Ухвала
від 20.03.2019 по справі 922/2923/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-14-14, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


УХВАЛА

"20" березня 2019 р. Справа № 922/2923/18

вх. № 2923/18

Суддя господарського суду Яризько В.О.

при секретарі судового засідання Трофименко С.В.

розглянувши скаргу Головного управління ДФС у Харківській області на бездіяльність ліквідатора

по справі за заявою товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий Дім "Нафтогаз-Схід", м. Харків,

до товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Капітал-Інвест", м. Харків,

про визнання банкрутом

за участю:

ліквідатора - ОСОБА_1, свідоцтво від 15.03.2013;

представника боржника - ОСОБА_2 (дов.)

представника ГУ ДФС у Харківській області - ОСОБА_3 (дов.)

ВСТАНОВИВ:

Постановою господарського суду Харківської області від 17.01.2019 товариство з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Капітал-Інвест" визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено арбітражного керуючого ОСОБА_1.

На офіційному веб-сайті 17.01.2019 за № 56785 оприлюднено повідомлення про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.

12.02.2019 на адресу суду надійшла скарга Головного управління ДФС у Харківській області на бездіяльність ліквідатора, в якій скаржник просить суд :

- визнати бездіяльність ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий Дім "Капітал-Інвест" (код 39437983) ОСОБА_1 неправомірною, про що винести відповідну ухвалу;

- зобов'язати ліквідатора ОСОБА_1 забезпечити можливість проведення Головним управлінням ДФС у Харківській області позапланової виїзної документальної перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів) Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий Дім "Капітал-Інвест" (код 39437983) для чого: узгодити з Головним управлінням ДФС у Харківській області термін проведення позапланової виїзної перевірки підприємства; забезпечити доступ посадових осіб Головного управління ДФС у Харківській області, які уповноважені здійснювати документальну позапланову виїзну перевірку підприємства, до відповідних первинних фінансово-господарських документів;

- у разі невиконання вимог суду на підставі ч. 12 ст. 41 Закону визнати таку бездіяльність ліквідатора ОСОБА_1 неправомірною, а роботу - незадовільною та припинити його повноваження, призначивши нового ліквідатора;

- не допустити ліквідацію боржника - Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий Дім "Капітал-Інвест" (код 39437983) без проведення ГУ ДФС у Харківській області відповідної перевірки достеменності даних (інформації) про наявність у підприємства активів, дебіторської та/або кредиторської заборгованості, стан розрахунків з бюджетом всіх рівнів, а також дійсний стан платоспроможності.

Ухвалою суду від 14.02.2019 скаргу Головного управління ДФС у Харківській області на бездіяльність ліквідатора призначено до розгляду в судовому засіданні на 12.03.2019.

В судовому засіданні 12.03.2019 оголошено ухвалу про перерву до 20.03.2019, яка занесена до протоколу судового засідання. Після перерви судове засідання продовжено.

Представник Головного управління ДФС у Харківській області вимоги, викладені у скарзі підтримує, просить суд задовольнити її в повному обсязі.

Ліквідатор у відзиві на скаргу та в судовому засіданні проти скарги заперечує, посилаючись те, що з 19.01.2019 по 12.02.2019 жодна посадова особа ГУ ДФС у Харківській області не зверталась до ліквідатора з питань вручення наказу та направлень на проведення будь-якої перевірки ТОВ "ТД "Капітал-Інвест", вважає вимоги, викладені у скарзі, необґрунтованими та безпідставними. На підставі зазначеного просить суд відмовити в задоволенні скарги Головного управління ДФС у Харківській області на бездіяльність ліквідатора в повному обсязі.

Представник боржника в судовому засіданні проти скарги заперечує повністю, підтримує правову позицію ліквідатора та просить суд в задоволенні скарги Головного управління ДФС у Харківській області на бездіяльність ліквідатора відмовити в повному обсязі.

З'ясувавши всі обставини, на яких ґрунтуються вимоги, викладені у скарзі, заслухавши пояснення учасників судового процесу, присутніх у судовому засіданні, суд дійшов висновку, що скарга Головного управління ДФС у Харківській області на бездіяльність ліквідатора ОСОБА_1 не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Відповідно до ч. 4 ст. 40 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у ліквідаційній процедурі господарський суд розглядає скарги на дії (бездіяльність) учасників ліквідаційної процедури та здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Згідно з ч. 11 ст. 41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" дії (бездіяльність) ліквідатора (ліквідаційної комісії) можуть бути оскаржені до господарського суду учасниками справи про банкрутство, права яких порушено такими діями (бездіяльністю).

В обґрунтування скарги Головне управління ДФС у Харківській області посилається на те, що в порушення вимог законодавства, головою ліквідаційної комісії (ліквідатором) боржника ТОВ "ТД "Капітал-Інвест" - до контролюючого органу не надано документів для проведення перевірки, що на думку скаржника свідчить про недотримання ліквідатором встановленого порядку припинення юридичної особи.

Суд вважає, що скаржником не доведено належними доказами факт того, що дії ліквідатора не відповідають вимогам діючого законодавства та є неправомірними з огляду на наступне.

Відповідно до п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Згідно з п.78.1.7 ст.78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється, у разі, якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця, закриття постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків.

Відповідно до п.11.5 Розділу ХІ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну № 1588 від 09.12.2011р. (зі змінами) (далі за текстом - Порядок) у зв'язку з ліквідацією або реорганізацією платника податків контролюючі органи розпочинають та проводять процедури, передбачені цим розділом, у разі одержання хоча б одного з таких документів (відомостей):

- заяви за формою № 8-ОПП від платника податків, поданої згідно з пунктами 11.2-11.4 цього розділу;

- відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи;

- відомостей з Єдиного державного реєстру чи ЄДРПОУ, повідомлення органу державної реєстрації про припинення (закриття) відокремленого підрозділу;

- судових рішень або відомостей з Єдиного державного реєстру, іншої інформації щодо прийняття судом рішень про порушення провадження у справі про банкрутство чи визнання банкрутом платника податків, порушення справи або прийняття рішення судом про припинення юридичної особи, визнання недійсною державної реєстрації чи установчих документів платника податків, зміну мети установи, реорганізацію платника податків.

При отриманні першого з документів про ліквідацію або реорганізацію платників податків робиться запис у журналі за формою № 6-ОПП.

Судом встановлено, що 12.11.2018 на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України оприлюднено повідомлення про відкриття справи про банкрутство боржника.

Як вбачається з матеріалів справи, Головним управлінням ДФС у Харківській області було призначено проведення перевірки 04.02.2019, що підтверджується наказом № 877 про проведення документальної позапланової перевірки ТОВ "ТД "Капітал-Інвест". На проведення перевірки виписані направлення від 05.02.2019 № № 932, 933, 934, 935.

З метою розпочати вказану перевірку посадовими особами контролюючого органу 05.02.2019 було здійснено вихід за адресою ліквідатора ТОВ "ТД "Капітал-Інвест", а саме: 61002, м. Харків, вул. Мироносицька, 60.

Як зазначено в акті, жодних вивісок чи ознак місцезнаходження ТОВ "ТД "Капітал-Інвест" чи ліквідатора та/або його представників за вказаною адресою встановлено не було, що знайшло своє відображення в акті про відсутність посадових осіб ТОВ "ТД "Капітал-Інвест" за адресою місцезнаходження керівника (голови ліквідаційної комісії) від 05.02.2019 за № 867/20-40-14-08-11/39437983. В акті також зазначено, що в ході телефонної розмови з ліквідатором ТОВ "ТД "Капітал-Інвест" ОСОБА_1 останній повідомив, що наразі знаходиться в судових засіданнях. Таким чином, здійснити вручення наказу від 04.02.2019 № 877 "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "ТД "Капітал-Інвест" та ознайомити з направленнями від 05.02.2019 № № 932, 933, 934, 935 ліквідатора ОСОБА_1 не надалося можливим.

Крім того, 05.02.2019 на адресу ліквідатора ОСОБА_1 та на адресу боржника контролюючими органами було направлено запити № 5719/10/20-40-14-08-14 та № 5720/10/20-40-14-08-14 про надання документів, які підтверджують здійснення фінансово-господарської діяльності підприємства боржника за період з 01.01.2015 по теперішній час з метою проведення документальної позапланової виїзної перевірки.

Як зазначає скаржник у своїй скарзі, ліквідатор до теперішнього часу на адресу ГУ ДФС у Харківській області відповіді на вказані листи та документи, необхідні для проведення документальної позапланової виїзної перевірки не надав.

На підставі зазначеного ГУ ДФС у Харківській області звернулось до суду з відповідною скаргою на бездіяльність ліквідатора.

Заперечуючи проти доводів, викладених у скарзі, ліквідатор у відзиві на скаргу підтвердив факт телефонної розмови 04.02.2019 та 05.02.2019 з невстановленою особою, яка повідомила, що вона працює в Головному управлінні ДФС у Харківській області. При цьому, ліквідатор зазначив, що особа, яка зателефонувала на мобільний телефон ліквідатора, на його прохання повідомити свою посаду, прізвище ім'я та по-батькові, категорично відмовилась, у зв'язку з чим ліквідатор був змушений припинити розмову.

Як зазначив ліквідатор, жодної інформації щодо необхідності вручення ліквідатору будь-яких наказів або направлень на перевірку під час телефонної розмови повідомлено не було.

Даний факт скаржником не спростований, в матеріалах справи такі докази також відсутні.

В обґрунтування поданої скарги, скаржником надано листи про надання в найкоротший термін документів (вих. № 5719/10/20-40-14-08-14 та № 5720/10/20-40-14-08-14 від 05.02.2019), які, як зазначає скаржник, було надіслано на адресу ліквідатора та боржника з вимогою надання інформації щодо господарської діяльності ТОВ "ТД "Капітал-Інвест", однак, відповіді на зазначені листи ані ліквідатором ані боржником на адресу контролюючого органу надано не було.

Суд не погоджується з даними доводами скаржника, вважає їх безпідставними, виходячи з наступного.

З наданих податковим органом доказів про вручення зазначених листів ліквідатору та боржнику, судом вбачається, що ліквідатором лист за вих. № 5719/10/20-40-14-08-14 від 05.02.2019 було отримано 12.02.2019, що підтверджується копією рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення, наявного в матеріалах справи.

Відповідь на лист № 5719/10/20-40-14-08-14 від 05.02.2019 була надана ліквідатором до Головного управління ДФС у Харківській області 14.02.2019, про що свідчить відмітка податкового органу про її отримання. У даному листі ліквідатор надав контролюючому органу інформацію та її документальне підтвердження стосовно місцезнаходження Товариства боржника та зазначив, що запит складено з порушенням вимог, визначених абзацами 1-5 п.17.3 ст.73 Податкового кодексу України, у зв'язку з чим платник податків звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит.

Таким чином, суд встановив, що ліквідатором у найкоротший термін, а саме протягом двох днів, було надано відповідь на запит Головного управління ДФС у Харківській області, тоді як скарга на бездіяльність ліквідатора Головним управлінням ДФС у Харківській області була складена 08.02.2019 за вих. № 4122/9/20-40-10-07-01, 11.02.2019 скарга направлена на адресу ліквідатора, а 12.02.2019 подана до господарського суду Харківської області.

Такими чином, суд дійшов висновку, про відсутність з боку ліквідатора ознак бездіяльності та порушення ліквідатором встановленого порядку припинення юридичної особи, на які посилається скаржник у поданій скарзі.

Суд зазначає, що чинне законодавство не зобов'язує ліквідатора самостійно подавати документи до податкового органу для проведення перевірки в процедурі ліквідації підприємства. Обов'язок щодо проведення перевірки покладається саме на контролюючий орган, а не на платника податків.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що Головним управлінням ДФС у Харківській області не доведено факт бездіяльності ліквідатора ТОВ "ТД "Капітал-Інвест" ОСОБА_1, в матеріалах справи такі докази також відсутні, у зв'язку з чим суд не вбачає правових підстав для задоволення скарги Головного управління ДФС у Харківській області на бездіяльність ліквідатора.

Що стосується вимог Головного управління ДФС у Харківській області щодо припинення повноважень ліквідатора ОСОБА_1, призначення нового ліквідатора та недопущення ліквідації боржника без проведення ГУ ДФС у Харківській області перевірки, суд зазначає, що дані вимоги є похідними від вимоги щодо визнання бездіяльності ліквідатора неправомірною, а тому дані вимоги також не підлягають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 232-235 ГПК України, ст. ст. 40, 41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання боржника банкрутом", суд

УХВАЛИВ:

Відмовити в скарзі Головного управління ДФС у Харківській області на бездіяльність ліквідатора по справі № 922/2923/18.

Ухвала набирає законної сили з моменту її постановлення.

Ухвала може бути оскаржена до Східного апеляційного господарського суду протягом десяти днів з дати складання повного тексту ухвали.

Повний текст ухвали складено 22.03.2019.

Суддя ОСОБА_4

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення20.03.2019
Оприлюднено24.03.2019
Номер документу80632457
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —922/2923/18

Ухвала від 02.04.2019

Господарське

Господарський суд Харківської області

Яризько В.О.

Ухвала від 20.03.2019

Господарське

Господарський суд Харківської області

Яризько В.О.

Ухвала від 21.03.2019

Господарське

Господарський суд Харківської області

Яризько В.О.

Ухвала від 12.03.2019

Господарське

Господарський суд Харківської області

Яризько В.О.

Ухвала від 14.02.2019

Господарське

Господарський суд Харківської області

Яризько В.О.

Постанова від 17.01.2019

Господарське

Господарський суд Харківської області

Яризько В.О.

Ухвала від 27.12.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Яризько В.О.

Ухвала від 12.11.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Яризько В.О.

Ухвала від 29.10.2018

Господарське

Господарський суд Харківської області

Яризько В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні