Рішення
від 15.03.2019 по справі 826/9702/18
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 березня 2019 року м. Житомир справа № 826/9702/18

категорія 108010100

Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Єфіменко О.В.,

секретаря судового засідання Магдич В.М.,

за участю представника позивача ОСОБА_1,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у режимі відеоконференції адміністративну справу за позовом Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області до Київської філії Комунального підприємства "Новозаводське" Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю "Чугуївський МЕЗ", про скасування запису про державну реєстрацію змін до установчих документів, -

встановив:

22.06.2018 Головне управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області (далі - ГУ ДФС в Івано-Франківській області) звернулось із позовом до Окружного адміністративного суду міста Києва, у якому просить скасувати запис про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю "Чугуївський МЕЗ" від 08.12.2017, які стосуються зміни місцезнаходження підприємства.

В обґрунтування позовних вимог зазначило, що на підставі неправдивих даних щодо місцезнаходження відповідача проведено внесення змін до установчих документів та державну реєстрацію відповідача за адресою: вул. Симона Петлюри, 8, м. Івано-Франківськ, Івано-Франківська область, 76018, що не відповідає нормам Цивільного кодексу України, Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців . У зв'язку із чим ГУ ДФС в Івано-Франківській області об'єктивно позбавлена можливості виконати свої функції стосовно належного обліку зазначеного підприємства, контрольно-перевірочної роботи, оскільки відомостей про фактичну адресу підприємством до контролюючих органів не надавалось.

25.07.2018 ухвалою судді Окружного адміністративного суду міста Києва було відкрите провадження у вказаній справі за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та виклику учасників справи (у письмовому провадженні).

Ухвалою судді Окружного адміністративного суду міста Києва від 07.11.2018 справа за №826/9702/18 передана на розгляд до Житомирського окружного адміністративного суду у порядку, визначеному ч.3 ст.29 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).

26.11.2018 вказана справа надійшла до Житомирського окружного адміністративного суду.

Відповідно до протоколу автоматичного розподілу судової справи між суддями від 27.11.2018 вказана справа була передана для розгляду головуючому судді Єфіменко О.В.

Ухвалою судді Житомирського окружного адміністративного суду справу прийнято до загального позовного провадження із призначенням підготовчого судового засідання на 03.01.2019 на 10:00 (а.с. 46-47).

21.12.2018 до відділу документального забезпечення суду надійшла заява представника ГУ ДФС в Івано-Франківській області про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції, відповідно до змісту якої представник просить забезпечити участь представника ГУ ДФС в Івано-Франківській області у судовому засіданні в режимі відеоконференції, проведення якої доручити Івано-Франківському окружному адміністративному суду (а.с. 67-68).

28.12.2018 ухвалою суду заяву представника позивача про участь у судовому засіданні у режимі відеоконференції - задоволено (а.с. 71-72).

У зв'язку із перебуванням судді Єфіменко О.В. у відпустці у період з 02.01.2019 до 11.01.2019, судове засідання, призначене на 03.01.2019 на 10:00 перенесене на 31.01.2019 на 11:30 (а.с. 73).

У підготовчому засіданні суд ухвалою від 31.01.2019, постановленою у порядку статті 243 КАС України без виходу до нарадчої кімнати, відклав розгляд справи на 01.03.2019 на 11:00 для належного повідомлення відповідача та третьої особи про дату, час та місце проведення судового засідання, що внесено секретарем до протоколу судового засідання від 31.01.2019 (а.с. 86).

Згідно довідки у справі 01.03.2019 у зв'язку із несправністю технічних засобів, що мають забезпечувати належну якість зображення та звуку, а також інформаційну безпеку у режимі відеоконференції розгляд справи відкладено на 15.03.2019 на 12:30 (а.с. 109).

У підготовчому засіданні суд ухвалами від 15.03.2019, постановленими у порядку статті 243 КАС України без виходу до нарадчої кімнати, продовжив розгляд справи без участі представників відповідача та третьої особи, закрив підготовче провадження та перейшов до розгляду справи по суті, що внесено секретарем до протоколу судового засідання від 15.03.2019 (а.с. 119-121).

У судовому засіданні 15.03.2019 представник позивача заявлені позовні вимоги підтримав та просив задовольнити з підстав, що викладені у позовній заяві.

У судове засідання 15.03.2019 представник відповідача не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений неодноразово, однак поштові відправлення повертались на адресу суду із відміткою пошти за закінченням терміну зберігання (а.с. 53, 59, 90, 94, 100, 112, 115).

У судове засідання 15.03.2019 представник третьої особи не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений неодноразово, однак поштові відправлення повертались на адресу суду із відміткою пошти за закінченням терміну зберігання (а.с. 65, 98, 108).

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши усі фактичні обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог з наступних підстав.

Судом встановлено, що відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (далі - ЄДРПОУ) станом на 04.06.2018 №1004045291, до ЄДРПОУ внесено запис від 14.12.2017, відповідно до якого внесені зміни до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю Чугуївський МЕЗ (далі - ТОВ Чугуївський МЕЗ ), які стосуються зміни місцезнаходження підприємства.

У рамках забезпечення комплексу заходів щодо обліку платників податків, об'єктів оподаткування та об'єктів, пов'язаних з оподаткуванням та з метою підтвердження юридичної адреси платника податків працівниками ДФС у м. Івано-Франківську здійснена перевірка фактичного місця ведення діяльності ТОВ Чугуївський МЕЗ та складено акт обстеження суб'єкта підприємницької діяльності від 25.05.2018 №87, яким зафіксовано відсутність юридичної особи за адресою: вул. Симона Петлюри, 8, м. Івано-Франківськ, Івано-Франківська область, 76005 (а.с. 11).

Також, даний факт підтверджується і тим, що працівниками оперативного управління здійснено вихід на адресу реєстрації, у ході якого встановлено, що за даною адресою розташований трьохповерховий будинок, в якому знаходяться: ресторан Гармонія , фітнес-центр Vasil Gym , Івано-Франківська обласна дирекція WOG ( ВОГ Рітейл ). Також під номером 8 розташований житловий одноповерховий будинок, що підтверджується рапортом від 30.05.2018 (а.с. 10).

Даний факт також підтверджено у Інформаційній довідці з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо об'єкта нерухомого майна (а.с. 13-16).

Наведені обставини зумовили звернення позивача до суду з даним позовом, при вирішенні якого суд зазначає про таке.

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців регулює Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" 15.05.2003 №755-IV зі змінами (далі - Закон України №755-IV).

Відповідно до частини 2 статті 6 Закону №755-IV державний реєстратор: приймає документи; перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; веде Єдиний державний реєстр; веде реєстраційні справи; надає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України "Про виконавче провадження", інформацію органу державної виконавчої служби або приватному виконавцю; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Частиною 3 статті 35 Закону України №755-IV встановлено, що засновники (учасники) юридичної особи несуть відповідальність за відповідність установчих документів законодавству, а також за відповідність перекладу тексту документів у випадках, визначених пунктом 1 частини першої статті 15 цього Закону.

Згідно з ч.4 ст.35 Закону України №755-IV особи, винні у внесенні до установчих документів або інших документів, що подаються для державної реєстрації, завідомо неправдивих відомостей, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, несуть відповідальність, встановлену законом.

Відповідно до п.45.2 ст.45 Податкового кодексу України (далі - ПК України) податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Відповідно до статті 93 Цивільного кодексу України місцезнаходженням юридичної особи с фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.

Пунктом 4 статті 1 Закону України №755-IV (зі змінами та доповненнями, далі - Закон) встановлено, що державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об'єднання, професійної спілки, її організації або об'єднання, політичної партії, організації роботодавців, об'єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.

Державний реєстратор: приймає документи; перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; веде Єдиний Державний реєстр; веде реєстраційні справи; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Згідно з статтею 25 Закону державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації; судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також, що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України "Про виконавче провадження" щодо: визнання повністю або частково недійсними рішень засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу; визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи; заборони (скасування заборони) вчинення реєстраційних дій; накладення/зняття арешту корпоративних прав; зобов'язання вчинення реєстраційних дій; скасування реєстраційної дії/запису в Єдиному державному реєстрі; виділу юридичної особи; провадження у справах про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом, прийнятих відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом"; припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи; зміни державної реєстрації припинення юридичної особи; припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи; відміни державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця; відміни в порядку апеляційного/касаційного оскарження рішення суду, на підставі якого вчинено реєстраційну дію; рішень, прийнятих за результатами оскарження адміністративному порядку відповідно до статті 34 цього Закону.

Порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає:

1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особі заявником (за бажанням заявника);

2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі;

3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі;

4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру;

5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів;

6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації;

7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об'єднання;

8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоді відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру;

9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів;

10) видача за бажанням заявника виписки з Єдиного державного реєстру у паперовій формі за результатами проведеної реєстраційної дії (у разі подання заяви про державну реєстрацію у паперовій формі).

Статтею 29 Закону передбачено, те що реєстраційна справа формується в паперовій та електронній формі після внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію створення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, державну реєстрацію фізичної особи-підприємця і державну реєстрацію включення відомостей про юридичну особу та фізичну особу - підприємця. Реєстраційна справа має реєстраційний номер, що присвоюється при внесенні до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію створення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, державну реєстрацію фізичної особи - підприємця і державну реєстрацію включення відомостей про юридичну особу та фізичну особу - підприємця. Суб'єкт державної реєстрації, який провів реєстраційну дію, протягом трьох робочих днів з дня її проведення надсилає документи, подані для проведення реєстрації, відповідному суб'єкту державної реєстрації, уповноваженому зберігати реєстраційні справи.

Як видно з матеріалів справи, на підставі неправдивих даних щодо місцезнаходження відповідача проведено внесення змін до установчих документів та державна реєстрація відповідача за адресою: вул. Симона Петлюри, 8, м. Івано-Франківськ, Івано-Франківська область, 76018, що не відповідає нормам Цивільного кодексу України, Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців .

ГУ ДФС в Івано-Франківській області об'єктивно позбавлена можливості виконати свої функції стосовно належного обліку зазначеного підприємства, контрольно-перевірочної діяльності, оскільки відомостей про фактичну адресу підприємством до контролюючих органів не надавалось.

Частина 2 статті 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У зв'язку з змінами, внесеними до ПК України, зокрема, у частині повноважень державних податкових інспекцій, то згідно з п.19-3.1 статті 19-3 останні здійснюють сервісне обслуговування платників податків (надання адміністративних, консультаційних, довідкових, інформаційних, електронних та інших послуг, пов'язаних з реалізацією прав та обов'язків платника), та не є контролюючим органом.

Згідно з підпунктом 20.1.37 пункту 20.1 статті 20 ПК України (у редакції, чинній станом на дату звернення ДФС з позовною заявою до суду) посадові особи податкового органу вправі звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення фізичною особою - підприємцем підприємницької діяльності та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.

Крім того, пунктом 67.2. статті 67 ПК України встановлено, що контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення, зокрема, щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Таким чином, позивач наділений повноваженням на звернення до суду з позовом стосовно скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Враховуючи, що Товариство з обмеженою відповідальністю Чугуївський МЕЗ відсутнє за своєю юридичною адресою, суд вважає за необхідне задовольнити позовні вимоги ГУ ДФС в Івано-Франківській області та скасувати запис про державну реєстрацію змін до установчих документів.

Відповідно до статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.

Частиною другою статті 74 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Статтею 9 КАС України передбачено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Частиною 1 статті 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини 2 статті 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Матеріали справи не містять доказів понесення позивачем витрат, пов'язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, а відтак підстави для стягнення на користь позивача судових витрат - відсутні.

Керуючись статтями 77, 90, 139, 242-246, 250-251, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

вирішив:

Адміністративний позов Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області (вул. Незалежності, 20, м. Івано-Франківськ, 76000. РНОКПП/ЄДРПОУ: 39394463) до Київської філії Комунального підприємства "Новозаводське" Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області (вул. Київська, 7/10, офіс 208, м. Житомир, 10001. РНОКПП/ЄДРПОУ: 41223913), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю "Чугуївський МЕЗ", (вул. Симона Петлюри, 8, м. Івано-Франківськ, 76005. РНОКПП/ЄДРПОУ: 37771881) про скасування запису про державну реєстрацію змін до установчих документів - задовольнити.

Скасувати запис про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю "Чугуївський МЕЗ" від 08.12.2017, які стосуються змін місцезнаходження підприємства.

Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Сьомого апеляційного адміністративного суду за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України, з урахуванням приписів підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України.

Повне судове рішення складене 25 березня 2019 року.

Головуючий суддя Єфіменко Ольга Володимирівна

Дата ухвалення рішення15.03.2019
Оприлюднено26.03.2019
Номер документу80657589
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/9702/18

Ухвала від 19.08.2019

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Єфіменко Ольга Володимирівна

Ухвала від 19.08.2019

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Єфіменко Ольга Володимирівна

Рішення від 15.03.2019

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Єфіменко Ольга Володимирівна

Ухвала від 28.12.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Єфіменко Ольга Володимирівна

Ухвала від 03.12.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Єфіменко Ольга Володимирівна

Ухвала від 07.11.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Катющенко В.П.

Ухвала від 25.07.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Катющенко В.П.

Ухвала від 27.06.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Катющенко В.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні