Рішення
від 25.03.2019 по справі 620/4117/18
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 березня 2019 року м. Чернігів Справа № 620/4117/18

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді Падій В.В.,

за участю секретаря Кондратенко О.В.,

представника позивача Середи С.О.,

представника відповідача Бернадської Т.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні, за правилами загального позовного провадження, справу за адміністративним позовом Північного офісу Держаудитслужби до Менської міської ради про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії,

У С Т А Н О В И В:

Північний офіс Держаудитслужби звернувся до суду з адміністративним позовом до Киселівської сільської ради, в якому, з урахуванням заяви про зміну предмету позову від 04.02.2019, просив суд: надати дозвіл Управлінню Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області на проведення у Менській міській раді позапланової виїзної ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності колишньої Киселівської сільської ради, правонаступником якої є Менська міська рада, а саме: дослідження питань про стан збереження майна, використання оборотних та необоротних активів, видатки на оплату праці працівників та нарахування на заробітну плату, за період з 12.01.2018 по 17.12.2018, на підставі пункту 4 частини 5 статті 11 Закону України від 26.01.1993 № 2939-XII Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні ; проведення у Менській міській раді позапланової виїзної ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності колишньої Киселівської сільської ради, правонаступником якої є Менська міська рада, а саме: дослідження питань про стан збереження майна, використання оборотних та необоротних активів, видатки на оплату праці працівників та нарахування на заробітну плату, за період з 08.02.2018 по 17.12.2018, строком 15 робочих днів, доручити Управлінню Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області протягом п'яти робочих днів з дня набрання рішенням законної сили.

В обґрунтування позовних вимог Північний офіс Держаудитслужби зазначає, що Киселівська сільська рада знаходиться в стані припинення в результаті реорганізації. Законом України Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні визначені підстави для проведення позапланової виїзної ревізії, зокрема, у разі здійснення реорганізації підконтрольної установи. Статтею 11 вказаного Закону передбачено, що позапланова виїзна ревізія за таких підстав може здійснюватися за рішенням суду, у зв'язку з чим позивач просить задовольнити позовні вимоги.

Ухвалою суду від 18.12.2018 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у даній адміністративній справі за правилами загального позовного провадження та відповідачу встановлено п'ятнадцятиденний строк, з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі, для подання відзиву на позовну заяву або заяви про визнання позову.

Киселівською сільською радою подано до суду відзив на позов, в якому остання зазначила, що з 12.01.2018 Киселівська сільська рада, як юридична особа, перебувала у процесі припинення, а з 28.12.2018 зареєстровано припинення вказаної юридичної особи.

05.02.2019 позивачем подано до суду заяву про процесуальне правонаступництво відповідача з Киселівської сільської ради на Менську міську раду та заяву про зміну предмету позову.

Ухвалами суду від 12.02.2019, без виходу до нарадчої кімнати, занесеними секретарем судового засідання до протоколу судового засідання, задоволено клопотання представника позивача і здійснено процесуальне правонаступництво відповідача з Киселівської сільської ради на Менську міську раду; приєднано до матеріалів справи заяву про зміну предмету позову.

Ухвалою суду від 12.02.2019 строк підготовки справи до розгляду по суті продовжено до 10:00 год. 05.03.2019.

Менською міською радою подано до суду відзив на позов, в якому остання просить відмовити у задоволенні позову, зазначивши про відсутність предмету перевірки, оскільки за період з 17.01.2018 по 17.12.2018 Киселівська сільська рада не вела фінансово-господарської діяльності.

Ухвалою суду від 05.03.2019, без виходу до нарадчої кімнати, занесеною секретарем судового засідання до протоколу судового засідання, закінчено підготовче провадження і призначено справу до розгляду по суті на 25.03.2019 на 11:00 год.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю та просив їх задовольнити з підстав, викладених у позовній заяві.

Представник відповідача у судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечував у повному обсязі з підстав, викладених у відзиві на позов.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає задоволенню повністю з наступних підстав.

Так, судом встановлено, що рішенням Менської міської ради (перша сесія сьомого скликання) від 30.05.2017 Про реорганізацію Киселівської сільської ради розпочато процедуру реорганізації Киселівської сільської ради (код ЄДРПОУ - 04414158) шляхом приєднання до Менської міської ради (код ЄДРПОУ - 04061777); правонаступником прав та обов'язків Киселівської сільської ради визначено Менську міську раду, з дня набуття повноважень Менською міською радою, обраною Менською міською об'єднаною територіальною громадою; утворено комісію з реорганізації Киселівської сільської ради (а.с.86).

Рішенням Менської міської ради (десята сесія сьомого скликання) від 17.01.2018 Про затвердження передавального акту по Киселівській сільській раді затверджено відповідний передавальний акт; вирішено кошти на котлових рахунках загального та спеціального фондів зарахувати до 22.01.2018 включно на котлові рахунки фінансового управління Менської міської ради, а кошти на реєстраційних спеціальних рахунках зарахувати до 22.01.2018 включно на спеціальні реєстраційні рахунки головних розпорядників коштів Менської міської ради за їх цільовим призначенням (а.с.87).

Відповідно до передавального акту, затвердженого рішенням Менської міської ради (десята сесія сьомого скликання) від 17.01.2018, правонаступництво щодо майна, усіх прав та обов'язків, у тому числі стосовно всіх кредиторів та боржників, Киселівської сільської ради після її реорганізації шляхом приєднання переходить правонаступнику Менській міській раді (а.с.88).

З Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вбачається, що 12.01.2018 внесено запис про перебування Киселівської сільської ради у стані припинення за рішенням засновників (в результаті реорганізації), а 28.12.2018 - про припинення юридичної особи в результаті реорганізації за рішенням засновників, що підтверджується відповідним Витягом станом на 16.01.2019 (а.с.33-37).

Вважаючи наявними підстави для проведення позапланової виїзної ревізії, позивач звернувся до суду.

Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд зважає на наступне.

Так, правові та організаційні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні визначає Закон України від 26.01.1993 № 2939-XII Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні (далі-Закон №2939-XII).

Відповідно до частини 1 статті 1 Закону №2939-XII здійснення державного фінансового контролю забезпечує центральний орган виконавчої влади, уповноважений Кабінетом Міністрів України на реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю (далі - орган державного фінансового контролю).

Згідно з пунктом 1 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2016 №43 (далі - Положення №43), Державна аудиторська служба України (Держаудитслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України та який забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.

Держаудитслужба здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку міжрегіональні територіальні органи (пункт 7 Положення №43).

Пунктом 1 Положення про Північний Офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 №23, визначено, зокрема, що Північний офіс Держаудитслужби (далі - Офіс) підпорядковується Держаудитслужбі та є її міжрегіональним територіальним органом. У складі Офісу утворюються як структурні підрозділи управління у Вінницькій, Житомирській, Черкаській, Чернігівській областях (далі - управління). Управління здійснюють свої повноваження на території адміністративно-територіальної одиниці за їх місцезнаходженням відповідно.

У свою чергу, пунктами 1, 3 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області визначено, що Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області (далі - Управління) є структурним підрозділом Північного офісу Держаудитслужби (далі - Офіс). Основними завданнями Управління є реалізація повноважень Офісу на території Чернігівської області.

Згідно з частинами 2, 3 статті 2 Закону №2939-XII державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, інспектування, перевірки закупівель та моніторингу закупівлі. Порядок проведення органом державного фінансового контролю державного фінансового аудиту, інспектування та перевірки закупівель установлюється Кабінетом Міністрів України.

Інспектування здійснюється органом державного фінансового контролю у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявлення наявних фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб. Результати ревізії викладаються в акті (частина 1 статті 4 Закону №2939-XII).

Пунктом 4 частини 5 статті 11 Закону №2939-XII визначено, що позаплановою виїзною ревізією вважається ревізія, яка не передбачена в планах роботи органу державного фінансового контролю і проводиться у разі здійснення реорганізації (ліквідації) підконтрольної установи.

Частиною 6 статті 11 Закону №2939-XII передбачено, що позапланова виїзна ревізія може здійснюватися лише за наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду. Позапланова ревізія підконтрольної установи не може проводитися частіше одного разу на квартал.

Законом передбачено максимальний строк проведення позапланової ревізії, а саме, він не повинен перевищувати 15 робочих днів (частина 11 статті 11 Закону №2939-XII).

Аналізуючи вищевказані норми, суд дійшов висновку, що у разі реорганізації (ліквідації) підконтрольної установи органом державного фінансового контролю може бути проведена позапланова виїзна ревізія останньої на підставі рішення суду з максимальним строком її проведення 15 робочих днів.

В обґрунтування наявності підстав для проведення позапланової виїзної ревізії відповідача позивач посилається на реорганізацію підконтрольної установи.

Як встановлено судом вище, 12.01.2018 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис про перебування Киселівської сільської ради у стані припинення за рішенням засновників (в результаті реорганізації), а 28.12.2018 - про припинення юридичної особи в результаті реорганізації за рішенням засновників, що підтверджується відповідним Витягом станом на 16.01.2019 (а.с.33-37).

При цьому рішенням Менської міської ради (перша сесія сьомого скликання) від 30.05.2017 Про реорганізацію Киселівської сільської ради , зокрема, правонаступником прав та обов'язків Киселівської сільської ради визначено Менську міську раду, з дня набуття повноважень Менською міською радою, обраною Менською міською об'єднаною територіальною громадою (а.с.86).

Враховуючи вищенаведене, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для надання Управлінню Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області дозволу на проведення у Менській міській раді позапланової виїзної ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності колишньої Киселівської сільської ради, правонаступником якої є Менська міська рада, а саме: дослідження питань про стан збереження майна, використання оборотних та необоротних активів, видатки на оплату праці працівників та нарахування на заробітну плату, за період з 12.01.2018 по 17.12.2018, на підставі пункту 4 частини 5 статті 11 Закону України від 26.01.1993 № 2939-XII Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні , проведення якої доручити Управлінню Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, оскільки сукупність законодавчо встановлених положень та фактичних обставин, з якими закон пов'язує можливість проведення такого контрольного заходу, в даному випадку, позивачем доведено.

При цьому судом враховано, що позивачем у заяві про зміну предмету позову допущено технічну помилку у позовній вимогі про доручення проведення позапланової виїзної ревізії Управлінню Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області щодо періоду, а саме з 08.02.2018 по 17.12.2018 замість з 12.01.2018 по 17.12.2018.

За таких обставин адміністративний позов Північного офісу Держаудитслужби підлягає задоволенню повністю.

Оскільки позов Північного офісу Держаудитслужби підлягає задоволенню повністю, то суд вважає за необхідне стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Менської міської ради на користь Північного офісу Держаудитслужби судовий збір у сумі 1762,00 грн.

Керуючись статтями 227, 241-243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Північного офісу Держаудитслужби до Менської міської ради про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії - задовольнити повністю.

Надати дозвіл Управлінню Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області на проведення у Менській міській раді позапланової виїзної ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності колишньої Киселівської сільської ради, правонаступником якої є Менська міська рада, а саме: дослідження питань про стан збереження майна, використання оборотних та необоротних активів, видатки на оплату праці працівників та нарахування на заробітну плату, за період з 12.01.2018 по 17.12.2018, на підставі пункту 4 частини 5 статті 11 Закону України від 26.01.1993 № 2939-XII Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні .

Проведення у Менській міській раді позапланової виїзної ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності колишньої Киселівської сільської ради, правонаступником якої є Менська міська рада, а саме: дослідження питань про стан збереження майна, використання оборотних та необоротних активів, видатки на оплату праці працівників та нарахування на заробітну плату, за період з 12.01.2018 по 17.12.2018, строком 15 робочих днів, доручити Управлінню Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області протягом п'яти робочих днів з дня набрання рішенням законної сили.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Менської міської ради на користь Північного офісу Держаудитслужби судовий збір у сумі 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) грн. 00 коп.

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення суду може бути оскаржено до Шостого апеляційного адміністративного суду за правилами, встановленими статтями 293, 295 - 297 та підпунктом 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України, через Чернігівський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом 30 днів з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду у повному обсязі буде виготовлено 03.04.2019

Позивач: Північний офіс Держаудитслужби, адреса для листування: Єлецька, 11, м. Чернігів, 14000; адреса місцезнаходження: вул. Січових Стрільців, 18, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ - 40479560.

Відповідач: Менська міська рада, вул. Сергія Титаренка, 7, м. Мена, Менський район, Чернігівська область, 15600, код ЄДРПОУ - 04061777.

Суддя В.В. Падій

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.03.2019
Оприлюднено04.04.2019
Номер документу80924602
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —620/4117/18

Рішення від 25.03.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

Рішення від 25.03.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

Ухвала від 12.02.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

Ухвала від 18.12.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні