Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
24 червня 2019 р. № 520/5200/19
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Шляхової О.М., розглянувши в порядку спрощеного провадження в приміщенні суду у м. Харкові адміністративну справу за позовом Київського об`єднаного управління Пенсійного фонду України м. Харкова до Державного підприємства "Харківський науково-дослідний інститут технології машинобудування" про стягнення заборгованості,
В С Т А Н О В И В :
Позивач, Київське об`єднане управління Пенсійного фонду України м. Харкова код ЄДРПОУ 41247819, майдан Свободи, буд. 5, Держпром, 2 під., 3 пов.,м. Харків,61022) звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державного підприємства "Харківський науково-дослідний інститут технології машинобудування" (код ЄДРПОУ 14311070; вул. Кривоконівська, буд. 30, м. Харків,61016), в якому просить суд : стягнути з Державного підприємства „Харківський науково - дослідний інститут технології машинобудування» , код ЄДРПОУ 14311070, суми фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за віком на пільгових умовах за період з вересня 2017 року по травень 2019 року в розмірі 39939,00 грн., на підставі п. п. б - з ст.13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» на користь Київського об`єднаного управління Пенсійного фонду України м. Харкова на р/р №25602301671631 в філію ХОУ АТ ДОБУ, МФО 351823, код ЄДРПОУ управління 41247819.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що внаслідок невиконання вимог діючого законодавства щодо відшкодування витрат Пенсійного фонду України на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах у Державного підприємства "Харківський науково-дослідний інститут технології машинобудування" склалась заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до ч.2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" в частині пенсій, призначених відповідно до п. "б-з" ст.13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" з вересня 2017 року по травень 2019 року в розмірі 39939,00 грн.
Ухвалою суду від 29 травня 2019 року по справі відкрито спрощене провадження.
Копія ухвали була надіслана відповідачу, проте, станом на час розгляду справи відповідачем на виконання вимог ухвали суду відповіді на позов не направлено. З огляду на що, суд вважає, що відповідач є належним чином повідомлений про наслідки неподання заперечень проти позову та необхідних документів або заяви про визнання позову до суду. Однак, відповідачем відзиву на позов або інших документів, що спростовували б доводи позивача, викладені у позовній заяві - до суду не надані.
Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється згідно до вимог ст. 229 КАС України.
З огляду на те, що згідно положень ст. 258 КАС України передбачено, що даний предмет спору віднесено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку спрощеного позовного провадження, враховуючи, що відповідач повідомлявся належним чином про наявність позову щодо стягнення з нього суми заборгованості, але поштове відправлення по іншим причинам відповідач не отримав.
Відповідно до ч.5 ст.262 КАС України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Враховуючи положення ч.11 ст.126 КАС, оцінивши повідомлені позивачем обставини, дослідивши матеріали справи, приходить до висновку про задоволення позову, виходячи з наступного.
Дослідивши доводи позову, зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, суд зазначає наступне.
Судом встановлено, що на час розгляду даної справи Державне підприємство "Харківський науково-дослідний інститут технології машинобудування" знаходиться на обліку в Київському об`єднаному управлінні Пенсійного фонду України м. Харкова, як платник страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України.
Працівники Державного підприємства "Харківський науково-дослідний інститут технології машинобудування" отримують пенсію на пільгових умовах відповідно до пунктів "б-з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення".
Спеціальними законами, які визначають принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування є Закон України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" від 09 липня 2003 року № 1058-IV (далі - "Закон № 1058-IV") та Закон України "Про пенсійне забезпечення" від 05 листопада 1991 року № 1788-XII (далі - Закон № 1788-XII).
Статтею 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" визначені категорії працівників, які мають право на пенсію за віком на пільгових умовах. Зокрема, відповідно до пункту "а" цієї статті на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи працівники, зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, - за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, і за результатами атестації робочих місць. Пунктами "б" та "з" зазначеної статті Закону визначено, що до цих категорій також належать: працівники, зайняті повний робочий день на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці, - за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, і за результатами атестації робочих місць.
Згідно з пунктом 1 статті 1 Закону України "Про збір на обов`язкове державне пенсійне страхування" від 26 червня 1997 року № 400/97-ВР (далі - "Закон № 400/97-ВР") платниками збору на обов`язкове державне пенсійне страхування є: суб`єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об`єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об`єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб`єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників.
Відповідно до абзацу 4 пункту 1 статті 2 Закону № 400/97-ВР, для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 статті 1 цього Закону, крім тих, які є платниками фіксованого сільськогосподарського податку, об`єктом оподаткування є фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б"-"з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 12 Закону України "Про пенсійне забезпечення".
Збір на обов`язкове державне пенсійне страхування платники збору сплачують до Пенсійного фонду у порядку, визначеному законодавством України (ст. 3 Закону № 400/97-ВР).
Відповідно до пункту 2 Прикінцевих положень Закону № 1058-IV, пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди. До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди особам, зазначеним в абзаці 1 цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України "Про пенсійне забезпечення". При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом. Підприємства та організації з коштів, призначених на оплату праці, вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України.
Згідно з підпунктом 6.1 пункту 6 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 року № 21-1, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004 року за № 64/8663, відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування".
Розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами доходів органів Пенсійного фонду України щорічно в повідомленнях про розрахунок сум фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", які надсилаються підприємствам до 20 січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених пенсій. Підприємства, відповідно до підпункту 6.8 пункту 6 Інструкції 21-1, щомісяця до 25 числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.
З огляду на викладені норми Законів та Інструкції, суд приходить до висновку, що відповідач, як платник збору на обов`язкове державне пенсійне страхування та юридична особа, працівники якого вийшли на пільгову пенсію, зобов`язаний відшкодовувати Пенсійному фонду витрати на виплату та доставку пільгових пенсій цим працівникам.
Судом встановлено, що на підприємстві відповідача працювали особи, яким у зв`язку із набуттям права було призначено пенсію на пільгових умовах відповідно до п. "б-з" ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення".
Позивачем складено та направлено на адресу відповідача розрахунки про фактичні витрати на виплату та доставку пільгових пенсій, якими повідомлено про необхідність сплати фактичних витрат на виплату та доставку пенсій за списком № 2.
Судом встановлено, що у відповідності до п. 6 Інструкції відповідачу було вручено повідомлення про необхідність перерахування коштів по заборгованості по виплаченій і доставленій пільговій пенсії за Списком № 2 з розрахунками заборгованості по кожному пенсіонеру окремо.
Позивачем повідомлено суду про те, що повідомлення формуються на підставі відомостей відділів з призначення пенсій органів Пенсійного фонду України, як. подаються згідно з Додатком № 8 до Інструкції №21-1.
Як вбачається з матеріалів справи ДП „ХНДІТМ" повідомлення Управління з вересня 2017 року по травень 2019 року були отримані, але боржник в досудовому порядку їх не оскаржував.
Судовим розглядом встановлено, що станом на станом на час розгляду справи сума фактичних витрат на виплату та доставку пільгова пенсій щодо ДП „ХНДІТМ» за період з вересня 2017 року по травень 2019 року складає 35939.00 грн. по стягненню сум виплаченої пенсії на пільгових умовах на підставі п. б - з ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» .
Враховуючи те, що відповідач добровільно не відшкодував наявну заборгованість, що виникла з вересня 2017 року по травень 2019 року у розмірі 35939.00 грн., суд приходить до висновку, що така підлягає стягненню у судовому порядку.
Доказів оскарження вищевказаних розрахунків відповідачем до суду не надано.
Отже, оскільки станом на час звернення з позовом до суду заборгованість зі сплати фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б"-"з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" (список № 2) у загальному розмірі 35939.00грн. з вересня 2017 року по травень 2019 року відповідачем не сплачена, доказів протилежного до суду не надано.
Суд зазначає, що відповідно до положень статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Розглянувши подані учасниками справи документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про обґрунтованість заявлених позовних вимог.
Згідно з ч.2 ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
На підставі викладеного, керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295, 296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Київського об`єднаного управління Пенсійного фонду України м. Харкова до Державного підприємства "Харківський науково-дослідний інститут технології машинобудування" про стягнення заборгованості - задовольнити.
Стягнути з Державного підприємства „Харківський науково - дослідний інститут технології машинобудування» , код ЄДРПОУ 14311070, суми фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за віком на пільгових умовах за період з вересня 2017 року по травень 2019 року в розмірі 39939,00 грн., на підставі п. п. б - з ст.13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» на користь Київського об`єднаного управління Пенсійного фонду України м. Харкова на р/р №25602301671631 в філію ХОУ АТ ДОБУ, МФО 351823, код ЄДРПОУ управління 41247819.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення виготовлено та підписано 24 червня 2019 року.
Суддя Шляхова О.М.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.06.2019 |
Оприлюднено | 26.06.2019 |
Номер документу | 82597274 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Шляхова О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні