Постанова
від 26.03.2019 по справі 520/5200/19
КИЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ОДЕСИ

Справа № 520/5200/19

Провадження № 3/520/2104/19

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26.03.2019 року суддя Київського районного суду м. Одеси Федулеєва Ю.О., при секретарі Цвігун А.В., за участю прокурора Сакал С.В., особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , розглянувши матеріали, що надійшли з Управління захисту економіки в Одеській області Департаменту захисту економіки НПУ про притягнення до адміністративної відповідальності:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, уродженця АРК Крим, з вищою освітою, працюючого капітаном ВГК О. Солодунова Філія ДУ Держгідрографія Одеський район Держгідрографії , раніше до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією не притягувався, не судимого, зареєстрованого та фактично проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , за ч. 1 ст. 172-6 КпАП України, -

В С Т А Н О В И В :

ОСОБА_1 , будучи посадовою особою юридичної особи публічного права, яка відповідно до підпункту а пункту 2 ч. 1 статті 3 Закону України Про запобігання корупції (далі - Закон) прирівнюється до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, несвоєчасно, без поважних причин подав 12.05.2017 року щорічну декларацію за 2016 рік особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, чим порушив вимоги ч. 1 ст. 45 Закону.

Прокурор в судовому засіданні підтримав складений відносно ОСОБА_1 протокол та просив визнати винним останнього у вчиненні адміністративного правопорушення, призначивши йому мінімальне адміністративне стягнення.

ОСОБА_1 в судовому засіданні з складеним відносно нього протоколом погодився, разом з тим пояснив, що вважав, що він не повинен подавати щорічну декларацію.

Заслухавши думку учасників судового засідання, дослідивши наявні матеріали справи, суд приходить до наступного переконання.

У відповідності до пункту 13 статті 1 Закону, суб`єкти декларування - особи, зазначені у пункті 1, підпунктах а і в пункту 2, пунктах 4 і 5 частини першої статті 3 Закону, інші особи, які зобов`язані подавати декларацію та виконувати інші вимоги фінансового контролю відповідно до цього Закону.

Так, з 01.08.2007 року на підставі наказу №151-к від 10.12.2013 року ДУ Держгідрографія Філії Державної Установи Держгідрографія Одеський район Держгідрографії , ОСОБА_1 було призначено на посаду капітана ВГК О. Солодунов .

Відповідно до статей 167 та 169 Цивільного кодексу України, держава та територіальні громади можуть створювати юридичні особи публічного права (державні підприємства, комунальні підприємства тощо) у випадках та в порядку, встановлених Конституцією України та законом. Таким чином, державні та комунальні підприємства та інші юридичні особи, які створені розпорядчим актом Президента України, органу державної влади або органу місцевого самоврядування, є юридичними особами публічного права.

Згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі Реєстр), засновником Державної Установи Держгідрографія (м. Київ, вул. Електриків, 26) (далі ДУ Держгідрографія ) є Міністерство Інфраструктури України, яке є Центральним органом виконавчої влади, до сфери управління якого належить ДУ Держгідрографія .

Відповідно до Реєстру, ДУ Держгідрографія є засновником відокремлених підрозділів - Філій, серед яких Філія ДУ Держгідрографія Одеський район Держгідрографії (далі Філія) (код ЄДРПОУ 25948214, місцезнаходження Одеська область, м. Одеса, провулок Маячний, 5).

Відповідно до ч. 3 ст. 83 ЦК України, установою є організація, створена однією або кількома особами (засновниками), які не беруть участі в управлінні нею, шляхом об`єднання (виділення) їхнього майна для досягнення мети, визначеної засновниками, за рахунок цього майна. Згідно п. 3.1 Положення ДУ Держгідрографія , Установа є юридичною особою. Пунктом 3.2 Положення визначено, що Установа здійснює свою діяльність на основі і відповідно до вимог чинного законодавства України та цього Положення, яке затверджується органом управління майном.

Згідно ч. ч. 1, 3, 5 ст. 95 ЦК України, філією є відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює всі або частину її функцій. Філії та представництва не є юридичними особами. Вони наділяються майном юридичної особи, що їх створила, і діють на підставі затвердженого нею положення. Відомості про філії та представництва юридичної особи включаються до єдиного державного реєстру.

Відповідно до положення про Філію Державної установи Держгідрографія Одеський район Держгідрографії , а саме п. 1.1, Філія є відокремленим підрозділом державної установи Держгідрографія , створена наказом державної установи Держгідрографія від 31.08.2001 року №97, заснована на державній власності, має відокремлений баланс, що входить до консолідованого балансу Установи, рахунки у банку, печатку, штампи зі своїм найменуванням, відповідно бланки та інші реквізити. Згідно п. 1.2 положення, Філія не є юридичною особою, вступає в правові відносини з іншими підприємствами та фізичними особами від імені Установи, укладає господарські договори за генеральною довіреністю Установи.

Таким чином, Філія - є відокремленим підрозділом юридичної особи (ДУ Держгідрографія м. Київ, вул. Електриків, 26), що розташований поза її місцезнаходженням (Філія - м. Одеса, провулок Маячний, 5), відповідно Філія не втрачає ознаки юридичної особи публічного права і є юридичною особою публічного права, оскільки не є іншою юридичною особою.

Посадові особи таких підприємств (інших юридичних осіб) є суб`єктами декларування, на яких поширюються дія розділу VII ( Фінансовий контроль ) Закону з урахуванням особливостей, визначених частиною 5 статті 45 Закону.

Виходячи з обсягів функцій ОСОБА_1 , як капітана ВГК О. Солодунов , відповідно до його посадової інструкції, з якою він ознайомлений особисто під власний підпис, ОСОБА_1 наділений адміністративно-господарськими функціями (обов`язками) щодо управління державним майном - ВГК О. Солодунов , що належить на праві державної власності ДУ Держгідрографія , а також організаційно-розпорядчими функціями (обов`язками), в зв`язку з здійсненням керівництва трудовим колективом - штатними працівниками ВГК О. Солодунов в кількості 3 працівника.

З огляду на викладене, капітан ВГК О. Солодунов ОСОБА_1 є посадовою особою юридичної особи публічного права, яка прирівнюється до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування відповідно до підпункту а п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону та на нього поширюється дія цього Закону і він є суб`єктом декларування та відповідальності за вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією і зобов`язаний виконувати вимоги ч. 1 ст. 45 вказаного Закону.

Згідно ч. 1 ст. 45 Закону, особи, зазначені у пункті 1, підпунктах "а" і "в" пункту 2, пункті 5 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі - декларація), за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.

Відповідно до Рішення НАЗК №3 від 10.06.2016 року Порядок формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування - щорічна декларація, подається у період з 00 годин 00 хвилин 01 січня до 00 годин 00 хвилин 01 квітня року, наступного за звітним роком.

Згідно Закону України Про внесення змін до деяких законів України щодо особливостей фінансового контролю окремих категорій посадових осіб , до Закону внесено зміни, якими продовжено до 1 травня 2017 року строк подання щорічної декларації осіб, які відповідно до цього Закону подають таку декларацію вперше.

На виконання зазначених вимог законодавства, ОСОБА_1 , як суб`єкт декларування, був зобов`язаний подати щорічну електронну декларацію до 01.05.2017 року.

Проте, ОСОБА_1 в порушення вимог ч. 1 ст. 45 Закону та Рішення НАЗК №3 від 10.06.2016 року, несвоєчасно, без поважних причин подав свою щорічну електронну декларацію лише 12.05.2017 року.

В ході судового розгляду, поважних причин для несвоєчасного подання до НАЗК декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування встановлено не було.

Таким чином, своїми діями ОСОБА_1 вчинив правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 172-6 КУпАП, а саме: несвоєчасне подання до НАЗК декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Вина ОСОБА_1 у скоєнні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП в повній мірі підтверджується: відомостями в частині послідовності дій користувача Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування , які вчинив ОСОБА_1 , витягом з наказу від 10.12.2013 року №151-к, листом розповсюдження (ознайомлення) ОСОБА_1 з посадовою інструкцією, копією посадової інструкції ОСОБА_1 та іншими матеріалами, долученими до справи.

Відповідно до ст. 251 КУпАП, доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

Згідно ст. 252 КУпАП орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що грунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Згідно ст. 23 КУпАП адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.

Відповідно до ст. 33 КУпАП при накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.

На підставі вищевикладеного, беручи до уваги обставини скоєння правопорушення, особу винного, його вік, не заперечення своєї вини, відсутність обставин, які пом`якшують відповідальність та обставин, які обтяжують відповідальність, вважаю, що призначення найменшого стягнення, передбаченого санкцією ч. 1 ст. 172-6 КпАП України, буде справедливим та достатнім для покарання порушника за скоєне правопорушення, та для попередження скоєння ним правопорушень у майбутньому.

Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону України Про судовий збір , у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення, сплачується судовий збір у розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Керуючись ст.ст. 172-6, 279, 280, 283, 284 КпАП України суд,-

П О С Т А Н О В И В :

Визнати ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , винним у скоєні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КпАП України та накласти на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 850 (вісімсот п`ятдесят) гривень 00 копійок.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір у розмірі 384 (триста вісімдесят чотири) гривні 20 (двадцять) копійок.

На постанову може бути подана апеляційна скарга до Одеського апеляційного суду через Київський районний суд м. Одеси протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Слідчий суддя Федулеєва Ю. О.

СудКиївський районний суд м. Одеси
Дата ухвалення рішення26.03.2019
Оприлюднено28.03.2019
Номер документу80732349
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —520/5200/19

Ухвала від 20.01.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шляхова О.М.

Рішення від 24.06.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шляхова О.М.

Ухвала від 29.05.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шляхова О.М.

Постанова від 26.03.2019

Адмінправопорушення

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні