ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
03 квітня 2019 року Справа № 280/530/19 м.Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді АртоузО.О., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю «Технохімпостач» (69123, м. Запоріжжя, бульвар Будівельників, буд. 23 кім. 1, код ЄДРПОУ 40009323) до Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр.. Соборний, 166, код ЄДРПОУ 39396146), Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, пл. Львівська, 8, код ЄДРПОУ 39292197) про визнання протиправним та скасування рішень та зобов'язання вчинити певні дії
ВСТАНОВИВ:
06.02.2019 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕХНОХІМПОСТАЧ» (даліпозивач) до Головне управління ДФС у Запорізькій області (далі відповідач 1), до Державної фіскальної служби України (далівідповідач 2), в якому позивач просить суд визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації та зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних перелічені податкові накладні.
Ухвалою суду від 08.02.2019 відкрито провадження у справі та призначено підготовче засідання на 06.03.2019.
Ухвалою суду від 06.03.2019 підготовче засідання відкладене за клопотанням позивача для можливості подання відповідачем відзиву на адміністративний позов. Підготовче засідання призначене на 21.03.2019 року.
В звязку з перебування судді на лікарняному судове засіданні по справі перенесено на 02.04.2019.
Представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги у повному обсязі. В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що позивачем складено та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) податкові накладні №111 від 19 жовтня 2018 року, №140 від 31 жовтня 2018 року, №121 від 20 жовтня 2018 року, №122 від 29 жовтня 2018 року, проте, позивачем було отримано квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, в яких зазначено, що документи прийнято, але реєстрація зупинена. Зазначає, що підставою для зупинення реєстрації всіх податкових накладних стало те, що податкові накладні відповідають вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку, у зв'язку з чим позивачу запропоновано надати додаткові документи та пояснення по вказаним накладним. Вказує, що позивач скористався наданим правом та подав по кожній податковій накладній пояснення та окремий пакет документів, проте, незважаючи на подання всіх необхідних документів позивач отримав рішення про відмову у реєстрації спірних податкових накладних в ЄРПН.
Позивач вважає прийняті рішення про відмову у реєстрації податкових накладних в ЄРПН необґрунтованими, протиправними та такими, що суперечать вимогам чинного законодавства України, оскільки оскаржувані рішення не містять тих документів, які на думку відповідачів не надані, що в свою чергу робить ці рішення формальними та такими, що не ґрунтуються на результатах аналізу пакету документів платника податків. Крім того, позивач вказав і на ту обставину, що Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕХНОХІМПОСТАЧ»не підпадає під критерії ризиковості, що визначені пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку, а також надав на адресу відповідача всі необхідні документи, які підтверджують законність здійснення позивачем господарської діяльності та реальне виконання операцій, за якими складені податкові накладні, проте, відповідачем не надано належної оцінки поданим документам.
Відповідач проти задоволення позовних вимог заперечив, про що зазначив у відзиві на позовну заяву від 18.03.2019 (Вх №.10411). В обґрунтування заперечень послався на те, що реєстрація податкових накладних виписаних Товариством з обмеженою відповідальністю «ТЕХНОХІМПОСТАЧ» №111 від 19 жовтня 2018 року, №140 від 31 жовтня 2018 року, №121 від 20 жовтня 2018 року, №122 від 29 жовтня 2018 року була зупинена у зв'язку з тим, що податкові накладні відповідають критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН. В задоволенні позовних вимог просив відмовити.
01.04.2019 позивачем надано письмову заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження.
02 квітня 2019 року представник відповідача подав клопотання про закриття підготовчого провадження, перейти до судового розгляду справи по суті в цей же день. Справу просить розглянути в порядку письмового провадження.
За таких обставин та керуючись частиною дев'ятою статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
З огляду на викладене, суд вважає за можливе розглянути справу на підставі наявних у ній доказів у порядку письмового провадження.
Розглянувши та дослідивши надані документи, заслухавши пояснення представників сторін, судом встановлені наступні обставини.
Так, ТОВ «ТЕХНОХІМПОСТАЧ» є суб'єктом господарювання, офіційно зареєстрованим відповідно до чинного законодавства України, що підтверджується відповідною Випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Основними видами діяльності ТОВ «ТЕХНОХІМПОСТАЧ» є оптова торгівля хімічними продуктами, оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами, оптова торгівля хімічними продуктами, діяльність посередників у торгівлі паливом, рудами, металами та промисловими хімічними речовинами, роздрібна торгівля пальним.
Позивач є платником податку на додану вартість з 01.12.2015, що підтверджується Витягом з реєстру платників податку на додану вартість від 02.12.2015 №1508314500136.
Щодо податкової накладної №140 від 31 жовтня 2018 року, судом встановлено наступне.
Між Товариством з обмеженою відповідальністю «ТЕХНОХІМПОСТАЧ» та Товариством з обмеженою відповідальністю «ЗОГ-РІТЕЙЛ» (код ЄДРПОУ 41224168)договір поставки нафтопродуктів від 01.09.2017 року №ЗРТХП-010917, предметом якого є поставка товару (нафтопродуктів).
Поставка продукції за зазначеним договором здійснювалася партіями. Правовідносини між позивачем та покупцем підтверджуються цим Договором поставки, податковими та видатковими накладними, іншими первинними документами.
На виконання Договору поставки позивачем було постановлено на адресу покупця газ вугл.скраплений палив для комун-побут спож загальною вартістю 105120,00 гривень, у тому числі ПДВ 17520,00 гривень.
На підтвердження продажу та поставки товару контрагенту, придбання вказаного товару та можливість зберігання товару, позивачем надані наступні документи: договір №09/18/СГ від 12.02.2018 на поставку нафтопродуктів (скрапленого газу); видаткова накладна №00000631 від 19.10.2018 на придбання товару газу вугл.скрапленого паливного; акт приймання-передачі №1 від 19.10.2018 до договору поставки нафтопродуктів (скрапленого газу) №09/18/СГ від 12.02.2018 та додаткової угоди №21 від 19.10.2018; додаток до паспорту №1216 на газ вуглеводневий скраплений паливних для комунально-побутового споживання марки СПБТ від 19.09.2018; сертифікат відповідності на товар газ вуглеводневий скраплений паливних для комунально-побутового споживання марки СПБТ; договір зберігання №ТХПТДЗНПЗ-011116 від 01.11.2016 між ТОВ «Технохімпостач» та ТО«ТД «ЗНПЗ» на підтвердження зберігання придбаного товару; договір поставки нафтопродуктів №ЗРТХП-010917 від 01.09.2017 укладеного між ТОВ «Технохімпостач» та ТОВ «ЗОГ-РІТЕЙЛ»; видаткова накладна на поставку товару газу вугл.скрапл.палив для комун-побут спож №1365 від 31.10.2018; наказ на прийом на роботу директора ТО«Технохімпостач» від 09.11.2016; наказ на прийом на роботу директора ТОВ «ЗОГ-РІТЕЙЛ» від 01.10.2018; роздруківка оборотів рахунку 281 за 19.10.2018 (газ скраплений) для підтвердження обліку даного виду товару для перепродажу; роздруківка оборотів рахунку 631 за жовтень 2018 року з контрагентом-постачальником ТО«Центрнафтогазпостач»; роздруківка оборотів рахунку 361 за жовтень 2018 року з контрагентом-покупцем ТО«ЗОГ-РІТЕЙЛ».
У підтвердження наявності у позивача на момент поставки контрагенту вказаного товару, служать: договір №09/18/СГ від 12.02.2018 на поставку нафтопродуктів (скрапленого газу) з ТОВ «Центрнафтогазпостач»; видаткова накладна №00000631 від 19.10.2018 на придбання товару газу вугл.скрапленого паливного; акт приймання-передачі №1 від 19.10.2018 до договору поставки нафтопродуктів (скрапленого газу) №09/18/СГ від 12.02.2018 та додаткової угоди №21 від 19.10.2018; додаток до паспорту №1216 на газ вуглеводневий скраплений паливних для комунально-побутового споживання марки СПБТ від 19.09.2018; сертифікат відповідності на товар газ вуглеводневий скраплений паливних для комунально-побутового споживання марки СПБТ, роздруківка оборотів рахунку 281 за 19.10.2018 (газ скраплений) для підтвердження обліку даного виду товару для перепродажу.
15 жовтня 2018 року на виконання вимог п.201.1ст.201 Податкового кодексу Українипозивачем до Запорізької ОДПІ ГУ ДФС подано податкову накладну №140 від 31 жовтня 2018 року. Податкова накладна надана в електронному вигляді.
Згідно з квитанцією від 16 жовтня 2018 року, податкова накладна зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних за №9253751266.За результатами обробки ДФСподаткова накладна №140 прийнята, реєстрація зупинена.
Відповідно до інформації, зазначеної у Квитанції від 16 жовтня 2018 року, направленої ДФС України через «Автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів" ДФС України, версія 2.2.18.14: «відповідно до п.201.16. ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 31.10.2018 №140 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 «Критеріїв ризиковостіплатника податку». Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання вимог відповідача, позивач, повідомленням щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операційпо ПН/РК, реєстрація, згідно з якою зупинена, були надані пояснення та були надані документи, про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН №140, а саме виключно всі вищезазначені первинні бухгалтерські документи: копія договору №09/18/СГ від 12.02.2018 на поставку нафтопродуктів (скрапленого газу); копія видаткової накладної №00000631 від 19.10.2018 на придбання товару газу вугл.скрапленого паливного; копія акту приймання-передачі №1 від 19.10.2018 до договору поставки нафтопродуктів (скрапленого газу) №09/18/СГ від 12.02.2018 та додаткової угоди №21 від 19.10.2018; копія додатку до паспорту №1216 на газ вуглеводневий скраплений паливних для комунально-побутового споживання марки СПБТ від 19.09.2018; копія сертифікату відповідності на товар газ вуглеводневий скраплений паливних для комунально-побутового споживання марки СПБТ; копія договору зберігання №ТХПТДЗНПЗ-011116 від 01.11.2016 між ТОВ «Технохімпостач» та ТОВ «ТД «ЗНПЗ» на підтвердження зберігання придбаного товару; копія договору поставки нафтопродуктів №ЗРТХП-010917 від 01.09.2017 укладеного між ТОВ «Технохімпостач» та ТОВ «ЗОГ-РІТЕЙЛ»; копія видаткової накладної на поставку товару газу вугл.скрапл.палив для комун-побут спож №1365 від 31.10.2018; копія наказу на прийом на роботу директора ТОВ «Технохімпостач» від 09.11.2016; копія наказу на прийом на роботу директора ТОВ «ЗОГ-РІТЕЙЛ» від 01.10.2018; роздруківка оборотів рахунку 281 за 19.10.2018 (газ скраплений) для підтвердження обліку даного виду товару для перепродажу; роздруківка оборотів рахунку 631 за жовтень 2018 року з контрагентом-постачальником ТОВ «Центрнафтогазпостач»; роздруківка оборотів рахунку 361 за жовтень 2018 року з контрагентом-покупцем ТОВ «ЗОГ-РІТЕЙЛ».
Згідно з рішенням Комісії ДФС, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної №1003934/40009323 від 27 листопада 2018 року відповідачем відмовлено у реєстрації спірної податкової накладної, з мотивів ненадання платником податку копій документів, а саме розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.
Не погоджуючись з таким рішенням відповідача позивач після оскарження вказаного рішення в адміністративному порядку до ДФС України звернувся до суду з даним позовом.
Щодо податкової накладної №111 від 19 жовтня 2018 року, судом встановлено наступне.
Між Товариством з обмеженою відповідальністю «ТЕХНОХІМПОСТАЧ» та Товариством з обмеженою відповідальністю «ЗОГ-РІТЕЙЛ» (код ЄДРПОУ 41224168) договір поставки нафтопродуктів від 01.09.2017 №ЗРТХП-010917, предметом якого є поставка товару (нафтопродуктів).
Поставка продукції за зазначеним договором здійснювалася партіями. Правовідносини між позивачем та покупцем підтверджуються цим Договором поставки, податковими та видатковими накладними, іншими первинними документами.
На виконання Договору поставки позивачем було постановлено на адресу покупця газ вугл.скраплений палив для комун-побут спож, ZOG-А-95-Євро 5-Е5, бензин А-92 Євро-5, паливо дизельне ДП-Л-Євро5-ВО на загальну суму 389463,13 гривень, у тому числі ПДВ 64910,52 гривень.
На підтвердження продажу та поставки товару контрагенту, придбання вказаного товару та можливість зберігання товару, позивачем надані наступні документи: угода №БТД45/10210/08/95є5-18 до договору №БТД45/10093/95є5-18 від 19.07.2018 від 26.07.2018; накладна №4858-Ш від 21.08.2018 про придбання ТОВ «Технохімпостач» бензину А-95-Євро-Е5 у АТ «Укргазвидобування»; довіреність №2095 від 20.08.2018; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) №8159 від 21.08.18 на отримання бензину А-95 Євро 5-Е; акт прийома-передачі на зберігання від 21.08.2018 на передачу бензину АИ-95-Євро5-Е5; паспорт якості №72 від 11.08.2018 на бензин автомобільний А-95-Євро5-Е5; сертифікат відповідності на бензин автомобільний А-95-Євро5-Е5; договір зберігання №ТХПТДЗНПЗ-011116 від 01.11.2016 між ТОВ «Технохімпостач» та ТОВ «ТД «ЗНПЗ» на підтвердження зберігання придбаного товару; договір поставки нафтопродуктів №ЗРТХП-010917 від 01.09.2017 укладений між ТОВ «Технохімпостач» та ТОВ «ЗОГ-РІТЕЙЛ»; наказ на прийом на роботу директора ТОВ «Технохімпостач» від 09.11.2016; наказ на прийом на роботу директора ТОВ «ЗОГ-РІТЕЙЛ» від 01.10.2018; видаткова накладна №1291 від 31.10.2018 року про поставку газу вугл.скраплений палив для комун-побут спож, ZOG-А-95-Євро 5-Е5, бензин А-92 Євро-5, паливо дизельне ДП-Л-Євро5-ВО ТОВ «ЗОГ-РІТЕЙЛ»; акт повернення зі зберігання газу вугл.скраплений палив для комун-побут спож, ZOG-А-95-Євро 5-Е5, бензин А-92 Євро-5, паливо дизельне ДП-Л-Євро5-ВО; роздруківка оборотів рахунку 281 за 21.08.2018 (бензину АИ-95-Євро5-Е5) для підтвердження обліку даного виду товару для перепродажу; роздруківка оборотів рахунку 631 за 21 серпня 2018 року з контрагентом-постачальником АТ «Укргазвидобування»; роздруківка оборотів рахунку 361 за жовтень 2018 року з контрагентом-покупцем ТОВ «ЗОГ-РІТЕЙЛ»; платіжне доручення №144 від 19.10.2018 про сплату товарів ТОВ «ЗОГ-РІТЕЙЛ»; платіжне доручення №145 від 19.10.2018 про сплату товарів ТОВ «ЗОГ-РІТЕЙЛ»; пояснювальна записка ТОВ «Технохімпостач» від 30.11.2018 №30/11/ДФС щодо транспортування товарів; додаткова угода №1 до договору поставки нафтопродуктів №ЗРТХП-010917 від 01.09.2017; угода №БТД45/10211/08/92є5-18 до договору №БТД45/10092/92є5-18 від 19.07.2018 від 26.07.2018 на придбання бензину А-92 Євро5Е5; накладна №5084-Ш від 30.08.2018 на отримання бензину А-92 Євро5Е5 ТОВ «Технохімпостач»; довіреність №2992 від 29.06.2018; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) №8510 від 30.08.2018 на отримання бензину А-92 Євро5Е5 ТОВ «Технохімпостач»; акт прийома-передачі на зберігання бензину А-92 Євро5Е5 ТОВ «Технохімпостач»; сертифікат відповідності на бензин А-92 Євро5Е5; паспорт якості №186 від 29.08.2018р. на бензин А-92 Євро5Е5; роздруківка оборотів рахунку 631 за 30.08.2018 року (бензину АИ-95-Євро5-Е5) з контрагентом-постачальником АТ «Укргазвидобування»; роздруківка оборотів рахунку 281 за 30 серпня 2018р. (бензину АИ-95-Євро5-Е5) для підтвердження обліку даного виду товару для перепродажу; лист-звернення від 31.10.2018 №31/10/18_4 від ТОВ «Технохімпостач» до ТОВ «ТД «ЗНПЗ» щодо видачі товару зі зберігання; пояснювальна записка ТОВ «Технохімпостач» від 10.12.2018 №10/12ДФС_5; лист ТОВ «Технохімпостач» від 31.10.2018 №31/10/2018/ПММ_Газ95/92Дп до ТОВ «ТД «ЗНПЗ» щодо видачі товару зі зберігання; договір №09/18/СГ від 12.02.2018 поставки нафтопродуктів (скрапленого газу) між ТОВ «Центрнафтогазпостач» та ТОВ «Технохімпостач»; видаткова накладна №00000664 від 23.10.2018 на отримання від ТОВ «Центрнафтогазпостач» газу вугл.скраплений палив для комун-побут спож; акт приймання-передачі №3 від 23.10.2018 до договору поставки нафтопродуктів (скрапленого газу) №09/18/СГ від 12.02.2018 та додаткової угоди №20 від 05.10.2018 на отримання від ТОВ «Центрнафтогазпостач» газу вугл.скраплений палив для комун-побут спож; паспорт якості №1071 від 06.10.2018 на газ вугл.скраплений палив для комун-побут спож; копія сертифікату відповідності на газ вугл.скраплений палив для комун-побут спож; роздруківка оборотів рахунку 281 за 23.10.2018 (газ вугл.скраплений палив для комун-побут спож) для підтвердження обліку даного виду товару для перепродажу; роздруківка оборотів рахунку 631 за жовтень 2018 року з контрагентом-постачальником ТОВ «Центрнафтогазпостач»; акт прийома-передачі на зберігання газу вугл.скраплений палив для комун-побут спож від 23.10.2018; ж/д накладна №10006120/280918/0007276 ВТД на отримання газу вугл.скраплений палив для комун-побут спож; пояснювальна записка від 03.12.2018 №03/12/ДФС щодо формування кінцевої ціни на товар; копія коригуючої накладної №3 від 05.11.2018 до видаткової накладної №00000664 від 23.10.2018; коригування №3 від 05.11.2018 до Акту приймання передачі №3 від 23.10.2018 до Договору поставки нафтопродуктів (скрапленого газу) №09/18/СГ від 12.02.2018 та додаткової угоди №20 від 05.10.2018, доповнення №3 від 05.11.2018.
12 листопада 2018 року на виконання вимог п.201.1ст.201 Податкового кодексу Українипозивачем до Запорізької ОДПІ ГУ ДФС подано податкову накладну №111 від 19 жовтня 2018 року. Податкова накладна надана в електронному вигляді.
Згідно з квитанцією від 13 листопада 2018 року, податкова накладна зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних за №9247907967.За результатами обробки ДФСподаткова накладна №111 прийнята, реєстрація зупинена.
Відповідно до інформації, зазначеної у Квитанції від 13 листопада 2018 року, направленої ДФС України через «Автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів" ДФС України, версія 2.2.18.14: «відповідно до п.201.16. ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 19.10.2018 №111 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 «Критеріїв ризиковостіплатника податку». Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено: показник D=.0399952942953200133025531948850670215546, Р=4056133.17.
На виконання вимог відповідача, позивач, повідомленням щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операційпо ПН/РК, реєстрація, згідно з якою зупинена, були надані пояснення та були надані документи, про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН №111, а саме виключно всі вищезазначені первинні бухгалтерські документи: копія угоди №БТД45/10210/08/95є5-18 до договору №БТД45/10093/95є5-18 від 19.07.2018 від 26.07.2018; копія накладної №4858-Ш від 21.08.2018р. про придбання ТОВ «Технохімпостач» бензину А-95-Євро-Е5 у АТ «Укргазвидобування»; копія довіреності №2095 від 20.08.2018; копія товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів (нафти) №8159 від 21.08.18 на отримання бензину А-95 Євро 5-Е; копія акту прийома-передачі на зберігання від 21.08.2018 на передачу бензину АИ-95-Євро5-Е5; копія паспорту якості №72 від 11.08.2018 на бензин автомобільний А-95-Євро5-Е5; копія сертифікату відповідності на бензин автомобільний А-95-Євро5-Е5; копія договору зберігання №ТХПТДЗНПЗ-011116 від 01.11.2016 між ТОВ «Технохімпостач» та ТОВ «ТД «ЗНПЗ» на підтвердження зберігання придбаного товару; копія договору поставки нафтопродуктів №ЗРТХП-010917 від 01.09.2017 укладеного між ТОВ «Технохімпостач» та ТОВ «ЗОГ-РІТЕЙЛ»; копія наказу на прийом на роботу директора ТОВ «Технохімпостач» від 09.11.2016; копія наказу на прийом на роботу директора ТОВ «ЗОГ-РІТЕЙЛ» від 01.10.2018; копія видаткової накладної №1291 від 31.10.2018 про поставку газу вугл.скраплений палив для комун-побут спож, ZOG-А-95-Євро 5-Е5, бензин А-92 Євро-5, паливо дизельне ДП-Л-Євро5-ВО ТОВ «ЗОГ-РІТЕЙЛ»; копія акту повернення зі зберігання газу вугл.скраплений палив для комун-побут спож, ZOG-А-95-Євро 5-Е5, бензин А-92 Євро-5, паливо дизельне ДП-Л-Євро5-ВО; роздруківка оборотів рахунку 281 за 21.08.2018 (бензину АИ-95-Євро5-Е5) для підтвердження обліку даного виду товару для перепродажу; роздруківка оборотів рахунку 631 за 21 серпня 2018 року з контрагентом-постачальником АТ «Укргазвидобування»; роздруківка оборотів рахунку 361 за жовтень 2018 року з контрагентом-покупцем ТОВ «ЗОГ-РІТЕЙЛ»; копія платіжного доручення №144 від 19.10.2018 про сплату товарів ТОВ «ЗОГ-РІТЕЙЛ»; копія платіжного доручення №145 від 19.10.2018 про сплату товарів ТОВ «ЗОГ-РІТЕЙЛ»; копія пояснювальної записки ТОВ «Технохімпостач» від 30.11.2018 №30/11/ДФС щодо транспортування товарів; копія додаткової угоди №1 до договору поставки нафтопродуктів №ЗРТХП-010917 від 01.09.2017; копія угоди №БТД45/10211/08/92є5-18 до договору №БТД45/10092/92є5-18 від 19.07.2018, від 26.07.2018 на придбання бензину А-92 Євро5Е5; копія накладної №5084-Ш від 30.08.2018 на отримання бензину А-92 Євро5Е5 ТОВ «Технохімпостач»; копія довіреності №2992 від 29.06.2018; копія товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів (нафти) №8510 від 30.08.2018 на отримання бензину А-92 Євро5Е5 ТОВ «Технохімпостач»; копія акту прийома-передачі на зберігання бензину А-92 Євро5Е5 ТОВ «Технохімпостач»; копія сертифікату відповідності на бензин А-92 Євро5Е5; копія паспорту якості №186 від 29.08.2018 на бензин А-92 Євро5Е5; роздруківка оборотів рахунку 631 за 30.08.2018 (бензину АИ-95-Євро5-Е5) з контрагентом-постачальником АТ «Укргазвидобування»; роздруківка оборотів рахунку 281 за 30 серпня 2018 (бензину АИ-95-Євро5-Е5) для підтвердження обліку даного виду товару для перепродажу; копія листа-звернення від 31.10.2018 №31/10/18_4 від ТОВ «Технохімпостач» до ТОВ «ТД «ЗНПЗ» щодо видачі товару зі зберігання; копія пояснювальної записки ТОВ «Технохімпостач» від 10.12.2018 №10/12ДФС_5; копія листа ТОВ «Технохімпостач» від 31.10.2018 №31/10/2018/ПММ_Газ95/92Дп до ТОВ «ТД «ЗНПЗ» щодо видачі товару зі зберігання; копія договору №09/18/СГ від 12.02.2018 поставки нафтопродуктів (скрапленого газу) між ТОВ «Центрнафтогазпостач» та ТОВ «Технохімпостач»; копія видаткової накладної №00000664 від 23.10.2018 на отримання від ТОВ «Центрнафтогазпостач» газу вугл.скраплений палив для комун-побут спож; копія акту приймання-передачі №3 від 23.10.2018 до договору поставки нафтопродуктів (скрапленого газу) №09/18/СГ від 12.02.2018 та додаткової угоди №20 від 05.10.2018 на отримання від ТОВ «Центрнафтогазпостач» газу вугл.скраплений палив для комун-побут спож; копія паспорту якості №1071 від 06.10.2018 на газ вугл.скраплений палив для комун-побут спож; копія сертифікату відповідності на газ вугл.скраплений палив для комун-побут спож; роздруківка оборотів рахунку 281 за 23.10.2018 (газ вугл.скраплений палив для комун-побут спож) для підтвердження обліку даного виду товару для перепродажу; роздруківка оборотів рахунку 631 за жовтень 2018 року з контрагентом-постачальником ТОВ «Центрнафтогазпостач»; копія акту прийома-передачі на зберігання газу вугл.скраплений палив для комун-побут спож від 23.10.2018; копія ж/д накладної №10006120/280918/0007276 ВТД на отримання газу вугл.скраплений палив для комун-побут спож; копія пояснювальної записки від 03.12.2018 №03/12/ДФС щодо формування кінцевої ціни на товар; копія коригуючої накладної №3 від 05.11.2018 до видаткової накладної №00000664 від 23.10.2018; копія коригування №3 від 05.11.2018 до Акту приймання передачі №3 від 23.10.2018 до Договору поставки нафтопродуктів (скрапленого газу) №09/18/СГ від 12.02.2018 та додаткової угоди №20 від 05.10.2018, доповнення №3 від 05.11.2018.
Згідно з рішенням Комісії ДФС, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної №1031607/40009323 від 20 грудня 2018 року відповідачем відмовлено у реєстрації спірної податкової накладної, з мотивів ненадання платником податку копій документів, а саме первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити). Також у додатковій інформації зазначено, що відсутні розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків..
Не погоджуючись з таким рішенням відповідача позивач після оскарження вказаного рішення в адміністративному порядку до ДФС України звернувся до суду з даним позовом.
Щодо податкової накладної №121 від 20 жовтня 2018 року, судом встановлено наступне.
Між Товариством з обмеженою відповідальністю «ТЕХНОХІМПОСТАЧ» та ТОВ «Сакура-Автотранс» (код ЄДРПОУ 41930698)договір поставки нафтопродуктів від 02.07.2018 №САТХП-020718(1), предметом якого є поставка товару (нафтопродуктів).
Поставка продукції за зазначеним договором здійснювалася партіями. Правовідносини між позивачем та покупцем підтверджуються цим Договором поставки, податковими та видатковими накладними, іншими первинними документами.
На виконання Договору поставки позивачем було постановлено на адресу покупця паливо дизельне Євро сорт С клас К5 на загальну суму 2935009,94 гривень, у тому числі ПДВ 489168,32 гривень.
На підтвердження продажу та поставки товару контрагенту, придбання вказаного товару та можливість зберігання товару, позивачем надані наступні документи: видаткова накладна №1258 від 20.10.2018 на поставку палива дизельного ТОВ «Сакура-Автотранс»; договір поставки №САТХП-020718(1) від 02.07.2018 між ТОВ «Технохімпостач» та ТОВ «Сакура-Автотранс»; сертифікат відповідності на паливо дизельне ЄВРО; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) №РН-1258/1 від 20.10.2018 на транспортування товару ТОВ «Сакура-Автотранс»; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) №РН-1258/2 від 20.10.2018 на транспортування товару ТОВ «Сакура-Автотранс»; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) №РН-1258/3 від 20.10.2018 на транспортування товару ТОВ «Сакура-Автотранс»; договір поставки нафтопродуктів №ОП-143 від 23.03.2017 між ТОВ «ОЙЛ Продакшн» та ТОВ «Технохімпостач»; видаткова накладна №6977 від 05.10.2018 на отримання палива дизельного ЄВРО Сорт С у ТОВ «ОЙЛ Продакшн»; видаткова накладна №6999 від 16.10.2018 на отримання палива дизельного ЄВРО Сорт С у ТОВ «ОЙЛ Продакшн»; видаткова накладна №7101 від 18.10.2018 на отримання палива дизельного ЄВРО Сорт С у ТОВ «ОЙЛ Продакшн»; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) №ПФ-00003577 від 05.10.2018 на транспортування товару до ТОВ «ОЙЛ Продакшн»; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) №ПФ-00003688 від 16.10.2018 на транспортування товару до ТОВ «ОЙЛ Продакшн»; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) №ПФ-00003711 від 18.10.2018 на транспортування товару до ТОВ «ОЙЛ Продакшн»; роздруківка картки рахунку 361 за жовтень 2018 року; звіт по проводкам за жовтень 2018 року з постачальником ТОВ «ОЙЛ Продакшн»; пояснювальна записка ТОВ «Технохімпостач» від 17.12.2018 №17/12/ДФС; копія листа ТОВ «Технохімпостач» від 20.10.2018 №20/10/2018/ПММ_ДП на директора ТОВ «ТД «ЗНПЗ»; лист ТОВ «ТД «ЗНПЗ» від 20.10.2018 №20/10/18_1 на директора ТОВ «Технохімпостач».
12 листопада 2018 року на виконання вимог п.201.1ст.201 Податкового кодексу Українипозивачем до Запорізької ОДПІ ГУ ДФС подано податкову накладну №121 від 20 жовтня 2018 року. Податкова накладна надана в електронному вигляді.
Згідно з квитанцією від 13 листопада 2018 року, податкова накладна зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних за №9247907694.За результатами обробки ДФСподаткова накладна №121 прийнята, реєстрація зупинена.
Відповідно до інформації, зазначеної у Квитанції від 13 листопада 2018 року, направленої ДФС України через «Автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів" ДФС України, версія 2.2.18.14: «відповідно до п.201.16. ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 20.10.2018 №121 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 «Критеріїв ризиковостіплатника податку». Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено: показник D=.0399952942953200133025531948850670215546, Р=4056133.17.
На виконання вимог відповідача, позивач, повідомленням щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операційпо ПН/РК, реєстрація, згідно з якою зупинена, були надані пояснення та були надані документи, про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН №121, а саме виключно всі вищезазначені первинні бухгалтерські документи: копія видаткової накладної №1258 від 20.10.2018 на поставку палива дизельного ТОВ «Сакура-Автотранс»; копія договору поставки №САТХП-020718(1) від 02.07.2018 між ТОВ «Технохімпостач» та ТОВ «Сакура-Автотранс»; копія сертифікату відповідності на паливо дизельне ЄВРО; копія товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів (нафти) №РН-1258/1 від 20.10.2018 на транспортування товару ТОВ «Сакура-Автотранс»; копія товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів (нафти) №РН-1258/2 від 20.10.2018 на транспортування товару ТОВ «Сакура-Автотранс»; копія товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів (нафти) №РН-1258/3 від 20.10.2018 на транспортування товару ТОВ «Сакура-Автотранс»; копія договору поставки нафтопродуктів №ОП-143 від 23.03.2017 між ТОВ «ОЙЛ Продакшн» та ТОВ «Технохімпостач»; копія видаткової накладної №6977 від 05.10.2018 на отримання палива дизельного ЄВРО Сорт С у ТОВ «ОЙЛ Продакшн»; копія видаткової накладної №6999 від 16.10.2018 на отримання палива дизельного ЄВРО Сорт С у ТОВ «ОЙЛ Продакшн»; копія видаткової накладної №7101 від 18.10.2018 на отримання палива дизельного ЄВРО Сорт С у ТОВ «ОЙЛ Продакшн»; копія товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів (нафти) №ПФ-00003577 від 05.10.2018 на транспортування товару до ТОВ «ОЙЛ Продакшн»; копія товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів (нафти) №ПФ-00003688 від 16.10.2018 на транспортування товару до ТОВ «ОЙЛ Продакшн»; копія товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів (нафти) №ПФ-00003711 від 18.10.2018 на транспортування товару до ТОВ «ОЙЛ Продакшн»; роздруківка картки рахунку 361 за жовтень 2018 року; копія звіту по проводкам за жовтень 2018 року з постачальником ТОВ «ОЙЛ Продакшн»; копія пояснювальної записки ТОВ «Технохімпостач» від 17.12.2018 №17/12/ДФС; копія листа ТОВ «Технохімпостач» від 20.10.2018 №20/10/2018/ПММ_ДП на директора ТОВ «ТД «ЗНПЗ»; копія листа ТОВ «ТД «ЗНПЗ» від 20.10.2018 №20/10/18_1 на директора ТОВ «Технохімпостач».
Згідно з рішенням Комісії ДФС, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної №1031602/40009323 від 20 грудня 2018 року відповідачем відмовлено у реєстрації спірної податкової накладної, з мотивів ненадання платником податку копій документів, а саме первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити). Розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків. Також у додатковій інформації зазначено, що відсутні первинні документи щодо придбання товарів, зберігання та транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи).
Не погоджуючись з таким рішенням відповідача позивач після оскарження вказаного рішення в адміністративному порядку до ДФС України звернувся до суду з даним позовом.
Щодо податкової накладної №122 від 29 жовтня 2018 року, судом встановлено наступне.
Між Товариством з обмеженою відповідальністю «ТЕХНОХІМПОСТАЧ» та ТОВ «Сакура-Автотранс» (код ЄДРПОУ 41930698)договір поставки нафтопродуктів від 02.07.2018 року №САТХП-020718(1), предметом якого є поставка товару (нафтопродуктів).
Поставка продукції за зазначеним договором здійснювалася партіями. Правовідносини між позивачем та покупцем підтверджуються цим Договором поставки, податковими та видатковими накладними, іншими первинними документами.
На виконання Договору поставки позивачем було постановлено на адресу покупця паливо дизельне Євро сорт С клас К5 на загальну суму 2754367,94 гривень, у тому числі ПДВ 459061,32 гривень.
На підтвердження продажу та поставки товару контрагенту, придбання вказаного товару та можливість зберігання товару, позивачем надані наступні документи: договір поставки №САТХП-020718(1) від 02.07.2018 між ТОВ «Технохімпостач» та ТОВ «Сакура-Автотранс»; видаткова накладна №1264 від 29.10.2018 на поставку палива дизельного ТОВ «Сакура-Автотранс»; сертифікат відповідності на паливо дизельне ЄВРО; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) №РН-1264/1 від 29.10.2018 на транспортування товару ТОВ «Сакура-Автотранс»; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) №РН-1264/2 від 29.10.2018 на транспортування товару ТОВ «Сакура-Автотранс»; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) №РН-1264/3 від 29.10.2018 на транспортування товару ТОВ «Сакура-Автотранс»; договір поставки нафтопродуктів №ОП-143 від 23.03.2017 між ТОВ «ОЙЛ Продакшн» та ТОВ «Технохімпостач»; видаткова накладна №7101 від 18.10.2018 на отримання палива дизельного ЄВРО Сорт С у ТОВ «ОЙЛ Продакшн»; видаткова накладна №7106 від 19.10.2018 на отримання палива дизельного ЄВРО Сорт С у ТОВ «ОЙЛ Продакшн»; товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів (нафти) №ПФ-00003711 від 18.10.2018 на транспортування товару до ТОВ «ОЙЛ Продакшн»; товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) №ПФ-00003725 від 19.10.2018 на транспортування товару до ТОВ «ОЙЛ Продакшн»; роздруківка картки рахунку 361 за жовтень 2018 року; звіт по проводкам за жовтень 2018 року з постачальником ТОВ «ОЙЛ Продакшн»; пояснювальна записка ТОВ «Технохімпостач» від 17.12.2018 №17/12/ДФС; лист ТОВ «Технохімпостач» від 29.10.2018 №29/10/2018/ПММ_ДП на директора ТОВ «ТД «ЗНПЗ»; лист ТОВ «ТД «ЗНПЗ» від 29.10.2018 №29/10/18_1 на директора ТОВ «Технохімпостач».
12 листопада 2018 року на виконання вимог п.201.1ст.201 Податкового кодексу Українипозивачем до Запорізької ОДПІ ГУ ДФС подано податкову накладну №122 від 29 жовтня 2018 року. Податкова накладна надана в електронному вигляді.
Згідно з квитанцією від 13 листопада 2018 року, податкова накладна зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних за №9247908640.За результатами обробки ДФСподаткова накладна №122 прийнята, реєстрація зупинена.
Відповідно до інформації, зазначеної у Квитанції від 13 листопада 2018 року, направленої ДФС України через «Автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів" ДФС України, версія 2.2.18.14: «відповідно до п.201.16. ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 29.10.2018 №122 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 «Критеріїв ризиковостіплатника податку». Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено: показник D=.0399952942953200133025531948850670215546, Р=4056133.17.
На виконання вимог відповідача, позивач, повідомленням щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операційпо ПН/РК, реєстрація, згідно з якою зупинена, були надані пояснення та були надані документи, про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН №122, а саме виключно всі вищезазначені первинні бухгалтерські документи: копія договору поставки №САТХП-020718(1) від 02.07.2018 між ТОВ «Технохімпостач» та ТОВ «Сакура-Автотранс»; копія видаткової накладної №1264 від 29.10.2018 на поставку палива дизельного ТОВ «Сакура-Автотранс»; копія сертифікату відповідності на паливо дизельне ЄВРО; копія товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів (нафти) №РН-1264/1 від 29.10.2018 на транспортування товару ТОВ «Сакура-Автотранс»; копія товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів (нафти) №РН-1264/2 від 29.10.2018 на транспортування товару ТОВ «Сакура-Автотранс»; копія товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів (нафти) №РН-1264/3 від 29.10.2018 на транспортування товару ТОВ «Сакура-Автотранс»; копія договору поставки нафтопродуктів №ОП-143 від 23.03.2017 між ТОВ «ОЙЛ Продакшн» та ТОВ «Технохімпостач»; копія видаткової накладної №7101 від 18.10.2018 на отримання палива дизельного ЄВРО Сорт С у ТОВ «ОЙЛ Продакшн»; копія видаткової накладної №7106 від 19.10.2018 на отримання палива дизельного ЄВРО Сорт С у ТОВ «ОЙЛ Продакшн»; копія товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів (нафти) №ПФ-00003711 від 18.10.2018 на транспортування товару до ТОВ «ОЙЛ Продакшн»; копія товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів (нафти) №ПФ-00003725 від 19.10.2018 на транспортування товару до ТОВ «ОЙЛ Продакшн»; роздруківка картки рахунку 361 за жовтень 2018 року; копія звіту по проводкам за жовтень 2018 року з постачальником ТОВ «ОЙЛ Продакшн»; копія пояснювальної записки ТОВ «Технохімпостач» від 17.12.2018 №17/12/ДФС; копія листа ТОВ «Технохімпостач» від 29.10.2018 №29/10/2018/ПММ_ДП на директора ТОВ «ТД «ЗНПЗ»; копія листа ТОВ «ТД «ЗНПЗ» від 29.10.2018 року №29/10/18_1 на директора ТОВ «Технохімпостач».
Згідно з рішенням Комісії ДФС, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної №1031592/40009323 від 20 грудня 2018 року відповідачем відмовлено у реєстрації спірної податкової накладної, з мотивів ненадання платником податку копій документів, а саме первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити). Розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків. Також у додатковій інформації зазначено, що відсутні первинні документи щодо придбання товарів, зберігання та транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи).
Не погоджуючись з таким рішенням відповідача позивач після оскарження вказаного рішення в адміністративному порядку до ДФС України звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи оцінку правовідносинам які виникли, суд виходив з наступного.
Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України, щодо покращення інвестиційного клімату в Україні" від 21 грудня 2016 року №1797- VIII внесені зміни та доповнення до Податкового кодексу України та запроваджено новий механізм електронного адміністрування податку на додану вартість за умов проведення аналізу та здійснення управління ризиками з метою визначення форм і обсягів митного та податкового контролю.
Згідно з пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
У даному випадку датою виникнення податкових зобов'язань є дата здійснення поставки товару.
У відповідності до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
У разі якщо реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена в порядку, визначеному в пункті 201.16 цієї статті, реєстрація таких податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у підпункті 201.16.4 пункту 201.16 цієї статті.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до підпункту 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Відповідно до пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу Українив Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з положеннями пункту 20.2 статті 20 Податкового кодексу України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
За приписами пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цьогоКодексу.
Згідно з підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
З аналізу даних норм законодавства вбачається, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.
Згідно з положеннями підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (підпункт 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України).
Зазначена комісія приймає рішення про: - реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; - відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.
Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Слід зазначити, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних"Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;
ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;
надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Як вбачається з матеріалів справи, реєстрація податкової накладноїбула зупинена у зв'язку з її відповідністю, як зазначено контролюючим органом, пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку.
У Листі Державної фіскальної служби України №959/99-99-07-18 від 21.03.2018 "Критерії ризиковості платника податку", зокрема, зазначено: " 1.Платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо: … 1.6. комісії головних управлінь ДФС в областях, м.Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим); дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації; платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб'єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України; наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником."
Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв. Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.
Таким чином, фіскальний орган був зобов'язаний у Квитанціях чітко вказати не тільки на конкретний вид критерію, який встановлений пп.1.6 п.1 Критеріїв №959, а і на відповідне рішення, відповідно до якого позивача внесено до переліку ризикових платників.
Крім того, відповідачем також не надано суду ані переліку платників податків, щодо яких виявлено ознаки ризиковості, ані матеріалів, на підставі яких платника податків віднесено до такого переліку.
Належної мотивації підстав та причин віднесення Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕХНОХІМПОСТАЧ» до ризикових платників податків відповідно до пп.1.6 п.1 Листа Державної фіскальної служби України №959/99-99-07-18 від 21.03.2018 оскаржувані рішення не містять.
У п.18-п.21 "Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних", затвердженому 21.02.2018 постановою Кабінету Міністрів України №117, передбачено: "18. Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. 19. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м.Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС). 20. Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. 21. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства".
Згідно з п.2 "Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації", затвердженого 13.06.2017 наказом Міністерства фінансів України №566, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №752/30620 (надалі - "Порядок роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації"), комісія є постійно діючим колегіальним органом при ДФС, що діє в межах повноважень, визначених пунктом 201.16 статті 201 розділу V Податкового кодексу України та постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 р. №190 "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації".
Як зазначено у п.18 "Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації", Комісія може перевірити подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отриманні з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, в тому числі електронні, одержані від інших платників податків, засобів масової інформації тощо).
Відповідачем не надано до суду доказів додержання вимог п.21 "Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації", п.18 "Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації", результатів проведених звірок/перевірок інформаційних джерел та наданих позивачем документів.
Крім того, контролюючим органом не висувалась вимога щодо надання позивачем конкретних документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
У позивача, на думку суду, були наявні документи достатні для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Отже, рішення суб'єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб'єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.
Відповідачами не наведено жодних обставин та не надано суду доказів, які б свідчили про невідповідність господарських операцій цілям та завданням статутної діяльності позивача та його контрагентів, збитковості здійснених операцій, або інших обставин, які б окремо або в сукупності могли б свідчити про не пов'язаність операцій з господарською діяльністю учасників зазначених операцій, фіктивність вчинених операцій, а також про те, що вчинення зазначених операцій не було обумовлено розумними економічними причинами (цілями ділового характеру), а дії учасників операцій були спрямовані на отримання необґрунтованої податкової вигоди. Відповідачем не надано будь-яких належних та допустимих доказів, не доведено наявності обставин та підстав, які б свідчили про юридичну дефектність первинних документів за спірними операціям.
В свою чергу, представником позивача до матеріалів адміністративної справи надано документи первинної податкової та бухгалтерської звітності по взаємовідносинах з ТОВ «ЗОГ-РІТЕЙЛ», ТОВ «Сакура-Автотранс», які свідчать про реальність здійснених господарських операції та вказують на наявність у позивача ділової мети, визначення якої наведено у пп.14.1.231 п.14.1 ст.14 ПК України, як причина, яка може бути наявна лише за умови, що платник податків має намір одержати економічний ефект у результаті господарської діяльності.
Відповідно до частин першої, другоїстатті 77 КАС Україникожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності субєкта владних повноважень обовязок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Отже, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що відповідач, як субєкт владних повноважень, не надав суду доказів, які спростовували б доводи позивача, а відтак, не довів правомірності свого рішення, а тому заявлені позивачем вимоги є такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до ч.1ст.139 КАС Українипри задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цьогоКодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Відповідно до матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду сплачено судовий збір у розмірі 7684 грн., що підтверджується платіжним дорученням №633 від 05.02.2019, що підлягає стягненню з відповідачів.
Керуючись ст.ст.241-246,250,255 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕХНОХІМПОСТАЧ» (69014, Запорізька область, місто Запоріжжя, вулиця Карпенка-Карого, буд. 52, офіс 12, код ЄДРПОУ 40009323) до Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 166, код ЄДРПОУ 39396146), Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, пл. Львівська, 8, код ЄДРПОУ 39292197) задовольнити у повному обсязі.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації: №1031607/40009323 від 20 грудня 2018 про відмову в реєстрації податкової накладної від 19 жовтня 2018 №111; №1003934/40009323 від 27 листопада 2018 про відмову в реєстрації податкової накладної від 31 жовтня 2018 №140; №1031602/40009323 від 20 грудня 2018 про відмову в реєстрації податкової накладної від 20 жовтня 2018 №121; №1031592/40009323 від 20 грудня 2018 про відмову в реєстрації податкової накладної від 29 жовтня 2018 №122.
Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №111 від 19 жовтня 2018 року, №140 від 31 жовтня 2018 року, №121 від 20 жовтня 2018 року, №122 від 29 жовтня 2018 року.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕХНОХІМПОСТАЧ» (69014, Запорізька область, місто Запоріжжя, вулиця Карпенка-Карого, буд. 52, офіс 12, код ЄДРПОУ 40009323) понесені витрати по сплаті судового збору у розмірі 3842,00 грн. (три тисячі вісімсот сорок дві гривні 00 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 166, код ЄДРПОУ 39396146).
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕХНОХІМПОСТАЧ» (69014, Запорізька область, місто Запоріжжя, вулиця Карпенка-Карого, буд. 52, офіс 12, код ЄДРПОУ 40009323) понесені витрати по сплаті судового збору у розмірі 3842,00 грн. (три тисячі вісімсот сорок дві гривні 00 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України(04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 39292197).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження на рішення судуякщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Відповідно до п.п. 15.5 п. 15 ч. 1Перехідних положень КАС Українирішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення в повному обсязі виготовлено та підписано 03.04.2019.
Суддя О.О.Артоуз
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.04.2019 |
Оприлюднено | 10.04.2019 |
Номер документу | 80982802 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Стрельнікова Наталя Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні