ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
22 березня 2019 року м. Житомир справа № 240/3428/19
категорія 112030300
Суддя Житомирського окружного адміністративного суду Романченко Є.Ю., розглядаючи позовну заяву ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Олевської районної державної адміністрації, Ємільчинського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області про визнання дій протиправними, стягнення 66467,87 грн.,
встановив:
ОСОБА_1 звернувся до суду з вказаним позовом в якому просить:
- визнати дії Управління праці та соціального захисту населення Олевської РДА і Ємільчинського управління Пенсійного фонду в Олевському районі Житомирської області щодо невиплати йому у повному розмірі доплат, передбачених ст.ст.37, 39, 51 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи протиправними;
- стягнути з Управління праці та соціального захисту населення Олевської РДА на його користь невиплачену суму коштів за ст.37 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи в сумі 10784,40 грн за період з 01.08.2018 по 01.03.2019;
- стягнути з Ємільчинського управління Пенсійного фонду в Олевському районі Житомирської області невиплачену суму коштів за ст.39 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи в сумі 53922 грн, за ст.51 - в сумі 1760,87 грн за період з 01.08.2018 по 01.03.2019.
Перевіряючи, після одержання позову, чи відповідає він вимогам, установленим Кодексом адміністративного судочинства України (у редакції, чинній на момент звернення позивача до суду, надалі - КАС України), судом ураховано наступне.
Згідно зі п. 2 ч. 5 ст. 160 КАС України, в позовній заяві зазначаються:
- повне найменування (для юридичних осіб) або ім'я (прізвище, ім'я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв'язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти.
Всупереч наведеним нормам, позивачем в позовній заяві не зазначено реєстраційний номер облікової картки платника податків позивача та ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України відповідачів.
Окрім цього, позивачем у позовній заяві як відповідача зазначено - Ємільчинське управління Пенсійного фонду в Олевському районі Житомирської області.
Суд зазначає, що Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань не містить інформації стосовно вказаної юридичної особи, натомість зареєстровано юридичну особу з найменуванням - Ємільчинське об'єднане управління Пенсійного фонду України в Житомирській області.
Таким чином, суб'єктний склад учасників за даним позовом потребує уточнення із зазначенням необхідних відомостей щодо належного відповідача, згідно зі п. 2 ч. 5 ст. 160 КАС України.
Відповідно до п.11 ч. 5 ст. 160 КАС України в позовній заяві зазначаються: власне письмове підтвердження позивача про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав.
В порушення п.11 ч.5 ст.160 КАСУ позивачем не надано власного письмового підтвердження про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав.
Поміж іншого, ч. 4 ст. 161 КАС України, позивач зобов'язаний додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази - позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів).
Як видно з позовної заяви, звернення позивача до суду з вказаним позовом за захистом порушеного права зумовлено відмовами відповідачів - Управління праці та соціального захисту населення Олевської РДА та Ємільчинського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області у виплаті ОСОБА_1 компенсацій та доплат передбачених ст.ст. 37, 39. 51 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи .
Однак, доказів отримання відповідей, оформлених у вигляді листа чи будь-якій іншій формі документа, визначеній законодавством, позивачем суду надано не було, як і не було надано докази звернення ОСОБА_1 із заявою чи відповідним запитом до вищенаведених державних органів з питанням щодо виплати, доплати та/або нарахування коштів за ст.ст.37, 39, 51 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи .
Крім того, відповідно до частини третьої статті 161 КАС України, до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Правові засади справляння судового збору, платників, об'єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає Закон України "Про судовий збір" від 08.07.2011 № 3674-VI (зі змінами та доповненнями, далі - Закон).
Відповідно до частини першої статті 4 Закону, судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
За змістом приписів підпункту першого пункту третього частини 2 статті 4 Закону, ставка судового збору за подання фізичною особою або фізичною особою - підприємцем до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру становить 1 відсоток ціни позову, але не менше 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб та не більше 5 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Відповідно до положень статті 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2019 рік" від 23.11.2018 № 2629-VIII прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня 2019 року складає 1921 гривню.
Таким чином, ставка судового збору за подання до суду позову, в якому пред'явлено чотири позовні вимоги, а саме: одна вимога - немайнового характеру (похідна) та три вимоги - майнового характеру, з урахуванням розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб на 1 січня 2019 року, складає 2305,20 грн, а саме:
- визнати дії Управління праці та соціального захисту населення Олевської РДА і Ємільчинського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області щодо невиплати йому у повному розмірі доплат, передбачених ст.ст.37, 39, 51 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи протиправними (немайнова вимога, похідна);
- стягнути з Управління праці та соціального захисту населення Олевської РДА на його користь невиплачену суму коштів за ст.37 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи в сумі 10784,40 грн за період з 01.08.2018 по 01.03.2019 (майнова вимога, ставка судового збору становить - 768,40 грн) );
- стягнути з Ємільчинського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області невиплачену суму коштів за ст.39 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи в сумі 53922 грн (майнова вимога, ставка судового збору становить - 768,40 грн);
- стягнути з Ємільчинського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Житомирській області невиплачену суму коштів за ст.51 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи в сумі 1760,87 грн за період з 01.08.2018 по 01.03.2019 (майнова вимога, ставка судового збору становить - 768,40 грн).
ОСОБА_1 до позовної заяви доказу сплати судового збору в повному розмірі - 2305,20 грн не додав, однак, додав квитанцію про сплату судового збору №39 від 05.03.2019 на суму 768,40 грн.
За наведених обставин, суд вважає, що при поданні вказаної позовної заяви до суду не було дотримано вимог ст.ст. 160-161 КАС України.
Також суд відмічає, що Європейський суду з прав людини у рішенні від 19 червня 2001 року у справі Креуз проти Польщі (Kreuz v. Poland) указав, що Право на суд не є абсолютним, воно може обмежуватися державою різноманітними засобами, в тому числі фінансовими. Вимога сплатити судовий збір не обмежує право заявників на доступ до правосуддя.
Частиною першою статті 169 КАС України передбачено, що суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п'яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху. Якщо ухвала про залишення позовної заяви без руху постановляється з підстави несплати судового збору у встановленому законом розмірі, суд в такій ухвалі повинен зазначити точну суму судового збору, яку необхідно сплатити (доплатити) (ч. 2 ст. 169 вказаного Кодексу).
З огляду на викладене, позов необхідно залишити без руху із встановленням позивачу строку для усунення виявлених недоліків шляхом надання до суду:
- нової позовної заяви до відповідачів, оформленої з урахуванням положень ст.ст.160, 161 КАС України, в 3-х примірниках;
- доказів, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги;
- власного письмового підтвердження позивача про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав;
- доказу сплати судового збору в розмірі 1536,80 грн, із призначення платежу:*;101; (реєстраційний номер облікової картки платника податків - фізичної особи (завжди має 10 цифр) або серія та номер паспорта громадянина України, в разі якщо платник через свої релігійні переконання відмовився від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомив про це відповідний орган Міністерства доходів і зборів України і має відповідну відмітку у паспорті); судовий збір, за позовом (назва позивача), Житомирський окружний адміністративний суд.
Реквізити для сплати судового збору: отримувач коштів - УК у м.Житомирі/Житомир/22030101; код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 38035726; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); код банку отримувача (МФО) - 899998; рахунок отримувача - 34310206084009; наявність відомчої ознаки - « 84» Окружні адміністративні суди; найменування коду класифікації доходів бюджету - судовий збір (Державна судова адміністрація України, 050); код класифікації доходів бюджету - 22030101. Документ на підтвердження сплати судового збору подається в оригіналі.
Керуючись статтями 160, 161, 169, 243, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України,
ухвалив:
Позовну заяву ОСОБА_1 залишити без руху.
Позивачу усунути зазначені в ухвалі суду недоліки протягом десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Копію ухвали про залишення позовної заяви без руху надіслати особі, яка її подала, не пізніше наступного дня після її постановлення.
У разі якщо недоліки позовної заяви не будуть усунуті у строк, встановлений судом, позовну заяву буде повернуто позивачу.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не може бути оскаржена в апеляційному порядку.
Суддя Є.Ю. Романченко
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.03.2019 |
Оприлюднено | 27.03.2019 |
Номер документу | 80720012 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Романченко Євген Юрійович
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Романченко Євген Юрійович
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Романченко Євген Юрійович
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Романченко Євген Юрійович
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Романченко Євген Юрійович
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Романченко Євген Юрійович
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Романченко Євген Юрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні