Рішення
від 29.03.2019 по справі 540/369/19
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 березня 2019 р.м. ХерсонСправа № 540/369/19 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Попова В.Ф., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії,

встановив:

ОСОБА_1 звернувся в суд з позовною заявою до ГУ ПФУ в Херсонській області, в якій просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення відповідача від 29 серпня 2018 року № 102 "Про результати розгляду заяви";

- зобов'язати ГУ ПФУ в Херсонській області здійснити призначення та виплату пенсії з 28 травня 2018 року з урахуванням заробітної плати за будь-які 60 календарних місяців згідно з довідкою про заробіток для обчислення пенсії від 02.07.2002 № 159, виданою Акціонерною транспортною компанією "Альфа-Транс";

- звернути рішення до негайного виконання в межах суми стягнення за один місяць.

Позовні вимоги мотивовані тим, що ГУ ПФУ в Херсонській області не зараховано до страхового стажу позивача періоди роботи з 04.01.1995 по 14.11.2000 в АТК Альфа-Транс та з 15.11.2000 по 30.09.2002 в АТК Альфа-Транс ЗАТ з підстав не підтвердження вказаного стажу роботи Департаментом архівної справи та діловодства Одеської міської ради, у зв'язку із відсутністю в архівних документах по цих товариствах розрахунково-платіжних відомостей з нарахування заробітної плати за 1995-1996 р.р., накази з особового складу за 1997-2002 р.р. по прізвищу ОСОБА_1 Внаслідок чого, позивачу було відмовлено у призначенні пенсії, оскільки страховий стаж склав 17 років 9 місяців 11 днів, що є недостатнім. Позивач вважає такий висновок відповідача неправомірним та таким, що порушує його право на пенсійне забезпечення.

ГУ ПФУ в Херсонській області подало відзив, позовні вимоги не визнають та просять у задоволенні позовної заяви відмовити. Відповідач вважає, що для призначення пенсії позивачу не вистачає страхового стажу, який повинен бути не менше ніж 25 років. Для зарахування спірних періодів роботи позивача до страхового стажу підстави відсутні, оскільки ці періоди є непідтвердженими.

01.03.2019 року ухвалою суду у справі відкрито спрощене провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Дослідивши матеріали справи, позовну заяву та відзив зокрема, суд вважає, що позовні вимоги обґрунтовані та підлягають задоволенню у повному обсязі.

Судом встановлені наступні обставини справи.

Рішенням ГУ ПФУ в Херсонській області від 29.08.2018 року № 102 розглянуто заяву ОСОБА_1 та відмовлено останньому в призначенні пенсії за віком через відсутність необхідного страхового стажу.

Відмова мотивована тим, що до страхового стажу не зараховано періоди роботи з 04.01.1995 по 14.11.2000 в АТК Альфа-Транс та з 15.11.2000 по 30.09.2002 в АТК Альфа-Транс ЗАТ, у зв'язку із не підтвердженням цих періодів. Страховий стаж ОСОБА_1 складає 17 років 9 місяців 11 днів, що є недостатнім для призначення пенсії відповідно до ч. 1 ст. 26 ЗУ Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування .

Вирішуючи спірні правовідносини суд виходив з наступних приписів закону.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 46 Конституції України передбачено, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

Згідно ч. 1 ст. 24 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування страховий стаж період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.

Порядок обчислення та сплати страхових внесків визначено у ст. 20 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , відповідно до якої страхові внески обчислюються виключно в грошовій формі, у тому числі з виплат (доходу), що здійснюються в натуральній формі. Обчислення страхових внесків застрахованих осіб, здійснюється страхувальниками на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) заробітної плати (доходу), грошового забезпечення, на які відповідно до цього Закону нараховуються страхові внески. Якщо страхувальники несвоєчасно або не в повному обсязі сплачують страхові внески, до них застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про сплату страхових внесків, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом. Страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника страхових внесків.

Відповідно до положень ст. 106 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування відповідальність за несплату страхових внесків несе підприємство-страхувальник, оскільки здійснює нарахування страхових внесків із заробітної плати застрахованої особи.

Отже, обов'язок по сплаті страхових внесків та відповідальність за несвоєчасну або не в повному обсязі сплату страхових внесків законом покладено на страхувальника.

Згідно статті 62 Закону України Про пенсійне забезпечення від 05 листопада 1991 року № 1788 основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. Порядок підтвердження наявного трудового стажу при відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 12 серпня 1993 року № 637 Про затвердження Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній також передбачено, що основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка.

Відповідно до копії трудової книжки БТ-І № 7266728 ОСОБА_1 з 04.01.1995 по 14.11.2000 працював на посаді водія в АТК Альфа-Транс та з 15.11.2000 по 30.09.2002 в АТК Альфа-Транс ЗАТ.

Разом з тим, відповідачем у справі зазначено, що АТК Альфа-Транс ЗАТ за 4 квартал 1997 року нарахувало заробітну плату в грудні у сумі 1050, сума несплачених внесків 347; за 1 квартал 1998 року нарахувало заробітну плату в лютому 400, сума несплачених внесків 347.

Суд зазначає, що внаслідок невиконання АТК Альфа-Транс обов'язку по сплаті внесків до Пенсійного фонду України позивач позбавлений соціальної захищеності та пенсійного стажу за час роботи на вказаному підприємстві за спірний період, що є неприпустимим та таким, що суперечить основним конституційним засадам в сфері соціального захисту.

Крім того, позивачем додана до матеріалів справи копія довідки про заробіток для обчислення пенсії від 02.07.2002 року № 159, виданої АТК Альфа-Транс за період роботи з січня 1987 року по грудень 1991 року включно, яка також була додана до заяви про призначення пенсії за віком.

Періоди роботи позивача на цьому підприємстві, що вказані у вищезгаданій довідці, підтверджуються відповідними записами у трудовій книжці.

Згідно довідки про хронологію перейменування АТК Альфа-Транс від 02.07.2002 року № 160 підтверджується багаторазове перейменування цієї юридичної особи.

Частина перша статті 40 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування передбачає, що заробітна плата (дохід) за період страхового стажу до 1 липня 2000 року враховується для обчислення пенсії на підставі документів про нараховану заробітну плату (дохід), виданих у порядку, встановленому законодавством, за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами, а за період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року - за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку.

Відповідно до пункту 2.10. Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до ЗУ Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , затвердженого постановою правління ПФУ від 25.11.2005 року № 22-1 (далі - Порядок № 22-1), довідка про заробітну плату (дохід) особи видається на підставі особових рахунків, платіжних відомостей та інших документів про нараховану та сплачену заробітну плату підприємством, установою чи організацією, де працював померлий годувальник або особа, яка звертається за пенсією. Якщо такі підприємства, установи, організації ліквідовані або припинили своє існування з інших причин, то довідки про заробітну плату видаються правонаступником цих підприємств, установ чи організацій або архівними установами.

Згідно пункту 4.2. Порядку № 22-1 орган, що призначає пенсію, має право вимагати від підприємств, установ та організацій, фізичних осіб дооформлення у тримісячний строк з дня подання заяви прийнятих і подання додаткових документів, передбачених законодавством, а також перевіряти обґрунтованість їх видачі.

Суд спростовує твердження відповідача про неможливість проведення перевірки вищевказаної довідки, у зв'язку із відсутністю АТК Альфа-Транс за юридичною адресою, адже за даними ЄДРПОУ АТК Альфа-Транс ЗАТ код 25044211 знаходиться за адресою 65042, Одеська обл., місто Одеса, вул. Балтська дорога, будинок 6, в процесі припинення не перебуває.

Довідка про заробіток оформлена та повністю відповідає додатку 1 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до ЗУ Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , затвердженого постановою правління ПФУ від 25.11.2005 року № 22-1, в редакції, яка діяла на момент її видачі.

У цій довідці містяться всі необхідні відомості стосовно заробітної плати та періоду роботи у даній організації та зазначено, що вона надавалась на підставі особових рахунків за 1987-1991 роки. Довідка підписана уповноваженими особами та містить відтиск кутового штампу підприємства та круглої печатки.

Таку ж правову позицію висловив Верховний Суд у постанові від 30.01.2018 року у справі № 521/9918/17.

Судом встановлено, що спірні періоди підлягають врахуванню до страхового стажу, оскільки підтверджуються відповідними записами у трудовій книжці.

Твердження пенсійного органу щодо неможливості перевірити інформацію зазначену у довідці про заробіток є необґрунтованим, адже юридична особа, яка є правонаступником підприємства на якому працював відповідач, є діючою та відомості про таку особу наявні у ЄДРПОУ, тому, така довідка від 02.07.2002 № 159 підлягає врахуванню відповідачем, або спростуванню. Неможливість проведення перевірки та викладеної в довідці інформації не є підставою для відмови позивачу у нарахуванні пенсії з урахуванням заробітної плати зазначеної й цій довідці.

Щодо відсутності у позивача страхового стажу для призначення пенсії за віком суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 26 ЗУ Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування починаючи з 1 січня 2018 року право на призначення пенсії за віком після досягнення віку 60 років мають особи за наявності страхового стажу з 1 січня 2018 року по 31 грудня 2018 року - не менше 25 років.

Позивачу станом на 28.05.2018 року виповнилось 60 років.

Без врахування спірних періодів роботи страховий стаж позивача склав 17 років 09 місяців 11 днів.

Із урахуванням спірних періодів з 04.01.1995 по 14.11.2000 в АТК Альфа-Транс та з 15.11.2000 по 30.09.2002 в АТК Альфа-Транс ЗАТ у позивача наявний страховий стаж більше 25 років.

На підставі вищевикладеного, позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Позивач просить суд звернути рішення до негайного виконання в межах суми стягнення за один місяць.

Суд вважає можливим застосувати положення статті 371 КАС України та звернути рішення до негайного виконання у межах суми стягнення за один місяць.

На підставі ч. 1 ст. 139 КАС України з відповідача підлягає стягненню сума сплаченого судового збору на користь позивача.

Керуючись статтями 242- 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

вирішив:

Адміністративний позов ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1, місце проживання: 75120, Херсонська обл., Цюрупинський район, смт Нова Маячка, вул. Садова, буд. 139) до Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області (код ЄДРПОУ 21295057, місцезнаходження: 73005, м. Херсон, вул. 28 Армії, 6) про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області від 29.08.2018 року № 102 Про результати розгляду заяви .

Зобов'язати Головне управління Пенсійного фонду України в Херсонській області здійснити ОСОБА_1 призначення та виплату пенсії з 28.05.2018 року з урахуванням заробітної плати за будь-які 60 календарних місяців підряд згідно з довідкою про заробіток для обчислення пенсії від 02.07.2002 року № 159, виданої Акціонерною транспортною компанією Альфа-Транс .

Звернути рішення до негайного виконання в частині виплати призначеної пенсії ОСОБА_1 в межах суми стягнення за один місяць.

Стягнути з Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області на користь ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 768,40 грн (сімсот шістдесят вісім гривень 40 копійок).

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до П'ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Попов В.Ф.

кат. 112010200

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.03.2019
Оприлюднено02.04.2019
Номер документу80861700
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/369/19

Рішення від 24.09.2019

Цивільне

Машівський районний суд Полтавської області

Косик С. М.

Ухвала від 21.08.2019

Цивільне

Машівський районний суд Полтавської області

Косик С. М.

Постанова від 27.06.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 28.05.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 28.05.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 08.05.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 06.05.2019

Цивільне

Машівський районний суд Полтавської області

Косик С. М.

Ухвала від 22.04.2019

Цивільне

Машівський районний суд Полтавської області

Косик С. М.

Рішення від 29.03.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Попов В.Ф.

Ухвала від 01.03.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Попов В.Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні