ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 грудня 2018 року Справа № 160/8014/18
Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Кадникова Г.В., розглянувши в порядку спрощеного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Фішер-2017» до відповідача-1: Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області, відповідача-2: Державної фіскальної служби України про визнання протиправними та скасування рішень,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю “Фішер-2017” (далі – ТОВ “Фішер-2017”, позивач) звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом про:
- визнання протиправними та скасування рішень комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДФС у Дніпропетровській області, відповідач-1), яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації:
-- №898771/409633869 від 30.08.2018р. про відмову у реєстрації податкової накладної №9 від 22.08.2018р. в Єдиному реєстрі податкових накладних;
-- №898769/40963869 від 30.08.2018р. про відмову у реєстрації податкової накладної №8 від 22.08.2018р. в Єдиному реєстрі податкових накладних;
-- №898772/40963869 від 30.08.2018р. про відмову у реєстрації податкової накладної №7 від 21.08.2018р. в Єдиному реєстрі податкових накладних;
-- 890546/40963869 від 22.08.2018р. про відмову у реєстрації податкової накладної №6 від 10.08.2018р. в Єдиному реєстрі податкових накладних;
-- №891977/40963869 від 23.08.2018р. про відмову у реєстрації податкової накладної №3 від 03.08.2018р. в Єдиному реєстрі податкових накладних;
-- №891976/40963869 від 23.08.2018р. про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 02.08.2018р. в Єдиному реєстрі податкових накладних.
- зобов'язання Державної фіскальної служби України (далі – ДФС України, відповідач-2) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №9 від 22.08.2018р.; №8 від 22.08.2018р.; №7 від 21.08.2018р.; №6 від 10.08.2018р.; №3 від 03.08.2018р.; №2 від 02.08.2018р. подані Товариством з обмеженою відповідальністю “Фішер-2017”.
В обґрунтування вимог позивачем зазначено, що оскаржувані рішення про відмову у реєстрації податкових накладних: №2 від 02.08.2018р.; №3 від 03.08.2018р.; №6 від 10.08.2018р.; №7 від 21.08.2018р.; №8 від 22.08.2018р.; №9 від 22.08.2018р. прийняті відповідачем-1 протиправно з порушенням норм чинного законодавства. Позивачем на вимогу фіскального органу після зупинення реєстрації податкових накладних, були надані усі належні документи та пояснення. Проте, відповідачем протиправно не були взято до уваги надані пояснення та документи в результаті чого відмовлено у реєстрації податкових накладних з підстав подання платником податків копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування. Зазначені дії контролюючого органу є протиправними, а прийняті рішення підлягають скасуванню.
Ухвалою суду від 31.10.2018р. справу прийнято до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання.
Відповідачем-1 до суду подано відзив на позовну заяву, за змістом якого проти задоволення позовних вимог заперечує, зазначивши, що оскаржувані рішення прийнято на регіональному рівні, а саме комісією ГУ ДФС у Дніпропетровській області, а тому ДФС України не вчиняло протиправних дій, які породжують, змінюють або припиняють права та обов'язки позивача.
Відповідачем-2 до суду подано відзив на позовну заяву, за змістом якого проти задоволення позовних вимог заперечує, зазначивши, що оскаржувані рішення прийнято відповідно до п.23 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року №117. Вимоги про зобов'язання ДФС України зареєструвати податкові накладні є неправомірними, оскільки повноваження ДФС України щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН є дискреційними повноваженнями та виключною компетенцією відповідного органу. Відповідач-2 вважає визначену підставу правомірною, а рішення таким, що прийнято відповідно до норм законодавства.
Дослідивши матеріали справи та надані сторонами докази, судом встановлено, що ТОВ “Фішер-2017” (код ЄДРПОУ 40963869) є юридичною особою, перебуває на обліку в Дніпропетровській ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області (Синельниковське відділення м.Синельникове), та є платником податку.
07.08.2017 року ТОВ «ФІШЕР-2017» уклало з постачальником-нерезидентом CONGELADOS CORBELA S.L. контракт №07/08/2017 на постачання рибної продукції імпортного походження.
Рибна продукція від постачальника CONGELADOS CORBELA S.L. в Україну поставляється морем до порту м.Одеси, а з порту підприємство позивача переміщує її перевізником ТОВ «Транс-Гол», з яким укладено договір №10/01/2017 від 10.01.2017 року, на склади-холодильники позивача у м.Дніпрі площею 400 м.кв. (вул.Запасна,7, згідно до договору оренди №465 від 01.01.2017 року укладеного з ДО «Комбінат Салют», код 14373220) та м.Києві площею 100 м.кв. (вул. Вацлава Гавела,24, згідно договору оренди №56 від 01.01.2018 року укладеного з ДО «Комбінат Прогрес», код 14373207). Також, ТОВ "Фішер-2017" уклаладено договори з ДО «Комбінат Салют», (код 14373220) про надання робіт по навантаженню, розвантаженню товарно-матеріальних цінностей від 01.01.2018року № 465/1, та про зберігання товарно-матеріальних цінностей від 01.01.2018 року № 465.
Відповідно до умов договору купівлі-продажу з ТОВ «ТВК «Моноліт» №5 від 15 січня 2018 року позивач зобов'язався поставити свіжоморожену рибу і морепродукти на умовах само вивозу з його складу (п.5.1. договору).
Позивачем було завезено в Україну рибну продукцію за ВМД №213681 від 28.07.2018 року, яку перевізник ТОВ «Транс-Гол» за договором №10/01/17 доставив у контейнері SZШ9376959 з порту м.Одеси на склад позивача у м.Дніпро згідно Акту №ОУ-000134 від 28.07.2017 року та CMR №65 від 28.07.2018 року.
Частина імпортної рибної продукції у кількості 8048 кг. і вартістю 399986,64 грн. з ПДВ, яка зберігалася на складі у м.Дніпрі, була відвантажена покупцю ТОВ «ТВК «Моноліт» за видатковою накладною №РН-0000242 від 10 серпня 2018 року та ТТН №РН-0000242 від 10.08.2018 року (часткову оплату за даний товар ТОВ «ТВК «Моноліт» здійснило платіжним дорученням №2648 від 13.08.2018 року).
10.08.2018 року ТОВ “Фішер-2017” складено податкову накладну №6, що підтверджується наявними в матеріалах справи відповідною накладною та квитанцією №1 від 15.08.2018 року.
Відповідно до змісту зазначеної квитанцій №1 за результатами обробки: «документ доставлено до центрального рівня Державної податкової служби України. Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 20.04.2018р. №11 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 «Критеріїв ризиковості платника податку». Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник «D»=.0278554738368268638157877677824109756603, «Р»=310791.51.
На виконання п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України позивачем було подано пояснення щодо ведення господарської діяльності.
За результатами розгляду пояснень, 22.08.2018 року, комісією Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення за №890546/40963869.
Вказане рішення прийнято з підстави ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/ придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-факти/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.
Також, судом встановлено, що 07.08.2017 року ТОВ «ФІШЕР-2017» уклаладено з постачальником-нерезидентом Компанія РОНАЛЬД А. ЧИЗХОЛЬМ контракт №12/12/2016 на постачання рибної продукції імпортного походження.
Рибна продукція від постачальника Компанія РОНАЛЬД А. ЧИЗХОЛЬМ в Україну поставляється морем до порту м.Одеси, а з порту підприємство переміщує її перевізником ТОВ «Транс-Гол», з яким укладено договір №10/01/2017 від 10.01.2017 року, на склади-холодильники позивача у м.Дніпрі площею 400 м.кв. (вул.Запасна,7, за договором оренди №465 від 01.01.2017 року укладеного з ДО «Комбінат Салют», код 14373220) та м.Києві площею 100 м.кв. (вул. Вацлава Гавела,24, згідно договору оренди №55 від 01.01.2018 року з ДО «Комбінат Прогрес», код 14373207). Також, ТОВ "Фішер-2017" уклаладено договори з ДО «Комбінат Салют», (код 14373220) про надання робіт по навантаженню, розвантаженню товарно-матеріальних цінностей від 01.01.2018року № -55/1. та про зберігання товарно-матеріальних цінностей від 01.01.2018 року № 465.
Виконуючи договірні правовідносини нашим позивачем поставлено в Україну рибну продукцію за ВМД №688924 від 18.07.2018 року, ВМД №689227 від 25.07.2018 року, ВМД №689320 від 27.07.2018 року, ВМД №689658 від 06.08.2018 року яку перевізник ТОВ «Транс-Гол» за договором №10/01/17 доставив у контейнері з порту м.Одеси на склад позивача у м.Дніпро згідно Акту №ОУ-000151 від 19.07.2017 року та CMR №59 від 18.07.2018 року.
Відповідно до умов договору купівлі-продажу укладеного між позивачем та ТОВ «РПК «Адмірал» (ЄДРПОУ 37540210, дата реєстрації платником ПДВ 17.05.2011 року) №3 від 25.01.2017 року позивач зобов'язався поставити свіжоморожену рибу і морепродукти на умовах само вивозу з його складу (п.5.1. договору).
Частина імпортної рибної продукції у кількості 10000 кг. і вартістю 447000 грн. з ПДВ, яка зберігалася на складі позивача у м.Дніпрі, була відвантажена покупцю ТОВ «РПК «Адмірал» ( ЄДРПОУ 37540210, дата реєстрації платником ПДВ 17.05.2011 року) за видатковою накладною №РН-0000244 від 21.08.2018 року та ТТН №РН-0000244 від 21.08.2018 року (часткову оплату за даний товар ТОВ «РПК «Адмірал» здійснило платіжними дорученнями №6111, №6112 від 21.08.2018 року).
21.08.2018 року ТОВ “Фішер-2017” складено податкову накладну №7, що підтверджується наявними в матеріалах справи відповідною накладною та квитанцією №1 від 23.08.2018 року.
Відповідно до змісту зазначеної квитанцій №1 за результатами обробки: «документ доставлено до центрального рівня Державної податкової служби України. Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 21.08.2018р. №7 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 «Критеріїв ризиковості платника податку». Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник «D»=.0277696355308045534214334181492340864881, «Р»=436151.51.
На виконання п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України позивачем було подано пояснення щодо ведення господарської діяльності.
За результатами розгляду пояснень, 30.08.2018 року, комісією Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення за №898772/40963869.
Вказане рішення прийнято з підстави ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/ придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-факти/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.
Крім того, судом встановлено, що 07.08.2017 року між ТОВ " ФІШЕР-2017 " укладено з постачальником-нерезидентом Компанія РОНАЛЬД А. ЧИЗХОЛЬМ контракт №12/12/2016 на постачання рибної продукції імпортного походження.
Рибна продукція від постачальника Компанія РОНАЛЬД А. ЧИЗХОЛЬМ в Україну поставляється морем до порту м.Одеси, а з порту позивач переміщує її перевізником «Транс-Гол», з яким укладено договір №10/01/2017 від 10.01.2017 року, на склади-холодильники у м.Дніпрі площею 400 м.кв. (вул.Запасна,7, згідно договору оренди №465 від 01.01.2017 укладеного з ДО «Комбінат Салют», код 14373220) та м.Києві площею 100 м.кв. (вул. Вацлава Гавела,24, згідно договору оренди №56 від 01.01.2018 року з ДО «Комбінат Прогрес», код 14373207). Також, ТОВ "Фішер-2017" укладено договори з ДО «Комбінат Салют», (код 14373220) про надання по навантаженню, розвантаженню товарно-матеріальних цінностей від 01.01.2018року №465/1, та про зберігання товарно-матеріальних цінностей від 01.01.2018 року № 465.
Виконуючи договірні правовідносини позивачем поставлено в Україну рибну продукцію за ВМД №688924 від 18.07.2018 року, ВМД №689227 від 25.07.2018 року, ВМД №689320 від 27.07.2018 року, ВМД №689658 від 06.08.2018 року яку перевізник ТОВ «Транс-Гол» згідно договору №10/01/17 доставив у контейнері з порту м.Одеси на склад у м.Дніпро, згідно Акту №ОУ-000151 від 19.07.2017 року та CMR№59 від 18.07.2018 року.
Відповідно до умов договору купівлі-продажу укладеного між позивачем та ТОВ «РПК «Адмірал» ( ЄДРПОУ 37540210, дата реєстрації платником ПДВ 17.05.2011 року) №3 від 25 січня 2017 року позивач зобов'язався поставити свіжоморожену рибу і морепродукти на умовах само вивозу зі свого складу (п.5.1. договору).
Частина імпортної рибної продукції у кількості 8930кг. і вартістю 498615,48 грн. з ПДВ, яка зберігалася на складі позивача у м.Дніпрі, відвантажена покупцю ТОВ «РПК «Адмірал» (ЄДРПОУ 37540210, дата реєстрації платником ПДВ 17.05.2011року) за видатковою накладною №РН-0000245, від 22.08.2018 року та ТТН №РН-0000245 від 22.08.2018 року (часткову оплату за даний товар ТОВ «РПК «Адмірал» здійснило платіжними дорученнями №6111, №6112 від 21.08.2018 року).
22.08.2018 року ТОВ “Фішер-2017” складено податкову накладну №8, що підтверджується наявними в матеріалах справи відповідною накладною та квитанцією №1 від 23.08.2018 року.
Відповідно до змісту зазначеної квитанцій №1 за результатами обробки: «документ доставлено до центрального рівня Державної податкової служби України. Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 22.08.2018р. №8 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 «Критеріїв ризиковості платника податку». Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник «D»=.0277696355308045534214334181492340864881, «Р»=436151.51.
На виконання п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України позивачем було подано пояснення щодо ведення господарської діяльності.
За результатами розгляду пояснень, 30.08.2018 року, комісією Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення за №898769/40963869.
Вказане рішення прийнято з підстави ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/ придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-факти/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.
Також, судом встановлено, що 07.08.2017 року між ТОВ «ФІШЕР-2017» укладено з постачальником-нерезидентом Компанія РОНАЛЬД А. ЧИЗХОЛЬМ контракт №12/12/2016 на постачання рибної продукції імпортного походження.
Рибна продукція від постачальника Компанія РОНАЛЬД А. ЧИЗХОЛЬМ в Україну поставляється морем до порту м.Одеси, а з порту позивач переміщує її перевізником «Транс-Гол», з яким укладено договір №10/01/2017 від 10.01.2017 року, на склади-холодильники позивача у м.Дніпрі площею 400 м.кв. (вул.Запасна,7, згідно договору оренди №465 від 01.01.2017 укладено з ДО «Комбінат Салют», код 14373220) та м.Києві площею 100 м.кв. (вул. Вацлава Гавела, 24, договір оренди №56 від 01.01.2018 року з ДО «Комбінат Прогрес», код 14373207). Також, ТОВ "Фішер-2017" укладено договори з ДО «Комбінат Салют», (код 14373220) про надання робіт по навантаженню, розвантаженню товарно-матеріальних цінностей від 01.01.2018року № « 5/1, та про зберігання товарно-матеріальних цінностей від 01.01.2018 року № 465.
Виконуючи договірні правовідносини позивачем поставлено в Україну рибну продукцію за ВМД №688924 від 18.07.2018 року, ВМД №689227 від 25.07.2018 року, ВМД №689320 від 27.07.2018 року, ВМД №689658 від 06.08.2018 року яку перевізник ТОВ «Транс-Гол» згідно договору №10/01/17 доставив у контейнері з порту м.Одеси на склад позивача у м.Дніпро згідно Акту №ОУ-000151 від 19.07.2017 року та СМR №59 від 18.07.2018 року.
Частина імпортної рибної продукції у кількості 1070 кг. і вартістю 127064,52 грн. з ПДВ, яка зберігалася на складі позивача у м.Дніпрі, відвантажена покупцю ТОВ «РПК «Адмірал» (ЄДРПОУ 37540210, дата реєстрації платником ПДВ 17.05.2011 року) за видатковою накладною №РН-0000246 від 22.08.2018 року та ТТН №РН-0000245 від 22.08.2018 року (часткову оплату за даний товар ТОВ «РПК «Адмірал» здійснило платіжним дорученням №6112 від 21 08.2018 року).
22.08.2018 року ТОВ “Фішер-2017” складено податкову накладну №9, що підтверджується наявними в матеріалах справи відповідною накладною та квитанцією №1 від 23.08.2018 року.
Відповідно до змісту зазначеної квитанцій №1 за результатами обробки: «документ доставлено до центрального рівня Державної податкової служби України. Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 22.08.2018р. №9 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 «Критеріїв ризиковості платника податку». Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник «D»=.0277696355308045534214334181492340864881, «Р»=436151.51.
На виконання п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України позивачем було подано пояснення щодо ведення господарської діяльності.
За результатами розгляду пояснень, 30.08.2018 року, комісією Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення за №898771/409633869.
Вказане рішення прийнято з підстави ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/ придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-факти/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.
Крім того, 07.08.2017 року ТОВ " ФІШЕР-2017 " уклало з постачальником-нерезидентом Компанія РОНАЛЬД А. ЧИЗХОЛЬМ контракт №12/12/2016 на постачання рибної продукції імпортного походження.
Рибна продукція від постачальника Компанія РОНАЛЬД А. ЧИЗХОЛЬМ в Україну поставляється морем до порту м.Одеси, а із порту наше підприємство переміщує її перевізником ТОВ «Транс-Гол», з яким укладено договір №10/01/2017 від 10.01.2017 року, на наші склади-холодильники у м.Дніпрі площею 400 м.кв. (вул.Запасна,7, договір оренди №465 від 01.01.2017 року з ДО «Комбінат Салют», код 14373220) та м.Києві площею 100 м.кв. (вул. Вацлава Гавела,24, договір оренди №56 від 01.01.2018 року з ДО «Комбінат Прогрес», код 14373207). Також, ТОВ "Фішер-2017" уклало договори з ДО «Комбінат Салют», (код 14373220) про надання робіт по навантаженню, розвантаженню товарно-матеріальних цінностей від 01.01.2018року №465/1, та про зберігання товарно-матеріальних цінностей від 01.01.2018 року № 465.
Виконуючи договірні правовідносини позивачем поставлено в Україну рибну продукцію за ВМД №688664 від 11.07.2018 року, ВМД №688924 від 18.07.2018 року яку перевізник ТОВ «Транс-Гол» за договору №10/01/17 від 10.01.2017 доставив у контейнері MWCU6279177 з порту м.Одеси на склад позивача у м.Київ згідно Акту №ОУ-000143 від 12.07.2017 року, Акту №ОУ-000151 від 19.07.2017 року та СMR №41 від 10.07.2018 року, СMR №59 від 10.07.2018 року.
Відповідно до умов договору купівлі-продажу укладеного між позивачем та ТОВ «ТК «Шельф» ( ЄДРПОУ 40963869, дата реєстрації платником ПДВ 01.04.2018року) №8 від 03.07.2018 року позивач зобов'язався поставити свіжоморожену рибу і морепродукти на умовах само вивозу зі свого складу (п.5.1. договору).
Частина імпортної рибної продукції у кількості 6836.9 кг. і вартістю 30000,00 грн. з ПДВ, яка зберігалася на складі позивача у м.Дніпрі, відвантажена покупцю ТОВ «ТК «Шельф» (ЄДРПОУ 41988418, дата реєстрації платником ПДВ 01.04.2018 року) за видатковими накладними №РН-0000226, від 07.08.2018 року та ТТН №РН-0000226 від 07.08.2018 року (оплату за даний товар ТОВ «ТК «Шельф» здійснило платіжними дорученнями №67 від 02.08.2018 року).
22.08.2018 року ТОВ “Фішер-2017” складено податкову накладну №2, що підтверджується наявними в матеріалах справи відповідною накладною та квитанцією №1 від 10.08.2018 року.
Відповідно до змісту зазначеної квитанцій №1 за результатами обробки: «документ доставлено до центрального рівня Державної податкової служби України. Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 02.08.2018р. №2 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 «Критеріїв ризиковості платника податку». Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник «D»=.0279899177514143379868968742853992559908, «Р»=248074.12.
На виконання п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України позивачем було подано пояснення щодо ведення господарської діяльності.
За результатами розгляду пояснень, 23.08.2018 року, комісією Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення за №891976/40963869.
Вказане рішення прийнято з підстави ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/ придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-факти/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.
ТОВ " ФІШЕР-2017 " 07.08.2017 року уклало з постачальником-нерезидентом Компанія РОНАЛЬД А. ЧИЗХОЛЬМ контракт №12/12/2016 на постачання рибної продукції імпортного походження.
Рибна продукція від постачальника Компанія РОНАЛЬД А. ЧИЗХОЛЬМ в Україну поставляється морем до порту м.Одеси, а із порту наше підприємство переміщує її перевізником ТОВ «Транс-Гол», з яким укладено договір №10/01/2017 від 10.01.2017 року, на наші склади-холодильники у м.Дніпрі площею 400 м.кв. (вул.Запасна,7, договір оренди №465 від 01.01.2017 року з ДО «Комбінат Салют», код 14373220) та м.Києві площею 100 м.кв. (вул. Вацлава Гавела.24, договір оренди №56 від 01.01.2018 року з ДО «Комбінат Прогрес», код 14373207). Також ТОВ "Фішер-2017" уклало договори з ДО «Комбінат Салют», (код 14373220) про надання робіт по навантаженню, розвантаженню товарно-матеріальних цінностей від 01.01.2018року № 465/1, та про зберігання товарно-матеріальних цінностей від 01.01.2018 року № 465
Виконуючи договірні правовідносини нашим підприємством будо завезло в Україну рибну продукцію за ВМД №688664 від 11.07.2018 року, ВМД №688924 від 18.07.2018 року яку перевізник ТОВ «Транс-Гол» договір №10/01/17 від 10.01.2017доставив у контейнері М\Л/СІІ6279177 з порту м.Одеси на наш склад у м.Київ згідно Акту №ОУ-000143 від 12.07.2017 року, Акту №ОУ-000151 від 19.07.2017 року та СМР №41 від 10.07.2018 року, СМР №59 від 18.07.2018 року.
Відповідно до умов договору купівлі-продажу з ТОВ «ТК «Шельф» (ЄДРПОУ 40963869, дата реєстрації платником ПДВ 01.04.2018року) №8 від 03.07.2018 року позивач зобов'язалося поставити свіжоморожену рибу і морепродукти на умовах само вивозу з нашого у (п.5.1. договору).
Частина імпортної рибної продукції у кількості 3163.5 кг. і вартістю 155000,00 грн. з ПДВ, зберігалася на складі позивача у м.Дніпрі, відвантажена покупцю ТОВ «ТК «Шельф» (ЄДРПОУ 41988418, дата реєстрації платником ПДВ 01.04.2018року) за видатковою накладною Н-000226, від 22.08.2018 року та ТТН №РН-0000226 від 22.08.2018 року (часткову оплату за даний товар ТОВ «ТК «Шельф» здійснило платіжними дорученнями №69 від 03.08.2018 року).
03.08.2018 року ТОВ “Фішер-2017” складено податкову накладну №3, що підтверджується наявними в матеріалах справи відповідною накладною та квитанцією №1 від 10.08.2018 року.
Відповідно до змісту зазначеної квитанцій №1 за результатами обробки: «документ доставлено до центрального рівня Державної податкової служби України. Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 03.08.2018р. №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 «Критеріїв ризиковості платника податку». Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник «D»=.0279899177514143379868968742853992559908, «Р»=248074.12.
На виконання п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України позивачем було подано пояснення щодо ведення господарської діяльності.
За результатами розгляду пояснень, 23.08.2018 року, комісією Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення за №891977/40963869.
Вказане рішення прийнято з підстави ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/ придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-факти/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.
Вважаючи неправомірними рішення та дії відповідачів, позивач звернувся до суду з адміністративним позовом.
Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з наступного.
Згідно п.201.7. ст.201 ПК України, податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Згідно п.201.10 ст.201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до положень п. 201.16.1. ст. 201 Податкового кодексу України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;
в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних (п. 201.10. ст. 201 Податкового кодексу України).
Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 р. (далі- Порядок №1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно пункту 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", «;Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 р. № 567 (далі - Критерії оцінки ступня ризиків).
Згідно пункту 6 Критеріїв містить у собі визначення двох різних критеріїв: Моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:
1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);
2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України, стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.
Таким чином, відповідач був зобов'язаний у квитанції року чітко вказати на конкретний вид критерію, який встановлений п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків Наказу №567.
Суд зазначає, що визначення фіскальним органом у квитанціях конкретного критерію ризику прямо впливає на можливість надання в подальшому платником податків відповідних документів, перелік яких міститься у Наказі №567 «Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі - Вичерпний перелік документів).
Так, відповідно до п.1 Вичерпного переліку документів Наказу №567, вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567 (далі - критерії):
1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;
2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
З аналізу норм законодавства слідує, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.
Також, зі змісту квитанції від 03.05.2018 року вбачається, що відповідачем запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної відповідно до пункту 201.16 ст.201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено Наказом №567.
Проте, відповідачем-1 не було визначено вичерпного переліку документів, надання якого дало б позивачеві можливість реєстрації податкових накладних.
Окрім цього, контролюючий орган, після отримання від позивача письмових пояснень з доданими документами, на адресу позивача жодних запитів щодо недостатності документів для прийняття рішення в рамках розглядуваних пояснень не надавав.
Таким чином, у квитанціях №1 відповідачем-1, в порушення підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, не вказано ані конкретного виду критерію оцінки ступеня ризику (пункт 6 Критеріїв містить визначення двох різних критеріїв), ані конкретного переліку документів, вичерпний перелік яких встановлений Наказом №567 (пункт 1 Вичерпного переліку документів містить два різні переліки, в залежності від визначеного ступеня ризику).
Відповідно до положень п.201.16.2 ст.201 Податкового кодексу України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Згідно з п.201.16.3 ст.201 Податкового кодексу України письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.
Відмова у прийнятті до реєстрації податкової накладної з підстав недостатності документів для прийняття рішення можлива виключно за умови наявності вичерпного переліку таких документів (п.п. «в» п. 201.16.1. ст. 201 Податкового кодексу України).
При відмові у прийнятті до реєстрації податкової накладної з посиланням на ненадання платником податків достатніх документів, комісія має навести дані щодо документів, надання яких дасть можливість прийняти ПН до реєстрації.
При вирішенні справи суд також виходить із того, що зазначене рішення Комісії ДФС є актом індивідуальної дії.
На думку суду правовий акт індивідуальної дії - це виданий суб'єктом владних повноважень документ, прийнятий із метою реалізації положень нормативно-правового акту (актів) щодо конкретної життєвої ситуації, який не містить загальнообов'язкових правил поведінки та стосується прав і обов'язків лише чітко визначеного суб'єкта (суб'єктів), якому (яким) він адресований.
Головною рисою таких актів є їхня конкретність, а саме: чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб'єктами адміністративного права, які видають такі акти; розв'язання за їх допомогою конкретних питань, що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата, конкретної особи або осіб; виникнення конкретних адміністративно-правових обов'язків, обумовлених цими актами; при цьому за умов відповідності такого акту нормам чинного законодавства.
Натомість, оскаржуване рішення фіскального органу не відповідає критеріям чіткості та зрозумілості акта індивідуальної дії, та породжує його неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов'язку платником податків виконати юридичне волевиявлення суб'єкта владних повноважень.
Зазначений висновок суду узгоджується з практикою Європейського суду з прав людини (далі ЄСПЛ), рішення якого відповідно до статті 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» від 23.02.2006 року є джерелом права.
У рішенні від 13 грудня 2001 року у справі «Церква Бесарабської Митрополії проти Молдови» ЄСПЛ зазначив, що закон має бути доступним та передбачуваним, тобто вираженим з достатньою точністю, щоб дати змогу особі в разі необхідності регулювати його положеннями свою поведінку (пункт 109).
На державні органи покладено обов'язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок ("Лелас проти Хорватії", заява № 55555/08, п. 74, від 20 травня 2010 року; "Тошкуце та інші проти Румунії", заява №36900/03, п. 37, від 25 листопада 2008 року) і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах.
Державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов'язків ("Лелас проти Хорватії", п. 74).
Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють: чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії): безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно зі ст.242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до ч. 1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Частиною 2 ст.77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Податковий орган не довів правомірності оскаржуваного рішення комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області, яка приймала оскаржувані рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, а тому позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Щодо позовної вимоги про зобов'язання Державної фіскальної служби України, зареєструвати податкову накладну ТОВ «АКІМ» від 20.04.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до п.28 Порядку №117 податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
-прийнято та набрало чинності рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі;
-набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі;
- протягом п'яти робочих днів не прийнято та/або не зареєстровано в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданих податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить менше 30 млн. гривень;
- протягом семи робочих днів не прийнято та/або не зареєстровано в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в реєстрі щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданих податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію в реєстрі, становить більше 30 млн. гривень включно.
При цьому, згідно з пунктами 19, 20 Порядку №1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
-прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);
-неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
З урахуванням наведеного вище, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Фішер-2017» до відповідача-1: Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області, відповідача-2: Державної фіскальної служби України про визнання протиправними та скасування рішень є обґрунтованими та підлягають задоволенню.Щодо розподілу судових витрат, суд зазначає про таке.
Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст.ст.139, 241-246, 255, 258, 262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Фішер-2017» до відповідача-1: Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області, відповідача-2: Державної фіскальної служби України про визнання протиправними та скасування рішень – задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації:
- №898771/409633869 від 30.08.2018р. про відмову у реєстрації податкової накладної №9 від 22.08.2018р. в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- №898769/40963869 від 30.08.2018р. про відмову у реєстрації податкової накладної №8 від 22.08.2018р. в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- №898772/40963869 від 30.08.2018р. про відмову у реєстрації податкової накладної №7 від 21.08.2018р. в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- 890546/40963869 від 22.08.2018р. про відмову у реєстрації податкової накладної №6 від 10.08.2018р. в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- №891977/40963869 від 23.08.2018р. про відмову у реєстрації податкової накладної №3 від 03.08.2018р. в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- №891976/40963869 від 23.08.2018р. про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 02.08.2018р. в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов'язати Державну фіскальну службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8, код ЄДРПОУ 39292197) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №9 від 22.08.2018р.; №8 від 22.08.2018р.; №7 від 21.08.2018р.; №6 від 10.08.2018р.; №3 від 03.08.2018р.; №2 від 02.08.2018р. подані Товариством з обмеженою відповідальністю “Фішер-2017”.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8, код ЄДРПОУ 39292197) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Фішер-2017» (52500, Дніпропетровська обл., м.Синельникове, вул.Богми, буд.1, офіс 4, код ЄДРПОУ 40963869) судовий збір у розмірі 6'167грн.коп. (шість тисяч сто шістдесят сім грн. 00коп.).
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (49000, м.Дніпро, вул. Сімферопольська, буд. 17-А, код ЄДРПОУ 39394856) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Фішер-2017» (52500, Дніпропетровська обл., м.Синельникове, вул.Богми, буд.1, офіс 4, код ЄДРПОУ 40963869) судовий збір у розмірі 6'167грн.коп. (шість тисяч сто шістдесят сім грн. 00коп.).
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимогстатті 255 Кодексу адміністративного судочинства Українита може бути оскаржене в строки, передбаченістаттею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 РозділуПерехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Г. В.Кадникова
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.12.2018 |
Оприлюднено | 25.03.2019 |
Номер документу | 80627297 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кадникова Ганна Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кадникова Ганна Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні