Рішення
від 26.03.2019 по справі 360/584/19
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

26 березня 2019 рокуСєвєродонецькСправа № 360/584/19

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Секірської А.Г.,

за участю секретаря судового засідання Вакуленка А.В.,

представника позивача - ОСОБА_1, витяг з ЄДРЮОФОПГФ від 25.03.2019 № НОМЕР_1;

представника відповідача - не прибув;

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "100 Шин" в особі ліквідатора ОСОБА_1 до Головного управління ДФС у Луганській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення від 05.11.2018 № 00000261401, -

ВСТАНОВИВ:

12.02.2019 Товариство з обмеженою відповідальністю 100 Шин (далі - позивач, ТОВ 100 Шин ) звернулося до Луганського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДФС у Луганській області (далі - відповідач, ГУ ДФС у Луганській області) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення від 05.11.2018 № 00000261401.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що постановою господарського суду Луганської області від 08.08.2018 у справі № 913/351/18 визнано банкрутом та відкрито процедуру ліквідації ТОВ 100 Шин , ОСОБА_1 призначено ліквідатором, який згідно приписів статті 41 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута.

В період з 03.09.2018 по 07.09.2018 ГУ ДФС у Луганській області проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ 100 Шин з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2015 по 02.09.2018, правильності нарахування, обчислення та сплати податку на доходи фізичних осіб та військового збору за період з 01.07.2015 по 02.09.2018, а також по єдиному внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, про що складено відповідний акт від 14.09.2018 № 707/12-32-14-01/37873875.

На підставі цього акта прийнято податкове повідомлення - рішення від 05.11.2018 № 00000261401, згідно із яким ТОВ 100 Шин начебто занижено об'єкт оподаткування за І півріччя 2018 року на суму 104 357,00 грн.

Перевіркою встановлено порушення позивачем п.п.134.1.1 п.134.1 ст. 134 Податкового кодексу України, в результаті чого начебто занижено об'єкт оподаткування за І півріччя 2018 року на суму 104 357,00 грн. Крім того, при визначенні даного порушення визначено ненадання ТОВ 100 Шин первинних, бухгалтерських та інших документів для проведення перевірки.

Позивач вважає податкове повідомлення - рішення від 05.11.2018 № 00000261401 протиправним, оскільки 06.08.2018 ГУ ДФС у Луганській області листом за вих. № 4907/10/12-32-12-047 було повідомлено ТОВ 100 Шин , що подана декларація з податку на прибуток за І півріччя 2018 року не відповідає затвердженій формі, і не визнана податковою декларацією, у звязку з чим ліквідатором ТОВ 100 Шин ОСОБА_1 подано до органів ГУ ДФС у Луганській області лист від 19.09.2018 № 19-1/9/18 з інформацією про те, що ТОВ 100 Шин погоджується та не заперечує про її визнання такою як невизнана податкова декларація .

Таким чином, під час перевірки дані невизнаної податкової декларації та виділення порушень у такій декларації ГУ ДФС у Луганській області не мало брати до уваги.

Крім того, при встановленні зазначених порушень ГУ ДФС у Луганській області не було враховано, що ТОВ 100 Шин знаходиться в процедурі ліквідації, при цьому всі первинні документи, облікові та інші регістри, бухгалтерська та статистична звітність, інші документи по обчисленню та сплаті податків та зборів, зберігаються належним чином протягом встановлених статтею 44 ПКУ строків їх зберігання. Відповідно до вимог листа від 22.08.2018 № 5539/10/12-32-14-01-08, отриманого ТОВ 100 Шин 01.09.2018 від ГУ ДФС у Луганській області, була відсутня можливість своєчасно (протягом двох днів) передати всі необхідні копії документів у зв'язку з їх великим обсягом та територіальною віддаленістю, оскільки місцезнаходженням ліквідатора ТОВ 100 Шин ОСОБА_1 є м. Київ, а документи для проведення перевірки необхідно було надати до м. Сєвєродонецька.

У податковому праві визнається критерій добросовісності платника, який передбачає законність дій платника у сфері податкових правовідносин, доки це не спростовано у порядку, встановленому ПКУ. Тому ОСОБА_2 перевірки не містить обґрунтованих висновків про порушення ТОВ 100 Шин норм податкового законодавства, а обставини справи встановлені контролюючим органо неправильно.

Згідно із п.56.1 ст. 56 ПКУ рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.

Податкове повідомлення - рішення від 05.11.2018 № 00000261401 отримав 12.11.2018, а 21.11.2018 направив до ДФС скаргу про його перегляд. ДФС України 11.12.2018 прийняла рішення про продовження строку розгляду скарги до 19.01.2019 включно, та рішенням від 15.01.2019 № 1908/6/99-99-11-04-02-25 про результати розгляду скарги податкове повідомлення - рішення залишено без змін.

Рішення про відмову в задоволенні скарги отримано позивачем 22.01.2019.

З огляду на наведене, позивач просив суд:

- визнати скасувати податкове повідомлення - рішення ГУ ДФС у Луганській області від 05.11.2018 № 00000261401.

Ухвалою суду від 19.02.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, вирішено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін, призначено відкрите судове засідання на 18.03.2019 (т.1 арк.спр. 1-2).

У судовому засіданні 18.03.2019 оголошено перерву для надання відповідачем доказів.

Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги в повному обсязі, надав пояснення, аналогічні викладеним в позовній заяві.

Представник відповідача у судове засідання не прибув, надав клопотання від 25.03.2019 за вх. № 15689/2019 про відкладення судового розгляду (т.3 арк.спр. 21-22), у задоволенні якого судом відмовлено протокольною ухвалою.

В судовому засіданні 18.03.2019 представник відповідача позовні вимоги не визнав з підстав, викладених у відзиві від 11.03.2019 за вх. № 12828/2019 (т.2 арк.спр. 181-184), додаткових поясненнях від 25.03.2019 за вх. № 15692/2019 (т.3 арк.спр. 23-27), зазначивши, що в акті перевірки від 14.09.2018 № 707/12-32-14-01/37873875 зазначено, що під час проведення перевірки ТОВ 100 Шин до перевірки не було надано жодних документів, що належать або пов'язані з предметом перевірки. ТОВ 100 Шин проінформовано про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки письмовим повідомленням від 22.08.2018 № 370, яке надіслано засобами поштового зв'язку рекомендованим повідомленням про вручення 23.08.2018 на адресу ліквідатора ОСОБА_1, вручено 01.09.2018 відповідно до поштового відправлення № 9340101866783. Копія наказу від 22.08.2018 № 949 на проведення перевірки надіслана засобами поштового зв'язку на адресу ліквідатора банкрута ОСОБА_1, вручена 01.09.2018 відповідно до поштового відправлення № 9340101866783.

У повідомленні від 22.08.2018 № 370 зазначено, що ТОВ 100 Шин відповідно до пункту 85.2 статті 85 Податкового кодексу України слід, починаючи з зазначеного терміну, забезпечити надання всіх необхідних документів, що підтверджують дані податкових декларацій (розрахунків), зокрема, фінансову, статистичну та іншу звітність, регістри податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, а також первинні та інші документи, які використовувались в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Також на адресу ліквідатора банкрута ОСОБА_1 надіслано лист від 22.08.2018 № 5339/10/12-32-14-01-08 Про надання документів про проведення перевірки , який вручено 01.09.2018 відповідно до поштового відправлення № 9340101866783.

Станом на дату написання акту жодних документів для проведення перевірки на адресу ГУ ДФС у Луганській області не надходило. Від платника також не надходило інформації про необхідність перенесення термінів проведення перевірки для відновлення втрачених документів.

Тому перевіркою неможливо було встановити, які принципи, методи і процедури використовується для ведення бухгалтерського обліку, складання та подання фінансової та податкової звітності, у зв'язку з чим здійснення перевірки з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2015 по 02.09.2018, правильності нарахування, обчислення та сплати податку на доходи фізичних осіб та військового збору за період з 01.07.2015 по 02.09.2018, а також по єдиному внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Зведені дані щодо задекларованих та встановлених в ході проведення перевірки сум податку на прибуток ТОВ 100 Шин за період з 01.01.2015 по 02.09.2018 наведено у додатку 9 до акта перевірки, перевірка проведена на підставі декларацій з податку на прибуток підприємств за 2015 рік - І півріччя 2018 року, фінансових звітів суб'єкта малого підприємництва за 2015 рік - І півріччя 2018 року. В процесі проведення перевірки ГУ ДФС у Луганській області листом від 03.09.2018 за № 5536/10/12-32-14-01-08 щодо надання документів для перевірки повторно повідомило ТОВ 100 Шин про необхідність надання всіх документів, пов'язаних з перевіркою, цей лист отримано платником 10.09.2018 відповідно до рекомендованого повідомлення № 9340101884188.

Проте в порушення п.п.16.1.12 п.16.1 ст. 16, п.44.1 - 44.3, п.44.5, п.44.6 ст. 44, п.85.2 ст. 85, п.п.134.1.1 п.134.1 ст. 134 Податкового кодексу України ТОВ 100 Шин в ході перевірки не були надані перелічені в листах документи, про що фахівцями ГУ ДФС у Луганській області було складено акти про ненадання документів: від 03.09.2018, від 04.09.2018, від 05.09.2018, від 06.09.2018 та від 07.09.2018.

Таким чином, в акті перевірки зроблено висновок про завищення ТОВ 100 Шин доходу від будь-якого виду діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку за період з 01.01.2015 по 02.09.2018 всього на суму 296933903 грн.

Платником прийнято рішення про застосування коригувань фінансового результату до оподаткування на усі різниці, про що здійснено відмітку у деклараціях від 26.02.2016 № НОМЕР_2, від 10.05.2016 № НОМЕР_3, від 08.08.2016 № НОМЕР_4, від 08.11.2016 № НОМЕР_5, від 14.02.2017 № НОМЕР_6, від 10.05.2017 № НОМЕР_7, від 02.08.2017 № НОМЕР_8, від 31.10.2017 № НОМЕР_9, від 01.03.2018 № НОМЕР_10, від 27.04.2018 № НОМЕР_11 та від 03.08.2018 № НОМЕР_12.

Також відповідачем зазначено, що дійсно позивачем подана до ДПІ у м. Лисичанську податкова декларація з податку на прибуток підприємств від 03.08.2018, яка зареєстрована за № НОМЕР_12. Після проведеного аналізу наданої звітності з податку на прибуток за І півріччя 2018 року виявлено, що декларація подана в порушення п.48.1 ст. 48 та п. 49.2 ст. 49 Податкового кодексу України та має статус до відома , про що на адресу позивача ГУ ДФС у Луганській області надіслано повідомлення від 06.08.2018 № 4907/10/12-32-12-04-15 Щодо невизнання декларації з податку на прибуток за І півріччя 2018 року від 03.08.2018 № НОМЕР_12 як таку, що не відповідає затвердженій формі.

Відповідно до фінансового звіту суб'єкта малого підприємництва від 03.08.2018 № НОМЕР_13 фінансовий результат до оподаткування визначений у сумі 191, 5 тис. грн, та податкової декларації з податку на прибуток підприємств від 03.08.2018 № НОМЕР_12 (яка має статус до відома ) наявне від'ємне значення об'єкту оподаткування у сумі 104 357 грн, різниці, які виникають відповідно до Податкового кодексу України - 87 143 грн.

Вимогами п.п.134.1.1 п. 134.1 ст. 134 розділу ІІІ Податкового кодексу України визначено, що прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень Податкового кодексу України. Тобто показники податкової декларації згідно з чинним законодавством відповідають фінансовому результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, яка вважається прийнятою. Оскільки документи до перевірки не надані та платник податків не скористався правами, визначеними п.44.5 ст.44, п.86.7 ст.76 Податкового кодексу України, показники звітності не були підтверджені, як податкової, так і фінансової.

На підставі викладеного представник відповідача просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.72-77 КАС України, суд дійшов наступного.

Судом установлено, що ТОВ 100 Шин зареєстровано як юридична особа 12.10.2011, № запису 1 556 102 0000 042628, перебуває на обліку в ДПІ у м. Лисичанську ГУ ДФС у Луганській області, 14.08.2018 за № 13811410015002172 внесено судове рішення про визнання юридичної особи банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, голова комісії з припинення або ліквідатор - ОСОБА_1, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 25.03.2019 за № НОМЕР_1 (т. 3 арк.спр. 34-37).

22.08.2018 на адресу ліквідатора ТОВ 100 Шин ОСОБА_1 відповідачем направлено лист від 22.08.2018 № 5339/10/12-32-14-01-08 Про надання документів про проведення перевірки з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2015 по 02.09.2018, правильності нарахування, обчислення та сплати податку на доходи фізичних осіб та військового збору за період з 01.07.2015 по 02.09.2018, а також по єдиному внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (т.2 арк.спр. 187-189), з додатками - оригіналом повідомлення № 370 про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки (т.2 арк.спр. 192), та копією наказу від 22.08.2018 № 949 (т.2 арк.спр. 191), які вручено дружині ОСОБА_1 01.09.2018, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення № 99340101866783 (т.2 арк.спр. 190).

У повідомленні від 22.08.2018 № 370 зазначено, що ТОВ 100 Шин відповідно до пункту 85.2 статті 85 розділу ІІ Податкового кодексу України слід, починаючи із зазначеного терміну, забезпечити надання всіх необхідних документів, що підтверджують дані податкових декларацій (розрахунків), зокрема, фінансову, статистичну та іншу звітність, регістри податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, а також первинні та інші документи, які використовувались в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (т.2 арк.спр. 192).

В ході перевірки 03.09.2018 відповідачем направлено ліквідатору ТОВ 100 Шин ОСОБА_1 лист № 5536/10/12-32-14-01-08 Щодо надання документів для проведення перевірки (т.2 арк.спр. 208-210), який отримано ОСОБА_1 10.09.2018, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення № 9340101884188 (т.2 арк.спр. 211).

Представник позивача у судовому засіданні не заперечував факт отримання зазначених запитів, та ту обставину, що витребувані документи не надавав та не звертався до ГУ ДФС у Луганській області з заявами про перенесення термінів проведення перевірки для відновлення втрачених документів.

У зв'язку з наведеним під час перевірки уповноваженими особами складено акти Про відмову у наданні документів для перевірки посадовим особам ТОВ 100 Шин (код ЄДРПОУ 37873875) від 03.09.2018 № 1202/12-32-14-01/37873875, від 04.09.2018 № 1206/12-32-14-01/37873875, від 05.09.2018 № 1233/12-32-14-01/37873875, від 06.09.2018 № 1240/12-32-14-01/37873875, від 07.09.2018 № 1243/12-32-14-01/37873875 (т.2 арк.спр. 193-195, 196-198, 199-201, 202-204, 205-207).

Уповноваженими особами ГУ ДФС у Луганській області відповідно до підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20, підпункту 78.1.7 пункту 78.1 статті 78, статті 79 Податкового кодексу України, у зв'язку з порушенням справи про визнання боржника банкрутом відповідно до постанови господарського суду Луганської області від 08.08.2018 № 913/351/18, згідно із наказом ГУ ДФС у Луганській області від 22.08.2018 № 949 (т.2 арк.спр. 191), на підставі повідомлення від 22.08.2018 № 370, виданого ГУ ДФС у Луганській області (т.2 арк.спр. 192), проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ 100 Шин з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2015 по 02.09.2018, правильності нарахування, обчислення та сплати податку на доходи фізичних осіб та військовому збору за період з 01.07.2015 по 02.09.2018, а також по єдиному внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, за наслідками якої складено ОСОБА_2 від 14.09.2018 № 707/12-32-14-01/37873875 (т.1 арк.спр.11-37).

Згідно із пунктом 2 розділу IV Висновок ОСОБА_2 14.09.2018 № 707/12-32-14-01/37873875 перевіркою встановлено порушення ТОВ 100 Шин п.п.16.1.12 п.16.1 ст. 16, п.44.1, п.44.2, ст. 44.3, п. 44.5, п.44.6 ст. 44, п.85.2 ст. 85 розділу І, п.п.134.1.1 п.134.1 ст. 134 розділу ІІІ Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI (зі змінами та доповненнями), в результаті чого завищено:

нарахована сума податку на прибуток у сумі 5 334 569 грн, у тому числі 2015 рік в сумі 3 986 254 грн, за 1 квартал 2016 року в сумі 582 026 грн, за 1 півріччя 2016 року в сумі 886 441 грн, за 9 місяців 2016 року в сумі 1 077 978 грн, за 2016 рік в сумі 1 081 756 грн, за 1 квартал 2017 року в сумі 99 755 грн, за 1 півріччя 2017 року в сумі 214 024 грн, за 9 місяців 2017 року в сумі 266 545 грн, за 2017 рік в сумі 266 560 грн;

зменшення нарахованої суми податку у сумі 1 242 337 грн, у тому числі 2015 рік в сумі 1 002 826 грн, за 2016 рік в сумі 239 551 грн;

податок на прибуток у загальній сумі 4 092 192 грн, у тому числі за 2015 рік у сумі 2 983 428 грн, за 2016 рік у сумі 842 205 грн, за 2017 рік у сумі 266 560 грн;

занижено об'єкт оподаткування за 1 півріччя 2018 року на суму 104 357 грн (т.1 арк.спр. 33).

В акті зазначено, що перевірки проведена на підставі таких документів: декларацій з податку на прибуток підприємств за 2015 рік - 1 півріччя 2018 року, затверджених наказом Міністерства фінансів № 897 від 20.10.2015, фінансових звітів суб'єкта малого підприємництва за 2015 рік - 1 півріччя 2018 року (т.1 арк.спр. 14).

17.09.2019 відповідачем складено акт про неможливість вручення матеріалів перевірки № 1282/12-32-14-01/37873875 (т.2 арк.спр. 212) та листом від 17.09.2018 № 5778/10/12-32-14-01-08 Про направлення акта перевірки направлено ліквідатору банкрута ТОВ 100 Шин акт від 14.09.2018 № 707/12-32-14-01/37873875 (т.2 арк.спр. 213), який отримано 22.10.2018 (т.2 арк.спр. 213 зв.).

На підставі акта перевірки від 14.09.2018 № 707/12-32-14-01/37873875 та п.54.3 ст. 54, п. 58.1 ст. 58 Податкового кодексу України, за порушення п.п.134.1.1 п.134.1 ст. 134 Податкового кодексу України ГУ ДФС у Луганській області прийнято податкове повідомлення - рішення від 05.11.2018 № 000000261401, яким зменшено ТОВ 100 Шин суму від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток в розмірі 104 357,00 грн, з зазначенням декларації - № НОМЕР_12 від 03.08.2018 за І півріччя 2018 року, в якій платником визначено наведену суму від'ємного значення (т.1 арк.спр. 114).

В розрахунку санкцій до акта перевірки № 707/12-32-14-01/37873875 від 14.09.2018 за період з 01.01.2015 по 02.09.2018 також зазначено податкову декларацію з податку на прибуток приватних підприємств від 03.08.2018 № НОМЕР_12 за І півріччя 2018 року (т.1 арк.спр. 114 зв.).

Оскаржуване податкове повідомлення - рішення направлено позивачу листом від 05.11.2018 № 6678/10/12-32-14-01-07 (т.3 арк.спр. 11), отримано ОСОБА_1 12.11.2018, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення № 9340101983275 (т.2 арк.спр. 11 зв.).

21.11.2018 за вих. № 01-00 позивачем направлено до ДФС України скаргу про перегляд податкового повідомлення - рішення від 05.11.2018 № 00000261401 (т.1 арк.спр. 115-116).

Рішенням ДФС України від 15.01.2019 № 1908/6/99-99-11-04-02-25 про результати розгляду скарги податкове повідомлення - рішення залишено без змін, а скаргу - без задоволення (т.1 арк.спр. 117-119).

Спірним питанням у даній справі є правомірність зменшення суми від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток у розмірі 104 357,00 грн, зважаючи на декларування суми об'єкта оподаткування -104357 у податковій декларації з податку на прибуток підприємства форми J0100116 від 03.08.2018, яка повідомленням ГУ ДФС у Луганській області не визнана як податкова звітність.

При вирішенні спору суд виходить з такого.

Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до підпункту 54.3.2 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.

Абзацом третім пункту 58.1 статті 58 Податкового кодексу України визначено, що контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян) або якщо за результатами перевірки контролюючим органом встановлено факт завищення розміру задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованої платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу.

Згідно із пунктом 44.6 статті 44 Податкового кодексу України у разі якщо до закінчення перевірки або у терміни, визначені в абзаці другому пункту 44.7 цієї статті платник податків не надає посадовим особам контролюючого органу, які проводять перевірку, документи (незалежно від причин такого ненадання, крім випадків виїмки документів або іншого вилучення правоохоронними органами), що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, вважається, що такі документи були відсутні у такого платника податків на час складення такої звітності.

Якщо платник податків після закінчення перевірки та до прийняття рішення контролюючим органом за результатами такої перевірки надає документи, що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, не надані під час перевірки (у випадках, передбачених абзацами другим і четвертим пункту 44.7 цієї статті), такі документи повинні бути враховані контролюючим органом під час розгляду ним питання про прийняття рішення.

Як зазначено вище, в ході судового розгляду справи встановлено, що відповідачем надсилалися запити про надання документів для проведення перевірки, які отримано ліквідатором ТОВ 100 Шин ОСОБА_1, який у судовому засіданні не заперечував факт отримання зазначених запитів, та ту обставину, що витребувані документи не надавав ні в ході перевірки, ні в період між закінченням перевірки та до прийняття контролюючим органом податкового повідомлення - рішення, та не звертався до ГУ ДФС у Луганській області з заявами про перенесення термінів проведення перевірки для відновлення втрачених документів, що у відповідності до положень пункту 44.6 статті 44 Податкового кодексу України є підставою вважати, що такі документи були відсутні у такого платника на час складення звітності.

Разом з тим, в даному випадку, не зважаючи на ненадання платником документів для проведення перевірки, витребуваних контролюючим органом, суд враховує ту обставину, що оскаржуваним податковим повідомленням - рішенням зменшено суми від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток у розмірі 104 357,00 грн, зважаючи на декларування суми об'єкта оподаткування -104357 у податковій декларації податку на прибуток підприємства форми J0100116 від 03.08.2018 № НОМЕР_12, ця декларація досліджувалася при проведенні перевірки та відображені в ній показники використано при складенні акта перевірки та оскаржуваного податкового повідомлення - рішення.

Згідно із положеннями пунктів 46.1-46.2 статті 46 Податкового кодексу України Податкова декларація, розрахунок, звіт (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов'язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку. Платник податку на прибуток подає разом з відповідною податковою декларацією квартальну або річну фінансову звітність у порядку, передбаченому для подання податкової декларації з урахуванням вимог статті 137 цього Кодексу. Фінансова звітність, що складається та подається відповідно до цього пункту платниками податку на прибуток та неприбутковими підприємствами, установами та організаціями, є додатком до податкової декларації з податку на прибуток (звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації) та її невід'ємною частиною.

З фінансового звіту суб'єкта малого підприємництва ТОВ 100 Шин від 01.01.2018 вбачається, що річний дохід підприємства за попередній річний звітний (податковий) період (2017 рік) не перевищує 20 млн грн (т.2 арк.спр. 73).

Відповідно до підпункту в) пункту 137.5 статті 137 Податкового кодексу України річний податковий (звітний) період встановлюється для платників податку, у яких річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за показниками Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід), за попередній річний звітний (податковий) період, не перевищує 20 мільйонів гривень. При цьому до річного доходу від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначеного за показниками Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід), включається дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), інші операційні доходи, фінансові доходи та інші доходи.

Таким чином, для ТОВ 100 Шин встановлено річний (податковий) звітний період.

Судом встановлено, що 03.08.2018 ТОВ 100 Шин подано податкову декларацію форми J0100116 з податку на прибуток підприємства за звітний період - І півріччя 2018 року, в рядку 04 якої визначено об'єкт оподаткування -104357 (т.3 арк.спр. 14-16).

При цьому, 06.08.2018 за вих. № 4967/10/12-32-12-04-15 Головним управлінням ДФС у Луганській області на адресу керівника ТОВ 100 Шин направлено повідомлення, згідно із яким внаслідок аналізу наданої податкової звітності з податку на прибуток за 2018 рік виявлено, що підприємством надано до ДПІ у м. Лисичанську податкову декларацію з податку на прибуток підприємства за І півріччя 2018 року від 03.08.2018 № НОМЕР_14 за формою J0100116, яка надається платниками податку на прибуток з квартальним податковим (звітним) періодом. ТОВ 100 Шин відповідно до п.137.5 ст. 137 ПКУ відновить до платників податку на прибуток з річним податковим (звітним) періодом, для яких встановлено податкову декларацію з податку на прибуток за формою J0108104, затверджену наказом Міністерства фінансів України від 28.04.2017 № 467 Про внесення змін до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств . Зазначено, що подання платниками на порушення п.48.1 ст. 48 та п. 49.1 ст. 49 ПКУ податкової звітності, яка не відповідає затвердженій формі та за період, що не відповідає звітному періоду для кожного конкретного платника, надану підприємством декларацію за формою J0100116 не визнано як податкова декларація . Роз'яснено, що у зв'язку з припиненням діяльності підприємства за рішенням власників, та урахуванням вимог п.46.1 п. 46.2 ст. 46, п.49.3 ст. 49, п.п.137.4.3 п.137.4 ст. 137 ПКУ ТОВ 100 Шин для завершення процедури припинення необхідно подати ліквідаційну декларацію з податку на прибуток за 2018 рік за формою J0108104 та ліквідаційний фінансовий звіт до ДПІ у м. Лисичанську за місцем податкового обліку (т.3 арк.спр. 29-30).

У відповідь на зазначене повідомлення ТОВ 100 Шин направлено до ГУ ДФС у Луганській області лист від 19.09.2018 № 19-1/9/18, в якому зазначено, що, оскільки подана декларація з податку на прибуток за І півріччя 2018 року не відповідає затвердженій формі, підприємство не заперечує, щоб дану декларацію вважали такою як невизнана податкова декларація (т.2 арк.спр. 2).

На пропозицію суду відповідачем було надано додаткові пояснення від 25.03.2019 за вх. № 15692/2019 (т.3 арк.спр. 23-27), в яких зазначено, що дійсно позивачем надано до ДПІ у м. Лисичанську податкову декларацію з податку на прибуток підприємств від 03.09.2018, яка зареєстрована за № НОМЕР_12, виявлено, що подана в порушення п. 48.1 ст. 48 та п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України та має статус до відома , про що на адресу позивача ГУ ДФС у Луганській області було надіслано повідомлення від 06.08.2018 № 4907/10/12-32-12-04-15 Щодо невизнання декларації з податку на прибуток за І півріччя 2018 від 03.08.2018 № НОМЕР_12 як такої, що не відповідає затвердженій формі.

В інтегрованій картці платника податку на прибуток підприємств ТОВ 100 Шин за період з 31.12.2017 по 30.09.2018 зазначену декларацію не відображено (т.3 арк.спр. 33).

Відповідно до пункту 48.7 статті 48 Податкового кодексу України податкова звітність, складена з порушенням норм цієї статті, не вважається податковою декларацією, крім випадків, встановлених пунктом 46.4 статті 46 цього Кодексу.

Таким чином, судом встановлено, що податкова декларація форми J0100116 з податку на прибуток підприємства від 03.08.2018 за звітний період - І півріччя 2018 року, в рядку 04 якої визначено об'єкт оподаткування -104357 , не визнана податковою звітністю відповідно до пункту 48.7 статті 48 Податкового кодексу України, тому не могла бути використана при проведенні перевірки та прийнятті за наслідками останньої податкового повідомлення - рішення про зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток, що свідчить про протиправність оскаржуваного податкового повідомлення - рішення.

Суд вважає за необхідне надати оцінку доводам відповідача з посиланням на подання позивачем фінансового звіту суб'єкта малого підприємництва № НОМЕР_13 від 03.08.2018, про те, що ТОВ 100 Шин для обрахунку об'єкта оподаткування податку на прибуток використав дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування, які на момент перевірки не підтверджено первинними документами, а також на те, що у зв'язку з ненаданням до перевірки документів та не використанням позивачем прав, передбачених пунктом 44.5 статті 44, пунктом 86.5 статті 86 Податкового кодексу України, у зв'язку з чим не підтверджені показники як податкової, так і фінансової звітності.

З цього приводу, суд зауважує, що об'єкт оподаткування -104357 було задекларовано платником саме у податковій декларація форми J0100116 від 03.08.2018 № НОМЕР_12, яка у відповідності до пункту 48.7 статті 48 Податкового кодексу України не вважається податковою декларацією і не визнана такою контролюючим органом, а у фінансовому звіті суб'єкта малого підприємництва № НОМЕР_13 від 03.08.2018, на який посилається відповідач, відсутні дані щодо від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток.

При цьому контролюючий орган дійшов висновків щодо завищення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток на суму 104357 грн та прийняв спірне податкове повідомлення - рішення виключно на підставі дослідження податкової декларації форми J0100116 від 03.08.2018 № НОМЕР_12, що підтверджується змістом акта від 14.09.2018 № 707/12-32-14-01/37873875, самим податковим повідомленням - рішенням від 05.11.2018 № 00000261401 та розрахунком до нього.

З огляду на наведене, вищезазначені доводи відповідача судом не приймаються до уваги, а позовні вимоги підлягають задоволенню.

Що стосується обраного позивачем способу захисту порушеного права, суд зазначає, що позивачем завлено вимоги про скасування оскаржуваного податкового повідомлення - рішення.

Суд зазначає, що пунктом другим частини другої статті 245 КАС України визначено, що у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень.

Частиною другою статті 9 КАС України визначено, що суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

З огляду на наведене, суд вважає за можливе вийти за межі позовних вимог для ефективного захисту прав платника, та обрати належний спосіб захисту у вигляді визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення ГУ ДФС у Луганській області від 05.11.2018 № 00000261401, яким ТОВ 100 Шин зменшено суму від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток у розмірі 104 357,00 грн.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат у справі, суд враховує, що відповідно до частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем при зверненні до суду з позовом сплачено судовий збір в розмірі 1 921,00 грн згідно із квитанцією від 05.02.2019 № П4639 (т.1 арк.спр. 3).

Зважаючи на задоволення позовних вимог, судові витрати підлягають стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись статтями 2, 7, 8, 9, 19, 20, 72-77, 90, 132, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "100 Шин" в особі ліквідатора ОСОБА_1 до Головного управління ДФС у Луганській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення від 05.11.2018 № 00000261401 задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Головного управління ДФС у Луганській області від 05.11.2018 № 00000261401, яким Товариству з обмеженою відповідальністю "100 Шин" зменшено суму від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток у розмірі 104 357,00 (сто чотири тисячі триста п'ятдесят сім гривень 00 коп.).

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "100 Шин" (код ЄДРПОУ 37873875, 93113, Луганська область, м. Лисичанськ, вул. Першотравнева, буд. 201А, офіс 2) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Луганській області (93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Енергетиків, буд. 72, ідентифікаційний код юридичної особи 39591445) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 1921,00 грн (одна тисяча дев'ятсот двадцять одна гривня 00 коп.).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Повний текст рішення складено 29 березня 2019 року.

Суддя ОСОБА_2

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.03.2019
Оприлюднено01.04.2019
Номер документу80794038
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/584/19

Ухвала від 23.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 08.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Постанова від 29.05.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Постанова від 29.05.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 22.05.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 16.05.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 16.05.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 08.05.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Постанова від 04.04.2019

Адмінправопорушення

Бородянський районний суд Київської області

Гумбатов В. А.

Рішення від 26.03.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні