ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 липня 2019 рокуЛьвів№ 857/5035/19
Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі колегії:
головуючого-судді Довгої О.І.,
судді Глушка І.В.,
судді Матковської З.М.
секретар судового засідання Гнатик А.З.
за участю:
представник відповідача Добровольська Ю.Р.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Львові апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Львівській області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 29 березня 2019 року (головуючий суддя Москаль Р.М., м.Львів, проголошено 10:13:13) у справі № 1340/4992/18 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Драйв Фрут до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Львівській області про визнання протиправними і скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В :
25 жовтня 2018 року Товариство з обмеженою відповідальністю Драйв Фрут (далі - позивач, товариство, ТзОВ Драйв Фрут ) звернулось в суд з позовом до Державної фіскальної служби України (далі - ДФС України, відповідач - 1), Головного управління ДФС у Львівській (далі - ГУ ДФС у Львівській області, відповідач -2), в якому, з урахуванням уточнення номерів та дат податкових накладних, просив суд: визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації: - № 665991/41137070 від 25 квітня 2018 року; - № 666081/41137070 від 25 квітня 2018 року; - № 668123/41137070 від 26 квітня 2018 року; зобов`язати ДФС України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 5 від 21 квітня 2018 року, № 6 від 21 квітня 2018 року, № 8 від 23 квітня 2018 року.
В обгрунтування вимог адміністративного позову позивач покликався на те, що після отримання повідомлення про зупинення реєстрації податкових накладних позивач надіслав контролюючому органу пояснення з копіями документів, які засвідчують факт реального здійснення господарських операцій за податковими накладними, у реєстрації яких було відмовлено. Зазначав, що надані документи складені у відповідності до норм чинного законодавства та не мали дефекту форми, змісту або походження, а позивач склав податкові накладні за результатами реальної господарської операції.
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 29 березня 2019 року позов задоволено: визнано протиправним та скасовано рішення комісії Головного управління ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації: - № 665991/41137070 від 25 квітня 2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 5 від 21 квітня 2018 року; - № 666081/41137070 від 25 квітня 2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 6 від 21.04.2018; - № 668123/41137070 від 26 квітня 2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 8 від 23 квітня 2018 рок; зобов`язано Державну фіскальну службу України зареєструвати податкові накладні № 5 від 21 квітня 2018 року , № 6 від 21 квітня 2018 року, № 8 від 23 квітня 2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних днем набрання законної сили цим рішенням суду.
Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, Головне управління Державної фіскальної служби у Львівській області подало апеляційну скаргу, в якій, покликаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить скасувати оскаржене судове рішення та прийняти нове, яким у задоволенні позову відмовити.
Вимоги апеляційної скарги фактично ґрунтуються на доводах, викладених відповідачем 2 у відзиві на адміністративний позов та зводяться до покликання на наявність законних підстав для прийняття рішення про відмову в реєстрації податкових накладних, оскільки платник податку не надав документів на зберігання та транспортування товару.
Представник апелянта в судовому засіданні вимоги апеляційної скарги підтримує, просить її задовольнити.
Позивач участь представника в судовому засіданні не забезпечив, хоча про дату, час та місце розгляду справи повідомлений у встановленому законом порядку.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника відповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, суд приходить до висновку, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а оскаржене рішення - без змін, зважаючи на наступне.
Як встановлено судом з матеріалів справи ТзОВ Драйв Фрут зареєстроване як юридична особа з присвоєнням ідентифікаційного коду 41137070, основним видом діяльності якого є оптова торгівля фруктами й овочами.
Товариством укладено низку договорів на поставку продукції. Так, 20 березня 2018 року ТзОВ Драйв Фрут (продавець) та ТзОВ Беннет+ (покупець) уклали договір поставки № 03-23 продукції в асортименті. На виконання умов цього договору ТзОВ Драйв Фрут 21 квітня 2018 року поставило ТзОВ Беннет+ продукцію, а саме капусту молоду виробництва Македонія в кількості 17014 кг загальною вартістю 194980,44 грн. в т.ч. ПДВ 32496,74 грн. Поставка підтверджується видатковою накладною № 72 від 21 квітня 2018 року. Як обумовлено п. 2.1 Договору, товар поставляється на умовах EXW згідно правил Інкотермс 2010, склад (місце відвантаження). Товар був переданий покупцеві на складі ТзОВ Драйв Фрут . ТзОВ Беннет+ здійснило оплату за поставлений товар, що підтверджується банківською випискою. За фактом поставки товару ТзОВ Драй Фрут склало податкову накладну № 5 від 21 квітня 2018 року.
Поряд з цим, ТзОВ Драйв Фрут (продавець) та ТзОВ Фрутенерджі (покупець) 13 квітня 2018 року уклали договір поставки № 20, відповідно до продавець продає, а покупець купує (передає у власність) продукцію в асортименті та на умовах передбачених цим Договором. На виконання умов цього Договору ТзОВ Драйв Фрут 21 квітня 2018 року поставило у власність ТзОВ Фрутенерджі капусту молоду виробництва Македонія в кількості 1246 кг. загальною вартістю 14279,16 грн. в т.ч. 2379,86 грн. ПДВ. Факт поставки підтверджується видатковою накладною № 73 від 21.04.2018. Як обумовлено п. 2.1 Договору, товар поставляється на умовах EXW згідно правил Інкотермс 2010, склад (місце відвантаження). Товар був переданий покупцеві на складі ТзОВ Драйв Фрут на підставі товарно-транспортної накладної № 14 від 21 квітня 2018 року. За фактом поставки товару ТзОВ Драйв Фрут склало податкову накладну № 6 від 21 квітня 2018.
Також, ТзОВ Драйв Фрут (продавець) та ТзОВ Верісон ЛТД (покупець) 20 лютого 2018 року уклади договір поставки № 17, відповідно до якого продавець продає, а покупець купує (передає у власність) продукцію в асортименті та на умовах передбачених цим Договором. На виконання умов цього договору ТзОВ Драйв Фрут 23 квітня 2018 року поставило ТзОВ Верісон ЛТД товар - капусту молоду виробництва Македонія в кількості 8958 кг загальною вартістю 85996,80 грн. в т.ч. 14332,80 грн. ПДВ. Факт поставки товару підтверджується видатковою накладною № 74 від 23 квітня 2018 року. Як обумовлено п. 2.1 Договору, товар поставляється на умовах EXW згідно правил Інкотермс 2010, склад (місце відвантаження). Товар був переданий Покупцю на складі ТзОВ Драйв Фрут на підставі товарно-транспортної накладної № 16 від 23 квітня 2018 року. ТзОВ Верісон ЛТД здійснило стоку оплату за поставлений товар, що підтверджується банківськими виписками. За фактом поставки товару ТзОВ Драйв Фрут склало податкову накладну № 8 від 23 квітня 2018 року.
Податкові накладні № 5 від 21 квітня 2018 року, № 6 від 21 квітня 2018 року , № 8 від 23 квітня 2018 року ТзОВ Драйв Фрут подало на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних.
Документообіг між платником податків та контролюючим органом щодо реєстрації податкових накладних відбувається в електронному вигляді, як це передбачено Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних. Реєстрацію перелічених податкових накладних зупинено з тих мотивів, що податкові накладні відповідали вимогам пп.1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Платнику податків запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН, що підтверджується квитанціями від 23 квітня 2018 року №№ 9074112855, 9074111636, 9074648849 відповідно.
Повідомленням № 4 від 24 квітня 2018 року, № 5 від 24 квітня 2018 року, № 6 від 25 квітня 2018 року відповідно позивач надав пояснення разом з підтверджуючими документами щодо правомірності складення податкових накладних (договори поставки, видаткові накладні, виписки банку, вантажно-митні декларації, міжнародні товарно-транспортні накладні, сертифікати відповідності, фітосанітарний сертифікат, контракти з постачальником, договори оренди складу, акти приймання-передачі складу, акти здачі-приймання робіт).
За результатами розгляду пояснень ГУ ДФС у Львівській області прийнято наступні рішення:
- № 665991/41137070 від 25 квітня 2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної №5 від 21 квітня 2018 року;
- № 666081/41137070 від 25 квітня 2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 6 від 21 квітня 2018 року;
- № 668123/41137070 від 26 квітня 2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 8 від 23 квітня 2018 року.
Рішення мотивовані тим, що позивач не надав копій документів, зокрема:
- в рішеннях від 25 квітня 2018 року № 665991/41137070 та № 666081/41137070 як додаткову інформацію зазначено відсутність документів на складські приміщення.
- в рішенні від 26 квітня 2018 року №668123/41137070 зазначено, що платник не надав копії первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження/розвантаження продукції, складські документи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні, розрахункові документи; як додаткову інформацію зазначено відсутність платіжних документів, що стосуються даної операції та відомостей про транспортування.
Не погодившись з цими рішеннями позивач 04 травня 2018 року подав до комісії ДФС України скарги на рішення комісії територіального органу ДФС з пакетом документів в підтвердження правомірності складання податкових накладних, реєстрація яких зупинена контролюючим органом. Рішеннями комісії ДФС України з питань розгляду скарг скарги ТзОВ Драйв Фрут залишено без задоволення та рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН без змін. Як підставу відмови в задоволенні скарг Комісія зазначила - відсутні копії документів, що підтверджують факт реалізації товарів (робіт, послуг) та/або документи надано не в повному обсязі; відсутні копії документів, що підтверджують реальність здійснення господарських операцій .
Позивач з таким рішенням не погодився та звернувся до суду з відповідним позовом.
Задовольняючи адміністративний позов суд першої інстанції дійшов висновку, що надані позивачем документи в повній мірі підтверджують вид послуг, зазначений у податкових накладних та відповідають основному виду господарської діяльності ТзОВ Драйв Фрут , а тому вважав, що прийняті відповідачами рішення про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є такими, що не відповідають критеріям правомірності, обґрунтованості, добросовісності та розсудливості, а тому підлягають скасуванню як протиправні.
Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції враховуючи наступні мотиви та міркування.
Відповідно до пп. а , б пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно з пунктом 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Згідно із пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (у редакції постанови КМ України від 26.04.2017 № 341, далі - Порядок №1246).
Згідно із пунктом 2 цього Порядку податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку (пункт 11 Порядку №1246).
Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: - відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); - чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; - реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; - дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; - наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; - наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 1 .3 і 200 1 .9 статті 200 1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); - наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; - факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; - відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; - дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (пункт 12 Порядку № 1246).
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (пункт 13 Порядку №1246).
Відповідно до пункту 201.16. статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку та на підставах, визначених постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних . Цією постановою затверджено:
Згідно з пунктом 3 Порядку № 117 податкові накладні / розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:
1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D>0,03, Р
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.07.2019 |
Оприлюднено | 01.08.2019 |
Номер документу | 83324559 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Москаль Ростислав Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довга Ольга Іванівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Москаль Ростислав Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Москаль Ростислав Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Москаль Ростислав Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Москаль Ростислав Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні