Постанова
від 27.03.2019 по справі 280/4610/18
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

27 березня 2019 року м. Дніпросправа № 280/4610/18

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Божко Л.А. (доповідач),

                     суддів: Дурасової Ю.В., Іванова С.М.,

за участю секретаря судового засідання Комар Н.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Запорізькій області на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 28.11.2018 р. (суддя Сацький Р.В.) по справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Промислова група А.С.Д.» до Державної фіскальної служби України, Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області про скасування рішення про відмову у реєстрації податкової накладної та зобов'язання вчинити певні дії

в с т а н о в и В:

01.11.2018 р. Товариство з обмеженою відповідальністю «Промислова група А.С.Д.» звернулося до Запорізького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України, Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області про скасування рішення про відмову у реєстрації податкової накладної та зобов'язання вчинити певні дії, де, посилаючись на те, що позивачем складено податкову накладну №1 від 05.09.2018 р. на суму 1 699 315,20 грн та направлено для реєстрації в ЄРПН 20.09.2018 р., але відповідно отриманої квитанції №1 від 20.09.2018 р. податкову накладну прийнято та реєстрацію зупинено на підставі того, що податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків визначених п.п.1.6 п.1Критеріїв ризиковості платника податків. Оскільки вважають, що при прийнятті рішення, відповідачем не прийнято до уваги специфіку діяльності позивача та фактичні обставини, в зв'язку з чим просять суд скасувати рішення комісії регіонального рівня № 936028/34268479 від 01.10.2018 р. про відмову в реєстрації в ЄРПН податкової накладної №1 від 05.09.2018 р. та зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №1 від 05.09.2018 р. в ЄРПН.

Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 28.11.2018 р. адміністративний позов задоволено в повному обсязі.

Рішення суду обгрунтовано тим, що контролюючий орган, приймаючи рішення про відмову в реєстрації податкової накладної, обмежився, лише загальним формулюванням наданих позивачем документам, не зазначивши конкретно, які, саме, документи не надано позивачем.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції ГУ ДФС у Запорізькій області подало апеляційну скаргу, де просили скасувати рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 28.11.2018 р., ухвалити нове рішення, де відмовити в задоволенні позовних вимог.

Апеляційна скарга обгрунтована тим, що суд першої інстанції в мотивувальній частині переважно цитував статті ПК України та постанови Кабінету Міністрів України № 117 від 21.02.2018 р., але мотивованої оцінки таким висновкам не дав.

В судовому засіданні апеляційної інстанції представник відповідачів просив задовольнити апеляційну скаргу, представник позивача проти задоволення апеляційної скарги заперечував.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про залишення апеляційної скарги без задоволення в зв'язку з наступним.

З матеріалів справи вбачається, що податкова накладна №1 від 05.09.2018 р. на суму 1 699 315,20 грн направлена для реєстрації в ДРПН 20.09.2018 р.

Згідно квитанції №1 від 20.09.2018 р. документ прийнято, реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст. 201 ПК України, реєстрація ПН/РК від 05.09.2018 р. №1 в ЄРПН зупинена. ПН/РК відповідає вимогам п.п. 1.6 п.1 «Критеріїв ризиковості платника податку». Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН.

Судом встановлено, що 27.09.2018 р. на адресу ДФС позивачем направлено повідомлення про подачу документів для підтвердження реальності господарських операцій щодо ПН №1 від 05.09.2018 р. та надані документи, що підтверджували придбання реалізованих ТМЦ, наявність виробничої бази, складських приміщень, обладнання та працівників.

Згідно пояснення до повідомлення ТОВ «Промислова група А.С.Д.» за підсумками тендеру має підписаний Договір поставки № 53-121-01-18-0879 від 27.07.2018 р. із ДП «НАЕК «Енергоатом», ВП «Запорізька АЕС» на поставку шин. За умовами договору буда здійснена реалізація товару за вих. накл. №РН-000250;05.09.18 та, зг.НКУ, була складена под.накл.№1 від 05.09.18 Придбання товару було від декількох постачальників, у тому числі й у не платників ПДВ. Більш детальні пояснення та документи, що розкривають зміст операції на 51 аркуші додаються.

Судом встановлено, що в якості додатків позивачем надано: договори поставки, оренди, транспортного перевезення; рахунки – фактури, видаткові накладні, податкові накладні, платіжні доручення; рахунки на оплату, акти виконаних робіт, сертифікати відповідності, накази на відрядження; посвідчення про відрядження; повідомлення про доставку, довіреності.

01.10.2018 р. Запорізькою ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області прийнято рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації ПН/розрахунку коригування в ЄРПН № 936028/34268479 від 01.10.2018 р., згідно чого комісією прийнято рішення про відмову в реєстрації ПН з підстав ненадання копій документів: первинних документів щодо постачання /придбання товарів/ послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), в тому числі рахунки – фактури /інвойси, акт приймання – передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити), але що саме, не надано, не підкреслено.

Крім того, судом встановлено, що оскаржуване рішення прийнято на підставі того, що всупереч п.п. 13 та 14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 р. №117 позивачем не було надано платіжні доручення та виписки банку про отримання оплати за товар від ДП «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом»» ВП «Запорізька АЕС», а також відсутні документи про підтвердження складського обліку товару (шин), оборотно-сальдові відомості по рахунках 631,361 картки по рахунку 281 за серпень – вересень 2018 р.

Однак, судом встановлено, що в період серпень – вересень 2018 р. товар – автомобільні шини, позивачем придбані в ТОВ «Технооптторг-Трейд» згідно Договору поставки № 1333/18/3 від 26.06.2018 р. та в ТОВ «Підприємство Елси» згідно Договору поставки № 1448 від 11.04.2018 р. Дані шини поставлені на адресу ДП «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом». Дані господарські операції підтверджені договорами, видатковими накладними, рахунками - фактури, оплатою, доказами транспортування та належним чином зареєстрованими податковими накладними.

Оскарживши рішення про відмову в реєстрації ПН, позивач отримав рішення комісії з питань розгляду скарг від 12.10.2018 р., де зазначено, що відповідно п. 56.23 смт. 56 ПК України, залишено скаргу без задоволення та рішення залишено без змін з підстав відсутності копій документів, що підтверджують факт придбання, виготовлення, вирощування або переробки ТМЦ/ чи можливість надання послуг, виконання робіт, та відсутності копій документів, що підтверджують факт реалізації товарів (робіт, послуг) та/ або документів надано не в повному обсязі.

Аналізуючи оскаржуване рішення відповідача, судом першої інстанції, з чим погодився і суд апеляційної інстанції встановлено, що з прийнятого рішення від 01.10.2018 року № 936028/34268479 вбачається, що останнє не містить конкретної інформації, які саме документи з числа первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційних описів), у тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних не надано платником податків та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Організаційні та процедурні засади діяльності комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - комісії контролюючих органів), а також права та обов'язки її членів визначаються Порядком роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 р. № 117 (далі - Порядок).

Пунктами 3 та 4 Порядку встановлено, що комісія контролюючого органу діє в межах повноважень, визначених у Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Комісія контролюючого органу в своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції України, Податкового кодексу України та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, а також цим Порядком.

Як вбачається з матеріалів справи Квитанція про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних також не містить конкретного переліку документів, вичерпний перелік яких встановлений наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року № 567.

Статтею 201 ПК України передбачено, що « 201.1. На дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін….201.16. Реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України».

Згідно Порядку з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 117 від 21.02.2018 р. передбачено, що « 12. У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації. 13. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.14. Перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе:договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством».

Як слідує з матеріалів справи, в квитанції відповідачем зазначено ступінь ризиків, визначених п.п.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податків, але не вказано конкретний вид критерію, який встановлений Критеріями ризиковості платника податків чи здійснення операцій, а також не надано доказів, чому позивач відноситься до ризикованих платників податків.

Таким чином, суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції, оскільки судом встановлена безпідставність зупинення реєстрації податкової накладної як передумови для прийняття відповідних рішень Комісії, оскільки у квитанції від 20.09.2018 р. комісією не вказано ані конкретного критерію оцінки ступеня ризику, ані конкретного переліку документів, вичерпний перелік яких встановлений наказом № 567. Натомість платником податків надано контролюючому органу первинні документи на підтвердження реальності господарської операції.

Суд зазначає, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. Вживання контролюючим органом загального посилання Критерії оцінки, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд. Невиконання контролюючим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акту індивідуальної дії призводить до його протиправності.

За таких обставин суд апеляційної інстанції вважає за необхідне апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду – без змін.

Керуючись ст. ст. 315,316,321,322 КАС України, суд –

П О С Т А Н О В И В:

          Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Запорізькій області - залишити без задоволення.

Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 28.11.2018 р.– залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з моменту її проголошення, та може бути оскаржена в касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня проголошення.

Повний текст постанови складено 28.03.2019 р.

Головуючий - суддя                                                                      Л.А. Божко

                     суддя                                                                      Ю.В. Дурасова

                     суддя                                                                      С.М. Іванов

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.03.2019
Оприлюднено04.04.2019
Номер документу80893313
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/4610/18

Ухвала від 21.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Постанова від 27.03.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Постанова від 27.03.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 14.03.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 14.03.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 14.02.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Рішення від 28.11.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 28.11.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Рішення від 28.11.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 05.11.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні