ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 березня 2019 р.Справа № 1640/2413/18 Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
Головуючого судді: Бегунца А.О.,
Суддів: Лях О.П. , Яковенка М.М. ,
за участю секретаря судового засідання Машури Г.І.,
представника відповідача ОСОБА_1,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління ДФС у Полтавській області на рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 18.10.2018 року, суддя Г.В. Костенко, вул. Пушкарівська, 9/26, м. Полтава, 36039, повний текст складено 25.10.18 року по справі № 1640/2413/18
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "УКР-ЕНЕРГОБУД"
до Головного управління ДФС у Полтавській області
про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "УКР-ЕНЕРГОБУД", звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДФС у Полтавській області (далі - ГУ ДФС у Полтавській області, відповідач), в якому просив суд: визнати протиправним та скасувати податкового повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Полтавській області від 05.12.2017 №0013231405.
В обґрунтування позову зазначив про безпідставність висновків викладених в акті перевірки щодо недотримання позивачем вимог податкового законодавства у взаємовідносинах з ТОВ "Будінвестремонт", що мали місце у лютому 2017 року з приводу придбання послуг по виконанню внутрішніх електромонтажних робіт. Зазначив, що наданими позивачем до перевірки документами первинного бухгалтерського обліку у повному обсязі підтверджено реальність факту виконання учасниками договірних відносин взятих на себе зобов'язань.
Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 25.10.2018 позов Товариства з обмеженою відповідальністю "УКР-ЕНЕРГОБУД" задоволено.
Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Полтавській області від 05.12.2017 №0013231405.
Не погодившись з рішення суду першої інстанції, відповідачем подано апеляційну скаргу, згідно з якою апелянт просить суд скасувати оскаржуване рішення та прийняти постанову, якою відмову в задоволенні позовних вимог в повному обсязі, посилаючись на порушення судом при вирішенні справи норм матеріального та процесуального права та невідповідність висновків суду першої інстанції обставинам справи.
В обґрунтування апеляційної скарги апелянт вказує, що з наданих до перевірки документів неможливо встановити реальність господарських операцій позивача з контрагентом.
Позивач не скористався своїм правом на подання відзиву на апеляційну скаргу.
Представник відповідача в судовому засіданні підтримав апеляційну скаргу та наполягав на її задоволенні та надав пояснення аналогічні доводам, викладеними в апеляційній скарзі.
Позивач в судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового засідання був повідомлений належним чином.
Відповідно до ч.2 ст. 313 КАС України неявка сторін або інших учасників справи, належним чином повідомлених про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає розгляду справи.
Суд апеляційної інстанції розглянув справу в межах доводів та вимог апеляційної скарги відповідно до вимог ст.308 КАС України та керуючись ст.229 КАС України.
Колегія суддів заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника відповідача, перевіривши в межах доводів апеляційної скарги рішення суду першої інстанції вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено в суді апеляційної інстанції, що ГУ ДФС у Полтавській області на підставі п.п. 20.1.1, 2.1.4 п. 20.1 ст. 20, п.п. 78.1.4 п. 78.1 ст. 78, 79 Податкового кодексу України, відповідно до наказу від 27.09.2017 №2279 (а.с.213 зворотній бік, т.2) та повідомлення від 27.09.2017 №534 (а.с.214, т.2), проведена документальна позапланова невиїзна перевірка ТОВ "УКР-ЕНЕРГОБУД" з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість по взаємовідносинах з ТОВ "Будінвестремонт" (код ЄДРПОУ 40114875) за період лютий 2017 року та по взаємовідносинах з контрагентами-покупцями товарів (робіт, послуг), придбаних у вищезазначеного постачальника, правомірність відображення даних у податковій звітності.
За результатом проведеної перевірки ТОВ "УКР-ЕНЕРГОБУД" відповідачем складено акт (далі - акт перевірки) від 10.10.2017 №1300/16-31-14-05-09/39471563 (а.с.12-24, т.1), у якому зафіксовані порушення: пункту 44.1 статті 44, пунктів 198.1, 198.2, 198.3 статті 198 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на додану вартість, що підлягає сплаті до державного бюджету у лютому 2017 року на загальну суму ПДВ 248643,00 грн.
05.12.2017 на підставі висновків викладених в акті перевірки ГУ ДФС у Полтавській області прийнято податкове повідомлення-рішення №0013231405, яким збільшено суму грошового зобов'язання за платежем: податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у загальному розмірі 310803,75 грн (а.с.28 т.1).
З результатами адміністративного оскарження позивачем податкового повідомлення-рішення від 05.12.2017 рішенням ДФС України від 23.02.2018 №6879/6199-99-11-01-02-25 рішення контролюючого органу залишено без змін, а скаргу без задоволення (а.с.37-40).
Задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції виходив з того, що господарські операції позивача з ТОВ "Будінвестремонт" у перевіряємий період мали реальний характер, викликаючи зміни в структурі активів позивача, підтверджені документами первинного бухгалтерського обліку, а тому формування позивачем податкового кредиту з ПДВ на підставі належним чином оформлених податкових накладних ґрунтуються на вимогах Податкового кодексу України.
Колегія суддів погоджується з вказаним висновком суду першої інстанції та зазначає наступне.
Так, відповідно до п. 44.1 ст. 44 Податкового кодексу України (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Розділом V Податкового кодексу України врегульовані питання, пов'язані з обчисленням та сплатою податку на додану вартість.
Згідно з п. 14.1.181 ст. 14 Податкового кодексу України, податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.
Відповідно до п. 198.3 ст. 198 Податкового кодексу України, податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи);ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України.
Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Згідно з п. 198.1 ст. 198 Податкового кодексу України, право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій, зокрема з: придбання або виготовлення товарів та послуг; придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу; ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.
Пунктом 198.2 статті 198 цього Кодексу визначено, що датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Відповідно до п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України, не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними у абзаці першому цього пункту документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.
Згідно з п. 201.7 ст. 201 Податкового кодексу України, податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Відповідно до абз. 1, 2 п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
При цьому законодавцем презумується реальність оподатковуваних операцій та витрат платника податку, достовірність документів податкового обліку.
Відповідно до змісту наведених вище норм, право платника податків на включення сум ПДВ до податкового кредиту обумовлено юридичним складом, до якого входять такі юридичні факти, як придбання цим платником податків товарів (послуг) або основних фондів, призначених для використання в оподатковуваних операціях, що відповідають цілям його господарської діяльності; підтвердження обліковими, розрахунковими документами, зокрема податковою накладною, виписаною постачальником - платником ПДВ, митною декларацією (іншими подібними документами, перелік яких встановлений п. 201.11 ст. 201 Податкового кодексу України) суми витрат на придбання товару (послуг) та ПДВ, нарахованого (сплаченого) податку в ціні придбання товару (послуг).
Крім того, відповідно до ч. 2 ст. 3 Закону України від 16.07.1999 № 996-XIV "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" (далі - Закон № 996-XIV) фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.
Згідно з ч. 1, 2 ст. Закон № 996-XIV, підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції
Отже, відображення господарської операції у податковому обліку повинно здійснюватися відповідно до її реального економічного змісту на підставі первинних документів бухгалтерського обліку.
Також, відповідно до п. 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.06.1995 за № 168/704, первинні документи повинні мати такі обов'язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата і місце складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий чи електронний підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Враховуючи вищевказане, обов'язковою умовою виникнення у платника права на податковий кредит є реальне здійснення операцій з придбання товарів (робіт, послуг) з метою їх використання в оподатковуваних операціях, а також оформлення зазначених операцій необхідними документами первинного обліку, що містять достовірні відомості про обсяг та зміст господарської операції.
Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою, при цьому не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних.
Зі змісту акта перевірки встановлено, що контролюючий орган ставить під сумнів реальність здійснення господарських операцій з придбання ТОВ "УКР-ЕНЕРГОБУД" робіт/послуг у ТОВ "Будінвестремонт". Фіскальний орган зазначає, що ТОВ "УКР-ЕНЕРГОБУД" безпідставно віднесено до складу податкового кредиту суми по взаємовідносинам з ТОВ "Будінвестремонт" чим порушено п. 44.1 ст. 44, п. 198.1, 198.2, 198.3 ст. 198 Податкового кодексу України в результаті чого завищено податковий кредит у лютому 2017 року на загальну суму ПДВ 248643,00 грн.
Матеріалами справи підтверджено, що 23.06.2015 між ТОВ "УКРБУД ІНВЕСТ" (Генпідрядник) та ТОВ "УКР-ЕНЕРГОБУД" (Підрядник) укладено договір №566/5 на виконання внутрішніх електромонтажних, слаботочних та пусконалагоджувальних робіт на будівництві житлових будинків із вбудовано-прибудованим дитячим дошкільним закладом по вул. Обухівській, 135а, у Святошинському районі м. Києва (а.с.46-59, т.1).
Відповідно до п. 1.1 Договору від 23.06.2015 №566/5, підрядник зобов'язується відповідно до проектно-кошторисної документації у визначені Договором строки, виконати роботи по внутрішніх електромонтажних та слабопоточних мережах, пусконалагоджувальні роботи у повному обсязі, здати роботи Генпідряднику та Замовнику (ПАТ "Холдингова компанія "Київміськбуд"). Генпідрядник зобов'язується прийняти виконані Підрядником належним чином роботи та здійснити їх оплату на умовах, визначених Договором.
Згідно з п. 5.3.7 Договору від 23.06.2015 №566/5, право ТОВ "УКР-ЕНЕРГОБУД" залучати за письмовою згодою Генпідрядника до виконання робіт третіх осіб (Субпідрядників) на договірних засадах, організовувати та координувати їх роботу при цьому залишатись відповідальним перед Генпідрядником за результати їх роботи.
На підставі п. 5.3.7 Договору від 23.06.2015 №566/5 позивач звернувся до ТОВ "УКРБУД ІНВЕСТ" з листом вих.№16/01-1 від 16.01.2017 про надання згоди на залучення підрядну організацію - ТОВ "Будінвестремонт" для виконання внутрішніх електромонтажних робіт на будівництві житлового будинку №1 із вбудовано-прибудованим дитячим дошкільним закладом по вул. Обухівській, 135а, у Святошинському районі м. Києва (а.с.123 т.1).
Листом від 17.01.2017 №170/1 ТОВ "УКРБУД ІНВЕСТ" повідомив, що не заперечує проти залучення ТОВ "Будінвестремонт" в якості підрядної організації (а.с.124 т.1).
Позивач у встановлений договором спосіб залучив до виконання робіт підрядну організацію - ТОВ "Будінвестремонт".
Крім того, матеріалами справи підтверджено, що 16.01.2017 між ТОВ "УКР-ЕНЕРГОБУД" (Замовник) та ТОВ "Будінвестремонт" (Підрядник) укладено договір підряду №29 на виконання внутрішніх електромонтажних робіт (а.с.202-206 т.1).
Відповідно до п. 1.1 Договору від 16.01.2017 №29, замовник доручає, а підрядник приймає на себе зобов'язання з виконання внутрішніх електромонтажних робіт на об'єктах Замовника - житловий будинок із вбудовано-прибудованим дитячим дошкільним закладом по вул. Обухівській, 135а, у Святошинському районі м. Києва. Житловий будинок №1. Внутрішні електромонтажні роботи, відповідно до проектно-кошторисної документації та у визначені договором строки.
Згідно з п. 1.2, 1.3 Договору від 16.01.2017 №29, замовник зобов'язується прийняти у Підрядника і оплатити виконані роботи. Строки виконання робіт: початок робіт - січень 2017 року, закінчення робіт - грудень 2017 року. Датою закінчення робіт сторони вважають дату підписання ОСОБА_2 приймання-передачі виконаних робіт.
Відповідно до п. 2.1 Договору від 16.01.2017 №29, договірна ціна робіт визначається сторонами відповідно до вимог нормативних документів у сфері ціноутворення у будівництві, чинного законодавства України, Розрахунку договірної ціни та становить 2994084,00 грн у тому числі ПДВ 499014,00 та включає вартість товарів та послуг, придбаних Підрядником для виконання умов даного договору (додаток №1).
Згідно з п. 3.1 Договору від 16.01.2017 №29, розрахунки за виконані роботи здійснюються відповідно до умов договору, але не раніше факту їх виконання.
З метою підтвердження реальності виконання умов вказаного договору позивачем надані належним чином завірені копії бухгалтерських та податкових документів: договірна ціна №01 (а.с.207-211 т.1); відомість ресурсів до Договірної ціни (а.с.212-220 т.1); довідка від 27.02.2017 про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за лютий 2017 року (а.с.221 т.1); акт №1 приймання виконаних робіт за лютий 2017 року (а.с.222-229 т.1); довідка від 28.02.2017 про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (а.с.230 т.1); акт №2 приймання виконаних робіт за лютий 2017 року (а.с.231-234 т.1); відомість ресурсів до акта прийняття №2 за лютий 2017 року (а.с.235-241 т.1); рахунок-фактура від 27.02.2017 №171 (а.с.243 т.1), рахунок-фактура від 28.02.2017 №172 (а.с.241 т.1); наказ ТОВ "Будінвестремонт" від 17.01.2017 №21 "Про призначення відповідальних осіб за виконання внутрішніх електромонтажних, слаботочних та пусконалагоджувальних робіт на будівництві житлових будинків із вбудовано-прибудованим дитячим дошкільним закладом по вул. Обухівській, 135-а, у Святошинському районі м. Києва" (а.с.1 т.2); журнал реєстрації інструктажів з питань охорони праці на робочому місці ТОВ "Будінвестремонт" (а.с.2-10 т.2); ліцензія Державної архітектурно-будівельної інспекції України від 07.12.2015 №45-Л про наявність права у ТОВ "Будінвестремонт" здійснювати діяльність з будівництва об'єктів IV і V категорії складності (а.с.200-201 т.1); видаткова накладна на матеріали без права власності від 02.02.2017 №5, №6, №7, №8, №9, №10, від 13.02.2017 №13 (а.с.11-19 т.2); акти здачі-прийняття електромонтажних робіт від 28.02.2017 (а.с.20-25 т.2); акти на приховані роботи по прокладці проводів та кабелів від 28.02.2017 (а.с.26-31 т.2).
Вказані первинні документи складені для документального оформлення господарської операції з придбання ТОВ "Будінвестремонт" робіт/послуг у ТОВ "Будінвестремонт" відповідають вимогам оформлення первинних документів бухгалтерської та податкової звітності.
27.02.2017 ТОВ "Будінвестремонт" складено податкову накладну №171 на загальну суму 933637,20 грн, у тому числі ПДВ - 155606,20 грн (а.с.32, т.2).
28.02.2017 ТОВ "Будінвестремонт" складено податкову накладну №172 на загальну суму 558218,40 грн, у тому числі ПДВ - 93036,40 грн (а.с.35 т.2).
Зазначені податкові накладні зареєстровані у єдиному реєстрі податкових накладних, як те вимагає п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України. Суми по зазначених податкових накладних включено до складу податкового кредиту за лютий 2017 року (а.с.38-44 т.2).
Оплата вартості виконаних електромонтажних робіт була здійснена позивачем у повному обсязі, шляхом перерахування грошових коштів на банківський рахунок ТОВ "Будінвестремонт", що не заперечується відповідачем в акті перевірки.
Колегія суддів вважає необґрунтованими доводи апеляційної скарги про недостатність у ТОВ "Будінвестремонт" трудових ресурсів для здійснення господарської діяльності які базуються на підставі відомостей про нарахування заробітної плати застрахованим особам в лютому 2017 року, оскільки відповідачем не надано жодних доказів проведення зустрічної звірки ТОВ "Будінвестремонт" та дослідження первинних документів, які б підтверджували реальний обсяг фізичного навантаження на працівників, реальну, а не ймовірну, кількість відпрацьованих ними робочих днів та не досліджено чи залучались підрядником додаткові трудові ресурси в тому числі на підставі цивільно-правових договорів.
Безпідставними є доводи відповідача про відсутність факту реального здійснення господарських операцій ТОВ "УКР-ЕНЕРГОБУД" з придбання робіт/послуг у ТОВ "Будінвестремонт" в зв'язку з не подачею останнім фінансової звітності за І квартал 2017 року та наявністю розбіжностей податкових зобов'язань та податкового кредиту у його контрагентів - постачальників.
Законодавством України на учасників цивільно-правових відносин, які є платниками податків, не покладено обов'язку та не визначено право перевірки відповідності законодавству статусу контрагентів. Кожен платник податку несе самостійну відповідальність за порушення правил ведення податкового обліку. Зазначена відповідальність стосується кожного окремого платника податку і не може автоматично поширюватися на третіх осіб, у тому числі на його контрагентів. Статтею 198 Податкового кодексу України не встановлено обмежень по включенню до складу податкового кредиту сум ПДВ по товарах, послугах отриманих від продавця, в разі порушення ним умов податкового законодавства, за умови, що такий продавець зареєстрований платником податку на додану вартість, за наявності належним чином оформлених податкових накладних.
Судовим розглядом встановлено, що на момент укладення правочинну, його виконання контрагент позивача був правоздатним і зареєстрований в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, мав діюче свідоцтво платника податку на додану вартість і включений до Реєстру платників даного податку.
Крім того, факт реальності здійснення господарської операції з придбання позивачем робіт/послуг у ТОВ "Будінвестремонт" підтверджується ОСОБА_2 приймання виконаних будівельних робіт за лютий 2017 року від 28.02.2017 (а.с.73-79 т.1). Так вказаний акт свідчить, що уповноваженими представниками Генпідрядника - ТОВ "УКРБУД ІНВЕСТ" на об'єкті будівництва: Житлові будинки із вбудовано-прибудованим дитячим дошкільним закладом по вул. Обухівській, 135а, у Святошинському районі м. Києва без зауважень були прийняті виконані ТОВ "Будінвестремонт" підрядні електромонтажні роботи.
Тому, колегія суддів вважає правомірним висновок суду першої інстанції, що господарські операції позивача з ТОВ "Будінвестремонт" у перевіряємий період мали реальний характер, викликаючи зміни в структурі активів позивача, підтверджені документами первинного бухгалтерського обліку, а тому висновок контролюючого органу про порушення позивачем вимог п. 44.1 ст. 44, п. 198.1, 198.2, 198.3 ст. 198 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на додану вартість, що підлягає сплаті до державного бюджету у лютому 2017 року на загальну суму ПДВ 248643,00 грн, здійснено при помилковому розумінні норм діючого законодавства України та фактичних обставин справи.
Враховуючи вищевикладене, оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 05.12.2017 №0013231405 ГУ ДФС у Полтавській області винесене без врахування всіх обставин, необхідних для прийняття рішення, а тому є протиправним та підлягає скасуванню.
Відповідно до ст. 242 КАС України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
За приписами ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
На підставі викладеного, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги спростовані наведеними вище обставинами та нормативно - правовим обґрунтуванням, у зв'язку з чим підстав для скасування рішення суду першої інстанції не вбачається .
Керуючись ст. ст. 242, 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Полтавській області залишити без задоволення.
Рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 18.10.2018 року по справі № 1640/2413/18 залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.
Головуючий суддя (підпис)ОСОБА_2 Судді (підпис) (підпис) ОСОБА_3 ОСОБА_4 Повний текст постанови складено 25.03.2019 року
Суд | Другий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.03.2019 |
Оприлюднено | 26.03.2019 |
Номер документу | 80659452 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Другий апеляційний адміністративний суд
Бегунц А.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні