ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
29 березня 2019 року № 826/984/18
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого судді Качура І.А. розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Виробниче підприємство Діамант до Київської митниці ДФС про визнання протиправним та скасування рішення,
В С Т А Н О В И В:
З позовом до Окружного адміністративного суду м. Києва звернулось товариство з обмеженою відповідальністю Виробниче підприємство Діамант (далі - позивач, ТОВ ВП Діамант ) до Київської митниці ДФС (далі - відповідач), в якому просить визнати протиправним та скасувати рішення Київської митниці ДФС про визначення коду товару від 12.12.2017 № КТ-UA125000-0159-2017.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем неправомірно був змінений код УКТ ЗЕД товару - сира нафта з 2709 00 90 00 на 2710 20 19 00, без будь-якого пояснення щодо такої зміни.
Посилається на те, що у контролюючого органу були відсутні правові підстави для прийняття оскаржуваного рішення про визначення коду товару, оскільки не визначивши всіх необхідних характеристик згідно УКТ ЗЕД ввезеного товару та не підтвердивши належними доказами проведення експертних досліджень, відповідач змінив код за УКТ ЗЕД товару з коду 2709 00 90 00 на 2710 20 19 00 та зазначив, що даний товар повинен класифікуватися у товарній позиції 2710.
Позивач вказує на те, що вказаний код УКТ ЗЕД 2710 20 19 00 надає абсолютно інший опис товару, а тому рішення про визначення коду товару є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 24.01.2018 відкрито провадження у адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Встановлено відповідачу строк для подання письмового відзиву на позовну заяву - протягом 15 днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі.
Від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому посилається на те, що з метою визначення характеристик, необхідних для ідентифікації товару та подальшої його класифікації та визначення вартості, були відібрані проби (зразки) для проведення їх експертного дослідження. З метою прийняття об'єктивного рішення про класифікацію товару, відповідачем направлено проби (зразки) товару до ДП НДІННП Масма , на підставі листа якого відповідачем прийняте рішення про визначення іншого коду товару. Представник відповідача просив відмовити у задоволенні позову повністю.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
ТОВ ВП Діамант на підставі контракту на продаж сирої нафти від 19.10.2017 №1019/UA, укладеного з Компанією АО Арнаут-Петрол (Молдова) імпортує до України товар - сиру нафту.
Декларантом ТОВ ГРУПП СВ на підставі договору про надання послуг митного брокера від 14.09.2017 №223, укладеного з ТОВ ВП Діамант , подано до митного оформлення Київській митниці ДФС митну декларацію від 24.10.2017 № UA125260/2017/837167, в якій у графі 31 задекларовано товар як Нафта сира - 22,150 тонн. Показники згідно сертифіката якості 1055 від 20.10.2017 Країна виробництва - Md. Виробник - AO Арнаут Петрол .
Декларантом самостійно у графі 33 митної декларації від 24.10.2017 №UA125260/2017/837167 задекларовано код УКТ ЗЕД 2709 00 90 00 ( Нафта або нафтопродукти сирі, одержані з бітумінозних порід (мінералів): -інші ) та застосовано ставку ввізного мита у розмірі 0% від митної вартості, акцизний податок не сплачено.
У митній декларації країни експорту (Республіка Молдова) від 22.10.2017 № IY09791277 у графі 33 зазначено код товару - 27090090 .
Під час здійснення митного оформлення товару у митниці виникли сумніви щодо правильності визначення коду заявлених до митного оформлення Товарів та для правильності визначення характеристик визначальних для встановлення коду УКТ ЗЕД були відібрані зразки.
Так, 24.10.2017 головним державним інспектором ВМО № 2 м/п Південний термінал Борчлюком I.Л. у присутності декларанта ТОВ ГРУПП СВ Іванова С.В. взято проби (зразки) сирої нафти виробництва AT Арнаут Петрол , Молдова з метою встановлення характеристик, визначальних для класифікації товарів згідно з УКТ ЗЕД., про що складено акт № 837167 від 24.10.2017.
За результатами досліджень проб (зразків) товару у Департаменті податкових та митних експертиз ДФС проб (зразків) товарів, які надійшли на адресу ТОВ ВП Діамант встановлено, що для окремих проб (зразків) товарів, задекларованих та поданих до митного оформлення як нафта сира , окремі визначені фізико-хімічні показники характерні для товарів товарної позиції 2710 УКТ ЗЕД.
Разом з тим, Департамент податкових та митних експертиз ДФС у своєму висновку від 22.11.2017 №142005701-1710 зазначив, що визначити природу походження органічних сполук, в Умовах департаменту не видається можливим у зв'язку із відсутністю належної методики .
У зв'язку цим відповідачем направлено проби (зразки) товару, задекларованого як нафта сира , до Державного підприємства Науково дослідного інституту нафтопереробної та нафтохімічної промисловості МАСМА листом від 02.11.2017 № 8734/4/10-70-19-47.
За результатами досліджень у акредитованому випробувальному центрі ДП НДІННП МАСМА проб (зразків) товару, задекларованого ТОВ ВП Діамант як нафта сира та походженням із Румунії, встановлено, що досліджуваний нафтопродукт відноситься до газового конденсату, про що складено протокол випробувань акредитованого випробувального центру ДП НДІННП МАСМА від 28.11.2017 № 392/П-17, лист ДП НДІННП МАСМА від 28.11.2017 № 1/4-385.
Також, на підставі проведених досліджень ДП НДІННП МАСМА та Департаменту податкових та митних експертиз ДФС на товар, задекларованого як нафта сира , походженням із Молдови, встановлено, що досліджуваний нафтопродукт відноситься до нафти або нафтопродуктів сирих або до газових конденсатів природних (протокол випробувань акредитованого випробувального центру ДП НДІННП МАСМА від 28.11.2017 № 393/П-17, лист Державного підприємства Науково дослідного інституту нафтопереробної та нафтохімічної промисловості МАСМА від 01.12.2017 № 1/4-388).
За результатами розгляду запиту відділу митного оформлення № 2 митного поста Південний термінал від 24.10.2017 № 837167 за митною декларацією від 24.10.2017 № UA125260/2017/837167 управлінням адміністрування митних платежів прийнято рішення про визначення коду товару від 12.12.2017 № KT-UА125000-0159-2017, згідно якого код УКТ ЗЕД товару змінено, а саме: змінено з 2709 00 90 00 (ставка мита 0%) на 2710 20 19 00 (ставка мита 0%, акцизний податок 139.5 EUR за 1 тис.л) .
Вважаючи протиправним рішення відповідача про зміну коду товару, позивач звернувся з даним позовом до суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.
Відносини з приводу здійснення митного контролю товарів, що переміщуються через митний кордон України, регулюються положеннями Митного кодексу України від 13.03.2012 № 4495-VI.
Відповідно до частин 1, 2 статті 67 Митного кодексу України визначено, що Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом про Митний тариф України. В УКТ ЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів.
Згідно частини 1 статті 69 Митного кодексу України передбачено, що товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД.
Частиною 2 статті 69 Митного кодексу України передбачено, що органи доходів і зборів здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД.
У відповідності до приписів частин 4, 5 статті 69 Митного кодексу України визначено, що у разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів орган доходів і зборів має право самостійно класифікувати такі товари. Під складним випадком класифікації товару розуміється випадок, коли у процесі контролю правильності заявленого декларантом або уповноваженою ним особою коду товару виникають суперечності щодо тлумачення положень УКТ ЗЕД, вирішення яких потребує додаткової інформації, спеціальних знань, проведення досліджень тощо.
Згідно з частиною 7 статті 69 Митного кодексу України, рішення органів доходів і зборів щодо класифікації товарів для митних цілей є обов'язковими. Такі рішення оприлюднюються у встановленому законодавством порядку. У разі незгоди з рішенням органу доходів і зборів щодо класифікації товару декларант або уповноважена ним особа має право оскаржити це рішення до органу вищого рівня відповідно до глави 4 цього Кодексу або до суду
Із наведених положень слідує, що: класифікацію товарів за УКТ ЗЕД здійснює декларант; орган доходів і зборів здійснює контроль за такою класифікацією; орган доходів і зборів може самостійно визначити код задекларованого товару лише у тому разі, коли виявить порушення правил класифікації з боку декларанта.
Пунктом 10 Порядку роботи відділу номенклатури та класифікації товарів регіональної митниці, митниці, відділу контролю митної вартості та номенклатури регіональної митниці, митниці при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України, затвердженого наказом Державної митної служби України від 7 серпня 2007 року №667, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21 серпня 2007 року за № 968/14235 (далі - Порядок № 667), визначено, що рішення про визначення коду товару приймається відділом номенклатури та класифікації товарів регіональної митниці (відділом контролю митної вартості та номенклатури регіональної митниці) на підставі встановлених характеристик товару, які є визначальними для класифікації товару згідно з вимогами Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності.
Митні органи України для цілей класифікації (кодування) товарів при митному оформленні використовують положення товарної номенклатури Митного тарифу України (УКТЗЕД), що затверджені Законом України Про Митний тариф України від 19 вересня 2013 року №584-VII.
Класифікація товару здійснюється відповідно до вимог Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД, приміток, додаткових приміток до груп товарів, передбачених Законом України Про Митний тариф України , Пояснень до УКТ ЗЕД, рішень Комітету з Гармонізованої системи опису та кодування товарів Всесвітньої митної організації, методичних рекомендацій щодо класифікації окремих товарів згідно з вимогами УКТ ЗЕД, розроблених центральним органом виконавчої влади у сфері митної справи.
Аналіз наведених правових актів засвідчує, що вони чітко та ясно регулюють правила визначення коду товару. Відповідно, чіткими та ясними є ознаки діянь, які можуть кваліфікуватися як порушення таких правил. Ці ознаки не залишають місця для адміністративного розсуду при вирішенні органом доходів і зборів питання, чи допустив декларант порушення правил класифікації товару. Отже, обставини, за яких контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити код товару, є чіткими та ясними.
Частиною 1 статті 246 Митного кодексу України визначено, що метою митного оформлення є забезпечення дотримання встановленого законодавством України порядку переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, а також забезпечення статистичного обліку ввезення на митну територію України, вивезення за її межі і транзиту через її територію товарів.
В силу приписів частини 3 статті 318 Митного кодексу України митний контроль передбачає виконання органами доходів і зборів мінімуму митних формальностей, необхідних для забезпечення додержання законодавства України з питань державної митної справи.
Відповідно до статті 248 Митного кодексу України митне оформлення розпочинається з моменту подання органу доходів і зборів декларантом або уповноваженою ним особою митної декларації або документа, який відповідно до законодавства її замінює, та документів, необхідних для митного оформлення, а в разі електронного декларування - з моменту отримання органом доходів і зборів від декларанта або уповноваженої ним особи електронної митної декларації або електронного документа, який відповідно до законодавства замінює митну декларацію.
Засвідчення органом доходів і зборів прийняття товарів, транспортних засобів комерційного призначення та документів на них до митного оформлення здійснюється шляхом проставляння відбитків відповідних митних забезпечень (у тому числі за допомогою інформаційних технологій), інших відміток на митній декларації або документі, який відповідно до законодавства її замінює, а також на товаросупровідних та товарно-транспортних документах у разі їх подання на паперовому носії.
Митна декларація реєструється та приймається органом доходів і зборів у порядку, що визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику (ч. 1 ст. 264 МК України).
Митна декларація приймається для митного оформлення, якщо вона подана за встановленою формою, підписана особою, яка її подала, і перевіркою цієї декларації встановлено, що вона містить всі необхідні відомості і до неї додано всі документи, визначені цим Кодексом. Факт прийняття митної декларації засвідчується посадовою особою органу доходів і зборів, яка її прийняла, шляхом проставлення на ній відбитка відповідного митного забезпечення та інших відміток (номера декларації, дати та часу її прийняття тощо), у тому числі з використанням інформаційних технологій (ч. 6 ст. 264 МК України).
В силу положень частин 3 - 5 статті 69 Митного кодексу України товари на вимогу посадової особи органу доходів і зборів декларант або уповноважена ним особа зобов'язані надати усі наявні відомості, необхідні для підтвердження заявлених ними кодів товарів, поданих до митного оформлення, а також зразки таких товарів та/або техніко-технологічну документацію на них.
У разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів орган доходів і зборів має право самостійно класифікувати такі товари.
Під складним випадком класифікації товару розуміється випадок, коли у процесі контролю правильності заявленого декларантом або уповноваженою ним особою коду товару виникають суперечності щодо тлумачення положень УКТ ЗЕД, вирішення яких потребує додаткової інформації, спеціальних знань, проведення досліджень тощо.
Таким чином, у випадку виникнення у процесі контролю правильності заявленого декларантом або уповноваженою ним особою коду товару суперечностей щодо тлумачення положень УКТ ЗЕД, митний орган має право самостійно класифікувати такі товари.
Разом з тим, порядок роботи відділу митних платежів (далі - ВМП), підрозділу митного оформлення (далі - ПМО) та митного поста під час здійснення контролю правильності класифікації товарів, прийняття попередніх рішень про класифікацію товарів та рішень про визначення коду товару, здійснення митних процедур, пов'язаних з контролем правильності класифікації товарів при митному контролі та оформленні товарів, що переміщуються через митний кордон України (далі - товари), порядок взаємодії з іншими структурними підрозділами митного органу при вирішенні питань класифікації товарів, а також здійснення оформлення та реєстрації рішень, надання звітності та інші питання роботи ВМП, ПМО, митного поста у напрямі класифікації товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі - УКТ ЗЕД) регламентовано Порядком роботи відділу митних платежів, підрозділу митного оформлення митного органу та митного поста при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 30.05.2012 № 650 (далі Порядок 650).
Відповідно до п. 5 Розділу ІІІ Порядку 650, у разі неможливості однозначно перевірити правильність класифікації товару на підставі задекларованих відомостей відповідно до вимог статті 69 Кодексу декларант або уповноважена ним особа письмово повідомляється про необхідність надання додаткових документів чи відомостей, необхідних для підтвердження задекларованого ним коду товару згідно з УКТ ЗЕД.
Позивач при здійсненні митного декларування товару - сира нафта, вказав код УКТ ЗЕД товару - 2709 00 90 00.
До товарної позиції 2709 включаються нафта або нафтопродукти сирі, одержані з бітумінозних порід (мінералів): (Група 27 Палива мінеральні; нафта та продукти її перегонки; бітумінозні речовини; воски мінеральні, Закон\Тарифи, BP України, від 19.09.2013 № 584-VI1 Митний тариф України (розділи IV- V) )
- до товарної позиції 2709 00 90 00 інші Нафта або нафтопродукти сирі, одержані з бітумінозних порід (мінералів).
Нафта як горюча корисна копалина, складна суміш вуглеводнів різних класів з невеликою кількістю органічних кисневих, сірчистих і азотних сполук, являє собою густу оліїсту рідину. Елементний склад,%: вуглець 80-88, водень 11-14,5, сірка 0,01-5, кисень 0,05-0,7, азот 0,01-0,6. Густина - 760-990 кг/м3, Теплота згоряння - 43,7-46,2 МДж/кг.
Згідно товарної позиції 2709 вбачається:
2709 00 Нафта або нафтопродукти сирі, одержані з бітумінозних порід (мінералів):
2709 00 10 00 - газовий конденсат природний
2709 00 90 00 - інші.
Згідно з Поясненнями до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі - Пояснення до УКТЗЕД), затвердженими наказом Державної фіскальної служби України від 09 червня 2015 року № 401, до цієї товарної позиції включається сира нафта, а також сира нафта, одержана з бітумінозних порід (мінералів), наприклад, із сланців, вапнякових порід, пісковиків, тобто природні продукти, незалежно від їхнього складу, одержані зі звичайних чи конденсатних покладів нафти або шляхом деструктивної перегонки бітумінозних мінералів. Одержані в такий спосіб сирі нафти включаються до цієї товарної позиції, навіть якщо вони піддавалися таким видам оброблення: (1) Декантації. (2) Знесолюванню. (3) Дегідратації. (4) Стабілізації для нормалізування тиску парів. (5) Видаленню дуже легких фракцій з метою повернення їх у нафтові поклади для підвищення якості дренажу і підтримки пластового тиску. (6) Доданню лише тих вуглеводнів, які були раніше одержані фізичними методами під час вищезгаданих процесів оброблення. (7) Будь-яким іншим незначним процесам перероблення за умови, що вони істотно не змінюють основні властивості продукту.
Ця товарна позиція охоплює також газові конденсати, тобто, сирі нафтопродукти, отримані при стабілізації природного газу, яка проводиться безпосередньо після його добування. Така операція складається з отримання, зазвичай, методом охолодження та дроселювання вуглеводнів, які конденсуються (як правило, це є фракції від С4 до С20) з вологого природного газу.
Товарна підпозиція 2709 00 охоплює тільки продукти, які мають властивості, характерні для сирої нафти або нафтопродуктів різноманітного походження (наприклад, питому густину, криву перегонки, вміст сірки, температуру застигання, в'язкість).
Товарна категорія 2709 00 10 включає сирі нафтопродукти, одержувані стабілізацією, відразу після екстрагування, природного газу. Ця операція складається з екстрагування здатних до конденсації вуглеводнів, що містяться у вологому природному газі, головним чином охолодженням і скиданням тиску.
Натомість, у поясненнях до товарної позиції 2710 зазначено, що до першої частини (І) Первинні продукти цієї товарної позиції включаються такі продукти, що піддавалися будь-якому обробленню, крім оброблень, що визначені в поясненні до товарної позиції 2709.
Так, до цієї товарної позиції включаються:
(А) Відбензинена нафта (така, з-якої перегонкою були вилучені деякі більш легкі фракції), а також легкі, середні і важкі дистиляти з більш-менш широким фракційним складом, одержані шляхом перегонки або переробки сирої нафти, чи сирих нафтопродуктів, одержаних із бітумінозних порід. Ці нафтопродукти, які є більш-менш рідкими чи напівтвердими, складаються переважно з неароматичних вуглеводнів, таких як парафінові, циклопарафінові (нафтенові). До них відносяться: бензин, уайт-спірит, гас, газойлі, мазути, веретенні та змащуючі масла, білі масла.
(B) Аналогічні нафтопродукти, в яких масова частка неароматичних сполук перевищує масову частку сполук ароматичного ряду. Вони можуть бути одержані шляхом низькотемпературної перегонки кам'яного вугілля, шляхом гідрогенізації або будь-яким іншим способом (наприклад, шляхом крекінгу, риформінгу і т.д.). До цієї товарної позиції включаються змішані алкени, називані трипропіленом, тетрапропіленом, діізобутиленом, триізобутиленом і т.д. Це суміші ненасичених ациклічних вуглеводнів (октилени, нонілени та їхні гомологи, ізомери і т.д.) та насичених ациклічних вуглеводнів.
(C) Продукти, описані вище в пунктах (А) і (В), до яких додані різні речовини для того, щоб ці продукти стали придатними для використання у визначених цілях за умови, що вони містять 70 мас. % або більше нафтопродуктів, у тому числі одержаних з бітумінозних мінералів, які є основними складовими частинами, та якщо вони не включені в більш конкретну товарну позицію УКТЗЕД. Прикладами таких видів продукції є: (1) Бензин, що містить невеликі кількості добавок антидетонаційної дії (наприклад, тетраетилсвинець, диброметан) та антиокислювачів (наприклад, пара-бутиламінофенол). (2) Мастильні матеріали, що складаються із сумішей нафтопродуктів у широкому діапазоні співвідношень з іншими продуктами (наприклад, продуктами для поліпшення їхніх змащуючих властивостей (таких як олії та жири), антиокиснювачами, антикорозійними речовинами, піногасними речовинами, такими як силікони). Ці мастильні матеріали включають нафтопродукти змішаного складу, масла для роботи в тяжких умовах, масла в суміші з графітом (графітові суспензії в нафті або нафтопродуктах, одержаних із бітумінозних мінералів), мастила для змащення циліндрів, масла для текстильної промисловості і тверді мастила (консистентні мастила), що складаються з мастила, що містить 10-15 % алюмінієвих, кальцієвих, літієвих та інших мил. (3) Трансформаторні та електроізоляційні масла (не використовувані як мастила), які є стабілізованими, спеціально очищеними маслами з добавками антиокислювачів, таких як дитретбутилпаракрезол. (4) Змащувально-охолоджувальні рідини, які використовуються для охолодження різальних інструментів та оброблюваного матеріалу. Вони складаються з важких масел з добавкою від 10 до 15 % емульгатора (наприклад, сулфорицинолеату лужних металів) і використовуються для приготування водних емульсій. (5) Мийні та промивні масла, використовувані для очищення двигунів, механічного устаткування та інших агрегатів. Це важкі масла, що зазвичай містять невеликі кількості пептизаторів для полегшення видалення смоли, нагару вуглецю і т.п., утворених у процесі роботи машини. (6) Формувальні масла, використовувані для полегшення видалення керамічних виробів, бетонних опор і т.д. з форм. До них відносяться важкі масла, що містять, наприклад, близько 10 % рослинних олій. (7) Рідини для гідравлічних гальм і т.д., що включають важкі масла, до яких додаються продукти, що підвищують їхні мастильні властивості, антиокислювачі, антикорозійні речовини, піногасні реагенти і т.д. (8) Суміші біодизелю, що містять 70 мас. % чи більше нафти чи нафтопродуктів, отриманих з бітумінозних порід. Проте біодизель та його суміші, що містять менше 70 мас. % більше нафти чи нафтопродуктів, отриманих з бітумінозних порід, включаються в товарну позицію 3826.
Друга частина (II) Відпрацьовані нафтопродукти:
Відпрацьовані нафтопродукти - це відходи, що містять переважно нафту або нафтопродукти, отриманні з бітумінозних порід (описані в Примітці 2 до цієї групи), змішані або не змішані з водою. Сюди включають: нафтопродукти, не придатні для подальшого використання як первинні продукти (наприклад, відпрацьовані змащувальні масла, відпрацьовані гідравлічні та трансформаторні масла). Відпрацьовані нафтопродукти, що містять поліхлорбіфеніли та полібромбіфеніли, утворюються переважно у результаті зливання цих хімічних речовин із електрообладнання, такого як теплообмінники, трансформатори або силові вимикачі; нафтопродукти, що існують у вигляді шламу з баків-сховищ нафтопродуктів, і містять переважно нафтопродукти з присадками високої концентрації (наприклад, хімічних речовин) і використовуються у виробництві первинних продуктів; та нафтопродукти у вигляді водних емульсій чи сумішей з водою, що утворюються, наприклад, у результаті витоку нафтопродуктів або в процесі промивання бака-сховища нафтопродуктів, а також використані мастильно-охолоджувальні рідини, застосовувані при механічній обробці; відпрацьовані нафтопродукти, що утворюються при виробництві, складанні та використанні чорнил, поліграфічних фарб, барвників, пігментів, фарб, політур та лаків.
Таким чином, з огляду на викладене вбачається, що вказані товарні позиції охоплюють схожі нафтопродукти (вуглеводи), проте відрізняються тим, що у категорію 2709 включається сирі нафтопродукти, щодо яких не здійснювалося будь-яке оброблення, а у групу 2710 включаються нафтопродукти, які піддавалися будь-якому обробленню, крім оброблень, що визначені в поясненні до товарної позиції 2709.
Наявні у позивача документи постачальника товару AO Арнаут-Петрол (Молдова), що подані митному органу разом з митною декларацією, вказують, що продавець здійснював експортне розмитнення товару за тим же кодом, що був заявлений позивачем до митного оформлення при його імпорті.
Крім того, в матеріалах справи наявні два експертні висновки, зі змісту яких чітко вбачається, що параметри товару повністю відповідають характеристиці товару сира нафта та підтверджує правомірність здійснення розмитнення позивачем такого товару саме за кодом УКТ ЗЕД 2709 00 90 00.
Також у матеріалах справи містяться сертифікати якості та походження товару, зі змісту яких чітко вбачається, що товар є сирою нафтою.
В свою чергу, відповідачем жодним чином не обґрунтовано, які саме хімічні та фізичні властивості, виявлені під час експертного дослідження, надають підстави для спростування документів декларанта про те, що на зазначений товар необхідно змінити код товару на 2710 20 19 00.
Відповідач посилається на результати дослідження ДП НДІННП МАСМА проб (зразків) товару, задекларованого ТОВ ВП Діамант як нафта сира , які оформлені протоколами випробувань акредитованого випробувального центру ДП НДІННП МАСМА від 28.11.2017 № 392/П-17 та від 28.11.2017 № 393/П-17. Згідно яких встановлено, що досліджуваний нафтопродукт відноситься до газового конденсату, а потім віднесено товар до нафти або нафтопродуктів сирих або до газових конденсатів природних (протокол від 28.11.2017 № 393/П-17).
Разом з тим, незважаючи на вказані вище експертні дослідження, в яких фактично визнано, що імпортований позивачем товар є сирою нафтою, висновки відповідачем надати не виявилось за можливе у зв'язку з тим, що у вказаних лабораторіях Департаменту податкових та митних експертиз ДФС відсутні належні методики.
Тобто, конкретний вид нафтопродукту, наданого на експертне дослідження, фактично таким не встановлено. При тому, що питання, що мають вирішальний характер для визначення коду УКТ ЗЕД, залишені без належної відповіді, в зв'язку з чим зазначені висновки не вбачаються як повні та достовірні.
Відповідачем жодним чином не обґрунтовано, які саме хімічні та фізичні властивості, виявлені під час експертного дослідження, надають підстави для спростування документів декларанта про те, що зазначений товар відноситься до коду товару - 2710 20 19 00.
За таких обставин суд приходить до висновку, що встановлені під час проведеного митницею дослідження результати не надають підстави для спростування доводів декларанта та наданих ним для підтвердження доводів документів про те, що код УКТ ЗЕД на імпортований товар 2709 00 90 00 є невірним.
Таким чином, рішення відповідача про визначення коду товару від 12.12.2017 № КТ-UA125000-0159-2017 є протиправними та підлягають скасуванню.
Згідно із частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідачем, як суб'єктом владних повноважень, не доведена правомірність та обґрунтованість прийнятого ним оскаржуваного рішення.
Натомість, позивачем надано достатньо належних та допустимих доказів в підтвердження обставин, якими обґрунтовуються позовні вимоги.
За таких обставин, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню.
Відповідно, беручи до уваги положення частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, на користь позивача підлягає стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача всі здійсненні ним судові витрати.
Керуючись ст.ст. 72-77, 139, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України суд,
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю Виробниче підприємство Діамант (04208, м. Київ, проспект Георгія Гонгадзе, 5-А, офіс 6, код ЄДРПОУ 40491991) задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення Київської митниці ДФС про визначення коду товару від 12.12.2017 № КТ-UA125000-0159-2017.
Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю Виробниче підприємство Діамант (код ЄДРПОУ 40491991) понесені ним витрати по сплаті судового збору у розмірі 1762,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Київської митниці ДФС.
Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Суддя І.А. Качур
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 29.03.2019 |
Оприлюднено | 08.04.2019 |
Номер документу | 80977977 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Федотов Ігор В'ячеславович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Федотов Ігор В'ячеславович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Федотов Ігор В'ячеславович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Федотов Ігор В'ячеславович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Качур І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні