РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
з питань забезпечення позову
03 квітня 2019 року м. Рівне №ЗД/460/7/19
Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дорошенко Н.О., розглянувши заяву ОСОБА_1 з питань забезпечення позову, подану до пред'явлення адміністративного позову по справі, можливими учасниками якої зазначено:
ОСОБА_1 до Рівненської обласної державної адміністрації В С Т А Н О В И В :
01.04.2019 до Рівненського окружного адміністративного суду надійшла заява ОСОБА_1 про забезпечення позову шляхом заборони органам державної реєстрації юридичних осіб, громадських формувань (в т.ч. Міністерству юстиції України, Міністерству культури України та їх територіальним органам, Рівненській обласній державній адміністрації, суб'єктам державної реєстрації прав: виконавчим органам сільських, селищних та міських рад, Київської, Севастопольської міської, обласним, районним, районним у містах Києві та Севастополі державним адміністраціям; акредитованим суб'єктам; державним реєстраторам юридичних осіб, громадських формувань, а також іншим особам та органам у разі виконання ними повноважень державного реєстратора, іншим уповноваженим суб'єктам державної реєстрації юридичних осіб, громадських формувань) здійснювати будь-які реєстраційні дії стосовно юридичної особи - Релігійна організація Релігійна громада Свято-Миколаївської парафії Рівненської Єпархії Української Православної Церкви с.Півче Здолбунівського району (ідентифікаційний код: 24172467, адреса: 35743, Рівненська область, Здолбунівський район, село Півче, вул. І. Франка, будинок 6-А).
В обґрунтування заяви зазначає, що згідно з реєстраційними документами заявник, ОСОБА_1, є настоятелем (керівником) Релігійної організації Релігійна громада Свято-Миколаївської парафії Рівненської Єпархії Української Православної Церкви с.Півче Здолбунівського району. Вказує про те, що 03.02.2019 в приміщенні церкви села Півче відбулись збори жителів села щодо зміни конфесійної приналежності релігійної громади УПЦ Свято-Миколаївської парафії с.Півче до Православної Церкви України. Також зазначає про те, що на даних зборах мешканці села розпалювали релігійну ворожнечу, висловлювались непристойно в адресу Української Православної Церкви, збирали підписи та агітували односельчан перейти до Православної Церкви України. Поряд з цим, 26.03.2019 Рівненською ОДА було ухвалено Розпорядження №255 "Про реєстрацію статутів релігійних громад у новій редакції", яким, зокрема, зареєстровано статут Релігійної організації Релігійна громада Свято-Миколаївської парафії Рівненської Єпархії Української Православної Церкви с.Півче Здолбунівського району в новій редакції. Звертає увагу на те, що членами Релігійної організації Релігійна громада Свято-Миколаївської парафії Рівненської Єпархії Української Православної Церкви с.Півче Здолбунівського району у відповідності до положень Статуту загальних зборів членів релігійної громади - Парафіяльних зборів Релігійної організації Релігійна громада Свято-Миколаївської парафії Рівненської Єпархії Української Православної Церкви с.Півче Здолбунівського району не проводилося та жодні рішення про внесення змін до Статуту Релігійної організації Релігійна громада Свято-Миколаївської парафії Рівненської Єпархії Української Православної Церкви с.Півче Здолбунівського району не приймалися. Вказує про те, що в нього існують підстави вважати, що розпорядження, яким і було зареєстровано Статут в новій редакції, є протиправним та таким, що підлягає скасуванню в частині державної реєстрації змін до Статуту. Враховуючи викладене, просить суд заяву про забезпечення позову задовольнити.
Вказана заява подана до пред'явлення до суду позовної заяви. При цьому, заявник вказує, що має на меті звернутися до суду за захистом порушених прав та інтересів.
Відповідно до ч. 1 ст. 154 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи.
Дослідивши заяву про забезпечення позову, з урахуванням наведених заявником підстав для вжиття таких заходів, та доказів, наданих на підтвердження наведених заявником обставин, суд встановив та врахував наступне.
За приписами ч.1 ст. 150 КАС України, суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.
Забезпечення позову допускається як до пред'явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо:
1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або
2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.
Згідно з ч. 4 ст. 150 КАС України подання позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб'єкта владних повноважень, якщо суд не застосував відповідні заходи забезпечення позову.
За правилами ч. 1 ст. 151 КАС України позов може бути забезпечено: 1) зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта; 2) забороною відповідачу вчиняти певні дії; 3) встановленням обов'язку відповідача вчинити певні дії; 4) забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору; 5) зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.
Відповідно до ч. 2 ст. 151 КАС України суд може застосувати кілька заходів забезпечення позову. Заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб.
Вирішуючи заяву про забезпечення позову, суд з урахуванням доказів, наданих позивачем на підтвердження своїх вимог, пересвідчується, зокрема в тому, чи існує реальна загроза невиконання чи утруднення виконання рішення суду про задоволення позову. Основним завданням процесуальних норм, які регламентують вжиття судом заходів забезпечення позову, є досягнення балансу між правом позивача на захист свого порушеного права та правом відповідача заперечувати проти адресованих йому вимог у будь-який дозволений законом спосіб.
Отже, метою забезпечення позову є вжиття судом заходів щодо охорони матеріально-правових інтересів позивача від можливих недобросовісних дій з боку відповідача, щоб забезпечити позивачу реальне та ефективне виконання судового рішення, якщо воно буде прийняте на користь позивача, в тому числі з метою запобігання потенційним труднощам у подальшому виконанні такого рішення.
Забезпечення позову по суті - це обмеження суб'єктивних прав, свобод та інтересів відповідача або пов'язаних з ним інших осіб з метою забезпечення реалізації в майбутньому актів правосуддя і задоволених вимог позивача (заявника).
Перевіряючи обґрунтованість заяви про забезпечення позову, суд відхиляє доводи заявника щодо очевидної протиправності рішення. Суд зазначає, що такі обставини, на які вказує заявник, як наявність процедурних порушень при прийнятті рішення, а саме: не встановлення Рівненською ОДА особи, що звернулася з пакетом документів про державну реєстрацію внесення змін до статуту; не перевірка повноважень у суб'єкта звернення на представництво Релігійної організації Релігійна громада Свято-Миколаївської парафії Рівненської Єпархії Української Православної Церкви с.Півче Здолбунівського району тощо, - входять до предмета доказування в даному публічно-правовому спорі, а тому можуть бути встановлені виключно під час судового розгляду справи по суті.
Надання правової оцінки зазначеним обставинам до відкриття провадження у справі є неприпустимим, оскільки буде свідчити про передчасність висновку суду щодо правомірності/протиправності рішення суб'єкта владних повноважень до розгляду справи в порядку, встановленому законом, що не відповідає меті застосування правового інституту забезпечення позову.
Поряд з цим, суд зазначає, що відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 02.04.2019 встановлено, що 27.03.2019 проведена Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи за кодом ЄДРПОУ 24172467 за записом, зокрема, 15961050006000843; ОСОБА_2; Управління культури і туризму Рівненської обласної державної адміністрації; зміна повного найменування, зміна скороченого найменування, зміна органу управління. Також 27.03.2019 було внесено зміни до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах; за записом 15961070007000843; ОСОБА_2; Управління культури і туризму Рівненської обласної державної адміністрації; зміна додаткової інформації, зміна керівника юридичної особи, зміна складу підписантів.
Отже, розпорядження голови Рівненської обласної державної адміністрації №255 від 26.03.2019 в частині державної реєстрації змін до Статуту релігійної громади Свято-Миколаївської парафії Рівненської Єпархії Української Православної Церкви с. Півче Здолбунівського району вже реалізовано, реєстраційні дії стосовно юридичної особи з ідентифікаційним кодом 24172467 також в частині зміни найменування, пов'язаного зі зміною конфесійної приналежності, проведені.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що підстави для вжиття заходів забезпечення позову шляхом заборони вчинення реєстраційних дій на виконання розпорядження голови Рівненської обласної державної адміністрації №255 від 26.03.2019 відсутні.
Поряд з цим, суд зазначає, що будь-яких прийнятних та переконливих обґрунтувань того, що невжиття таких заходів забезпечення позову може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів релігійної громади Свято-Миколаївської парафії Рівненської Єпархії Української Православної Церкви с. Півче Здолбунівського району, за захистом яких звернувся ОСОБА_1, заявник у своїй заяві не надав.
З огляду на викладене, суд дійшов до висновку щодо відсутності підстав для задоволення заяви ОСОБА_1 про забезпечення адміністративного позову.
Керуючись статтями 150-157, 243, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
У Х В А Л И В :
В задоволенні заяви ОСОБА_1 про забезпечення позову відмовити повністю.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п'ятнадцяти днів з дня її складання. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повна ухвала складена 03.04.2019.
Суддя Дорошенко Н.О.
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.04.2019 |
Оприлюднено | 03.04.2019 |
Номер документу | 80892042 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Дорошенко Н.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні