Рішення
від 26.03.2019 по справі 120/542/19-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

26 березня 2019 р. Справа № 120/542/19-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Вільчинського О.В.,,

за участю:

секретаря судового засідання: Слісаренко А.В.,

представника позивача: ОСОБА_1,

представника відповідача: ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом: товариства з обмеженою відповідальністю "ОСОБА_1 +"

до: Головного управління ДФС у Вінницькій області

про: визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду звернулося товариство з обмеженою відповідальністю "ОСОБА_1 +" (далі - ТОВ "ОСОБА_1 +, позивач) з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Вінницькій області (далі - ГУ ДФС у Вінницькій області, контролюючий орган, відповідач) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що за результатами камеральної перевірки граничних строків реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідач прийняв податкове повідомлення-рішення від 07.02.2019 № НОМЕР_1, яким до позивача застосовані штрафні санкції в розмірі 35831,33 грн. На переконання позивача, при прийнятті вказаного рішення відповідач помилково не врахував, що штрафна санкція, визначена п. 120.1.1 ст. 120 Податкового кодексу України (далі - ПК України), не підлягає застосуванню до спірних правовідносин, оскільки податкові накладні позивачем складені відповідно до п. 198.5 ст. 198 ПК України та не підлягають наданню отримувачу (покупцю). Позивач вважає, що у тих випадках, коли податкові накладні не надаються отримувачу (покупця), тобто не слугують підставою для нарахування сум податку, які включаються до податкового кредиту, відповідна мета відсутня, а тому потреби у застосуванні до платника податку штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних, що не надаються отримувачу, немає.

Ухвалою від 20.02.2019 відкрито провадження у справі та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження. Крім того, встановлені сторонам строки для подання відзиву на позовну заяву, відповіді на відзив та заперечень.

У встановлений строк відповідач подав відзив на позов (вх. 13642 від 12.03.2019), у якому поданий позов вважає безпідставним та необґрунтованим. Свою позицію мотивує тим, що за наслідками проведеної камеральної перевірки ТОВ "ОСОБА_1 +" встановлено порушення термінів реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних за звітний період - липень 2017 року, вересень 2017 року, листопад 2017 року. Відповідач зазначає, що для звільнення від відповідальності, передбаченої пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України необхідна наявність двох складових, а саме податкова накладна не повинна надаватися отримувачу та одночасно повинна бути складена на постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою. В даному випадку, податкові накладні не надавалися отримувачу послуг, однак складені за наслідками оподатковуваних операцій, а тому податкове повідомлення-рішення форми № НОМЕР_1 від 07.02.2019 прийнято контролюючим органом у відповідності до норм чинного законодавства.

У відповіді на відзив (вх. № 15035 від 19.03.2019) представник позивача зазначила, що відповідне податкове повідомлення-рішення №0010195205 від 07.02.2019 не відповідає вимогам законодавства України. Окрім цього, зазначила, що ніякого збитку державі, а ні контрагенту не було нанесено, а навпаки ТОВ "ОСОБА_1 +" повністю взяло на себе зобов'язання сплатити за період з липня 2017 року по 31 грудня 2017 року до бюджету податок на додану вартість у розмірі 231459 грн. та єдиний податок у розмірі 129744 грн.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала в повному обсязі, просила їх задовольнити, посилаючись на доводи, викладені в позовній заяві та відповіді на відзив.

Представник Головного управління ДФС у Вінницькій області в судовому засіданні проти позову заперечувала та просив відмовити у його задоволенні.

Дослідивши матеріали справи, суд установив, що головним державним ревізором-інспектором відділу податків і зборів з юридичних осіб Жмеринського управління Головного управління ДФС у Вінницькій області ОСОБА_3 на підставі п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п.п. 75.1.1 п. 75.1, ст. 86, ст. 75 ПК України та в порядку ст. 76 розділу ІІ ПК України проведено камеральну перевірку з питання дотримання граничних термінів реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, за результатами якої складено акт перевірки від 15.01.2019 №1203/02-32-52-05/35599126. За наслідками перевірки контролюючим органом встановлено порушення ТОВ "ОСОБА_1 +" граничних термінів реєстрації податкових накладних, що визначені п. 201.10 ст. 201 ПК України. Так, допущено несвоєчасну реєстрацію таких податкових накладних: № 13 від 25.07.2017 (граничний строк реєстрації - 15.08.2017, дата реєстрації - 23.08.2017); № 22 від 27.09.2017 (граничний строк реєстрації - 15.10.2017, дата реєстрації - 17.10.2017); № 24 від 28.09.2017 (граничний строк реєстрації - 15.10.2017, дата реєстрації - 17.10.2017); № 20 від 27.09.2017 (граничний строк реєстрації - 15.10.2017, дата реєстрації - 17.10.2017); № 23 від 15.10.2017 (граничний строк реєстрації - 15.10.2017, дата реєстрації - 17.10.2017); № 19 від 27.09.2017 (граничний строк реєстрації - 15.10.2017, дата реєстрації - 17.10.2017); № 21 від 27.09.2017 (граничний строк реєстрації - 15.10.2017, дата реєстрації - 17.10.2017); № 28 від 29.11.2017 (граничний строк реєстрації - 15.12.2017, дата реєстрації - 26.12.2017).

На підставі висновків зазначеного акта камеральної перевірки контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення №0010195205 від 07.02.2019, яким до ТОВ "ОСОБА_1 +" застосовано штрафні санкції у розмірі 10% на загальну суму 35831,33 грн. за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунках коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму податку на додану вартість (ПДВ_ 358313,17 грн.

Незгода позивача із вказаним податковим повідомленням-рішенням зумовила його звернення до суду з цим позовом, при вирішенні якого суд виходить з такого.

Спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплату пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків і визначає заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу є ПК України від 02.12.2010 № 2755-VI.

Відповідно до підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 ПК України платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Згідно з вимогами пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

За змістом окремих абзаців пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Так, відповідно до пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України (у редакції, що діє з 01.01.2017, на підставі Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні" від 21.12.2016 № 1797-VIII) порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі, зокрема, 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів та 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів.

Згідно з положеннями Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307, до графи 8 податкових накладних вноситься - код ставки податку на додану вартість, за якою здійснюється оподаткування операцій з постачання товарів/послуг, що постачаються.

Зокрема, у графі 8 зазначається код ставки: 20 - у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за основною ставкою; 7 - у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за ставкою 7 відсотків; 901 - у разі здійснення операцій з вивезення товарів за межі митної території України, що підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою; 902 - у разі здійснення операцій з постачання на митній території України товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою; 903 - у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування.

Системний аналіз статті 201, пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України, Порядку № 1307 (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) дає підстави для висновку про те, що порушення платником податку на додану вартість граничного строку реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних є підставою для застосування до такого платника штрафу, за виключенням випадку порушення строку реєстрації податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю) та складена на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою.

Тобто, для звільнення від відповідальності, передбаченої пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), необхідна наявність двох обов'язкових складових: податкова накладна не повинна надаватись отримувачу (покупцю) та, водночас, повинна бути складена на постачання товарів/послуг для операцій, які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою).

Вказана правова позиція висловлена у постанові Верховного Суду від 04.09.2018 у справі № 816/1488/17.

Відповідно до ч. 5 ст. 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Під час розгляду справи судом встановлено, що податкові накладні № 13 від 25.07.2017, № 22 від 27.09.2017, № 24 від 28.09.2017, № 20 від 27.09.2017, № 23 від 15.10.2017, № 19 від 27.09.2017, № 21 від 27.09.2017, № 28 від 29.11.2017, які зареєстровані позивачем з порушенням граничного строку, встановленого пунктом 201.10 статті 201 ПК України, містять код ставки податку на додану вартість "20", що свідчить про те, що податкові накладні складені на постачання товарів/послуг для операцій, що оподатковуються податком на додану вартість.

Отже, в даному випадку відсутні дві обов'язкові складові для звільнення позивача від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних, передбачену пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України.

З огляду на викладене суд дійшов висновку про обґрунтованість застосування до позивача штрафних санкцій за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, та правомірність оскаржуваного податкового повідомлення-рішення ГУ ДФС у Вінницькій області від 07.02.2019 №0010195205.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. При цьому в силу ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи вищенаведені обставини в їх сукупності, відсутність обґрунтованих доводів щодо порушення прав та законних інтересів з боку відповідача та правомірності дій останнього, суд дійшов висновку про відсутність у позивача порушеного права, що дає підстави вважати заявлені ним позовні вимоги безпідставними та невмотивованими.

Судові витрати стягненню з відповідача у порядку статті 139 КАС України не підлягають.

Керуючись ст.ст. 73-77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, -

УХВАЛИВ:

У задоволенні позову відмовити повністю.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Товариство з обмеженою відповідальністю "ОСОБА_1 +" (23013, Вінницька область, Барський район, с. Іванівці, вул. Центральна, 6, код ЄДРПОУ 35599126)

Головне управління ДФС у Вінницькій області (21100, м. Вінниця, вул. Хмельницьке шосе, 7, код ЄДРПОУ 39402165)

Рішення у повному обсязі виготовлено 02.04.2019

Суддя Вільчинський Олександр Ванадійович

Дата ухвалення рішення26.03.2019
Оприлюднено02.04.2019
Номер документу80859974
СудочинствоАдміністративне
Суть: визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення

Судовий реєстр по справі —120/542/19-а

Постанова від 18.06.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Постанова від 18.06.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 08.05.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 18.04.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 11.04.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Рішення від 26.03.2019

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Вільчинський Олександр Ванадійович

Ухвала від 14.03.2019

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Вільчинський Олександр Ванадійович

Ухвала від 20.02.2019

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Вільчинський Олександр Ванадійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні