Ухвала
від 03.04.2019 по справі 826/9579/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А

03 квітня 2019 року м. Київ № 826/9579/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:

головуючого судді - Добрівської Н.А.,розглянувши клопотання позивача про вжиття заходів забезпечення позову в адміністративній справі

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Нові Зодчі" до Головного управління Держпраці у Київській області про визнання протиправною та скасування постанову №КВ14/920/АВ/П/ПТ/ТД-ФС105 від 25.04.2018 року, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Нові Зодчі" (02081, м. Київ, вул. Здолбунівська, 7-д) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Головного управління Держпраці у Київській області (04060, м. Київ, вул. Вавілових, 10) про визнання протиправною та скасування постанову №КВ14/920/АВ/П/ПТ/ТД-ФС105 від 25.04.2018 року.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 22.06.2018 року відкрито провадження в адміністративній справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження.

11.03.2019 року позивачем подано клопотання про забезпечення позову шляхом:

- зупинення дію постанови про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами №КВ 14/920/АВ/П/ПТ/ТД-ФС105 від 25.04.2018 року у відношенні ТОВ "Нові Зодчі" до набрання законної сили судовим рішенням у справі за позовом ТОВ "Нові Зодчі" до Головного управління Держпраці у Київськім області;

- заборони Головному управлінню Держпраці у Київській області здійснювати дії щодо стягнення штрафу за постановою про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами №КВ14/920/АВ/П/ПТ/ТД-ФС105 від 25.04.2018 року у відношенні ТОВ "Нові Зодчі" до набрання законної сили судовим рішенням у справі за позовом ТОВ "Нові Зодчі" до Головного управління Держпраці у Київській області.

Обґрунтовуючи подану заяву про вжиття заходів забезпечення позову, позивач посилається на те, що невжиття заходів забезпечення позову несе небезпеку заподіяння шкоди його правам, свободам та інтересам до ухвалення рішення у справі, та для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, оскільки виконавчий орган може примусово стягнути суму штрафу з позивача.

Виходячи з меж заявленого клопотання та обставин, на яких воно ґрунтується, суд встановив наступне.

Відповідно до ч.1 ст.150 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України) суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.

Згідно ч.2 ст.150 КАС України забезпечення позову допускається як до пред'явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо:

1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або

2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.

У ч.1 ст.151 КАС України позов може бути забезпечено:

1) зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта;

2) забороною відповідачу вчиняти певні дії;

3) встановленням обов'язку відповідача вчинити певні дії;

4) забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору;

5) зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.

Відповідно до ч.2 ст.151 КАС України суд може застосувати кілька заходів забезпечення позову. Заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб.

Виходячи з системного тлумачення зазначених положень вбачається, що застосування заходів забезпечення позову можливе лише у випадку існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або якщо захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також наявність ознак, які свідчать про очевидність протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень. При цьому небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача має бути очевидною.

Як вбачається з матеріалів справи, постановою Головного управління Держпраці у Київській області №КВ14/920/АВ/П/ПТ/ТД-ФС105 від 25.04.2018 року накладено на Товариство з обмеженою відповідальністю "Нові Зодчі" штраф у розмірі 111 690,00 грн.

25.01.2019 року державним виконавцем Дарницького районного відділу державної виконавчої служби м. Києва Головного територіального управління юстиції у м. Києві відкрито виконавче провадження №58193178 по примусовому виконанню постанови №КВ14/920/АВ/П/ПТ/ТД-ФС105 від 25.04.2018 року.

З огляду на вищевикладене, судом враховано твердження позивача, що існує реальна можливість стягнення державним виконавцем грошових коштів в межах примусового виконання постанови Головного управління Держпраці у Київській області №КВ14/920/АВ/П/ПТ/ТД-ФС105 від 25.04.2018 року, яку оскаржено до суду.

Вирішуючи заяву по суті суд виходить з наступного.

Відповідно до частини четвертої статті 150 Кодексу адміністративного судочинства України подання позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб'єкта владних повноважень, якщо суд не застосував відповідні заходи забезпечення позову.

Згідно п.2 ч.1 ст.34 Закону України "Про виконавче провадження" виконавець зупиняє вчинення виконавчих дій у разі зупинення судом стягнення на підставі виконавчого документа.

Європейський суд з прав людини у рішенні від 29.06.2006 року у справі "Пантелеєнко проти України" зазначив, що засіб юридичного захисту має бути ефективним, як на практиці, так і за законом.

У рішенні від 31.07.2003 року у справі "Дорани проти Ірландії" Європейський суд з прав людини зазначив, що поняття "ефективний засіб" передбачає запобігання порушенню або припиненню порушення, а так само встановлення механізму відновлення, поновлення порушеного права.

Правомірність (неправомірність) прийняття оскаржуваної постанови, на підставі якої з позивача може бути стягнуто суму штрафу, буде встановлена лише судовим рішенням, прийнятим за результатами розгляду цієї справи, тому у разі встановлення протиправності оскаржуваного рішення та задоволення позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "АВТ Сервіс Груп" про його скасування, позивачу доведеться докласти значних зусиль і витрат, щоб відновити свої права та повернути своє майно (кошти).

З огляду на викладене суд прийшов до висновку, що невжиття заходів, про які просить позивач, може створити очевидну небезпеку заподіяння шкоди його правам, свободам та інтересам до ухвалення рішення в адміністративній справі, захист вказаних прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів та для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль і витрат.

При цьому, суд зазначає, що належним способом захисту прав, свобод та інтересів позивача є забезпечення позову шляхом зупинення стягнення на підставі постанови Головного управління держпраці у Київській області №КВ14/920/АВ/П/ПТ/ТД-ФС105 від 25.04.2018 року до набрання законної сили рішенням в даній адміністративній справі.

За таких обставин суд вбачає наявність підстав для часткового задоволення клопотання про забезпечення адміністративного позову, оскільки невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду.

За таких обставин, керуючись статтями 150, 151, 153-155, 241-243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В :

Клопотання про забезпечення адміністративного позову задовольнити частково.

Зупинити стягнення на підставі постанови Головного управління Держпраці у Київській області №КВ14/920/АВ/П/ПТ/ТД-ФС105 від 25.04.2018 року про накладення штрафу на Товариство з обмеженою відповідальністю "Нові Зодчі" штрафу в розмірі 111 690,00 грн (сто одинадцять тисяч шістсот девяносто грн 00 коп.) до набрання законної сили судовим рішенням в адміністративній справі №826/9579/18.

Ухвала є виконавчим документом та підлягає негайному виконанню і може бути пред'явлена до примусового виконання в порядку Закону України "Про виконавче провадження" протягом трьох років.

Стягувачем у виконавчому провадженні, відкритому на підставі даної ухвали є Товариство з обмеженою відповідальністю "Нові Зодчі" (код ЄДРПОУ 34183097, адреса: 02081, м. Київ, вул. Здолбунівська, 7-д), боржником - Головне управління держпраці у Київській області (код ЄДРПОУ 39794214, адреса: 04060, м. Київ, вул. Вавілових, 10).

Ухвала набирає законної сили згідно ст.256 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до частини 8 статті 154 Кодексу адміністративного судочинства України ухвала про забезпечення позову може бути оскаржена в апеляційному порядку за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України. Оскарження ухвали не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи.

Суддя Н.А. Добрівська

Дата ухвалення рішення03.04.2019
Оприлюднено04.04.2019
Номер документу80924675
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправною та скасування постанову №КВ14/920/АВ/П/ПТ/ТД-ФС105 від 25.04.2018 року

Судовий реєстр по справі —826/9579/18

Рішення від 24.11.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрівська Н.А.

Ухвала від 24.11.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрівська Н.А.

Ухвала від 03.04.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрівська Н.А.

Ухвала від 22.06.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрівська Н.А.

Ухвала від 22.06.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрівська Н.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні