ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 826/8216/18 Суддя (судді) першої інстанції: Кузьменко А.І.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 квітня 2019 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого: Бєлової Л.В.
суддів: Аліменко В.О.,
Кучми А.Ю.
розглянувши у порядку письмового провадження у місті Києві апеляційну скаргу Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 08 лютого 2019 року (справу розглянуто у порядку письмового провадження) у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Укропткульттовари до Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про визнання протиправними та скасування постанови та наказу, -
В С Т А Н О В И В:
У травні 2018 року позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю Укропткульттовари , звернувся до суду першої інстанції з адміністративним позовом, у якому просив:
- визнати протиправним та скасувати наказ Департаменту з питань державного архітектурно - будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) №121 від 10 травня 2018 року про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт від 16 липня 2014 року №КВ 083141970261, декларації про готовність до експлуатації об'єкту, який належить до І-ІІІ категорії складності від 04 вересня 2014 року №КВ 143142470703 (по об'єкту Реконструкція приміщень офісно - складських будівель із влаштуванням багатофункціонального соціально - громадського комплексу за адресою: місто Київ, Голосіївський район, провулок Охтирський, будинок 7, корпус №4 Готель );
- визнати протиправною та скасувати постанову № 14/18/073-4354 від 15 травня 2018 року, складену Департаментом з питань державного архітектурно - будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), якою Товариство з обмеженою відповідальністю Укропткульттовари визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абзацом 3 пункту 4 частини 2 статті 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , та накладено штраф у сумі 651 940,00 грн.
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 08 лютого 2019 року позовні вимоги задоволено.
Не погоджуючись з таким рішенням суду, відповідачем подано апеляційну скаргу, у якій просить рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог відмовити повністю. Апелянт мотивує свої вимоги тим, що судом першої інстанції неповно з'ясовано обставини справи та порушено норми матеріального права.
У тексті апеляційної скарги відповідач просить здійснювати розгляд справи за участі представника апелянта.
Щодо заявленого відповідачем клопотання колегія суддів зазначає, що відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).
Частиною 2 статті 311 КАС України визначено, що якщо під час письмового провадження за наявними у справі матеріалами суд апеляційної інстанції дійде висновку про те, що справу необхідно розглядати у судовому засіданні, то він призначає її до апеляційного розгляду в судовому засіданні.
Колегія суддів, враховуючи обставини даної справи, а також те, що апеляційна скарга подана на рішення, перегляд якого можливий за наявними у справі матеріалами на підставі наявних у ній доказів, не вбачає підстав для задоволення клопотання про вихід із письмового провадження та проведення розгляду апеляційної скарги за участю учасників справи у відкритому судовому засіданні.
Відповідно до ст. 311 КАС України справа розглядається в порядку письмового провадження.
26 березня 2019 року до Шостого апеляційного адміністративного суду надійшов відзив ТОВ Укропткультовари , у якому позивач повністю підтримує рішення суду першої інстанції.
Як встановлено судом першої інстанції та вбачається з матеріалів справи, до Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) надійшло звернення ОСОБА_3 про здійснення перевірки факту експлуатації приміщень за адресою: місто Київ, провулок Охтирський, будинок 7 не за цільовим призначенням (в якості офісу) та скасування декларації про готовність об'єкта до експлуатації.
У відповідності до наданої суду першої інстанції копії наказу Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 06 березня 2018 року №84 на підставі вказаного вище звернення ОСОБА_3 вирішено здійснити проведення позапланової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю Укропткульттовари , Товариства з обмеженою відповідальністю Буддизайн Плюс , Товариства з обмеженою відповідальністю ОфісбудУкраїна ЛТД на предмет дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил на провулку Охтирському, 7 у Голосіївському районі міста Києва.
На підставі вказаного наказу головному державному інспектору інспекційного відділу №1 Управління контролю за будівництвом Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) ОСОБА_4 видано направлення для проведення планового (позапланового) заходу б/н від 27 березня 2018 року. Строк дії направлення з 27 березня 2018 року по 10 квітня 2018 року.
30 березня 2018 року копію направлення від 27 березня 2018 року вручено уповноваженому представнику позивача.
За результатами проведеної позапланової перевірки посадовими особами Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) складено акт без номеру, з якого вбачається, що перевірка проводилась у період з 27 березня 2018 року по 10 квітня 2018 року та з 27 квітня 2018 року по 02 травня 2018 року.
На підставі вказаного акту головним державним інспектором інспекційного відділу №1 Управління контролю за будівництвом Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) ОСОБА_4 складено протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 02 травня 2018 року.
Також, головним державним інспектором інспекційного відділу №1 Управління контролю за будівництвом Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) ОСОБА_4 винесено припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 02 травня 2018 року, яким зупинено експлуатацію приміщень офісно-складських будівель із влаштуванням багатофункціонального соціально-громадського комплексу на провулку Охтирському, 7 у Голосіївському районі мста Києва.
За результатом розгляду матеріалів справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності директором Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) ОСОБА_5 прийнято постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 15 травня 2018 року №14/18/073-4354, якою за порушення частини 10 статті 39 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності Товариство з обмеженою відповідальністю Укропткульттовари визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абзацом 3 пункту 4 статті 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та накладено штраф в сумі 651 940,00 грн.
Крім того, наказом виконуючого обов'язки директора Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) О. Поповича від 10 травня 2018 року №121 відповідно до частини 2 статті 39-1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності підпунктів 3, 5 пункту 3 Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення містобудівної діяльності від 17 січня 2017 року №1817-VIII на підставі листа ОСОБА_7 - головного архітектора проекту від 24 квітня 2018 року (вх. №073/М-408 від 24 квітня 2018 року) та акта перевірки, складеного 02 травня 2018 року, скасовано реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт №КВ 083141970261 від 16 липня 2014 року та декларації про готовність об'єкту до експлуатації №КВ143142470703 від 04 вересня 2014 року.
Вважаючи акти відповідача протиправними, позивач звернувся з даним адміністративним позовом до суду.
Суд першої інстанції адміністративний позов задовольнив та зазначив, що при скасуванні реєстрації декларацій про початок виконання будівельних робіт та про готовність об'єкту до експлуатації після реєстрації права власності на такий об'єкт відповідач діяв не у спосіб, визначений нормами законодаства.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та висновкам суду першої інстанції, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.
Законом України Про архітектурну діяльність від 20 травня 1999 року №687-XIV (далі - Закон України № 687-ХІV) визначені правові та організаційні засади здійснення архітектурної діяльності і спрямований на формування сприятливого життєвого середовища, досягнення естетичної виразності, економічної доцільності і надійності будинків, споруд та їх комплексів.
Відповідно до частини 10 Закону України №687-XIV, для забезпечення під час забудови територій, розміщення і будівництва об'єктів архітектури додержання суб'єктами архітектурної діяльності затвердженої містобудівної та іншої проектної документації, вимог вихідних даних, а також з метою захисту державою прав споживачів будівельної продукції здійснюється в установленому законодавством порядку державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд.
Згідно з частиною першою статті 41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності від 17 лютого 2011 року № 3038-VI (далі - Закон України № 3038-VI), державний архітектурно-будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт..
Процедура здійснення заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями (далі - суб'єкти містобудування) вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт визначена Порядком здійснення державного архітектурно - будівельного контролю, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року №553 (далі - Порядок № 553).
Відповідно до пункту 5 Порядку № 553, державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у порядку проведення планових та позапланових перевірок за територіальним принципом.
Згідно з пунктом 7 Порядку №553, позаплановою перевіркою вважається перевірка, що не передбачена планом роботи органу державного архітектурно-будівельного контролю. Підставами для проведення позапланової перевірки є, у тому числі, звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб'єктом містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності.
Строк проведення позапланової перевірки не може перевищувати десяти робочих днів, а у разі потреби може бути одноразово продовжений за письмовим рішенням керівника відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю чи його заступника не більше ніж на два робочих дні.
Під час проведення позапланової перевірки посадова особа органу державного архітектурно-будівельного контролю зобов'язана пред'явити службове посвідчення та надати копію направлення для проведення позапланової перевірки.
Як вбачається з матеріалів справи, до Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) надійшло звернення ОСОБА_3 про здійснення перевірки факту експлуатації приміщень за адресою: місто Київ, провулок Охтирський, будинок 7 не за цільовим призначенням (в якості офісу) та скасування декларації про готовність об'єкта до експлуатації.
У відповідності до наказу Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 06 березня 2018 року №84 на підставі вказаного вище звернення ОСОБА_3 вирішено здійснити проведення позапланової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю Укропткульттовари , Товариства з обмеженою відповідальністю Буддизайн Плюс , Товариства з обмеженою відповідальністю ОфісбудУкраїна ЛТД на предмет дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил на провулку Охтирському, 7 у Голосіївському районі міста Києва.
На підставі вказаного наказу головному державному інспектору інспекційного відділу №1 Управління контролю за будівництвом Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) ОСОБА_4 видано направлення для проведення планового (позапланового) заходу б/н від 27 березня 2018 року. Строк дії направлення з 27 березня 2018 року по 10 квітня 2018 року.
Відповідно до пункту 7 Порядку № 553, термін проведення перевірки було продовжено на два робочі дні з 27 квітня 2018 року до 02 травня 2018 року, про що видано відповідне направлення від 27 квітня 2018 року.
Так, як вбачається з матеріалів справи, відповідачем було проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил на об'єкті: Реконструкція приміщень офісно - складських будівель із влаштуванням багатофункціонального соціально - громадського комплексу за адресою: місто Київ, Голосіївський район, провулок Охтирський, будинок 7, корпус №4 Готель у Голосіївському районі міста Києва .
Перевіркою встановлено наступні порушення:
-статті 7 Закону України Про архітектурну діяльність , статті 31 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності пункту 4.1 та пункту 4.6.2 ДБН А.2.2.-3-2014 Склад та зміст проектної документації , головний архітектор проекту - ОСОБА_7 кваліфікаційний, сертифікат АА №001230, не розробляв проектну документацію стадії П на об'єкт будівництва Реконструкція приміщень офісно-складських будівель із влаштуванням багатофункціонального соціально-громадського комплексу на провулку Охтирському, 7, корпус №4 Готель у Голосіївському районі м. Києва ;
-частини 10 статті 39 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , замовником будівництва Товариством з обмеженою відповідальністю Укропткульттовари внесені недостовірні дані у декларацію про початок виконання будівельних робіт №КВ 083141970261 від 16 липня 2014 року та декларацію про готовність об'єкту до експлуатації №КВ143142470703 від 04 вересня 2014 року в частині зазначеного головного архітектору проекту та належно розробленої і затвердженої проектної документації на об'єкт будівництва Реконструкція приміщень офісно-складських будівель із влаштуванням багатофункціонального соціально-громадського комплексу на провулку Охтирському,7, корпус №4 Готель у Голосіївському районі м. Києва ;
-пункту 11 постанови Кабінету міністрів України Про затвердження Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю від 23 травня 2011 року № 553, замовником будівництва Товариством з обмеженою відповідальністю Укропткульттовари не надано в повному обсязі документів необхідних для здійснення архітектурно-будівельного контролю, а саме: проектну документацію, розроблену та затверджену у встановленому порядку; містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (за наявності); звіт про інженерні вишукування; технічний паспорт на об'єкт нерухомого майна; документи, які підтверджують право власності на об'єкт нерухомого майна; договір на проведення технічного нагляду, кваліфікаційний сертифікат; договір на проведення авторського нагляду,кваліфікаційний сертифікат,журнал авторського нагляду; договір на розроблення проектної документації; договір на виконання будівельних робіт; виконавчу документацію згідно ДБН А.3.1-5.
На підставі вказаного акту головним державним інспектором інспекційного відділу №1 Управління контролю за будівництвом Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) ОСОБА_4 складено протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 02 травня 2018 року.
Також, головним державним інспектором інспекційного відділу №1 Управління контролю за будівництвом Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) ОСОБА_4 винесено припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 02 травня 2018 року, яким зупинено експлуатацію приміщень офісно-складських будівель із влаштуванням багатофункціонального соціально-громадського комплексу на провулку Охтирському, 7 у Голосіївському районі мста Києва.
За результатом розгляду матеріалів справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності директором Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) ОСОБА_5 прийнято постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 15 травня 2018 року №14/18/073-4354, якою за порушення частини 10 статті 39 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності Товариство з обмеженою відповідальністю Укропткульттовари визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абзацом 3 пункту 4 статті 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та накладено штраф в сумі 651 940,00 грн.
Відповідно до пункту 6 Порядку накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 6 квітня 1995 року №244, штраф за правопорушення може бути накладено на суб'єкта містобудування протягом шести місяців з дня виявлення правопорушення, але не пізніше ніж через три роки з дня його вчинення.
Днем виявлення правопорушення є день складення акта перевірки відповідного суб'єкта містобудування.
З матеріалів справи вбачається, що порушення позивачем частини 10 статті 39 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності полягає у внесенні до декларації про початок виконання будівельних робіт №КВ 083141970261 від 16 липня 2014 року та декларації про готовність об'єкту до експлуатації №КВ143142470703 від 04 вересня 2014 року недостовірних даних.
Згідно частини 11 статті 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 14 жовтня 1994 року № 208/94-ВР, штраф може бути накладено на суб'єктів містобудування протягом шести місяців з дня виявлення правопорушення, але не пізніш як через три роки з дня його вчинення.
Відповідно до підпункту 3 пункту 8 Порядку накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 6 квітня 1995 року №244 провадження у справі про правопорушення у сфері містобудівної діяльності не може бути розпочате, а розпочате провадження підлягає закриттю в разі: закінчення на момент розгляду справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності строків, передбачених Законом.
Відтак, постановою від 15 травня 2018 року №14/18/073-4354 на позивача накладено штраф за порушення, які мали місце в липні та вересні 2014 року, що вказує на порушення відповідачем при прийнятті вказаної постанови пункту 6 Порядку накладення штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 6 квітня 1995 року №244.
Отже, враховуючи, що на момент розгляду справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності щодо позивача, закінчився строк визначений частиною 11 статті 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 14 жовтня 1994 року № 208/94-ВР, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо наявності підстав для скасування оскаржуваної постанови від 15 травня 2018 року №14/18/073-4354.
В апеляційній скарзі відповідач зазначає, що будівництво є триваючим правопорушенням, поняття якого визначено в теорії адміністративного права, а моментом його виявлення є день складення акту 02 травня 2018 року. Відтак, визначений законодавством строк відповідачем пропущений не був.
Щодо вищенаведених доводів апелянта, колегія суддів зазначає, що триваючими адміністративними правопорушеннями є порушення, пов'язані з тривалим, неперервним невиконанням обов'язків, передбачених правовою нормою. Тобто, триваючі правопорушення характеризуються тим, що особа, яка вчинила якісь певні дії чи бездіяльність, перебуває надалі у стані безперервного продовження цих дій (бездіяльності). Ці дії безперервно порушують закон протягом якогось часу.
Відтак, колегія суддів вважає необґрунтованими доводи апелянта щодо належності правопорушень у даній справі до категорії триваючих, оскільки правопорушення, що полягає у внесенні неправдивих даних до декларацій не є триваючим правопорушенням, так як характеризується вчиненням одноразової дії у певний час.
Окрім того, як вбачається з матеріалів справи, наказом Департаменту з питань державного архітектурно - будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) №121 від 10 травня 2018 року скасовано реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт від 16 липня 2014 року №КВ 083141970261 та декларації про готовність до експлуатації об'єкту, який належить до І-ІІІ категорії складності від 04 вересня 2014 року №КВ 143142470703.
Вищевказаний наказ прийнято, зокрема, на підставі заяви ОСОБА_8 від 24 квітня 2018 року, в якій повідомлено, що з ним не укладався договір на розроблення проектної документації, проект стадії П по об'єкту Реконструкція приміщень офісно - складських будівель із влаштуванням багатофункціонального соціально - громадського комплексу за адресою: місто Київ, Голосіївський район, провулок Охтирський, будинок 7, корпус №4 Готель , він не розробляв та не надавав згоди на внесення його даних до декларацій про початок виконання будівельних робіт та про готовність об'єкта до експлуатації.
Відповідно до частин 2, 3 статті 39-1 Закону України №3038-VI, у разі виявлення відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю факту подання недостовірних даних, наведених у надісланому повідомленні чи зареєстрованій декларації, які є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом, зокрема, якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи без належно затвердженого проекту або будівельного паспорта, а також у разі скасування містобудівних умов та обмежень реєстрація такої декларації, право на початок виконання підготовчих або будівельних робіт, набуте на підставі поданого повідомлення, підлягають скасуванню відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Про скасування декларації чи права на початок виконання підготовчих або будівельних робіт, набутого на підставі поданого повідомлення, відповідний орган державного архітектурно-будівельного контролю письмово повідомляє замовника протягом трьох робочих днів з дня скасування.
Пунктом 3 Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення містобудівної діяльності від 17 січня 2017 року №1817-VIII установлено, що зареєстровані до набрання чинності цим Законом декларації про початок виконання підготовчих та/або будівельних робіт можуть бути скасовані відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, у разі, зокрема, виявлення органом державного архітектурно-будівельного контролю факту подання недостовірних даних, наведених у зареєстрованій декларації, які є підставою вважати об'єкт самочинним будівництвом, зокрема якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи без належно затвердженого проекту або будівельного паспорта.
До того ж, колегія суддів наголошує, що як визначено пунктом 7 Порядку №553, проведення перевірки достовірності даних, наведених у повідомленні та декларації про початок виконання підготовчих робіт, повідомленні та декларації про початок виконання будівельних робіт, декларації про готовність об'єкта до експлуатації відбувається протягом трьох місяців з дня подання зазначених документів.
З аналізу положень статті 41 Закону України від 17 лютого 2011 року №3038-VI та Порядку №553, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що сукупність заходів, які здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю за додержанням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил можуть здійснюватись лише під час виконання відповідними суб'єктами підготовчих та будівельних робіт та протягом трьох місяців з дня подання відповідних декларацій.
Згідно з частиною 5 статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
У постанові Верховного Суду від 02 жовтня 2018 року у справі № 465/1461/16-а, Верховний Суд прийшов до висновку, що після реєстрації права власності на збудований об'єкт нерухомості на підставі зареєстрованої декларації про готовність об'єкту до експлуатації, остання вичерпує свою дію фактом виконання.
Так, право власності на об'єкт нерухомого майна за адресою: місто Київ, провулок Охтирський, будинок 7, літера Д, корпус 4 зареєстровано до проведення відповідачем відповідної перевірки.
Отже, при скасуванні реєстрації декларацій про початок виконання будівельних робіт та про готовність об'єкту до експлуатації після спливу 3-місячного строку, визначеного Порядком № 553, а також після реєстрації права власності на такий об'єкт, відповідач діяв не у спосіб, визначний нормами законодавства, а тому наказ Департаменту з питань державного архітектурно - будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) №121 від 10 травня 2018 року є протиправним та підлягає скасуванню.
Відтак, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, викладених в рішенні Окружного адміністративного суду від 08 лютого 2019 року, а відтак не є підставою для його скасування.
Враховуючи вищевикладене, з'ясувавши та перевіривши всі фактичні обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення, враховуючи основні засади адміністративного судочинства, вимоги законодавства України та судову практику, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю Укропткульттовари до Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про визнання протиправними та скасування постанови та наказу.
Згідно з положеннями ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Відповідно до вимог ст. 316 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Суд апеляційної інстанції зазначає, що рішення суду першої інстанції постановлене з додержанням норм матеріального і процесуального права, обставини справи встановлено повно та досліджено всебічно.
Заслухавши доповідь головуючого судді, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги та відзиву на неї, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню.
Керуючись ст. 243, 315, 316, 322 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційний суд
П О С Т АН О В И В:
Апеляційну скаргу Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 08 лютого 2019 року - залишити без задоволення.
Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 08 лютого 2019 року - залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з моменту прийняття та може бути оскаржена протягом 30 днів, з урахуванням положень ст. 329 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.
Повний текст виготовлено 03.04.2019.
Головуючий суддя Л.В.Бєлова
Судді В.О. Аліменко,
А.Ю. Кучма
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.04.2019 |
Оприлюднено | 05.04.2019 |
Номер документу | 80925542 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Бєлова Людмила Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні