Справа № 815/2574/18
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 березня 2019 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
судді - Бутенка А.В.,
за участю секретаря - Філімоненко А.О.,
сторін:
представник позивача - ОСОБА_1 (за довіреністю),
представник відповідача - ОСОБА_2 (директор),
представник 3-ї особи - ОСОБА_3 (за довіреністю),
представник 3-ї особи - ОСОБА_4 (за довіреністю),
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Головного управління ДСНС України в Одеській області (вул. Прохорівська, 6, м. Одеса, 65091) до Новобілярського навчально-виховного комплексу Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад Лиманської районної ради Одеської області (67500, Одеська область, Лиманський район, смт. Нові Біляри, вулиця Шкільна, 9), за участю 3-х осіб без самостійних вимог на предмет спору - Лиманської районної ради Одеської області (67500, Одеська область, Лиманський район, смт. Доброслав, пр-т 40 річчя Визволення, 2), Відділу освіти, молоді та спорту Лиманської райдержадміністрації Одеської області (67500, Одеська область, Лиманський район, смт. Доброслав, пр-т 40 річчя Визволення, 2) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду,-
ВСТАНОВИВ :
Стислий зміст позовних вимог.
З позовом до суду звернулось Головне управління ДСНС України в Одеській області до Новобілярського навчально-виховного комплексу Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад Лиманської районної ради Одеської області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду.
Виклад позиції позивача та заперечень відповідача.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що за наслідками проведення позапланової перевірки об'єкта відповідача встановлені 25 порушень, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей, а також неможливість її ефективної ліквідації та рятування людей. Позивач зазначив, що подальша робота Новобілярського навчально-виховного комплексу Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад Лиманської районної ради Одеської області з виявленими під час перевірки порушеннями створює реальну та невідворотну загрозу життю та здоров'ю людей.
30.08.2018 року та 18.09.2018 року, від Відповідача надійшли відзив на позов та відгук (а.с. 57-60, 76-79). В обґрунтування зазначено, що зв'язку з усуненням більшої частини виявлених перевіркою порушень, ліквідування прямого ризику виникнення надзвичайної ситуації чи пожежі та умов безпосередньої загрози життю і здоров'ю дітей та співробітників НВК, враховуючи повну забезпеченість: своєчасності виявлення пожежі; ліквідацію пожежі (в НВК 12 вогнегасників); безперебійність та миттєвість евакуації людей (школа одноповерхова; один основний вихід та два запасних виходи через двері та вільне відкриття вікон в усіх класних приміщеннях); щодо завершення укомплектування протипожежного щита - Щит укомплектований; щодо проведення заміру опори ізоляції - замір проведено; щодо акту огляду прихованих робіт - Акт огляду прихованих робіт складений з 09.07. по 25.08.2005 р. у наявності; щодо обладнання куточку цивільного захисту - куточок заказаний; щодо інструкції виконання вимог техногенної безпеки - відповідний куточок обладнаний.
Враховуючи ліквідування загрози життю і здоров'ю дітей та співробітників НВК та нагальну проблему продовження навчально-виховного процессу, а також відсутність інших будівель у селищі, які можуть бути використані для потреб освітнього процесу адміністративний позов Головного управління ДСНС України в Одеській області задовольнити частково.
Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги у повному обсязі з підстав зазначених у позові.
Представник відповідача у судовому засіданні заперечував проти позову, з підстав зазначених у відзиві на позовну заяву та відгуку.
Представники 3-х осіб у судовому засіданні заперечували проти задоволення позову.
Заяви, клопотання учасників справи.
07.08.2018 року від директора Новобілярського навчально-виховного комплексу Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад Лиманської районної ради Одеської області надійшло клопотання, про залучення у якості 3-х осіб без самостійних вимог на предмет спору - Лиманську районну раду Одеської області та Відділ освіти, молоді та спорту Лиманської райдержадміністрації Одеської області (а.с. 40).
24.09.2018 року від представника позивача та відповідача надійшли заяви про зупинення провадження у справі 815/2574/18, для надання їм часу для примирення (а.с. 73, 75).
26.12.2018 року від представника позивача та відповідача надійшли заяви про зупинення провадження у справі 815/2574/18, для надання їм часу для примирення (а.с. 98-99).
Інших заяв чи клопотань від сторін, до суду не надходило.
Інші процесуальні дії у справі (забезпечення позову, зупинення провадження або поновлення провадження).
07.08.2018 року протокольною ухвалою суду, за клопотанням директора Новобілярського навчально-виховного комплексу Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад Лиманської районної ради Одеської області, було залучено у якості 3-х осіб без самостійних вимог на предмет спору - Лиманську районну раду Одеської області та Відділ освіти, молоді та спорту Лиманської райдержадміністрації Одеської області.
30.08.2018 року протокольною ухвалою суду, було закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду.
Ухвалою суду від 24.09.2018 року, судом було зупинено провадження у справі 815/2574/18 до 26.12.2018 року, на підставі клопотання сторін, для надання їм часу для примирення.
26.12.2018 року, протокольною ухвалою суду, було поновлено провадження у справі 815/2574/18, оскільки відпали обставини, які були підставою для зупинення провадження у справі.
Ухвалою суду від 26.12.2018 року, судом було зупинено провадження у справі 815/2574/18, на підставі клопотання сторін, для надання їм часу для примирення.
В судовому засіданні 25.03.2019 року в зв'язку із спливом наданого строку для примирення та відсутністю відповідних заяв судом поновлено провадження у справі та продовжено судовий розгляд.
Обставини справи.
Новобілярський навчально-виховний комплекс Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад Лиманської районної ради Одеської області (далі - Новобілярський НВК) 67550, Одеська область, Лиманський район, смт. Нові Біляри, вул. Шкільна, 9 (ЄДРПОУ: 26506760, за своєю діяльністю належить до об'єктів з середнім ступенем ризику, згідно критеріїв наведених у постанові КМ України від 27.12.2017 №1043.
У період 18 - 20.04.2018 року, відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, наказу ГУ ДСНС України в Одеській області № 148 від 30.03.2018 року Про проведення позапланових перевірок на підставі Посвідчення на проведення перевірки від 17.04.2018 №7 головним інспектором Лиманського PC ГУ ДСНС України в Одеській області майором служби цивільного захисту ОСОБА_5, головним фахівцем Лиманського PC ГУ ДСНС України в Одеській області лейтенантом служби цивільного захисту ОСОБА_6, провідним фахівцем Лиманського PC ГУ ДСНС України в Одеській області майором служби цивільного захисту ОСОБА_7 у присутності директора Новобілярського НВК ОСОБА_2 здійснено позапланову перевірку за адресою: 67550, Одеська область, Лиманський район, смт. Нові Біляри, вул. Шкільна, 9 під час якої перевірено: територію, будівлі та приміщення з метою перевірки додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, за результатами якої складено Акт №09 від 20.04.2018 (далі Акт №09).
Актом №09 встановлені порушення приписів Кодексу цивільного захисту України №5403-VI, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України № 1417 від 30.12.2014, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за №252/26697 та інших чинних нормативно-правових актів, стандартів, нормам і правил у сфері пожежної, техногенної безпеки, з яких, порушення за номерами 1,3,4,5,6,7,10,11,13,14,16,17,19,20,21,22,25 Акту № 09 є такими, що впливають на ризик виникнення незвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей.
Після складання акту № 09 у позивача виникли підстави для звернення до суду відповідно до приписів ст. 3 Конституції України, ст.ст. 57,67,68,70 КЦЗУ, ч. 5 ст. 4 Закону України Про основні види державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , ст. 6, 19-20, 26 КАС України.
Джерела права й акти їх застосування.
Відповідно до статті 3 Конституції України, людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
В силу ч. 2 ст. 124 Конституції України, юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі.
Згідно зі ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 3 ст. 55 Кодексу цивільного захисту України, забезпечення пожежної безпеки суб'єкта господарювання, покладається на власників та керівників таких суб'єктів господарювання.
Згідно з ч. 1 ст. 66 цього Кодексу, центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.
П.п. 12 ч. 1 ст. 67 цього Кодексу, центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, наділений повноваженнями подавати звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємстві окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Відповідно до ст. 68 цього Кодексу, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов'язані застосовувати санкції, визначені законом.
У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом;
Відповідно до ч. 1 ст. 70 цього Кодексу, підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є, зокрема:
- недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно- правовими актами, стандартами, нормами і правилами;
- нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій;
- невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб'єкта господарювання, їх непридатність або відсутність;
- неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб'єктів господарювання.
Згідно з ч. 2 ст. 70 цього Кодексу, повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Згідно зі статтею 4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.
Частиною 5 ст. 4 цього Закону передбачено, що повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника.
Підпунктом 57 пункту 4 Указу Президента України №20/2013 від 16.01.2013 року Про деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій передбачено, що ДСНС України відповідно до покладених на неї завдань організовує та проводить перевірки додержання вимог законодавства у сферах цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, організації виконання заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру.
Згідно з Положенням, затвердженим наказом ДСНС України № 507 від 21.09.2017р., Головне Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області (далі - ГУ ДСНС України в Одеській області), відповідно до покладених на нього завдань, на відповідній території здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, іншими суб'єктами господарювання, а також громадянами України, іноземцями та особами без громадянства.
Висновки суду.
Суд зазначає, що встановлені порушення за номерами 1,3,4,5,6,7,10,11,13,14,16,17,19,20,21,22,25 Акту № 09 є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей.
Судом встановлено, що будь-яких скарг під час проведення позапланового заходу, чи заперечень на Акт № 09, який 20.04.2018 врученийо директору Новобілярського НВК ОСОБА_2, не надходило.
Суд не бере до уваги доводи Відповідача про те, що більшість порушень, вказаних в акті, Відповідачем усунені, а інші порушення будуть усунуті при надходженні коштів на зазначені цілі, оскільки інші порушення, які не усунуті, також впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що спричинить загрозу життю та здоров'ю людей.
Таким чином, суд вважає, що подальша робота Новобілярського навчально-виховного комплексу Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад Лиманської районної ради Одеської області (код ЄДРПОУ 26506760), розташованого за адресою: 67500, Одеська область, Лиманський район, смт. Нові Біляри, вулиця Шкільна, 9, з виявленими порушеннями створює реальну та невідворотну загрозу життю та здоров'ю людей, оскільки впливає:
- на забезпечення безпеки роботи установи, безпеки дітей та працівників, робітників та обслуговуючого персоналу у відповідності з вимогами протипожежних норм, техногенної безпеки та цивільного захисту;
- на своєчасність виявлення надзвичайної ситуації, пожежі;
- на ліквідацію пожежі, надзвичайної ситуації та ліквідації її наслідків;
- на евакуацію людей та їх захисту від наслідків пожежі, надзвичайної ситуації, тощо.
Враховуючи зазначене, а також порушення законодавства, які викладені в Акті перевірки, є підстави для зупинення роботи будівель та приміщень Новобілярського навчально-виховного комплексу Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад Лиманської районної ради Одеської області (код ЄДРПОУ 26506760), розташованого за адресою: 67500, Одеська область, Лиманський район, смт. Нові Біляри, вулиця Шкільна, 9, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, в Акті перевірки № 09 від 20.04.2018 року, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, та можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей.
Відповідно до ч. 1 ст. 72 та ч. 1 ст. 73 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.
Частиною 1 ст. 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Приймаючи до уваги викладене, оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає, що позовна вимога обґрунтована, документально підтверджена, відповідає чинному законодавству, отже підлягає задоволенню.
Відповідно до ст. 242 КАС України, судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
Керуючись статтями 2, 5-9, 77, 90, 242 - 246 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Головного управління ДСНС України в Одеській області (вул. Прохорівська, 6, м. Одеса, 65091) до Новобілярського навчально-виховного комплексу Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад Лиманської районної ради Одеської області (67500, Одеська область, Лиманський район, смт. Нові Біляри, вулиця Шкільна, 9), за участю 3-х осіб без самостійних вимог на предмет спору - Лиманської районної ради Одеської області (67500, Одеська область, Лиманський район, смт. Доброслав, пр-т 40 річчя Визволення, 2), Відділу освіти, молоді та спорту Лиманської райдержадміністрації Одеської області (67500, Одеська область, Лиманський район, смт. Доброслав, пр-т 40 річчя Визволення, 2) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду - задовольнити.
Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Новобілярського навчально-виховного комплексу Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад Лиманської районної ради Одеської області (код ЄДРПОУ 26506760), розташованого за адресою: 67500, Одеська область, Лиманський район, смт. Нові Біляри, вулиця Шкільна, 9, шляхом зобов'язання зупинити роботу Новобілярського навчально-виховного комплексу Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад Лиманської районної ради Одеської області, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей, наведених в Акті перевірки №09 від 20.04.2018 року.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене до П'ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги до суду першої інстанції в 30-денний строк з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення виготовлений та підписаний 03.04.2019 року.
Суддя Бутенко А.В.
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.04.2019 |
Оприлюднено | 03.04.2019 |
Номер документу | 80891860 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Бутенко А. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні