Рішення
від 14.03.2019 по справі 1240/2886/18
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

5.1.1

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

14 березня 2019 рокуСєвєродонецькСправа № 1240/2886/18

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Кисельової Є.О.,

за участю секретаря судового засідання:Шопіної А.М.,

представника позивача: Жадана О.О.,

представник відповідача: не прибули,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Головного управління ДФС у Луганській області до Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області, державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відділу адміністративних послуг Центру надання адміністративних послуг у м. Сєвєродонецьку Сєвєродонецької міської ради Колєнкової Наталії Олексіївни, комунального підприємства "Центр реєстрації" Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області про визнання протиправним та скасування рішення, визнання недійсними установчі (засновницькі) документи, визнання протиправною проведену реєстраційну дію, припинення юридичної особи,-

ВСТАНОВИВ:

24 вересня 2018 року до Луганського окружного адміністративного суду звернулося Головне

управління ДФС у Луганській області (далі - ГУ ДФС у Луганській області, позивач) до Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області (далі - Містківська сільрада Сватівського району Луганської області, відповідач 1), державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відділу адміністративних послуг Центру надання адміністративних послуг у м. Сєвєродонецьку Сєвєродонецької міської ради Колєнкової Наталії Олексіївни (далі - державний реєстратор, відповідач 2), комунального підприємства "Центр реєстрації" Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області (далі - КП ЦР Містківської сільради Сватівського району Луганської області, відповідач 3) про визнання протиправним та скасування рішення, визнання недійсними установчих (засновницьких) документів, визнання протиправною проведену реєстраційну дію, припинення юридичної особи, в якому просив суд:

-визнати протиправним та скасувати рішення від 23.01.2018 № 30/19 Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області щодо створення комунального підприємства "Центр реєстрації" Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області, код ЄДРПОУ 4189213 (Луганська область, Сватівський район, село Містки, вулиця Миру, 14);

-визнати недійсними установчі (засновницькі) документи комунального підприємства "Центр реєстрації" Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області, код ЄДРПОУ 4189213 (Луганська область, Сватівський район, село Містки, вулиця Миру, 14), затверджені рішенням від 23.01.2018 № 30/19 Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області;

-визнати протиправною проведену реєстраційну дію державного реєстратора юридичних осіб підприємців відділу адміністративних послуг Сєвєродонецької міської ради Колєнковою Наталією Олексіївною (АДРЕСА_1) щодо державної реєстрації новоутвореної юридичної особи комунального підприємства "Центр реєстрації" Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області;

-припинити юридичну особу комунальне підприємство "Центр реєстрації" Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області, код ЄДРПОУ 4189213 (Луганська область, Сватівський район, село Містки, вулиця Миру, 14) та її відокремлені підрозділи - Київську філію комунального підприємства "Центр реєстрації" Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області (код ЄДРПОУ 41911586), Київську обласну філію комунального підприємства "Центр реєстрації" Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області (код ЄДРПОУ 41912019).

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що право на звернення з вимогою про визнання недійсними установчих документів юридичної особи та припинення юридичної особи передбачено положеннями п.п. 20.1.37 п. 20.1. ст. 20 Податкового кодексу України. Решта позовних вимог є пов'язаними з вимогами про припинення юридичної особи та визнання недійсними установчих документів.

Із посиланням на вимоги статтей 55, 55-1, 59 Господарського кодексу України позивач вважає, що державну реєстрацію КП ЦР Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області було проведено з порушенням вимог чинного законодавства України, зокрема, шляхом проведення державної реєстрації юридичної особи на підставі копій установчих документів, які подавала особа, що не має відношення до керівництва КП ЦР Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області та не уповноважувалась та/або не уповноважувала інших осіб на представництво інтересів КП ЦР Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області.

Також, як одну з підстав для припинення юридичної особи, ГУ ДФС у Луганській області зазначає, зокрема те, що відповідачем 1 прийнято рішення про створення КП ЦР Містківської сільської ради Сватівського району Луганської в порушення вимог чинного законодавства України, кандидатура керівника КП ЦР Містківської сільської ради Сватівського району Луганської не розглядалася профільною комісією міськради, керівник, зазначеного підприємства не перебуває у трудових правовідносинах з міськрадою. Враховуючи той факт, що існування фіктивної юридичної особи - КП ЦР Містківської сільської ради Сватівського району Луганської було б неможливо без прийняття місцевою радою з порушеннями діючого законодавства рішення про створення КП ЦР Містківської сільської ради Сватівського району Луганської і без проведення з порушеннями діючого законодавства державної реєстрації створення цієї юридичної особи.

Крім того, зазначає, що комунальне підприємство Центр реєстрації Містківської сільської ради Сватівського району Луганської, відокремлені підрозділи - Київська філія комунального підприємства "Центр реєстрації" Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області (код ЄДРПОУ 41911586), Київська обласна філія комунального підприємства "Центр реєстрації" Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області (код ЄДРПОУ 41912019) відсутні за місцем реєстрації юридичних осіб, жодного разу даними підприємствами не подавалася обов'язкова податкова звітність, встановлена вимогами Податкового кодексу України, у зв'язку з чим вважає, що ці підприємства зареєстровані у органі державної реєстрації фізичними особами, які не мали наміру провадити фінансово-господарську діяльність.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі, просив задовольнити позов з підстав, викладених у адміністративному позові та додаткових пояснень, наданих в ході розгляду справи.

Представник відповідача 1 в ході розгляду справи проти позовних вимог не заперечував. Додатково зазначив, що рішення про створення КП ЦР Містківської сільсьвої ради Сватівського району Луганської області прийнято в порушення процедури, встановленої Законом України Про місцеве самоврядування в Україні . 13.03.2019 до відділу діловодства та обліку звернення громадян суду (канцелярію) подав клопотання про розгляд справи за відсутністю уповноваженого представника ( том 3 арк. спр. 82)

Відповідач 2 у судове засідання не прибув, про місце, дату та час розгляду справи повідомлявся належним чином. 07.11.2018 до відділу діловодства та обліку звернення громадян суду (канцелярію) подав заяву про розгляд справи за його відсутністю. Серед іншого зазначено, що проти задоволення позову не заперечує, підтримує пояснення, надані в ході досудового розслідування (том 2 арк. спр. 46).

Відповідач 3 у судове засідання не прибув, про місце, дату та час розгляду справи повідомлявся належним чином (том 3 арк. спр.81).

Судом по справі вчинено такі процесуальні дії:

-ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 26 вересня 2018 року адміністративний позов залишено без руху та запропоновано позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви протягом 10-ти (десяти) календарних днів з дня отримання даної ухвали шляхом усунення недоліків позовної заяви з дотриманням вимог статті 161 КАС України (том 2 арк. спр. 1-3);

-ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 16 жовтня 2018 року прийнято позовну заяву до розгляду після усунення її недоліків та відкрито провадження у справі, вирішено подальший розгляду справи здійснювати в порядку загального позовного провадження (том 1 арк.спр.1-2);

-ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 14 листопада 2018 року витребувано докази у справі (том 2 арк.спр. 49-50);

-ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 14 грудня 2018 року продовжено строк підготовчого провадження в даній справі ( том 2 арк. спр. 182).

-ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 11 січня 2019 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті (том 2 арк. спр. 206).

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.72-79, 90 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд дійшов наступного.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною четвертою статті 10 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1999 № 280/97-ВР (далі - Закон № 280/97-ВР) визначено, що порядок формування та організація діяльності рад визначаються Конституцією України, цим та іншими законами, а також статутами територіальних громад.

Відповідно до статті 3.2.6 статуту Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області (далі - Статут) порядок підготовки і розгляду на сесіях сільської ради питань порядку денного а також розклад її пленарних засідань визначається регламентом сільської ради. Порядок і процедура прийнятні рішень сільською радою визначаються її регламентом.

Згідно статті 3.3.1 Статуту постійні комісії попередньо розглядають кандидатури осіб, які пропонуються для обрання, затвердження, призначення або погодження сільською радою, готують висновки з цих питань. Постійні комісії за дорученням сільської ради, секретаря ради або за власною ініціативою вивчають діяльність підзвітних і підконтрольних раді та виконавчому комітету органів підприємств, організацій і установ комунальної власності, подають за результатами перевірки рекомендації на розгляд їх керівників, а в необхідних випадках - на розгляд сесії, здійснюють контроль за виконанням рішень ради. Постійні комісії у питаннях, які належать до їх відання, мають право отримувати від керівників органів підприємств, установ і організацій, зазначених у частині шостій цієї статті, необхідні матеріали і документи (крім документів, порядок ознайомлення з якими регламентується законодавством) (том 1 арк. спр. 44-75).

Аналогічні положення кореспондуються також зі статтею 47 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997 №280/97-ВР.

Пунктом 26 підрозділу Сесії ради регламенту Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області (далі - Регламент) закріплено, що для підготовки пропозицій щодо порядку проведення першої сесії новообраної ради та питань, які передбачається внести на її розгляд, формування органів ради територіальною виборчою комісією створюється група з числа новообраних депутатів ради.

Пропозиції щодо питань на розгляд наступних сесій ради вносяться сільським (селищним) головою, постійними комісіями ради, депутатами, виконавчим комітетом ради не пізніш як за місяць до відкриття чергової сесії (пункт 27).

Узагальнені пропозиції секретар ради подає сільському (селищному) голові у визначений цим Регламентом строк пропозиції, внесені пізніш як за місяць до відкриття чергової сесії або під час чергової сесії, вносяться на її розгляд після їх попереднього розгляду відповідною постійною комісією. Пропозиція щодо кожного питання, яке пропонується включити до порядку денного сесії, повинна бути викладена у формі проекту рішення чи іншого документа (пункт 28).

Проект порядку денного готується секретарем ради на основі проектів рішень та інших документів, поданих сільським (селищним) головою, постійними комісіями, депутатами, керівниками зацікавлених організацій і установ (пункт 29).

Проект порядку денного сесії, сформований відповідно до встановлених вимог, обговорюється і затверджується в цілому радою більшістю голосів депутатів від загального складу ради (пункт 31).

Рішення про включення питання до ще не затвердженого в цілому порядку денного сесії приймається, якщо за нього проголосувало не менше однієї третини депутатів від їх загальної кількості. Якщо за наслідками голосування питання до порядку денного сесії не включено, то воно вважається відхиленим. Рішення про виключення питання з уже затвердженого в цілому порядку денного приймається більшістю депутатів від загального складу ради (пункт 32).

Відповідно до пункту 1 підрозділу Узгодження проекту рішення Регламенту секретар ради відповідає за забезпечення депутатів необхідною кількістю копій проектів рішень не пізніше як за тиждень до відповідного пленарного засідання. Висновки і рекомендації комісій щодо проекту рішення подаються у письмовій формі. Обговорення кожного проекту рішення у постійних комісіях триває не більш двох тижнів.

Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що 03 листопада 2015 року рішенням № 1/1 першою сесією Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області Про визнання повноважень Містківського сільського голови сьомого скликання вирішено вважати ОСОБА_4, обраною територіальною громадою, Містківським сільським головою. Також визнано повноваження Містківського сільського голови ОСОБА_4 та службу в органах місцевого самоврядування (том. 1 арк. спр. 21).

03 листопада 2015 року рішенням № 1/8 першою сесією Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області Про постійну комісію з соціально-економічного розвитку, бюджету, планування і фінансів утворено постійну комісію з соціально-економічного розвитку, бюджету, планування і фінансів у складі трьох чоловік, а саме: голова комісії - ОСОБА_5; члени комісії: ОСОБА_6, ОСОБА_7 (том. 1 арк. спр. 20).

23 січня 2018 року тридцятою сесією Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області прийнято рішення № 30/19 Про створення комунального підприємства "Центр реєстрації" Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області , зі змісту якого вбачається, що відповідно до статей 65,78 Господарського кодексу України, розглянувши проект статуту комунального підприємства "Центр реєстрації" Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області, врахувавши висновки та рекомендації постійної комісії, керуючись статтею 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , вирішено:

1.створити комунальне підприємство "Центр реєстрації" Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області;

2.затвердити статут комунального підприємства "Центр реєстрації" Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області;

3.затвердити статутний фонд комунального підприємства "Центр реєстрації" Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області у розмірі 2000 (дві тисячі) гривень 00 копійок;

4.призначити директором комунального підприємства "Центр реєстрації" Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області ОСОБА_8, паспорт серії НОМЕР_5, виданий Пролетарським РС у м. Донецьку ГУДМС України в Донецькій області, ІПН НОМЕР_1;

5.доручити директору комунального підприємства "Центр реєстрації" Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області здійснити державну реєстрацію комунального підприємства у порядку та терміни, передбачені законодавством;

6.контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію сільської ради з питань економічного і соціального розвитку, бюджету і фінансів (голова комісії ОСОБА_5І.) (том 1 арк. спр. 99).

Засідання тридцятої сесії Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області від 23.01.2018 зафіксовано протоколом, оглядом якого встановлено, що зокрема, по питанню створення комунального підприємства "Центр реєстрації" Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області виступила сільський голова ОСОБА_4 та пояснила щодо можливості створення вказаного вище підприємства з метою забезпечення суспільних потреб фізичних та юридичних осіб послугами, пов'язаними з проведенням державної реєстрації речових прав на нерухоме майно. При цьому, зазначено що на даному засіданні ознайомлено всіх присутніх депутатів із статутом підприємства (том 1 арк. спр. 22-44).

Зі змісту статуту комунального підприємства Центр реєстрації" Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області (далі - підприємство), затвердженого рішенням Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області вбачається, що КП ЦР Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області створене на базі відокремленої частини комунальної власності територіальної громади Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області, на підставі рішення сільської ради від 23.01.2018 № 30/19 Про створення комунального підприємства Центр реєстрації Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області і безпосередньо підпорядковане виконавчому комітету Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області (п. 1.1 розділ 1).

Власником підприємства є Містківська сільська рада Сватівського району Луганської області. Засновником підприємства є Містківська сільська рада Сватівського району Луганської області, ідентифікаційний код 04337127, місцезнаходження: Луганська область, Сватівський район, село. Містки, вулиця Миру, 14 (п. 1.7, п. 1.8 розділ 1).

За своїм правовим статусом підприємство є комунальним комерційним і здійснює свою діяльність на принципах повного господарського розрахунку, самофінансування, власного комерційного ризику та вільного найму працівників (п. 2.1 розділ 2).

Підприємство створене з метою забезпечення суспільних потреб фізичних та юридичних осіб товарами та послугами, пов'язаними з проведенням державної реєстрації речових прав не нерухоме майно та їх обтяжень, державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, а також з метою задоволення спільних потреб громадян, фізичних осіб підприємців та юридичних осіб всіх форм власності в роботах та послугах, що надаються підприємством при здійсненні господарської діяльності, отримання прибутків від виконання таких робіт та послуг, забезпечення соціальних та економічних потреб трудового колективу підприємства та інтересів власника (п.3.1. розділ 3).

Підпунктом 5.2.2 пункту 5.2 розділу 5 Статуту визначено обов'язок своєчасної сплати податків та інших відрахувань згідно з чинним законодавством України.

Управління підприємством здійснюється відповідно до цього Статуту та основі приєднання права власника щодо господарського використання свого майна і самоврядування трудового колективу. Підприємство самостійно визначає структуру управління, встановлює чисельність штату. Органами управління підприємства є: Місківська сільська рада, виконавчий комітет сільської ради, директор підприємства, який призначається та звільняється з посади Містківським сільським головою на контрактній основі (п. 6.1 розділ 6).

Розмір частки прибутку, яка підлягає зарахуванню до сільського бюджету встановлюється власником (п9.1 розділ 9).

В ході розгляду справи судом встановлено, підтверджено матеріалами справи та не заперечувалося представником відповідача 1, що Містківською сільською радою Сватівського району Луганської області під час прийняття рішення від 23.01.2018 року №30/19 Про створення комунального підприємства Центр реєстрації Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області, порушено процедуру, порядок якої встановлений Регламентом відповідної ради та Законом України Про місцеве самоврядування в Україні , а саме: постійною комісією з економічного і соціального розвитку, бюджету і фінансів не розглядався проект рішення про створення комунального підприємства Центр реєстрації Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області; не розглядалися і не виносилися пропозиції щодо кандидатури даного підприємства. Також відповідачем 1 на засіданні ради не розглядалося питання щодо плану діяльності комунального підприємства Центр реєстрації Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області та розміру частки прибутку даного підприємства, яка підлягає зарахуванню до місцевого бюджету.

Крім того, судом встановлено, що між Містківською сільською радою Сватівського району Луганської області та керівником комунального підприємства Центр реєстрації Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області ОСОБА_8 не укладався договір (контракт), в якому в обов'язковому порядку визначаються: строк найму, права, обов'язки і відповідальність керівника, умови його матеріального забезпечення, умови звільнення його з посади, інші умови найму за погодженням сторін. Також відповідачем 1 не надано суду доказів вчинення дій, спрямованих на здійснення організованого набору працівників КП ЦР Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області, шляхом укладання з ними відповідних договорів (контрактів), з метою забезпечення належної діяльності підприємства, спрямованої на забезпечення суспільних потреб фізичних та юридичних осіб послугами, пов'язаними з проведенням державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб підприємців, тощо.

Вказане також підтверджується копіями протоколів допиту в якості свідків депутатів Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області в ході досудового розслідування у кримінальному провадженні від 04.09.2018 № 42018000000002177, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 190, ч. 2 ст. 27, ч.2 ст. 205, ч. 2 ст. 205 Кримінального кодексу України.

Таким чином, судом достовірно встановлено та підтверджено матеріалами справи, що рішення Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області від 23.01.2018 № 30/19 Про створення комунального підприємства Центр реєстрації Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області, ЄДРПОУ 4189213, прийнято в порушення вимог Регламенту Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області та Закону України Про місцеве самоврядування в Україні .

Згідно частини третьої статті 65 Господарського кодексу України (далі -ГП України) для керівництва господарською діяльністю підприємства власник (власники) безпосередньо або через уповноважені органи чи наглядова рада такого підприємства (у разі її утворення) призначає (обирає) керівника підприємства, який є підзвітним власнику, його уповноваженому органу чи наглядовій раді. Керівник підприємства, головний бухгалтер, члени наглядової ради (у разі її утворення), виконавчого органу та інших органів управління підприємства відповідно до статуту є посадовими особами цього підприємства. Статутом підприємства посадовими особами можуть бути визнані й інші особи. Частина 4 зазначеної статті передбачає, що у разі найму керівника підприємства з ним укладається договір (контракт), в якому визначаються строк найму, права, обов'язки і відповідальність керівника, умови його матеріального забезпечення, умови звільнення його з посади, інші умови найму за погодженням сторін.

Відповідно до положень частини сьомої статті 78 ГК України органами управління комунального унітарного підприємства зокрема є: керівник підприємства, який призначається (обирається) органом, до сфери управління якого належить підприємство, або наглядовою радою цього підприємства (у разі її утворення) і є підзвітним органу, який його призначив (обрав).

Частиною першою статті 21 Кодексу законів про працю України від 10.12.1971 року №322- VIII (далі - КЗпП України) трудовий договір є угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов'язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядкові, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов'язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін. Частина 3 зазначеної статті передбачає, що особливою формою трудового договору є контракт, в якому строк його дії, права, обов'язки і відповідальність сторін (в тому числі матеріальна), умови матеріального забезпечення і організації праці працівника, умови розірвання договору, в тому числі дострокового, можуть встановлюватися угодою сторін. Сфера застосування контракту визначається законами України.

Відповідно до положень пункту третього частини першої статті 24 КЗпП України при укладенні контракту додержання письмової форми трудового договору є обов'язковим. Частина друга зазначеної статті передбачає, що при укладенні трудового договору громадянин зобов'язаний подати паспорт або інший документ, що посвідчує особу, трудову книжку, а у випадках, передбачених законодавством, - також документ про освіту (спеціальність, кваліфікацію), про стан здоров'я та інші документи.

Частина третя зазначеної статті закріплює, що працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Оскільки судом встановлено, підтверджено матеріалами справи та не заперечувалося представником відповідача 1, що договір (контракт) у встановленому законом порядку між сільською радою та керівником КП ЦР Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області ОСОБА_8 про призначення його па посаду директора не укладався, у зв'язку з чим зазначена особа не мала та не має юридичних повноважень здійснювати керівництво відповідним підприємством, у тому числі і вчиняти дії щодо реєстрації КП ЦР Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області.

Крім того, судом встановлено, що 26.01.2018 державним реєстратором Сєвєродонецької міської ради Колєнковою Н.О. (далі - державний реєстратор) проведена реєстраційна дія що державної реєстрації шляхом заснування юридичної особи КП ЦР Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області, код ЄДРПОУ 41892134. 02.02.2018 державним реєстратором проведена реєстраційна дія щодо юридичної особи КП ЦР Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області, код ЄДРПОУ 41911586, створення відокремленого підрозділу Київська філія комунального підприємства Центр реєстрації Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області. 02.02.2018 державним реєстратором проведена реєстраційна дія щодо юридичної особи КП ЦР Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області, код ЄДРПОУ 41912019, створення відокремленого підрозділу Київська обласна філія комунального підприємства Центр реєстрації Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області.

На виконання ухвали Луганського окружного адміністративного суду від 14.11.2018 про витребування Центром надання адміністративних послуг при Сватівській районній державній адміністрації ( 92600, Луганська область, м. Сватове, майдан Злагоди, 43) надано завірену відповідно до вимог чинного законодавства реєстраційну справу № 1 374 000865 12: комунального підприємства "Центр реєстрації" Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області (код ЄДРПОУ 41892134); Київської філії комунального підприємства "Центр реєстрації" Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області (код ЄДРПОУ 41911586), Київської обласної філії комунального підприємства "Центр реєстрації" Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області (код ЄДРПОУ 41912019) (том 2 арк. спр. 67-110), оглядом якої встановлено наступне.

26 січня 2018 року державним реєстратором Сєвєродонецької міської ради Колєнковою Н.О. проведена реєстраційна дія що державної реєстрації шляхом заснування юридичної особи КП ЦР Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області, код ЄДРПОУ 41892134.

Згідно опису документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії Державна реєстрація новоутвореної шляхом заснування юридичної особи заявником ОСОБА_8 надано документи: реєстраційна картка на проведення державної реєстрації юридичної особи, утвореної шляхом заснування нової юридичної особи; рішення засновників або уповноваженого ним органу про створення юридичної особи (примірник оригіналу); статут (том 2 арк. спр. 69-82).

02 лютого 2018 року державним реєстратором Сєвєродонецької міської ради Колєнковою Н.О. проведена реєстраційна дія щодо юридичної особи КП ЦР Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області, код ЄДРПОУ 41911586, створення відокремленого підрозділу Київська філія комунального підприємства Центр реєстрації Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області.

Згідно опису документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії Внесення відомостей про створення відокремленого підрозділу юридичної особи заявником ОСОБА_8 надано документи: реєстраційна картка на створення відокремленого підрозділу юридичної особи; рішення органу управління юридичної особи про створення відокремленого підрозділу (том 2 арк. спр.84-87).

02 лютого 2018 року державним реєстратором Сєвєродонецької міської ради Колєнковою Н.О. проведена реєстраційна дія щодо юридичної особи КП ЦР Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області, код ЄДРПОУ 41912019, створення відокремленого підрозділу Київська обласна філія комунального підприємства Центр реєстрації Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області.

Згідно опису документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії Внесення відомостей про створення відокремленого підрозділу юридичної особи надано документи: реєстраційна картка на створення відокремленого підрозділу юридичної особи; наказ комунального підприємства Центр реєстрації Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області від 02.02.2018 № 6 Про створення відокремленого підрозділу - філії Київська обласна філія комунального підприємства Центр реєстрації Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області; положення про відокремлений підрозділ - філія комунального підприємства Центр реєстрації Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області (том 2 арк. спр. 96-102).

Також судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що прокурором першого відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання державного обвинувачення у кримінальних провадженнях слідчого відділу управління процесуального керівництва та нагляду з додержанням законів органами, що провадять оперативно-розшукову діяльність Головної військової прокуратури Генеральної прокуратури України підполковником юстиції ОСОБА_9 у кримінальному провадженні, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42013110000000 від 04.11.2013, в приміщенні відділу адміністратиних послуг Сєвєродонецької міської ради за адресою: Луганська область, м. Сєвєродонецьк, бульвар Дружби народів, 32а, з дотриманням вимог статей 65, 66, 95, 104, 106, 223, 224 КПК України, проведено допит у якості свідка Колєнкової Н.О., зі змісту якого вбачається, що реєстраційні дії державним реєстратором, а саме: від 26.01.2018 щодо державної реєстрації шляхом заснування юридичної особи КП ЦР Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області, код ЄДРПОУ 41892134; 02.02.2018 щодо юридичної особи КП ЦР Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області, код ЄДРПОУ 41911586, створення відокремленого підрозділу Київська філія комунального підприємства Центр реєстрації Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області; 02.02.2018 щодо юридичної особи КП ЦР Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області, код ЄДРПОУ 41912019, створення відокремленого підрозділу Київська обласна філія комунального підприємства Центр реєстрації Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області проведені на підставі копій документів. Оригінали документів були отримані державним реєстратором пізніше (після проведення реєстраційних дій) через відділення Нової пошти . Крім того, документи, на підставі яких державним реєстратором проведено зазначені вище реєстраційні дії, не подавалися заявником ОСОБА_8, також не надавалися документи в підтвердження уповноваження певної особи на подачу відповідних документів для проведення вказаних вище реєстраційних дій (том 2 арк. спр. 179-183).

Пунктом восьмим частини першої статті 1 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (в редакції чинній станом на час виникнення спірних правовідносин) (далі - Закон) визначено, що заявник - засновник (засновники) або уповноважена ними особа - у разі подання документів для державної реєстрації створення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи.

Статтею 14 даного Закону документи для державної реєстрації можуть подаватися у паперовій або електронній формі. У паперовій формі документи подаються особисто заявником або поштовим відправленням. Якщо документи подаються особисто, заявник пред'являє свій паспорт громадянина України або тимчасове посвідчення громадянина України, або паспортний документ іноземця, або посвідчення особи без громадянства, або посвідку на постійне або тимчасове проживання. У разі подання документів представником додатково подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, що засвідчує його повноваження.

Частиною першою статті 17 Закону для державної реєстрації створення юридичної особи (у тому числі в результаті виділу, злиття, перетворення, поділу), крім створення державного органу, органу місцевого самоврядування, подаються такі документи, зокрема:

1)заява про державну реєстрацію створення юридичної особи;

2)заява про обрання юридичною особою спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість, та/або заява про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій за формами, затвердженими відповідно до законодавства, - за бажанням заявника;

2-1) примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) рішення засновників, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідного державного органу, про створення юридичної особи;

3) установчий документ юридичної особи - у разі створення юридичної особи на підставі власного установчого документа, тощо.

Таким чином, даною нормою чітко закріплено перелік обов'язкових документів, необхідних для проведення державним реєстратором державної реєстрації створення юридичної особи.

Відповідно до частини першої статті 27 цього Закону підставами для зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації, є, зокрема:

1) подання документів або відомостей, визначених цим Законом, не в повному обсязі;

2) невідповідність документів вимогам, установленим статтею 15 цього Закону;

3) невідповідність відомостей, зазначених у заяві про державну реєстрацію, відомостям, зазначеним у документах, поданих для державної реєстрації, або відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі.

Таким чином, у разі подання заявником документів державному реєстратору для проведення реєстраційної дії в порушення вимог зазначеної норми, розгляд документів зупиняється.

Оскільки судом встановлено, підтверджено матеріалами справи та не заперечувалося відповідачем 2, що під час проведення реєстраційних дій, а саме: від 26.01.2018 щодо державної реєстрації шляхом заснування юридичної особи КП ЦР Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області, код ЄДРПОУ 41892134; 02.02.2018 щодо юридичної особи КП ЦР Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області, код ЄДРПОУ 41911586, створення відокремленого підрозділу Київська філія комунального підприємства Центр реєстрації Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області; 02.02.2018 щодо юридичної особи КП ЦР Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області, код ЄДРПОУ 41912019, створення відокремленого підрозділу Київська обласна філія комунального підприємства Центр реєстрації Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області, заявник ОСОБА_8 особисто або через уповноваженого ним представника не звертався до державного реєстратора із відповідною заявою і необхідним для державної реєстрації юридичних осіб пакетом документів, та реєстраційні дії проведено на підставі копій документів, у зв'язку з чим державний реєстратор діяв в порушення вимог статей 14, 17 та 27 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань .

Крім того, судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що 11 вересня 2018 року за вх. № 8414/9 ГУ ДФС у Луганській області від Генеральної прокуратури України отримано лист від 07 вересня 2018 року за вих. № 10/4/3-23256-18 разом із копіями матеріалів кримінального провадження від 04.09.2018 № 42018000000002177, в якому зазначено, що слідчим відділом Печерського управління поліції Головного управління Національної поліції у м. Києві здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні від 04.09.2019 № 42018000000002177, за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч 4 ст. 190, ч.2 ст. 27, ч.2 ст. 205, ч.2 ст. 205 КК України, у зв'язку з чим у відповідності до вимог ст. ст. 55-1, 59 Господарського кодексу України, п.п. 20.1.37 п. 20.1 ст. 20, п. 67.2 ст. 67 Податкового кодексу України, в межах компетенції направлено матеріали для подальшого звернення до суду з позовною заявою про припинення юридичної особи - комунального підприємства Центр реєстрації Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області (код ЄДРПОУ - 41892134), а також його відокремлених підрозділів - Київської філії комунального підприємства Центр реєстрації (код ЄДРПОУ ВП 41911586) та Київської обласної філії комунального підприємства Центр реєстрації (код ЄДРПОУ ВП 41911586) (том 2 арк. спр. 28-29).

18 вересня 2018 року ГУ ДФС у Луганській області наказом № 1033 відповідно до п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п.п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 та на підставі п. 78.2 ст. 78 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI призначено проведення документальної позапланової виїзної перевірки комунального підприємства Центр реєстрації Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області (код ЄДРПОУ - 41892134) з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 26.01.2018 по 30.06.2018, правильності нарахування, обчислення та сплати військового збору за період з 26.01.2018 по 30.06.2018, а також по єдиному внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (том 1 арк. спр. 262).

19 вересня 2018 року ГУ ДФС у Луганській області проведена перевірка знаходження комунального підприємства Центр реєстрації Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області (код ЄДРПОУ - 41892134) за юридичною адресою: 92654, Луганська область, Сватівський район, с. Містки, вул. Миру 14, якою встановлено, що вказане підприємство не знаходиться за зазначеною юридичною адресою. По факту неможливості проведення перевірки місцезнаходження комунального підприємства Центр реєстрації Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області (код ЄДРПОУ - 41892134) складено акт від 19.09.2018 № 1280/12-32-14-07/41892134 Про перевірку місцезнаходження платника податків (посадових осіб платника податків або його законних (уповноважених) представників (том 1 арк. спр. 263).

19 вересня 2018 року ГУ ДФС у Луганській області складено акт № 1281/12-32-14-07/41892134 Про неможливість проведення перевірки комунального підприємства Центр реєстрації Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області (код ЄДРПОУ - 41892134) (том 1 арк. спр. 264, звор. бік арк. спр. 264).

Крім того, судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 22.01.2019 за № 1004892868 місцезнаходження КП ЦР Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області: 92654, Луганська область, Сватівський район, село Містки, вулиця Миру, будинок 14 (том 3 арк. спр. 1-3).

Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 22.01.2019 за № 1004892805 місцезнаходження Київської філії КП ЦР Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області: 01025, м. Київ, Шевченський район, вулиця Гончара, будинок 7а (том 3 арк. спр. 4-5).

Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 22.01.2019 за № 1004892843 місцезнаходження Київської обласної філії КП ЦР Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області: 02000, м. Київ, Печерський район, вулиця Архітектора Городецького, будинок 72 (том 3 арк. спр. 6-7).

Також, в ході досудового розслідування у кримінальному провадженні від 04.09.2019 № 42018000000002177, за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч 4 ст. 190, ч.2 ст. 27, ч.2 ст. 205, ч.2 ст. 205 КК України здійснено огляди приміщень вказаних юридичних осіб.

Так, зі змісту протоколу огляду приміщення від 27 липня 2018 року вбачається, що під час огляду приміщень Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області, розташованої за адресою: Луганська область, Сватівський район, с. Містки, вулиця Миру, б, 14, оглянуто всі приміщення, розташовані за зазначеною адресою та встановлено, що у всіх приміщеннях (кабінетах) здійснюють свою діяльність виключно працівники Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області. За результатами огляду встановлено, що в жодному приміщенні Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області не виявлено жодного службового кабінету чи службової особи КП ЦР Містківської сільської Сватівського району Луганської області, яке було утворено рішенням №30/19 Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області від 23 січня 2018 року, та відповідно до Статуту, затвердженого на тій же сесії, повинно розташовуватись за адресою: Луганська область, Сватівський район, с. Містки, вулиця Миру. б. 14. Таким чином, за результатами проведеного огляду встановлено фактичну відсутність вказаної юридичної особи за зазначеною адресою. Згідно протоколу огляду місця події від 19 травня 2018 року, проведеного по вулиці Архітектора Вербицького у м. Києві, встановлено, що будинок з номерним знаком 72 по вулиці Архітектора Вербицького у м. Києві відсутній. Згідно протоколу огляду місця події від 19 травня 2018 року, проведеного по вулиці Олеся Гончара у м. Києві, встановлено, що по вулиці Олеся Гончара у м. Київ будинок за адресою: м. Київ, вулиця Олеся Гончара, 7а - відсутній (том 1 арк. спр. 146-158).

Крім того, листом від 25.05.2018 року №062/06/08-4864 Департамент комунальної власності м. Києва Київської міської державної адміністрації у відповідь на запит Генеральної прокуратури України від 21.05.2018 року №10/4/2-36251-13 повідомив, що інформація щодо наявності приміщень за адресами: м. Київ. вул. Архітектора Вербицького,72, вул. Олеся Гончара. 7а та стосовно розміщення вказаних приміщень у картографічному вигляді у Департаменті відсутня (том 1 арк. спр. 159).

Також, вказаними юридичними особами до контролюючих органів не подавалися у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів, що є порушенням п.п. 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 ПК України.

Статтею 42 Господарського кодексу України (далі - ГК України) визначено, що підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку. Відповідно до статті 56 ГК суб'єкт господарювання може бути утворений за рішенням власника (власників) майна або уповноваженого ним (ними) органу, а у випадках, спеціально передбачених законодавством, також за рішенням інших органів, організацій і фізичних осіб шляхом заснування нової господарської організації, злиття, приєднання, виділу, поділу, перетворення діючої (діючих) господарської організації (господарських організацій) з додержанням вимог законодавства.

Так, положеннями статті 55-1 ГК України передбачено, що ознаками фіктивності суб'єкта господарювання (далі - СГ), що дають підстави для звернення до суду про припинення юридичної особи або припинення діяльності фізичною особою - підприємцем, в тому числі визнання реєстраційних документів недійсними є наступне: зареєстровано (перереєстровано) на недійсні (втрачені, загублені) та підроблені документи; незареєстровано у державних органах, якщо обов'язок реєстрації передбачено законодавством; зареєстровано (перереєстровано) у органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління підставним (неіснуючим), померлим, безвісти зниклим особам або таким особам, що не мали наміру провадити фінансово-господарську діяльність або реалізовувати повноваження; зареєстровано (перереєстровано) та проваджено фінансово-господарську діяльність без відома та згоди його засновників та призначених у законному порядку керівників.

За змістом вказаних правових норм спрямованість наміру особи, яка реєструє юридичну особу, на здійснення господарської діяльності є однією з основоположних засад підприємництва.

Стаття 55-1 ГК України містить ознаки (критерії), за якими юридична особа чи діяльність фізичної особи - підприємця можуть бути визнані фіктивними, тобто такими, в яких зовнішня організаційно-правова форма не відповідає її суті та меті створення. При цьому слід зазначити, що норми матеріального закону не пов'язують визнання ознак фіктивності юридичної особи з обов'язковим встановленням вини в діях особи (осіб), яка зареєструвала таку особу, чи попереднього кримінального провадження і постановлення обвинувального вироку щодо осіб, які вчинили фіктивне підприємництво, тобто злочин, передбачений Кримінальним кодексом України.

Вказане також узгоджується з правовим висновком Верховного Суду України, викладеним у постанові від 30.09.2015р. по справі №21-1575а15.

Підпунктом 20.1.37 пунктом 20.1 статті 20 Податкового кодексу України №2755-Vl від 02.12.2010р. (далі -ПК України) визначено, що контролюючі органи мають право звертатися до суду з позовами, зокрема, щодо припинення юридичної особи та припинення фізичною особою - підприємцем підприємницької діяльності та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.

Положеннями пункту 67.2 статті 67 ПК України закріплено, що контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

З аналізу наведених норм слідує, що ПК України чітко закріплено право податкового органу щодо звернення до суду з позовами саме про припинення юридичної особи та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.

Таким чином, судом встановлено, підтверджено належними та допустимими доказами у справі, що рішення Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області від 23.01.2018 № 30/19 Про створення КП ЦР Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області прийнято в порушення Регламенту відповідної ради, Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , державна реєстрація КП ЦР Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області, Київська філія КП ЦР Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області, Київська обласна філія КП ЦР Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області проведена в порушення вимог ЗУ Про державну реєстрацію юридичних, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань , заяви про державну реєстрацію вказаних підприємств та пакет документів особисто керівником КП ЦР Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області ОСОБА_8 або уповноваженим представником не подавалися державному реєстратору, реєстраційні дії проведено на підставі копій документів, вказані підприємства не знаходяться за юридичними адресами та жодного разу не подавалася обов'язкова звітність, встановлена Податковим кодексом України, у зв'язку з чим в наявності підстави вважати, що діяльність зазначених вище підприємств підпадає під ознаки (критерії), за якими юридичні особи можуть бути визнані фіктивними у розумінні статті 55-1 Господарського кодексу України, тобто такими, в яких зовнішня організаційно-правова форма не відповідає її суті та меті створення з часу державної реєстрації.

З урахуванням встановлених обставин судом, враховуючи вимоги підпункту 20.1.37 пункту 20.1 статті 20, пункту 67.2 статті 67 Податкового кодексу України, якими чітко встановлено право звернення податкового органу саме з позовами про припинення юридичної особи та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання, суд дійшов висновку, що позовні вимоги про визнати недійсними установчих (засновницьких) документів комунального підприємства "Центр реєстрації" Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області, код ЄДРПОУ 41892134 (Луганська область, Сватівський район, село Містки, вулиця Миру, 14), затверджені рішенням від 23.01.2018 № 30/19 Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області з моменту реєстрації; про припинення юридичної особи комунального підприємства "Центр реєстрації" Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області, код ЄДРПОУ 41892134 (Луганська область, Сватівський район, село Містки, вулиця Миру, 14) та її відокремлені підрозділи - Київську філію комунального підприємства "Центр реєстрації" Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області (код ЄДРПОУ 41911586), Київську обласну філію комунального підприємства "Центр реєстрації" Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області (код ЄДРПОУ 41912019) слід задовольнити.

Оскільки вимогами підпункту 20.1.37 пункту 20.1 статті 20, пункту 67.2 статті 67 Податкового кодексу України чітко встановлено право звернення податкового органу лише з позовами про припинення юридичної особи та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання, та нормами Податкового кодексу України не встановлено права податкового органу на звернення до суду з позовами про визнання протиправним та скасування рішення від 23.01.2018 № 30/19 Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області щодо створення комунального підприємства "Центр реєстрації" Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області, код ЄДРПОУ 41892134 (Луганська область, Сватівський район, село Містки, вулиця Миру, 14); визнання протиправною проведену реєстраційну дію державного реєстратора юридичних осіб підприємців відділу адміністративних послуг Сєвєродонецької міської ради Колєнковою Наталією Олексіївною (АДРЕСА_1) щодо державної реєстрації новоутвореної юридичної особи комунального підприємства "Центр реєстрації" Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позовних вимог в цій частині.

Відповідно до частини другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно статті 9 цього Кодексу суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Керуючись статтями 2, 9 Кодексу адміністративного судочинства України, виконуючи законодавчо визначений обов'язок перевірки та з'ясування стосовно спірних правовідносин, суд перевіряє чи прийнято відповідачем оскаржуване рішення на підставі та в межах повноважень і у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до частини другої статті 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Керуючись статтями 2, 8, 9, 19, 20, 32, 72, 77, 90, 94, 132, 139, 241-246, 250, 255, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління ДФС у Луганській області до Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області, державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відділу адміністративних послуг Центру надання адміністративних послуг у м. Сєвєродонецьку Сєвєродонецької міської ради Колєнкової Наталії Олексіївни, комунального підприємства "Центр реєстрації" Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області про визнання протиправним та скасування рішення, визнання недійсними установчі (засновницькі) документи, визнання протиправною проведену реєстраційну дію, припинення юридичної особи - задовольнити частково.

Визнати недійсними установчі (засновницькі) документи комунального підприємства "Центр реєстрації" Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області (код ЄДРПОУ 41892134, Луганська область, Сватівський район, село Містки, вулиця Миру, 14), затверджені рішенням від 23.01.2018 № 30/19 Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області з моменту реєстрації.

Припинити юридичну особу комунальне підприємство "Центр реєстрації" Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області (код ЄДРПОУ 41892134, Луганська область, Сватівський район, село Містки, вулиця Миру, 14) та її відокремлені підрозділи - Київську філію комунального підприємства "Центр реєстрації" Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області (код ЄДРПОУ 41911586), Київську обласну філію комунального підприємства "Центр реєстрації" Містківської сільської ради Сватівського району Луганської області (код ЄДРПОУ 41912019).

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складено 22 березня 2019 року.

Суддя Є.О. Кисельова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.03.2019
Оприлюднено27.03.2019
Номер документу80689939
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1240/2886/18

Постанова від 11.06.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Постанова від 11.06.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 06.06.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 11.05.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 11.05.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 24.04.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Рішення від 14.03.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Рішення від 14.03.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 28.02.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 22.01.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні