Постанова
від 03.04.2019 по справі 814/949/18
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

03 квітня 2019 р.м.ОдесаСправа № 814/949/18 Головуючий в 1 інстанції: Лісовська Н. В.

Судова колегія П'ятого апеляційного адміністративного суду у складі:

Головуючого: Градовського Ю.М.

суддів: Крусяна А.В.,

ОСОБА_1

розглянувши в порядку письмового провадження в м.Одесі апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України на рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 20 липня 2018р. по справі за адміністративним позовом Товариство з обмеженою відповідальністю Торгівельна компанія "ОЙЛ ТРЕЙД" до Державної фіскальної служби України про зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И Л А:

У квітні 2018р. ТОВ ТК "ОЙЛ ТРЕЙД" звернулося в суд із позовом до ДФС України, в якому просило:

- визнати протиправними та скасувати рішення комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку корегування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації за №437213/41437673 від 18.12.2017р., за №437212/41437673 від 18.12.2017р., за №440079/41437673 від 19.12.2017р., за №453594/41437673 від 20.12.2017р.;

- зобов'язати ДФС України зареєструвати податкові накладні №61 від 28.11.2017р., №59 від 27.11.2017р., №62 від 29.11.2017р., розрахунок коригування №1 до податкової накладної №41 від 17.01.2017р. в Єдиному державному реєстрі податкових накладних.

В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що між ним та ТОВ "ВАРЯГ", ТОВ АГРО-ТЕМП , ТОВ ЗЛАГОДА укладено договори купівлі-продажу нафтопродуктів, на виконання умов якого ТОВ ТК "ОЙЛ ТРЕЙД" на адресу ТОВ "ВАРЯГ", ТОВ АГРО-ТЕМП , ТОВ ЗЛАГОДА виписано рахунки на оплату за дизельне паливо ДТ-3-К5.

У зв'язку із вказаним, у грудні 2017р. ТОВ ОЙЛ ТРЕЙД направлено на реєстрацію в ЄДРПН податкові накладні за №59,61,62, реєстрацію яких була зупинена з підстав зазначених п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної, затверджених наказом Міністерства фінансів України №567 від 13.06.2017р., що підтверджується квитанціями.

Для підтвердження правомірності та реальності господарських операцій, відображених у податкових накладних за №59,61,62, ТОВ ТК "ОЙЛ ТРЕЙД" направлено до ДФС України первинні документи щодо здійснення господарських операцій. Однак, Комісією, без врахування поданих документів, прийняті рішення за №437213/41437673 від 18.12.2017р., за №437212/41437673 від 18.12.2017р., за №440079/41437673 від 19.12.2017р., за №453594/41437673 від 20.12.2017р. про відмову у реєстрації податкових накладних за №59,61,62, оскільки платником податку не надано всіх необхідних копій документів.

Позивач вважає вказані рішення протиправними та незаконними, у зв'язку із чим звернувся в суд із відповідним позовом.

Рішенням Миколаївського окружного адміністративного суду від 20 липня 2018р. адміністративний позов задоволено.

Визнано протиправними та скасовано рішення комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку корегування в ЄРПН або про відмову в такій реєстрації від 18.12.2017р. №437213/41437673, від 18.12.2017р. №437212/41437673; від 19.12.2017р. №440079/41437673, від 20.12.2017р. №453594/41437673.

Зобов'язано ДФС України вчинити зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкові накладні №61 від 28.11.2017р., №59 від 27.11.2017р., №62 від 29.11.2017р., розрахунок коригування №1 до податкової накладної №41 від 17.01.2017р. Єдиному державному реєстрі податкових накладних.

Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань ДФС України (код ЄДРПОУ 39292197) на користь ТОВ ТК «ОЙЛ ТРЕЙД» судові витрати у розмірі 7 048грн..

В апеляційній скарзі апелянт просить рішення суду скасувати та прийняти нову постанову, якою відмовити у задоволенні адміністративного позову в повному обсязі, посилаючись на порушення норм права.

Сторони були сповіщені по час і місце розгляду справи у встановленому законом порядку, проте, в судове засідання не прибули, про причини неявки не повідомили.

З урахуванням належного сповіщення сторін, судова колегія вважає, що у відповідності до п.1 ч.1 ст.311 КАС України, апеляційну скаргу можливо розглянути в порядку письмового провадження, оскільки в матеріалах справи достатньо доказів для вирішення справи по суті.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідь судді-доповідача, доводи апеляційної скарги, перевіривши законність та обґрунтованість постанови суду в межах доводів апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку про залишення скарги без задоволення, рішення суду без змін, з наступних підстав.

Відповідно до ст.316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Задовольняючи адміністративний позов, суд першої інстанції виходив з того, що ДФС відмовляючи в реєстрації податкових накладних ТОВ ТК ОЙЛ ТРЕЙД діяло з порушенням норм податкового законодавства України, оскільки товариством до ДФС були надані усі необхідні для реєстрації податкових накладних первинні документи. Крім того, фіскальним органом не зазначено жодної конкретної інформації щодо причин, підстав та обґрунтувань не прийняття податкових накладних.

Вирішуючи спір судова колегія вважає, що суд першої інстанції повно та об'єктивно дослідив обставини по справі, надані докази, правильно визначив юридичну природу спірних правовідносин і закон, який їх регулює.

Так, судом першої інстанції встановлено та підтверджено матеріалами справи, що ТОВ ТК ОЙЛ ТРЕЙД , зареєстроване як юридична особа 4.10.2017р., та здійснює господарську діяльність за наступними кодами КВЕД: - 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами; - 47.11 Роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; - 47.19 Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах; 47.30 Роздрібна торгівля паливом; - 47.78 Роздрібна торгівля іншими невживаними товарами в спеціалізованих магазинах; - 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна.

У листопаді 2017р. між ТОВ ТК ОЙЛ ТРЕЙД та ТОВ ВАРЯГ укладено договір купівлі-продажу нафтопродуктів за № 28/11-17. В порядку та на умовах даного договору ТОВ ТК ОЙЛ ТРЕЙД в адресу ТОВ ВАРЯГ було виписано рахунок за №53 від 28.11.2017р. на оплату за дизельне паливо ДТ-3-К5, сорт F у кількості 24 514л на загальну суму 544 210,8грн., у т.ч. ПДВ у розмірі 90 701,8грн..

У грудні 2017р. ТОВ ТК ОЙЛ ТРЕЙД складено та направлено до ДФС на реєстрацію податкову накладну за №61 від 28.11.2017р..

Однак, ДФС прийнято квитанцію за №1 від 7.12.2017р., в якій зазначено, що за результатами обробки документ було прийнято, проте реєстрацію податкової накладної було зупинено. Підстави: Відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України, реєстрація ПН зупинена. ПН відповідає критеріям оцінки ступеня ризику визначеному п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених Наказом МФУ №567 від 13.06.2017р.. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 2710 (нафта або нафтопродукти) та запропоновано ТОВ ТК ОЙЛ ТРЕЙД , надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК .

На виконання вказаної квитанції, ТОВ ТК ОЙЛ ТРЕЙД 11.12.2017р. надало до ДФС пояснення та первинні документи на підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній за №61, реєстрацію якої зупинено.

Проте, 18.12.2017р. комісією ДФС було прийнято рішення за №437213/41437673 про відмову в реєстрації податкової накладної №61 від 28.11.2017р. в ЄРПН. Підставою для прийняття такого рішення стало те, що платником податку надані копії документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію ПН/РК.

У жовтні 2017р. між ТОВ ТК ОЙЛ ТРЕЙД та ТОВ АГРО-ТЕМП укладено договір купівлі-продажу нафтопродуктів за №09-1/10-17. В порядку та на умовах даного договору ТОВ ТК ОЙЛ ТРЕЙД в адресу ТОВ АГРО-ТЕМП було виписано рахунок за №49 від 27.11.2017р. на оплату за дизельне паливо ДТ-3-К5, сорт F у кількості 30 000л на загальну суму 664 560грн., в т.ч. ПДВ у розмірі 110 760грн..

У грудні 2017р. ТОВ ТК ОЙЛ ТРЕЙД складено та направлено до ДФС на реєстрацію податкову накладну за №59 від 27.11.2017р..

Однак, ДФС прийнято квитанцію за №1 від 7.12.2017р., за результатами обробки документ було прийнято, проте реєстрацію податкової накладної було зупинено. Підстава: Відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України, реєстрація ПН зупинена. ПН відповідає критеріям оцінки ступеня ризику визначеному п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених Наказом МФУ №567 від 13.06.2017р.. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 2710 (нафта або нафтопродукти) та запропоновано ТОВ ТК ОЙЛ ТРЕЙД , надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК .

На виконання вказаної квитанції, ТОВ ТК ОЙЛ ТРЕЙД 11.12.2017р. надало до ДФС пояснення та первинні документи на підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній за №59, реєстрацію якої зупинено.

Між тим, 18.12.2017р. комісією ДФС було прийнято рішення за №437212/41437673 про відмову в реєстрації податкової накладної за №59 від 27.11.2017р. в ЄРПН. Підставою для прийняття такого рішення стало те, що платником податку надані копії документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію ПН/РК.

У листопаді 2017р. між ТОВ ТК ОЙЛ ТРЕЙД та Сільськогосподарським ТОВ ЗЛАГОДА укладено договір купівлі-продажу нафтопродуктів за №29/11-17 з. В порядку та на умовах даного договору ТОВ ТК ОЙЛ ТРЕЙД в адресу СТОВ ЗЛАГОДА було виписано рахунок за №54 від 29.11.2017р. на оплату за дизельне паливо ДТ-3-К5, сорт F у кількості 38 000л на загальну суму 847 704грн., в т.ч. ПДВ у розмірі 141 284грн..

У грудні 2017р. ТОВ ТК ОЙЛ ТРЕЙД складено та направлено до ДФС на реєстрацію податкову накладну за №62 від 29.11.2017р..

Однак, ДФС прийнято квитанцію за №1 від 11.12.2017р., за результатами обробки документ було прийнято, проте реєстрацію податкової накладної було зупинено. Підстава: Відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України, реєстрація ПН зупинена. ПН відповідає критеріям оцінки ступеня ризику визначеному п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених Наказом МФУ №567 від 13.06.2017р.. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 2710 (нафта або нафтопродукти) та запропоновано ТОВ ТК ОЙЛ ТРЕЙД , надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК .

На виконання вказаної квитанції, ТОВ ТК ОЙЛ ТРЕЙД 12.12.2017р. надало до ДФС пояснення та первинні документи на підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній за №62, реєстрацію якої зупинено.

Проте, 19.12.2017р. комісією ДФС прийнято рішення за №440079/41437673 про відмову в реєстрації податкової накладної за №62 від 29.11.2017р. в ЄРПН. Підставою для прийняття такого рішення стало те, що платником податку надані копії документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію ПН/РК.

У листопаді 2017р. ТОВ ТК ОЙЛ ТРЕЙД помилково було виписано в адресу ФГ ПІВДЕННІ ЛАНИ податкову накладну за №45 від 17.11.2017р.. У зв'язку із допущенною помилкою, у грудні 2017р. ТОВ ТК ОЙЛ ТРЕЙД складено та направлено до ДФС розрахунок коригування кількісних і вартісних показників за №1 від 17.11.2017р. до податкової накладної за №41 від 17.11.2017р..

Розглянувши вказаний розрахунок, ДФС прийнято квитанцію, в якій зазначено, що документ прийнято, проте реєстрація зупинена. Підстави: Відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України, реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків визначеному п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених Наказом МФУ від 13.06.2017р. №567. Відповідно п.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація РК зупинена. РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків визначеним пп.3 п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації РК в ЄРПН, затверджених Наказом МФУ від 13.06.2017р. №567. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до п. в п.п.201.16.1 п.201.16. ст.201 ПКУ .

На виконання вказаної квитанції, ТОВ ТК ОЙЛ ТРЕЙД 13.12.2017р. направлено повідомлення за №4 від 13.12.2017р. щодо подачі первинних документів на підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої зупинена.

Однак, 20.12.2018р. комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації (надалі комісія ДФС) прийнято рішення за №453594/41437673 про відмову у реєстрації РК №1 від 17.11.2017р. в ЄРПН. Підставою для прийняття такого рішення стало те, що платником податку надані копії документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію ПН/РК.

Позивач вважає, що вищевказані рішення комісії ДФС є протиправним та таким, що підлягають скасуванню, у зв'язку із чим звернувся в суд із відповідним позовом.

Перевіряючи правомірність дій та рішень податкового органу, з урахування підстав, за якими позивач пов'язує їх протиправність та скасування, судова колегія виходить з наступного.

Приписами ч.2 ст.19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У відповідності до п.12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою КМУ за №1246 від 29.12.2010р. (далі - Порядок №1246) після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки з питань відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту) та з інших питань.

Приписами п.13 Порядку №1246 визначено, що за результатами зазначених перевірок, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Згідно п.74.2. ст.74 ПК України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

За правилами п.п.201.16.2 п.201.16 ст.201 ПК України, письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у пп. в пп.201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до пп.201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (пп.201.16.3 п.201.16 ст.201 ПК України).

Зазначена комісія приймає рішення про:

- реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів.

Постановою КМУ за №190 від 29.03.2017р. Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлено вичерпний перелік підстав для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, а саме:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;

- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу;

- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Як вбачається із матеріалів справи, що Рішення Комісії ДФС за №437213/41437673 від 18.12.2017р., за №437212/41437673 від 18.12.2017р., за №440079/41437673 від 19.12.2017р., за №453594/41437673 від 20.12.2017р. про відмову в реєстрації ПН та розрахунок коригування кількісних і вартісних показників, не містить жодної конкретної інформації, щодо причин, підстав та обґрунтувань прийняття такого рішення.

Апеляційний суд вважає за необхідним звернути увагу на те, що орган влади зобов'язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень. Вмотивоване рішення дає можливість його оскаржити та отримати перегляд в судовому порядку.

Рішення Комісії ДФС України за №437213/41437673 від 18.12.2017р., за №437212/41437673 від 18.12.2017р., за №440079/41437673 від 19.12.2017р., за №453594/41437673 від 20.12.2017р. про відмову в реєстрації ПН та розрахунок коригування кількісних і вартісних показників є актами індивідуальної дії.

Загальною рисою, яка відрізняє індивідуальні акти управління, є їх виражений правозастосовчий характер.

Головною рисою таких актів є їхня конкретність, а саме: чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб'єктами адміністративного права, які видають такі акти; розв'язання за їх допомогою конкретних, а саме індивідуальних, справ або питань, що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата - конкретної особи або осіб; виникнення конкретних адміністративно-правових відносин, обумовлених цими актами.

Вказана позиція висловлена в правовому висновку Верховного суду України (постанова від 1.12.2009р. №09/236).

На підставі викладеного та з урахуванням обставин по справі, судова колегія вважає, що суд першої інстанції дійшов вірного та обгрнутованого висновку про задоволення адміністративного позову ТОВ ТК ОЙЛ ТРЕЙД та зобов'язання ДФС зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні товариства за №61 від 28.11.2017р., №59 від 27.11.2017р., №62 від 29.11.2017р., розрахунок коригування №1 до податкової накладної №41 від 17.01.2017р. в Єдиному державному реєстрі податкових накладних, оскільки позивачем надано усі необхідні документи, які підтверджують факт здійснення господарських операцій за поданими податковими накладними, а податковим органом вказані обставини не спростовані.

В доводах апеляційної скарги апелянт посилався на неправильне застосування судом норм матеріального права чи порушення норм процесуального права. На думку судової колегії, викладені у скарзі доводи не дають підстав для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального чи порушення норм процесуального права, яке призвело або могло призвести до неправильного вирішення справи по суті.

За таких обставин, судова колегія вважає, що рішення суду ухвалена з додержанням норм процесуального та матеріального права, а тому не вбачає підстав для її скасування.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.246,315,316 КАС України, колегія суддів,-

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України - залишити без задоволення.

Рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 20 липня 2018р. - залишити без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня отримання судового рішення

Головуючий: Ю.М. Градовський

Судді: А.В. Крусян

ОСОБА_1

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.04.2019
Оприлюднено03.04.2019
Номер документу80893422
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —814/949/18

Ухвала від 10.02.2020

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лісовська Н. В.

Ухвала від 24.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 19.07.2019

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лісовська Н. В.

Ухвала від 24.06.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 20.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Постанова від 03.04.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 04.03.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 27.02.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 25.10.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 05.02.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні