Постанова
від 11.07.2019 по справі 560/232/19
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 560/232/19

Головуючий суддя 1-ої інстанції - Майстер П.М.

Суддя-доповідач - Шидловський В.Б.

11 липня 2019 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Шидловського В.Б.

суддів: Іваненко Т.В. Кузьменко Л.В. ,

за участю:

секретаря судового засідання: Ткач В.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Хмельницькій області на рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 03 квітня 2019 року у справі за адміністративним позовом Підприємства "Господарське управління Федерації профспілок Хмельницької області до Головного управління Державної фіскальної служби у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування рішення,

В С Т А Н О В И В :

У січні 2019 року Підприємство "Господарське управління Федерації профспілок Хмельницької області звернулося до суду з адміністративним позовом у якому просило:

- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Хмельницькій області про анулювання реєстрації єдиного податку №23/5805 від 29.12.2018 року;

- відновити реєстрацію Підприємства "Господарське управління Федерації профспілок Хмельницької області як платника єдиного податку з 01.01.2019 року.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач є юридичною особою, що здійснює господарську діяльність з надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна. Позивач з 01 січня 2012 року перебував на спрощеній системі оподаткування на підставі свідоцтва платника єдиного податку від 01.01.2012 року серії А в„– 070036 . Головним державним ревізор-інспектором відділу податків і зборів з юридичних осіб Хмельницького управління ГУ ДФС у Хмельницькій області Решовським І.М., 29 грудня 2018 року, проведено аналіз відповідності вимогам перебування позивача на обліку як платника єдиного податку третьої групи, про що було складено Акт визначення підстав щодо перебування Підприємства "Господарське управління федерації профспілок Хмельницької області" на обліку як платника єдиного податку третьої групи за № 23/22-01-58-05/22985870 від 29.12.2018 року. За результатами аналізу відповідності вимогам перебування позивача на обліку як платника єдиного податку третьої групи, оформленого Актом, прийнято Рішення про анулювання реєстрації єдиного податку за № 23/5805, яким було анульовано реєстрацію платником єдиного податку позивача з 01.01.2019. Позивач вважає, що прийняте відповідачем Рішення суперечить вимогам Податкового кодексу України, оскільки нормами Податкового кодексу України не передбачено, що у відсутності відомостей щодо розміру часток засновників в статутному фонді, така особа не може перебувати на спрощеній системі оподаткування.

Рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 03 квітня 2019 року позовні вимоги задоволено повністю.

Не погоджуючись із вказаним рішенням суду Головне управління ДФС у Хмельницькій області оскаржило його в апеляційному порядку. Вважає, що оскаржуване рішення прийняте з порушенням норм матеріального права та просить його скасувати і та ухвалити нове, яким відмовити у позові.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги зазначає, що не можуть бути платниками єдиного податку суб`єкти господарювання, у статутному капіталі яких сукупність часток, що належать юридичним особам, які не є платниками єдиного податку.

Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши матеріали справи та апеляційну скаргу, в межах викладених в ній доводів, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних міркувань.

Судом першої інстанції встановлено, що Підприємство "Господарське управління федерації профспілок Хмельницької області" зареєстровано як юридична особа 30 грудня 1998 року, перебуває на спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності з 01.01.2012 року, що підтверджується копією Свідоцтва платника єдиного податку серії А в„– 070036 . Ставка єдиного податку становить 5%, вид господарської діяльності 70.20.0 - Здавання в оренду власного нерухомого майна.

29.11.2018 року головним державним ревізор-інспектором відділу податків і зборів з юридичних осіб Хмельницького управління ГУ ДФС у Хмельницькій області Решовським І.М. проведено аналіз відповідності вимогам перебування Підприємства "Господарське управління федерації профспілок Хмельницької області" на обліку як платника єдиного податку третьої групи, про що було складено Акт визначення підстав щодо перебування Підприємства "Господарське управління федерації профспілок Хмельницької області" на обліку як платника єдиного податку третьої групи № 23/22-01-58-05/22985870 від 29.12.2018 року.

Згідно вказаного Акту встановлено, що відповідно до п.п.291.5.5 п.291.5 ст.291 Податкового кодексу України передбачено, що не можуть бути платниками єдиного податку третьої групи суб`єкти господарювання, у статутному капіталі яких сукупність часток, що належать юридичним особам, які не є платниками єдиного податку, дорівнює або перевищує 25 відсотків. В ході перевірки встановлено, що засновником Підприємства "Господарське управління федерації профспілок Хмельницької області" є Федерація Профспілок Хмельницької області, яка не є платником єдиного податку і статутний капітал становить 0 грн.

Тобто, реєстрація платника єдиного податку Підприємства "Господарське управління федерації профспілок Хмельницької області" підлягає анулюванню шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу.

29.12.2018 року Головним управлінням ДФС у Хмельницькій області було прийнято Рішення № 23/5805 про анулювання реєстрації єдиного податку, яким було анульовано реєстрацію платником єдиного податку Підприємство "Господарське управління федерації профспілок Хмельницької області" з 01.01.2019.

Позивач, не погодившись з вказаним рішенням, оскаржив його в судовому порядку.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про протиправність такого рішення виходячи з наступного.

Відповідно до п.291.2. ст.291 Податкового кодексу України, спрощена система оподаткування, обліку та звітності - особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів, встановлених пунктом 297.1 статті 297 цього Кодексу, на сплату єдиного податку в порядку та на умовах, визначених цією главою, з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності.

Пунктом 291.3. статті 291 Податкового кодексу України передбачено, що юридична особа чи фізична особа - підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим цією главою, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному цією главою.

Згідно пп.291.5.5. п.291.5 ст.291 Податкового кодексу України не можуть бути платниками єдиного податку суб`єкти господарювання, у статутному капіталі яких сукупність часток, що належать юридичним особам, які не є платниками єдиного податку, дорівнює або перевищує 25 відсотків.

Відносини, пов`язані зі створенням і діяльністю професійних спілок регулюються Законом України Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності від 15 вересня 1999 року №1045-ХІV.

Статтею 35 вказаного Закону передбачено, що з метою реалізації статутних завдань профспілки, їх об"єднань, які є юридичними особами, можуть здійснювати необхідну господарську та фінансову діяльність шляхом надання безоплатних послуг, робіт, створення в установленому законодавством порядку підприємств, установ та організацій із статусом юридичної особи, формувати відповідні фонди, кредитні спілки.

Підприємство "Господарське управління федерації профспілок Хмельницької області" зареєстровано як юридична особа 30 грудня 1998 року, перебуває на спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності з 01.01.2012 року, що підтверджується копією Свідоцтва платника єдиного податку серії А в„– 070036 . Ставка єдиного податку становить 5%, вид господарської діяльності 70.20.0 - Здавання в оренду власного нерухомого майна.

Варто врахувати, що до моменту набрання чинності Господарського кодексу України від 16 січня 2003 року № 436-IV, юридичні особи могли створюватись із формуванням статутного фонду або без його формування згідно із законодавством.

Також, судом першої інстанції вірно не взято до уваги доводи відповідача про те, що засновником Підприємства "Господарське управління федерації профспілок Хмельницької області" - є Федерація Профспілок Хмельницької області, яка не є платником єдиного податку, а тому сукупність часток, що належать цим юридичним особам, які не є платниками єдиного податку, дорівнює 100 відсоткам.

Підприємство "Господарське управління федерації профспілок Хмельницької області" є юридичною особою/суб`єктом господарювання при створенні якого статутний фонд/капітал не передбачався та не формувався, а отже на нього не поширюється обмеження щодо частки засновників (учасників) у статутному фонді та не можуть застосовуватись п.п.291.5.5 п.291.5 ст.291 ПКУ.

У разі, якщо засновниками суб`єкта господарювання, які не є платниками єдиного податку, прийнято рішення не формувати (не створювати) статутний капітал, на нього не можуть поширюватися обмеження щодо частки засновників у статутному фонді такого суб`єкта. А отже, на суб`єкта господарювання, засновником якого є неприбуткова організація (громадська, благодійна), у яких не передбачено статутний капітал, не поширюється обмеження щодо частки засновників (учасників) у статутному фонді такої юридичної особи.

Таким чином висновки ДФС щодо неможливості перебувати на єдиному податку, якщо є тільки один засновник, при умові відсутності статутного капіталу (не передбачено в Статуті підприємства), суперечать вимогам Податкового Кодексу України.

Аналогічна правова позиція висвітлена у постанові Верховного Суду від 08 лютого 2019 року у справі № 803/736/15-а.

Так, згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 26.03.2013 по Підприємству "Господарське управління федерації профспілок Хмельницької області" відомості щодо наявності статутного фонду та відомості щодо розміру часток засновників в статутному фонді - відсутні.

Відповідно до частини першої статті 18 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 15 травня 2003 року № 755-IV якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.

Тому, враховуючи відомості з Єдиного державного реєстру, суд першої інстанції дійшов до вірного висновку, що статутний фонд Підприємства "Господарське управління федерації профспілок Хмельницької області" не сформовано. Оскільки розмір внеску учасників становить 0,00 грн., колегія суддів вважає безпідставним визначення контролюючим органом часток учасників у відсотковому співвідношенні до несформованого статутного фонду.

Враховуючи наведене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що оскільки відсутні реєстраційні відомості щодо розміру статутного фонду юридичної особи та розміру часток засновників (учасників) в статутному фонді, обмеження щодо перебування на спрощеній системі оподаткування, встановлені підпунктом 291.5.5 пункту 291.5 статті 291 Податкового кодексу України, на таку юридичну особу не поширюються.

Тому, у відповідача були відсутні правові підстави для прийняття рішення № 23/5805 від 29.12.2018 року про анулювання реєстрації платника єдиного податку Підприємства "Господарське управління федерації профспілок Хмельницької області".

Із врахуванням викладеного, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про те, що позовні вимоги є підставними, обґрунтованими та підлягають до задоволення у повному обсязі.

Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції.

Судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, рішення ухвалене з додержанням норм матеріального та процесуального права, а тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування рішення суду немає.

Таким чином, на думку колегії суддів апеляційної інстанції, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку про задоволення позовних вимог.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.315, 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Хмельницькій області залишити без задоволення, а рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 03 квітня 2019 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.

Постанова суду складена в повному обсязі 16 липня 2019 року.

Головуючий Шидловський В.Б. Судді Іваненко Т.В. Кузьменко Л.В.

СудСьомий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.07.2019
Оприлюднено17.07.2019
Номер документу83041852
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/232/19

Ухвала від 23.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 11.07.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Постанова від 11.07.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 02.07.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 20.06.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 28.05.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Ухвала від 13.05.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Шидловський В.Б.

Рішення від 03.04.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Майстер П.М.

Ухвала від 03.04.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Майстер П.М.

Ухвала від 22.02.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Майстер П.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні