Рішення
від 26.03.2019 по справі 1340/4992/18
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 1340/4992/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 березня 2019 року

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Москаля Р.М., за участі секретаря судового засідання Михалюк М.Ю., представника відповідачів ОСОБА_1, розглянув у відкритому судовому засіданні в місті Львові адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Драйв Фрут до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Львівській області про визнання протиправним та скасування рішень та зобов'язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю Драйв Фрут (далі - ТОВ Драйв Фрут , позивач) звернулося 25.10.2018 до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до відповідачів - Державної фіскальної служби України (далі - ДФС України, відповідач - 1), Головного управління ДФС у Львівській (далі - ГУ ДФС у Львівській області, відповідач -2), з урахуванням уточнення номерів та дат податкових накладних, просить суд:

1) визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації: - № 665991/41137070 від 25.04.2018; - № 666081/41137070 від 25.04.2018; - № 668123/41137070 від 26.04.2018.

2) зобов'язати ДФС України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 5 від 21.04.2018, № 6 від 21.04.2018, № 8 від 23.04.2018.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що після отримання повідомлення про зупинення реєстрації податкових накладних позивач надіслав контролюючому органу пояснення з копіями документів, які засвідчують факт реального здійснення господарських операцій за податковими накладними, у реєстрації яких було відмовлено. Вказує, що надані документи складені у відповідності до норм чинного законодавства та не мали дефекту форми, змісту або походження, а позивач склав податкові накладні за результатами реальної господарської операції.

Відповідач, ГУ ДФС у Львівській області позов не визнає. Представник відповідача подав відзив на позовну заяву (а.с. 84-85), просить суд відмовити в задоволенні позову ТОВ Драйв Фрут в повному обсязі. Зазначає, що у ГУ ДФС у Львівській області були законні підстави для прийняття рішення про відмову в реєстрації податкових накладних, оскільки платник податку не надав документів на зберігання та транспортування товару. Відзив не містить викладу фактичних обставин, що зумовили прийняття оскаржуваних рішень. Відповідач подав суду витяг із бази щодо отримання контролюючим органом пояснень та первинних документів, надісланих платником податків після отримання повідомлення про зупинення реєстрації податкової накладної.

Представник відповідача, ДФС України повідомив суд, що у випадку задоволення позову відповідач-2 буде виконувати рішення суду щодо реєстрації податкових накладних.

Суд заслухав пояснення учасників справи, дослідив долучені до матеріалів справи письмові докази та встановив такі фактичні обставини справи і відповідні їм правовідносини:

ТОВ Драйв Фрут зареєстроване як юридична особа з присвоєнням ідентифікаційного коду 41137070, основним видом діяльності є оптова торгівля фруктами й овочами (код КВЕД 46.31). В рамках основного виду господарської діяльності ТОВ Драйв Фрут здійснює торгівлю фруктами та овочами.

Так, ТОВ Драйв Фрут (Продавець) та ТОВ Беннет+ (Покупець) 20.03.2018 уклали договір поставки № 03-23, відповідно до якого Продавець продає, а Покупець купує продукцію в асортименті та на умовах, передбачених цим Договором (а.с. 20-22). На виконання умов цього договору ТОВ ДРАЙВ ФРУТ 21.04.2018 поставила ТОВ Беннет+ продукцію, а саме: капусту молоду виробництва Македонія в кількості 17014 кг загальною вартістю 194980,44 грн. в т.ч. ПДВ 32496,74 грн. Факт поставки підтверджується видатковою накладною № 72 від 21.04.2018 (а.с. 24). Як обумовлено п. 2.1 Договору, товар поставляється на умовах EXW згідно правил Інкотермс 2010, склад (місце відвантаження). Товар був переданий Покупця на складі ТОВ ДРАЙВ ФРУТ . ТОВ Беннет+ здійснило оплату за поставлений товар, що підтверджується банківською випискою (а.с. 25). За фактом поставки товару ТОВ ДРАЙВ ФРУТ склало податкову накладну № 5 від 21.04.2018 (а.с. 16).

ТОВ Драйв Фрут (Продавець) та ТОВ Фрутенерджі (Покупець) 13.04.2018 уклали договір поставки № 20, відповідно до Продавець продає, а Покупець купує (передає у власність) продукцію в асортименті та на умовах передбачених цим Договором. На виконання умов цього Договору ТОВ Драйв Фрут 21.04.2018 поставило у власність ТОВ Фрутенерджі капусту молоду виробництва Македонія в кількості 1246 кг. загальною вартістю 14279,16 грн. в т.ч. 2379,86 грн. ПДВ. Факт поставки підтверджується видатковою накладною № 73 від 21.04.2018 (а.с. 37). Як обумовлено п. 2.1 Договору, товар поставляється на умовах EXW згідно правил Інкотермс 2010, склад (місце відвантаження). Товар був переданий Покупця на складі ТОВ ДРАЙВ ФРУТ на підставі товарно-транспортної накладної № 14 від 21.04.2018 (а.с. 38). За фактом поставки товару ТОВ ДРАЙВ ФРУТ склало податкову накладну № 6 від 21.04.2018 (а.с. 30).

ТОВ Драйв Фрут (Продавець) та ТОВ Верісон ЛТД (Покупець) 20.02.2018 уклади договір поставки № 17, відповідно до якого Продавець продає, а Покупець купує (передає у власність) продукцію в асортименті та на умовах передбачених цим Договором (а.с. 47). На виконання умов цього договору ТОВ Драйв Фрут 23.04.2018 поставило ТОВ Верісон ЛТД товар капусту молоду виробництва Македонія в кількості 8958 кг загальною вартістю 85996,80 грн. в т.ч. 14332,80 грн. ПДВ. Факт поставки товару підтверджується видатковою накладною № 74 від 23.04.2018 (а.с. 51). Як обумовлено п. 2.1 Договору, товар поставляється на умовах EXW згідно правил Інкотермс 2010, склад (місце відвантаження). Товар був переданий Покупцю на складі ТОВ Драйв Фрут на підставі товарно-транспортної накладної № 16 від 23.04.2018 (а.с. 54). ТОВ Верісон ЛТД здійснило стоку оплату за поставлений товар, що підтверджується банківськими виписками (а.с. 52-53). За фактом поставки товару ТОВ ДРАЙВ ФРУТ склало податкову накладну № 8 від 23.04.2018 (а.с. 43).

ТОВ Драйв Фрут податкові накладні № 5 від 21.04.2018, № 6 від 21.04.2018, № 8 від 23.04.20188 подало на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних (а.с. 16, 30, 43).

Документообіг між платником податків та контролюючим органом щодо реєстрації податкових накладних відбувається в електронному вигляді, як це передбачено Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних. Реєстрацію перелічених податкових накладних зупинено з тих мотивів, що податкові накладні відповідали вимогам пп.1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Платнику податків запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН, що підтверджується квитанціями від 23.04.2018 №№ НОМЕР_1, НОМЕР_2, НОМЕР_3 відповідно (а.с. 17, 31, 44).

Повідомленням № 4 від 24.04.2018, № 5 від 24.04.2018, № 6 від 25.04.2018 (а.с. 119, 233, 189) відповідно позивач надав пояснення разом з підтверджуючими документами щодо правомірності складення податкових накладних (договори поставки, видаткові накладні, виписки банку, вантажно-митні декларації, міжнародні товарно-транспортні накладні, сертифікати відповідності, фітосанітарний сертифікат, контракти з постачальником, договори оренди складу, акти приймання-передачі складу, акти здачі-приймання робіт).

ГУ ДФС у Львівській області прийняло рішення (а.с. 18, 32, 45): - № 665991/41137070 від 25.04.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної № 5 від 21.04.2018; - № 666081/41137070 від 25.04.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної № 6 від 21.04.2018; - № 668123/41137070 від 26.04.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної № 8 від 23.04.2018. Рішення мотивовані тим, що позивач не надав копій документів. Зокрема, в рішеннях від 25.04.2018 № 665991/41137070 та № 666081/41137070 як додаткову інформацію зазначено відсутність документів на складські приміщення. В рішенні від 26.04.2018 №668123/41137070 зазначено, що платник не надав копії первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження/розвантаження продукції, складські документи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні, розрахункові документи; як додаткову інформацію зазначено відсутність платіжних документів, що стосуються даної операції та відомостей про транспортування.

Не погодившись з цими рішеннями позивач 04.05.2018 подав до комісії ДФС України скарги на рішення комісії територіального органу ДФС (а.с. 137, 248, 208) з пакетом документів в підтвердження правомірності складання податкових накладних, реєстрація яких зупинена контролюючим органом. Рішеннями комісії ДФС України з питань розгляду скарг скарги ТОВ Драйв Фрут залишено без задоволення та рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН без змін (а.с. 159, 249, 230). Як підставу відмови в задоволенні скарг Комісія зазначила відсутні копії документів, що підтверджують факт реалізації товарів (робіт, послуг) та/або документи надано не в повному обсязі; відсутні копії документів, що підтверджують реальність здійснення господарських операцій .

При прийнятті рішення суд керується такими правовими нормами:

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України).

Відповідно до пп. а , б пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг згідно з пунктом 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Згідно із пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (у редакції постанови КМ України від 26.04.2017 № 341, далі - Порядок №1246).

Згідно із пунктом 2 цього Порядку податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку (пункт 11 Порядку №1246).

Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: - відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); - чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; - реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; - дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; - наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; - наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 1 .3 і 200 1 .9 статті 200 1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); - наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; - факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; - відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; - дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (пункт 12 Порядку № 1246).

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (пункт 13 Порядку №1246).

Відповідно до пункту 201.16. статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України. На виконання цієї норми 21.02.2018 Кабінет Міністрів України прийняв постанову №117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних . Цією постановою затверджено:

- Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 117);

- Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - Порядок розгляду скарг).

За визначенням термінів, наведеному в пункті 1 Порядок № 117:

- моніторинг - сукупність заходів та методів роботи контролюючих органів, що виявляє за результатами проведення аналізу наявної інформації в інформаційних ресурсах ДФС та/або за результатами проведення обробки та аналізу податкової інформації об'єктивні ознаки наявності ризиків порушення норм податкового законодавства;

- критерій оцінки ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник моніторингу, що характеризує ризик.

Згідно з пунктом 3 Порядку № 117 податкові накладні / розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:

1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D>0,03, Р

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.03.2019
Оприлюднено03.04.2019
Номер документу80892059
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1340/4992/18

Ухвала від 12.05.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

Ухвала від 10.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 29.07.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Ухвала від 15.07.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Ухвала від 30.05.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Ухвала від 17.05.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Рішення від 26.03.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

Рішення від 26.03.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

Ухвала від 11.03.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

Ухвала від 27.11.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні