Рішення
від 03.04.2019 по справі 560/232/19
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/232/19

РІШЕННЯ

іменем України

03 квітня 2019 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Майстера П.М.

за участю:секретаря судового засідання Нетичай Ю.В. представників позивача Шкуратова П.С., Скаженюка О.С., представника відповідача Федючка В.М. розглянувши адміністративну справу за позовом Підприємства "Господарське управління Федерації профспілок Хмельницької області" до Головного управління ДФС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування рішення,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовною заявою до Головного управління ДФС у Хмельницькій області, в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Хмельницькій області про анулювання реєстрації єдиного податку №23/5805 від 29.12.2018 року;

- відновити реєстрацію Підприємства "Господарське управління Федерації профспілок Хмельницької області як платника єдиного податку з 01.01.2019 року.

В обґрунтування позовних вимог в позовній заяві зазначає, що позивач є юридичною особою, що здійснює господарську діяльність з надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна. Позивач з 01 січня 2012 року перебував на спрощеній системі оподаткування на підставі свідоцтва платника єдиного податку від 01.01.2012 року серії А № 070036.

29 грудня 2018 року головним державним ревізор-інспектором відділу податків і зборів з юридичних осіб Хмельницького управління ГУ ДФС у Хмельницькій області Решовським І.М. проведено аналіз відповідності вимогам перебування позивача на обліку як платника єдиного податку третьої групи, про що було складено Акт визначення підстав щодо перебування Підприємства Господарське управління федерації профспілок Хмельницької області на обліку як платника єдиного податку третьої групи за № 23/22-01-58-05/22985870 від 29.12.2018 року.

29 грудня 2018 року за результатами аналізу відповідності вимогам перебування позивача на обліку як платника єдиного податку третьої групи, оформленого Актом, прийнято Рішення про анулювання реєстрації єдиного податку за № 23/5805, яким було анульовано реєстрацію платником єдиного податку позивача з 01.01.2019.

Позивач вважає, що прийняте відповідачем Рішення суперечить вимогам Податкового кодексу України, оскільки нормами Податкового кодексу України не передбачено, що у відсутності відомостей щодо розміру часток засновників в статутному фонді, така особа не може перебувати на спрощеній системі оподаткування.

Ухвалою суду від 22.01.2019 року у задоволенні заяви Підприємства "Господарське управління Федерації профспілок Хмельницької області" про вжиття заходів забезпечення позову по адміністративній справі №560/232/19 відмовлено.

Ухвалою суду від 04.02.2019 року відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.

Враховуючи складність справи, характер спірних правовідносин та предмет доказування суд ухвалою від 22.02.2019 року призначив до розгляду справу №560/232/19 за правилами загального позовного провадження.

Відповідно до ухвали суду від 03.04.2019 підготовче провадження закрито та призначено розгляд цієї справи по суті.

У судовому засіданні представники позивача підтримали заявлені позовні вимоги, просили суд адміністративний позов задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнав, надавши суду відзив на позовну заяву, в якому вказує, що в ході аналізу даних ITC Податковий блок з'ясовано, що засновником Підприємства "Господарське управління федерації профспілок Хмельницької області" - є Федерація Профспілок Хмельницької області (код ЄДРПОУ 02662662), сума внеску в статутний фонд 0 грн. Засновник не є платником єдиного податку.

Зазначає, що юридична особа, у якої статутний фонд дорівнює нулю і яка має одного засновника - юридичну особу, що не є платником єдиного податку, не може застосовувати спрощену систему оподаткування, обліку та звітності. Актом визначення підстав щодо перебування Підприємства Господарське управління федерації профспілок Хмельницької області на обліку як платника єдиного податку третьої групи від 29.12.2018 року №23/22-01-58-05/22985870 встановлено порушення платником пп. 291.5.5 п. 291.5 ст. 291 Податкового кодексу України. Зазначив, що відповідач, приймаючи оскаржуване рішення діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені чинним законодавством України.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши належним чином зібрані докази по справі, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи на яких ґрунтуються вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення спору по суті, приходить до висновків, що позовні вимоги підлягають до задоволення з наступних підстав.

Судом встановлено, що Підприємство Господарське управління федерації профспілок Хмельницької області зареєстровано як юридична особа 30 грудня 1998 року, перебуває на спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності з 01.01.2012 року, що підтверджується копією Свідоцтва платника єдиного податку серії А №070036. Ставка єдиного податку становить 5%, вид господарської діяльності 70.20.0 - Здавання в оренду власного нерухомого майна.

29.11.2018 року головним державним ревізор-інспектором відділу податків і зборів з юридичних осіб Хмельницького управління ГУ ДФС у Хмельницькій області Решовським І.М. проведено аналіз відповідності вимогам перебування Підприємства Господарське управління федерації профспілок Хмельницької області на обліку як платника єдиного податку третьої групи, про що було складено Акт визначення підстав щодо перебування Підприємства Господарське управління федерації профспілок Хмельницької області на обліку як платника єдиного податку третьої групи № 23/22-01-58-05/22985870 від 29.12.2018 року.

Згідно вказаного Акту встановлено, що відповідно до п.п. 291.5.5 п. 291.5 ст. 291 Податкового кодексу України передбачено, що не можуть бути платниками єдиного податку третьої групи суб'єкти господарювання, у статутному капіталі яких сукупність часток, що належать юридичним особам, які не є платниками єдиного податку, дорівнює або перевищує 25 відсотків. В ході перевірки встановлено, що засновником Підприємства Господарське управління федерації профспілок Хмельницької області є Федерація Профспілок Хмельницької області, яка не є платником єдиного податку і статутний капітал становить 0 грн.

Тобто, реєстрація платника єдиного податку Підприємства Господарське управління федерації профспілок Хмельницької області підлягає анулюванню шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу.

29.12.2018 року Головним управлінням ДФС у Хмельницькій області було прийнято Рішення №23/5805 про анулювання реєстрації єдиного податку, яким було анульовано реєстрацію платником єдиного податку Підприємство Господарське управління федерації профспілок Хмельницької області з 01.01.2019.

Позивач, не погодившись з вказаним рішенням, оскаржив його в судовому порядку.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наведене нижче.

Наказом Міністерства фінансів України від 07.02.2013 № 73, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 28.02.2013 за № 336/22868, затверджено Національне положення (стандарт) бухгалтерського обліку 1 Загальні вимоги до фінансової звітності .

Норми цього Національного положення (стандарту) застосовуються до фінансової звітності і консолідованої фінансової звітності юридичних осіб (далі підприємства) усіх форм власності (крім банків та бюджетних установ), які зобов'язані подавати фінансову звітність згідно із законодавством (п. 2 Розділу І Положення).

Розділ IV Положення, а саме пункт 9 визначає зміст інформації, яка наводиться у примітках до фінансової звітності, а саме інформація про:

9.1. Розподіл часток зареєстрованого капіталу між власниками.

9.2. Права, привілеї або обмеження щодо цих часток.

9.3.Зміни у складі часток власників у зареєстрованому капіталі.

Додатком 1 до ПСБО 1 визначено форму балансу (звіт про фінансовий стан) підприємства.

Розділ І Пасиву балансу містить дані про власний капітал, а саме строку 1400 Зареєстрований (пайовий) капітал . У вказану строку включається кредитове сальдо що рахунку 40, а саме зафіксована в установчих документах сума статутного капіталу, іншого зареєстрованого капіталу, а також пайовий капітал у сумі, яка формується відповідно до законодавства.

Відповідно до пункту 291.3 статті 291 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VІ, зі змінами та доповненнями (далі - ПКУ), юридична особа може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановлених главою 1 розділу XIV ПКУ, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному цією главою.

Згідно із п.п. 291.5.5 п. 291.5 ст. 291 ПКУ не можуть бути платниками єдиного податку суб'єкти господарювання, у статутному капіталі яких сукупність часток, що належать юридичним особам, які не є платниками єдиного податку, дорівнює або перевищує 25 відсотків.

З приписів вказаних норм вбачається, що обмеженням права на перебування особи на спрощеній системі оподаткування є наявність у особи статутного капіталу, а також те, що в складі цього капіталу наявні 25, або більше відсотків, що належать юридичним особам, які не є платниками єдиного податку.

З цього слід зробити висновок, що в разі наявності у статутному капіталі особи менше 25%, що належать юридичним особам, які не є платниками єдиного податку, або в разі повної відсутності статутного капіталу, обмеження передбачені п.п. 291.5.5 п. 291.5 ст. 291 ПКУ застосовуватись не можуть.

Підприємство Господарське управління федерації профспілок Хмельницької області є юридичною особою/суб'єктом господарювання при створенні якого статутний фонд/капітал не передбачався та не формувався, а отже на нього не поширюється обмеження щодо частки засновників (учасників) у статутному фонді та не можуть застосовуватись п.п. 291.5.5 п. 291.5 ст. 291 ПКУ.

До моменту набрання чинності Господарського кодексу України від 16 січня 2003 року № 436-ІV, із змінами та доповненнями (до 01.01.2004), юридичні особи могли створюватись із формуванням статутного фонду або без його формування згідно законодавства. Тобто, у суб'єктів, у яких статутний фонд не сформовано (не передбачено), частку засновників (учасників) у статутному фонді визначити неможливо.

У разі, якщо засновниками суб'єкта господарювання, які не є платниками єдиного податку, прийнято рішення не формувати (не створювати) статутний капітал, на нього не можуть поширюватися обмеження щодо частки засновників у статутному фонді такого суб'єкта. А отже, на суб'єкта господарювання, засновником якого є неприбуткова організація (громадська, благодійна), у яких не передбачено статутний капітал, не поширюється обмеження щодо частки засновників (учасників) у статутному фонді такої юридичної особи.

Таким чином висновки ДФС щодо неможливості перебувати на єдиному податку, якщо є тільки один засновник, при умові відсутності статутного капіталу (не передбачено в Статуті підприємства), суперечать вимогам Податкового Кодексу України.

Суд враховує те, що Федерація профспілок Хмельницької області як засновник Підприємства "Господарське управління Федерації профспілок Хмельницької області" є неприбутковою організацією, що підтверджується рішенням ДПІ в м.Хмельницькому №1622254601167 від 01.11.2016 року. Крім того, у Федерації профспілок Хмельницької області відсутній статутний капітал, що підтверджується Статутом Федерації профспілок Хмельницької області, копія якого наявна в матеріалах справи.

Зважаючи на наведене суд вважає, що Рішення про анулювання реєстрації єдиного податку №23/5805 від 29.12.2018 року Головним управлінням ДФС у Хмельницькій області було винесено із неправильним застосуванням норм Податкового кодексу України, є неправомірним і підлягає скасуванню.

За таких підстав Головне управління Державної фіскальної служби у у Хмельницькій області необхідно зобов'язати відновити реєстрацію Підприємства "Господарське управління Федерації профспілок Хмельницької області" як платника єдиного податку з 01.01.2019 року.

Частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні (ч.1 ст.90 КАС України).

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів позивача, оцінивши досліджені під час судового розгляду справи докази в їх сукупності, суд приходить до висновку, що представником відповідача не доведено правомірність оскаржуваного рішення про анулювання реєстрації єдиного податку №23/5805 від 29.12.2018 року, а тому адміністративний позов Підприємства "Господарське управління Федерації профспілок Хмельницької області" необхідно задоволити.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При поданні позовної заяви позивач сплатив судовий збір в розмірі 3842,00 грн. Відтак, у відповідності до вимог ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України на користь Підприємства "Господарське управління Федерації профспілок Хмельницької області" необхідно присудити 3842,00 грн. судового збору.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

адміністративний позов задоволити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Хмельницькій області про анулювання реєстрації єдиного податку Підприємства "Господарське управління Федерації профспілок Хмельницької області від 29.12.2018 року №23/5805.

Зобов'язати Головне управління ДФС у Хмельницькій області відновити реєстрацію Підприємства "Господарське управління Федерації профспілок Хмельницької області як платника єдиного податку з 01.01.2019 року.

Стягнути з Головного управління ДФС у Хмельницькій області на користь Підприємства "Господарське управління Федерації профспілок Хмельницької області за рахунок бюджетних асигнувань судові витрати (судовий збір) в сумі 3 842.00грн (три тисячі вісімсот сорок дві грн).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 05 квітня 2019 року

Позивач:Підприємство "Господарське управління Федерації профспілок Хмельницької області (вул. Соборна, 57, м.Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 22985870) Відповідач:Головне управління ДФС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17, м.Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 39492190)

Головуючий суддя П.М. Майстер

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.04.2019
Оприлюднено08.04.2019
Номер документу80977798
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/232/19

Ухвала від 23.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 11.07.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Постанова від 11.07.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 02.07.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 20.06.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 28.05.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 13.05.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Рішення від 03.04.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Майстер П.М.

Ухвала від 03.04.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Майстер П.М.

Ухвала від 22.02.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Майстер П.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні