П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 березня 2019 р.м.ОдесаСправа № 815/2916/18
Категорія: 6.1 Головуючий в 1 інстанції: Кравченко М.М.
Місце ухвалення: м. Одеса
Дата складання повного тексту: 27.09.2018 р.
Судова колегія П'ятого апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого - Бітова А.І.
суддів - Лук'янчук О.В.
- ОСОБА_1
при секретарі - Рощіній К.С.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті ОСОБА_2 адміністративну справу за апеляційною скаргою управління Державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 27 вересня 2018 року у справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "ДІСК" до управління Державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради, заступника начальника управління - начальника інспекційного відділу №1 управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради ОСОБА_3 про визнання дій протиправними, визнання протиправною та скасування постанови,
В С Т А Н О В И Л А :
У червні 2018 року товариство з обмеженою відповідальністю "ДІСК" (далі ТОВ "ДІСК") звернулося до суду з позовом до управління Державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради (далі УДАБК ОМР), заступника начальника управління - начальника інспекційного відділу №1 УДАБК ОМР ОСОБА_3, в якому просило:
- визнати протиправними дії заступника начальника УДАБК ОМР щодо винесення постанови №025/18/310 вих. від 05 червня 2018 року;
- визнати протиправною та скасувати постанову УДАБК ОМР №025/18/310 вих. від 05 червня 2018 року.
Обґрунтовуючи свої вимоги, позивач вказував, що 05 червня 2018 року заступником начальника Управління - начальником інспекційного відділу №1 УДАБК ОМР ОСОБА_3 винесено постанову №025/18/310 вих. про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, якою ТОВ "ДІСК" визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абз.2 п.1 ч.6 ст. 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" та накладено штраф у сумі 26 430 грн. В постанові зазначено, що вона винесена як результат розгляду матеріалів справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності, а саме: акту складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб'єктами містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт за №000546 від 22 травня 2018 року; протоколу про правопорушення у сфері містобудівної діяльності відповідно до абз.2 п.1 ч.6 ст. 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" від 22 травня 2018 року; листа ТОВ "ДІСК" до УДАБК ОМР № 13 від 01 червня 2018 року. Позивач вважав, що дії особи, яка винесла постанову є протиправними, а вказана постанова є незаконною, необґрунтованою та такою, що належить до скасування.
Відповідач позов не визнав, вказуючи, що ТОВ "ДІСК" не виконало вимоги припису УДАБК ОМР №220/18 від 19 квітня 2018 року та не повідомило управління про його виконання, чим порушило абз.3 п.14 Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю" за № 553 від 23 травня 2011 року (далі Порядок №553). Відповідальність за встановлені правопорушення передбачена абз.2 п.1 ч.6 ст. 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності". За результатом вищезазначеної перевірки був складений відповідний акт, протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 22 травня 2018 року та призначено розгляд справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності на 05 червня 2018 року о 11:30 год. Позивач на розгляд вищевказаної справи прибув, про що є відповідний запис у постанові. З огляду на вищенаведене, відповідач вважав, що УДАБК ОМР діяло правомірно, складені акт, протокол, припис та винесена постанова про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності на підставі та за результатом всебічного, повного і об'єктивного дослідження всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю. Постанова, на думку відповідача, є законною та обґрунтованою.
Справу розглянуто за правилами спрощеного позовного провадження.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 27 вересня 2018 року позов ТОВ "ДІСК" до УДАБК Одеської міської ради, заступника начальника управління - начальника інспекційного відділу № 1 УДАБК ОМР ОСОБА_3 про визнання дій протиправними, визнання протиправною та скасування постанови від 05 червня року №025/18/310 вих - задоволено.
Визнано протиправними дії заступника начальника управління - начальника інспекційного відділу № 1 УДАБК ОМР ОСОБА_3 щодо винесення постанови №025/18/310 вих. від 05 червня 2018 року.
Визнано протиправною та скасовано постанову УДАБК ОМР №025/18/310 вих. від 05 червня 2018 року.
Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань УДАБК ОМР судові витрати по сплаті судового збору в розмірі 3 524 грн.
В апеляційній скарзі УДАБК ОМР ставиться питання про скасування судового рішення в зв'язку з тим, що воно незаконним та необґрунтованим.
Доводи апеляційної скарги ґрунтуються на тому, що відповідно до вимог ст. 41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та Порядку 553, на підставі Наказу УДАБК ОМР №01-13/80ДАБК від 04 квітня 2018 року та звернення юридичної особи про порушення суб'єктом містобудування вимог містобудівного законодавства (лист ГО "Народне правосуддя" № 327 від 12 березня 2018 року) була призначена позапланова перевірка за адресою: м. Одеса, вул. Святослава Ріхтера, 148/2. Строк перевірки: 05 квітня - 19 квітня 2018 року.
Під час проведення перевірки посадова особа ТОВ "ДІСК" не забезпечила доступ до об'єкту містобудування та не надала відповідні документи і матеріали для проведення позапланової перевірки. В результаті, відносно замовника будівництва - ТОВ "ДІСК" було складено акт про недопущення посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об'єкти будівництва, підприємства будівельної галузі для виконання покладених на них функцій від 19 квітня 2018 року, протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності відповідно до п.2 ч.6 ст. 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" та видано припис № 220/18 від 19 квітня 2018 року про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил з терміном на усунення порушень до 05 квітня 2018 року.
Відповідно до п.14 Порядку №553, суб'єкт містобудування, щодо якого здійснюється архітектурно-будівельний контроль, зобов'язаний виконувати вимоги органу державного архітектурно-будівельного контролю щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності.
На підставі Наказу від 07 травня 2018 року №01-13/105ДАБК та направлення від 08 травня 2018 року №000546 було встановлено строк проведення заходу державного нагляду (контролю) з 08 травня по 22 травня 2018 року.
Про проведення позапланової перевірки замовника будівництва ТОВ "Д1СК" було повідомлено листом Управління за №01-8/184вх від 08 травня 2018 року (поштове відправлення з повідомленням ПАТ "Укрпошта" №6511301741398 від 08 травня 2018 року), який було вручено 15 травня 2018 року.
До теперішнього Часу, уповноважена особа ТОВ "ДІСК" не забезпечила доступ до об'єкту містобудування та не надала відповідні документи і матеріали для проведення позапланової перевірки.
За результатом вищезазначеної перевірки був складений відповідний ОСОБА_4, протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 22 травня 2018 року та призначено розгляд справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності на 05 червня 2018 року о 11:30 год.
Матеріали, з причини відмови від отримання, були надіслані на адресу 23 травня 2018 року та отримані позивачем 29 травня 2018 року.
Позивач на розгляд вищевказаної справи прибув, про що є відповідний запис у постанові, яка надається у додатку.
Апелянт вважає, що УДАБК ОМР діяло правомірно, складені акт, протокол, припис, та постанова про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності винесені на підставі та за результатом всебічного, повного і об'єктивного дослідження всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.
ТОВ "ДІСК" відзив на апеляційну скаргу не подавало.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідача, доводи апеляційної скарги УДАБК ОМР, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, судова колегія приходить до наступного.
Обставини встановлені судом першої інстанції, підтверджені судом апеляційної інстанції та неоспорені учасниками апеляційного провадження:
12 квітня 2018 року ТОВ "ДІСК" засобами поштового зв'язку отримало від УДАБК ОМР лист №01-8/184вх від 05 квітня 2018 року (вх. №3 від 12 квітня 2018 року), в якому було зазначено, що в межах компетенції, на підставі звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб'єктом містобудування вимог містобудівного законодавства за №40-203-16/2029 від 22 березня 2018 року (вх. №01-8/184-вх від 02 квітня 2018 року, вживаються заходи для проведення позапланової перевірки дотримання ТОВ "ДІСК" вимог містобудівного законодавства за адресою: м. Одеса, Малиновський район, вул. Святослава Ріхтера, 148/2, з вимогою надати документи та забезпечити безперешкодний доступ посадової особи УДАБК до вказаного об'єкту.
У відповідь на вказаний лист ТОВ "ДІСК" повідомило УДАБК ОМР, що житловий будинок за адресою: м. Одеса, вул. Святослава Ріхтера, 148-А, є закінченим будівництвом багатоквартирним 9-поверховим житловим будинком (І черга будівництва) за будівельною адресою: м. Одеса, вул. Святослава Ріхтера, 148/2, що підтверджується Сертифікатом серії ОД № 162173181672 від 14 листопада 2017 року, виданим УДАБК ОМР (вих. № 5 від 17 квітня 2018 року).
08 травня 2018 року ТОВ "ДІСК" засобами поштового зв'язку отримало від УДАБК ОМР лист № 01-8/184вх від 04 травня 2018 року (вхід № 6 від 08 травня 2018 року), до якого було додано постанову № 015/18/217 вих. від 03 травня 2018 року. В постанові № 015/18/217 вих. вказано, що під час її винесення розглядався припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних стандартів і правил від 19 травня 2018 року.
15 травня 2018 року ТОВ "ДІСК" засобами поштового зв'язку отримало від УДАБК ОМР лист № 01-8/184 вх. від 08 травня 2018 року (вх. № 7 від 15 травня 2018 року), в якому було зазначено, що в межах компетенції, на підставі необхідності виконання вимог припису Управління від 19 квітня 2018 року №220/18, вживаються заходи для проведення позапланової перевірки дотримання ТОВ "ДІСК" вимог містобудівного законодавства за адресою: м. Одеса, Малиновський район, вул. Святослава Ріхтера, 148/2, з вимогою надати документи та забезпечити безперешкодний доступ посадової особи УДАБК Одеської міської ради до вказаного об'єкту.
17 травня 2018 року ТОВ "ДІСК" звернулося до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до УДАБК ОМР та заступника начальника управління - начальника інспекційного відділу № 1 УДАБК ОМР ОСОБА_3 про визнання протиправними та скасування постанови №015/18/217 вих., протоколу про правопорушення у сфері містобудівної діяльності відповідно до п.2 ч.6. ст. 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" від 19 квітня 2018 року та припису.
18 травня 2018 року ухвалою Одеського окружного адміністративного суду відкрито провадження по справі №815/2365/18.
18 травня 2018 року ухвалою Одеського окружного адміністративного суду на підставі клопотання ТОВ "ДІСК" про забезпечення доказів по справі №815/2365/18 витребувано у Управління припис.
18 травня 2018 року ТОВ "ДІСК" направило до УДАБК ОМР повідомлення про оскарження припису, постанови №015/18/217 вих. та протоколу від 19 квітня 2018 року.
29 травня 2018 року ТОВ "ДІСК" отримало від УДАБК ОМР лист № 01-8/184вх від 22 травня 2018 року (вх. № 8 від 29 травня 2018 року), в якому було зазначено, що в межах компетенції, на підставі Наказу УДАБК ОМР №01-13/105ДАБК від 07 травня 2018 року та необхідності перевірки виконання вимог припису Управління від 19 квітня 2018 року №220/18, проводиться позапланова перевірка дотримання ТОВ "ДІСК" вимог містобудівного законодавства за адресою: м. Одеса, Малиновський район, вул. Святослава Ріхтера, 148/2.
До вказаного листа № 01-8/184вх від 22 травня 2018 року (вх. №8 від 29 травня 2018 року) було додано: акт складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб'єктами містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт за №000546 від 22 травня 2018 року; протоколу про правопорушення у сфері містобудівної діяльності відповідно до абз.2 п.1 ч.6 ст. 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" від 22 травня 2018 року.
01 червня 2018 року у відповідь на отриманий лист № 01-8/184 вх. від 22 травня 2018 року (вх. №8 від 29 травня 2018 року), ТОВ "ДІСК" подало до УДАБК ОМР лист, в якому вказувало на порушення вимог законодавства України щодо перевірки та просило врахувати їх під час розгляду справи про притягнення ТОВ "ДІСК" до відповідальності.
05 червня 2018 року заступником начальника Управління - начальником інспекційного відділу № 1 УДАБК ОМР ОСОБА_3 винесено постанову №025/18/310 вих. про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, якою ТОВ "ДІСК" визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абз.2 п.1 ч.6 ст. 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" та накладено штраф у сумі 26 430 грн.
Крім того, під час розгляду справи судом першої інстанції, встановлено, що ТОВ "ДІСК" 14 листопада 2017 року будівництво багатоквартирного 9-поверхового житлового будинку (І черга будівництва) за будівельною адресою: м. Одеса, вул. Святослава Ріхтера, 148/2, було закінчено, про що УДАБК ОМР видано Сертифікат серії ОД №162173181672, який підтверджує, що житловий будинок за адресою: м. Одеса, вул. Святослава Ріхтера, 148-А, є закінченим будівництвом об'єктом - багатоквартирним 9-поверховим житловим будинком (I черга будівництва) за будівельною адресою: м. Одеса, вул. Святослава Ріхтера, 148/2.
19 грудня 2017 року розпорядженням Малиновської районної адміністрації ОМР №553/01-06 об'єкту нерухомого майна - багатоквартирному 9-поверховому житловому будинку (І черга будівництва) за адресою: м. Одеса, вул. Святослава Ріхтера, 148/2, присвоєно поштову адресу: м. Одеса, вул. Святослава Ріхтера, 148-А.
Вирішуючи справу, суд першої інстанції виходив з того, що починаючи з 14 листопада 2017 року в зв'язку з закінченням будівництва (закінченням будівельних робіт) та прийняттям його в експлуатацію, шляхом видачі сертифікату, об'єкт будівництва за будівельною адресою: м. Одеса, вул. Святослава Ріхтера, 148/2, змінив свій статус з обвЂ�єкту будівництва на багатоквартирний житловий будинок та його почали експлуатувати мешканці - власники квартир та інших приміщень. За таких обставин, на думку суду першої інстанції, з 14 листопада 2017 року органи державного архітектурно-будівельного контролю та їх посадові особи не мають права проводити перевірку ТОВ "ДІСК" щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт на обвЂ�єкті будівництва за адресою: м. Одеса, вул. Святослава Ріхтера, 148/2 (м. Одеса, вул. Святослава Ріхтера, 148-А), оскільки житловий будинок прийнятий (введений) в експлуатацію.
З урахуванням зазначеного, при проведенні перевірки ТОВ "ДІСК" 22 травня 2018 року УДАБК ОМР діяло не у межах повноважень та не у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.
Таким чином, суд першої інстанції прийшов до висновку, що оскільки були відсутні правові підстави для проведення перевірки ТОВ "ДІСК", тому дії заступника начальника управління - начальника інспекційного відділу № 1 УДАБК ОМР ОСОБА_3 щодо винесення постанови №025/18/310 вих. від 05 червня 2018 року є протиправними, а постанова УДАБК ОМР №025/18/310 вих. від 05 червня 2018 року, що прийнята за результатами такої перевірки, належить до скасування.
Судова колегія не погоджується з цими висновками суду першої інстанції, виходячи з наступного.
Згідно ч.1 ст. 41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" державний архітектурно-будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.
Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п.5 Порядку №553, державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом.
Пунктом 7 Порядку №553 передбачено, що позаплановою перевіркою вважається перевірка, яка не передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю. Під час проведення позапланової перевірки посадова особа органу державного архітектурно-будівельного контролю зобов'язана пред'явити службове посвідчення та направлення для проведення позапланової перевірки.
Згідно п.9 Порядку №553 державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у присутності суб'єктів містобудування або їх представників, які будують або збудували об'єкт будівництва.
Право посадових осіб органів державного архітектурно-будівельного контролю безперешкодного доступу на місце будівництва об'єкта та до об'єктів, що підлягають обов'язковому обстеженню, передбачено ст. 41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та п.11 Порядку №553, а обов'язок суб'єкта містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, допускати посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю до проведення перевірки за умови дотримання порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю закріплено в п.14 Порядку №553.
Згідно п.12 Порядку №553 у разі відмови суб'єкта містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, у допуску посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю до проведення перевірки, відмови суб'єкта містобудування в наданні документів, необхідних для здійснення заходів державного архітектурно-будівельного контролю, відсутності суб'єкта містобудування, якому у визначений цим Порядком строк було надіслано повідомлення про проведення перевірки, або його уповноваженої особи (за довіреністю) на об'єкті під час перевірки складається відповідний акт.
Акт про недопущення посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю до проведення перевірки, відповідно до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності", є підставою для винесення припису про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності та притягнення суб'єкта містобудування до відповідальності шляхом накладення штрафу.
Відповідальність юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (суб'єктів містобудування) за правопорушення у сфері містобудівної діяльності встановлює Закон України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності", п.2 ч.6 ст. 2 якого передбачено, що суб'єкти містобудування несуть відповідальність у вигляді штрафу за недопущення посадових осіб органів державного архітектурно-будівельного контролю на об'єкти будівництва, підприємства будівельної галузі для виконання покладених на них функцій - у розмірі тридцяти прожиткових мінімумів для працездатних осіб.
З матеріалів справи вбачається, що на підставі ст. 41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та Порядку 553, Наказом УДАБК ОМР призначено проведення позапланової перевірки за адресою: м. Одеса, вулиця Святослава Ріхтера, 148/2. Підставою цих дій було звернення юридичної особи про порушення суб'єктом містобудування вимог містобудівного законодавства (лист ГО "Народне правосуддя" № 327 від 12 березня 2018 року).
Про проведення позапланової перевірки ТОВ "ДІСК" був повідомлений належним чином.
Проте, позивачем не було допущено посадових осіб органу державного архітектурно - будівельного контролю до проведення позапланової перевірки об'єкту - багатоквартирного багатоповерхового житлового будинку за адресою м. Одеса, вулиця Святослава Ріхтера, 148/2.
Факт не допуску посадових осіб УДАБК ОМР до проведення позапланової перевірки не спростовується позивачем.
Судова колегія вважає помилковим висновок суду першої інстанції, що у відповідача відсутні законодавчі підстави для здійснення позапланової перевірки, оскільки житловий будинок за адресою: м. Одеса, вул. Святослава Ріхтера, 148-А з 14 листопада 2017 року є закінченим будівництвом багатоквартирним 9-поверховим житловим будинком (1 черга будівництва) за будівельною адресою: м. Одеса, вул. Святослава Ріхтера, 148/2.
Так, дійсно, аналіз положень ст. 41 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та Порядку № 553 дозволяє дійти висновку, що для усунення можливості зловживання правом на перевірки, сукупність заходів, які здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю за додержанням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил можуть здійснюватись лише під час виконання відповідними суб'єктами підготовчих та будівельних робіт.
Тобто за загальним правилом такі перевірки можливі щодо тих об'єктів, які знаходяться в процесі будівництва.
При цьому, виключенням із цього загального правила є, зокрема, виявлення факту самочинного будівництва у зв'язку з чим, такі перевірки можуть стосуватися й збудованого об'єкту.
Дійсно, 14 листопада 2017 року УДАБК ОМР виданий Сертифікат серії ОД №162173181672, який засвідчує відповідність закінченого будівництвом об'єкта за адресою: м. Одеса, вул. Святослава Ріхтера, 148/2 проектній документації та підтверджує його готовність до експлуатації, а розпорядженням Малиновської районної адміністрації Одеської міської ради №553/01-06 від 19 грудня 2017 року цьому об'єкту присвоєна поштова адреса.
Разом з цим, зазначені обставини не свідчать про втрату статусу цього об'єкту, як об'єкту будівництва, оскільки Державні будівельні норми України А.2.2-3:2014 "Склад та зміст проектної документації на будівництво" встановлюють склад та зміст проектної документації на нове будівництво, реконструкцію, капітальний ремонт та технічне переоснащення будинків, будівель, споруд будь-якого призначення, їх комплексів або їх частин, лінійних об'єктів інженерно-транспортної інфраструктури.
Відповідно до п.3.12 ДБН А.2.2-3:2014 об'єктом будівництва є будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси або частини, лінійні об'єкти інженерно-транспортної інфраструктури, тобто, цими нормами визначено, що об'єкт будівництва це поняття загальне, що включає не лише об'єкти на стадії їх зведення чи реконструкції, а й житлові будинки які вже збудовані та готові до експлуатації.
Як вбачається із матеріалів справи, на адресу відповідача від ГО "Народне правосуддя" надійшла скарга про порушення вимог містобудівного законодавства, зі змісту якої вбачається, що за адресою м. Одеса, вул. Святослава Ріхтера, 148/2 проводяться будівельні роботи. При цьому зазначено, що у розділі "Реєстр дозвільних документів" наявна інформація щодо реєстрації сертифікату за №ОД162173181672 щодо об'єкту "Будівництво багатоквартирного 9-поверхового житлового будинку (1 черга будівництва) за адресою: Одеська область, місто Одеса , вулиця Щорса, 148/2.
Замовником робіт по об'єкту виступають ТОВ "ДІСК" (код згідно з ЄДРПОУ 31186268, місцезнаходження юридичної особи - місто Одеса, Фонтанська дорога, 123, офіс 5К) та Обслуговуючий кооператив "Щорса" (код згідно з ЄДПОУ 38927271, місцезнаходження юридичної особи - місто Одеса, Фонтанська дорога, 123, офіс 5Д).
Також зазначено, що з найменування об'єкта будівництва, яке відображає наміри забудови, а саме будівництво 9-поверхого багатоквартирного житлового будинку, повинне відповідати усім розділам розробки та затвердження проектної документації на всіх рівнях згідно містобудівного законодавства, проте побудований 10-поверховий багатоквартирний житловий будинок, також відсутня інформація щодо наявності та розробки проектної документації на технічний та цокольний поверхи.
Отже, з змісту скарги ГО "Народне правосуддя" вбачається, що вона стосується як порушень вимог будівельного законодавства щодо вже виконаних будівельних робіт, так і продовження будівельних робіт за адресою: м. Одеса, вул. Святослава Ріхтера, 148/2 на час подачі скарги, тобто, будівельних робіт, які здійснюються на даний час, що може бути перевірено тільки під час здійснення заходу органами архітектурно-будівельного контролю.
Таким чином, апелянт для перевірки факту можливого самочинного будівництва правомірно прийняв Наказ про проведення позапланової перевірки та видав направлення на проведення перевірки, а, відтак, судова колегія приходить до висновку про правомірність дій посадових осіб апелянта щодо проведення перевірки з подальшим (складанням акту, прийняттям припису та постанови про притягнення позивача до відповідальності за порушення ним законодавства у сфері містобудівної діяльності у вигляді накладення штрафу) за результатами такої перевірки відносно позивача, оскільки позивач в порушення вимог п.14 Порядку №533, не допустив інспектора УДАБУ ОМР до проведення позапланової перевірки, не надав необхідних документів, що стосувались об'єкта перевірки.
За таких обставин, судова колегія дійшла висновку про відсутність підстав для задоволення позову ТОВ "ДІСК".
Судова колегія не змінює розподіл судових витрат (ст. 139 КАС України).
Враховуючи, що судом першої інстанції порушені норми матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, а також, що висновки суду не відповідають обставинам справи, судова колегія, керуючись п.п.3, 4 ч.1 ст. 317 КАС України вважає необхідним, скасовуючи рішення суду першої інстанції, ухвалити нове судове рішення, яким відмовити ТОВ "ДІСК" у задовольнити позовних вимог.
Керуючись ст.ст. 308, 310, п.2 ч.1 ст. 315, п.п.3, 4 ч.1 ст. 317, 321, 322, 325, ч.5 ст. 328 КАС України, судова колегія, -
П О С Т А Н О В И Л А :
Апеляційну скаргу управління Державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради задовольнити.
Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 27 вересня 2018 року скасувати.
Ухвалити нове судове рішення, яким відмовити товариству з обмеженою відповідальністю "ДІСК" у задоволенні позову до управління Державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради, заступника начальника управління - начальника інспекційного відділу №1 управління Державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради ОСОБА_3 про визнання дій протиправними, визнання протиправною та скасування постанови.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття, оскарженню в касаційному порядку не підлягає.
Повне судове рішення складено 29 березня 2019 року.
Головуючий: ОСОБА_4 Суддя: Суддя: ОСОБА_2 ОСОБА_1
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.03.2019 |
Оприлюднено | 01.04.2019 |
Номер документу | 80805251 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні