Рішення
від 18.03.2019 по справі 620/50/19
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 березня 2019 року м. Чернігів Справа № 620/50/19

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Клопота С.Л.,

за участю секретаря Єгунова О.М. ,

представника позивача Мхитарян Ю. В.,

представника відповідачів Паншиної І. В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ЕРІНО до Державної фіскальної служби України, Головного управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії,

У С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю ЕРІНО звернулось з позовом до Державної фіскальна служба України та просить:

1. Визнати протиправним та скасування рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації:

- №823704/14222750 від 02.07.2018;

- №823705/14222750 від 02.07.2018;

- №825173/14222750 від 03.07.2018;

- №825174/14222750 від 03.07.2018;

- №825175/14222750 від 03.07.2018;

- №825176/14222750 від 03.07.2018;

- №825177/14222750 від 03.07.2018;

- №840089/14222750 від 13.07.2018;

- №884076/14222750 від 16.08.2018;

- №889143/14222750 від 21.08.2018;

- №897791/14222750 від 29.08.2018;

- №897792/14222750 від 29.08.2018;

- №897793/14222750 від 29.08.2018;

- №902585/14222750 від 03.09.2018;

- №973763/14222750 від 01.11.2018.

2. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складені ТОВ ЕРІНО наступні податкові накладні датами їх надходження на реєстрацію:

- № 10 від 07.06.2018 на суму 420 000,00 грн. у т.ч. ПДВ 70 000,00 грн.;

- № 4 від 13.06.2018 на суму 223109,98 грн. у т.ч. ПДВ 37185,00 грн.;

- № 6 від 14.06.2018 на суму 3000,00 грн. у т.ч. ПДВ 500,00 грн.;

- № 5 від 15.06.2018 на суму 223109,98 грн. у т.ч. ПДВ 37185,00 грн.;

- № 12 від 15.06.2018 на суму 327000,00 грн. у т.ч. ПДВ 54500,00 грн.;

- № 13 від 20.06.2018 на суму 420000,00 грн. у т.ч. ПДВ 70 000,00 грн.;

- № 13 від 25.06.2018 на суму 420000,00 грн. у т.ч. ПДВ 70 000,00 грн.;

- № 2 від 03.07.2018 на суму 223109,98 грн. у т.ч. ПДВ 37185,00 грн.;

- № 1 від 06.07.2018 на суму 420 000,00 грн. у т.ч. ПДВ 70 000,00 грн.;

- № 4 від 10.08.2018 на суму 223109,98 грн. у т.ч. ПДВ 37185,00 грн.;

- № 6 від 16.08.2018 на суму 223109,98 грн. у т.ч. ПДВ 37185,00 грн.;

- № 7 від 17.08.2018 на суму 223109,98 грн. у т.ч. ПДВ 37185,00 грн.;

- № 8 від 23.08.2018 на суму 223109,98 грн. у т.ч. ПДВ 37185,00 грн.;

- № 10 від 31.08.2018 на суму 334664,96 грн. у т.ч. ПДВ 55777,49 грн.;

- № 3 від 05.10.2018 на суму 116494,69 грн. у т.ч. ПДВ 19415,78 грн.;

Свої вимоги обґрунтовує тим, що відмова у реєстрації податкових накладних є протиправною, оскільки прийнята безпідставно, не обгрунтовано, за відсутності об'єктивного розгляду поданих позивачем документів та пояснень.

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримала та просила його задовольнити в повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.

Представник відповідачів в судовому засіданні позовні вимоги не визнала, просила відмовити в задоволенні позову, посилаючись на заперечення, які викладені у відзиві на позовну заяву, що приєднаний до матеріалів справи.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача, суд вважає позов задоволенню не підлягає з наступних підстав.

ТОВ ЕРІНО , зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань і з 19.05.1992 є платником податку на додану вартість (ІПН 142227525131), зареєстроване та перебуває на податковому обліку у Ніжинській об'єднаній державній податковій інспекції головного управління державної фіскальної служби України у Чернігівській області. Одним із зареєстрованих видів діяльності підприємства є неспеціалізована оптова торгівля (код за КВЕД 46.90).

ТОВ ЕРІНО 03.05.2018 укладено договір поставки № 207 з ТОВ ЕРГАРДА (код за ЄДРПОУ 34620476). Згідно з умовами укладеного договору ТОВ ЕРГАРДА (Постачальник) зобов'язується поставити, а ТОВ ЕРІНО (Покупець) отримати та оплатити на умовах цього Договору матеріали для ливарного виробництва (Товар) в номенклатурі та кількості згідно Специфікацій, які додаються на кожне постачання і є невід'ємною частиною цього Договору. Відповідно до Специфікації Товаром є модифікатор Ergosil67 (0.3-1.0) у кількості 77,0 т та Ergosil67-Ва25 (0.5-2.0) у кількості 23,0 т.

Якість товару засвідчується деклараціями про відповідність.

Постачання товару по Договору поставки № 207 від 03.05.2018 р. документально оформлене видатковою накладною від 05.06.2018 р. № ЕН-040 (отримано модифікатор Ergosil67-Ва25 (0.3-1.0) у кількості 17,0 т), видатковою накладною від 18.06.2018 р. № ЕU- 041 (отримано модифікатор Ergosil67-Ва25 (0.3-1.0) у кількості 7,975 т), видатковою накладною від 18.06.2018 р. № ЕU-042 (отримано модифікатор Ergosil67-Ва25 (0.5-2.0) у кількості 13,0 т), видатковою накладною від 19.06.2018 р. № ЕU-043 (отримано модифікатор Ergosil67-Ва25 (0.3-1.0) у кількості 10,0 т та модифікатор Ergosil67-Ва25 (0.5- 2.0) у кількості 3,0 т), видатковою накладною від 19.06.2018 р. № ЕU-044 (отримано модифікатор Ergosil67-Ва25 (0.3-1.0) у кількості 16,0 т).

Товар отриманий директором ТОВ ЕРІНО ОСОБА_3

Оплата за придбаний товар проведена ТОВ ЕРІНО платіжним дорученням № 1 від 14.06.2018 на суму 327000,00 грн. в т. ч. ПДВ 54500,00 грн., платіжним дорученням № З від 18.06.2018 на суму 120000,00 грн. в т. ч. ПДВ 20000,00 грн., платіжним дорученням № 5 від 21.06.2018 на суму 501000,00 грн. в т. ч. ПДВ 83500,00 грн., платіжним дорученням № 6 від 22.06.2018 на суму 500000,00 грн. в т. ч. ПДВ 83333,33 грн., платіжним дорученням № 7 від 23.06.2018 на суму 612000,00 грн. в т. ч. ПДВ 102000.0 грн., платіжним дорученням № 8 від 04.07.2018 на суму 560100,00 грн. в т. ч. ПДВ 93350,00 грн., платіжним дорученням № 9 від 09.07.2018 на суму 720000,00 грн. в т. ч. ПДВ 12000Ь,00 грн., платіжним дорученням № 10 від 16.07.2018 на суму 450000,00 грн. в т. ч. ПДВ 75000,00 грн., платіжним дорученням №11 від 23.07.2018 на суму 437250.0 грн. в т. ч. ПДВ 72875,00 грн.

Придбаний у ТОВ ЕРГАРДА товар зберігався на складах ТОВ МОТОРДЕТАЛЬ-КОНОТОП (код за ЄДРПОУ 30573983) та ДП ІЛС (код за ЄДРПОУ 32012483).

Між ТОВ ЕРІНО та ТОВ МОТОРДЕТАЛЬ-КОНОТОП укладено договір відповідального зберігання № 117 від 05.06.2018.

Між ТОВ ЕРІНО та ДП ІЛС укладено договір складського зберігання та надання складських послуг № IER02 від 15.06.2018.

Передача товару на зберігання засвідчується актом № ЈN-001 від 05.06.2018 здачі-прийняття по Договору № 117 від 05.06.2018 (передано модифікатор Ergosil67- Ва25 (0.3-1.0) у кількості 24,975 т) та актом № ЕN-002 від 21.06.2018 р. здачі-прийняття по Договору № 117 від 05.06.2018 (передано модифікатор Ergosil67-Ва25 (0.3-1.0) у кількості 10,0 т та модифікатор Ergosil67-Ва25 (0.5-2.0) у кількості 13,0 т).

Факти надання ТОВ МОТОРДЕТАЛЬ-КОНОТОП послуг зі зберігання засвідчується актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 0000084 від 30.06.2018, актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 0000097 від 31.07.2018, актом здачі- приймання робіт (надання послуг) № 0000112 від 31.08.2018, актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 0000138 від 30.09.2018, актом здачі-приймання робіт (надання послуг) № 0000150 від 31.10.2018.

Оплата за послуги зі зберігання з червня по жовтень 2018 року здійснена ТОВ ЕРІНО платіжним дорученням № 38 від 27.11.2018 на суму 3379,16 грн. в т. ч. ПДВ 563,19 грн.

Придбаний ТОВ ЕРІНО у ТОВ ЕРГАРДА товар був частково реалізований ТОВ МОТОРДЕТАЛЬ-КОНОТОП та фізичній особі-підприємцю ОСОБА_4.

Між ТОВ ЕРІНО та ТОВ МОТОРДЕТАЛЬ-КОНОТОП укладено договір постачання № 116 від 05.06.2018. Згідно з умовами укладеного договору ТОВ ЕРІНО (Постачальник) зобов'язується поставити, а ТОВ МОТОРДЕТАЛЬ-КОНОТОП (Покупець) отримати та оплатити на умовах цього Договору матеріали для ливарного виробництва (Товар) в номенклатурі та кількості згідно Специфікацій, які додаються на кожне постачання і є невід'ємною частиною цього Договору. Відповідно до Специфікації (додаток № 1 від 05.06.2018 до Договору № 116 від 05.06.2018. Товаром є модифікатор Ergosil67-Ва25 (0.3-1.0) у кількості 22,0 т та Ergosil67-Ва25 (0.5-2.0) у кількості 8,0 т.

На виконання умов договору постачання № 116 від 05.06.2018 ТОВ ЕРІНО 13.06.2018 відвантажено на користь ТОВ МОТОРДЕТАЛЬ-КОНОТОП модифікатор Ergosil67-Ва25 (0.3-1.0) у кількості 2,0 т, що документально оформлено видатковою накладною № EN-009 від 13.06.2018. Товар переданий покупцю через уповноважену особу - менеджера ОСОБА_5, за довіреністю від 07.06.2018 № 820/1. У зв'язку з відвантаженням товару оформлено накладну на відвантаження матеріалів, продукції та послуг на сторону № 12/6 від 13.06.2018 р. за договором відповідального зберігання № 117 від 05.06.2018. Оплата за отриманий товар здійснена ТОВ МОТОРДЕТАЛЬ-КОНОТОП платіжним дорученням № 2999 від 13.07.2018 р. на суму 223109,98 грн. в т. ч. ПДВ 37185,00 грн.

За результатами господарської операції з постачання 13.06.2018 ТОВ ЕРІНО , відповідно до вимог підпункту "а" пункту 185.1 статті 185, підпункту "б" пункту 187.1 статті 187, пункту 188.1 статті 188, статей 194 та 201 Податкового кодексу України складена податкова накладна № 4 від 13.06.2018 р. на суму 223109,98 грн. в т. ч. ПДВ 37185,00 грн.

На виконання умов договору постачання № 116 від 05.06.2018 ТОВ ЕРІНО 15.06.2018 відвантажено на користь ТОВ МОТОРДЕТАЛЬ-КОНОТОП модифікатор Ergosil67-Ва25 (0.3-1.0) у кількості 2,0 т, що документально оформлено видатковою накладною № EN-010 від 15.06.2018/ Товар переданий покупцю через уповноважену особу - менеджера ОСОБА_5, за довіреністю від 07.06.2018 № 820/1. У зв'язку з відвантаженням товару оформлено накладну на відвантаження матеріалів, продукції та послуг на сторону № 12/7 від 15.06.2018 за договором відповідального зберігання № 117 від 05.06.2018. Оплата за отриманий товар здійснена ТОВ МОТОРДЕТАЛЬ-КОНОТОП платіжним дорученням № 2988 від 13.07.2018 на суму 223109,98 грн. в т. ч. ПДВ 37185,00 грн.

За результатами господарської операції з постачання 15.06.2018 ТОВ ЕРІНО , відповідно до вимог підпункту "а" пункту 185.1 статті 185, підпункту "б" пункту 187.1 статті 187, пункту 188.1 статті 188, статей 194 та 201 Податкового кодексу України складена податкова накладна № 5 від 15.06.2018 на суму 223109,98 грн. в т. ч. ПДВ 37185,00 грн.

На виконання умов договору постачання № 116 від 05.06.2018 ТОВ ЕРІНО 03.07.2018 відвантажено на користь ТОВ МОТОРДЕТАЛЬ-КОНОТОП модифікатор Ergosil67-Ва25 (0.3-1.0) у кількості 2,0 т, що документально оформлено видатковою накладною № ЕN-017 від 03.07.2018. Товар переданий покупцю через уповноважену особу - менеджера ОСОБА_5, за довіреністю від 26.06.2018 № 916/1. У зв'язку з відвантаженням товару оформлено накладну на відвантаження матеріалів, продукції та послуг на сторону № 12/1 від 03.07.2018 за договором відповідального зберігання № 117 від 05.06.2018. Оплата за отриманий товар здійснена ТОВ МОТОРДЕТАЛЬ-КОНОТОП платіжним дорученням № 3075 від 18.07.2018 р. на суму 111554,99 грн. в т. ч. ПДВ 18592,50 грн. та платіжним дорученням № 3102 від 19.07.2018 р. на суму 111554,99 грн. в т. ч. ПДВ 18592,50 грн.

За результатами господарської операції з постачання 03.07.2018 р. ТОВ ЕРІНО , відповідно до вимог підпункту "а" пункту 185.1 статті 185, підпункту "б" пункту 187.1 статті 187, пункту 188.1 статті 188, статей 194 та 201 Податкового кодексу України складена податкова накладна № 2 від 03.07.2018 на суму 223109,98 грн. в т. ч. ПДВ 37185,00 грн.

На виконання умов договору постачання № 116 від 05.06.2018 ТОВ ЕРІНО 10.08.2018 відвантажено на користь ТОВ МОТОРДЕТАЛЬ-КОНОТОП модифікатор Ergosil67-Ва25 (0.3-1.0) у кількості 2,0 т, що документально оформлено видатковою накладною № ЕN-026 від 10.08.2018. Товар переданий покупцю через уповноважену особу - менеджера ОСОБА_5, за довіреністю від 08.08.2018 № 1170. У зв'язку з відвантаженням товару оформлено накладну на відвантаження матеріалів, продукції та послуг на сторону № 12/4 від 10.08.2018 за договором відповідального зберігання № 117 від 05.06.2018. Оплата за отриманий товар здійснена ТОВ МОТОРДЕТАЛЬ-КОНОТОП платіжним дорученням № 3558 від 10.08.2018 р. на суму 223109,98 грн. в т. ч. ПДВ 37185,00 грн.

За результатами господарської операції з постачання 10.08.2018 ТОВ ЕРІНО , відповідно до вимог підпункту "а" пункту 185.1 статті 185, підпунктів "а" та "б" пункту 187.1 статті 187, пункту 188.1 статті 188, статей 194 та 201 Податкового кодексу України складена податкова накладна № 4 від 10.08.2018 р. на суму 223109,98 грн. в т. ч. ПДВ 37185,00 грн.

На виконання умов договору постачання № 116 від 05.06.2018 ТОВ ЕРІНО 16.08.2018 відвантажено на користь ТОВ МОТОРДЕТАЛЬ-КОНОТОП модифікатор Ergosil67-Ва25 (0.3-1.0) у кількості 2,0 т, що документально оформлено видатковою накладною № ЕN-028 від 16.08.2018. Товар переданий покупцю через уповноважену особу - менеджера ОСОБА_5, за довіреністю від 08.08.2018 № 1170. У зв'язку з відвантаженням товару оформлено накладну на відвантаження матеріалів, продукції та послуг на сторону № 12/6 від 16.08.2018 за договором відповідального зберігання № 117 від 05.06.2018. Оплата за отриманий товар здійснена ТОВ МОТОРДЕТАЛЬ-КОНОТОП платіжним дорученням № 3683 від 17.08.2018. на суму 334664,96 грн. в т. ч. ПДВ 55777,49 грн.

За результатами господарської операції з постачання 16.08.2018 ТОВ ЕРІНО , відповідно до вимог підпункту "а" пункту 185.1 статті 185, підпункту "б" пункту 187.1 статті 187, пункту 188.1 статті 188, статей 194 та 201 Податкового кодексу України складена податкова накладна № 6 від 16.08.2018 р. на суму 223109,98 грн. в т. ч. ПДВ 37185,00 грн.

На виконання умов договору постачання № 116 від 05.06.2018 ТОВ ЕРІНО 17.08.2018 відвантажено на користь ТОВ МОТОРДЕТАЛЬ-КОНОТОП модифікатор Ergosil67-Ва25 (0.3-1.0) у кількості 1,0 т та модифікатор Ergosil67-Ва25 (0.5-2.0) у кількості 1,0 т, що документально оформлено видатковою накладною № ЕN-029 від 17.08.2018/ Товар переданий покупцю через уповноважену особу - менеджера ОСОБА_5, за довіреністю від 08.08.2018 № 1170. У зв'язку з відвантаженням товару оформлено накладну на відвантаження матеріалів, продукції та послуг на сторону № 12/7 від 17.08.2018 за договором відповідального зберігання № 117 від 05.06.2018 р. Оплата за отриманий товар здійснена ТОВ МОТОРДЕТАЛЬ-КОНОТОП платіжним дорученням № 3784 від 27.08.2018 на суму 223109,98 грн. в т. ч. ПДВ 37185,00 грн.

За результатами господарської операції з постачання 17.08.2018 ТОВ ЕРІНО , відповідно до вимог підпункту "а" пункту 185.1 статті 185, підпункту "б" пункту 187.1 статті 187, пункту 188.1 статті 188, статей 194 та 201 Податкового кодексу України складена податкова накладна № 7 від 17.08.2018 р. на суму 223109,98 грн. в т. ч. ПДВ 37185,00 грн.

На виконання умов договору постачання № 116 від 05.06.2018 ТОВ ЕРІНО 23.08.2018 відвантажено на користь ТОВ МОТОРДЕТАЛЬ-КОНОТОП модифікатор Ergosil67-Ва25 (0.3-1.0) у кількості 2,0 т, що документально оформлено видатковою накладною № ЕN-030 від 23.08.2018. Товар переданий покупцю через уповноважену особу - менеджера ОСОБА_5, за довіреністю від 23.08.2018 № 1252/1. У зв'язку з відвантаженням товару оформлено накладну на відвантаження матеріалів, продукції та послуг на сторону № 12/10 від 23.08.2018 за договором відповідального зберігання № 117 від 05.06.2018. Оплата за отриманий товар здійснена ТОВ МОТОРДЕТАЛЬ-КОНОТОП платіжним дорученням № 3806 від 28.08.2018 на суму 223109,98 грн. в т. ч. ПДВ 37185,00 грн.

За результатами господарської операції з постачання 23.08.2018 ТОВ ЕРІНО , відповідно до вимог підпункту "а" пункту 185.1 статті 185, підпункту "б" пункту 187.1 статті 187, пункту 188.1 статті 188, статей 194 та 201 Податкового кодексу України складена податкова накладна № 8 від 23.08.2018 р. на суму 223109,98 грн. в т. ч. ПДВ 37185,00 грн.

На виконання умов договору постачання № 116 від 05.06.2018 ТОВ ЕРІНО 31.08.2018 відвантажено на користь ТОВ МОТОРДЕТАЛЬ-КОНОТОП модифікатор Ergosil67-Ва25 (0.3-1.0) у кількості 1,0 т та модифікатор Ergosil67-Ва25 (0.5-2.0) у кількості 2,0 т, що докзиментально оформлено видатковою накладною № ЕN-032 від 31.08.2018. Товар переданий покупцю через уповноважену особу - менеджера ОСОБА_5, за довіреністю від 23.08.2018 № 1252/1. У зв'язку з відвантаженням товару оформлено накладну на відвантаження матеріалів, продукції та послуг на сторону № 12/13 від 31.08.2018 за договором відповідального зберігання № 117 від 05.06.2018. Оплата за отриманий товар здійснена ТОВ МОТОРДЕТАЛЬ-КОНОТОП платіжним дорученням № 3894 від 31.08.2018 на суму 223109,98 грн. в т. ч. ПДВ 37185,00 грн. та платіжним дорученням № 3926 від 04.09.2018 на суму 111554,99 грн. в т. ч. ПДВ 18592,50 грн.

За результатами господарської операції з постачання 31.08.2018 ТОВ ЕРІНО , відповідно до вимог підпункту "а" пункту 185.1 статті 185, підпунктів "а" та "б" пункту 187.1. статті 187, пункту 188.1 статті 188, статей 194 та 201 Податкового кодексу України складена податкова накладна № 10 від 31.08.2018 р. на суму 334664,96 грн. в т. ч. ПДВ 55777,49 грн.

На виконання умов договору постачання № 116 від 05.06.2018 ТОВ ЕРІНО 05.10.2018 відвантажено на користь ТОВ МОТОРДЕТАЛЬ-КОНОТОП модифікатор Ergosil67-Ва25 (0.5-2.0) у кількості 1,0 т, що документально оформлено видатковою накладною № ЕN-041 від 05.10.2018. Товар переданий покупцю через уповноважену особу - менеджера ОСОБА_5, за довіреністю від 27.09.2018 № 1437. У зв'язку з відвантаженням товару оформлено накладну на відвантаження матеріалів, продукції та послуг на сторону № 12/2 від 05.10.2018 р. за договором відповідального зберігання № 117 від 05.06.2018. Оплата за отриманий товар здійснена ТОВ МОТОРДЕТАЛЬ-КОНОТОП платіжним дорученням № 4464 від 05.10.2018 на суму 116494,69 грн. в т. ч. ПДВ 19415,78 грн.

За результатами господарської операції з постачання 05.10.2018 ТОВ ЕРІНО , відповідно до вимог підпункту "а" пункту 185.1 статті 185, підпунктів "а" та "б" пункту 187.1 статті 187, пункту 188.1 статті 188, статей 194 та 201 Податкового кодексу України складена податкова накладна № З від 05.10.2018 на суму 116494,69 грн. в т. ч. ПДВ 19415,78 грн.

Між ТОВ ЕРІНО та фізичною особою-підприємцем ОСОБА_4 (далі - ФОП ОСОБА_4.), РНОКПП НОМЕР_1, укладено договір поставки № 28 від 01.06.2018. Згідно з умовами укладеного договору ТОВ ЕРІНО (Постачальник) зобов'язується поставити і передати у власність ФОП ОСОБА_4 (Покупець) модифікатор для ливарного чавуну (Товар), а Покупець - прийняти товар і оплатити. Кількість товару, що поставляється Постачальником, вказується у специфікації, яка є невід'ємною частиною даного контракту. Відповідно до Специфікації № 1 від 01.06.2018 (додаток до Договору поставки № 28 від 01.06.2018) товаром є модифікатор марки Ergosil67-Ва25 (0.3-1.0) у кількості 30,0 т та марки Ergosil67-Ва25 (0.5- 2.0) у кількості 10,0 т.

На виконання умов договору поставки № 28 від 01.06.2018 ТОВ ЕРІНО 07.06.2018 відвантажено на користь ФОП ОСОБА_4 модифікатор Ergosil67-Ва25 (0.3-1.0) у кількості 5,0 т, що документально оформлено видатковою накладною № ЕN-004 від 07.06.2018. Товар отриманий ФОП ОСОБА_4 особисто.

За результатами господарської операції з постачання 07.06.2018 ТОВ ЕРІНО , відповідно до вимог підпункту "а" пункту 185.1 статті 185, підпункту "б" пункту 187.1 статті 187, пункту 188.1 статті 188, статей 194 та 201 Податкового кодексу України складена податкова накладна №10 від 07.06.2018 на суму 420000,00 грн. в т. ч. ПДВ 70000,00 грн.

На виконання умов договору поставки № 28 від 01.06.2018 ТОВ ЕРІНО 20.06.2018 відвантажено на користь ФОП ОСОБА_4 модифікатор Ergosil67-Ва25 0.3-1.0 у кількості 5,0 т, що документально оформлено видатковою накладною № ЕN-012 від 20.06.2018. Товар отриманий ФОП ОСОБА_4 особисто.

За результатами господарської операції з постачання 20.06.2018 ТОВ ЕРІНО , відповідно до вимог підпункту "а" пункту 185.1 статті 185, підпункту "б" пункту 187.1 статті 187, пункту 188.1 статті 188, статей 194 та 201 Податкового кодексу України складена податкова накладна № 13 від 20.06.2018 на суму 420000,00 грн. в т. ч. ПДВ 70000,00 грн.

На виконання умов договору поставки № 28 від 01.06.2018 ТОВ ЕРІНО 25.06.2018 відвантажено на користь ФОП ОСОБА_4 модифікатор Ergosil67-Ва25 3.5-2.0 у кількості 5,0 т, що документально оформлено видатковою накладною № ЕN-013 від 25.06.2018. Товар отриманий ФОП ОСОБА_4 особисто.

За результатами господарської операції з постачання 25.06.2018 ТОВ ЕРІНО , відповідно до вимог підпункту "а" пункту 185.1 статті 185, підпункту "б" пункту 187.1 статті 187, пункту 188.1 статті 188, статей 194 та 201 Податкового кодексу України складена податкова накладна №13 від 25.06.2018 на суму 420000,00 грн. в т. ч. ПДВ 70000,00 грн.

На виконання умов договору поставки № 28 від 01.06.2018 ТОВ ЕРІНО 06.07.2018 відвантажено на користь ФОП ОСОБА_4 модифікатор Ergosil67-Ва25 (0.5-2.0) у кількості 5,0 т, що документально оформлено видатковою накладною № EN-016 від 06.07.2018/ Товар отриманий ФОП ОСОБА_4 особисто.

За результатами господарської операції з постачання 06.07.2018 ТОВ ЕРІНО , відповідно до вимог підпункту "а" пункту 185.1 статті 185, підпункту "б" пункту 187.1 статті 187, пункту 188.1 статті 188, статей 194 та 201 Податкового кодексу України складена податкова накладна № 1 від 06.07.2018 на суму 420000,00 грн. в т. ч. ПДВ 70000,00 грн.

Для зберігання придбаного ФОП ОСОБА_4 товару між ним та ТОВ ЕРІНО укладено договір зберігання № 29 від 01.06.2018. Передача товару на зберігання відбувалася на підставі актів прийому передачі до Договору зберігання № 29 від 01.06.2018: акт № 1 від 07.06.2018, акт № 2 від 20.06.2018, акт № 3 від 25.06.2018, акт № 4 від 06.07.2018.

Між ТОВ ЕРІНО та ТОВ ЕРГАРДА укладено договір доручення № 78 від 3.01.2018. Згідно з умовами укладеного договору ТОВ ЕРГАРДА (Довіритель) доручає, а ТОВ ЕРІНО (Повірений) вчиняє від його імені та за його рахунок юридично значимі дії по сприянню реалізації наступних товарів - модифікаторів та інших шихтових матеріалів для виробництва ливарних чавунів (Продукція), саме:

- вивчення та надання консультацій, що стосуються ринку збуту продукції, його постійної динаміки та тенденції;

- виявлення, пошук партнерів, покупців продукції, участь в переговорах та укладенні попередніх договорів на постачання продукції від імені Довірителя;

- організація після продажного застосування Продукції в технологічних ланках покупців, її найбільш ефективне використання;

- маркетинг з питань поставок продукції на вигідних умовах;

- проектування логістичних каналів та інформаційний супровід продукції в процесі руху по них;

- укладання угод у межах дії цього Договору від імені Довірителя та за його рахунок; інші функції та обов'язки, пов'язані з представництвом інтересів Довірителя в процесі реалізації Продукції;

- технологічний супровід покупців на кожному з етапів застосування Продукції.

На виконання договору доручення № 78 від 03.01.2018 ТОВ ЕРГАРДА на підставі рахунку № ЕМ-0030 від 15.06.2018, платіжним дорученням № 131 від 15.06.2018, сплачено комісійну винагороду (авансовий платіж) ТОВ ЕРІНО у сумі 327000,00 грн. в т. ч. ПДВ 54500,00 грн. Акт здачі-прийняття робіт договору доручення № 78 від 03.01.2018 за № ЕN-009 між ТОВ ЕРГАРДА та ТОВ ЕРІНО було підписано 23.06.2018 (загальна сума сплаченої комісійної винагороди склала 356975,96 грн., в т. ч. ПДВ 59495,99 грн.).

За результатами надходження коштів від ТОВ ЕРГАРДА 15.06.2018 ТОВ ЕРІНО , відповідно до вимог підпункту "б" пункту 185.1 статті 185, підпункту "а" пункту 187.1 статті 187, пункту 188.1 статті 188, статей 194 та 201 Податкового кодексу України складена податкова накладна № 12 від 15.06.2018 р. на суму 327000,0 грн. в т. ч. ПДВ 54500,00 грн.

14.06.2018 ТОВ ЕРІНО відвантажено на користь ТОВ ПРОСКУРІВ-ТЕРМО (код за ЄДРПОУ 31918700) покажчики температури УТК-95.000 у кількості 50 шт. на суму 3000,00 грн. в т. ч. ПДВ 500,00 грн.

Покажчики температури УТК-95.000 вироблені ТОВ ЕРІНО (одним із зареєстрованих видів діяльності підприємства є виробництво інструментів і обладнання, вимірювання, дослідження та навігації (код за КВЕД 26.51).

ТОВ ЕРІНО складено та затверджено калькуляцію собівартості на даний вид продукції. Покажчики температури не підлягають обов'язковій сертифікації.

Між ТОВ ЕРІНО та ТОВ ПРОСКУРІВ-ТЕРМО постачання покажчиків температури УТК-95.000 .

Відвантаження ТОВ ЕРІНО на користь ТОВ ПРОСКУРІВ-ТЕРМО покажчиків температури УТК-95.000 у кількості 50 шт. документально оформлено видатковою накладною № 7 від 14.06.2018. Товар надіслано покупцю через ТОВ Нова пошта 14.06.2018 (експрес-накладна № 59000344093369).

Товар передано покупцю через уповноважену особу - комірника ОСОБА_6, за довіреністю від 04.06.2018 № 98. Оплата за отриманий товар здійснена ТОВ ПРОСКУРІВ-ТЕРМО платіжним дорученням № 449 від 14.06.2018 на суму 3000,00 грн. в т. ч. ПДВ 500,00 грн.

Комплектуючі для виробництва покажчиків температури УТК-95.000 було придбано у фізичної особи-підприємця ОСОБА_7 (РНОКПП НОМЕР_2), що підтверджується видатковою накладною № 7 від 05.06.2018.

За результатами господарської операції з постачання 14.06.2018 ТОВ ЕРІНО , відповідно до вимог підпункту "а" пункту 185.1 статті 185, підпунктів "а" та "б" пункту 187.1 статті 187, пункту 188.1 статті 188, статей 194 та 201 Податкового кодексу України складена податкова накладна № 6 від 14.06.2018 на суму 3000,00 грн. в т. ч. ПДВ 500,00 грн.

У результаті здійснення постачання модифікаторів Ergosil67-Ва25 (0.3-1.0) та Ergosil67-Ва25 (0.5-2.0), покажчиків температури УТК-95.000 , а також отримання комісійної винагороди, тобто здійснення господарських операцій, між сторонами операцій складено первинні документи, які відповідають вимогам ч.2 ст.9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність , п.2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку (затверджено наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88) та зазначені документи підтверджують, що господарські операції ТОВ ЕРІНО з ТОВ МОТОРДЕТАЛЬ-КОНОТОП , ФОП ОСОБА_4, ТОВ ЕРГАРДА та ТОВ ПРОСКУРІВ-ТЕРМО призвели до реальної зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі зазначених суб'єктів господарської діяльності.

Реєстрацію поданих позивачем податкових накладних було призупинено в автоматичному режимі, відповідно до п. 201.16 Податкового кодексу України (далі - ПКУ).

В подальшому, комісією ГУ ДФС у Чернігівській області було прийняте рішення про відмову у їх реєстрації у ЄРПН.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до п.201.16 ст. 216 ПКУ реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/ розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до п. 74.2 ст. 74 цього Кодексу.

Підпунктом 201.16.1 п.201.16 ст.201 ПКУ передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;

в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджено наказом Мінфіну від 13.06.17 № 567 (в редакції, чинній на час подання позивачем податкових накладних для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме: доведені листами ДФЄ України від 21.03.2018 № 959/99-99-07-18 та № 960/99-99-07-18).

Одним із критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної є: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75 % загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФЄ, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).

Останнім абзацом Критеріїв оцінки ступеня ризиків передбачено, що у разі якщо за результатами моніторингу визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає одній з умов, зазначених у підпункті 2 цього пункту, - реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.

Правомірність призупинення реєстрації поданих позивачем податкових накладних, здійснену в автоматичному режимі, позивач не оскаржує.

Згідно п.п.201.16.2, 201.16.3 п.201.16 ст.201 ПКУ письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування.

Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Зазначена комісія приймає рішення про:

- реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Порядок роботи комісії визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

На виконання вказаної норми було прийнято наказ МФУ від 13.06.2017 №566, яким визначено організаційні та процедурні засади діяльності комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, а також права та обов'язки її членів (далі - Порядок 566).

В пункті 16 Порядку № 566 вказано, що комісією розглядаються письмові пояснення га/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 розділу V Податкового кодексу України (далі - Кодекс), а також висновок контролюючого органу з пропозицією щодо реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову

в такій реєстрації.

Пунктом 14 Порядку, затвердженою Постановою КМУ від 21.02.2018 № 117 визначено перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Підстави для прийняття комісією рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування визначені постановою КМУ від 21.02.18 №117.

Такими підставами є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку (пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі); надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Комісією ГУ ДФС у Чернігівській області було розглянуто отримані від позивача документи та визнано такими, що надані в обсязі, недостатньому для надання пропозицій щодо реєстрації ПН, а саме:

- по податкових накладних № 4 від 13.06.2018, № 5 від 15.06.2018, протокол Комісії № 68 від 02.07.2018 (надані документи не є достатніми для прийняття Комісією рішення про реєстрацію податкових накладних, а саме - відсутні первинні документи на придбання товару);

- по податкових накладних № 10 від 07.06.2018, № 6 від 14.06.2018, № 12 від 15.06.2018, № 13 від 20.06.2018, № 13 від 25.06.2018, протокол Комісії № 69 від 03.07.2018 (надані документи не є достатніми для прийняття Комісією рішення про реєстрацію податкових накладних, а саме - відсутні первинні документи на придбання товару);

- по податковій накладній № 2 від 03.07.2018, протокол Комісії № 76 від 13.07.2018 (надані документи не є достатніми для прийняття Комісією рішення про реєстрацію податкових накладних, а саме - відсутні первинні документи на придбання товару, акт відповідального зберігання складено з порушенням, замість ТОВ ЕРІНО підписаний ТОВ Ергарда (пов'язані особи));

- по податковій накладній № 4 від 10.08.2018, протокол Комісії № 100 від 16.08.2018 (ненадання платником копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, в банківський виписці на реалізацію - інша сума);

- по податковій накладній № 1 від 06.07.2018, протокол Комісії № 103 від 21.08.2018 (надані документи не є достатніми для прийняття Комісією рішення про реєстрацію податкової накладної, а саме - відсутні документи щодо походження товару, ємностей для зберігання товару);

- по податкових накладних № 6 від 16.08.2018, № 7 від 17.08.2018, № 8 від 23.08.2018, протокол Комісії № 108 від 29.08.2018 року (ненадання платником копій договорів, довіреностей, первинних документів щодо придбання товарів, зберігання і транспортування, відсутні документи щодо походження товару, ємностей для зберігання товару);

- по податковій накладній № 10 від 31.08.2018, протокол Комісії № 111 від 03.09.2018 (ненадання платником копій первинних документів щодо зберігання і транспортування, розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків, акт відповідального зберігання оформлено з порушенням - замість печатки ТОВ ЕРІНО печатка ТОВ Ергарда );

- по податковій накладній № З від 05.10.2018, протокол Комісії № 148 від 01.11.2018 (ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання товарів/послуг, зберігання і транспортування, а саме - наданими документами неможливо підтвердити реалізацію товару).

Надання позивачем Комісії ГУ ДФС у Чернігівській області даних в обсязі, недостатньому для надання пропозицій щодо реєстрації ПН, знайшло своє підтвердження в судовому засіданні.

У зв'язку з встановленням вище вказаних обставин, Комісією ГУ ДФС у Чернігівській області було сформовано та надіслано позивачу рішення про відмову в реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

Зважаючи на наведене судом встановлено, що, приймаючи оскаржуване рішення, відповідач діяв правомірно, підставно та в межах своєї компетенції.

Враховуючи вищевикладене, у суду відсутні правові підстави для скасування рішення та зобов'язання відповідача зареєструвати подані позивачем податкові накладні.

За таких підстав у задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю ЕРІНО необхідно відмовити.

Керуючись ст. ст.139, 227, 241-243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

В задволенні адміністративного позову - відмовити в повному обсязі.

Рішення суду набирає законної сили в порядку статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення суду. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Повний текст рішення виготовлено 22 березня 2019 року.

Суддя С.Л. Клопот

Дата ухвалення рішення18.03.2019
Оприлюднено24.03.2019
Номер документу80629087
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —620/50/19

Ухвала від 27.09.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Аліменко Володимир Олександрович

Постанова від 27.09.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Аліменко Володимир Олександрович

Ухвала від 23.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 09.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Постанова від 23.07.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Аліменко Володимир Олександрович

Постанова від 23.07.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Аліменко Володимир Олександрович

Ухвала від 18.06.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Аліменко Володимир Олександрович

Ухвала від 18.06.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Аліменко Володимир Олександрович

Ухвала від 03.05.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Аліменко Володимир Олександрович

Рішення від 18.03.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Клопот С.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні