нададуть можливість слідству встановити технічні характеристики споруди, яка існувала на момент початку будівельних робіт (об`єкту незавершеного будівництва), які у 2016 році розпочали виконувати ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », наявність чи відсутність порушень при проведенні робіт тощо, підтвердять чи спростують факт вчинення описаного злочину.
У судове засідання слідчий не з`явився, про дату, місце та час розгляду клопотання повідомлений належним чином, до суду слідчий подав заяву про розгляд клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів за його відсутності, клопотання підтримує в повному обсязі, просить задовольнити.
Згідно норми ч. 4ст. 107 КПК Українифіксація під час розгляду клопотання слідчим суддею за допомогою технічних засобів не здійснювалась.
Відповідно до ч.1 ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Відповідно до ч.1 ст. 160 КПК України сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу. Слідчий має право звернутися із зазначеним клопотанням за погодженням з прокурором.
Слідчий суддя, дослідивши Витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань, та інші письмові докази, вважає клопотання таким, що підлягає задоволенню. Сторона обвинувачення довела наявність достатніх підстав вважати, що вказані документи, самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; відомості, які містяться у вказаних документах, можуть бути використані як докази в кримінальному провадженні. Іншими способами неможливо довести обставини, які передбачається довести за допомогою зазначених документів.
Керуючись ст. ст. 159-166 КПК України, слідчий суддя,-
У Х В А Л И В :
Клопотання задовольнити.
Надати тимчасовий доступ слідчим слідчого відділу УСБУ в Полтавській області дозвіл на тимчасовий доступ до речей і документів з можливістю вилучення оригіналів документів (здійснення виїмки), які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_8 ( АДРЕСА_5 ), а саме:
документів щодо здійснення будівництва адміністративної будівлі за адресою: АДРЕСА_1 , яке було замовлено у 2008 році ІНФОРМАЦІЯ_6 ;
документів щодо передачі до ІНФОРМАЦІЯ_9 документів щодо здійснення будівництва адміністративної будівлі за адресою: АДРЕСА_1 , яке було замовлено у 2008 році ІНФОРМАЦІЯ_6 .
Зобов`язати службових осіб ІНФОРМАЦІЯ_8 видати зазначені документи.
Строк дії ухвали не може перевищувати одного місяця з дня постановлення ухвали.
Роз`яснити, що у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннямиКПК Україниз метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Ухвала підлягає негайному виконанню після її оголошення.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Октябрський районний суд м.Полтави |
Дата ухвалення рішення | 14.03.2019 |
Оприлюднено | 15.02.2023 |
Номер документу | 80621383 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Октябрський районний суд м.Полтави
Бугрій В. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні