ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 квітня 2019 рокуЛьвів№ 857/1578/19
Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого-судді Курильця А.Р.,
суддів Мікули О.І., Ніколіна В.В.,
з участю секретаря Пильо І.І.,
представника позивача Тіткова Г.М.,
розглянувши в відкритому судовому засіданні в м.Львові апеляційну скаргу Рівненської обласної державної адміністрації на рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 16 жовтня 2018 року у справі за адміністративним позовом Підприємства об'єднання громадян (релігійної організації, профспілки) "Святобор-Л" до Рівненської обласної державної адміністрації про визнання протиправним та скасування рішення,-
суддя в 1-й інстанції Друзенко Н.В.,
час ухвалення рішення - 16.10.2018 року, 11:33 год.,
місце ухвалення рішення - м.Рівне,
дата складання повного тексту рішення - 26.10.2018 року,
в с т а н о в и в :
Підприємство об'єднання громадян (релігійної організації, профспілки) "Святобор-Л" звернулося в суд з адміністративним позовом до Рівненської обласної державної адміністрації про визнання протиправним та скасування рішення .
Рішенням Рівненського окружного адміністративного суду від 16 жовтня 2018 року позов задоволено. Визнано протиправною бездіяльність Комісії з питань діяльності підприємств та організацій інвалідів у Рівненській області щодо нерозгляду заяви Підприємства об'єднання громадян, (релігійної організації, профспілки) "Святобор Л" від 23.03.2018 з додатками по питанню повторного вирішення заяви від 28.02.2018 про надання дозволу на користування податковими пільгами. Визнано протиправним та скасувати розпорядження голови Рівненської обласної державної адміністрації №183 від 30.03.2018 в частині відмови Підприємству об'єднання громадян, (релігійної організації, профспілки) "Святобор Л" у наданні дозволу на користування пільгами з оподаткування. В решті позову відмовлено.
Не погоджуючись з таким рішенням, Рівненська обласна державна адміністрація подала апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, неповне з'ясування обставин справи та невідповідність висновків суду фактичним обставинам справи, просить скасувати оскаржуване рішення та прийняти нове про відмову в задоволенні позову.
Вимоги апеляційної скарги обґрунтовує тим, при здійсненні аналізу пакету документів позивача комісією з питань діяльності підприємств та організацій інвалідів у Рівненській області виявлено недоліки та порушення, наявність яких не було обґрунтовано чи спростовано присутніми на засіданні представниками позивача. Зазначає, що Підприємство об'єднання громадян (релігійної організації, профспілки) "Святобор-Л" не відповідало всім критеріям, визначеним Порядком надання дозволу на право користування пільгами з оподаткування для підприємства та організацій громадських організацій інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1010 від 08.08.2007 та соціальна значимість підприємства не обґрунтована. Також стверджувала, що оновлені підприємством документи подані 22 та 23 березня 2018 року, тобто менше ніж за місяць до закінчення строку дії дозволу, а отже не могли бути розглянуті комісією. За наведеного доводила, що відповідач при розгляді питання та прийнятті рішення щодо надання дозволу на користування пільгами з оподаткування діяв в межах, на підставі повноважень та з дотриманням чинного законодавства.
Представник відповідача Левчук Н.В. в судовому засіданні 27.03.2019 року апеляційну скаргу підтримала, просить рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 16.10.2018 року скасувати та прийняти нове рішення, яким в задоволенні позову відмовити. В судове засідання 03.04.2019 року відповідач явки уповноваженого представника не забезпечив.
Представник позивача в судовому засіданні 03.04.2019 року апеляційну скаргу заперечив, просить рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 16.10.2018 року залишити без змін.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення учасників справи, перевіривши матеріали справи та апеляційну скаргу в межах наведених у ній доводів, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення виходячи з наступного.
28.02.2018 Підприємство об'єднання громадян (релігійної організації, профспілки) "Святобор-Л" звернулося до Рівненської обласної державної адміністрації із заявою за вх.№1590/0/01-34/18 про надання підприємству дозволу на право користування пільгами з оподаткування згідно із пунктом 142.1 статті 142 розділу ІІІ "Податок на прибуток підприємств" Податкового кодексу України, пункту 8 підрозділу 2 розділу ХХ "Перехідні положення", пункту 197.6 статті 197 розділу V "Податок на додану вартість" Податкового кодексу України (а.с.9, 52).
Додатком до Заяви подало Інформацію про підприємство, організацію, які засновані громадськими організаціями інвалідів (а.с.56-58).
До заяви позивачем, зокрема, додано аналіз соціальної значимості, довідку про чисельність працюючих осіб з інвалідністю за 2017 рік, видану територіальним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів, довідку про розмір середньомісячної заробітної плати в еквіваленті повної зайнятості працівників та інвалідів, які мають на підприємстві (в організації) основне місце роботи за 2017 рік (а.с.53-55).
Відповідно до Протоколу засідання комісії з питань діяльності підприємств та організацій громадських організацій інвалідів у Рівненській області №26 від 20.03.2018, серед поданих позивачем документів були відсутні: виписка з Єдиного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та розрахунок суми витрат підприємства (організації), пов'язаних з переробкою (обробкою, іншими видами перетворення) сировини, комплектувальних виробів, складових частин, інших покупних товарів, для визначення товарів, як безпосередньо виготовляються підприємством (організацією) (а.с.45-49).
Також було зафіксовано наступні зауваження до наданих документів: 1) заява до громадської організації інвалідів не містить дати; 2) в додатку до заяви (на момент опрацювання членами комісії) в розділі "основні фінансово-економічні та соціальні показники підприємства" дані щодо фінансових показників заповнені не належним чином (прописані олівцем) та суттєво відрізняються від оновлених даних, наданих 20.03.2018 (п.3, п.4 розділу "Основні фінансово-економічні та соціальні показники підприємства"; п.1, п.2 розділу "Державна допомога, отримана у вигляді пільг з оподаткування, поворотної та безповоротної фінансової допомоги, дотації та цільової позики"; п.2 розділу "Використання державної допомоги отриманої у вигляді пільг з оподаткування, поворотної та безповоротної фінансової допомоги, дотації, цільової позики"); 3) розмір середньомісячної заробітної плати в еквіваленті повної зайнятості інваліда (3030 грн.) становить менше законодавчо встановленого розміру мінімальної заробітної плати в еквіваленті повної зайнятості з 01.01.2017 по 01.01.2018 - 3200 грн.
При цьому, стороною позивача визнано той факт, що виписка з Єдиного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та розрахунок суми витрат підприємства (організації), пов'язаних з переробкою (обробкою, іншими видами перетворення) сировини, комплектувальних виробів, складових частин, інших покупних товарів, для визначення товарів, як безпосередньо виготовляються підприємством (організацією) ПОГ "Святобор-Л" не подавалась. Дана обставина пояснена тим, що дані ЄДР є загальнодоступними і виписки з ЄДР стосовно позивача є в розпорядженні відповідача. Що стосується розрахунку суми витрат, то ПОГ "Святобор-Л" достеменно не було відомо про необхідність його подання з огляду на те, що в 2017 році підприємство не мало можливості виконувати основний вид діяльності через відсутність контрактів.
Що стосується розміру середньомісячної заробітної плати в еквіваленті повної зайнятості інваліда на рівні 3030 грн., то сторона позивача також визнала той факт, що в довідці дійсно така сума була зазначена, однак вона не відповідала дійсності і в подальшому відповідна помилка була виправлена.
Що стосується додатку до заяви, то як зазначила сама комісія, на момент опрацювання членами комісії на заміну Інформації про підприємство, організацію, які засновані громадськими організаціями інвалідів, заповненої олівцем, подана Інформація заповнена належним чином.
Зауваження з приводу відсутності дати на заяві про надання права на користування пільгами сторона позивача вважає безпідставними, позаяк відповідна заява обліковується за датою її реєстрації в ОДА.
20.03.2018 Комісія з питань діяльності підприємств та організацій громадських організацій інвалідів у Рівненській області Департаменту соціального захисту населення Рівненської ОДА прийняла рішення, що Підприємство об'єднання громадян (релігійної організації, профспілки) "Святобор-Л" не відповідає всім критеріям, визначеним Порядком надання дозволу на право користування пільгами з оподаткування для підприємств та організацій громадських організацій інвалідів, який затверджений постановою КМУ від 08.08.2007 №1010 та соціальна значимість підприємства не обґрунтована. Комісія рекомендувала голові Рівненської обласної державної адміністрації прийняти розпорядження про відмову у наданні дозволу на право користування пільгами з оподаткування Підприємству об'єднання громадян (релігійної організації, профспілки) "Святобор-Л". За вказане рішення згідно з протоколом проголосувало 9 з 10 присутніх, 1- утримався (а.с.48-49).
22.03.2018 ПОГ "Святобор-Л" підготувало для голови Рівненської ОДА лист за №22/03, у якому повідомило, що під час господарської діяльності в 2017 році Підприємство об'єднання громадян (релігійної організації, профспілки) "Святобор-Л" не здійснювало ремонтно-будівельні послуги (роботи) по причині відсутності замовлень, у зв'язку з порушенням кримінальної справи проти посадових осіб підприємства щодо привласнення коштів ПДВ за 2015, 2016 роки, та подачею позовних заяв про стягнення коштів ПДВ з підприємства, а тому органи місцевого самоврядування та органи державної влади і бюджетні організації Сарненського району відмовилися заключати угоди про співпрацю. Також повідомило, що в аналізі соціальної значимості та інформації була допущена арифметична помилка щодо розрахунку середньої заробітної плати в еквіваленті повної зайнятості, у п.9 та п.10 вказані дані 3200 грн. та 3030 грн., фактично п.9 - 4180 грн. та п.10 - 4450 грн., а зауваження щодо сплати ПДФО за січень 2018 року відповідає нарахуванню заробітної плати та утримань відповідно до законодавства, що підтверджується податковою звітністю. Також вказало, що підприємство засноване Громадською організацією інвалідів та на день подання заяви на підприємстві працюють 3 працівника, з них 2 інваліди за висновками МСЕК, працюють неповний робочий день (а.с.59-60, 145-146). Просило призначити повторний розгляд питання щодо надання ПОГ "Святобор-Л" пільг з оподаткування з 01.04.2018 по 31.03.2019.
До листа долучено додатки на 63 аркушах, зокрема: Інформація про підприємство, організацію, які засновані громадськими організаціями інвалідів, розрахунок для визначення товарів, які закуповуються ПОГ "Святобор-Л" за звітний 2017 рік, бізнес-план діяльності підприємства; довідка про середню чисельність працюючих інвалідів за 2017 рік, розрахунок середньомісячної заробітної плати працівника в еквіваленті повної зайнятості за 2017 рік, список працюючих осіб з інвалідністю за 2017 рік, довідку про розмір середньомісячної заробітної плати в еквіваленті повної зайнятості працівників та інвалідів, які мають на підприємстві (в організації) основне місце роботи за 2017 рік, копії податкових та фінансових звітів за 2017 рік (а.с.61-65, 147-162).
Вказаний лист з додатками зареєстрований в Рівненській ОДА 23.03.2018, про що свідчить штамп вхідної кореспонденції в нижньому правому кутку.
Також, 23.03.2018 головою Сарненської районної організації Рівненського обласного об'єднаного всеукраїнської організації інвалідів "Союз організації інвалідів України" голові Рівненської ОДА подано клопотання за №23/03 (вх.№2241/0/01-34/18 від 23.03.2018), у якому міститься прохання призначити повторний розгляд заяви ПОГ "Святобор-Л" щодо надання пільг з оподаткування з 01.04.2018 по 31.03.2019. В клопотанні зауважено, що рекомендація комісії з питань діяльності підприємств та організацій громадських організацій інвалідів у Рівненській області від 20.03.2018 голові Рівненської обласної державної адміністрації прийняти розпорядження про відмову у наданні дозволу на право користування пільгами з оподаткування носить упереджений характер.
Згідно з поданими поясненнями та долученими документами підтверджується право підприємства на отримання пільг з оподаткування відповідно Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" та постанови КМУ №1010 від 08.08.2007 "Порядок надання дозволу на право користування пільгами з оподаткування для підприємств та організацій громадських організацій інвалідів" (а.с.13).
30.03.2018 головою Рівненської обласної державної адміністрації прийнято розпорядження від №183 "Про відмову у наданні дозволу на право користування пільгами з оподаткування". Вказаним розпорядженням голова адміністрації враховуючи рішення комісії з питань діяльності підприємств та організацій громадських організацій інвалідів у Рівненській області (протокол засідання від 20.03.2018 №26), затвердив перелік підприємств та організацій інвалідів, яким відмовлено в наданні дозволу на право користування пільгами з оподаткування, згідно з додатком. В свою дергу, додаток містить лише одне підприємство - це ПОГ "Святобор-Л". Підставою для відмови зазначено пункт 11 Порядку надання дозволу на право користування пільгами з оподаткування для підприємств та організацій громадських організацій інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.08.2007 №1010, а саме: виявлення недостовірних даних у поданих підприємством документах; невиконання підприємством пункту 2 цього Порядку (а.с.15, 44).
Про винесення такого розпорядження позивача повідомлено листом за вих.№2412/0/01-34/18 від 06.04.2018. Одночасно зазначено, що підприємство має право звернутися із заявою за наданням на право користування пільгами з оподаткування із ІІ кварталу 2018 у встановлені терміни згідно з Порядком (а.с.14).
10.04.2018 та 11.04.2018 голова Сарненської районної організації Рівненського обласного об'єднаного всеукраїнської організації інвалідів "Союз організації інвалідів України" повторно звертався до голови Рівненської ОДА з письмовими клопотаннями про призначення повторного розгляду питання щодо надання Підприємству об'єднання громадян (релігійної організації, профспілки) "Святобор-Л" пільг з оподаткування (а.с.16,17).
17.04.2018 відповідач листом за вих.№2579/0/01-34/18 повідомив, що 11.04.2018 на позачерговому засіданні комісією з питань комісії з питань діяльності підприємств та організацій громадських організацій інвалідів у Рівненській області не підтримано питання щодо повернення до розгляду заяви підприємства з врахуванням додатково надісланих документів та разом з тим було прийнято рішення рекомендувати підприємству звернутися із відповідною заявою з наступного кварталу 2018 року у терміни встановлені Порядком надання дозволу на право користування пільгами з оподаткування для підприємств та організацій громадських організацій інвалідів, затвердженого постановою КМУ від 08.08.2007 №1010 (а.с.19).
Як свідчить протокол №27 засідання комісії з питань діяльності підприємств та організацій громадських організацій інвалідів у Рівненській області Департаменту соціального захисту населення Рівненської ОДА від 11.04.2018, питання про повторний розгляд заяви ПОГ "Святобор-Л" з врахуванням додатково наданих документів щодо отримання дозволу на право користування пільгами з оподаткування поставлено на голосування. За вказане рішення згідно з протоколом проголосував 1 з 10 присутніх, 9- утрималося (а.с.50-51).
Частиною першою статті 14-1 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" №875-XII від 21.03.1991 встановлено, що підприємства та організації громадських організацій осіб з інвалідністю мають право на пільги із сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) відповідно до законів України з питань оподаткування. Застосовувати зазначені пільги такі підприємства та організації мають право за наявності дозволу на право користування пільгами з оподаткування, який надається на квартал, півріччя, три квартали, рік центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері соціального захисту осіб з інвалідністю, ветеранів війни.
Відповідно до статті 14-2 цього Закону рішення про надання дозволу підприємствам та організаціям громадських організацій осіб з інвалідністю на право користування пільгами з оподаткування, отримання позик, фінансової допомоги, дотацій приймаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері соціального захисту осіб з інвалідністю, ветеранів війни, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань соціальної політики, виходячи з техніко-економічного та соціального обґрунтування заходів, для здійснення яких використовуватимуться ці кошти.
Рішення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері соціального захисту осіб з інвалідністю, ветеранів війни, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань соціальної політики про надання дозволу підприємствам та організаціям громадських організацій осіб з інвалідністю на право користування пільгами з оподаткування або відмову в наданні такого дозволу має бути вмотивованим та базуватися на аналізі соціальної значимості відповідного підприємства, організації громадської організації осіб з інвалідністю та можливості працевлаштування осіб з інвалідністю.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері соціального захисту осіб з інвалідністю, ветеранів війни, приймає рішення щодо:
надання дозволу підприємствам та організаціям громадських організацій осіб з інвалідністю на право користування пільгами з оподаткування;
доцільності надання підприємствам та організаціям громадських організацій осіб з інвалідністю позик, фінансової допомоги (крім фінансової допомоги на здійснення заходів щодо фізкультурно-спортивної реабілітації, яка надається за поданням Національного комітету спорту інвалідів України), дотацій з урахуванням фінансових можливостей Фонду соціального захисту інвалідів.
Обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації, орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань соціальної політики приймають рішення з питань, зазначених у частині третій цієї статті, стосовно підприємств та організацій громадських організацій осіб з інвалідністю, що отримали за попередній податковий рік валовий дохід в обсязі, меншому за 8400 мінімальних заробітних плат.
Порядок і критерії надання дозволу на право користування пільгами з оподаткування, підстави для відмови в наданні такого дозволу та його скасування, а також порядок та умови надання позик, фінансової допомоги, дотацій підприємствам та організаціям громадських організацій осіб з інвалідністю визначаються Кабінетом Міністрів України з урахуванням пропозицій всеукраїнських громадських організацій осіб з інвалідністю.
Так, механізм надання підприємствам та організаціям, які засновані громадськими організаціями інвалідів, дозволу на право користування пільгами з оподаткування, відмови у його наданні чи скасування дозволу визначено Порядком надання дозволу на право користування пільгами з оподаткування для підприємств та організацій громадських організацій інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1010 від 08.08.2007.
Відповідно до пункту 2 цього Порядку дозвіл підприємствам з філіями, відокремленими підрозділами (у разі наявності) та організаціям, які засновані громадськими організаціями інвалідів, надається за умови їх відповідності таким критеріям:
1) кількість інвалідів, які мають на підприємствах, в організаціях основне місце роботи, становить протягом попереднього звітного (податкового) періоду не менш як 50 відсотків середньооблікової кількості штатних працівників облікового складу;
2) фонд оплати праці інвалідів, які мають на підприємствах, в організаціях основне місце роботи, становить протягом звітного періоду не менш як 25 відсотків суми загальних витрат на оплату праці, що належать до складу витрат згідно з правилами оподаткування податком на прибуток підприємств;
3) сума витрат підприємства, організації з переробки (обробки, інших видів перетворення) сировини, комплектувальних виробів, складових частин, інших покупних товарів (послуг), які використовуються для виготовлення товарів (надання послуг) безпосередньо підприємствами, організаціями, становить не менш як 8 відсотків ціни постачання таких виготовлених товарів (надання послуг). Зазначений критерій застосовується для надання дозволу згідно з пунктом 197.6 статті 197 та абзацом першим пункту 8 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України;
4) розмір середньомісячної заробітної плати в еквіваленті повної зайнятості інвалідів, які мають на підприємствах, в організаціях основне місце роботи, повинен бути не менше законодавчо встановленого розміру мінімальної заробітної плати;
5) виконання підприємствами, організаціями рішень Мінсоцполітики та обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій, Міністерства соціальної політики Автономної Республіки Крим (крім підприємств, організацій, які звернулися вперше).
В силу вимог пункту 3 Порядку для отримання дозволу підприємство, організація подає до обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій, Міністерства соціальної політики Автономної Республіки Крим: заяву громадської організації інвалідів про надання підприємству, організації дозволу за формою, затвердженою Мінсоцполітики; копії установчих документів підприємства, організації, а також засновника, крім випадків, коли засновником є всеукраїнська громадська організація інвалідів або громадська організація інвалідів, яка підтвердила свій всеукраїнський статус, що самостійно подає копії своїх установчих документів; копію положення про філію, відокремлений підрозділ підприємства; довідку про чисельність працюючих інвалідів на підприємстві, в організації, видану територіальним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів, за попередній рік та за попередній звітний (податковий) період; копію державного акта на право постійного користування землею або копію довідки про нормативну грошову оцінку земельної ділянки у разі звернення за отриманням дозволу на право користування пільгами щодо земельного податку; бізнес-план діяльності підприємства (філії, відокремленого підрозділу); розрахунок суми витрат підприємства, організації, пов'язаних з переробкою (обробкою, іншими видами перетворення) сировини, комплектувальних виробів, складових частин, інших покупних товарів, для визначення товарів, які безпосередньо виготовляються підприємством, організацією; довідку про розмір середньомісячної заробітної плати в еквіваленті повної зайнятості працівників та інвалідів, які мають на підприємстві, в організації основне місце роботи, за попередній звітний (податковий) період; копії податкових та фінансових звітів (податкову декларацію з податку на прибуток підприємства, звіт про суми податкових пільг, баланс підприємства, організації (форма 1) та звіт про фінансові результати (форма 2) за попередній звітний (податковий) період). Зазначений перелік документів для отримання дозволу є вичерпним.
Строки подання документів підприємством, організацією визначені пунктом 4 вказаного Порядку диференціюються в залежності від наявності дозволу: для тих, які мали дозвіл, - не пізніше ніж за один місяць до закінчення строку дії дозволу; для тих, які не мали дозволу, - не пізніше ніж за один місяць до початку кварталу, з якого підприємство, організація планує отримати дозвіл.
За правилами пункту 5 Порядку, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації, Міністерство соціальної політики Автономної Республіки Крим розглядають подані підприємством, організацією документи та приймають відповідне розпорядження протягом строку, визначеного пунктом 7 цього Порядку.
В свою чергу, згідно з пунктом 7, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації, Міністерство соціальної політики Автономної Республіки Крим:
протягом 15 робочих днів з дня надходження документів підприємства, організації, але не менш як за 15 робочих днів до початку кварталу, з якого підприємство, організація планує отримати дозвіл, приймають розпорядження про доцільність надання або відмови в наданні, скасування дозволу підприємству, організації, що отримали за попередній звітний (податковий) рік дохід, який враховується під час визначення об'єкта оподаткування, в обсязі більш як 8400 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої відповідно до законодавства станом на 1 січня поточного року, і протягом трьох робочих днів надсилають Мінсоцполітики відповідне розпорядження, висновок-пропозицію та документи;
протягом 30 робочих днів з дня надходження документів підприємства, організації приймають розпорядження про надання або відмову в наданні, скасування дозволу підприємству, організації, що отримали за попередній звітний (податковий) рік дохід, який враховується під час визначення об'єкта оподаткування, в обсязі менш як 8400 розмірів мінімальної заробітної плати.
Відповідно до пункту 11 Порядку рішення про відмову в наданні дозволу приймається Мінсоцполітики, обласними, Київською та Севастопольською міськими держадміністраціями, Міністерством соціальної політики Автономної Республіки Крим у разі: подання підприємством, організацією документів не в повному обсязі; виявлення недостовірних даних у поданих підприємством, організацією документах; невиконання підприємством, організацією вимог пункту 2 цього Порядку.
Відповідно до положення "Про комісію з питань діяльності підприємств та організацій громадських організацій інвалідів у Рівненській області", затвердженого розпорядженням голови Рівненської обласної державної адміністрації №455 від 21.08.2013, комісія є дорадчим органом голови облдержадміністрації з питань надання дозволу на право користування пільгами з оподаткування та щодо доцільності надання поворотної та безповоротної фінансової допомоги, дотації, позики підприємствам та організаціям громадських організацій інвалідів у Рівненській області. Комісія відповідно до покладених на неї завдань, поміж іншого, розглядає подані до облдержадміністрації підприємствами та організаціями документи для отримання дозволів на право користування пільгами з оподаткування та: протягом 10 робочих днів з дня надходження документів підприємства, організації вносить пропозиції голові обласної державної адміністрації про доцільність надання або відмови в наданні, скасування дозволу підприємству, організації, що отримали за попередній звітний (податковий) рік дохід в обсязі більш як 8400 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої відповідно до законодавства станом на 1 січня поточного року (далі - 8400 розмірів мінімальної заробітної плати), для надсилання Мінсоцполітики відповідного висновку-пропозиції та документів; протягом 20 робочих днів з дня надходження документів підприємства, організації вносить пропозиції щодо прийняття рішення головою обласної державної адміністрації про надання або відмову в наданні, скасування дозволу підприємству, організації, що отримали за попередній звітний (податковий) рік дохід в обсязі менш як 8400 розмірів мінімальної заробітної плати. Організаційною формою роботи комісії є засідання, які проводяться не рідше одного разу на квартал або у міру надходження документів. У разі необхідності можуть скликатися позачергові засідання. Рішення щодо проведення позачергових засідань приймає голова комісії, а в разі його відсутності - заступник голови комісії. Рішення комісії оформляється протоколом, який підписує голова та секретар комісії. Разом з рішенням готується проект розпорядження голови адміністрації (а.с.41-43).
Судом встановлено, що Підприємством об'єднання громадян (релігійної організації, профспілки) "Святобор-Л" для отримання дозволу на право користування пільгами з оподаткування було подано Рівненській ОДА заяву і пакет документів 28.02.2018.
20.03.2018 відбулося засідання комісії з питань діяльності підприємств та організацій громадських організацій інвалідів у Рівненській області. Протоколом засідання зафіксовано ряд зауважень до документів ПОГ "Святобор-Л", в тому числі і щодо того, що розмір середньомісячної заробітної плати в еквіваленті повної зайнятості інваліда становить менше законодавчо встановленого розміру мінімальної заробітної плати. На засіданні вирішено, що ПОГ "Святобор-Л" не відповідає всім критеріям, визначеним Порядком надання дозволу на право користування пільгами з оподаткування для підприємств та організацій громадських організацій інвалідів, який затверджений постановою КМУ від 08.08.2007 №1010 та соціальна значимість підприємства не обґрунтована. І саме на цій підставі Комісія рекомендувала голові Рівненської обласної державної адміністрації прийняти розпорядження про відмову даному підприємству у наданні дозволу на право користування пільгами з оподаткування.
Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що комісія з питань діяльності підприємств та організацій інвалідів Рівненської області є лише дорадчим органом голови облдержадміністрації з питань надання дозволу на право користування пільгами з оподаткування і жодного рішення, визначеного Порядком надання дозволу на право користування пільгами з оподаткування для підприємств та організацій громадських організацій інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1010 від 08.08.2007, приймати не уповноважена.
Її протокольне рішення від 20.06.2018 не є індивідуальним актом правової дії, яким порушуються права позивача, а відтак позовні вимоги ПОГ "Святобор-Л" в цій частині не можуть бути задоволені в рамках відповідної адміністративної справи.
Водночас, судом першої інстанції вірно встановлено, що ПОГ "Святобор-Л" звернулося до Рівненської обласної державної адміністрації із заявою за вх.№1590/0/01-34/18 про надання підприємству дозволу на право користування пільгами з оподаткування 28.02.2018.
З урахуванням вимог пункту 7 Порядку надання дозволу на право користування пільгами з оподаткування для підприємств та організацій громадських організацій інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1010 від 08.08.2007 строк для прийняття Рівненською обласною державною адміністрацією рішення спливав 11.04.2018.
ПОГ "Святобор-Л" подав документи на усунення недоліків, виявлених комісією з питань діяльності підприємств та організацій інвалідів Рівненської області згідно з протоколом від 20.03.2018, упродовж 22 - 23 березня 2018 року, тобто в межах такого строку.
Комісією з питань діяльності підприємств та організацій інвалідів Рівненської області вказані документи своєчасно розглянуті не були. Натомість відповідне питання винесено на розгляд комісії лише 11.04.2018. Як свідчить зміст протоколу комісії від 11.04.2018 члени комісії фактично усунулися від прийняття рекомендацій по суті питання, так як оцінка пакету документів, долученому позивачем, не надавалася, жодні зауваження чи пояснення в протоколі не зазначені.
Доводи відповідача про те, що оновлені підприємством документи подані 22 та 23 березня 2018 року, тобто менше ніж за місяць до закінчення строку дії дозволу, а отже не могли бути розглянуті комісією, суд відхиляє як безпідставні з огляду на те, що п.4 Порядку визначено строк подання документів, які вже були подані позивачем, а не строк для усунення недоліків у документах, які встановлені Комісією. Крім того, колегія суддів зазначає, що зазначена підстава не вказана у протоколі засідання комісії від 11.04.2018.
Разом з тим, 30.03.2018 головою Рівненської обласної державної адміністрації прийнято розпорядження №183 про відмову Підприємству об'єднання громадян (релігійної організації, профспілки) "Святобор-Л" у наданні дозволу на право користування пільгами з оподаткування.
Відтак, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що вказане розпорядження було прийнято передчасно та без урахування поданих позивачем документів на усунення недоліків первісної заяви на отримання дозволу, так як повторний розгляд заяви підприємства був призначено на 11.04.2018, а строк для прийняття рішення за результатами розгляду заяви позивача закінчувався 13.04.2018. Більше того, про намір підприємства усунути недоліки заяви та подати у вже повному пакеті відсутні документи, голова обласної державної адміністрації був проінформований.
Суд першої інстанції при вирішенні даного спору, дійшов вірного висновку, що розпорядження Рівненської обласної державної адміністрації №183 від 30.03.2018 про відмову Підприємству об'єднання громадян (релігійної організації, профспілки) "Святобор-Л" у наданні дозволу на право користування пільгами з оподаткування не відповідає встановленим у частині другій статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України критеріям обґрунтованості, добросовісності та розсудливості.
Приймаючи відповідне розпорядження без врахування додатково поданих позивачем документів голова Рівненської обласної державної адміністрації використав повноваження не тією з метою, з якою це повноваження йому надано та не дотримався необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване його рішення.
Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що за наведених обставин, належним та повним способом захисту прав та законних інтересів позивача є не визнання протиправним та скасування рішення Комісії з питань діяльності підприємств та організацій інвалідів у Рівненській області від 11.04.2018, а визнання протиправною бездіяльності цієї Комісії, яка полягала у нерозгляді заяви ПОГ "Святобор Л" від 23.03.2018 з додатками по питанню повторного вирішення заяви від 28.02.2018 про надання дозволу на користування податковими пільгами.
Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а рішення суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
З огляду на викладене колегія суддів приходить до висновку, що суд першої інстанції правильно встановив фактичні обставини справи та надав їм належну правову оцінку, доводами апеляційної скарги висновки, викладені в судовому рішенні не спростовуються і підстав для його скасування немає.
Враховуючи вищевикладене, апеляційну скаргу Рівненської обласної державної адміністрації слід залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.
Керуючись ст.ст. 308,315,316,321,322,325,328,329 КАС України, суд, -
п о с т а н о в и в :
Апеляційну скаргу Рівненської обласної державної адміністрації залишити без задоволення, а рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 16 жовтня 2018 року у справі № 817/1602/18 - без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.
Головуючий суддя А. Р. Курилець судді О. І. Мікула В. В. Ніколін Повне судове рішення складено 03 квітня 2019 року.
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.04.2019 |
Оприлюднено | 04.04.2019 |
Номер документу | 80899911 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні