Ухвала
від 22.03.2019 по справі 927/214/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

У Х В А Л А

22 березня 2019 року м. Чернігівсправа № 927/214/19 Господарський суд Чернігівської області у складі головуючого судді Фесюри М.В., за участю секретаря Скороход А.О., розглянувши матеріали

За заявою голови ліквідаційної комісії боржника,

Боржник: Приватне підприємство "Пром-Продукт",

вул. Робітнича, 6, м. Чернігів, 14001, код ЄДРПОУ 41672051

про відкриття провадження у справі про банкрутство

Представники сторін: ОСОБА_1 - голова ліквідаційної комісії;

На підставі ст. 240 Господарського процесуального кодексу України, оголошено вступну та резолютивну частини постанови.

Головою ліквідаційної комісії Приватного підприємства "Пром-Продукт" (надалі - боржник) подана заява про відкриття провадження у справі про банкрутство на підставі ст. 11, 95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (надалі - Закон про банкрутство).

В обґрунтування поданої заяви боржник вказує, що під час ліквідації боржника не у зв'язку з процедурою банкрутства встановлено неможливість задовольнити вимоги кредиторів в сумі 451 198,08 грн, а тому він був зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про відкриття провадження у справі про банкрутство.

Ухвалою суду від 13 березня 2019 року вказана вище заява була прийнята до розгляду з призначенням підготовчого засідання.

Автоматизованою системою з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих України визначено арбітражного керуючого ОСОБА_2 (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого №1822 від 19.06.17, вул. Ярославська 6, м. Київ, Україна, 04071), визначеного автоматизованою системою з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих України (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) у справах про банкрутство, надати суду заяву про її участь у даній справі з повідомленням про те, що вона не належить до жодної категорії осіб, зазначених у ч. 2 ст.114 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника, або визнання його банкрутом", на паперовому носії або в електронній формі до 22.03.19.

В судовому засіданні присутній голова ліквідаційної комісії надав пояснення та просив суд відкрити провадження у справі про банкрутство Приватного підприємства "Пром-Продукт".

З'ясувавши обставини справи та дослідивши докази, суд встановив.

19.10.17 Приватне підприємство "Пром-Продукт" зареєстровано в якості юридичної особи, про що у Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань внесені відомості за №10641020000013499. З 19.10.17 Приватне підприємство "Пром-Продукт" взято на облік в якості платника податків в Чернігівській об`єднаній державній податковій інспекції ГУ ДФС у Чернігівській області.

18.06.18 власником Приватного підприємства "Пром-Продукт" було прийнято рішення (рішення власника №1/18 від 18.06.18) про припинення діяльності підприємства шляхом ліквідації за за рішенням власника, створити комісію з припинення підприємства у складі однієї особи, виконання функцій голови ліквідаційної комісії покласти на ОСОБА_3, з встановленням строку заявлення кредиторами вимог - протягом двох місяців з дати державної реєстрації рішення про припинення юридичної особи. Рішенням власника №2/18 від 14.12.18, з ОСОБА_3 знято повноваження голови ліквідаційної комісії, та виконання функцій голови ліквідаційної комісії покладено на ОСОБА_1

Згідно з ч. 1 ст. 59 Господарського кодексу України, припинення суб'єкта господарювання здійснюється відповідно до закону.

Юридична особа припиняється, зокрема, в результаті ліквідації (ч. 1 ст. 104 Цивільного кодексу України).

У відповідності з п. 1 ч. 1, ч. 3 ст. 110 Цивільного кодексу України, юридична особа ліквідується за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.

Якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа здійснює всі необхідні дії, встановлені законом про відновлення платоспроможності або визнання банкрутом.

За змістом ч. ч. 1, 3, 5 ст. 105 Цивільного кодексу України, учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію.

Учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється. Виконання функцій комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) може бути покладено на орган управління юридичної особи.

Строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється, не може становити менше двох і більше шести місяців з дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи.

У відповідності з ч. ч. 1, 2, 4 ст. 13 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» , інформаційна взаємодія між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів у випадках, визначених цією статтею, здійснюється інформаційно-телекомунікаційними засобами в електронній формі у порядку, визначеному Міністерством юстиції України спільно з відповідними державними органами.

Технічний адміністратор Єдиного державного реєстру в день проведення реєстраційної дії забезпечує передачу до інформаційних систем:

центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері статистики, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує єдину державну податкову політику та державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, - відомостей про проведення такої реєстраційної дії;

Пенсійного фонду України - відомостей про проведення реєстраційної дії щодо державної реєстрації рішення про припинення юридичної особи, початок проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, державну реєстрацію припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця;

Національній комісії з цінних паперів та фондового ринку - відомостей про проведення реєстраційної дії щодо державної реєстрації рішення про припинення юридичної особи, початок проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, державну реєстрацію припинення юридичної особи.

Відомості з Єдиного державного реєстру про державну реєстрацію припинення юридичної особи та її відокремленого підрозділу, відокремленого підрозділу іноземної неурядової організації, представництва, філії іноземної благодійної організації, державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця є підставою для зняття їх з обліку в органах державної статистики, державної фіскальної служби, Пенсійного фонду України та/або вчинення інших дій відповідно до законодавства.

Згідно з п. п. 11.1, 11.5 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011р. №1588, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.12.2011р. за №1562/20300, платник податків зобов'язаний повідомляти контролюючі органи за місцем обліку такого платника про його ліквідацію або реорганізацію протягом трьох робочих днів з дня прийняття відповідного рішення (крім випадків, коли обов'язок здійснювати таке повідомлення покладено законом на орган державної реєстрації ).

Дані про прийняття рішення щодо припинення юридичних осіб, відомості щодо яких містяться в Єдиному державному реєстрі, контролюючі органи отримують від державних реєстраторів у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами Центрального контролюючого органу.

У зв'язку з ліквідацією або реорганізацією платника податків контролюючі органи розпочинають та проводять процедури, передбачені цим розділом, у разі одержання, зокрема, відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи.

Положеннями п.п. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України передбачено, що початок процедури припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця є підставою для здійснення документальної позапланової перевірки.

Таким чином, враховуючи викладені вище норми, у платника був відсутній обов'язок повідомлення контролюючих органів за місцем обліку платника про його ліквідацію.

В свою чергу, накази на проведення перевірок від органів доходів і зборів та Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, в матеріалах справи відсутні.

Згідно з матеріалами справи до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань внесено запис про рішення власника щодо припинення діяльності товариства шляхом ліквідації, строк для заявлення кредиторами своїх вимог - до 21.08.18, голова комісії з припинення - ОСОБА_3

Відповідно до ч.1 статті 111 Цивільного кодексу України, з дати внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу щодо ліквідації юридичної особи ліквідаційна комісія (ліквідатор) зобов'язана вжити всіх необхідних заходів щодо стягнення дебіторської заборгованості юридичної особи, що ліквідується, та письмово повідомити кожного з боржників про припинення юридичної особи в установлені цим Кодексом строки.

Ліквідаційна комісія (ліквідатор) заявляє вимоги та позови про стягнення заборгованості з боржників юридичної особи.

За даними заяви станом на 01.03.19 поточна дебіторська заборгованість у Приватного підприємства "Пром-Продукт" складає 110 тис. грн, та складається із заборгованості ПП ТБД Опт (код ЄДРПОУ 42100041, вул. Козацька, 41, м. Чернігів, 14037) по Договору про надання поворотної фінансової допомоги №2 від 25.05.18 (а.с. 56).

Відповідно до ч.2 статті 111 Цивільного кодексу України, ліквідаційна комісія (ліквідатор) зобов'язана повідомити учасників юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, про її участь в інших юридичних особах та/або надати відомості про створені нею господарські товариства, дочірні підприємства.

Так, за даними матеріалів справи, боржник - Приватне підприємство "Пром-Продукт" не було засновником/учасником інших господарських товариств, не створювало дочірні підприємства.

Частиною 3 статті 111 Цивільного кодексу України передбачено, що під час проведення заходів щодо ліквідації юридичної особи до завершення строку пред'явлення вимог кредиторів ліквідаційна комісія (ліквідатор) закриває рахунки, відкриті у фінансових установах, крім рахунка, який використовується для розрахунків з кредиторами під час ліквідації юридичної особи.

Так, в матеріалах справи наявні докази звернення голови ліквідаційної комісії Приватного підприємства "Пром-Продукт" до фіскальної служби (а.с. 38) для отримання довідки з переліком рахунків юридичної особи боржника та відомостей про їх закриття.

За даними Головного управління ДФС у Чернігівській області (лист від 28.12.18 №13574/10/25-01-5312), згідно з наявною інформацією з Єдиного банку даних про платників податків - юридичних осіб станом на 28.12.18 підприємство має відкритий рахунок: в Чернігівській філії "Ощадбанк" №26005300080777. Відповідно до довідки (а.с. 41, №03-03 від 01.03.19), голова ліквідаційної комісії повідомив про наявність єдиного рахунку №26005300080777, який буде використовуватись для розрахунків з кредиторами в ліквідаційній процедурі.

Згідно з нормами ч.4 статті 111 Цивільного кодексу України, ліквідаційна комісія (ліквідатор) вживає заходів щодо інвентаризації майна юридичної особи, що припиняється, а також майна її філій та представництв, дочірніх підприємств, господарських товариств, а також майна, що підтверджує її корпоративні права в інших юридичних особах, виявляє та вживає заходів щодо повернення майна, яке перебуває у третіх осіб.

У випадках, установлених законом, ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує проведення незалежної оцінки майна юридичної особи, що припиняється.

Так, під час ліквідації ліквідатором 03.12.18 проводилась інвентаризація майна боржника, в результаті чого встановлено відсутність майнових активів (інвентраизаційний опис майна №1 від 03.12.18).

Також, ліквідатором вживалися заходи щодо розшуку майна боржника шляхом направлення відповідних запитів до реєструючих органів, внаслідок чого була встановлена відсутність у товариства будь - якого майна.

Даний факт підтверджується, зокрема, довідками регіонального відділення Фонду державного майна України по Чернігівській області від 01.08.18 №18-05-02783; Територіального сервісного центру №7441 Регіонального сервісного центру в Чернігівській області Міністерства внутрішніх справ України від 25.07.18 №5854; Управління земельних ресурсів Чернігівської міської ради від 27.07.18 №01-08/1383.

Також згідно з Інформаційною довідкою з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо суб`єкта, сформованою 26.07.18 за №132179123 (а.с. 33, 34) відомості стосовно Приватного підприємства "Пром-Продукт" відсутні.

Крім того, згідно здійсненої головою ліквідаційної комісії перевірки відкритих реєстрів та баз, зокрема, в електронних реєстрах Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, Державної установи Агентство з розвитку інфраструктури фондового ринку України , Реєстрі власників цінних паперів Національного депозитарію України, бази даних Українського інституту інтелектуальної власності Укрпатент , сайту Державної авіаційної служби України, Державному судновому реєстрі України, Судновій книзі України, встановлено, що у Приватного підприємства "Пром-Продукт" відсутні рахунки, на яких обліковувались би цінні папери; боржник не значиться як емітент цінних паперів; не являється власником винаходів та корисних моделей, знаків на товари та послуги, промислових моделей, зразків; не є власником цивільних повітряних суден; плавзасоби у підприємства відсутні;

Частиною 7 статті 111 Цивільного кодексу України передбачено, що для проведення перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує своєчасне надання органам доходів і зборів та Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування документів юридичної особи (її філій, представництв), у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку.

До моменту затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає органам доходів і зборів, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування звітність за останній звітний період.

Відповідно до змісту наявної в матеріалах справи Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 23.10.17, боржник - Приватне підприємство "Пром-Продукт" не підлягає постановці на облік в Пенсійному фонді України у зв'язку з прийняттям Закону України від 04.07.13 №406-VII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв`язку з проведенням адміністративної реформи". Зазначене свідчить про відсутність обов`язку у боржника подання до фонду визначених законодавством документів.

В свою чергу, 12.12.18 боржником направлені на адресу Чернігівської ОДПІ ГУ ДФС у Чернігівській області податкову декларацію з податку на прибуток підприємств за 2018 рік (а.с.23-25), фінансовий звіт суб'єкта малого підприємництва станом на 30 листопада 2018р. (а.с.26), про що свідчать відбитки печатки фіскальної служби.

Також на офіційному веб - сайті Державної фіскальної служби України ( http://sfs.gov.ua/businesspartner ) міститься інформація про те, що станом на 11.03.19 щодо платника податків Приватного підприємства "Пром-Продукт" наявна інформація: перебуває на обліку в контролюючому органі як такий, що припиняється; Станом на 20.03.2019 платник податків має податковий борг та відповідно до пункту 88.2 статті 88 Податкового кодексу України у органів державної податкової служби виникло право податкової застави на майно такого платника.

Отже, дані обставини підтверджують обізнаність контролюючого органу про початок процедури припинення юридичної особи - боржника.

За змістом ч. 8 статті 111 Цивільного кодексу України, ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду.

Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.

Так, рішенням власника Приватного підприємства "Пром-Продукт" (№2/18 від 14.12.18) був затверджений складений головою ліквідаційної комісії проміжний ліквідаційний баланс.

Як вбачається із балансу та розшифровки рядків проміжного ліквідаційного балансу, станом на 03.12.18 боржник має поточні зобов'язання в сумі 451198,08 грн. При цьому, вартість активів товариства становить 0,0 грн. Станом на 01.03.19 поточна дебіторська заборгованість становить 110 тис. грн.

За даними проміжного ліквідаційного балансу станом на 01.03.19 до переліку пред'явлених кредиторами вимог та результату їх розгляду включено вимоги:

- приватного підприємства ТД Фонтекс-Агро (код ЄДРПОУ 38510009, вул. Мальновського, 30-А, м. Чернігів, 14020) в сумі 451 198,08 грн (відповідно до укладеного Договору №553 поставки паливно-мастильних матеріалів від 20.11.17 а.с. 50-55).

Згідно з рішенням власника Приватного підприємства "Пром-Продукт" (№2/18 від 14.12.18), враховуючи відсутність майна та коштів у боржника для задоволення вимог кредиторів, було прийнято рішення про звернення до господарського суду із заявою про відкриття провадження у справі про банкрутство на підставі ст. 95 Закону про банкрутство.

Відповідно до ч.4 статті 11 Закону про банкрутство боржник подає заяву до господарського суду за наявності майна, достатнього для покриття судових витрат, якщо інше не передбачено цим Законом. Поряд з цим п.2 частини 5 статті 11 Закону про банкрутство визначено, що боржник зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про відкриття провадження у справі про банкрутство у разі виникнення таких обставин, зокрема, під час ліквідації боржника не у зв'язку з процедурою банкрутства встановлено неможливість боржника задовольнити вимоги кредиторів повному обсязі.

Відповідно до ч.1 статті 95 Закону про банкрутство встановлено, що якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.

Обов'язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України.

Таким чином, стаття 95 Закону про банкрутство є спеціальною по відношенню до статті 11 Закону про банкрутство, а її норми узгоджуються з ч. 5 статті 11 Закону про банкрутство таким чином, що останньою прямо передбачено обов'язок і право на звернення до суду.

Враховуючи викладене вище, господарський суд дійшов висновку про те, що боржником дотримано порядок ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України та існують ознаки неоплатності боржника.

За таких обставин, наявні підстави для відкриття провадження у справі про банкрутство боржника.

У відповідності з ч. 3 ст. 7 Закону про банкрутство, залежно від категорії боржника, виду його діяльності та наявності у нього майна господарський суд застосовує загальний, спеціальний або спрощений порядок провадження у справі про банкрутство. Спрощений порядок застосовується під час ліквідації банкрута без застосування процедур розпорядження майном та санації.

Керуючись ст. 7, 8, 11, 16, 95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , ст. 233, 234, 240 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд,-

УХВАЛИВ:

1.Відкрити провадження у справі про банкрутство Приватного підприємства "Пром-Продукт" (вул. Робітнича, 6, м. Чернігів, 14001, код ЄДРПОУ 41672051).

2.Ввести мораторій на задоволення вимог кредиторів.

3.Розгляд справи призначити на 05 квітня 2019 р. 09:00.Засідання відбудеться у приміщенні господарського суду за адресою: 14000, м. Чернігів, проспект Миру, 20, зал судового засідання №301 .

4.Копію даної ухвали направити боржнику, голові ліквідаційної комісії ОСОБА_1 (вул. Г. Полуботка, 7, м. Чернігів, 14000), арбітражному керуючому ОСОБА_2 (вул. Ярославська 6, м. Київ, Україна, 04071), ГУ ДФС у Чернігівській області (вул. Реміснича, 11, м. Чернігів, 14000), Чернігівському окружному адміністративному суду (вул. Київська, 23, м.Чернігів, 14000), Деснянському та Новозаводському районним судам м. Чернігова, Чернігівському районному суду, Деснянському ВДВС Чернігівського міського управління юстиції (14030, м. Чернігів, вул. Шевченка, 118), відділу державної реєстрації (вул. Рокосовського, 20-а, м. Чернігів, 14032) та відділу з питань банкрутства Головного територіального управління юстиції у Чернігівській області до відома.

Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена до Північного апеляційного господарського суду у строк, встановлений ч. 1 ст. 256 Господарського процесуального кодексу України, шляхом подання апеляційної скарги через місцевий господарський суд.

Повний текст ухвали складений та підписаний 22 березня 2019 року.

Суддя М.В. Фесюра

Веб-адреса Єдиного державного реєстру судових рішень, розміщена на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет: http://reyestr.court.gov.ua/

Дата ухвалення рішення22.03.2019
Оприлюднено24.03.2019
Номер документу80632724
СудочинствоГосподарське
Сутьбанкрутство

Судовий реєстр по справі —927/214/19

Ухвала від 30.08.2019

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Фесюра М.В.

Ухвала від 23.08.2019

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Фесюра М.В.

Ухвала від 13.05.2019

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Фесюра М.В.

Ухвала від 06.05.2019

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Фесюра М.В.

Ухвала від 16.04.2019

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Фесюра М.В.

Постанова від 05.04.2019

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Фесюра М.В.

Ухвала від 22.03.2019

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Фесюра М.В.

Ухвала від 13.03.2019

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Фесюра М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні