Рішення
від 01.04.2019 по справі 580/276/19
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 квітня 2019 року                     справа № 580/276/19

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд одноособово у складі головуючого судді Бабич А.М., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) в залі суду адміністративну справу за позовом заступника керівника Черкаської місцевої прокуратури до Думанецької сільської ради про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити дії,

УСТАНОВИВ:

25.01.2019 заступник керівника Черкаської місцевої прокуратури (18015, м. Черкаси, вул.Б.Хмельницького, буд.60) (далі – позивач) звернувся у Черкаський окружний адміністративний суд з позовом до Думанецької сільської ради (19645, Черкаська обл., Черкаський р-н, с.Думанці, вул.Благовісна, буд.100) (далі - відповідач) про:

визнання протиправною бездіяльності відповідача щодо незатвердження планів проведення технічної інвентаризації та паспортизації спортивних та дитячих майданчиків;

зобов'язання відповідача на черговій сесії вирішити питання розроблення та затвердження планів проведення технічної інвентаризації та паспортизації дитячих майданчиків за адресами: Черкаська обл., Черкаський р-н, с. Думанці, вул. Садова; Черкаська обл., Черкаський р-н, с. Чубівка, вул. Монастирська, - а також спортивних майданчиків за адресами: Черкаська обл., Черкаський р-н, с. Думанці, вул. Благовісна; Черкаська обл., Черкаський р-н, с. Чубівка, вул. Монастирська.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що бездіяльність відповідача з питання забезпечення проведення робіт з технічної інвентаризації та паспортизації дитячих майданчиків, ігрових споруд, як елементів майданчиків, ставить під загрозу закріплені ст. 3, 27 Конституції України права дітей на життя, охорону здоров'я, грубо порушує вимоги Закону України “Про благоустрій населених пунктів”, призводить до безконтрольності за технічним станом елементів дитячих майданчиків, спортивного обладнання, ігрових споруд та тренажерів та може завдати тяжких наслідків здоров'ю дітей села, що відповідно порушує визначені чинним законодавством інтереси держави у сфері охорони дитинства. Тому просив задовольнити позов.

Ухвалою суду від 29.01.2019 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі та вирішено розгляд справи здійснювати на виконання ст.12 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) за правилами спрощеного позовного провадження. Також встановлено відповідачу строк, тривалістю п'ятнадцять днів з дня отримання копії ухвали про відкриття провадження у справі, для надання відзиву на позовну заяву та повідомлено сторін про строки для надання клопотань про виклик їх у судове засідання. Вказану ухвалу відповідач отримав 05.02.2019, а позивач – 04.02.2019.

Відповідач відзиву на позов не надав, про причини його неподання суд не повідомив.

Оскільки від сторін не надійшли суду клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням їх представників, суд вирішив справу розглянути без проведення судового засідання та їх виклику (у письмовому провадженні).

Оцінивши доводи сторін, дослідивши письмові докази, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню, з огляду на таке.

За результатами проведеного Черкаською місцевою прокуратурою вивчення інформації стану дотримання органами місцевого самоврядування вимог законодавства при забезпеченні безпечного дозвілля дітей нею виявлено недоліки щодо проведення технічної інвентаризації та паспортизації спортивних та дитячих майданчиків в селах Думанці та Чубівка, що негативно впливає на організацію належного утримання та раціонального використання територій, будівель та інженерних споруд і може призвести, у разі їх не усунення, до настання тяжких наслідків для життя та здоров'я дітей. Зокрема, згідно з наданою відповідачем у листі від 18.01.2019 №23/02-17 інформацією на вищевказані дитячі та спортивні майданчики відсутні паспорти та плани технічної інвентаризації.

Виявлені порушення зумовили позивача подати позовну заяву до суду.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд врахував таке.

Благоустроєм населених пунктів відповідно до визначення, закріпленого у ст. 1 Закону України від 06.09.2005 №2807-IV “Про благоустрій населених пунктів” (далі - Закон №2807-IV), є комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.

Під заходами з благоустрою населених пунктів, відповідно до цієї ж статті, треба розуміти роботи щодо відновлення, належного утримання та раціонального використання територій, охорони та організації упорядкування об'єктів благоустрою з урахуванням особливостей їх використання.

Згідно з ч. 1 ст. 2 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” (далі – Закон №280/97-ВР) благоустрій населених пунктів передбачає: 1) розроблення і здійснення ефективних і комплексних заходів з утримання територій населених пунктів у належному стані, їх санітарного очищення, збереження об'єктів загального користування, а також природних ландшафтів, інших природних комплексів і об'єктів; 2) організацію належного утримання та раціонального використання територій, будівель, інженерних споруд та об'єктів рекреаційного, природоохоронного, оздоровчого, історико-культурного та іншого призначення; 3) створення умов для реалізації прав та виконання обов'язків суб'єктами у сфері благоустрою населених пунктів.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 20 Закону № 2807-IV організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом. Благоустрій здійснюється в обов'язковому порядку на всій території населеного пункту (села, селища, міста).

Згідно з ч.1 ст.10 Закону №2807-IV до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить затвердження місцевих програм та заходів з благоустрою населених пунктів, затвердження правил благоустрою територій населених пунктів, створення в разі необхідності органів і служб для забезпечення здійснення спільно з іншими суб'єктами комунальної власності благоустрою населених пунктів, визначення повноважень цих органів (служб), визначення на конкурсних засадах підприємств, установ та організацій (балансоутримувачів), відповідальних за утримання об'єктів благоустрою.

За змістом п.п.1, 2 ч. 1 ст. 13 Закону №2807-IV об'єктами благоустрою населених пунктів, серед іншого, є території загального користування та прибудинкові території.

Елементами (частинами) об'єктів благоустрою відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 21 Закону №2807-IV є обладнання (елементи) дитячих, спортивних та інших майданчиків.

Пунктом 5 ч.2 ст. 18 Закону №2807-IV передбачено, що підприємства, установи та організації у сфері благоустрою населених пунктів зобов'язані проводити згідно з планами, затвердженими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, інвентаризацію та паспортизацію закріплених за ними об'єктів благоустрою (їх частин), що здійснюються у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.

На виконання наведених вище положень статті 18 Закону України №2807-IV Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України наказом від 29 жовтня 2012 року №550 затвердило Інструкцію з проведення технічної інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населених пунктів (далі - Інструкція №550).

Згідно з п. 1.3 Інструкції № 550 під паспортизацією об'єктів благоустрою слід розуміти складання технічних паспортів об'єктів благоустрою за результатами їх інвентаризації; під технічною інвентаризацією об'єктів благоустрою - сукупність заходів з обстеження, спрямованих на підтвердження наявності об'єктів нерухомого майна, елементів благоустрою та оцінку їх технічного стану, а також наявності інженерних мереж на об'єкті благоустрою.

Відповідно до п. 1.4 Інструкції №550 технічна інвентаризація та паспортизація об'єктів благоустрою проводяться власником, балансоутримувачем або виконавцем на підставі договору із замовником або самостійно.

Пунктом 1.5 Інструкції №550 передбачено, що технічна інвентаризація об'єктів благоустрою може бути плановою або позаплановою. Планова технічна інвентаризація повинна проводитись згідно з планами, затвердженими органами державної влади та органами місцевого самоврядування.

Проаналізувавши вказані вимоги законодавства суд дійшов висновку, що організація благоустрою, зокрема, затвердження правил і заходів благоустрою населеного пункту є обов'язком відповідача.

З листа відповідача від 18.01.2019 №23/02-17 суд встановив, що на території Думанецької сільської ради встановлені 2 дитячих майданчика: Черкаська обл., Черкаський р-н, с. Думанці, вул. Садова б/н; Черкаська обл., Черкаський р-н, с. Чубівка, вул. Монастирська б/н, - та 2 спортивних майданчика: Черкаська обл., Черкаський р-н, с. Думанці, вул. Благовісна б/н; Черкаська обл., Черкаський р-н, с. Чубівка, вул. Монастирська б/н. Ці об'єкти перебувають на балансі відповідача. Також у листі повідомлено, що рішення про затвердження планів паспортизації та технічної документації дитячих майданчиків сільською радою не приймались.

Отже, відповідачем підтверджено факт не затвердження планів інвентаризації та паспортизації вищевказаних об'єктів благоустрою.

Отже, відповідач не виконав передбаченого Законом України “Про благоустрій населених пунктів” обов'язку, не розробив та не затвердив планів інвентаризації та паспортизації таких об'єктів благоустрою, як дитячі та спортивні майданчики.

Частиною 2 ст. 6 Закону України “Про охорону дитинства” передбачено, що держава гарантує дитині право на охорону здоров'я, безоплатну кваліфіковану медичну допомогу в державних і комунальних закладах охорони здоров'я, сприяє створенню безпечних умов для життя і здорового розвитку дитини, раціонального харчування, формуванню навичок здорового способу життя.

Відповідно до ч. 2 ст. 3 Конвенції про права дитини від 20.11.1989, яка ратифікована Україною 27.02.1991, Держави-учасниці зобов'язуються забезпечити дитині такий захист і піклування, які необхідні для її благополуччя, беручи до уваги права й обов'язки батьків, опікунів чи інших осіб, які відповідають за неї за законом, і з цією метою вживають всіх відповідних законодавчих і адміністративних заходів.

За вказаних обставин суд дійшов висновку, що відсутність затверджених заходів щодо інвентаризації об'єктів благоустрою свідчить про протиправну бездіяльність відповідача, що, зважаючи на цільове призначення таких об'єктів благоустрою як дитячі та спортивні майданчики, невиконання суб'єктами благоустрою своїх обов'язків у цій сфері порушує права користувачів цих об'єктів на безпечні умови для життя і розвитку.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Питання щодо встановлення відповідно до законодавства правил з питань благоустрою території населеного пункту, забезпечення в ньому чистоти і порядку, торгівлі на ринках, додержання тиші в громадських місцях, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність, відповідно до п. 44 ч. 1 ст. 26 Закону №280/97-ВР вирішуються виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради.

Суд врахував, що відповідач не надав суду відзиву із запереченнями щодо змісту позовних вимог до нього, не надав жодного доказу щодо вчинення дій, направлених на виконання своїх функцій у вказаній сфері.

Враховуючи, що Думанецькою сільською радою допущено бездіяльність щодо не розроблення та не затвердження плану інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою: дитячих майданчиків за адресами: Черкаська обл., Черкаський р-н, с. Думанці, вул. Садова; Черкаська обл., Черкаський р-н, с. Чубівка, вул. Монастирська, - а також спортивних майданчиків за адресами: Черкаська обл., Черкаський р-н, с. Думанці, вул. Благовісна; Черкаська обл., Черкаський р-н, с. Чубівка, вул. Монастирська, - суд дійшов висновку про необхідність задоволення позовних вимог у повному обсязі.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки доказів понесення таких витрат суду не надано, відсутні підстави для повернення позивачу судового збору.

Керуючись ст.ст.6, 14, 242-245, 255, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов заступника керівника Черкаської місцевої прокуратури – задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність Думанецької сільської ради щодо незатвердження планів проведення технічної інвентаризації та паспортизації дитячих майданчиків за адресами: Черкаська обл., Черкаський р-н, с. Думанці, вул. Садова; Черкаська обл., Черкаський р-н, с. Чубівка, вул. Монастирська, - а також спортивних майданчиків за адресами: Черкаська обл., Черкаський р-н, с. Думанці, вул. Благовісна; Черкаська обл., Черкаський р-н, с. Чубівка, вул. Монастирська.

Зобов'язати Думанецьку сільську раду (19645, Черкаська обл., Черкаський р-н, с.Думанці, вул. Благовісна, буд.100; код ЄДРПОУ 26323692) на черговій сесії вирішити питання розроблення та затвердження планів технічної інвентаризації та паспортизації дитячих майданчиків за адресами: Черкаська обл., Черкаський р-н, с. Думанці, вул. Садова; Черкаська обл., Черкаський р-н, с. Чубівка, вул. Монастирська, - а також спортивних майданчиків за адресами: Черкаська обл., Черкаський р-н, с. Думанці, вул. Благовісна; Черкаська обл., Черкаський р-н, с. Чубівка, вул. Монастирська.

2. Копію рішення направити учасникам справи.

3. Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. Апеляційна скарга може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного його тексту.

Суддя           А.М. Бабич

Рішення складене у повному обсязі 01.04.2019

Дата ухвалення рішення01.04.2019
Оприлюднено03.04.2019
Номер документу80835075
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —580/276/19

Рішення від 01.04.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.М. Бабич

Ухвала від 29.01.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.М. Бабич

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні