РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
12 березня 2019 р. Справа № 0240/3305/18-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Поліщук І.М.,
за участю:
секретаря судового засідання: Корнійчук Юлію Ігорівну
представника позивача: ОСОБА_1
представника відповідача: ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрмоноліт"
до: Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області, за участі третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9
про: визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити дії
ВСТАНОВИВ:
До Вінницького окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "Укрмоноліт" (далі - позивач) з адміністративним позовом до Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області (далі - відповідач) про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити дії.
Позовні вимоги мотивовані бездіяльністю відповідача щодо неналежного проведення перевірки використання і охорони земель за кадастровими номерами 0521080300:06:002:0089, 0521080300:06:002:0090, 0521080300:06:002:0091, 0521080300:06:002:0092, 0521080300:06:002:0094, 0521080300:06:002:0095 та 0521080300:06:002:0096, які перебувають в оренді у ТОВ "Укрмоноліт" на підставі договорів оренди, укладених із власниками цих земельних ділянок, а саме: ОСОБА_3, ОСОБА_10, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9.
Ухвалою від 25.09.2019 року відкрито провадження у даній справі та призначено її до розгляду в порядку загального позовного провадження. Підготовче судове засідання призначено на 25.10.2018 року.
Ухвалою від 25.10.2019 року відмовлено у задоволенні клопотання представника позивача про витребування доказів.
Крім того, іншою ухвалою від 25.10.2019 року залучено до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача власників земельних ділянок: ОСОБА_3 (АДРЕСА_1), ОСОБА_10 (АДРЕСА_2), ОСОБА_5 (АДРЕСА_3), ОСОБА_6 (АДРЕСА_3), ОСОБА_7 (вул. Ватутіна, 11, м. Жмеринка), ОСОБА_8 (вул. Ватутіна, 11, м. Жмеринка), ОСОБА_9 (АДРЕСА_4).
З огляду на вище викладене, у судовому засіданні 25.10.2019 року оголошено перерву до 19.11.2018 року.
Ухвалою від 19.11.2018 року, постановленою без виходу до нарадчої кімнати із занесенням до протоколу судового засідання, продовжено строку проведення підготовчого провадження на 30 календарних днів. Крім того, з метою здійснення запиту до органу реєстрації місця перебування та місця проживання особи щодо надання інформації про зареєстроване місце проживання (перебування) третіх осіб, судове засідання 19.11.2018 року відкладено до 17.12.2018 року.
Ухвалою від 17.12.2018 року відкладено судовий розгляд справи на 03.01.2019 року, у зв'язку з відсутністю доказів належного повідомлення третіх осіб про дату, час та місце його проведення.
У зв'язку з відсутністю доказів належного повідомлення третіх осіб - ОСОБА_7 та ОСОБА_9, судове засідання 03.01.2019 року відкладено до 22.01.2019 року.
Ухвалою від 22.01.2019 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті у судовому засіданні на 11.02.2019 року.
Судове засідання 11.02.2019 року відкладено до 12.03.2019 року, у зв'язку з першою неявкою у судове засідання представника позивача.
У судовому засіданні представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги в повному обсязі та просив їх задовольнити, посилаючись на обставини, що викладені у позовній заяві. Зокрема зазначив, що спірні земельні ділянки перебувають в оренді ТОВ "Укрмоноліт" до 2030 року, що підтверджується витягами з Державного реєстру прав на нерухоме майно від 24.09.2015 року. З огляду на викладене, вважає, що оскільки у державному реєстрі речових прав на нерухоме майно наявні записи про право оренди ТОВ "Укрмоноліт", використання земельних ділянок їх власниками є незаконним, а акт перевірки складений відповідачем без урахування усіх обставин справи, упереджено та недобросовісно.
Представник відповідача у судовому засіданні заперечував щодо задоволення даного адміністративного позову, посилаючись на обставини, що викладені у відзиві на позовну заяву. Зокрема зазначив, що за результатами проведеного державного контролю за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності встановлено використання земельних ділянок за кадастровими номерами 0521080300:06:002:0089, 0521080300:06:002:0090, 0521080300:06:002:0091, 0521080300:06:002:0092, 0521080300:06:002:0094, 0521080300:06:002:0095 та 0521080300:06:002:0096 їх власниками. При цьому, порушень земельного законодавства не виявлено. Крім того, зазначив, що згідно пояснень, отриманих від власників земельних ділянок було встановлено, що у березні 2013 року між ними та позивачем укладені договори оренди земельних ділянок строком на 5 років. Крім того, як зазначили власники земельних ділянок, наприкінці 2017 року їм стало відомого, що керівники ТОВ "Укрмоноліт" сфабрикували та підробили договори про розірвання договорів оренди та склали нові договори оренди складені 01.09.2015 року. Також зазначив, що власники земельних ділянок з даного приводу звернулись до Жмеринського відділу поліції ГУ НП у Вінницькій області де проводиться досудове розслідування за фактом фальсифікації договорів оренди та неправомірного внесення відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Треті особи у судове засідання не прибули, хоча про дату, час та місце його проведення повідомлялись завчасно та належним чином, що підтверджується матеріалами справи, а тому їх неявка, в силу положень ст. 205 КАС України, не є перешкодою для проведення судового засідання у їх відсутність.
Суд, заслухавши пояснення представників сторін, вивчивши матеріали справи та оцінивши наявні у ній докази в їх сукупності встановив, що відповідно до наказу Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області від 13.06.2018 року №617-ДК, посадовою особою відповідача було проведено перевірку дотримання вимог земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів, стосовно земельних ділянок за кадастровими номерами 0521080300:06:002:0089, 0521080300:06:002:0090, 0521080300:06:002:0091, 0521080300:06:002:0092, 0521080300:06:002:0094, 0521080300:06:002:0095 та 0521080300:06:002:0096, які розташовані на території Біликовецької сільської ради Жмеринського району.
За наслідками проведеної перевірки складено акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об'єктом - земельні ділянки від 05.07.2018 року №617-ДК/405/АП/09/01/-18.
Як слідує із змісту акта перевірки, земельні ділянки приватної власності за кадастровими номерами 0521080300:06:002:0089, 0521080300:06:002:0090, 0521080300:06:002:0091, 0521080300:06:002:0092, 0521080300:06:002:0094, 0521080300:06:002:0095 та 0521080300:06:002:0096, належать ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9 на підставі державних актів на право власності на земельні ділянки.
Крім того, як зазначено в акті перевірки: "На підставі пояснень, наданих власниками земельних ділянок, встановлено, що у березні 2013 року власниками земельних ділянок було укладено договори оренди зазначених вище земельних ділянок з ТОВ Укрмоноліт із терміном дії 5 років. Як вказують власники земельних ділянок, наприкінці грудня 2017 року їм стало відомо, що керівництво ТОВ Укрмоноліт сфабрикували та підробили документи щодо подальшого використання земельних ділянок, а саме: підробили договори про розірвання договорів оренди та склали нові договори оренди датовані 01.09.2015 року із терміном дії 15 років.
За таких обставин, власники земельних ділянок звернулись до Жмеринського відділу поліції ГУ НП у Вінницькій області де проводиться досудове розслідування за фактом фальсифікації договорів оренди та неправомірного внесення відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. За інформацією представників власників земельних ділянок - ОСОБА_6 відкрито кримінальне провадження №12018020130000137 від 01.03.2018 року за ст. 358 ч. 1 КК України.
Починаючи з березня 2018 року власники земельних ділянок використовують земельні ділянки самостійно.
В акті перевірки також зазначено, що власники земельних ділянок неодноразово звертались до ТОВ Укрмоноліт про надання оригіналів або копій договорів оренди земельних ділянок, однак документів надано не було."
За наслідками проведеної перевірки посадовою особою відповідача не було виявлено порушень у використанні земельних ділянок, а також зазначено, що порушення щодо правомірності використання земельних ділянок можуть бути встановлені за результатами досудового розслідування.
Разом із тим, позивач вважає, що перевірка дотримання вимог земельного законодавства, використання та охорони земель проведена відповідачем без урахування усіх обставин справи, упереджено та недобросовісно, а тому він звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Визначаючись щодо заявлених позовних вимог, суд виходив із наступного.
Відповідно до ст. 1 Закону України Про охорону земель охорона земель це система правових, організаційних, економічних, технологічних та інших заходів, спрямованих на раціональне використання земель, запобігання необґрунтованому вилученню земель сільськогосподарського призначення для несільськогосподарських потреб, захист від шкідливого антропогенного впливу, відтворення і підвищення родючості ґрунтів, підвищення продуктивності земель лісового фонду, забезпечення особливого режиму використання земель природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення.
Згідно із п. 1 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого Постановою КМ України №15 від 14.01.2015 року, Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства і який реалізує державну політику у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.
Відповідно до п. п. 1 п. 3 Положення, основними завданнями Держгеокадастру є реалізація державної політики у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.
Згідно із абз. а п.п. 25-1 п. 4 Положення, Держгеокадастр відповідно до покладених на нього завдань організовує та здійснює державний нагляд (контроль): за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, у тому числі за:
- веденням державного обліку і реєстрацією земель, достовірністю інформації про наявність та використання земель;
- виконанням умов зняття, збереження і використання родючого шару ґрунту під час проведення гірничодобувних, геологорозвідувальних, будівельних та інших робіт, пов'язаних із порушенням ґрунтового покриву, своєчасним проведенням рекультивації порушених земель в обсягах, передбачених відповідним робочим проектом землеустрою;
- дотриманням вимог земельного законодавства в процесі укладання цивільно-правових договорів, передачі у власність, надання у користування, в тому числі в оренду, вилучення (викупу) земельних ділянок;
- дотриманням органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю;
- дотриманням правил, установленого режиму експлуатації протиерозійних, гідротехнічних споруд, збереженням захисних насаджень і межових знаків;
- проведенням землеустрою, виконанням заходів, передбачених проектами землеустрою, зокрема за дотриманням власниками та користувачами земельних ділянок вимог, визначених у проектах землеустрою;
- розміщенням, проектуванням, будівництвом та введенням в експлуатацію об'єктів, що негативно впливають або можуть вплинути на стан земель;
- здійсненням заходів, передбачених відповідними робочими проектами землеустрою, стосовно захисту земель від водної і вітрової ерозії, селів, підтоплення, заболочення, засолення, солонцювання, висушування, ущільнення та інших процесів, що призводять до погіршення стану земель, а також щодо недопущення власниками та користувачами земельних ділянок псування земель шляхом їх забруднення хімічними та радіоактивними речовинами і стічними водами, засмічення промисловими, побутовими та іншими відходами, заростання чагарниками, дрібноліссям та бур'янами;
- дотриманням строків своєчасного повернення тимчасово зайнятих земельних ділянок та обов'язковим здійсненням заходів щодо приведення їх у стан, придатний для використання за призначенням;
- дотриманням порядку визначення та відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва;
- використанням земельних ділянок відповідно до цільового призначення;
- дотриманням органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування вимог земельного законодавства з питань передачі земель у власність та надання у користування, зокрема в оренду, зміни цільового призначення, вилучення, викупу, продажу земельних ділянок або прав на них на конкурентних засадах.
Правові, економічні та соціальні основи організації здійснення державного контролю за використанням та охороною земель визначені Законом України Про державний контроль за використанням та охороною земель .
Так, відповідно до положень ст. 2 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель основними завданнями державного контролю за використанням та охороною земель є:
- забезпечення додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, фізичними та юридичними особами земельного законодавства України;
- забезпечення реалізації державної політики у сфері охорони та раціонального використання земель;
- запобігання порушенням законодавства України у сфері використання та охорони земель, своєчасне виявлення таких порушень і вжиття відповідних заходів щодо їх усунення; забезпечення додержання власниками землі та землекористувачами стандартів і нормативів у сфері охорони та використання земель, запобігання забрудненню земель та зниженню родючості ґрунтів, погіршенню стану рослинного і тваринного світу, водних та інших природних ресурсів.
Відповідно до ст. 9 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель і моніторинг ґрунтів здійснюються, в тому числі, шляхом: проведення перевірок.
Повноваження державних інспекторів у сфері державного контролю за використанням та охороною земель та дотриманням вимог законодавства України про охорону земель визначені положеннями ст. 10 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель , якими передбачено, що державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель мають право:
- безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки, що перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти документи щодо використання та охорони земель;
- давати обов'язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель відповідно до їх повноважень, а також про зобов'язання приведення земельної ділянки у попередній стан у випадках, установлених законом, за рахунок особи, яка вчинила відповідне правопорушення, з відшкодуванням завданих власнику земельної ділянки збитків;
- складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством України порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності;
- у разі неможливості встановлення особи правопорушника земельного законодавства на місці вчинення правопорушення доставляти його до органів Національної поліції чи до приміщення виконавчого органу сільської, селищної, міської ради для встановлення особи порушника та складення протоколу про адміністративне правопорушення;
- викликати громадян, у тому числі посадових осіб, для одержання від них усних або письмових пояснень з питань, пов'язаних з порушенням земельного законодавства України;
- передавати до органів прокуратури, органів досудового розслідування акти перевірок та інші матеріали про діяння, в яких вбачаються ознаки кримінального правопорушення;
- проводити у випадках, встановлених законом, фотографування, звукозапис, кіно- і відеозйомку як допоміжний засіб для запобігання порушенням земельного законодавства України;
- звертатися до суду з позовом щодо відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також повернення самовільно чи тимчасово зайнятих земельних ділянок, строк користування якими закінчився.
Державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства про охорону земель можуть мати й інші повноваження відповідно до закону.
В даному ж випадку, в ході проведення перевірки дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності стосовно земельних ділянок за кадастровими номерами 0521080300:06:002:0089, 0521080300:06:002:0090, 0521080300:06:002:0091, 0521080300:06:002:0092, 0521080300:06:002:0094, 0521080300:06:002:0095 та 0521080300:06:002:0096 інспектором було встановлено, що дані земельні ділянки використовуються їх власниками для вирощування сільськогосподарських культур - кукурудзи.
В той же час, обґрунтовуючи те, що відповідачем допущено бездіяльність щодо неналежного проведення перевірки, представник позивача зазначає, що інспектором не враховано наявність в Державному реєстрі прав на нерухоме майно записів про зареєстроване право оренда на спірні земельні ділянки за ТОВ "Укрмоноліт" до 2030 року.
Разом із тим, суд критично оцінює зазначені вище посилання представника позивача як на доказ неналежного проведення перевірки, адже як слідує із змісту акту перевірки, інспектором в межах повноважень були вчинені дії щодо перевірки обставин використання наведених вище земельних ділянок, зокрема одержано пояснення від деяких власників земельних ділянок, які повідомили інспектора про те, що керівництво ТОВ Укрмоноліт сфабрикували та підробили документи щодо подальшого використання земельних ділянок, внаслідок чого вони звернулись до Жмеринського відділу поліції ГУ НП у Вінницькій області де проводиться досудове розслідування за фактом фальсифікації договорів оренди та неправомірного внесення відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Крім того, представник власників земельних ділянок - ОСОБА_6 також повідомив інспектора про наявність відкритого кримінального провадження з даного приводу №12018020130000137 від 01.03.2018 року за ст. 358 ч. 1 КК України (підроблення документів).
З огляду на вище викладене, суд приходить до висновку, що за наслідками проведеної перевірки та отриманих пояснень від власників земельних ділянок, державний інспектор дійшов цілком обґрунтованого висновку про те, що порушення щодо правомірності використання земельних ділянок можуть бути встановлені лише за результатами досудового розслідування.
При цьому, представник позивача, посилаючись на ст. 10 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель , зазначає, що відповідачем не вчинено усіх дій передбачених положеннями цієї статті, однак не зазначає, які саме дії не були вчинені державним інспектором та вжиття яких було необхідним для належного проведення перевірки.
Суд також вважає за необхідне звернути увагу на те, що визначені положеннями ст. 10 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель повноваження не мають імперативного характеру, адже містять перелік дій, які державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель мають право вчиняти .
Таким чином, враховуючи усі вище викладені обставини, суд приходить до висновку, що державним інспектором в ході проведення перевірки дотриманням земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності стосовно земельних ділянок за кадастровими номерами 0521080300:06:002:0089, 0521080300:06:002:0090, 0521080300:06:002:0091, 0521080300:06:002:0092, 0521080300:06:002:0094, 0521080300:06:002:0095 та 0521080300:06:002:0096 на виконання своїх повноважень, передбачених положеннями ст. 10 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель , вчинено усі залежні від нього дії, з приводу з'ясування обставин використання зазначених вище земельних ділянок.
За приписами вимог пункту 4 частини першої статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом визнання бездіяльності суб'єкта владних повноважень протиправною та зобов'язання вчинити певні дії.
Відповідно до положень статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з нормами частин першої, другої статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб'єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, надані позивачем, суд доходить висновку, про відсутність підстав для задоволення даного адміністративного позову.
З урахуванням вимог ст. 139 КАС України сплачений при зверненні до суду судовий збір позивачу не присуджується.
Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову відмовити.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Укрмоноліт" (вул. Будьонова, 80, с. Рів, Жмеринський район, Вінницька область, код ЄДРПОУ 24718393);
Головне управління Держгеокадастру у Вінницькій області (вул. Келецька, 63, м. Вінниця, код ЄДРПОУ 39767547);
ОСОБА_3 (АДРЕСА_2);
ОСОБА_10 (АДРЕСА_2);
ОСОБА_5 (АДРЕСА_3);
ОСОБА_6 (вул. Асмолова, 44, м. Жмеринка);
ОСОБА_7 (АДРЕСА_4);
ОСОБА_8 (вул. Ватутіна, 11, м. Жмеринка);
ОСОБА_9 (АДРЕСА_4).
Повний текст рішення складено 22.03.2019 року.
Суддя Поліщук Ірина Миколаївна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.03.2019 |
Оприлюднено | 24.03.2019 |
Номер документу | 80627116 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Поліщук Ірина Миколаївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Поліщук Ірина Миколаївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Поліщук Ірина Миколаївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Поліщук Ірина Миколаївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Поліщук Ірина Миколаївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Поліщук Ірина Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні